Stuur maar op hoor!quote:
Leuk!quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:25 schreef AnneX het volgende:
Marktplaats ?
Meevallers zijn er ook ! Feli.
Mijn zwager heeft zijn boerderij met voornamelijk materiaal uit de afvalcontainers gerenoveerd.
Partijen dubbel glas omdat een flatgebouw werd gerenoveerd.
Plaatmateriaal - houten balken. You name it.
Gelukkig kom jij nog wel eens een container tegen.
Oh ja, hij deed er wel dik 25 jaar over.![]()
Dat is echt een aanrader! Ik heb daar een maand of twee geleden ook zulke deuren gehaald. Aardige mensen, veel deuren, goede prijzen, voor 50 euro kunnen ze het zelfs bezorgenquote:Op dinsdag 13 september 2011 22:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk!
Als je de tijd er maar voor hebt lukt alles voor een habbekrats.
Het wordt nogal een zoektocht naar 2 bijpassende deuren. Het moeten deuren zijn met 4 horizontale rechthoekige vlakken of iets wat daar bij past, geen tierelantijntjes of kraalrandjes, gewoon recht toe recht aan. Toch moet dit wel lukken aangezien er heel veel naoorlogse huizen zijn in Rotterdam met dit soort deuren, vanwege het bombardement.
Via MP kom ik al hier terecht waar ze voor 50.- Euro weggaan. Misschien vind ik ze nog wel ergens voor niks dus ik zoek nog even verder.![]()
http://www.oudedeur.nl/a-(...)maten-bruynzeel-deur
Ze zitten in Nieuwveen trouwens, dat is niet zover van ons huidige huis.
Hoi Kaas, ik heb nog wel twee van zulke deuren over. Lijken precies op degene uit je link. Mijn huis is uit 1947 dus dat klopt wel. :-)quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:41 schreef kaasplankje het volgende:
Het wordt nogal een zoektocht naar 2 bijpassende deuren. Het moeten deuren zijn met 4 horizontale rechthoekige vlakken of iets wat daar bij past, geen tierelantijntjes of kraalrandjes, gewoon recht toe recht aan. Toch moet dit wel lukken aangezien er heel veel naoorlogse huizen zijn in Rotterdam met dit soort deuren, vanwege het bombardement.
Misschien vind ik ze nog wel ergens voor niks dus ik zoek nog even verder.![]()
Oh wat goed zeg, weet je welke maat ze zijn? Wij gaan naar Berlijn over 2 weken dus mss kan ik ze wel even ophalen op de route.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:19 schreef Reese het volgende:
Hoi Kaas, ik heb nog wel twee van zulke deuren over. Lijken precies op degene uit je link. Mijn huis is uit 1947 dus dat klopt wel. :-)
Je mag ze zo op komen halen, voor niks, alleen staat miin huis in de buurt van Arnhem, dus echt gratis is het niet. Maar misschien ben je een keer in de buurt? Laat maar weten!
Ik ga ze vanavond even voor je opmeten! Ik bedenk me opeens wel dat mijn overtallige deuren allemaal van inbouwkasten zijn die ik (helaas) verwijderd heb. Het zijn dus deuren zonder klink maar met een sleutel en een slot. Ik neem aan dat je er dan toch ook gewoon een handvat met klink op kunt zetten?quote:Op donderdag 15 september 2011 06:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh wat goed zeg, weet je welke maat ze zijn? Wij gaan naar Berlijn over 2 weken dus mss kan ik ze wel even ophalen op de route.
Dat wordt dus een nieuwe goedkope fiets (ik heb er nog één staan) kopen en je huidige verkopen, schoentjes en kleding van de Aldi.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:46 schreef kaasplankje het volgende:
Oja, en we gaan waarschijnlijk geld tekort komen.
En zo geschiedde:quote:Op donderdag 15 september 2011 10:29 schreef Reese het volgende:
[..]
Ik ga ze vanavond even voor je opmeten!
Ja, een hele grote.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:28 schreef Gripper het volgende:
Ik ga dit klusje volgen!
Je hebt toch wel een fietsenberging?
Hahaquote:Op donderdag 15 september 2011 16:04 schreef Blik het volgende:
Dat wordt dus een nieuwe goedkope fiets (ik heb er nog één staan) kopen en je huidige verkopen, schoentjes en kleding van de Aldi.
Oksel installeert wel een zonnepaneel voor gratis stroom
nog meer wat de recreatieve fietswereld kan doen?
Ja, dat zijn ze. Die kunnen wel pas gemaakt worden. Op 14 oktober moet ik ook nog in Arnhem zijn, ik kan ze ofwel volgend weekend ofwel de 14e oktober komen ophalen.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:37 schreef Reese het volgende:
[..]
En zo geschiedde:
Hoogte: 202
Breedte: 77,5
Dikte: 3,5
Is dat wat?
Gezelligquote:Op zondag 18 september 2011 14:26 schreef Aure het volgende:
Wauw wat een verschil al haha! Als ik nog een keer iets kan doen moeten jullie het zeggen he? Of als jullie me nodig hebben om koffie te drinken, zoals Lein dat zo leuk zei haha
Ja, is van Rem Koolhaas, gaaf hè?quote:Op zondag 18 september 2011 13:45 schreef kaasplankje het volgende:
Nieuwe toren een stukje van ons huis, ze zijn nu halfweg het KPN gebouw met bouwen en ik zie nu hoe 't eruit komt te zien.![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het heel lief dat je wilt helpenquote:Op zondag 18 september 2011 14:26 schreef Aure het volgende:
Wauw wat een verschil al haha! Als ik nog een keer iets kan doen moeten jullie het zeggen he? Of als jullie me nodig hebben om koffie te drinken, zoals Lein dat zo leuk zei haha
Kan en mag dat in een appartementencomplex? I.v.m eventuele geuroverlast. En je moet toch ook ergens je houtvoorraad opslaan, waar ga je dat dan doen?quote:Op zondag 18 september 2011 13:55 schreef kaasplankje het volgende:
Bijvoorbeeld:
Een houtkachel willen we ook nog maar dat moet maar een jaartje wachten. De pijp moet geïnspecteerd worden omdat er nog 2 etages boven zitten.
Ja, dat kan. De onderburen schuin onder ons (dezelfde V.V.E.) hebben ook een houtkachel. Hun pijp was goed en daar hoefde niks aan te gebeuren. We hebben voldoende bergruimte voor hout in de berging, ik kan makkelijk een paar kuub kwijt. Het is maar een beetje voor de gezelligheid 's winters in de woonkamer. Ik wil geen nepkachel btw.quote:Op maandag 19 september 2011 09:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kan en mag dat in een appartementencomplex? I.v.m eventuele geuroverlast. En je moet toch ook ergens je houtvoorraad opslaan, waar ga je dat dan doen?
Mocht hout niet kunnen met deze pijp (hij heeft misschien een te kleine diameter), vaak is het vroeger een pijp voor een gashaard geweest, dan kun je misschien wel een gaskachel aansluiten. Ik heb me er de afgelopen maanden bij onze houtkachel zoektocht over verbaasd hoe "echt" die dingen tegenwoordig lijken.
Mooi, dan staat niks je in de wegquote:Op maandag 19 september 2011 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat kan. De onderburen schuin onder ons (dezelfde V.V.E.) hebben ook een houtkachel. Hun pijp was goed en daar hoefde niks aan te gebeuren. We hebben voldoende bergruimte voor hout in de berging, ik kan makkelijk een paar kuub kwijt. Het is maar een beetje voor de gezelligheid 's winters in de woonkamer. Ik wil geen nepkachel btw.ook niet als ze net echt lijken.
Voordat er gaskachels in de appartementen kwamen, zaten er kolenkachels in. Het rookkanaal is dus in ieder geval geschikt geweest voor kolenkachels.quote:Op maandag 19 september 2011 09:12 schreef Gripper het volgende:
Kan en mag dat in een appartementencomplex? I.v.m eventuele geuroverlast. En je moet toch ook ergens je houtvoorraad opslaan, waar ga je dat dan doen?
Mocht hout niet kunnen met deze pijp (hij heeft misschien een te kleine diameter), vaak is het vroeger een pijp voor een gashaard geweest, dan kun je misschien wel een gaskachel aansluiten. Ik heb me er de afgelopen maanden bij onze houtkachel zoektocht over verbaasd hoe "echt" die dingen tegenwoordig lijken.
Ik ook nietquote:Op maandag 19 september 2011 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wil geen nepkachel btw.ook niet als ze net echt lijken.
Ja, er zit nog een soort van kolenbunker in de berging. Ergens tussen 1/2 en 1 kuub. Met een luikje onder om kolen te scheppen. Het geheel bestaat uit 2 muurtjes in de hoek van de berging. ik wilde het eruit rammen, het neemt flink ruimte in. De berging is huge trouwens. Daarom hebben de vorige bewoners het laten zitten denk ik. Het is van dezelfde zwarte drijfstenen vervaardigd als de muur tussen keuken en grote slaapkamer die we al hebben neergehaald.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Voordat er gaskachels in de appartementen kwamen, zaten er kolenkachels in. Het rookkanaal is dus in ieder geval geschikt geweest voor kolenkachels.
Jouw vrouw is mooi, maar ik kan heul goed klussenquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:39 schreef Oksel het volgende:
Kaas zei wat anders toen hij mijn vrouw zag..:+
Ja, miss Oksel is mooi, maar ik zou jou voor geen goud inruilen. Nu terug ontopic.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:43 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Jouw vrouw is mooi, maar ik kan heul goed klussen
Goed idee, ik ga morgen wat uploaden. Vandaag een lange dag aan de vloer gewerkt. ongeveer 80% van de delen zijn gestopt met vloeibaar hout en geschuurd. Ik ben moe.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |