dan hebben ze zitten slapenquote:Op donderdag 1 september 2011 16:17 schreef svetan het volgende:
omdat ze een SAT test met hun kennis niet zouden kunnen halen.
Helpt dit?quote:Op donderdag 1 september 2011 16:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
(Waarom krijg ik geen smileys als ik op mijn mobiel zit, opeens?)
Vertel eens, wat moet er zoal gebeuren.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:08 schreef svetan het volgende:
Ik denk wel dat het een lange werkvacantie in Darwin zal worden. Er is nog al het een en ander te doen en te regelen.
Als je geen uitleg kunt geven moet je geen stellingen poneren.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:12 schreef svetan het volgende:
@spuitje..... denk zelf maar eens na en maak maar een lijstje. Wat anderen zeggen is toch nooit goed.
quote:
Normaal moet ik je met dit soort dingen gelijk geven. Maar het ligt er heel dik bovenop, als je gezeild hebt, wat er dan allemaal gedaan moet worden in een haven.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Als je geen uitleg kunt geven moet je geen stellingen poneren.
Svetan poneert het feit, svetan mag uitweiden. Maar ik denk dat hij niet meer durft na alle blunders die hij in de loop der tijd heeft gemaakt.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:18 schreef Daniel1976 het volgende:
Normaal moet ik je met dit soort dingen gelijk geven. Maar het ligt er heel dik bovenop, als je gezeild hebt, wat er dan allemaal gedaan moet worden in een haven.
Dus het zou best aardig zijn om het van spuitje te horen.
Ik heb geen werelreis gemaakt en al helemaal niet solo. Maar gezeild heb ik wel, alleen begrijp ik niet waarom ik nu zou moeten opsommen wat er in een haven moet gebeuren?quote:Op donderdag 1 september 2011 17:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Normaal moet ik je met dit soort dingen gelijk geven. Maar het ligt er heel dik bovenop, als je gezeild hebt, wat er dan allemaal gedaan moet worden in een haven.
Ik moet examen doen?quote:Op donderdag 1 september 2011 17:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Graag!quote:Op donderdag 1 september 2011 17:35 schreef Disana het volgende:
Is het ook mogelijk dat we ons weer tot Dekker en consorten beperken? Daar draait het tenslotte allemaal om, en niet om of iederen hier wel een mening mag hebben en hoe de kindskinderen van svetan zich door het leven slaan zonder papiertje van een Nederlandse spruitjesschool.
Ik durf werkelijk niet te zeggen of ze deze motor al dan niet heeft gebruikt om te varen. Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat ze hem heeft gebruikt om energie op te wekken voor de apperatuur aan boord? Het opladen van accu's etc?quote:Op donderdag 1 september 2011 17:40 schreef Disana het volgende:
Rikki schreef dat Jessica Watson op de motor heeft gevaren. Hier een stukje uit haar log dat in die richting lijkt te wijzen:
A Working Engine!
Monday, May 10, 2010
The little Yanmar engine is going again! A little delicately, but it is running with a water transfer pump rigged up in place of the fuel pump which had stopped working. It's pretty dodgey with all the miss matching hoses but should do the job. Apart from the kick I got from actually managing to fix something, it was quite a relief as we've pretty much had no wind at all the last two days, so the batteries were lower than I'd thought.
http://www.jessicawatson.(...)log/calendar/2010/5/
Ja dat vraag ik me ook wel af, heel duidelijk is het niet. Maar ze schrijft ookquote:Op donderdag 1 september 2011 17:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik durf werkelijk niet te zeggen of ze deze motor al dan niet heeft gebruikt om te varen. Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat ze hem heeft gebruikt om energie op te wekken voor de apperatuur aan boord? Het opladen van accu's etc?
Dat kan, meest gangbare tegenwoordig zijn zonnepanelen. Maar ook kleine windmolentjes zijn wel gebruikelijk.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me ook wel af, heel duidelijk is het niet. Maar ze schrijft ook
it was quite a relief as we've pretty much had no wind at all the last two days, so the batteries were lower than I'd thought.
Bedoelt ze daarmee dat ze op de motor heeft gevaren, of wekt de wind energie voor de motor op.
Dankje. Dan is het dus niet eenduidig, misschien is dit wat Rikki aanzag voor varen op de motor.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:49 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat kan, meest gangbare tegenwoordig zijn zonnepanelen. Maar ook kleine windmolentjes zijn wel gebruikelijk.
Dan moet je aan zoiets denken:quote:Op donderdag 1 september 2011 17:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankje. Dan is het dus niet eenduidig, misschien is dit wat Rikki aanzag voor varen op de motor.
Ah, dat is duidelijk! En als er geen wind is werkt zoiets niet of niet genoeg in ieder geval.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dan moet je aan zoiets denken:
[ afbeelding ]
Eens een foto van haar bootje opzoekenquote:Op donderdag 1 september 2011 17:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dan moet je aan zoiets denken:
[ afbeelding ]
Verhip, er staat een windmolentje op haar scheepje:quote:Op donderdag 1 september 2011 17:53 schreef Disana het volgende:
Eens een foto van haar bootje opzoeken
Ik moet de exacte gegevens nakijken en ik wil jullie daar ook niet mee vermoeien.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar even terug vind ik nog iets:
The fuel system on the engine is still giving me grief, so I can't get the engine to start. This isn't the end of the world, it just means that I've got to be extra careful with power usage. If I can't get it going again, then Jesse and Mike will just have to row Ella's Pink Lady up to the dock after the finish line. No, only kidding, we'll work something out. I would be very nice to motor in under our own steam, so I'll keep trying.
Impliceert dit dat ze het vaker heeft gedaan? Ze had het kunnen doen, maar zover kwam het niet omdat ze de motor weer aan de praat kreeg.
Ik maak er eigenlijk uit op dat ze verhipte zuinig moet zijn met het energieverbruik?quote:Op donderdag 1 september 2011 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar even terug vind ik nog iets:
The fuel system on the engine is still giving me grief, so I can't get the engine to start. This isn't the end of the world, it just means that I've got to be extra careful with power usage. If I can't get it going again, then Jesse and Mike will just have to row Ella's Pink Lady up to the dock after the finish line. No, only kidding, we'll work something out. I would be very nice to motor in under our own steam, so I'll keep trying.
Impliceert dit dat ze het vaker heeft gedaan? Ze had het kunnen doen, maar zover kwam het niet omdat ze de motor weer aan de praat kreeg.
Wat een lelijke boot, maar wat leuk voor de sponsoren dat ze allemaal een duidelijk zichtbaar plekje hebben!quote:Op donderdag 1 september 2011 17:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Verhip, er staat een windmolentje op haar scheepje:
[ afbeelding ]
Dat is niet nodig. Waar het om gaat is dat Rikki zegt op Jessica's blog gelezen te hebben dat Jessica op de motor heeft gevaren. Maar die motor kan dus net zo goed voor andere doeleinden zijn gebruikt; in elk geval blijkt uit deze quotes niet dat Jessica erop heeft gevaren.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik moet de exacte gegevens nakijken en ik wil jullie daar ook niet mee vermoeien.
Maar een zonnepaneel wekt ongeveer 80kwh op en zo'n windmolentje echt veel minder.
Haha nee, een schoonheid is het niet. Maar voor die sponsors was het vast wel leuk dat hun reclames zo in het oog liepen.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:59 schreef spuitje het volgende:
Wat een lelijke boot, maar wat leuk voor de sponsoren dat ze allemaal een duidelijk zichtbaar plekje hebben!
Je wilt het weer eens niet begrjpen, begrijp ik?quote:Op donderdag 1 september 2011 18:05 schreef svetan het volgende:
En dan heeft hier iemand nog kritiek dat Laura naar sponsors zit te vissen?
Ze is nog niet in het piratengebied.......................quote:Op donderdag 1 september 2011 18:02 schreef Griebus het volgende:
Leeft ze nog dan? En ook nog niet geënterd en verkracht door 20 piraten?
Goh valt me mee. Er zal wel iemand stiekem meevaren zodat ze een 'fantastische prestatie' neerzet
Ach, smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind de kleur echtquote:Op donderdag 1 september 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Haha nee, een schoonheid is het niet. Maar voor die sponsors was het vast wel leuk dat hun reclames zo in het oog liepen.
Ja dat snapte ik welquote:Op donderdag 1 september 2011 18:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ach, smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind de kleur echtmaar anderen zullen het geweldig vinden! Maakt ook niet uit. Wat ik eigenlijk duidelijk wilde maken is dat Jessica haar sponsoren een duidelijk zichtbare plek op haar boot gaf, in tegenstelling tot Laura. En dat laatste maakt het voor laura dus steeds moeilijker sponsoren te vinden.
Noem jij Jessica Watson een hoer?quote:Op donderdag 1 september 2011 18:50 schreef svetan het volgende:
Ik vind het positief dat Laura niet als reclamehoer rond de wereld zeilt.
Niet te geloven dit..................quote:Op donderdag 1 september 2011 18:50 schreef svetan het volgende:
Ik vind het positief dat Laura niet als reclamehoer rond de wereld zeilt. De firma's die gesponsort hebben komen regelmatig decent in beeld en alleen die Jongert reclame bederft het beeld van Guppy.
Uhmmmm, ja. Iedereen die zichzelf verkoopt voor geld is een hoer. Sterker nog....iedere werknemer is een hoer....voor geld doe je dat wat er van je gevraagd wordt....hoereren dus.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Niet te geloven dit..................
Dus alle wielrenners, voetballers, etc. etc. zijn hoeren?
Ze heeft zich toch afhankelijk gemaakt van sponsoring, uit eigen vrije wil omdat ze geen geld had en per sé onmiddellijk wilde vertrekken, ondanks haar leerplicht, minderjarigheid en gebrek aan voorbereiding, zo graag dat ze op straat heeft lopen gillen en 's nachts niet thuiskwam en spijbelde en zichzelf ging snijden?quote:Op donderdag 1 september 2011 18:50 schreef svetan het volgende:
Ik vind het positief dat Laura niet als reclamehoer rond de wereld zeilt. De firma's die gesponsort hebben komen regelmatig decent in beeld en alleen die Jongert reclame bederft het beeld van Guppy.
Klopt, hoewel het bekend is dat ze iig. één sponsor gewoon aan wal heeft laten staan met een banner en dat ze ruzie hebben gehad met 2 grote sponsors.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:51 schreef sp3c het volgende:
ja naja je kunt sowieso geen zinnig woord zeggen over die sponsoring zonder die contracten ingezien te hebben
het is niet ongebruikelijk dat een sponsor zich maar voor een deel van de rit of het seizoen zich ergens aan verbind of dat een hoofdsponsor betaald voor meer ruimte dan de rest of wat dan ook en als de afgesproken periode voorbij is verdwijnt het logo gewoon van het shirt
ze kan iig niet zomaar uitzichzelf linkjes of logootjes verwijderen omdat ze er niet tegenaan wil kijken zonder aangeklaagd te worden voor contractbreuk ... als dit het geval is dan is de sponsor zelf gewoon dom met geld aan het smijten
Maar als je het zo bekijkt is Laura dus ook een hoertje? Een kindhoer in dit geval? Zijn haar sponsors dan ook strafbaar?quote:Op donderdag 1 september 2011 19:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Uhmmmm, ja. Iedereen die zichzelf verkoopt voor geld is een hoer. Sterker nog....iedere werknemer is een hoer....voor geld doe je dat wat er van je gevraagd wordt....hoereren dus.
Mjaaa, dat wisten we al. Maar deze onthulling van svetan doet een wereld voor me opengaan: zeilmeisjes aller landen, gij zijt aan lager wal geraakt!quote:Op donderdag 1 september 2011 20:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En hij exploiteert haar.
Eigenlijk is dat wel stoer.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:19 schreef VladimirPoetin het volgende:
Zijn er al 35 delen over een meisje dat vrij van school neemt en een beetje op een boot gaat rond varen
Dat wel maar als je daar 35 delen over gaat pratenquote:Op donderdag 1 september 2011 20:22 schreef marsan het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat wel stoer.
Faken dat je een recordpoging doet. En vervolgens lekker vakantie vieren op kosten van de sponsoren.
Haar kun je dat niet verwijten.
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:22 schreef Disana het volgende:
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:
[ afbeelding ] BabeWatcher ("Laura is fantasties!")
[ afbeelding ] spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),
[ afbeelding ] Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")
[ afbeelding ] moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)
[ afbeelding ] Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor!")
[ afbeelding ] livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")
[ afbeelding ] svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)
[ afbeelding ] RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")
[ afbeelding ] Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")
[ afbeelding ] wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")
[ afbeelding ] Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!!")
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat is een beetje te voor een puber op vakantie ja.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:26 schreef VladimirPoetin het volgende:
[..]
Dat wel maar als je daar 35 delen over gaat praten
Het is een gecompliceerd verhaal over een meisje met een problematische achtergrond dat zich op verschillende manieren in een spagaat werkt, zoals een record willen vestigen, maar dan zonder regels.. Geld willen krijgen van sponsors, maar dan zonder publiciteit en zonder reclame te willen maken en nog veel meer haken en ogen.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:19 schreef VladimirPoetin het volgende:
Zijn er al 35 delen over een meisje dat vrij van school neemt en een beetje op een boot gaat rond varen
das een wel heel vreemde definitiequote:Op donderdag 1 september 2011 19:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Uhmmmm, ja. Iedereen die zichzelf verkoopt voor geld is een hoer. Sterker nog....iedere werknemer is een hoer....voor geld doe je dat wat er van je gevraagd wordt....hoereren dus.
dan is er toch geen probleem?quote:Op donderdag 1 september 2011 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Klopt, hoewel het bekend is dat ze iig. één sponsor gewoon aan wal heeft laten staan met een banner en dat ze ruzie hebben gehad met 2 grote sponsors.
Ik neem aan dat die eerste niet vooruit heeft betaald, idd..
quote:
quote:Op vrijdag 2 september 2011 03:57 schreef sp3c het volgende:
of naiviteit?
je hebt een deal of je hebt het niet ... een deal denken te hebben bestaat niet
Hij wilde dus op zijn minst de kans op een gratis gift niet voorbij laten gaan. Ah, dus de Rotary Club heeft ook interesse in Dekker. Vandaar dat ze zomaar even haar zeilen kan laten repareren waarschijnlijk, want de Rotary Club is niet gierig.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:35 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik heb nog wel een ernstiger voorbeeld. Toen die SSB-set het begaf, bood de Rotary Bilthoven aan om een nieuwe zendontvanger voor Laura te kopen. Het model dat zij had (700) is echter niet meer leverbaar bij AMCOM in Nederland. Vader stelde dus voor, dat de Rotary geld zou overmaken naar een kennis in de VS, die vervolgens daar de 700 set zou kopen. Tot zover is er niets mis.
Echter: op het moment dat hij die mail schreef, stond er al op de site van Laura vermeld dat ICOM een nieuwe set ter beschikking zou stellen. Hij probeerde dus gewoon die Rotary Club op te lichten. Ik ben benieuwd wat hij op de site had vermeld als het gelukt was - waarschijnlijk een draai als "dankzij ICOM en Rotary Bilthoven heeft Laura een nieuwe zender". Of misschien zou hij niets melden over de Rotary en het geld zonder meer in zijn zak steken?
Rare mensen.
Er was wel degelijk een deal. De sponsor zou Laura in Portugal ontmoeten vlak voor ze aan haar soloreis zou beginnen. Maar omdat de portugese autoriteiten niet toestonden dat Laura alleen zou vertrekken, vertrok ze hals over kop met pa naar Gibraltar. Zogenaamd om de pers te ontlopen, later kwam de waarheid dus aan het licht. En de sponsor had het nakijken. Geen contact met Laura, geen media aandacht.quote:Op vrijdag 2 september 2011 03:57 schreef sp3c het volgende:
of naiviteit?
je hebt een deal of je hebt het niet ... een deal denken te hebben bestaat niet
maar dan pleeg je toch contractbreuk?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:21 schreef spuitje het volgende:
[..]
Er was wel degelijk een deal. De sponsor zou Laura in Portugal ontmoeten vlak voor ze aan haar soloreis zou beginnen. Maar omdat de portugese autoriteiten niet toestonden dat Laura alleen zou vertrekken, vertrok ze hals over kop met pa naar Gibraltar. Zogenaamd om de pers te ontlopen, later kwam de waarheid dus aan het licht. En de sponsor had het nakijken. Geen contact met Laura, geen media aandacht.
wat is dat nou weer voor vraag?quote:Op vrijdag 2 september 2011 05:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
neem je me nou in de maling?
[..]
Ach, kale kip en veren etc?quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dan pleeg je toch contractbreuk?
waarom eist die sponsor geen schadevergoeding, die zal dan op zijn minst de gemaakte kosten terug willen hebben neem ik aan
[..]
wat is dat nou weer voor vraag?
ja natuurlijk neem ik je in de maling wat denk je nou???
zolang je zelf denkt een deal te hebben is dat gewoon rechtsgeldig en kun je ermee naar de bank en de pers
Lijkt me een heel logische conclusiequote:Op vrijdag 2 september 2011 13:21 schreef sp3c het volgende:
beiden plausibel
maar asosiaal wil ik het nog niet direct noemen
als ik van de uitleg die hier is gegeven uitga dan noem ik het een overmachtsituatie
als het schuitje in Portugal aan de ketting was komen te liggen dan was de deal ook niet doorgegaan, kun je die sponsor asociaal noemen maar business = business
snap niet dat hij die banner niet gewoon met de luchtpost naar Gibraltar of 1 van de vele preteilanden die het schuitje heeft aangedaan heeft gestuurd
dat soort dingen krijg je nu eenmaal met zo'n gebrekkige voorbereiding
achteraf zal de sponsor misschien wel blij zijn dat hij zijn geld in zijn zak heeft laten zitten en zijn bedrijf er niet aan heeft verbonden ... misschien istie zelfs bang dat als hij naar de rechtbank stapt zijn banner er alsnog opmoet
Sponsoren zijn vooral in het begin gelokt met het praatje dat Laura een record zou gaan verbreken. Ze zou de jongste solozeiler ooit worden. Zo noemt ze zich zelf overigens nog steeds.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dat begrijp ik ook niet.. Mss was hij te goed van vertrouwen, ofzo?
Zolang pa aan boord was kwam het bootje niet aan de ketting, hij beschikt namelijk wel over de benodigde papieren. Was dat niet zo geweest hadden ze ook niet naar Gibraltar kunnen vertrekken!quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:21 schreef sp3c het volgende:
beiden plausibel
maar asosiaal wil ik het nog niet direct noemen
als ik van de uitleg die hier is gegeven uitga dan noem ik het een overmachtsituatie
als het schuitje in Portugal aan de ketting was komen te liggen dan was de deal ook niet doorgegaan, kun je die sponsor asociaal noemen maar business = business
snap niet dat hij die banner niet gewoon met de luchtpost naar Gibraltar of 1 van de vele preteilanden die het schuitje heeft aangedaan heeft gestuurd
dat soort dingen krijg je nu eenmaal met zo'n gebrekkige voorbereiding
achteraf zal de sponsor misschien wel blij zijn dat hij zijn geld in zijn zak heeft laten zitten en zijn bedrijf er niet aan heeft verbonden ... misschien istie zelfs bang dat als hij naar de rechtbank stapt zijn banner er alsnog opmoet
1. Ze wordt ook de jongste solozeilster of jij het nu leuk vind of niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:
[..]
Sponsoren zijn vooral in het begin gelokt met het praatje dat Laura een record zou gaan verbreken. Ze zou de jongste solozeiler ooit worden. Zo noemt ze zich zelf overigens nog steeds.
Voor sponsoren betekent dat meestal een mooie manier van reclame maken voor hun product. Maar Laura wil helemaal geen reclame maken, ze heeft dit zelf heel duidelijk gezegd. Geen stickers op haar boot! En behalve wanneer ze iets nodig heeft hoor je haar nooit de naam van een product noemen.
Ze heeft schijt aan alles en iedereen zolang ze maar kan doen waar ze zin in heeft. En mensen zijn nog zo dom ook om er voor te betalen!
[ afbeelding ]
maar dan was er zolang pa aan boord was ook geen reden geweest om naar Gibraltar tequote:Op vrijdag 2 september 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zolang pa aan boord was kwam het bootje niet aan de ketting, hij beschikt namelijk wel over de benodigde papieren. Was dat niet zo geweest hadden ze ook niet naar Gibraltar kunnen vertrekken!
laatstgenoemden zullen zelf ook wel reclame maken, ze storten dat geld niet anoniem gok ikquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:
[..]
Sponsoren zijn vooral in het begin gelokt met het praatje dat Laura een record zou gaan verbreken. Ze zou de jongste solozeiler ooit worden. Zo noemt ze zich zelf overigens nog steeds.
Voor sponsoren betekent dat meestal een mooie manier van reclame maken voor hun product. Maar Laura wil helemaal geen reclame maken, ze heeft dit zelf heel duidelijk gezegd. Geen stickers op haar boot! En behalve wanneer ze iets nodig heeft hoor je haar nooit de naam van een product noemen.
Ze heeft schijt aan alles en iedereen zolang ze maar kan doen waar ze zin in heeft. En mensen zijn nog zo dom ook om er voor te betalen!
[ afbeelding ]
voor zover wij wetenquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
1. Ze wordt ook de jongste solozeilster of jij het nu leuk vind of niet.
punt is dat je met een onofficieel record niet zo heel veel kanquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:05 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Helemaal correct, sinds het begin van onze geschiedschrijving.
Met een officieel record ook niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
punt is dat je met een onofficieel record niet zo heel veel kan
Toch wel rare suggesties hoor, jezelf snijden is meer iets voor jonge meisjes, die fases gaan meestal wel over.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:31 schreef Disana het volgende:
Over tien jaar is ze 26 en zit ze op een plek waar ze niet wezen wil omdat ze geen fatsoenlijke opleiding heeft. Waarom zou ze dan nog in het nieuws komen; met jezelf snijden red je het echt niet meer heden ten dage.
Ik wens helemaal niets en wat jij doet interesseert me geen fluit. Zullen we het maar bij Dekker en consorten houden?quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Toch wel rare suggesties hoor, jezelf snijden is meer iets voor jonge meisjes, die fases gaan meestal wel over.
En ik zou denken dat ik met een niet afgemaakte middelbare school en verder niets toch aardig ver heb geschopt als ICT project manager met een 2 tot 3 keer modaal salaris.
En ze kan zomaar over 10 jaar in het nieuws komen omdat ze bijvoorbeeld een zeilschool begint ofzo. Je kunt wel wensen dat ze slecht terecht komt maar dat wil helemaal niet zeggen dat het ook gaat gebeuren.
Ja heel simpel. De kans dat ze slecht terecht komt is helemaal niet zo groot als jij doet voorkomen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wens helemaal niets en wat jij doet interesseert me geen fluit. Zullen we het maar bij Dekker en consorten houden?
Met haar persoonlijkheid zonder opleiding zie ik het niet zo positief in. Er is nu al bijna niemand die zich voor de meid interesseert, laat staan als ze een paar jaartjes ouder is. En dan zie ik haar niet op eigen kracht succesvol worden, want dat is ze nu namelijk niet aan het leren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja heel simpel. De kans dat ze slecht terecht komt is helemaal niet zo groot als jij doet voorkomen.
Als je een beetje wind (storm) hebt, dan is het pompen of verzuipen op zee. Om dan door te blijven varen en standvastig te zijn, daar heb je heel wat meer kracht voor nodig en gigantisch veel meer zelfstandigheid dan dat je ooit hier uit het onderwijs zal halen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Met haar persoonlijkheid zonder opleiding zie ik het niet zo positief in. Er is nu al bijna niemand die zich voor de meid interesseert, laat staan als ze een paar jaartjes ouder is. En dan zie ik haar niet op eigen kracht succesvol worden, want dat is ze nu namelijk niet aan het leren.
Ja wat moet ze dan anders dan doorvaren als het waait? Bovendien is dat wat ze wou, ook al schrijft ze regelmatig dat zeilen eigenlijk helemaal niet zo leuk is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Als je een beetje wind (storm) hebt, dan is het pompen of verzuipen op zee. Om dan door te blijven varen en standvastig te zijn, daar heb je heel wat meer kracht voor nodig en gigantisch veel meer zelfstandigheid dan dat je ooit hier uit het onderwijs zal halen.
Bovendien is haar karakter nog vol op in ontwikkeling. Voor haar kan het dus nog wel helemaal goed komen met het karakter.
Zou zo maar kunnen. En ook zomaar niet. Niemand kan in de toekomst kijken en dus weet ook niemand hoe Laura ooit nog eens terecht komt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Toch wel rare suggesties hoor, jezelf snijden is meer iets voor jonge meisjes, die fases gaan meestal wel over.
En ik zou denken dat ik met een niet afgemaakte middelbare school en verder niets toch aardig ver heb geschopt als ICT project manager met een 2 tot 3 keer modaal salaris.
En ze kan zomaar over 10 jaar in het nieuws komen omdat ze bijvoorbeeld een zeilschool begint ofzo. Je kunt wel wensen dat ze slecht terecht komt maar dat wil helemaal niet zeggen dat het ook gaat gebeuren.
Dat zal allemaal wel loslopen. Maar zij heeft het ongeluk dat haar zwakkere momentjes breed uitgemeten worden door de pers, zodat jij er nu mee kan schermen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja wat moet ze dan anders dan doorvaren als het waait? Bovendien is dat wat ze wou, ook al schrijft ze regelmatig dat zeilen eigenlijk helemaal niet zo leuk is.
Haar karakter wordt momenteel gevormd, en wat ze leert is dat ze met zelfmoordpogingen af kan dwingen wat ze maar wil en door wat rond te varen kan krijgen wat ze wil.
Maar waar het hier omgaat is dat er per definitie van de meest negatieve optie uit wordt gegaan als het om laura's toekomst gaat en dat is onredelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen. En ook zomaar niet. Niemand kan in de toekomst kijken en dus weet ook niemand hoe Laura ooit nog eens terecht komt.
Nou ja, ik ben vorig jaar met wat cursussen begonnen, vooral op management vlak en psychologievlak, hoe krijg je mensen zover dat ze dingen voor je doen, waarvan ze denken dat ze het nog zelf bedacht hebben ook.quote:Bovendien neem ik aan dat jij wel degelijk cursussen hebt gevolgd voor je de positie bereikte die je nu hebt. De wind zal jou je kennis niet hebben aangebracht.
Nou ze gaat niet braaf naar school, ze zeilt zomaar wat.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:22 schreef svetan het volgende:
@Disana
Wat is er fout met Laura's persoonlijkheid?
lolquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:57 schreef svetan het volgende:
Ze spreek beter vrij in het Engels dan in het Nederlands.... en dat redelijk accentvrij in een amerikaans oostkust (bostonian) dialect.
Terug op de havo kan ze haar engels leraren bijles gaan geven en zo er een beetje bijverdienen
Als jij dat kauwgomballen-Engels al goed vindt, begrijp ik wel waarom je Dekker zo over het paard tilt: jouw Engels moet wel bedroevend zijnquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:57 schreef svetan het volgende:
Ze spreek beter vrij in het Engels dan in het Nederlands.... en dat redelijk accentvrij in een amerikaans oostkust (bostonian) dialect.
Terug op de havo kan ze haar engels leraren bijles gaan geven en zo er een beetje bijverdienen
Elke puber denkt precies te weten wat ie wil, helemaal als ie een vader heeft die hem steunt. Ik vind het volwassener als iemand een wil heeft maar zich juist heel goed laat informeren en die info en adviezen meeneemt in z'n beslissing.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:22 schreef svetan het volgende:
@Disana
Wat is er fout met Laura's persoonlijkheid?
Voor een jonge puber weet ze ten eerste al precies wat ze wil en bijt zich door alle weerstanden heen om haar doel te bereiken.
Uhh tsja ik vond het nog wel amerikaans geknauwquote:Op vrijdag 2 september 2011 18:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
het is idd heel erg goed voor een 16jarige maar niet meer dan dat
niet foutloos, niet accentloos en als je havo leraren slechter engels spraken dan snap ik dat je er je SAT's niet mee kon halen
quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:38 schreef svetan het volgende:
@Daniel1976
Amerikaans geknauw? Dan moet je mijn kinderen horen.... die zijn opgegroeid in Texas.
oddquote:Op donderdag 1 september 2011 16:17 schreef svetan het volgende:
@Disana
Veel is er niet verandert (behalve binnen de EU)..... dat was ook de reden voor de schoolkeuze van de kinderen. Na een europese middelbare school zouden ze alleen maar met een GED test naar het college kunnen (wat minder gewaardeerd is) omdat ze een SAT test met hun kennis niet zouden kunnen halen.
Mijn god man, schei toch eens uit met dat gepoch op jezelf en je kinderen. Buiten dat het niet geloofd wordt (althans niet door mij), slaat het nergens op. Anderen omlaag halen en jezelf de hemel in prijzen is geen argument in een discussie.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:38 schreef svetan het volgende:
@Daniel1976
Amerikaans geknauw? Dan moet je mijn kinderen horen.... die zijn opgegroeid in Texas.
Raar, zoals al eens gezegd woont mijn broertje al een jaar of 15 in USA, eerst in New York en nu in Austin en zijn kinderen knauwen niet zo.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:38 schreef svetan het volgende:
@Daniel1976
Dat zeg ik: plat.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:36 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Texaans is geen "plat" maar een regionaal zuid staten accent.
Ja laten we ons tot het topic beperken. Alhoewel het wel grappig is er beetje bij beetje achter te komen dat jouw familie helemaal niet zo perfect is... bescheidenheid en wat minder op Nederland afgeven zou je sieren.quote:Maar om bij het thema te blijven: ik ben blij dat Laura een wat gematigder us- accent heeft.
Oh we gaan het nog even verder over onszelf hebben?quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Groningen was het hč?
Nou hoop ik dat je niet in het dagelijks leven plat grönnegs praat.
nee hoorquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:36 schreef svetan het volgende:
Even ter informatie: In Texas alleen al spreken er 25 miljoen mensen met dit volgens jou lachwekkend accent..... dus duidelijk meer mensen als nederlandstalige wereldwijd.
mee eens, maakt het topic veel minder leuk om te lezen. vooral omdat hij de helft van de argumenten waarom het irrelevant is ook nog eens negeert.quote:Op zaterdag 3 september 2011 07:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mijn god man, schei toch eens uit met dat gepoch op jezelf en je kinderen. Buiten dat het niet geloofd wordt (althans niet door mij), slaat het nergens op. Anderen omlaag halen en jezelf de hemel in prijzen is geen argument in een discussie.
Dat valt me erg tegen van iemand die alles zo goed voor elkaar heeft, levenservaring heeft en een hoge positie in het bedrijfsleven zegt te hebben.
Waarom begin je er niet een topic over? Op zich heb je dezelfde amusementswaarde als Laura, maar hier slaat het nergens op.
Het ging er eigenlijk vooral om dat ze meer Engels zou leren van een zg. native speaker en dat daarom deze reis nuttiger was dan school.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Gemauw over Engels... Er zijn een hele hoop soorten Engels en als je niet accentloos of met een extreem stereotype Engels accent praat dan ben je een losert in Nederland. Mensen die dit denken bewijzen alleen maar dat ze weinig van de wereld gezien hebben.
In real world scenario's zul je vaker met iemand Engels praten dan lange stukken Engels schrijven waarbij de opdrachtgever perfecte grammatica verlangt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het ging er eigenlijk vooral om dat ze meer Engels zou leren van een zg. native speaker en dat daarom deze reis nuttiger was dan school.
Ik denk van niet, grammatica en correct schrijven leer je volgens mij alleen door lessen te volgen. Je hebt zeker wel een basis nodig.
Maar ja, anderen zeggen van niet en daar kan ik weinig over zeggen want ik heb niet op die manier Engels leren spreken.
klopt ook wel natuurlijk maar er werd beweerd dat ze zo goed engels sprak dat ze dr leraren wel eventjes een lesje zou kunnen leren en dat lijkt me niet waarquote:Op zondag 4 september 2011 00:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In real world scenario's zul je vaker met iemand Engels praten dan lange stukken Engels schrijven waarbij de opdrachtgever perfecte grammatica verlangt.
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, gezien het bedroevende niveau van het Nederlandse onderwijs. De Verenigde Staten (Texas bijvoorbeeld), Duitsland - eigenlijk elk willekeurig ander land ter wereld: daar leer je iets op school, maar in Nederland leert niemand iets. Nee, Laura heeft alles van zichzelf. Gewoon opgepikt onderweg van de SSB, en vervolgens de grammatica, woordenschat en uitspraak zelf uitgevogeld. Heel knap!quote:Op zondag 4 september 2011 00:54 schreef svetan het volgende:
Als het goed is heeft Laura de engelse grammatica op school al gehad..... dus om de taal goed te leren moet ze deze nu veel horen, spreken en vooral lezen. het beste leer je een taal als het je "gereedschap" in het dagelijks leven is.
Dat is niet te zien aan Laura's schrijfvaardigheid in het Nederlands..quote:Op zondag 4 september 2011 00:54 schreef svetan het volgende:
Als het goed is heeft Laura de engelse grammatica op school al gehad..... dus om de taal goed te leren moet ze deze nu veel horen, spreken en vooral lezen. het beste leer je een taal als het je "gereedschap" in het dagelijks leven is.
We hebben er hier vaak genoeg kritiek op gehad en de kans is groot dat haar 'landteam' hier mee leest. Het is een klein kunstje haar berichten te verbeteren.quote:Op zondag 4 september 2011 12:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is niet te zien aan Laura's schrijfvaardigheid in het Nederlands..
Dat is raar, want ze gebruikt de Nederlandse taal toch nu veel minder dan toen ze nog in NL was.quote:Op zondag 4 september 2011 12:54 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus:
Er is wel een duidelijke verbetering van haar Nederlands te zien tussen haar eerste blogs en hoe ze nu schrijft..... voor zover ik dat nog kan beoordelen.
Klik op "Laatste Foto's"...quote:Op zondag 4 september 2011 13:08 schreef Disana het volgende:
En bij gebrek aan informatie (kennelijk valt er over Darwin niets te melden) worden er maar weer eens een paar oude foto's gepost. Nog steeds weet niemand daar hoe je de foto's aanklikbaar kunt maken om ze te vergroten.
Je bedoelt 'Last Pictures' neem ik aan? Die malle collages had ik gisteren al gezien, ik vraag me af wie er zo door het meisje gefascineerd isquote:
Rechter muisknop, afbeelding openen in nieuw venster / tabblad.quote:Op zondag 4 september 2011 13:08 schreef Disana het volgende:
En bij gebrek aan informatie (kennelijk valt er over Darwin niets te melden) worden er maar weer eens een paar oude foto's gepost. Nog steeds weet niemand daar hoe je de foto's aanklikbaar kunt maken om ze te vergroten.
Ja zo kan het wel, maar het getuigt niet van professionaliteit dat de sitebouwers kennelijk niet in staat zijn direct aanklikbare afbeeldingen aan te bieden. Maar ja, het past wel bij de algehele klungeligheid die deze expeditie omgeeft. Ik vermoed zomaar dat de eigenwijsheid van vader daar veel mee heeft te maken.quote:Op zondag 4 september 2011 13:40 schreef Daniel1976 het volgende:
Rechter muisknop, afbeelding openen in nieuw venster / tabblad.
Maar die oude foto's zijn ongeveer net zo groot als dat ze in haar weblog staan dus daar schiet je niet veel mee op. Haar eigen foto's wel. Die daarvan is het origineel een stuk groter dan op de site.
Dit. Solo my assquote:Op zondag 4 september 2011 13:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is raar, want ze gebruikt de Nederlandse taal toch nu veel minder dan toen ze nog in NL was.
12-10-2010quote:Op zondag 4 september 2011 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja zo kan het wel, maar het getuigt niet van professionaliteit dat de sitebouwers kennelijk niet in staat zijn direct aanklikbare afbeeldingen aan te bieden. Maar ja, het past wel bij de algehele klungeligheid die deze expeditie omgeeft. Ik vermoed zomaar dat de eigenwijsheid van vader daar veel mee heeft te maken.
Er is later ook gevraagd om grotere foto's en ik meen dat dat werd toegezegd, het is er alleen nog steeds niet van gekomen.quote:Op zondag 4 september 2011 14:13 schreef Hammondorgel het volgende:
12-10-2010
Ik krijg op mijn gastenboek vaak vragen waneer de foto's er nou op komen. Die zullen er waarschijnlijk niet opkomen. Ik zet de foto's allemaal gewoon bij de blog's neer.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Deze is wel groot.quote:Op zondag 4 september 2011 14:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is later ook gevraagd om grotere foto's en ik meen dat dat werd toegezegd, het is er alleen nog steeds niet van gekomen.
Heeft Disana ongelijk? Zo ja, waarom?quote:Op zondag 4 september 2011 16:03 schreef svetan het volgende:
Oeps..... Disana heeft een nieuw slachtoffer gevonden voor haar zuuranvallen..... de websitebouwer.
En laat deze nu toevallig ook nog op de lijst van sponsors zijn!
Haten=verlaten.quote:Op zondag 4 september 2011 16:03 schreef svetan het volgende:
Oeps..... Disana heeft een nieuw slachtoffer gevonden voor haar zuuranvallen..... de websitebouwer.
En laat deze nu toevallig ook nog op de lijst van sponsors zijn!
mwah gedeeltelijk. Het is niet 's werelds beste site, maar hij voldoet wel denk ik.quote:Op zondag 4 september 2011 16:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heeft Disana ongelijk? Zo ja, waarom?
Vind ik ook.. Ze schrijft dat haar kapotte stuurwiel niet meer de eerste prioriteit heeft omdat haar scheepskas een dieptepunt heeft bereikt en dat terwijl ze alweer naar de zee verlangt.quote:Op zondag 4 september 2011 19:25 schreef MrFoureyes het volgende:
Dit lijkt me inderdaad wel het moment waarop het Management Team van Svetan over de brug moet komen. Laura verdient beter dan zich zorgen te moeten maken over geld; dat leidt alleen maar af van het behalen van het record. Ze wordt al onrustig en wil zo snel mogelijk dat zee weer op. Elke dag vertraging maakt het behalen van het record moeilijker - bovendien is de zee haar natuurlijke habitat en mag niemand van haar vragen dat ze aan land blijft. Zeker nu er ook in Australie niemand bereid blijkt een tripje naar Nieuw Zeeland voor haar te betalen.
Dus, Svetan, wees een vent en laat zien dat je staat voor wat je zegt. Ik hoop binnenkort op Laura's site te kunnen lezen dat een anonieme groep weldoeners uit Texas haar reis heeft veiliggesteld - en dat zonder in ruil voor die ton ook maar enige vorm van publiciteit te vragen!
Ja dat was de bedoeling, maar ze formuleert het nu op zo'n manier dat iedere potentiële geldschieter er goed van doordrongen raakt hoe hard ze geld nodig heeft.quote:Op zondag 4 september 2011 17:31 schreef livelink het volgende:
Toch snap ik niet zoveel van Laura. Ze schrijft nu eindelijk weer eens wat en dan zegt ze dat ze bang is dat Gup het water uit moet.
Dat was toch ook voortdurend de planning? Dat zou in Cairns gebeuren, toch. Of is dat hele reisplan inderdaad één grote grap geweest om de rechter op het verkeerde been te zetten? En nu is het dus weer een verkapte bedelblog geworden. Dus Svetan, trek je portemonnee maar en maak een substantieel bedrag over voor Gup.
quote:Op zondag 4 september 2011 14:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Deze is wel groot.
[ afbeelding ]
Ik vind je nog steeds een zieke man.quote:Op maandag 5 september 2011 19:49 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
toen al een schatje.
Tjonge wat gaat deze reeks hard, en weer een week waarin ik nauwelijks tijd heb om te posten. Fijn om te lezen dat Laura haar verjaardag volgende week samen met haar vader gaat vieren.
Het is al een wonder dat Laura aangekomen is in Darwin. Guppy dondert van ellende uit elkaar. Ik ga nog maar eens een donatie doen, dat geld is altijd goed besteed.
Nog steeds geen informatie over de vervolgroute. Vanuit Darwin kan Laura nog steeds beide kanten op.
Toch krijg ik de indruk dat er niet heel veel binnen komt. Er lijkt ook nog steeds geen enkele reserve te zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:00 schreef Disana het volgende:
Kijk, zo'n bedelblog werkt dus wel op het geweten van mensen:
wilco 05-09-2011
Zal proberen een sponsor er bij te krijgen. Ben onder de indruk.
Die verjaardag heb ik ook aan zitten denken. Maar aangezien Laura niet van publiciteit houdt en al helemaal niet van journalisten en dat ook meer dan eens heel duidelijk heeft laten blijken vraag ik me af hoeveel kranten etc. nog de moeite willen nemen iemand op haar af te sturen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:13 schreef livelink het volgende:
Lyall Mercer heeft echt een aparte filosofie over PR. Volgens mij is het een verlichte geest. Geen publiciteit is de beste publiciteit! En misschien heeft hij daar wat Laura betreft zelfs wel gelijk in.
Of zou dit een enorme stilte voor de storm zijn? Dat er op de verjaardag van Laura ineens een tsunami van publiciteit over ons heenrolt of zo. Het intrigeert me wel, moet ik zeggen.
Ik denk dat dat niet zo moeilijk te raden is, kijk maar naar haar laatste foto's. Op alle foto's uitgezonderd de eerste is ze aan het varen, al dan niet op haar eigen bootje. Ik denk zomaar dat dat in het kader van filmopnames wasquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:12 schreef spuitje het volgende:
Er is dus weer gefilmd. Had ook niet anders verwacht nadat Laura schreef dat haar vriendin Jillian er was.
Ben wel benieuwd wat er deze keer in scene is gezet.
Maar ze had toch ook aangekondigd dat er gefilmd zou worden? Dat verbaast me niet en daar kan ik ook niks verkeerds van zeggen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:12 schreef spuitje het volgende:
Er is dus weer gefilmd. Had ook niet anders verwacht nadat Laura schreef dat haar vriendin Jillian er was.
Ben wel benieuwd wat er deze keer in scene is gezet.
Ze heeft een Guppy t-shirt aan. Heeft ze die aan boord zitten borduren of komt er kledinglijn aan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:40 schreef spuitje het volgende:
Paar dagen de hort op geweest, dus geen idee of deze hier al voorbij is gekomen?
Laura (eigenlijk Guppy) is een merk geworden. Guppy tassen, Guppy shirts, wat zal er nog meer komen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze heeft een Guppy t-shirt aan. Heeft ze die aan boord zitten borduren of komt er kledinglijn aan?
Opblaaslaura's? (voor in het zwembad, natuurlijk)quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura (eigenlijk Guppy) is een merk geworden. Guppy tassen, Guppy shirts, wat zal er nog meer komen?
Dat heb ik gemist, wat zei Henk dan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:26 schreef livelink het volgende:
![]()
Ik ben benieuwd wanneer ze eindelijk bekend maken welke route het gaat worden. Eigenlijk heeft Henk het al verklapt, maar de familie Dekker wenst nog niks prijs te geven.
waarvoor anders?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Opblaaslaura's? (voor in het zwembad, natuurlijk)
Henk zou via Réunion varen, niet bepaald op de route naar Suezquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist, wat zei Henk dan?
Heeft ze het aangekondigd? Dan heb ik dat gemist, sorry. Maar inderdaad, het is tekenend voor laura om zo iemand een vriendin te noemen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar ze had toch ook aangekondigd dat er gefilmd zou worden? Dat verbaast me niet en daar kan ik ook niks verkeerds van zeggen.
Haar 'vriendin' komt heus niet over om haar te zien. In die zin vind ik dat ze de term 'vriend' of 'vriendin' wel heel hypocriet gebruikt.
Iedereen die iets voor haar doet, of via welke ze iets voor elkaar kan krijgen, of die interessant genoeg is om in één adem met haar genoemd te worden is al gauw een goede vriend. Zelfs zeer kort na de eerste kennismaking.
Nou past het wel in het plaatje dat de psycholoog van haar schetste. Vriendschapsbanden zouden vooral een functioneel karakter hebben. Mensen gebruiken dus.
Ik heb me min of meer vegist. Eerst schreef ze dat haar vriendin, die ook haar reis filmt, was overgekomen en daags daarna dat ze oa. druk was met filmopnames.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Heeft ze het aangekondigd? Dan heb ik dat gemist, sorry. Maar inderdaad, het is tekenend voor laura om zo iemand een vriendin te noemen.
Mag je vragen, het antwoord is nee.quote:Ben je een bekende van Laura, Wich. Dat wilde ik al heel lang vragen.
Svetan zit toch ergens in Duitsland? Ergens in dit topic of het vorige heeft hij gemeld dat hij kon begrijpen dat de vader van Laura weer in Nederland was gaan wonen vanwege de ouders. Dat was voor hem ook de reden om terug te keren naar europa.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:21 schreef MrFoureyes het volgende:
Geen bericht van Svetan - en er woedt een grote brand in Texas... Svetan, are you receiving me?
Zijn kinderen zitten in of bij Austin. Svetan zelf woont in Duitsland.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:21 schreef MrFoureyes het volgende:
Geen bericht van Svetan - en er woedt een grote brand in Texas... Svetan, are you receiving me?
Volgens mij zit er 1 kind van Svetan in Vietnam, een andere in de US en de derde in Zwitserland. En mocht Svetan zich inderdaad melden in Darwin dan zou ik als ik Laura was heel snel de zeilen hijsen en vertrekken!quote:Op woensdag 7 september 2011 12:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Zijn kinderen zitten in of bij Austin. Svetan zelf woont in Duitsland.
Ha, eigenlijk zou het me helemaal niets verbazen als hij het vliegtuig naar Australië heeft genomen om die arme nooddruftige Laura in raad en daad bij te staan
Oh, nou het zou zomaar kunnen, svetans 'feiten' veranderen nogal eens afhankelijk van wat er betoogd moet worden.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Volgens mij zit er 1 kind van Svetan in Vietnam, een andere in de US en de derde in Zwitserland. En mocht Svetan zich inderdaad melden in Darwin dan zou ik als ik Laura was heel snel de zeilen hijsen en vertrekken!
Ja daarom noem ik het ookquote:Op woensdag 7 september 2011 13:22 schreef MrFoureyes het volgende:
Bij Austin zijn juist de branden.
Dus hij vindt heel europa eigenlijk niks?quote:Op woensdag 7 september 2011 12:51 schreef spuitje het volgende:
[..]
Svetan zit toch ergens in Duitsland? Ergens in dit topic of het vorige heeft hij gemeld dat hij kon begrijpen dat de vader van Laura weer in Nederland was gaan wonen vanwege de ouders. Dat was voor hem ook de reden om terug te keren naar europa.
Nu hoeven de ouders van Dick Dekker natuurlijk helemaal niet de reden zijn dat hij in nederland woont, het kan ook gewoon zo zijn dat Dick nederland eigenlijk wel een prima land vindt om te wonen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er ook een kleding sponsor is, weet alleen niet meer waar.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze heeft een Guppy t-shirt aan. Heeft ze die aan boord zitten borduren of komt er kledinglijn aan?
Nee, hij vindt nederland niets. Maar genoeg aandacht weer voor Svetan, laten we weer OT gaan en ons bezighouden met laura.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus hij vindt heel europa eigenlijk niks?
Arme Svetan, het zal niet meevallen voor hem om een samenleving en mensen te vinden die passen bij zijn beschavings- en ontwikkelingsniveau. Hij moet erg eenzaam zijn.
Ondertussen is Laura te druk met haar vriendin om haar weblog te kunnen bijhouden.
In ieder geval wordt haar sweet sixteen feestje vastgelegd op celluloid voor de docu. Dat is toch geweldig? Tenzij je niet van publiciteit houdt, natuurlijk.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:42 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, hij vindt nederland niets. Maar genoeg aandacht weer voor Svetan, laten we weer OT gaan en ons bezighouden met laura.
Is er al een "feliciteer hier Laura met haar verjaardag" topic? Zijn er kaarten onderweg? Kadootjes zelfs misschien? Extra donaties gedaan? Is papa al gearriveerd in Darwin? Wat heeft hij hij voor haar meegebracht?
Is dat zo? Laura is als ik het goed heb de 20e jarig, blijft die Jillian zolang of vieren ze het feestje gewoon eerder? Wat een vragen allemaal...........quote:Op woensdag 7 september 2011 14:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In ieder geval wordt haar sweet sixteen feestje vastgelegd op celluloid voor de docu. Dat is toch geweldig? Tenzij je niet van publiciteit houdt, natuurlijk.
Is het zo? Of is het niet zo? Dat wordt in het volgende deeltje van deze soap wel uit de doeken gedaan. Net zoals wat Lyall nou eigenlijk aan het doen is.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Is dat zo? Laura is als ik het goed heb de 20e jarig, blijft die Jillian zolang of vieren ze het feestje gewoon eerder? Wat een vragen allemaal...........
quote:Op woensdag 7 september 2011 14:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Is dat zo? Laura is als ik het goed heb de 20e jarig, blijft die Jillian zolang [...]?
Ik wist hetquote:Op woensdag 7 september 2011 15:41 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
De kleding sponsor: http://www.imhoff.nl/
20-6-2010
[...]
Ook heb ik zeilkleding gesponsord gekregen met mijn eigen naam achterop!!
http://www.lauradekker.nl(...)it=VIEW&STARTPOS=275
Met haar eigen naam achterop, maar op de polo die ze draagt staat de naam van Guppy voorop, andere sponsor of zelfde sponsor?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:41 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
De kleding sponsor: http://www.imhoff.nl/
20-6-2010
[...]
Ook heb ik zeilkleding gesponsord gekregen met mijn eigen naam achterop!!
http://www.lauradekker.nl(...)it=VIEW&STARTPOS=275
Hoe wist je dat nou? De Dekkers doen het toch helemaal niet voor het geld? En Laura houdt toch helemaal niet van publicitieit?quote:
Geen sponsor - zelf gekocht op GC.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:31 schreef spuitje het volgende:
[..]
Met haar eigen naam achterop, maar op de polo die ze draagt staat de naam van Guppy voorop, andere sponsor of zelfde sponsor?
Wat is GC?quote:Op woensdag 7 september 2011 21:04 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Geen sponsor - zelf gekocht op GC.
Echt hč. Voer voor, eh... psychologenquote:Op donderdag 8 september 2011 17:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Het is wel duidelijk dat de titel "psychotherapeut" sinds een paar jaar niet meer beschermd is en dooor iedereen mag worden gevoerd.
In ieder geval helpt Danny je binnen vijf dagen niet alleen van je heroine- of alcoholverslaving af, maar ook van 2000 euro. Hij zou het wel voor minder willen doen, maar (zo legt hij uit op zijn site) hij heeft natuurlijk ook zijn kosten.
Alcoholische consumpties tijdens de detoxbehandeling zijn niet inbegrepen, vermeldt de site - die worden apart in rekening gebracht. Verstandig: een alcoholverslaafde kan heel wat wegtikken in een week!
Fascinerend, wat een kleurrijke volgelingen dit zeilmeisje aantrekt.
Wat een bizar dieptepunt weet je weer te bereiken. Ik mag hopen dat jij geen kinderen hebt, wat zouden die schepsels verpest worden. Werkelijk, je zou je ogen uit je kop moeten schamen. Heb je Laura wel eens gesproken?quote:Op donderdag 8 september 2011 17:30 schreef Disana het volgende:
Hij heeft zich dus niet gespecialiseerd in meisjes die in hun polsen snijden als ze hun zin niet krijgen
Ik niet, jij wel?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:25 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat een bizar dieptepunt weet je weer te bereiken. Ik mag hopen dat jij geen kinderen hebt, wat zouden die schepsels verpest worden. Werkelijk, je zou je ogen uit je kop moeten schamen. Heb je Laura wel eens gesproken?
Dieptepunt? Omdat Disana insinueert dat hij niet bijster goed is en niet met probleemgevallen zoals Laura kan omgaan? (Het klinkt mss. wat vreemd, maar een kind dat zichzelf snijdt als ze haar zin niet krijgt, veel spijbelt en alles en iedereen de schuld geeft en uit een gebroken gezin komt en bij haar vader woont - waarom? - en met haar 13 jonge jaren bij haar vriendje slaapt zonder dat haar vader weet wat ze uitvreet is in mijn ogen een probleemgeval. Ook al zeilt/motort/feest ze nu de wereld rond, op andermans kosten, en is dat in de ogen van sommigen een hele prestatie. Ik vind haar een probleemkind. Dat blijkt ook uit haar gedrag tijdens de reis. Ze krijgt van alles, met bedankjes is ze spaarzaam, houdt zich alleen aan afspraken als het haar uitkomt, permitteert zich een nukkige, hautaine houding terwijl ze het juist moet hebben van publiciteit en haar imago, is niet duidelijk in waar ze mee bezig is.. Het moet een recordpoging zijn en dan opeens weer iets dat ze alleen voor zichzelf doet. Ze graait wat ze krijgen kan en ze wilde een boek en een film, maar ze doet het niet voor het geld, etc. en lijkt verder vooral alleen bereid haar eigen zin te doen. Zelfs het bijhouden van een weblogje lijkt soms teveel moeite. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de leugens en haar sociale achtergrond, waar ze vaak in de eenzaamheid vluchtte en met een vader die dezelfde tik en daarbij nog last van paranoďde denkbeelden schijnt te hebben.)quote:Op donderdag 8 september 2011 21:25 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat een bizar dieptepunt weet je weer te bereiken. Ik mag hopen dat jij geen kinderen hebt, wat zouden die schepsels verpest worden. Werkelijk, je zou je ogen uit je kop moeten schamen. Heb je Laura wel eens gesproken?
Er zijn nu wel twee nieuwe blogs, ja tweequote:Op donderdag 8 september 2011 23:26 schreef spuitje het volgende:
Inmiddels is het al uren 9 september in Darwin maar nog steeds geen nieuw weblogje van Laura. Ze heeft het dus zo druk dat er geen update vanaf kan voor haar trouwe fans en donateurs. Maar die hebben daar vast en zeker alle begrip voor. Hoeveel tijd kost het helemaal om een weblog a la Laura te schrijven? 15 Minuten? Dat is denk wel ongeveer het maximum, maar dat kan er zelfs niet meer vanaf tegenwoordig.
Ik zag het, zomaar ineens twee weblogjes, hoe krijgt ze het voor elkaar!quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn nu wel twee nieuwe blogs, ja tweeHaar vader is gearriveerd en ze heeft twee voordrachten gehouden voor wat ze zelf grote groepen noemt; aan de foto's is dat niet af te zien, maar goed. In een van de foto's is verder te zien hoe ze met pa spullen in een winkel uitzoekt; het sponsorgeld is kennelijk nog niet helemaal op.
Oww en er zit een criticaster op haar blog
Hallo Laura, ik lees vrijwel elke dag je blogupdates. Heerlijk om te lezen dat jij iets doet wat ik niet durf. Succes en veel plezier verder met je tocht. P.s.: De laatste tijd laat je je blog wel verslonzen. Blijf minstens om de dag updaten, dit is tevens je kracht geweest tot nu toe. Mijn ervaring met blogs is: Als je weinig updates meer plaatst: mensen haken af omdat er bijna geen nieuws meer geplaatst wordt!
http://www.lauradekker.nl/Gastenboek.html
Ach, er verschijnen wel vaker berichten in haar gastenboek waarvan ik denk "wie van haar team zou dit nu weer hebben geschreven?"quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:05 schreef livelink het volgende:
Volgens mij is dit bericht superfake. Waarom zou een Amerikaanse weten wie Hans Brinker is en zich bezig houden of uberhaupt iets afweten van de 'Dutch press'
En dan ook nog je eigen kind belasteren. Nee, ik geloof niet dat dit echt is.
Ik weet het ook niet hoor, maar Hans Brinker is in de VS juist wel bekend en verder klinkt ze als een ontevreden moeder die zo gauw mogelijk van haar eigen blok aan haar been af wil.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:05 schreef livelink het volgende:
Volgens mij is dit bericht superfake. Waarom zou een Amerikaanse weten wie Hans Brinker is en zich bezig houden of uberhaupt iets afweten van de 'Dutch press'
Bekend is het wel, maar ik denk echt dat dit bericht weer een slimme troll wasquote:Op vrijdag 9 september 2011 18:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet hoor, maar Hans Brinker is in de VS juist wel bekend en verder klinkt ze als een ontevreden moeder die zo gauw mogelijk van haar eigen blok aan haar been af wil.
Ah, dus er wordt wel getrolldquote:Op vrijdag 9 september 2011 19:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Bekend is het wel, maar ik denk echt dat dit bericht weer een slimme troll was
Ach de ene keer is ze een oorlogsheld, daarna een volksheld uit een sage.. Ik ben wel benieuwd naar de volgende vergelijking..
Mijn berichtje waarin ik haar vergeleek met de nieuwe Messias is er niet doorgekomen. Iets teveel over de top, denk ik
Dat was wel een goeie geweest! Ik weet niet meer precies wat ik geschreven heb, alleen nog dat het erg melig was.quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dus er wordt wel getrolldSchreef je dat ze ook over het water kan lopen?
Of water in wijn kan veranderen. Ook best handig als je een 15 jarige zuipschuit bentquote:Op vrijdag 9 september 2011 20:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dus er wordt wel getrolldSchreef je dat ze ook over het water kan lopen?
Vast wel, of ze heeft zelf lopen ronselen op weer zo'n jachtclub. Ze had het ook over fundraising immers. Want hoe belangrijk ben je als je voor een stel onderuitgezake volwassenen en een schoolklasje wat mag komen zeggen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:03 schreef spuitje het volgende:
BTW: zouden die presentaties zijn geregeld door meneer Mercer?
Het viel me op dat ze van 'grote groepen' spreekt.. Er zijn hooguit enkele tientallen aanwezigen, aan de foto's te zien.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:03 schreef spuitje het volgende:
BTW: zouden die presentaties zijn geregeld door meneer Mercer?
Nee, het was iets met dat het toch maar heel geweldig was dat ze het Nederlandse misdadige regime had weten te ontvluchten, door haar uiltieme verzetsdaad, zich te laten uitschrijven uit het bevolkingsregister en dat de vergelijking met Nazisme heel terecht was omdat hier ook groepen mensen systematisch worden vernietigd. Dat ze daarom eigenlijk ook bij de Dodenherdenking genoemd diende te worden en dat ze een vriendelijkheid ten toon spreidt die je zelden meer ziet,en dat alles zonder een zweem van winstbejag of zelfzucht.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
Of water in wijn kan veranderen. Ook best handig als je een 15 jarige zuipschuit bent
Afgelopen juli heeft Jessica Watson ook zo'n praatje gegeven op de jachtclub, dus het is niet zo vreemd dat ze Laura gevraagd hebben dat ook te doen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:05 schreef livelink het volgende:
Het lijkt me eerder dat die door de jachthaven zijn georganiseerd in ruil voor een gratis ligplaats of zo.
Maar is Laura gevraagd, of heeft zij het publiek gevraagd, teneinde zichzelf meer bekendheid te geven?quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:10 schreef wich het volgende:
[..]
Afgelopen juli heeft Jessica Watson ook zo'n praatje gegeven op de jachtclub, dus het is niet zo vreemd dat ze Laura gevraagd hebben dat ook te doen.
Misschien heeft meneer Mercer het voor haar geregeld?quote:Op zaterdag 10 september 2011 08:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar is Laura gevraagd, of heeft zij het publiek gevraagd, teneinde zichzelf meer bekendheid te geven?
quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Misschien heeft meneer Mercer het voor haar geregeld?
Toch! Kijk here:quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je lijkt niet blij, meneer Mercer doet niet veel voor Laura?
Wat een vervelend interview weerquote:Op zaterdag 10 september 2011 11:54 schreef spuitje het volgende:
Een interview met Laura in het AD. Weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken............
http://virtueletochten.no(...)l/?pc_id=19&pp_id=97quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:05 schreef livelink het volgende:
Dan had ik veel mooie plekken gemist.quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:54 schreef spuitje het volgende:
Een interview met Laura in het AD. Weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken............
Daaronder haar column van deze week, er schijnt nogal het 1 en ander aan haar boot te mankeren. Dat moet gerepareerd voor ze verder kan reizen, maar de kas is nog steeds leeg?
Geen aangepast gedrag van haar maar antwoorden zoals veel meiden van haar leeftijd zouden geven...quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan had ik veel mooie plekken gemist.
Maar ook
Ik ben elke plek na een tijdje zat. De prachtige bountyeilandjes nog eerder dan een grote stad als Darwin.
Verder doet ze het 'voor de aankomst'. Ja hallo, ze zoekt steeds ogenblikkelijk een jachtclub op om zich te laten fęteren en de stoere meid uit te hangen. Eigenlijk gaat het dus meer om aandacht dan om zeilen.
Toch geeft ze even verderop weer op mensen af
Het is heerlijk geen ouders om me heen te hebben en voor mezelf op te komen. Ik word af en toe echt gek als zij of vrienden langskomen. Het is leuk ze te zien, maar vaak zijn ze via Skype en mail dichtbij genoeg.
Ze willen dan allemaal aandacht.
Vervolgens krijgt pa ervan langs, ze wordt gek van hem en ze groeien uit elkaar.
Al met al geen positief verhaal.
Van dat liften weet ik ook dat het daar gebruikelijk is en of het altijd veilig is dat weet je natuurlijk nooit... Ik heb vroeger ook veel gelift en dat is gelukkig altijd goed gegaan.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:26 schreef svetan het volgende:
@Tide
Je was mij net voor. Ik heb de naam Hans Brinker ook pas in de USA leren kennen door de schoolboeken van mijn kinderen.
Overigens is het liften van jonge kinderen in grote delen van USA heel gebruikelijk (en veilig) omdat er op het platte land geen openbaar vervoer is.
Niet zo vreemd, Hans Brinker was namelijk een verzinseltje van een amerikaanse schrijfster. Of denk jij dat er echt een jongetje is geweest dat uren met zijn vingertje een gaatje in een dijk heeft dicht gehouden?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:26 schreef svetan het volgende:
@Tide
Je was mij net voor. Ik heb de naam Hans Brinker ook pas in de USA leren kennen door de schoolboeken van mijn kinderen.
Overigens is het liften van jonge kinderen in grote delen van USA heel gebruikelijk (en veilig) omdat er op het platte land geen openbaar vervoer is.
Alleen als zijn vinger klem zat... Het is natuurlijk een verhaal maar veel buitenlanders geloven dat het echt gebeurd is.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:15 schreef spuitje het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, Hans Brinker was namelijk een verzinseltje van een amerikaanse schrijfster. Of denk jij dat er echt een jongetje is geweest dat uren met zijn vingertje een gaatje in een dijk heeft dicht gehouden?
Tja, amerikanen en sprookjesquote:Op zaterdag 10 september 2011 13:21 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Het verhaal is in de USA minstens 2x verfilmt (1x door Disney) en beinvloed in hoge mate het beeld wat de huidige amerikaan van Nederland heeft.
http://www.imdb.com/media/rm2259983616/tt0330365
http://www.imdb.com/media/rm351509760/tt0079269
Inderdaad! De nare verhalen (waarschuwingen) komen volop in het nieuws dus ik kan mij voorstellen dat haar kind niet gaat liften.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:23 schreef spuitje het volgende:
Liften is 1 van de meest onveilige manieren van reizen. Je weet nooit bij wie je in de auto stapt. Het kan 99 keer goed gaan, en misschien mag je na de honderste keer je kind misbruikt en vermoord gaan begraven. Als het kind al terug gevonden wordt.
Natuurlijk kan er tijdens een bus, trein of vliegreis ook iets vreselijk misgaan, maar je kind laf noemen omdat ze niet wil liften vind ik belachelijk!
In Nederland en ook hier in Frankrijk neem je andermans kinderen mee. Je maakt afspraken met andere ouders wie wanneer kinderen waarheen brengt of weer op haalt. Maar dat is iets anders dan met je duim omhoog langs de weg gaan staan in afwachting van een lift!quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:29 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Je redeneerd weer uit een klein hokje dat Nederland of Europa heet. In de USA neemt iedereen kinderen mee en als het slecht weer is maak je dan ook nog wel eens een omweg om ze voor de deur af te zetten. In amerika zorg je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kinderen van anderen.... onder elkaar hebben de mensen een wat socialere instelling als in Europa.
Het door mij gequote bericht in Dekkers logboek ging over liften. De moeder sneerde naar haar dertienjarige (!) dochter omdat die niet alleen door de staat New York durft te liften.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:29 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Je redeneerd weer uit een klein hokje dat Nederland of Europa heet. In de USA neemt iedereen kinderen mee en als het slecht weer is maak je dan ook nog wel eens een omweg om ze voor de deur af te zetten. In amerika zorg je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kinderen van anderen.... onder elkaar hebben de mensen een wat socialere instelling als in Europa.
Het zal er erg van afhangen waar je bent. Rondom grote steden ga je nooit liften: een automobilist is te bang om te stoppen want hij weet niet wie hij aan boord haalt, en een lifter weet niet bij wie hij instapt. Liften wordt aan de oostkust werkelijk beschouwd als een activiteit voor gestoorden. Een meisje van 13 dat zou proberen te gaan liften in New York, wordt direct door de politie opgepakt en thuisgebracht. De dochter lijkt me dus verstandiger dan de moeder.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:29 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Denkfout die je wel vaker ziet onder Amerikanen: Europa als een homogeen gebied beschouwen. Ik denk dat er nogal wat verschillen zitten tussen steden als Parijs of Londen, het platteland van de Oekraine, of het berglandschap van Noord Portugal. En daar zijn gebieden waar je best kunt liften, en gebieden waar je jezelf direct in gevaar brengt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:29 schreef svetan het volgende:
@spuitje
onder elkaar hebben de mensen een wat socialere instelling als in Europa.
Waar woon je dan?quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:58 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Ben ik het mee eens. In vele delen van Europa zou ik niet eens als volwassene meer durven te liften.... maar dat geld ook voor enige steden un de USA. In de buurt waar ik nu woon is het nog wel veilig en ik neem zo af en toe ook wel eens jongeren uit de dorpen mee.
Grote kans dat die piraten haar wel begrijpen, ze is zelf toch ook een soort van piraatje. Lekker losgeslagen pubertje die van niemand iets wil aannemen. Ik denk dat zo'n Somalisch vriendje met een AK-47 haar goed zal doen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
of ze werken juist een ontvoering in de hand. Publiciteit + kassa + gerechtvaardigde verontwaardiging to de autoriteiten + optimale zieligheidsfactor. Win win win!
Het bootje is nu helaas niet veel waard. Ik had al eens gezegd dat je bootje na een beetje zeereis wel total loss is. Als de reparaties goed uitgevoerd zijn en de zeilen vernieuwd. Dan is het bootje weer wat waard. Kan zo maar 20K schelen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:58 schreef sp3c het volgende:
meer dan wat het bootje aan onderdelen waard is zullen ze er niet voor kunnen vangen
niet genoeg om de aandacht van de vloot grote grijze boten te riskeren iig
en dan wat?quote:Op zaterdag 10 september 2011 16:09 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het bootje is nu helaas niet veel waard. Ik had al eens gezegd dat je bootje na een beetje zeereis wel total loss is. Als de reparaties goed uitgevoerd zijn en de zeilen vernieuwd. Dan is het bootje weer wat waard. Kan zo maar 20K schelen.
quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:50 schreef svetan het volgende:
Ik denk de golf van Aden..... als ze radiostilte houd (ssb en vhf), haar radar en ais transponders uitschakeld en slechts onregelmatig haar radar voor navigatie inschakeld is een notedopje als de Guppy op volle zee voor de piraten bijna onmogelijk te vinden. Ook al ze haar sat- positiebepaling moeten uitschakelen want de piraten kunnen deze ook uitlezen.
Fok houdt toch wel de IP-adressen in de gaten van de lurkers hier hčquote:Op zaterdag 10 september 2011 16:50 schreef sp3c het volgende:
lol
want die piraten zoeken hun doelen via het internet
Natuurlijk hebben derden de reparatie betaald, ik had niet anders verwacht. En ook de nieuwe zeilen en andere reparaties zullen door sponsoren worden betaald, de familie heeft zelf immers niets. Dat hebben vader en oma heel duidelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 16:49 schreef Disana het volgende:
Er staat weer een nieuw blog
En ja hoor, daar lezen we dat een club in Darwin de reparatie van haar zeilen heeft 'gesponsord'. 'Betaald' heet dat in normaal Nederlands.
Ze heeft een route gekozen, maar gaat ons dat niet melden want 'ook piraten hebben internet'. Nu weten we het dus. Dat wordt dus radiostilte binnenkort.
Misschien vinden een aantal sponsoren wel dat ze inmiddels meer dan genoeg aan Laura hebben gedoneerd en dat ze nu maar eens op zoek moet naar andere geldschieters.quote:Op zaterdag 10 september 2011 16:46 schreef sp3c het volgende:
als die sponsors zo vermogend waren zat ze nu niet om geld te bedelen
quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
Misschien vinden een aantal sponsoren wel dat ze inmiddels meer dan genoeg aan Laura hebben gedoneerd en dat ze nu maar eens op zoek moet naar andere geldschieters.
Als ze de Golf van Aden wel kiest is het voor haar altijd winst. Wordt ze niet ontvoerd dan kan ze zeggen: " Zie je wel, het is helemaal niet zo gevaarlijk!"quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
zie je de krantenkoppen al? 'sponsors laten ontvoerd zeilmeisje vallen als een baksteen.'
[..]
Dat komt haar wel uit.. Kan ze rustig feesten zonder een weblogje te moeten schrijven. Vandaar dat we er nu een paar achter elkaar hebben gehad.quote:Op zaterdag 10 september 2011 16:49 schreef Disana het volgende:
Er staat weer een nieuw blog
En ja hoor, daar lezen we dat een club in Darwin de reparatie van haar zeilen heeft 'gesponsord'. 'Betaald' heet dat in normaal Nederlands.
Ze heeft een route gekozen, maar gaat ons dat niet melden want 'ook piraten hebben internet'. Nu weten we het dus. Dat wordt dus radiostilte binnenkort.
Feesten papa en Jillian mee dan op kosten van de gulle gevers? Nou ja, papa wel denk ik, maar hoe zit het met die Jillian?quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat komt haar wel uit.. Kan ze rustig feesten zonder een weblogje te moeten schrijven. Vandaar dat we er nu een paar achter elkaar hebben gehad.
Jillian misschien.. maar zij moet vooral de film maken en niet te lastig zijn, anders ben je snel goede vriendin-af. Het zou me trouwens niet verbazen als ze nog voor haar verjaardag ruzie krijgen. Ze krijgt immers overal snel genoeg van? Met pappie erbij wordt het helemaal een explosief mengsel. De man is immers paranoďde, lastig en op (veel) geld uit.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:25 schreef spuitje het volgende:
[..]
Feesten papa en Jillian mee dan op kosten van de gulle gevers? Nou ja, papa wel denk ik, maar hoe zit het met die Jillian?
En wat een bende is het op die boot van dat kind zeg!
Wij roddelen niet, wij hebben goede gesprekken over een 15 jarige puber. Is het echt nuttig en zinvol dat zij deze reis maakt? Is het een recordpoging of niet? Moet de nederlandse regering garant staan voor haar veiligheid?quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jillian misschien.. maar zij moet vooral de film maken en niet te lastig zijn, anders ben je snel goede vriendin-af. Het zou me trouwens niet verbazen als ze nog voor haar verjaardag ruzie krijgen. Ze krijgt immers overal snel genoeg van? Met pappie erbij wordt het helemaal een explosief mengsel. De man is immers paranoďde, lastig en op (veel) geld uit.
Lekker he? Roddelen
En wat denk jij dat een regering betaald voor een jong ontvoert meisje met heel veel media aandacht dan ?quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:55 schreef sp3c het volgende:
al plant ze een enorme vuurtoren op dr kajuit
piraten zijn simpelweg niet geinteresseert in haar want ze moeten wel werken voor hun geld itt ...
Er is idd. heel wat aan te merken op haar reis.. maar we speculeren ook wel eens een beetje.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:27 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wij roddelen niet, wij hebben goede gesprekken over een 15 jarige puber. Is het echt nuttig en zinvol dat zij deze reis maakt? Is het een recordpoging of niet? Moet de nederlandse regering garant staan voor haar veiligheid?
En Ik mag hopen voor haar dat het contact met die Jillian goed blijft want ik denk echt dat het haar laatste kans op een documentaire is. En dus 1 van haar laatste kansen op inkomsten na haar reis. Er komt nog een boek ook maar als dat net zo goed verkoopt als dat van oma hoeft ze daar niet veel van te verwachten. Laura is tenslotte geen Jessica Watson.
Daar zijn de meningen dus over verdeeld, maar dat maakt de discussie ook zo leuk wat mij betreft. Stel Laura neemt de piratenroute en ze wordt gegijzeld. Ze vragen 1 miljoen euro voor haar vrijlating, ik noem maar iets. Wie moet dat dan gaan betalen? De nederlandse overheid waar het kind schijt aan heeft? De Nieuw-Zeelandse overheid die haar ook niet moet? Of de Duitse waar ze al helemaal niets mee heeft? Of moeten haar sponsoren en donateurs het bedrag maar ophoesten omdat het kind zo eigenwijs was om tegen alle adviezen in toch die route te kiezen?quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:42 schreef bubalus het volgende:
[..]
En wat denk jij dat een regering betaald voor een jong ontvoert meisje met heel veel media aandacht dan ?
Precies.
Ze is wel degelijk een goed doelwit.
Misschien heeft Sp3c toch gelijk... Ze mogen haar houden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen dus over verdeeld, maar dat maakt de discussie ook zo leuk wat mij betreft. Stel Laura neemt de piratenroute en ze wordt gegijzeld. Ze vragen 1 miljoen euro voor haar vrijlating, ik noem maar iets. Wie moet dat dan gaan betalen? De nederlandse overheid waar het kind schijt aan heeft? De Nieuw-Zeelandse overheid die haar ook niet moet? Of de Duitse waar ze al helemaal niets mee heeft? Of moeten haar sponsoren en donateurs het bedrag maar ophoesten omdat het kind zo eigenwijs was om tegen alle adviezen in toch die route te kiezen?
nietsquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:42 schreef bubalus het volgende:
[..]
En wat denk jij dat een regering betaald voor een jong ontvoert meisje met heel veel media aandacht dan ?
Precies.
Ze is wel degelijk een goed doelwit.
Hoe kom je aan die onzin?quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:50 schreef svetan het volgende:
Ook al ze haar sat- positiebepaling moeten uitschakelen want de piraten kunnen deze ook uitlezen.
Welk walteam?quote:Op zondag 11 september 2011 01:30 schreef svetan het volgende:
@AchJa
Dit is geen onzin! Op de Guppy is een Blue Traker systeem geinstalleerd om het walteam ten alle tijden via een sat verbinding op de hoogte te houden van de actuele positie.
Onlangs werd er in een TV documentaire getoond dat ook de georganiseerde piraterij hiervan misbruik maakt om de positie van hun buit te bepalen.
Door de financiele successen in de afgelopen jaren is de technologische uitrusting van deze piraten op bijzonder hoog peil.
Er was toch ook een Deens gezin ontvoerd?quote:Op zondag 11 september 2011 00:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
niets
een verroestte olietanker met wat bangladeshi's kun je nog wel in de achterkamertjes afhandelen maar dat gaat hier niet en het officiele standpunt is dat we geen losgeld aan die figuren betalen
de noodzaak is er ook niet echt want als ze dr wat aandoen (of te lang op water en brood zetten) gaan dr gelijk stemmen op om wat proactiever op piraten te gaan jagen want mooi jong blank meisje enzo
Klopt, maar die zijn inmiddels vrij volgens de berichten..quote:Op zondag 11 september 2011 07:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er was toch ook een Deens gezin ontvoerd?
Ik denk niet dat die piraten heel ver vooruit denken eigenlijk.. Voor hen is het gewoon een lekker blank meisje, die als slavin nog heel wat op kan brengen als ze niet vanwege haar bekendheid niet een hoop losgeld oplevert.
Ik denk niet iig. niet dat ze haar met rust zullen laten omdat ze bang zijn dat de legers aller landen ineens fanatiek op piraten gaan jagen..
Je zult net 1 van die 30 zijn................quote:Op zondag 11 september 2011 10:33 schreef svetan het volgende:
@spuitje
30 vaartuigen.... maar je moet dat wel in verhouding zien met de honderden die daar dagelijks langskomen. Bovendien zijn die piraten in de afgelopen maanden nogal verwend geworden en enteren alleen nog maar schepen die een losgeld van meer dan 10 miljoen per stuk opleveren.
In ieder geval gaat het ondertussen alleen maar om de waarde van de lading aangezien het geld bij de verzekeringen wat losser zit dan bij de diverse overheden of privé personen.
Ah joh, dat is net als bij het liften verwaarloosbaar. Een echte meid draait haar hand daar niet voor om, dat doen alleen grietjes van 13.quote:Op zondag 11 september 2011 11:04 schreef spuitje het volgende:
Je zult net 1 van die 30 zijn................
Gewoon lekker je eigen kop volgen en kom je in de problemen dan verwachten dat anderen het wel voor je oplossen.quote:Op zondag 11 september 2011 11:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah joh, dat is net als bij het liften verwaarloosbaar. Een echte meid draait haar hand daar niet voor om, dat doen alleen grietjes van 13.
Nee dat hoeft niet hij en anderen gebruiken deze eilanden als tussenstop dus hij kan nog alle paar kanten op.quote:Op zondag 11 september 2011 11:45 schreef Disana het volgende:
Ik zit op de wereldkaart te kijken. Henk van de Sogno d' Oro is op weg naar de Christmas Islands
http://www.mapsofworld.com/world-map-viewer.html
die liggen zo'n beetje links boven van waar op deze kaart 'Indian Ocean' staat. Dus begrijp ik goed dat Henk de piratenroute neemt? Want ze liggen meer richting Somalië dan Kaap de Goede Hoop. Of zie ik dat verkeerd.
Oké, dat is een duidelijk antwoord. Ben benieuwd wat het wordt. Het lijkt me niet dat Dekker Henk nog snel in zal halen, hij is al twee dagen onderweg en zij blijft nog wel even in Darwin.quote:Op zondag 11 september 2011 12:24 schreef Tide het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet hij en anderen gebruiken deze eilanden als tussenstop dus hij kan nog alle paar kanten op.
Misschien gaat Henk een beetje eiland hoppen in zijn uppie en wacht hij ergens op Laura? Uit zijn verslagen maak ik min of meer op dat Henk iemand is die zich prima vermaakt in zijn eentje. Misschien vindt hij het wel fijn nu een stuk af te kunnen leggen zonder Laura.quote:Op zondag 11 september 2011 12:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké, dat is een duidelijk antwoord. Ben benieuwd wat het wordt. Het lijkt me niet dat Dekker Henk nog snel in zal halen, hij is al twee dagen onderweg en zij blijft nog wel even in Darwin.
Dat zou ik me levendig kunnen voorstellenquote:Op zondag 11 september 2011 13:00 schreef spuitje het volgende:
[..]
Misschien gaat Henk een beetje eiland hoppen in zijn uppie en wacht hij ergens op Laura? Uit zijn verslagen maak ik min of meer op dat Henk iemand is die zich prima vermaakt in zijn eentje. Misschien vindt hij het wel fijn nu een stuk af te kunnen leggen zonder Laura.
Ach hou toch eens op betweter! Henk heeft in een eerder verslag al heel duidelijk aangegeven met Laura te hebben gesproken over de te nemen route na Darwin. En het kan best zijn dat de plannen inmiddels gewijzigd zijn maar doe het niet voorkomen of ze jou daar persoonlijk van op de hoogte hebben gebracht!quote:Op zondag 11 september 2011 13:34 schreef svetan het volgende:
Ook Henk Oosterwijk zal zijn verdere route wel verzwijgen als hij via de Rode Zee wil. Gewoon veiligheids maatregelen.
Henk plaatst volgens mij niet heel vaak een verslag. Hij houdt wel een soort dagboek bij maar plaatst dat niet dagelijks op het internet. Gewoon een keus die hij heeft gemaakt..quote:Op zondag 11 september 2011 13:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zou ik me levendig kunnen voorstellen
Ligt het aan mij dat ik geen recente verslagen van Henk Oosterwijk kan vinden?
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htmquote:Op zondag 11 september 2011 13:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ligt het aan mij dat ik geen recente verslagen van Henk Oosterwijk kan vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |