Ze wilde er op uit zonder medische kennis en zonder slaapmanagement en volgens haarzelf had ze nog niet voldoende ervaring met zeezeilen. Daarom denk ik wel dat iig. sommige voorwaarden hebben bijgedragen aan haar veiligheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:10 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja en dan kan ik niet anders doen dan saai terugkomen op die eisen van jeugdzorg.
Hebben die echt wel zo geholpen? Mevrouw had al een hoop zeil en navigatie ervaring.
Maar die eisen dat is nooit echt duidelijk geworden helaas. Dat had ik wel een interessant debat gevonden.
Dat denk ik dus ook. Bovendien was er niets geregeld qua opleiding. Nu is dat volgens sommigen ook niet echt belangrijk want Laura leert momenteel meer dan ze ooit op school zou kunnen leren. Vandaar ook dat ze is gestopt met haar opleiding via de wereldschool. Denk ik.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze wilde er op uit zonder medische kennis en zonder slaapmanagement en volgens haarzelf had ze nog niet voldoende ervaring met zeezeilen. Daarom denk ik wel dat iig. sommige voorwaarden hebben bijgedragen aan haar veiligheid.
motivatie?quote:
Die aussies bewaken hun land goed zeg, je komt met je bootje niet ongezien aan land. Morgen is het feest! Heel Darwin loopt uit om Laura te verwelkomen. Jessica is momenteel op weg naar Darwin om haar conculega te ontmoeten. Daarna kan Laura, terwijl Guppy onderhoud krijgt, eindelijk een beetje bijslapen, dat heeft ze wel verdient.quote:24-8-2011
Ik heb vannacht helaas niet de kans gekregen om veel te slapen... De wind trok aan tot bijna 30 knopen en ik moest de bezaan eraf halen en vervolgens het grootzeil verder reven.. Sinds gisteren ben ik al twee keer opgeroepen door een customs vliegtuigje, wel heel leuk eigenlijk. Op dit moment varen Guppy en ik scherp aan de wind vanwege een koersverandering richting het zuiden, land dus! Gup steekt z'n neus langzaam de golf van Dieman in, die bekend staat als een ruig stukje zeilen met veel stroming. De snelheid loopt terug naar 6, dan 5,4 en 2.. knoop! Ik heb dus de stroom tegen, natuurlijk hoe kan het ook anders.. Dat betekent dus geduldig zijn en afwachten tot het tij keert.. Eigenlijk is het net een Waddenzee in het groot, waarin ik dan nog een nacht tussen zandbanken door vaar en als het goed is kom ik dan morgen in Darwin aan.. Ik kijk er echt naar uit, en dan vooral naar het moment waarop ik kan slapen..
Laura
Nou moet je het ook niet te veel idealiseren BW. Laura is pas 15 jaar oud. Die hoeft nog niet de rest van haar leven uitgestippeld te hebben. Voor hetzelfde geld is ze helemaal klaar met zeilen straks en dan heeft ze nog tijd genoeg om eventueel school af te maken en een hele andere route in te slaan. Ik vind het ook in de reacties op internet van haar fans soms beangstigend hoe mensen de toekomst voor Laura al aan het invullen zijn. Alsof ze straks faalt als ze misschien toch naar Nederland teruggaat en hier een opleiding gaat doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:16 schreef BabeWatcher het volgende:
School is nergens voor nodig. Een beetje basisvaardigheden is prima, maar op de middelbare school is het 'pesten of gepest worden'. De stuudjes van toen zitten nu achter de kassa bij Dirk, terwijl ik met een 4 voor Engels en mijn MBO net niet afgemaakt regelmatig met klanten uit Amerika aan de telefoon zit, omdat ik ondanks die 4 in theorie in de praktijk toch het beste Engels kan van iedereen.
Laura is een geweldig meisje dat zich op al haar bestemmingen mondeling prima heeft kunnen redden, met 15 jaar en nog niet eens haar HAVO af.
Om het te redden in het leven moet je een droom hebben en lef. Laura heeft beide. Helaas gaat zij verloren voor Nederland, maar ik ben alleen maar blij voor haar. Zij staat straks dagelijks op onder de zon op een plek waar de mensen altijd vrolijk zijn, terwijl het hier 350 dagen per jaar regent en de mensen hun dag beginnen met een glas azijn, en hun kinderen elke dag met de auto naar school 200 meter verderop brengen, want te voet is veel te gevaarlijk met al die kinderlokkers hier.
jij denkt dat er in bv het caraibisch gebied geen kinderlokkers lopen of dat iedereen de hele dag vrolijk is omdat het zonnetje zo mooi schijnt?quote:
En denk je dat dat er meer of minder zullen zijn dan dat ze in Amsterdam tegenkomt tijdens een dagje shoppen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij denkt dat er in bv het caraibisch gebied geen kinderlokkers lopen of dat iedereen de hele dag vrolijk is omdat het zonnetje zo mooi schijnt?
het is op zijn minst naief te noemen
En?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 02:05 schreef svetan het volgende:
Laura is niet de enige die buiten Nederland kijkt om een plaats te vinden om zich blijvend te vestigen: http://www.dutchdailynews(...)ing-the-netherlands/
Kennelijk heeft ze ook bij mij in de buurt gewoond. Wat komt ze volgens jou tegen in de bossen tussen Doorn en Maarn, en op de Leusderhei? Alsof daar rijen verkrachters klaar staanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En denk je dat dat er meer of minder zullen zijn dan dat ze in Amsterdam tegenkomt tijdens een dagje shoppen?
En omdat ze bij mij in de buurt heeft gewoond. Wat denk je dat ze tegenkwam als ze door de bossen van wijk bij duurstede naar amersfoort fietste?
Wat denk je heeft ze in NL meer of minder kans om verkracht te worden dan op volle zee of in een jachthaven op een eiland waar iedereen op haar let?
het is op zijn minst naief te noemen
De ouders van Laura hebben desalniettemin voor Nederland gekozen. Bij monde van Lyall vinden ze Nieuw Zeeland helemaal niks.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 02:05 schreef svetan het volgende:
Laura is niet de enige die buiten Nederland kijkt om een plaats te vinden om zich blijvend te vestigen: http://www.dutchdailynews(...)ing-the-netherlands/
Ach, zo slecht is Nederland helemaal niet. Overal is wel iets mis, kan beter of anders.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De ouders van Laura hebben desalniettemin voor Nederland gekozen. Bij monde van Lyall vinden ze Nieuw Zeeland helemaal niks.
Niet iedereen denkt er dus zo over.
Dan wonen we dicht bij elkaar in de buurt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:31 schreef morg78 het volgende:
[..]
Kennelijk heeft ze ook bij mij in de buurt gewoond. Wat komt ze volgens jou tegen in de bossen tussen Doorn en Maarn, en op de Leusderhei? Alsof daar rijen verkrachters klaar staan.
LOL, als de piraten het nieuws lezen weten ze ieder geval dat er niet veel te halen valt, of die piraten moeten samen met Laura sponsors zoeken.quote:Blijft ze in die jachthavens, of komt ze daar, naast het varen, ook wel eens buiten? Genoeg gebieden waar "altijd" het zonnetje schijnt, maar waar genoeg mensen niet altijd blij zijn (Haïti, om maar eens een heel makkelijk voorbeeld te noemen).
Geen idee wat bijvoorbeeld Somalische piraten zouden uitspoken met een jong meisje, maar ook op volle zee kan je de nodige malloten tegenkomen.
Je bedoelt waarschijnlijk welke route ze zal kiezen? Nee, dat is nog steeds niet bekend.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dan wonen we dicht bij elkaar in de buurt.
Maar nee, maar de kans is niet zoveel groter dan hier in NL.
[..]
LOL, als de piraten het nieuws lezen weten ze ieder geval dat er niet veel te halen valt, of die piraten moeten samen met Laura sponsors zoeken.
Maar serieus, is het al duidelijk hoe ze om Afrika heen gaat dan?
Poeh poeh, 5000 meer dan vorig jaar. We kunnen weer op de snelwegen rolschaatsen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 02:05 schreef svetan het volgende:
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef svetan het volgende:
@Spuitje:
Uit mijn eigen familie: Diegene met de mooiste schoolraporten en een volledig afgesloten academische opleiding strompelt nu heen en weer tussen oninteressante, tijdelijke banen en werkeloosheid; degene die alleen maar de "highschool" heeft afgerond heeft nu een eigen, goedlopend bedrijf met enkele tientallen werknemers en voldoende vrije tijd en geld om te kunnen reizen en andere leuke dingen te doen. De derde hangt er met een redelijk saai leventje zo midden tussen in en vraagt zich al jaren af wat ze dan wel fout heeft gedaan.
Alle drie dezelfde kansen gehad in een familie!
Ik denk dat die piraten zich heel goed realiseren dat het wereldnieuws wordt als ze Laura ontvoeren.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:41 schreef Daniel1976 het volgende:
LOL, als de piraten het nieuws lezen weten ze ieder geval dat er niet veel te halen valt, of die piraten moeten samen met Laura sponsors zoeken.
Maar serieus, is het al duidelijk hoe ze om Afrika heen gaat dan?
Verder wordt er op haar Hyves nog even een compliment uitgedeeld aan de persoon die de vertalingen doet, want zonder deze excellente vertalingen zou meneer Mercer zijn werk niet kunnen doen volgens de schrijver. Maar als die vertalingen echt zo geweldig zijn zou meneer Mercer toch weten dat Laura het record van Jessica niet kan verbreken? Of zou hij ze gewoon niet hebben gelezen?quote:15 yo solo-sailor Laura Dekker closes in on Australia – and Jessica Watson’s record
bron
Uit de verslagen van Henk Oosterwijk:quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk welke route ze zal kiezen? Nee, dat is nog steeds niet bekend.
En onderschat die piraten niet, die gaan er simpelweg vanuit dat een land wel zal betalen. Laura is tenslotte een bekende Nederlander! Die zal in hun ogen misschien een leuk bedrag waard zijn!
quote:Op vrijdag 1 juli bleek tijdens een gesprek met Laura dat zij niet, zoals wel op haar website staat, via het Suezkanaal gaat maar via Kaap de Goede Hoop. Ze vroeg mij namelijk naar mijn plannen en toen ik die vertelde was ze bijzonder enthousiast omdat ze graag met een andere boot opvaart. En dat kan ik goed begrijpen. Het is prettig als je met tenminste één andere boot opvaart. Dan kun je via de SSB radio goed contact onderhouden en je kunt elkaar informeren over bestemmingen en weer. Ze had slechts één andere boot, waarschijnlijk een solozeiler, ontmoet die ook onze route zou volgen en die was op dit moment onderweg van Niue naar Tonga. Het is dus mogelijk dat er een driemanschap ontstaat. Laura had precies hetzelfde tijdschema voor haar reis naar Afrika als ik, en ook dat verbaast me niets, want als je het boek van Jimmy Cornell raadpleegt dan zijn er tijdstippen waarop je op bepaalde plaatsen moet zijn i.v.m. de orkaanseizoenen. Toch wel leuk hoe uit zo'n toevallig contact een langer samenreizen kan ontstaan. De Guppy van Laura is veel sneller dan de Sogno d'Oro, het is een ketch getuigd en slank schip. Om een voorbeeld te geven: zij heeft over de passage van de Galapagos naar de Marquesas 17 dagen gedaan, ik 32 dagen. Zij kan snelheden halen van 7 knopen terwijl ik met 5 dik tevreden ben. We moeten dus nog maar zien in hoeverre of we echt trajecten samen opvaren. We zullen elkaar zeker vaak tegenkomen in havens omdat ook zij moet wachten op het juiste moment om verder te varen.
De verwachte hardere wind kwam inderdaad op zaterdag, maar ik zag op de gribfiles dat deze dinsdag al weer zou afnemen. Er was een nieuw lagedrukgebied boven Tonga die de winden van het hogedrukgebied wegnam. Nieuwe windstiltes zouden het gevolg zijn. Het was nu zaak om zo snel mogelijk die laatste 400 zeemijlen tot aan Neiafu af te leggen. Onderweg zou ik nog de atol Niue tegenkomen, maar daar was het op de ankerplaats slecht toeven met de deining die door de harde wind was ontstaan. Ook Laura wilde daarom niet stoppen bij Niue zoals eerst wel haar plan was geweest. Zij zat nog 125 zeemijlen achter mij, maar maakte dagafstanden van 140 zeemijlen met haar Guppy.
Zaterdagmiddag hadden we trouwens een gesprek over het vervolg van haar reis na Neiafu. Ze had op de Marquesas bij kennissen aan boord een film gezien van een doortocht door de Rode Zee die deze mensen eerder hadden gemaakt. Daarbij kon je op de marifoon horen dat er regelmatig aanvallen waren door de Somalische piraten. En toen heeft Laura haar plan omgegooid en een tocht langs het Suezkanaal laten vallen. Nu wilde ze van Neiafu naar Suva op Fiji, Port Vila op Vanuatu, de Torres Street, Darwin in Australië en van daaruit naar de Cocos Islands en verder via Mauritius naar Afrika. Dat plan zag er goed uit. Maar als je een stop in Australië wilt maken - niet alleen Darwin ligt in Australië maar ook de Cocos Islands behoren daartoe - dan moet je een visum hebben. En zo'n visum, had ik gelezen, kun je krijgen bij de Australische ambassade of consulaat in Suva op Fiji. Zij had zich daar nog niet mee bezig gehouden. In Darwin zou haar vader overkomen en dan zouden ze de boot klaarmaken voor de overtocht naar Afrika. Ik had zelf mijn reis tussen Fiji en Afrika nog niet ingevuld. Wel dat ik eind augustus, begin september door de Torres Street zou moeten varen, maar nog niet de havens tussen Fiji en Afrika.
Aanvankelijk voelde ik er niet veel voor om een visum voor Australië aan te vragen. Bij aankomst doen ze namelijk heel moeilijk bij jachten. Veel formaliteiten en spitsvondigheden, ze maken het de cruisers niet makkelijk. Waarschijnlijk zijn ze er voor beducht dat de yachties blijven hangen in Australië met hun boot en teren op de Australische gemeenschap. Hoe het ook zij, het plan van Laura gaf voldoende stops om niet maanden op zee te hoeven doorbrengen tijdens een overtocht. Ik zou er nog eens over nadenken.
Jezus, wat een eikel.. Als er iets discutabel is, is dat het record van Laura.. bijvoorbeeld omdat ze tussendoor even naar huis ging om zichzelf te promoten. (terwijl ze publiciteit vreselijk vindt, volgens haar advocaat)quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:39 schreef Disana het volgende:
http://news.ninemsn.com.a(...)teen-close-to-darwin
Ook hier heben ze het over een record:
The teenager, who holds New Zealand, Dutch and German citizenship, had a difficult task ahead of starting her record-breaking attempt which she began aged 14.
En passant wordt het record van Jessica Watson onderuit gehaald:
Some have disputed Watson's record due to the route she took and because the World Speed Sailing Record Council discontinued its "youngest" category.
Lekker bezig, die Mercer.
Ik ga die Mercer ook met elk persbericht onsympathieker vinden. Wat een agressieve haai is die man, daar ga je als keurig bedrijf toch niet mee in zee.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jezus, wat een eikel.. Als er iets discutabel is, is dat het record van Laura.. bijvoorbeeld omdat ze tussendoor even naar huis ging om zichzelf te promoten. (terwijl ze publiciteit vreselijk vindt, volgens haar advocaat)
En nog eens iets: Jessica wenst Laura succes toe, maar geen woord van medeleven van Laura toen Jessica net dat ongeluk had gehad.
Dat record doet ze toch ook alleen voor zichzelf? Waarom dan die claim van de jongste?
Een persoonlijk record is het toch wel, want ze heeft het nog niet eerder gedaan.
Bedoel je Abby Sunderland?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En nog eens iets: Jessica wenst Laura succes toe, maar geen woord van medeleven van Laura toen Jessica net dat ongeluk had gehad.
Die botsing van Jessica Watson was een half jaar voordat Laura begon te bloggen...quote:14-6-2010
Of course I followed the news about Abby and I´m feeling for her. She
already had a major setback due to the broken autopilot and now her
boat is dismasted. Fortunately nothing serious happened to her. I that
Abby can collect enough money to recover her boat or that someone
will save her boat. I can really imagine really well how she must have
felt when she had to leave her boat behind.
Laura
Nee, en het stond niet in een blog.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:57 schreef wich het volgende:
[..]
Bedoel je Abby Sunderland?
[..]
Die botsing van Jessica Watson was een half jaar voordat Laura begon te bloggen...
Dat is een argument, maar slechts een leugen. Was ze samen met haar pa de wereld rond gaan zeilen dat was er zeker een mouw aan te passen geweest. Het punt is dat ze alleen ging. Daar gaat het over de rest is bijzaak.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:06 schreef dawg het volgende:
al die argumenten hier van de -ik noem ze zo maar even- voorstanders.
dat kind was nog minderjarig, een kind. wonend en ingeschreven in nederland, en dus gebonden aan diens wetten, waaronder de leerplicht. kun je lang of kort over ouwehoeren, zij heeft de wetten en regels van de samenleving gewoon te respecteren. zij is niet specialer dan anderen die deze wetten en regels ook dienen (en verreweg de meesten doen dat ook) na te leven.
zo simpel is het gewoon. de leugens en het vluchtgedrag onderstrepen dat alleen maar.
een uitzondering maakt nog niet dat wetten overtreden mogen worden natuurlijk. die wet is er niet voor niets, en veralgemeniseerd omdat je nu eenmaal niet elk geval apart kunt bekijken. als-dan en jamaar die-en-die zaken zijn totaal irrelevant in deze.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is een argument, maar slechts een leugen. Was ze samen met haar pa de wereld rond gaan zeilen dat was er zeker een mouw aan te passen geweest. Het punt is dat ze alleen ging. Daar gaat het over de rest is bijzaak.
Er zijn wel meer leerplichtige kinderen die nu ergens anders op de wereld zijn. Er zijn genoeg creatieve oplossing daarvoor te verzinnen.
Misschien doen ze morgen de aankomst nog even dunnetjes over? Er werden toch wel 30.000 mensen verwacht?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:22 schreef wich het volgende:
Laura Dekker is een uurtje of 8 geleden in Darwin voor anker gegaan, maar om te zeggen dat er media aandacht in Australië is? Maar goed als ze aan boord ligt te pitten en een kilometer uit de wal ligt valt er ook niet veel te zien.
Die hoef je niet te verzinnen, die zijn er gewoon. Byvoorbeeld de Wereldschool. Maar 1 van de eisen is dan wel dat een volwassene toezicht houdt. Voor Laura is een apart pakket samengesteld en als dank is ze na een half jaar gewoon gestopt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is een argument, maar slechts een leugen. Was ze samen met haar pa de wereld rond gaan zeilen dat was er zeker een mouw aan te passen geweest. Het punt is dat ze alleen ging. Daar gaat het over de rest is bijzaak.
Er zijn wel meer leerplichtige kinderen die nu ergens anders op de wereld zijn. Er zijn genoeg creatieve oplossing daarvoor te verzinnen.
Oh dat is het! Ze is officieel nog niet aangekomen.. Stel je voor dat ze met haar chaggie hoofd tgv slaapgebrek journalisten te woord moet staan. Dat vindt ze wat ongemakkelijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Misschien doen ze morgen de aankomst nog even dunnetjes over? Er werden toch wel 30.000 mensen verwacht?
En Pa Dekker zou er toch ook zijn? Misschien is hij er nog niet en wacht het opnameteam nog even op zijn komst zodat we straks wanneer de documentaire klaar is kunnen genieten van de emotionele hereniging van vader en dochter. Misschien komt er zelfs wel een foto van in het AD!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh dat is het! Ze is officieel nog niet aangekomen.. Stel je voor dat ze met haar chaggie hoofd tgv slaapgebrek journalisten te woord moet staan. Dat vindt ze wat ongemakkelijk.
Ja, dat herinner ik me ook. Dat was volgens mij in een interview, maar ik kan me niet meer voor de geest halen waar en wanneer. Wij vonden het toen ook harteloos.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, en het stond niet in een blog.
Het was een persbericht waarin Laura beweerde dat haar dat nooit zou overkomen, nadat Jessica op een vrachtboot was gestuiterd.
Het werd een kille reactie gevonden omdat ze met geen woord van sympathie repte.
Klopt, net als de sneer die pa Dekker zo nodig moest maken richting Mike Perham. Heel onsportief!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat herinner ik me ook. Dat was volgens mij in een interview, maar ik kan me niet meer voor de geest halen waar en wanneer. Wij vonden het toen ook harteloos.
Nee, maar wie heeft het papierwerk gedaan? Je kunt als minderjarige toch niet inklaren? En ze schrijft dat ze het zelf doet..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:36 schreef spuitje het volgende:
Haar laatste weblog, aankomst in Darwin. Wat meneer Mercer er na dit verhaal nog van wil maken is mij een raadsel, maar van een grootse ontvangst is dus echt geen sprake!
Dat schrijft ze altijd en dat zei haar vader ook nog eens in het laatste interview: Laura doet alles zelf! Dat dat wettelijk gezien in veel landen niet mogelijk is iets waarvan ze waarschijnlijk denken dat alleen zij dat weten. De rest van de mensen is dom en heeft ook geen internet.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, maar wie heeft het papierwerk gedaan? Je kunt als minderjarige toch niet inklaren? En ze schrijft dat ze het zelf doet..
Wat een vreemd verhaal. Het heeft er alle schijn van dat er niemand was om haar op te wachten, dus ze wou aanvankelijk meteen mensen op gaan zoeken (in de jachtclub). Het komt wel zielig over.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:36 schreef spuitje het volgende:
Haar laatste weblog, aankomst in Darwin. Wat meneer Mercer er na dit verhaal nog van wil maken is mij een raadsel, maar van een grootse ontvangst is dus echt geen sprake!
Inklaren is geen probleem. In de meeste landen kunnen minderjarigen vanaf 14 jaar zonder begeleiding van volwassenen het land in- en uitreizen. In Australie is het nog jonger, vanaf 12 jaar.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:34 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat schrijft ze altijd en dat zei haar vader ook nog eens in het laatste interview: Laura doet alles zelf! Dat dat wettelijk gezien in veel landen niet mogelijk is iets waarvan ze waarschijnlijk denken dat alleen zij dat weten. De rest van de mensen is dom en heeft ook geen internet.
Weten jullie, het kind kan werkelijk goed zeilen, wat dat betreft zet ze echt wel een redelijke prestatie neer. Maar waarom moet er constant over van alles en nog wat worden gelogen?
Volgens vader doet ze het niet om record, gaat het ook niet om aandacht. Ze zijn zelfs verbaasd dat er nog steeds aandacht is voor haar en om geld gaat het ook al niet. Waarom dan wel?
Maar misschien heeft meneer Mercer de papierwinkel voor haar geregeld?
Maar dat geldt weer niet voor het alleen reizen per boot. Hiervoor heb je namelijk in veel landen bepaalde documenten nodig waarover Laura niet beschikt. De zogenaamde vaarbewijzen etc. Vergelijk het maar met een rijbewijs.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:27 schreef wich het volgende:
[..]
Inklaren is geen probleem. In de meeste landen kunnen minderjarigen vanaf 14 jaar zonder begeleiding van volwassenen het land in- en uitreizen. In Australie is het nog jonger, vanaf 12 jaar.
In de meeste landen zijn minderjarige kinderen in meer of mindere mate handelingsbekwaam, afhankelijk van de leeftijd. In Nederland kan een 16- of 17-jarige zonder handtekening van een ouder een arbeidscontract afsluiten (bijvoorbeeld voor vakantiewerk) om maar een voorbeeld te geven.
Zelf denkt ze daar duidelijk anders over. Als je haar mag geloven kost het haar elke keer uren om de papierwinkel voor elkaar te krijgen en eigenlijk vind ik dat niet vreemd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:08 schreef wich het volgende:
Het papierwerk dat nodig is om in- en uitklaren loopt via douane, immigratie, quarantaine e.d.
De papieren die evt. nodig zijn om de boot te bedienen, zoals vaarbewijs en radiobedieningscertificaat, hoef je alleen te laten zien bij een controle (gebeurd maar zelden), en hoef je niet te overleggen bij het in-klaren of uitklaren. Iemand erbij halen die wel over de juiste papieren beschikt zal weinig helpen, als bekend is dat je alleen bent komen aanvaren.
Het komt er dus op neer dat als een land Laura per se wil tegenhouden, iemand wordt opgetrommeld om een controle uit te voeren, maar normaal gesproken gebeurt dat niet, en zeilt Laura zonder veel administratieve problemen de wereld rond.
Tuurlijk mogen kinderen alleen reizen, de hele wereld over! Als jij als verantwoordelijke voor dat kind de reis goed hebt geregeld is er geen enkel probleem! Het is alleen niet de bedoeling dat ze zelf een auto, trein of vliegtuig gaan besturen. En in veel landen vindt men het ook geen goed plan om kinderen alleen de zee op te sturen. Zelfs niet als je Laura Dekker heet!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:25 schreef svetan het volgende:
De normle leeftijd om internationaal zelfstandig te mogen reizen ligt bij 12 of 14 jaar. Dit was ook de reden waarom Laura (vanuit het buitenland) naar St. Maarten kon vliegen. Met een aanvullende verklaring van de ouders en speciale begeleiding door een reisorgnisatie/ luchtvaartmaatschappij mogen kinderen vanaf 6 jaar zonder begeleiding van de ouders reizen. In vele landen buiten Europa bestaan zelfs speciale paspoorten voor kinderen en jongeren.
Laura zal in de havens die ze aandoet geen tegenwerking van de ambtenarij krijgen want die weten vooraf bijna wel zeker wie Laura is en waar ze me bezig is...... en het zijn geen Nederlanders die er genoegen in scheppen elkaar het leven zo moeilijk mogelijk te maken.
Ik denk dat de meesten nog nooit van Laura Dekker gehoord hebben, waarom ook? En dat kan wellicht ook in haar voordeel werken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:25 schreef svetan het volgende:
Laura zal in de havens die ze aandoet geen tegenwerking van de ambtenarij krijgen want die weten vooraf bijna wel zeker wie Laura is en waar ze me bezig is...... en het zijn geen Nederlanders die er genoegen in scheppen elkaar het leven zo moeilijk mogelijk te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |