abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 14:03:52 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101487457
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:47 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

1. Ze wordt ook de jongste solozeilster of jij het nu leuk vind of niet.
voor zover wij weten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:05:27 #77
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101487520
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor zover wij weten
Helemaal correct, sinds het begin van onze geschiedschrijving.
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 14:08:50 #78
137949 Disana
pi_101487638
Behalve dan dat het geen zeilrecord is omdat ze ook op de motor vaart.
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 14:11:24 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101487723
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:05 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Helemaal correct, sinds het begin van onze geschiedschrijving.
punt is dat je met een onofficieel record niet zo heel veel kan

ik ben recordhouder bierbliklipjes schieten maar dat is simpelweg omdat voor zover ik weet ik en een maat van mij (mits stomdronken) de enigen zijn die het in wedstrijdverband beoefenen (winnaar hoeft de shoarma niet te betalen)

bragging rights zijn leuk maar je betaald er niet de huur/boot mee
pi_101487745
@Disana

Dan maak er motorjacht record van..... dan heeft Laura pas echt een record want dat heeft naar mijn weten nog niemand officieel geprobeerd.
Oooh ja..... maar dat geld dan ook niet want ze heeft tussendoor de zeilen gebruikt.
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 14:12:55 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101487783
motor/zeil combi!

als je lang genoeg zoekt is alles wel een record
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:22:13 #82
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101488102
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

punt is dat je met een onofficieel record niet zo heel veel kan
Met een officieel record ook niet.
Maar let op mijn woorden, als ze over 10 jaar weer eens in het nieuws komt dan zal er aan haar worden gerefereerd als het zeilmeisje wat solo de wereld overvoer op haar 14e.

De rest doet er allemaal niet toe.
Legio voorbeelden uit het verleden die uitwijzen dat het zeer waarschijnlijk zo gaat lopen.
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 14:31:17 #83
137949 Disana
pi_101488441
Over tien jaar is ze 26 en zit ze op een plek waar ze niet wezen wil omdat ze geen fatsoenlijke opleiding heeft. Waarom zou ze dan nog in het nieuws komen; met jezelf snijden red je het echt niet meer heden ten dage.
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:46:40 #84
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101489060
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:31 schreef Disana het volgende:
Over tien jaar is ze 26 en zit ze op een plek waar ze niet wezen wil omdat ze geen fatsoenlijke opleiding heeft. Waarom zou ze dan nog in het nieuws komen; met jezelf snijden red je het echt niet meer heden ten dage.
Toch wel rare suggesties hoor, jezelf snijden is meer iets voor jonge meisjes, die fases gaan meestal wel over.

En ik zou denken dat ik met een niet afgemaakte middelbare school en verder niets toch aardig ver heb geschopt als ICT project manager met een 2 tot 3 keer modaal salaris.

En ze kan zomaar over 10 jaar in het nieuws komen omdat ze bijvoorbeeld een zeilschool begint ofzo. Je kunt wel wensen dat ze slecht terecht komt maar dat wil helemaal niet zeggen dat het ook gaat gebeuren.
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 14:48:13 #85
137949 Disana
pi_101489133
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:46 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Toch wel rare suggesties hoor, jezelf snijden is meer iets voor jonge meisjes, die fases gaan meestal wel over.

En ik zou denken dat ik met een niet afgemaakte middelbare school en verder niets toch aardig ver heb geschopt als ICT project manager met een 2 tot 3 keer modaal salaris.

En ze kan zomaar over 10 jaar in het nieuws komen omdat ze bijvoorbeeld een zeilschool begint ofzo. Je kunt wel wensen dat ze slecht terecht komt maar dat wil helemaal niet zeggen dat het ook gaat gebeuren.
Ik wens helemaal niets en wat jij doet interesseert me geen fluit. Zullen we het maar bij Dekker en consorten houden?
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:48:59 #86
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101489163
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik wens helemaal niets en wat jij doet interesseert me geen fluit. Zullen we het maar bij Dekker en consorten houden?
Ja heel simpel. De kans dat ze slecht terecht komt is helemaal niet zo groot als jij doet voorkomen.
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 14:51:45 #87
137949 Disana
pi_101489269
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:

Ja heel simpel. De kans dat ze slecht terecht komt is helemaal niet zo groot als jij doet voorkomen.
Met haar persoonlijkheid zonder opleiding zie ik het niet zo positief in. Er is nu al bijna niemand die zich voor de meid interesseert, laat staan als ze een paar jaartjes ouder is. En dan zie ik haar niet op eigen kracht succesvol worden, want dat is ze nu namelijk niet aan het leren.
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:55:30 #88
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101489402
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Met haar persoonlijkheid zonder opleiding zie ik het niet zo positief in. Er is nu al bijna niemand die zich voor de meid interesseert, laat staan als ze een paar jaartjes ouder is. En dan zie ik haar niet op eigen kracht succesvol worden, want dat is ze nu namelijk niet aan het leren.
Als je een beetje wind (storm) hebt, dan is het pompen of verzuipen op zee. Om dan door te blijven varen en standvastig te zijn, daar heb je heel wat meer kracht voor nodig en gigantisch veel meer zelfstandigheid dan dat je ooit hier uit het onderwijs zal halen.

Bovendien is haar karakter nog vol op in ontwikkeling. Voor haar kan het dus nog wel helemaal goed komen met het karakter.
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 15:06:09 #89
137949 Disana
pi_101489815
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:55 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Als je een beetje wind (storm) hebt, dan is het pompen of verzuipen op zee. Om dan door te blijven varen en standvastig te zijn, daar heb je heel wat meer kracht voor nodig en gigantisch veel meer zelfstandigheid dan dat je ooit hier uit het onderwijs zal halen.

Bovendien is haar karakter nog vol op in ontwikkeling. Voor haar kan het dus nog wel helemaal goed komen met het karakter.
Ja wat moet ze dan anders dan doorvaren als het waait? Bovendien is dat wat ze wou, ook al schrijft ze regelmatig dat zeilen eigenlijk helemaal niet zo leuk is.

Haar karakter wordt momenteel gevormd, en wat ze leert is dat ze met zelfmoordpogingen af kan dwingen wat ze maar wil en door wat rond te varen kan krijgen wat ze wil.
pi_101489922
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:46 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen. En ook zomaar niet. Niemand kan in de toekomst kijken en dus weet ook niemand hoe Laura ooit nog eens terecht komt.

Bovendien neem ik aan dat jij wel degelijk cursussen hebt gevolgd voor je de positie bereikte die je nu hebt. De wind zal jou je kennis niet hebben aangebracht.
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:19:59 #91
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101490350
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja wat moet ze dan anders dan doorvaren als het waait? Bovendien is dat wat ze wou, ook al schrijft ze regelmatig dat zeilen eigenlijk helemaal niet zo leuk is.

Haar karakter wordt momenteel gevormd, en wat ze leert is dat ze met zelfmoordpogingen af kan dwingen wat ze maar wil en door wat rond te varen kan krijgen wat ze wil.
Dat zal allemaal wel loslopen. Maar zij heeft het ongeluk dat haar zwakkere momentjes breed uitgemeten worden door de pers, zodat jij er nu mee kan schermen.

Ik lees trouwens ook berichten van Laura dat ze blij is weer op zee te kunnen.
Maar zo ook die jongens van ZZZ en Z die waren het ook even strontbeu het laatste stuk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:09 schreef spuitje het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen. En ook zomaar niet. Niemand kan in de toekomst kijken en dus weet ook niemand hoe Laura ooit nog eens terecht komt.
Maar waar het hier omgaat is dat er per definitie van de meest negatieve optie uit wordt gegaan als het om laura's toekomst gaat en dat is onredelijk.

Zo zijn er ook genoeg mensen die een zelfmoordpoging hebben gedaan of die ideeen hebben gehad die nu weer zeer positief in het leven staan.

quote:
Bovendien neem ik aan dat jij wel degelijk cursussen hebt gevolgd voor je de positie bereikte die je nu hebt. De wind zal jou je kennis niet hebben aangebracht.
Nou ja, ik ben vorig jaar met wat cursussen begonnen, vooral op management vlak en psychologievlak, hoe krijg je mensen zover dat ze dingen voor je doen, waarvan ze denken dat ze het nog zelf bedacht hebben ook.

Voor de rest programmeerde ik al toen ik 6 was en toen wist ik al dat ik in de ICT wilde werken.
Vanaf mijn 20e ben ik werkzaam in de IT dus 15 jaar nu. Dus nee relatief heel weinig cursussen gehad.
pi_101490427
@Disana

Wat is er fout met Laura's persoonlijkheid?

Voor een jonge puber weet ze ten eerste al precies wat ze wil en bijt zich door alle weerstanden heen om haar doel te bereiken. Typisch de eigenschappen van een mens die later in het leven nodig heeft om success te hebben.

Ten tweede moet je, als je haar dagelijkse berichten doorleest, tot de slotsom komen dat ze een heel nuchtere kijk op de dingen heeft en ook bij grotere problemen met Guppy niet begint te jammeren en zielig doen maar heel droogjes beschrijft wat er gebeurd is en hoe ze het (tijdelijk) opgelost heeft. Maar daarnaast ook eerlijk toegeeft als iets haar niet zomaar lukt. Dit is het soort mensen waar het bedrijfsleven naar zoekt maar er veel te weinig van zijn.

Ten derde kun je er niet omheen dat haar eerste prioriteit het zeilen en haar reis is maar dat ze ook van de kleine dingen, uitstapjes en feesten aan wal kan genieten. Dus geen tunnelvisie wat betreft haar tocht en het getuigd van een brede belangstelling voor het hele gebeuren. Wat betreft haar sociale contacten word ze niet alleen zelf snel volwassen maar wordt door haar omgeving nu niet meer als kind, maar als jong- volwassene waargenomen die men graag helpt omdat ze al bewezen heeft dat ze werkelijk kan wat ze altijd beweerd heeft.
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:35:22 #93
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101490915
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:22 schreef svetan het volgende:
@Disana

Wat is er fout met Laura's persoonlijkheid?
Nou ze gaat niet braaf naar school, ze zeilt zomaar wat.
Is ze in een haven dan gaat ze verdorie nog eens naar een feestje ofzo ook.
Dat is niet wat calvijn ons geleerd heeft zwoegen zal je en het mag vooral niet leuk zijn, dan is er iets mis, wat lol in je leven dat is des duivels.
Dus als je dan de wereld gaat overzeilen, dan moet je niet in havens aanleggen, in een keer doorvaren om het voor jezelf zo moeilijk mogelijk te maken. Het liefst verleg je je route, zodat je expres een paar keer door een orkaan komt. Gewoon, om te zorgen dat het niet leuk is.
pi_101491417
@Daniel1976

Je hebt de christelijke zeemansmissie vergeten in je lijstje. O-)
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 15:50:07 #95
137949 Disana
pi_101491697
@ svetan & disana: in zekere zin zijn jullie elkaars spiegelbeelden. Allebei zitten jullie uitgebreid te oreren over iemand die je enkel kent uit de media. De een zet Laura weg als een verwende kutblaag waar het wel heel slecht mee moet aflopen, de ander als heldin die aan het verderfelijke Nederland heeft weten te ontsnappen.
En dat kwaakt dan maar door vanuit deze vooringenomen standpunten, en zoekt er bijpassende feitjes bij.
Dat alles over iemand die jullie (nogmaals) enkel kennen uit de media.

Mijn vraag is dan: waarom? Lekker roddelen of zoiets?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_101491721
Ze spreek beter vrij in het Engels dan in het Nederlands.... en dat redelijk accentvrij in een amerikaans oostkust (bostonian) dialect.

Terug op de havo kan ze haar engels leraren bijles gaan geven en zo er een beetje bijverdienen :D
pi_101492057
Aan het einde van dit TV bericht word een duidelijke einddatum van Mei volgend jaar genoemd. Als ze deze datum wil halen dan duid alles op de route door de golf van Aden.
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 18:36:12 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101497188
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:57 schreef svetan het volgende:
Ze spreek beter vrij in het Engels dan in het Nederlands.... en dat redelijk accentvrij in een amerikaans oostkust (bostonian) dialect.

Terug op de havo kan ze haar engels leraren bijles gaan geven en zo er een beetje bijverdienen :D
lol _O-

het is idd heel erg goed voor een 16jarige maar niet meer dan dat
niet foutloos, niet accentloos en als je havo leraren slechter engels spraken dan snap ik dat je er je SAT's niet mee kon halen _O-
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 19:11:02 #100
137949 Disana
pi_101498418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:57 schreef svetan het volgende:

Als jij dat kauwgomballen-Engels al goed vindt, begrijp ik wel waarom je Dekker zo over het paard tilt: jouw Engels moet wel bedroevend zijn :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')