Elke puber denkt precies te weten wat ie wil, helemaal als ie een vader heeft die hem steunt. Ik vind het volwassener als iemand een wil heeft maar zich juist heel goed laat informeren en die info en adviezen meeneemt in z'n beslissing.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:22 schreef svetan het volgende:
@Disana
Wat is er fout met Laura's persoonlijkheid?
Voor een jonge puber weet ze ten eerste al precies wat ze wil en bijt zich door alle weerstanden heen om haar doel te bereiken.
Uhh tsja ik vond het nog wel amerikaans geknauwquote:Op vrijdag 2 september 2011 18:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
het is idd heel erg goed voor een 16jarige maar niet meer dan dat
niet foutloos, niet accentloos en als je havo leraren slechter engels spraken dan snap ik dat je er je SAT's niet mee kon halen
quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:38 schreef svetan het volgende:
@Daniel1976
Amerikaans geknauw? Dan moet je mijn kinderen horen.... die zijn opgegroeid in Texas.
oddquote:Op donderdag 1 september 2011 16:17 schreef svetan het volgende:
@Disana
Veel is er niet verandert (behalve binnen de EU)..... dat was ook de reden voor de schoolkeuze van de kinderen. Na een europese middelbare school zouden ze alleen maar met een GED test naar het college kunnen (wat minder gewaardeerd is) omdat ze een SAT test met hun kennis niet zouden kunnen halen.
Mijn god man, schei toch eens uit met dat gepoch op jezelf en je kinderen. Buiten dat het niet geloofd wordt (althans niet door mij), slaat het nergens op. Anderen omlaag halen en jezelf de hemel in prijzen is geen argument in een discussie.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:38 schreef svetan het volgende:
@Daniel1976
Amerikaans geknauw? Dan moet je mijn kinderen horen.... die zijn opgegroeid in Texas.
Raar, zoals al eens gezegd woont mijn broertje al een jaar of 15 in USA, eerst in New York en nu in Austin en zijn kinderen knauwen niet zo.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:38 schreef svetan het volgende:
@Daniel1976
Dat zeg ik: plat.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:36 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Texaans is geen "plat" maar een regionaal zuid staten accent.
Ja laten we ons tot het topic beperken. Alhoewel het wel grappig is er beetje bij beetje achter te komen dat jouw familie helemaal niet zo perfect is... bescheidenheid en wat minder op Nederland afgeven zou je sieren.quote:Maar om bij het thema te blijven: ik ben blij dat Laura een wat gematigder us- accent heeft.
Oh we gaan het nog even verder over onszelf hebben?quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Groningen was het hè?
Nou hoop ik dat je niet in het dagelijks leven plat grönnegs praat.
nee hoorquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:36 schreef svetan het volgende:
Even ter informatie: In Texas alleen al spreken er 25 miljoen mensen met dit volgens jou lachwekkend accent..... dus duidelijk meer mensen als nederlandstalige wereldwijd.
mee eens, maakt het topic veel minder leuk om te lezen. vooral omdat hij de helft van de argumenten waarom het irrelevant is ook nog eens negeert.quote:Op zaterdag 3 september 2011 07:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mijn god man, schei toch eens uit met dat gepoch op jezelf en je kinderen. Buiten dat het niet geloofd wordt (althans niet door mij), slaat het nergens op. Anderen omlaag halen en jezelf de hemel in prijzen is geen argument in een discussie.
Dat valt me erg tegen van iemand die alles zo goed voor elkaar heeft, levenservaring heeft en een hoge positie in het bedrijfsleven zegt te hebben.
Waarom begin je er niet een topic over? Op zich heb je dezelfde amusementswaarde als Laura, maar hier slaat het nergens op.
Het ging er eigenlijk vooral om dat ze meer Engels zou leren van een zg. native speaker en dat daarom deze reis nuttiger was dan school.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Gemauw over Engels... Er zijn een hele hoop soorten Engels en als je niet accentloos of met een extreem stereotype Engels accent praat dan ben je een losert in Nederland. Mensen die dit denken bewijzen alleen maar dat ze weinig van de wereld gezien hebben.
In real world scenario's zul je vaker met iemand Engels praten dan lange stukken Engels schrijven waarbij de opdrachtgever perfecte grammatica verlangt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het ging er eigenlijk vooral om dat ze meer Engels zou leren van een zg. native speaker en dat daarom deze reis nuttiger was dan school.
Ik denk van niet, grammatica en correct schrijven leer je volgens mij alleen door lessen te volgen. Je hebt zeker wel een basis nodig.
Maar ja, anderen zeggen van niet en daar kan ik weinig over zeggen want ik heb niet op die manier Engels leren spreken.
klopt ook wel natuurlijk maar er werd beweerd dat ze zo goed engels sprak dat ze dr leraren wel eventjes een lesje zou kunnen leren en dat lijkt me niet waarquote:Op zondag 4 september 2011 00:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In real world scenario's zul je vaker met iemand Engels praten dan lange stukken Engels schrijven waarbij de opdrachtgever perfecte grammatica verlangt.
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, gezien het bedroevende niveau van het Nederlandse onderwijs. De Verenigde Staten (Texas bijvoorbeeld), Duitsland - eigenlijk elk willekeurig ander land ter wereld: daar leer je iets op school, maar in Nederland leert niemand iets. Nee, Laura heeft alles van zichzelf. Gewoon opgepikt onderweg van de SSB, en vervolgens de grammatica, woordenschat en uitspraak zelf uitgevogeld. Heel knap!quote:Op zondag 4 september 2011 00:54 schreef svetan het volgende:
Als het goed is heeft Laura de engelse grammatica op school al gehad..... dus om de taal goed te leren moet ze deze nu veel horen, spreken en vooral lezen. het beste leer je een taal als het je "gereedschap" in het dagelijks leven is.
Dat is niet te zien aan Laura's schrijfvaardigheid in het Nederlands..quote:Op zondag 4 september 2011 00:54 schreef svetan het volgende:
Als het goed is heeft Laura de engelse grammatica op school al gehad..... dus om de taal goed te leren moet ze deze nu veel horen, spreken en vooral lezen. het beste leer je een taal als het je "gereedschap" in het dagelijks leven is.
We hebben er hier vaak genoeg kritiek op gehad en de kans is groot dat haar 'landteam' hier mee leest. Het is een klein kunstje haar berichten te verbeteren.quote:Op zondag 4 september 2011 12:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is niet te zien aan Laura's schrijfvaardigheid in het Nederlands..
Dat is raar, want ze gebruikt de Nederlandse taal toch nu veel minder dan toen ze nog in NL was.quote:Op zondag 4 september 2011 12:54 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus:
Er is wel een duidelijke verbetering van haar Nederlands te zien tussen haar eerste blogs en hoe ze nu schrijft..... voor zover ik dat nog kan beoordelen.
Klik op "Laatste Foto's"...quote:Op zondag 4 september 2011 13:08 schreef Disana het volgende:
En bij gebrek aan informatie (kennelijk valt er over Darwin niets te melden) worden er maar weer eens een paar oude foto's gepost. Nog steeds weet niemand daar hoe je de foto's aanklikbaar kunt maken om ze te vergroten.
Je bedoelt 'Last Pictures' neem ik aan? Die malle collages had ik gisteren al gezien, ik vraag me af wie er zo door het meisje gefascineerd isquote:
Rechter muisknop, afbeelding openen in nieuw venster / tabblad.quote:Op zondag 4 september 2011 13:08 schreef Disana het volgende:
En bij gebrek aan informatie (kennelijk valt er over Darwin niets te melden) worden er maar weer eens een paar oude foto's gepost. Nog steeds weet niemand daar hoe je de foto's aanklikbaar kunt maken om ze te vergroten.
Ja zo kan het wel, maar het getuigt niet van professionaliteit dat de sitebouwers kennelijk niet in staat zijn direct aanklikbare afbeeldingen aan te bieden. Maar ja, het past wel bij de algehele klungeligheid die deze expeditie omgeeft. Ik vermoed zomaar dat de eigenwijsheid van vader daar veel mee heeft te maken.quote:Op zondag 4 september 2011 13:40 schreef Daniel1976 het volgende:
Rechter muisknop, afbeelding openen in nieuw venster / tabblad.
Maar die oude foto's zijn ongeveer net zo groot als dat ze in haar weblog staan dus daar schiet je niet veel mee op. Haar eigen foto's wel. Die daarvan is het origineel een stuk groter dan op de site.
Dit. Solo my assquote:Op zondag 4 september 2011 13:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is raar, want ze gebruikt de Nederlandse taal toch nu veel minder dan toen ze nog in NL was.
12-10-2010quote:Op zondag 4 september 2011 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja zo kan het wel, maar het getuigt niet van professionaliteit dat de sitebouwers kennelijk niet in staat zijn direct aanklikbare afbeeldingen aan te bieden. Maar ja, het past wel bij de algehele klungeligheid die deze expeditie omgeeft. Ik vermoed zomaar dat de eigenwijsheid van vader daar veel mee heeft te maken.
Er is later ook gevraagd om grotere foto's en ik meen dat dat werd toegezegd, het is er alleen nog steeds niet van gekomen.quote:Op zondag 4 september 2011 14:13 schreef Hammondorgel het volgende:
12-10-2010
Ik krijg op mijn gastenboek vaak vragen waneer de foto's er nou op komen. Die zullen er waarschijnlijk niet opkomen. Ik zet de foto's allemaal gewoon bij de blog's neer.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Deze is wel groot.quote:Op zondag 4 september 2011 14:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is later ook gevraagd om grotere foto's en ik meen dat dat werd toegezegd, het is er alleen nog steeds niet van gekomen.
Heeft Disana ongelijk? Zo ja, waarom?quote:Op zondag 4 september 2011 16:03 schreef svetan het volgende:
Oeps..... Disana heeft een nieuw slachtoffer gevonden voor haar zuuranvallen..... de websitebouwer.
En laat deze nu toevallig ook nog op de lijst van sponsors zijn!
Haten=verlaten.quote:Op zondag 4 september 2011 16:03 schreef svetan het volgende:
Oeps..... Disana heeft een nieuw slachtoffer gevonden voor haar zuuranvallen..... de websitebouwer.
En laat deze nu toevallig ook nog op de lijst van sponsors zijn!
mwah gedeeltelijk. Het is niet 's werelds beste site, maar hij voldoet wel denk ik.quote:Op zondag 4 september 2011 16:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heeft Disana ongelijk? Zo ja, waarom?
Vind ik ook.. Ze schrijft dat haar kapotte stuurwiel niet meer de eerste prioriteit heeft omdat haar scheepskas een dieptepunt heeft bereikt en dat terwijl ze alweer naar de zee verlangt.quote:Op zondag 4 september 2011 19:25 schreef MrFoureyes het volgende:
Dit lijkt me inderdaad wel het moment waarop het Management Team van Svetan over de brug moet komen. Laura verdient beter dan zich zorgen te moeten maken over geld; dat leidt alleen maar af van het behalen van het record. Ze wordt al onrustig en wil zo snel mogelijk dat zee weer op. Elke dag vertraging maakt het behalen van het record moeilijker - bovendien is de zee haar natuurlijke habitat en mag niemand van haar vragen dat ze aan land blijft. Zeker nu er ook in Australie niemand bereid blijkt een tripje naar Nieuw Zeeland voor haar te betalen.
Dus, Svetan, wees een vent en laat zien dat je staat voor wat je zegt. Ik hoop binnenkort op Laura's site te kunnen lezen dat een anonieme groep weldoeners uit Texas haar reis heeft veiliggesteld - en dat zonder in ruil voor die ton ook maar enige vorm van publiciteit te vragen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |