abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 10:40:01 #201
137949 Disana
pi_101743180
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 23:26 schreef spuitje het volgende:
Inmiddels is het al uren 9 september in Darwin maar nog steeds geen nieuw weblogje van Laura. Ze heeft het dus zo druk dat er geen update vanaf kan voor haar trouwe fans en donateurs. Maar die hebben daar vast en zeker alle begrip voor. Hoeveel tijd kost het helemaal om een weblog a la Laura te schrijven? 15 Minuten? Dat is denk wel ongeveer het maximum, maar dat kan er zelfs niet meer vanaf tegenwoordig.
Er zijn nu wel twee nieuwe blogs, ja twee :D Haar vader is gearriveerd en ze heeft twee voordrachten gehouden voor wat ze zelf grote groepen noemt; aan de foto's is dat niet af te zien, maar goed. In een van de foto's is verder te zien hoe ze met pa spullen in een winkel uitzoekt; het sponsorgeld is kennelijk nog niet helemaal op.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Oww en er zit een criticaster op haar blog
Hallo Laura, ik lees vrijwel elke dag je blogupdates. Heerlijk om te lezen dat jij iets doet wat ik niet durf. Succes en veel plezier verder met je tocht. P.s.: De laatste tijd laat je je blog wel verslonzen. Blijf minstens om de dag updaten, dit is tevens je kracht geweest tot nu toe. Mijn ervaring met blogs is: Als je weinig updates meer plaatst: mensen haken af omdat er bijna geen nieuws meer geplaatst wordt!
http://www.lauradekker.nl/Gastenboek.html
pi_101743730
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Er zijn nu wel twee nieuwe blogs, ja twee :D Haar vader is gearriveerd en ze heeft twee voordrachten gehouden voor wat ze zelf grote groepen noemt; aan de foto's is dat niet af te zien, maar goed. In een van de foto's is verder te zien hoe ze met pa spullen in een winkel uitzoekt; het sponsorgeld is kennelijk nog niet helemaal op.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Oww en er zit een criticaster op haar blog
Hallo Laura, ik lees vrijwel elke dag je blogupdates. Heerlijk om te lezen dat jij iets doet wat ik niet durf. Succes en veel plezier verder met je tocht. P.s.: De laatste tijd laat je je blog wel verslonzen. Blijf minstens om de dag updaten, dit is tevens je kracht geweest tot nu toe. Mijn ervaring met blogs is: Als je weinig updates meer plaatst: mensen haken af omdat er bijna geen nieuws meer geplaatst wordt!
http://www.lauradekker.nl/Gastenboek.html

Ik zag het, zomaar ineens twee weblogjes, hoe krijgt ze het voor elkaar!
En er zal heus nog wel wat geld zijn anders was pa ook niet in Australie, die reist namelijk ook op kosten van de sponsoren, misschien is de stevige donatie van Svetan en zijn collega's inmiddels binnen en kan er weer naar hartelust worden geshopt?
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 17:36:44 #203
137949 Disana
pi_101755158
Erica 09-09-2011
Hi Laura, I thought I would just touch base and say hello to you. I think it is admirable the way you carry yourself in front of such a huge audience as shown on the pictures. With your impeccable English and your natural ability for making contact with others, I am sure you did extremely well (as always). Great to see there is so much interest in your adventure on the other side of the globe. I still find it difficult to understand why the Dutch press is ignoring you: you could be the new Hans Brinkers but somehow they do not catch on to the idea. We will keep following you closely: I wish our 13-year-old had your courage, but she is too chicken to even go hitchhiking alone in New York State!

Hahahaaa, die weet niet dat Hans Brinker even fictief is als het record van Laura.

En je eigen 13-jarige dochter laf noemen omdat ze niet alleen in de staat New York durft te liften.

Wat een mafketels komen er toch op Dekker af.
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:05:27 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101756007
Volgens mij is dit bericht superfake. Waarom zou een Amerikaanse weten wie Hans Brinker is en zich bezig houden of uberhaupt iets afweten van de 'Dutch press'
En dan ook nog je eigen kind belasteren. Nee, ik geloof niet dat dit echt is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_101756680
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:05 schreef livelink het volgende:
Volgens mij is dit bericht superfake. Waarom zou een Amerikaanse weten wie Hans Brinker is en zich bezig houden of uberhaupt iets afweten van de 'Dutch press'
Ach, er verschijnen wel vaker berichten in haar gastenboek waarvan ik denk "wie van haar team zou dit nu weer hebben geschreven?"
Als je je 13 jarige dochter laf noemt omdat ze niet durft te liften ben je so wie so al niet goed bij je hoofd volgens mij.
Het valt mij trouwens steeds vaker op dat er steeds nieuwe namen in haar gastenboek verschijnen, er zijn maar weinig namen die regelmatig terug keren.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 18:29:57 #206
137949 Disana
pi_101756748
quote:
Ik weet het ook niet hoor, maar Hans Brinker is in de VS juist wel bekend en verder klinkt ze als een ontevreden moeder die zo gauw mogelijk van haar eigen blok aan haar been af wil.
pi_101760794
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet hoor, maar Hans Brinker is in de VS juist wel bekend en verder klinkt ze als een ontevreden moeder die zo gauw mogelijk van haar eigen blok aan haar been af wil.
Bekend is het wel, maar ik denk echt dat dit bericht weer een slimme troll was :D
Ach de ene keer is ze een oorlogsheld, daarna een volksheld uit een sage.. Ik ben wel benieuwd naar de volgende vergelijking..
Mijn berichtje waarin ik haar vergeleek met de nieuwe Messias is er niet doorgekomen. Iets teveel over de top, denk ik :D
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 20:42:29 #208
137949 Disana
pi_101762616
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Bekend is het wel, maar ik denk echt dat dit bericht weer een slimme troll was :D
Ach de ene keer is ze een oorlogsheld, daarna een volksheld uit een sage.. Ik ben wel benieuwd naar de volgende vergelijking..
Mijn berichtje waarin ik haar vergeleek met de nieuwe Messias is er niet doorgekomen. Iets teveel over de top, denk ik :D
Ah, dus er wordt wel getrolld :D Schreef je dat ze ook over het water kan lopen?
pi_101763267
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah, dus er wordt wel getrolld :D Schreef je dat ze ook over het water kan lopen?
Dat was wel een goeie geweest! Ik weet niet meer precies wat ik geschreven heb, alleen nog dat het erg melig was. :D
pi_101763424
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Of water in wijn kan veranderen. Ook best handig als je een 15 jarige zuipschuit bent O-)
pi_101763491
BTW: zouden die presentaties zijn geregeld door meneer Mercer?
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 21:05:21 #212
137949 Disana
pi_101763572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:03 schreef spuitje het volgende:
Vast wel, of ze heeft zelf lopen ronselen op weer zo'n jachtclub. Ze had het ook over fundraising immers. Want hoe belangrijk ben je als je voor een stel onderuitgezake volwassenen en een schoolklasje wat mag komen zeggen?
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:05:33 #213
37150 livelink
pi_101763584
Het lijkt me eerder dat die door de jachthaven zijn georganiseerd in ruil voor een gratis ligplaats of zo.
pi_101764094
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:03 schreef spuitje het volgende:
Het viel me op dat ze van 'grote groepen' spreekt.. Er zijn hooguit enkele tientallen aanwezigen, aan de foto's te zien.
pi_101764369
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef spuitje het volgende:

[..]

Of water in wijn kan veranderen. Ook best handig als je een 15 jarige zuipschuit bent O-)
Nee, het was iets met dat het toch maar heel geweldig was dat ze het Nederlandse misdadige regime had weten te ontvluchten, door haar uiltieme verzetsdaad, zich te laten uitschrijven uit het bevolkingsregister en dat de vergelijking met Nazisme heel terecht was omdat hier ook groepen mensen systematisch worden vernietigd. Dat ze daarom eigenlijk ook bij de Dodenherdenking genoemd diende te worden en dat ze een vriendelijkheid ten toon spreidt die je zelden meer ziet,en dat alles zonder een zweem van winstbejag of zelfzucht.
Dat is pas een nieuwetijdskind onder de nieuwetijdskinderen en inmiddels zijn er al fans die geloven dat ze de nieuwe Messias is.
Zoiets was het..
pi_101772228
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:05 schreef livelink het volgende:
Het lijkt me eerder dat die door de jachthaven zijn georganiseerd in ruil voor een gratis ligplaats of zo.
Afgelopen juli heeft Jessica Watson ook zo'n praatje gegeven op de jachtclub, dus het is niet zo vreemd dat ze Laura gevraagd hebben dat ook te doen.
pi_101776888
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:10 schreef wich het volgende:

[..]

Afgelopen juli heeft Jessica Watson ook zo'n praatje gegeven op de jachtclub, dus het is niet zo vreemd dat ze Laura gevraagd hebben dat ook te doen.
Maar is Laura gevraagd, of heeft zij het publiek gevraagd, teneinde zichzelf meer bekendheid te geven?
pi_101777438
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 08:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar is Laura gevraagd, of heeft zij het publiek gevraagd, teneinde zichzelf meer bekendheid te geven?
Misschien heeft meneer Mercer het voor haar geregeld?
pi_101777702
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 09:36 schreef spuitje het volgende:

[..]

Misschien heeft meneer Mercer het voor haar geregeld?
:N
pi_101778405
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 10:03 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

:N
Je lijkt niet blij, meneer Mercer doet niet veel voor Laura?
pi_101779297
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 10:54 schreef spuitje het volgende:

[..]

Je lijkt niet blij, meneer Mercer doet niet veel voor Laura?
Toch! Kijk here:

http://twitter.com/#!/Laura_and_Guppy

PR at its finest... _O-
pi_101779899
Een interview met Laura in het AD. Weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken............
Daaronder haar column van deze week, er schijnt nogal het 1 en ander aan haar boot te mankeren. Dat moet gerepareerd voor ze verder kan reizen, maar de kas is nog steeds leeg?
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:20:50 #223
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101780632
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:54 schreef spuitje het volgende:
Een interview met Laura in het AD. Weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken............
Wat een vervelend interview weer :X Ze houdt niet van zeilen, van haar ouders, 'inboorlingen' op Tonga snappen natuurlijk niets van haar 'avontuur', etc. Grrr....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:21:08 #224
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_101780642
quote:
http://virtueletochten.no(...)l/?pc_id=19&pp_id=97
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2011 @ 12:23:56 #225
137949 Disana
pi_101780717
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:54 schreef spuitje het volgende:
Daaronder haar column van deze week, er schijnt nogal het 1 en ander aan haar boot te mankeren. Dat moet gerepareerd voor ze verder kan reizen, maar de kas is nog steeds leeg?
Dan had ik veel mooie plekken gemist.
Maar ook
Ik ben elke plek na een tijdje zat. De prachtige bountyeilandjes nog eerder dan een grote stad als Darwin.

Verder doet ze het 'voor de aankomst'. Ja hallo, ze zoekt steeds ogenblikkelijk een jachtclub op om zich te laten fęteren en de stoere meid uit te hangen. Eigenlijk gaat het dus meer om aandacht dan om zeilen.

Toch geeft ze even verderop weer op mensen af

Het is heerlijk geen ouders om me heen te hebben en voor mezelf op te komen. Ik word af en toe echt gek als zij of vrienden langskomen. Het is leuk ze te zien, maar vaak zijn ze via Skype en mail dichtbij genoeg.

Ze willen dan allemaal aandacht.

Vervolgens krijgt pa ervan langs, ze wordt gek van hem en ze groeien uit elkaar.

Al met al geen positief verhaal.
pi_101780802
@Tide

Je was mij net voor. Ik heb de naam Hans Brinker ook pas in de USA leren kennen door de schoolboeken van mijn kinderen.

Overigens is het liften van jonge kinderen in grote delen van USA heel gebruikelijk (en veilig) omdat er op het platte land geen openbaar vervoer is.
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:31:36 #227
354322 Tide
pi_101780932
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan had ik veel mooie plekken gemist.
Maar ook
Ik ben elke plek na een tijdje zat. De prachtige bountyeilandjes nog eerder dan een grote stad als Darwin.

Verder doet ze het 'voor de aankomst'. Ja hallo, ze zoekt steeds ogenblikkelijk een jachtclub op om zich te laten fęteren en de stoere meid uit te hangen. Eigenlijk gaat het dus meer om aandacht dan om zeilen.

Toch geeft ze even verderop weer op mensen af

Het is heerlijk geen ouders om me heen te hebben en voor mezelf op te komen. Ik word af en toe echt gek als zij of vrienden langskomen. Het is leuk ze te zien, maar vaak zijn ze via Skype en mail dichtbij genoeg.

Ze willen dan allemaal aandacht.

Vervolgens krijgt pa ervan langs, ze wordt gek van hem en ze groeien uit elkaar.

Al met al geen positief verhaal.
Geen aangepast gedrag van haar maar antwoorden zoals veel meiden van haar leeftijd zouden geven...
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:34:32 #228
354322 Tide
pi_101781010
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:26 schreef svetan het volgende:
@Tide

Je was mij net voor. Ik heb de naam Hans Brinker ook pas in de USA leren kennen door de schoolboeken van mijn kinderen.

Overigens is het liften van jonge kinderen in grote delen van USA heel gebruikelijk (en veilig) omdat er op het platte land geen openbaar vervoer is.
Van dat liften weet ik ook dat het daar gebruikelijk is en of het altijd veilig is dat weet je natuurlijk nooit... Ik heb vroeger ook veel gelift en dat is gelukkig altijd goed gegaan.
pi_101781889
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:26 schreef svetan het volgende:
@Tide

Niet zo vreemd, Hans Brinker was namelijk een verzinseltje van een amerikaanse schrijfster. Of denk jij dat er echt een jongetje is geweest dat uren met zijn vingertje een gaatje in een dijk heeft dicht gehouden? :P Ik had je wijzer gedacht!
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:20:04 #230
354322 Tide
pi_101782014
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:15 schreef spuitje het volgende:

[..]

Niet zo vreemd, Hans Brinker was namelijk een verzinseltje van een amerikaanse schrijfster. Of denk jij dat er echt een jongetje is geweest dat uren met zijn vingertje een gaatje in een dijk heeft dicht gehouden?
Alleen als zijn vinger klem zat... Het is natuurlijk een verhaal maar veel buitenlanders geloven dat het echt gebeurd is.
pi_101782048
@spuitje

Het verhaal is in de USA minstens 2x verfilmt (1x door Disney) en beinvloed in hoge mate het beeld wat de huidige amerikaan van Nederland heeft.

http://www.imdb.com/media/rm2259983616/tt0330365
http://www.imdb.com/media/rm351509760/tt0079269
pi_101782105
Liften is 1 van de meest onveilige manieren van reizen. Je weet nooit bij wie je in de auto stapt. Het kan 99 keer goed gaan, en misschien mag je na de honderste keer je kind misbruikt en vermoord gaan begraven. Als het kind al terug gevonden wordt.
Natuurlijk kan er tijdens een bus, trein of vliegreis ook iets vreselijk misgaan, maar je kind laf noemen omdat ze niet wil liften vind ik belachelijk!
pi_101782136
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:21 schreef svetan het volgende:
@spuitje

Het verhaal is in de USA minstens 2x verfilmt (1x door Disney) en beinvloed in hoge mate het beeld wat de huidige amerikaan van Nederland heeft.

http://www.imdb.com/media/rm2259983616/tt0330365
http://www.imdb.com/media/rm351509760/tt0079269
Tja, amerikanen en sprookjes :)
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:25:42 #234
354322 Tide
pi_101782179
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:23 schreef spuitje het volgende:
Liften is 1 van de meest onveilige manieren van reizen. Je weet nooit bij wie je in de auto stapt. Het kan 99 keer goed gaan, en misschien mag je na de honderste keer je kind misbruikt en vermoord gaan begraven. Als het kind al terug gevonden wordt.
Natuurlijk kan er tijdens een bus, trein of vliegreis ook iets vreselijk misgaan, maar je kind laf noemen omdat ze niet wil liften vind ik belachelijk!
Inderdaad! De nare verhalen (waarschuwingen) komen volop in het nieuws dus ik kan mij voorstellen dat haar kind niet gaat liften.
pi_101782285
@spuitje

Je redeneerd weer uit een klein hokje dat Nederland of Europa heet. In de USA neemt iedereen kinderen mee en als het slecht weer is maak je dan ook nog wel eens een omweg om ze voor de deur af te zetten. In amerika zorg je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kinderen van anderen.... onder elkaar hebben de mensen een wat socialere instelling als in Europa.
pi_101782530
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:29 schreef svetan het volgende:
@spuitje

Je redeneerd weer uit een klein hokje dat Nederland of Europa heet. In de USA neemt iedereen kinderen mee en als het slecht weer is maak je dan ook nog wel eens een omweg om ze voor de deur af te zetten. In amerika zorg je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kinderen van anderen.... onder elkaar hebben de mensen een wat socialere instelling als in Europa.
In Nederland en ook hier in Frankrijk neem je andermans kinderen mee. Je maakt afspraken met andere ouders wie wanneer kinderen waarheen brengt of weer op haalt. Maar dat is iets anders dan met je duim omhoog langs de weg gaan staan in afwachting van een lift!
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2011 @ 13:42:16 #237
137949 Disana
pi_101782595
quote:
@spuitje

Het door mij gequote bericht in Dekkers logboek ging over liften. De moeder sneerde naar haar dertienjarige (!) dochter omdat die niet alleen door de staat New York durft te liften.

Jij maakt er iets anders van om je bekende stokpaardje 'alles is overal beter dan in Nederland' te kunnen berijden.
pi_101782791
@Disana

Ik probeer gewoon de cultuur verschillen duidelijk te maken. De staat New York is in tegenstelling tot de stad heel "landelijk" en iedereen in de community kent iedereen. Je moet die uitspraak dus tegen die achtergrond zien. Wat die dame gewoon wilde zeggen is dat het kind een beetje verlegen is in het contact met vreemden.
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:48:56 #239
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_101782795
quote:
@spuitje

Het zal er erg van afhangen waar je bent. Rondom grote steden ga je nooit liften: een automobilist is te bang om te stoppen want hij weet niet wie hij aan boord haalt, en een lifter weet niet bij wie hij instapt. Liften wordt aan de oostkust werkelijk beschouwd als een activiteit voor gestoorden. Een meisje van 13 dat zou proberen te gaan liften in New York, wordt direct door de politie opgepakt en thuisgebracht. De dochter lijkt me dus verstandiger dan de moeder.

Ook liften op het platteland in Texas loopt niet altijd goed af: google maar eens op "Texas Slave Ranch".

Overigens verbaast de reactie van Svetan mij niet: alle berichten die het avontuur van LD steunen zijn voor hem de moeite waard om je achter te scharen. Maar Svetan, nu je weer terug bent: heb je al gedoneerd? Ze zit echt omhoog!
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:52:41 #240
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_101782921
quote:
@spuitje

onder elkaar hebben de mensen een wat socialere instelling als in Europa.
Denkfout die je wel vaker ziet onder Amerikanen: Europa als een homogeen gebied beschouwen. Ik denk dat er nogal wat verschillen zitten tussen steden als Parijs of Londen, het platteland van de Oekraine, of het berglandschap van Noord Portugal. En daar zijn gebieden waar je best kunt liften, en gebieden waar je jezelf direct in gevaar brengt.

Today is Thursday, so this must be Spain ...
pi_101783083
@MrFoureyes

Ben ik het mee eens. In vele delen van Europa zou ik niet eens als volwassene meer durven te liften.... maar dat geld ook voor enige steden un de USA. In de buurt waar ik nu woon is het nog wel veilig en ik neem zo af en toe ook wel eens jongeren uit de dorpen mee.
  zaterdag 10 september 2011 @ 14:03:14 #242
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101783191
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:58 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes

Ben ik het mee eens. In vele delen van Europa zou ik niet eens als volwassene meer durven te liften.... maar dat geld ook voor enige steden un de USA. In de buurt waar ik nu woon is het nog wel veilig en ik neem zo af en toe ook wel eens jongeren uit de dorpen mee.
Waar woon je dan?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_101783213
Ten oosten van Nürnberg in de "Fränkische Schweiz".

...... dus heel ver weg van open water

[ Bericht 32% gewijzigd door svetan op 10-09-2011 14:12:07 ]
pi_101783685
Een goed idee -Laura zal voorlopig haar verdere route niet publiceren! Ik vermoed echter dat ze door de golf van Aden en de Rode Zee gaat.

Ik heb eens gekeken en het valt nogal mee met de ontvoering/ overvallen door de piraten op kleine schepen. In de afgelopen maanden is er in die hoek van de wereld niets met kleinere schepen gebeurd.

De actuele informatie over piraterij is hier te vinden: http://www.dryadmaritime.com/category/30-day-feed/
pi_101784032
of ze werken juist een ontvoering in de hand. Publiciteit + kassa + gerechtvaardigde verontwaardiging to de autoriteiten + optimale zieligheidsfactor. Win win win!
  zaterdag 10 september 2011 @ 15:00:29 #246
37150 livelink
pi_101784501
Ik las trouwens gisteren in een klein berichtje in de krant dat het Deense gezin is vrijgelaten!

En ik verwacht en hoop toch dat ze voor de Kaap gaat kiezen.
pi_101784641
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 14:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
of ze werken juist een ontvoering in de hand. Publiciteit + kassa + gerechtvaardigde verontwaardiging to de autoriteiten + optimale zieligheidsfactor. Win win win!
Grote kans dat die piraten haar wel begrijpen, ze is zelf toch ook een soort van piraatje. Lekker losgeslagen pubertje die van niemand iets wil aannemen. Ik denk dat zo'n Somalisch vriendje met een AK-47 haar goed zal doen.
pi_101784654
Een gokje op de route: Tussenstop op de Maledieven (3 weken varen) en daar wordt dan de uiteindelijke route vastgelegd. Dan volgen of twee weken tot de veilige Rode Zee door piratenland, of drie weken tot aan de Kaap met een langere onderhoudsstop daar voor de volgende tocht over de Atlantische Oceaan waar ze dan weer minstens drie weken mee bezig is. En dan nog een keer de terugweg over de Oceaan.

ik weet niet welk risico hier groter is. Het echtpaar dat ik een paar weken geleden in mijn vakantie gesproken heb en die de "piratenroute" hadden gevolgd vertelden dat het risico vrij klein was.
pi_101784891
Er zijn de hele oost Afrikaanse kust heeft een probleem met piraterij dus vormen (niet geplande) tussenstops op de Kaap route een probleem. De Golf van Aden is weliswaar een erg gevaarlijk gebied maar naar verhouding ook een kort traject van 3-4 dagen varen.

http://www.somaliareport.(...)ctivity_forecast.png

[ Bericht 0% gewijzigd door svetan op 10-09-2011 15:25:25 ]
pi_101785274
dus welke route wordt het dan, gok jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')