Er zijn nu wel twee nieuwe blogs, ja tweequote:Op donderdag 8 september 2011 23:26 schreef spuitje het volgende:
Inmiddels is het al uren 9 september in Darwin maar nog steeds geen nieuw weblogje van Laura. Ze heeft het dus zo druk dat er geen update vanaf kan voor haar trouwe fans en donateurs. Maar die hebben daar vast en zeker alle begrip voor. Hoeveel tijd kost het helemaal om een weblog a la Laura te schrijven? 15 Minuten? Dat is denk wel ongeveer het maximum, maar dat kan er zelfs niet meer vanaf tegenwoordig.
Ik zag het, zomaar ineens twee weblogjes, hoe krijgt ze het voor elkaar!quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn nu wel twee nieuwe blogs, ja tweeHaar vader is gearriveerd en ze heeft twee voordrachten gehouden voor wat ze zelf grote groepen noemt; aan de foto's is dat niet af te zien, maar goed. In een van de foto's is verder te zien hoe ze met pa spullen in een winkel uitzoekt; het sponsorgeld is kennelijk nog niet helemaal op.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Oww en er zit een criticaster op haar blog
Hallo Laura, ik lees vrijwel elke dag je blogupdates. Heerlijk om te lezen dat jij iets doet wat ik niet durf. Succes en veel plezier verder met je tocht. P.s.: De laatste tijd laat je je blog wel verslonzen. Blijf minstens om de dag updaten, dit is tevens je kracht geweest tot nu toe. Mijn ervaring met blogs is: Als je weinig updates meer plaatst: mensen haken af omdat er bijna geen nieuws meer geplaatst wordt!
http://www.lauradekker.nl/Gastenboek.html
Ach, er verschijnen wel vaker berichten in haar gastenboek waarvan ik denk "wie van haar team zou dit nu weer hebben geschreven?"quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:05 schreef livelink het volgende:
Volgens mij is dit bericht superfake. Waarom zou een Amerikaanse weten wie Hans Brinker is en zich bezig houden of uberhaupt iets afweten van de 'Dutch press'
En dan ook nog je eigen kind belasteren. Nee, ik geloof niet dat dit echt is.
Ik weet het ook niet hoor, maar Hans Brinker is in de VS juist wel bekend en verder klinkt ze als een ontevreden moeder die zo gauw mogelijk van haar eigen blok aan haar been af wil.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:05 schreef livelink het volgende:
Volgens mij is dit bericht superfake. Waarom zou een Amerikaanse weten wie Hans Brinker is en zich bezig houden of uberhaupt iets afweten van de 'Dutch press'
Bekend is het wel, maar ik denk echt dat dit bericht weer een slimme troll wasquote:Op vrijdag 9 september 2011 18:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet hoor, maar Hans Brinker is in de VS juist wel bekend en verder klinkt ze als een ontevreden moeder die zo gauw mogelijk van haar eigen blok aan haar been af wil.
Ah, dus er wordt wel getrolldquote:Op vrijdag 9 september 2011 19:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Bekend is het wel, maar ik denk echt dat dit bericht weer een slimme troll was
Ach de ene keer is ze een oorlogsheld, daarna een volksheld uit een sage.. Ik ben wel benieuwd naar de volgende vergelijking..
Mijn berichtje waarin ik haar vergeleek met de nieuwe Messias is er niet doorgekomen. Iets teveel over de top, denk ik
Dat was wel een goeie geweest! Ik weet niet meer precies wat ik geschreven heb, alleen nog dat het erg melig was.quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dus er wordt wel getrolldSchreef je dat ze ook over het water kan lopen?
Of water in wijn kan veranderen. Ook best handig als je een 15 jarige zuipschuit bentquote:Op vrijdag 9 september 2011 20:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dus er wordt wel getrolldSchreef je dat ze ook over het water kan lopen?
Vast wel, of ze heeft zelf lopen ronselen op weer zo'n jachtclub. Ze had het ook over fundraising immers. Want hoe belangrijk ben je als je voor een stel onderuitgezake volwassenen en een schoolklasje wat mag komen zeggen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:03 schreef spuitje het volgende:
BTW: zouden die presentaties zijn geregeld door meneer Mercer?
Het viel me op dat ze van 'grote groepen' spreekt.. Er zijn hooguit enkele tientallen aanwezigen, aan de foto's te zien.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:03 schreef spuitje het volgende:
BTW: zouden die presentaties zijn geregeld door meneer Mercer?
Nee, het was iets met dat het toch maar heel geweldig was dat ze het Nederlandse misdadige regime had weten te ontvluchten, door haar uiltieme verzetsdaad, zich te laten uitschrijven uit het bevolkingsregister en dat de vergelijking met Nazisme heel terecht was omdat hier ook groepen mensen systematisch worden vernietigd. Dat ze daarom eigenlijk ook bij de Dodenherdenking genoemd diende te worden en dat ze een vriendelijkheid ten toon spreidt die je zelden meer ziet,en dat alles zonder een zweem van winstbejag of zelfzucht.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
Of water in wijn kan veranderen. Ook best handig als je een 15 jarige zuipschuit bent
Afgelopen juli heeft Jessica Watson ook zo'n praatje gegeven op de jachtclub, dus het is niet zo vreemd dat ze Laura gevraagd hebben dat ook te doen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:05 schreef livelink het volgende:
Het lijkt me eerder dat die door de jachthaven zijn georganiseerd in ruil voor een gratis ligplaats of zo.
Maar is Laura gevraagd, of heeft zij het publiek gevraagd, teneinde zichzelf meer bekendheid te geven?quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:10 schreef wich het volgende:
[..]
Afgelopen juli heeft Jessica Watson ook zo'n praatje gegeven op de jachtclub, dus het is niet zo vreemd dat ze Laura gevraagd hebben dat ook te doen.
Misschien heeft meneer Mercer het voor haar geregeld?quote:Op zaterdag 10 september 2011 08:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar is Laura gevraagd, of heeft zij het publiek gevraagd, teneinde zichzelf meer bekendheid te geven?
quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Misschien heeft meneer Mercer het voor haar geregeld?
Toch! Kijk here:quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je lijkt niet blij, meneer Mercer doet niet veel voor Laura?
Wat een vervelend interview weerquote:Op zaterdag 10 september 2011 11:54 schreef spuitje het volgende:
Een interview met Laura in het AD. Weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken............
http://virtueletochten.no(...)l/?pc_id=19&pp_id=97quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:05 schreef livelink het volgende:
Dan had ik veel mooie plekken gemist.quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:54 schreef spuitje het volgende:
Een interview met Laura in het AD. Weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken............
Daaronder haar column van deze week, er schijnt nogal het 1 en ander aan haar boot te mankeren. Dat moet gerepareerd voor ze verder kan reizen, maar de kas is nog steeds leeg?
Geen aangepast gedrag van haar maar antwoorden zoals veel meiden van haar leeftijd zouden geven...quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan had ik veel mooie plekken gemist.
Maar ook
Ik ben elke plek na een tijdje zat. De prachtige bountyeilandjes nog eerder dan een grote stad als Darwin.
Verder doet ze het 'voor de aankomst'. Ja hallo, ze zoekt steeds ogenblikkelijk een jachtclub op om zich te laten fęteren en de stoere meid uit te hangen. Eigenlijk gaat het dus meer om aandacht dan om zeilen.
Toch geeft ze even verderop weer op mensen af
Het is heerlijk geen ouders om me heen te hebben en voor mezelf op te komen. Ik word af en toe echt gek als zij of vrienden langskomen. Het is leuk ze te zien, maar vaak zijn ze via Skype en mail dichtbij genoeg.
Ze willen dan allemaal aandacht.
Vervolgens krijgt pa ervan langs, ze wordt gek van hem en ze groeien uit elkaar.
Al met al geen positief verhaal.
Van dat liften weet ik ook dat het daar gebruikelijk is en of het altijd veilig is dat weet je natuurlijk nooit... Ik heb vroeger ook veel gelift en dat is gelukkig altijd goed gegaan.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:26 schreef svetan het volgende:
@Tide
Je was mij net voor. Ik heb de naam Hans Brinker ook pas in de USA leren kennen door de schoolboeken van mijn kinderen.
Overigens is het liften van jonge kinderen in grote delen van USA heel gebruikelijk (en veilig) omdat er op het platte land geen openbaar vervoer is.
Niet zo vreemd, Hans Brinker was namelijk een verzinseltje van een amerikaanse schrijfster. Of denk jij dat er echt een jongetje is geweest dat uren met zijn vingertje een gaatje in een dijk heeft dicht gehouden?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:26 schreef svetan het volgende:
@Tide
Je was mij net voor. Ik heb de naam Hans Brinker ook pas in de USA leren kennen door de schoolboeken van mijn kinderen.
Overigens is het liften van jonge kinderen in grote delen van USA heel gebruikelijk (en veilig) omdat er op het platte land geen openbaar vervoer is.
Alleen als zijn vinger klem zat... Het is natuurlijk een verhaal maar veel buitenlanders geloven dat het echt gebeurd is.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:15 schreef spuitje het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, Hans Brinker was namelijk een verzinseltje van een amerikaanse schrijfster. Of denk jij dat er echt een jongetje is geweest dat uren met zijn vingertje een gaatje in een dijk heeft dicht gehouden?
Tja, amerikanen en sprookjesquote:Op zaterdag 10 september 2011 13:21 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Het verhaal is in de USA minstens 2x verfilmt (1x door Disney) en beinvloed in hoge mate het beeld wat de huidige amerikaan van Nederland heeft.
http://www.imdb.com/media/rm2259983616/tt0330365
http://www.imdb.com/media/rm351509760/tt0079269
Inderdaad! De nare verhalen (waarschuwingen) komen volop in het nieuws dus ik kan mij voorstellen dat haar kind niet gaat liften.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:23 schreef spuitje het volgende:
Liften is 1 van de meest onveilige manieren van reizen. Je weet nooit bij wie je in de auto stapt. Het kan 99 keer goed gaan, en misschien mag je na de honderste keer je kind misbruikt en vermoord gaan begraven. Als het kind al terug gevonden wordt.
Natuurlijk kan er tijdens een bus, trein of vliegreis ook iets vreselijk misgaan, maar je kind laf noemen omdat ze niet wil liften vind ik belachelijk!
In Nederland en ook hier in Frankrijk neem je andermans kinderen mee. Je maakt afspraken met andere ouders wie wanneer kinderen waarheen brengt of weer op haalt. Maar dat is iets anders dan met je duim omhoog langs de weg gaan staan in afwachting van een lift!quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:29 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Je redeneerd weer uit een klein hokje dat Nederland of Europa heet. In de USA neemt iedereen kinderen mee en als het slecht weer is maak je dan ook nog wel eens een omweg om ze voor de deur af te zetten. In amerika zorg je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kinderen van anderen.... onder elkaar hebben de mensen een wat socialere instelling als in Europa.
Het door mij gequote bericht in Dekkers logboek ging over liften. De moeder sneerde naar haar dertienjarige (!) dochter omdat die niet alleen door de staat New York durft te liften.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:29 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Je redeneerd weer uit een klein hokje dat Nederland of Europa heet. In de USA neemt iedereen kinderen mee en als het slecht weer is maak je dan ook nog wel eens een omweg om ze voor de deur af te zetten. In amerika zorg je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kinderen van anderen.... onder elkaar hebben de mensen een wat socialere instelling als in Europa.
Het zal er erg van afhangen waar je bent. Rondom grote steden ga je nooit liften: een automobilist is te bang om te stoppen want hij weet niet wie hij aan boord haalt, en een lifter weet niet bij wie hij instapt. Liften wordt aan de oostkust werkelijk beschouwd als een activiteit voor gestoorden. Een meisje van 13 dat zou proberen te gaan liften in New York, wordt direct door de politie opgepakt en thuisgebracht. De dochter lijkt me dus verstandiger dan de moeder.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:29 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Denkfout die je wel vaker ziet onder Amerikanen: Europa als een homogeen gebied beschouwen. Ik denk dat er nogal wat verschillen zitten tussen steden als Parijs of Londen, het platteland van de Oekraine, of het berglandschap van Noord Portugal. En daar zijn gebieden waar je best kunt liften, en gebieden waar je jezelf direct in gevaar brengt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:29 schreef svetan het volgende:
@spuitje
onder elkaar hebben de mensen een wat socialere instelling als in Europa.
Waar woon je dan?quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:58 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Ben ik het mee eens. In vele delen van Europa zou ik niet eens als volwassene meer durven te liften.... maar dat geld ook voor enige steden un de USA. In de buurt waar ik nu woon is het nog wel veilig en ik neem zo af en toe ook wel eens jongeren uit de dorpen mee.
Grote kans dat die piraten haar wel begrijpen, ze is zelf toch ook een soort van piraatje. Lekker losgeslagen pubertje die van niemand iets wil aannemen. Ik denk dat zo'n Somalisch vriendje met een AK-47 haar goed zal doen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
of ze werken juist een ontvoering in de hand. Publiciteit + kassa + gerechtvaardigde verontwaardiging to de autoriteiten + optimale zieligheidsfactor. Win win win!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |