Ik mis Rasmus. Zo'n contrast met Mounir. Stil, teambelang voorop, keihard werken en geen arrogantie en/of grote bek.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:42 schreef MaxC het volgende:
Betere TT is: Met overbodige kut Marokkanen
Kan je nog beter dennis missen.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:43 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ik mis Rasmus. Zo'n contrast met Mounir. Stil, teambelang voorop, keihard werken en geen arrogantie en/of grote bek.
Sympathieke speler, maar of we hem missen (als speler) denk het niet hoewel ik hem liever zag dan Enohquote:Op donderdag 1 september 2011 09:43 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ik mis Rasmus. Zo'n contrast met Mounir. Stil, teambelang voorop, keihard werken en geen arrogantie en/of grote bek.
Ze zeggen weleens dat voetbal een afspiegeling is van de maatschappijquote:Op donderdag 1 september 2011 09:42 schreef MaxC het volgende:
Betere TT is: Met overbodige kut Marokkanen
Ja leek er inderdaad wel op, wij zijn er uiteindelijk goed vanaf gekomenquote:Op donderdag 1 september 2011 11:59 schreef ajacied4lf het volgende:
Wat een gekkenhuis gister ...
Volgens mij was het erger dan voorgaande jaren..
Heerlijk.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef mash_ het volgende:
En al die nieuwe users van gister zie je nu niemand meer.
Straf jij ze af of doet Ajax dat?quote:Op donderdag 1 september 2011 12:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heerlijk.
Heb wel zin om PSV over twee weken af te straffen. Ze voelen zich wel erg goed...
Hij eet prima van jullie begroting, dus waarom zou ie persé voor minder ergens anders willen voetballen?quote:Op donderdag 1 september 2011 12:17 schreef Kremers het volgende:
Beetje dom van Mounier om zijn salariseisen niet wat te verlagen, nu moet hij bij de beloften spelen. Alsof een Europese club daar gaat komen kijken...
Uit sportieve overwegingen?quote:Op donderdag 1 september 2011 12:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hij eet prima van jullie begroting, dus waarom zou ie persé voor minder ergens anders willen voetballen?
Ja ik wou het ook nog even melden. IK BEN LAAIEND DAT DIE MOUNIR HIER NOG ZIT!!!1[caps lock off]quote:Op donderdag 1 september 2011 12:26 schreef msnk het volgende:
J2T ideetje om andere posts ook te lezen?
Ja get over it. Spelers komen hooguit voor 50% naar ajax omdat het een sportieve vooruitgang is, want met een mindere club een prachtig resultaat behalen is ergens veel bewonderingswaardiger. Feit is dat jullie gewoon veel meer salaris betalen dan de andere Nederlandse clubs.quote:
Ik geef alleen antwoord op je vraag, je zou toch van een international verwachten dat hij om in beeld te blijven toch op het hoogste niveau wil blijven spelen, maar misschien wordt hij bij gebrek aan beter toch opgeroepen voor interlands.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja get over it. Spelers komen hooguit voor 50% naar ajax omdat het een sportieve vooruitgang is, want met een mindere club een prachtig resultaat behalen is ergens veel bewonderingswaardiger. Feit is dat jullie gewoon veel meer salaris betalen dan de andere Nederlandse clubs.
Onzin, voetballers willen prijzen winnen, niet "voor een club als X is de 8ste plek echt geweldig!"quote:Op donderdag 1 september 2011 12:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja get over it. Spelers komen hooguit voor 50% naar ajax omdat het een sportieve vooruitgang is, want met een mindere club een prachtig resultaat behalen is ergens veel bewonderingswaardiger. Feit is dat jullie gewoon veel meer salaris betalen dan de andere Nederlandse clubs.
Ja, daar gaat het al fout.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:28 schreef ajacied4lf het volgende:
Gelukkig gaat het lekker met de financiën en geven ze Mounir alle tijd. Uiteindelijk zal hij zelf tot de conclusie komen dat niemand hiermee opschiet... Een normaal mens tenminste.
Ja, een club als ajax heeft zijn titel toch deels te danken aan het geld wat er in rondgaat. Dus een titel is deels te kopen.(zie ook het huidige psvquote:Op donderdag 1 september 2011 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik geef alleen antwoord op je vraag, je zou toch van een international verwachten dat hij om in beeld te blijven toch op het hoogste niveau wil blijven spelen, maar misschien wordt hij bij gebrek aan beter toch opgeroepen voor interlands.
En spelers die naar een mindere club gaan om een prachtig resultaat te halen omdat dat bewonderingswaardiger is
Ah daarom ging Theo naar ajax. Uitizcht op dit seizoen is voor Twente net zo kansrijk als voor ajax, dus dat kan het niet geweest zijn en we weten allemaal dat ajax gewoon straks in de EL zit en niet de groepsfase van de CL overleeft.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, voetballers willen prijzen winnen, niet "voor een club als X is de 8ste plek echt geweldig!"
Ik doelde eigenlijk op het feit dat hamlap enkel wil cashen nu.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:29 schreef J2T het volgende:
[..]
Ja ik wou het ook nog even melden. IK BEN LAAIEND DAT DIE MOUNIR HIER NOG ZIT!!!1[caps lock off]
Lijkt me duidelijk dat een club met een hogere begroting meer kans op succes heeft dan een club met een lagere, maar garanties zijn er niet, verder begrijp ik je punt niet zo goed want het gaat wel om sport, het is dan wel professionele sport maar een speler moet altijd de afweging maken tussen het sportieve en het financiële, zie Eriksen die al een veelvoud had kunnen verdienen bij een andere club, of Bulykin die zijn salariseisen bijstelt.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, een club als ajax heeft zijn titel toch deels te danken aan het geld wat er in rondgaat. Dus een titel is deels te kopen.(zie ook het huidige psv)
Voor de rest is het niet helemaal waar, want waarom gaan er dan spelers naar ajax waar ze vervolgens 3/4e van het seizoen bank kunnen zitten. Voetbal is met de internationale markt niet meer het romantische van vroeger. Het zijn werknemers voor goed betalende bedrijven.
[..]
Ah daarom ging Theo naar ajax. Uitizcht op dit seizoen is voor Twente net zo kansrijk als voor ajax, dus dat kan het niet geweest zijn en we weten allemaal dat ajax gewoon straks in de EL zit en niet de groepsfase van de CL overleeft.
Dat is er wel degelijk. Je ziet het steeds meer. Kijk naar Chelsea, kijk naar City, kijk naar al die russische clubs. Erikssen had al weg kunnen zijn ja, maar nu zou ie niet naar de echte top gaan. Voor hem is het veel interessanter om nog een jaar(of 2) bij ajax te blijven en dan verder te gaan, omdat ie dan veel hoger uitkomt. Bulykin krijgt waarschijnlijk niet bijzonder veel speeltijd, omdat de Boer waarschijnlijk de voorkeur geeft aan sighthorsson.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat een club met een hogere begroting meer kans op succes heeft dan een club met een lagere, maar garanties zijn er niet, verder begrijp ik je punt niet zo goed want het gaat wel om sport, het is dan wel professionele sport maar een speler moet altijd de afweging maken tussen het sportieve en het financiële, zie Eriksen die al een veelvoud had kunnen verdienen bij een andere club, of Bulykin die zijn salariseisen bijstelt.
Verder met alle respect voor Twente maar 1 kampioenschap maakt nog geen topclub, ze zijn daar goed bezig maar nog lang niet vergelijkbaar met Ajax
Wat we beiden stellen verschilt niet zoveel.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is er wel degelijk. Je ziet het steeds meer. Kijk naar Chelsea, kijk naar City, kijk naar al die russische clubs. Erikssen had al weg kunnen zijn ja, maar nu zou ie niet naar de echte top gaan. Voor hem is het veel interessanter om nog een jaar(of 2) bij ajax te blijven en dan verder te gaan, omdat ie dan veel hoger uitkomt. Bulykin krijgt waarschijnlijk niet bijzonder veel speeltijd, omdat de Boer waarschijnlijk de voorkeur geeft aan sighthorsson.
Twente is wel degelijk op weg een topclub te worden. De begroting is nu al de 3e van Nederland, maar itt tot PSV en Ajax is hun financiële situatie veel gezonder. Ze zijn in ieder geval beter doorgegaan dan AZ destijds.
Overigens zeg ik niet dat ik el ham's keuze de juiste vindt, maar je moet in het huidige sportklimaat wel begrijpen dat geld toch echt minstens 50% van de drijfveer is. Op papier moet je nu immers toegeven dat PSV en Twente net zo goed om de titel voetballen, maar wel veel minder aan salarissen kwijt zijn.
Maar eigenlijk is dat belachelijk, want Ruiz is een prima speler en ik denk niet dat Ajax er veel meer van had gemaakt. Dus dat is ook meer de naam van het beestje dan wat het beestje doet.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat we beiden stellen verschilt niet zoveel.
Dat PSV en Twente ook dit jaar net als Ajax om de titel strijden zal ik zeker niet ontkennen, bij Ajax liggen de salarissen hoger maar ook de inkomsten liggen hoger, verder durf ik te stellen dat als Ruiz voor Ajax had gespeeld hij bij een betere club terecht was gekomen en voor een hoger transfer bedrag, dat is ook het verschil tussen het topclub zijn en het worden.
In Nederland kunnen ze zeker een rol spelen. In de CL kunnen ze het schudden (hier geef ik PSV en Ajax een grotere kans door een hogere begroting).quote:Op donderdag 1 september 2011 13:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is dat belachelijk, want Ruiz is een prima speler en ik denk niet dat Ajax er veel meer van had gemaakt. Dus dat is ook meer de naam van het beestje dan wat het beestje doet.
Ik hoop persoonlijk wel dat Twente een topclub wordt, want ik denk dat als Joop dit beleid voortzet ze een rol van betekenis kunnen gaan spelen in de CL.
Denk je niet dat het een kwestie van tijd is voordat de begroting op niveau is van Ajax en PSV. Het achterand van Twente is erg groot, maar ze hebben een veel gezonder financieel beleid.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:25 schreef Pedroso het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze zeker een rol spelen. In de CL kunnen ze het schudden (hier geef ik PSV en Ajax een grotere kans door een hogere begroting).
Al zal Twente het in Nederland ook moeilijk gaan krijgen. Nu is alles nog leuk en aardig en moet niks. Over een paar jaar is het daar ook van moeten en zullen ze problemen gaan krijgen.
Het blijft natuurlijk speculeren maar het is een feit dat als topspelers bij Ajax weggaan dit voor een hoger bedrag gaat dan bij andere clubs.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is dat belachelijk, want Ruiz is een prima speler en ik denk niet dat Ajax er veel meer van had gemaakt. Dus dat is ook meer de naam van het beestje dan wat het beestje doet.
Ik hoop persoonlijk wel dat Twente een topclub wordt, want ik denk dat als Joop dit beleid voortzet ze een rol van betekenis kunnen gaan spelen in de CL.
Win dan eerst meer eens van Benficaquote:Op donderdag 1 september 2011 13:29 schreef Ascendancy het volgende:
Ik geef toe dat het deels ook de hoop is dat het gaat gebeuren, omdat het wel weer eens tijd wordt dat er gepresteerd wordt in de CL, maar persoonlijk acht ik twente de grootste kans toe.
Dat kan je gewoon vergeten, verder heeft Ajax geen schuld, er werd wel verlies gedraaid maar dat is nu ook voorbij voorzover ik weetquote:Op donderdag 1 september 2011 13:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Denk je niet dat het een kwestie van tijd is voordat de begroting op niveau is van Ajax en PSV. Het achterand van Twente is erg groot, maar ze hebben een veel gezonder financieel beleid.
Je kan als ajax wel gaan zeggen dat er geen schulden zijn, maar met financiering vanuit een beursgang die nooit meer waargemaakt wordt en wel uistaande schulden is dat slechts een farcé. Zeker als je verlies maakt.
Bij Ajax zitten ze dik in de plus hoor (vorig jaar) en dit jaar zal er nog een veel grotere winst behaald worden. Twente gaat Ajax nooit achterhalen qua populariteit, fans, historie, financieel en ga zo maar door.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Denk je niet dat het een kwestie van tijd is voordat de begroting op niveau is van Ajax en PSV. Het achterand van Twente is erg groot, maar ze hebben een veel gezonder financieel beleid.
Je kan als ajax wel gaan zeggen dat er geen schulden zijn, maar met financiering vanuit een beursgang die nooit meer waargemaakt wordt en wel uistaande schulden is dat slechts een farcé. Zeker als je verlies maakt.
Dat had ajax ook niet gedaan.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Win dan eerst meer eens van Benfica
Dat is spelen met getallen. Ik weet niet over het resultaat van voorgaande jaren. Maar ajax heeft leningen openstaan en herfinanciert vanuit de opbrengst van de beursgang.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat kan je gewoon vergeten, verder heeft Ajax geen schuld, er werd wel verlies gedraaid maar dat is nu ook voorbij voorzover ik weet
Hoe weet jij datquote:Op donderdag 1 september 2011 13:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat had ajax ook niet gedaan.
Maar het gevolg daarvan is mogelijk wel dat zijn carričre nu al voorbij is. Wie wil er nou een voetballer kopen die bijna een heel jaar niets heeft gedaan?quote:Op donderdag 1 september 2011 13:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Als ik hamlap was zou ik bij Ajax blijven zitten en lekker lopen cashen en de trainingen als soort van fitness rondje zien per dag. En voor de rest wat anders gaan doen.
Nee, dat is geen goed plan, dat beschadigt Ajax alleen maar. Mounir kan zichzelf prima slopen.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:37 schreef Catch22- het volgende:
Ajax moet Mounir gewoon stuk maken.
Zat clubs die hem zullen willen hebben hoor, dat weet hij donders goed.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:36 schreef Kremers het volgende:
[..]
Maar het gevolg daarvan is mogelijk wel dat zijn carričre nu al voorbij is. Wie wil er nou een voetballer kopen die bijna een heel jaar niets heeft gedaan?
Het zou me niks verbazen dat hij gewoon zijn contract bij Ajax uit gaat zitten en daarna bij een nieuw team, eventueel in Rusland rustig hetzelfde bedrag zal opstrijken.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:39 schreef msnk het volgende:
[..]
Zat clubs die hem zullen willen hebben hoor, dat weet hij donders goed.
Ten eerste weet je dat niet, ten tweede beweer ik ook niet dat Ajax een rol van betekenis gaat spelen in de CLquote:Op donderdag 1 september 2011 13:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat had ajax ook niet gedaan.
[..]
Dat is spelen met getallen. Ik weet niet over het resultaat van voorgaande jaren. Maar ajax heeft leningen openstaan en herfinanciert vanuit de opbrengst van de beursgang.
Die salarissen zijn nog uit het tijdperk van Basten hé?quote:Op donderdag 1 september 2011 13:24 schreef Ascendancy het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)-salarishuizen.dhtml
Artikeltje over de salarissen binnen de eredivisie. Dan staat ajax toch wel echt schrikbarend veel hoger dan Twente en zie je ook dat de traditionele top3 niet leert van de fouten.
Idd ik wou het net zeggen. De meest dure spelers zijn weg en ik denk echt niet dat die nieuwe spelers zoveel verdienen, op misschien Janssen na.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:04 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Die salarissen zijn nog uit het tijdperk van Basten hé?
Sno, Emanuelson, De Zeeuw en Stekelenburg zijn allemaal weg!
Sigthorsson, Serero en Boerrigter verdienen aanzienlijk minder! Bulyakin zal wellicht een uitzondering zijn.
Er is wel degelijk geleerd van het financieel beleid van een paar jaar geleden.
7 ton voor Bulykin toch?quote:Op donderdag 1 september 2011 14:04 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Die salarissen zijn nog uit het tijdperk van Basten hé?
Sno, Emanuelson, De Zeeuw en Stekelenburg zijn allemaal weg!
Sigthorsson, Serero en Boerrigter verdienen aanzienlijk minder! Bulyakin zal wellicht een uitzondering zijn.
Er is wel degelijk geleerd van het financieel beleid van een paar jaar geleden.
Zou zomaar kunnen kloppen. vind 7 ton niet verkeerd. Twente heeft een salarisplafond van 8ton dus ook dit is weer een sterk stukje onderhandelen van Danny (Die me trouwens enorm verbaasd in deze nieuwe rol, nooit een hoge pet van deze man opgehad maar in combinatie met Frank lijkt het erg goed te werken)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So confused when you're lost in the groove
Ach dan maar voor lief nemen, Mounir heeft door onrealistische salarissen te eisen aan andere teams (zoals Udinese) zichzelf in de vingers gesneden en ik hoop dat Ajax voet bij stuk houd, dan maar 1.8 miljoen per seizoen. Gewoon niet meer buigen voor het willetje van Mounir dan is hij wellicht al voor 20 september weg naar Rusland of een zandbak.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:06 schreef Vjenne12345 het volgende:
Alleen Mounir staat nog op de lijst met een enorm salaris.
quote:Op donderdag 1 september 2011 15:06 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen kloppen. vind 7 ton niet verkeerd. Twente heeft een salarisplafond van 8ton dus ook dit is weer een sterk stukje onderhandelen van Danny (Die me trouwens enorm verbaasd in deze nieuwe rol, nooit een hoge pet van deze man opgehad maar in combinatie met Frank lijkt het erg goed te werken)Je kunt het ook andersom zien. X aantal extra tegendoelpunten is een kleine offer voor een goed draaiend team met rust in de tentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AFC AJAX
Niet de eerste, maar tweede keeper van Ajax in Oranjequote:Op donderdag 1 september 2011 15:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
Van Marwijk spreekt zich uit over de reserver keeper maar zegt daarbij niks over Vermeer.
Krul, Velthuizen, Vorm en Cillessen gaat het dan over. Op misschien Vorm na vind ik Vermeer echt niet slechter dan die andere 3.
Wiki zegt Fey 38m, Twente 45. Mag overigens ook wel eens een keer ..quote:Op donderdag 1 september 2011 15:55 schreef Smoofie het volgende:
Ik las net dat FCT de 3e begroting is van NLD. Volgens mij is dat Feyenoord? Maarja, FCT even kansrijk als Ajax ? Zonder Ruiz en Janssen dit seizoen? Zeker weten?
Bovendien ook nog de eerste keeper van de absolute topclub in NL, een keeper die straks onder de lat staat in de CL en al Europese ervaring heeft. In tegenstelling tot Cillessen, Krul, Vorm en Velthuizen die alleen maar in de competitie onder de lat staan.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:46 schreef msnk het volgende:
[..]
Niet de eerste, maar tweede keeper van Ajax in Oranje? Dat vind ik wel humor.
Vind hem ook niet bijzonder eigenlijk, hij neemt gewoon logische beslissing die ieder andere trainer ook zou maken. Hij borduurt verder op de formatie van Marco, waar de spelers een grote rol in nemen qua voetbal dan de trainer denk ik.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:50 schreef Pedroso het volgende:
Van Marwijk heeft het niet zo op Ajax, nooit gehad ook.
Vind het overigens een matige trainer die wel een prima organisatie om hem heen heeft (wat er overigens al was toen hij aangesteld werd).
Twente heeft een grotere begroting dan Feyenoord nu, die alleen nog maar omhoog gaat als het stadion straks af is.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:55 schreef Smoofie het volgende:
Ik las net dat FCT de 3e begroting is van NLD. Volgens mij is dat Feyenoord? Maarja, FCT even kansrijk als Ajax ? Zonder Ruiz en Janssen dit seizoen? Zeker weten?
Die is te makkelijkquote:Op donderdag 1 september 2011 16:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Twente heeft een grotere begroting dan Feyenoord nu, die alleen nog maar omhoog gaat als het stadion straks af is.
En Feyenoord gaat daar weer overheen hoor.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Twente heeft een grotere begroting dan Feyenoord nu, die alleen nog maar omhoog gaat als het stadion straks af is.
Qua begroting? de komende 5 jaar gaat Feyenoord (mits twente blijft presteren) niet over de begroting van Twente heen hoor.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:10 schreef Daanus het volgende:
[..]
En Feyenoord gaat daar weer overheen hoor.
quote:Op donderdag 1 september 2011 13:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat is geen goed plan, dat beschadigt Ajax alleen maar. Mounir kan zichzelf prima slopen.
quote:'Schande om Mido en Bulykin te vergelijken'
Frank de Boer heeft zijn gewenste spits binnen. „Het is fantastisch dat we Dmitri Bulykin voor één jaar hebben vastgelegd”, reageerde hij vanaf het coachcongres in Nyon verheugd op de overstap van de 31-jarige Rus van Anderlecht naar Ajax. „Hij was wat mij betreft het ontbrekende puzzelstukje. Nu hebben we helemaal een sterke selectie.”
Naar mate de transferdeadline dichterbij kwam, bleek Anderlecht meer en meer bereid de prijs te laten zakken en kon al sneller zaken worden gedaan. „Uiteindelijk hebben we hem transfervrij overgenomen”, beschreef de technisch manager Danny Blind het resultaat van het pokerspel.
Critici schermen met het rapport Coronel, waarin een streep wordt gezet door het aantrekken van oudere spelers, en wijzen fijntjes op de hoon die Martin Jol over zich heen kreeg na het binnenhalen van Mido. „Het is een schande om Bulykin en Mido met elkaar te vergelijken. Alleen al als je keek naar Mido’s fysieke gesteldheid. Maar ook qua voetballend vermogen”, pareert De Boer bij voorbaat de kritiek.
Bovendien scoorde de Egyptenaar de seizoenen voordat hij naar Amsterdam kwam één, twee, zes en één keer. Op huurbasis bij ADO was Bulykin afgelopen jaar 21 maal trefzeker. Overigens staat in het rapport Coronel dat oudere spelers wel als noodverband kunnen dienen. De Boer: „Ik ga altijd het liefst met eigen jeugd aan de slag. Maar als die voor een positie niet voorradig is, kun je beter buiten kijken. Geoffrey Castillion heeft in de voorbereiding de kans gehad, maar hij bleek er nog niet klaar voor.
quote:Bulykin koopje voor Ajax
Frank de Boer bevestigde woensdagavond dat Dmitri Bulykin uiteindelijk een koopje bleek voor de Amsterdammers. ”Ajax betaalt alleen zijn salaris, waarvan de Rus bereid was ook nog eens een deel in te leveren.
„Kolbeinn Sigthorsson is nummer één”, verduidelijkt De Boer. „Achter hem hadden wij Siem de Jong. En dat was niet ideaal, omdat die op andere posities meer van waarde is. Je zou er niet aan moeten denken dat een jeugdspeler Kolbeinn zou moeten vervangen in de Champions League. Dmitri kun je zo inzetten.”
Iets wat door Blind wordt beaamd. „We zochten en vonden dus een type dat het Ajax-spelletje moeiteloos mee kan spelen en in het zestienmetergebied iets specifieks kan brengen in de vorm van stoot- en kopkracht.”
Gast, misschien moet je die lijst eens bekijken voor je stom gaat lullenquote:Op donderdag 1 september 2011 13:24 schreef Ascendancy het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)-salarishuizen.dhtml
Artikeltje over de salarissen binnen de eredivisie. Dan staat ajax toch wel echt schrikbarend veel hoger dan Twente en zie je ook dat de traditionele top3 niet leert van de fouten.
Wat een onzin, Vermeer vind ik echt geen 2e keeper voor het Nederlands elftal. Ik vind b.v. Vorm een stuk beter.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:50 schreef Pedroso het volgende:
Vind het overigens een matige trainer die wel een prima organisatie om hem heen heeft (wat er overigens al was toen hij aangesteld werd).
Denk dat dat wel mee valt, ik vind hem eerlijk en duidelijk in zijn keuzes, hij is qua spelopvatting niet mijn favoriete trainer maar je kan iemand die met het NL elftal 2e wordt op het WK moeilijk matig noemen, dat is gewoon een topprestatie.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:50 schreef Pedroso het volgende:
Wielaerd kan toch niet kloppen, zelfs met een vader als technisch directeur bij Rodaquote:Op donderdag 1 september 2011 17:26 schreef Catch22- het volgende:
Zo klopt het al meer
6. Wilfred Bouma PSV 1.300.000
7. Mounir El Hamdaoui Ajax 1.300.000
10. Tim de Cler Feyenoord 1.250.000
11. Orlando Engelaar PSV 1.250.000
12. Gregory van der Wiel Ajax 1.250.000
13. Jeremain Lens AZ/PSV 1.100.000
15. André Ooijer PSV/Ajax 1.100.000
16. Karim El Ahmadi Feyenoord (nu Al-Ahli) 1.000.000
17, Ismaďl Aissati Ajax/Vitesse 1.000.000
18. Stijn Schaars AZ 1.000.000
19. Otman Bakkal Feyenoord 950.000
21. Denny Landzaat Feyenoord/FC Twente 900.000
23. Robbie Wielaert Roda JC 900.000
24. Sander Boschker FC Twente 860.000
25. Ali Boussaboun Al Nasr/NAC 825.000
27. Diego Biseswar Feyenoord 800.000
28. Piet Velthuizen Vitesse (nu Hércules) 800.000
geupdate. maar niet met de nieuwe namen. Valt me tegen dat Theo er niet tussen staat.
Alleen dan van Aisatti snap ik nog steeds niet, hoe kan die ooit zo'n salaris aangeboden hebben gekregenquote:Op donderdag 1 september 2011 17:26 schreef Catch22- het volgende:
Zo klopt het al meer
6. Wilfred Bouma PSV 1.300.000
7. Mounir El Hamdaoui Ajax 1.300.000
10. Tim de Cler Feyenoord 1.250.000
11. Orlando Engelaar PSV 1.250.000
12. Gregory van der Wiel Ajax 1.250.000
13. Jeremain Lens AZ/PSV 1.100.000
15. André Ooijer PSV/Ajax 1.100.000
16. Karim El Ahmadi Feyenoord (nu Al-Ahli) 1.000.000
17, Ismaďl Aissati Ajax/Vitesse 1.000.000
18. Stijn Schaars AZ 1.000.000
19. Otman Bakkal Feyenoord 950.000
21. Denny Landzaat Feyenoord/FC Twente 900.000
23. Robbie Wielaert Roda JC 900.000
24. Sander Boschker FC Twente 860.000
25. Ali Boussaboun Al Nasr/NAC 825.000
27. Diego Biseswar Feyenoord 800.000
28. Piet Velthuizen Vitesse (nu Hércules) 800.000
geupdate. maar niet met de nieuwe namen. Valt me tegen dat Theo er niet tussen staat.
Tja het is niet voor niks dat ook hij lekker een jaartje Jong Ajax prefereert.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:40 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Alleen dan van Aisatti snap ik nog steeds niet, hoe kan die ooit zo'n salaris aangeboden hebben gekregen
Maar die hoeven het ook niet zelf te betalen.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:20 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Dus het scheelt niet eens zoveel, alleen PSV is nog steeds zo lekker bezig
Ik zie hem nog wel verschijnen in de A-selectie hoor. Als linksbuiten.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:41 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Tja het is niet voor niks dat ook hij lekker een jaartje Jong Ajax prefereert.
Tja, Mounir blijft natuurlijk een prima speler. Ergens hoop ik dat het nog goed komt tussen Mounir en Frank.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik zie hem nog wel verschijnen in de A-selectie hoor. Als linksbuiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 september 2011 19:03 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Tja, Mounir blijft natuurlijk een prima speler. Ergens hoop ik dat het nog goed komt tussen Mounir en Frank.Hoop ik ook. Als Huntelaar er morgen 4 + inprikt. Dan is hij binnen de kortste keren topscoorder ooit van Oranje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA
Qui audet adipiscitur
Vast welquote:Op donderdag 1 september 2011 19:04 schreef msnk het volgende:
[..]
Moet die wel opgesteld worden in de laatste rondes
Mits iedereen fit:quote:Op donderdag 1 september 2011 19:04 schreef msnk het volgende:
[..]
Moet die wel opgesteld worden in de laatste rondes
Geen Bommel?quote:Op donderdag 1 september 2011 19:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Mits iedereen fit:
Robben-VdV-Van Persie
-----------Huntelaar
Sneijder naast Nigel.
Nee, De Jong is nu beter dan Van Bommel. Heeft zich enorm ontwikkeld bij City en behoort tot de beste CVMs van de wereld.quote:
Klopt.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nee, De Jong is nu beter dan Van Bommel. Heeft zich enorm ontwikkeld bij City en behoort tot de beste CVMs van de wereld.
quote:Op donderdag 1 september 2011 19:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Mits iedereen fit:
Robben-VdV-Van Persie
-----------Huntelaar
Sneijder naast Nigel.
Oranje is Ajax.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:41 schreef Schanulleke het volgende:
Is dit het Oranjetopic geworden?
Huntelaar is PSV, geef ze in ieder díe creditsquote:Op donderdag 1 september 2011 21:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Sneijder, V/d Vaart , Steekie, v/d Wiel, de Jong, Huntelaar..
Daar ging het niet eens overquote:Op donderdag 1 september 2011 21:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Sneijder, V/d Vaart , Steekie, v/d Wiel, de Jong, Huntelaar..
I know.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:21 schreef msnk het volgende:
[..]
Daar ging het niet eens over![]()
Men had het over ORANJE. Je weet wel, Nederlands elftal.
Niet de oud-Ajacieden die IN Oranje spelen.
Op zijn 17e pas naar PSV gegaan en heeft 1 wedstrijd gespeeld. Huntelaar is een superboerquote:Op donderdag 1 september 2011 21:16 schreef Adames het volgende:
[..]
Huntelaar is PSV, geef ze in ieder díe credits
Dan nog eerst De Graafschap.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:16 schreef Adames het volgende:
[..]
Huntelaar is PSV, geef ze in ieder díe credits
Bijna kritiek?quote:Op donderdag 1 september 2011 22:15 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
mijn oprechte excuses voor deze bijna kritieke fout.
Wees niet zo hard.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:29 schreef msnk het volgende:
[..]
Bijna kritiek?
Je zou je kapot moeten schamen.
Met een vraagteken?quote:
Ik deed de vraagteken als van..'niemand noemde hem"quote:Op donderdag 1 september 2011 22:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Met een vraagteken?
En te makkelijk en volgens mij heb je niet eens zien spelen.![]()
Bergkamp, Litmanen, van Basten en Johan zijn natuurlijk wel heel erg makkelijke keuzes.
Rijkaard vond ik nog wel leuk![]()
Stefan Pettersson
Heb ik allemaal zien spelenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Met een vraagteken?
En te makkelijk en volgens mij heb je niet eens zien spelen.![]()
Bergkamp, Litmanen, van Basten en Johan zijn natuurlijk wel heel erg makkelijke keuzes.
Rijkaard vond ik nog wel leuk![]()
Stefan Pettersson
Ik heb Ruud Gullit nog bij Haarlem zien spelen.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb ik allemaal zien spelen(en dan bedoel ik niet op tv)
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb Ruud Gullit nog bij Haarlem zien spelen.Ik ben te oud.
Ja, types als Kluivert en Petterson mis ik enorm bij Ajax.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:36 schreef Godtje het volgende:
Petterson!![]()
Leo als coach oude Feyenoorder. van Gaal als Assistent.
Vink, Wouters en de Boer in 1 efltal. Waar twee generaties elkaar ontmoeten.
Ik ben nooit ongesteld. Biologisch onmogelijk.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:43 schreef msnk het volgende:
[..]
Oh, daarom ben je altijd zo ongesteld op FOK!
Oh sorry, had ik beter kunnen zeggen "daarom gedraag jij je als een ongesteld wijf op FOK!"quote:Op donderdag 1 september 2011 22:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik ben nooit ongesteld. Biologisch onmogelijk.
Alleen allergisch voor domme mensen en daar zijn er te veel van op FOK!
Dan kom je al slimmer over ja.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:49 schreef msnk het volgende:
[..]
Oh sorry, had ik beter kunnen zeggen "daarom gedraag jij je als een ongesteld wijf op FOK!"?
De reacties van die uploaderquote:Op donderdag 1 september 2011 23:05 schreef Godtje het volgende:
Barcelona voetbal met John van Loen![]()
Of is het nou Ajax voetbal wat we nu opeens Barcelona voetbal noemen.
Ik denk dat ik voor Edje Davids ga. Héérlijke speler was dat zeg.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan kom je al slimmer over ja.
Maar goed! Als ik nou 1 oude held in zijn gloriedagen zou kunnen inpassen in het huidige Ajax wie zou dat dan zijn. Kortom waar missen we bepaalde kwaliteiten.
Zo snel denk ik niet eens aan van Basten of Johan maar aan:
Frank de Boer voor een zeer solide achterkant en vooral ook heel erg sterk in de opbouw. Maar met ons Belgisch Duo zijn we zeker 1 van de sterkere in Nederland.
Of toch Litmanen. Altijd in beweging, altijd inzicht maar ook van suiker?
Of Dennis Berkgkamp?
Ik kan niet kiezen.![]()
Dat Ajaxacieden het goed doen in het buitenland interesseert me eigenlijk alleen wanneer het Nederlanders zijn.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:58 schreef msnk het volgende:
Mijn held was altijdOvermars
Zou nu nog steeds prima passen bij Ajax
Was ik wat ouder geweest was het Bergkamp geweest, maar ik was nog piepjong toen hij wegging bij Ajax
En het kan mij werkelijk waar geen ene fuck (nou ja, een HEEL klein beetje dan) schelen hoe goed of slecht oud-Ajacieden het in het buitenland doen. Ik ben namelijk Ajacied, geen ManUtdArsenalLiverpoolRealMadridIntermilanAsromaJuventusFiorentinaBarca-ied
De Boer maakte ook altijd zijn foutje wel he.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan kom je al slimmer over ja.
Maar goed! Als ik nou 1 oude held in zijn gloriedagen zou kunnen inpassen in het huidige Ajax wie zou dat dan zijn. Kortom waar missen we bepaalde kwaliteiten.
Zo snel denk ik niet eens aan van Basten of Johan maar aan:
Frank de Boer voor een zeer solide achterkant en vooral ook heel erg sterk in de opbouw. Maar met ons Belgisch Duo zijn we zeker 1 van de sterkere in Nederland.
Of toch Litmanen. Altijd in beweging, altijd inzicht maar ook van suiker?
Of Dennis Berkgkamp?
Ik kan niet kiezen.![]()
Lekker op de bank zitten ..quote:Bulykin: 'Morgen zal ik horen wat De Boer precies van me verwacht. Danny Blind (technisch manager, red) heeft me gisteren al wat woorden van de trainer overgebracht, maar nu spreek ik hem dan ook persoonlijk.
Wat verwacht ie dan? Is er vóór dat hij zijn contract heeft getekend geen overleg geweest?quote:
En in de bekerwedstrijden tegen MVV, Go Ahead Eagles, Excelsior, Top Oss en Helmond Sport zal hij toch ook wel mogen meedoen?quote:
Jawel, met Blind. Maar ik dacht; bespaar de moeite want je weet al wat hij van je verwacht.quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:06 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat verwacht ie dan? Is er vóór dat hij zijn contract heeft getekend geen overleg geweest?
Pinchhitter cq. 2e keus. Hoe spreek je dat uit in het Russisch?quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:10 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Jawel, met Blind. Maar ik dacht; bespaar de moeite want je weet al wat hij van je verwacht.
Ja, denk het wel.quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:09 schreef Caland het volgende:
[..]
En in de bekerwedstrijden tegen MVV, Go Ahead Eagles, Excelsior, Top Oss en Helmond Sport zal hij toch ook wel mogen meedoen?
quote:Op donderdag 1 september 2011 17:17 schreef j0rdiiii het volgende:
'Schande om Mido en Bulykin te vergelijken'
Frank de Boer heeft zijn gewenste spits binnen. „Het is fantastisch dat we Dmitri Bulykin voor één jaar hebben vastgelegd”, reageerde hij vanaf het coachcongres in Nyon verheugd op de overstap van de 31-jarige Rus van Anderlecht naar Ajax. „Hij was wat mij betreft het ontbrekende puzzelstukje. Nu hebben we helemaal een sterke selectie.”
Naar mate de transferdeadline dichterbij kwam, bleek Anderlecht meer en meer bereid de prijs te laten zakken en kon al sneller zaken worden gedaan. „Uiteindelijk hebben we hem transfervrij overgenomen”, beschreef de technisch manager Danny Blind het resultaat van het pokerspel.
Critici schermen met het rapport Coronel, waarin een streep wordt gezet door het aantrekken van oudere spelers, en wijzen fijntjes op de hoon die Martin Jol over zich heen kreeg na het binnenhalen van Mido. „Het is een schande om Bulykin en Mido met elkaar te vergelijken. Alleen al als je keek naar Mido’s fysieke gesteldheid. Maar ook qua voetballend vermogen”, pareert De Boer bij voorbaat de kritiek.
Bovendien scoorde de Egyptenaar de seizoenen voordat hij naar Amsterdam kwam één, twee, zes en één keer. Op huurbasis bij ADO was Bulykin afgelopen jaar 21 maal trefzeker. Overigens staat in het rapport Coronel dat oudere spelers wel als noodverband kunnen dienen. De Boer: „Ik ga altijd het liefst met eigen jeugd aan de slag. Maar als die voor een positie niet voorradig is, kun je beter buiten kijken. Geoffrey Castillion heeft in de voorbereiding de kans gehad, maar hij bleek er nog niet klaar voor.
Bulykin koopje voor Ajax
Frank de Boer bevestigde woensdagavond dat Dmitri Bulykin uiteindelijk een koopje bleek voor de Amsterdammers. ”Ajax betaalt alleen zijn salaris, waarvan de Rus bereid was ook nog eens een deel in te leveren.
„Kolbeinn Sigthorsson is nummer één”, verduidelijkt De Boer. „Achter hem hadden wij Siem de Jong. En dat was niet ideaal, omdat die op andere posities meer van waarde is. Je zou er niet aan moeten denken dat een jeugdspeler Kolbeinn zou moeten vervangen in de Champions League. Dmitri kun je zo inzetten.”
Iets wat door Blind wordt beaamd. „We zochten en vonden dus een type dat het Ajax-spelletje moeiteloos mee kan spelen en in het zestienmetergebied iets specifieks kan brengen in de vorm van stoot- en kopkracht.”
второй выборquote:Op vrijdag 2 september 2011 01:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Pinchhitter cq. 2e keus. Hoe spreek je dat uit in het Russisch?
Daar ben ik het dan wel weer mee eens...quote:„Het is een schande om Bulykin en Mido met elkaar te vergelijken. Alleen al als je keek naar Mido’s fysieke gesteldheid. Maar ook qua voetballend vermogen”, pareert De Boer bij voorbaat de kritiek.
Litmanen, Bergkamp en Cruijff maakten ook wel eens een foutje. Verschil is dat een verdediger er gelijk op afgerekend wordt en een spits/middenvelder niet.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De Boer maakte ook altijd zijn foutje wel he.
En Litmanen zijn eerste periode viel toch wel mee met blessures?
Met Boerrigter heb je in ieder geval iemand op de vleugel die een voorzet op z'n hoofd kan leggen. En dat ie zo kan scoren hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Volgens mij heeft ie wel 15 voorzetten van Verhoek tot doelpunt gepromoveerd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 08:59 schreef HeatWave het volgende:
We zullen het zien, kan natuurlijk zomaar zijn dat ie er meteen 3 inramt bij zijn invalbeurt.
Precies, en misschien is het de ideale man om nou eens wel met echt lekkere dikke cijfers te winnen thuis in bepaalde wedstrijden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Met Boerrigter heb je in ieder geval iemand op de vleugel die een voorzet op z'n hoofd kan leggen. En dat ie zo kan scoren hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Volgens mij heeft ie wel 15 voorzetten van Verhoek tot doelpunt gepromoveerd.
Als ze gaan beginnen om er in de eerste helft er een paar in te leggen zal dat ook wel gaan gebeurenquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:25 schreef Schanulleke het volgende:
Ik mis wat dat betreft de laatste jaren wel de zucht naar hoge uitslagen. In de jaren 90 werd er ook bij 8-0 nog doorgejaagd voor de 9de en tiende goal.
Ja,kan natuurlijk lang niet altijd, maar soms weet je gewoon dat als ze ff doorzetten kan het 10-0 worden, en dat doen ze dan niet. Dat snap ik vaak wel, blessures door frustratie etc.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:25 schreef Schanulleke het volgende:
Ik mis wat dat betreft de laatste jaren wel de zucht naar hoge uitslagen. In de jaren 90 werd er ook bij 8-0 nog doorgejaagd voor de 9de en tiende goal.
Dan moet Ajax eerst eens leren om ook in de eerste helft te scoren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja,kan natuurlijk lang niet altijd, maar soms weet je gewoon dat als ze ff doorzetten kan het 10-0 worden, en dat doen ze dan niet. Dat snap ik vaak wel, blessures door frustratie etc.
Maar met hem erbij kan je dan misschien van de 4-0 een keer 7-0 maken ofzo.
het is een gewijzigd team met op sommige plekken weinig ervaring he, dat staat er niet in 1x.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:32 schreef mash_ het volgende:
[..]
Dan moet Ajax eerst eens leren om ook in de eerste helft te scoren.
Ervaring is overschat.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:49 schreef Catch22- het volgende:
[..]
het is een gewijzigd team met op sommige plekken weinig ervaring he, dat staat er niet in 1x.
Dat sowieso, zou wel lekker zijn om niet 34 wedstrijden in spanning te zittenquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:32 schreef mash_ het volgende:
[..]
Dan moet Ajax eerst eens leren om ook in de eerste helft te scoren.
Als er iemand wel ervaring heeft is hij het welquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:55 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken?
Dat hij op zijn 16e al in het eerste van Roma speelde en top presteerde bevestigd mijn punt juist alleen maar meer.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als er iemand wel ervaring heeft is hij het wel
Uiteraard is talent belangrijker dan ervaring, maar ervaring kan wel helpen dat talent optimaal te gebruikenquote:Op vrijdag 2 september 2011 10:01 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Dat hij op zijn 16e al in het eerste van Roma speelde en top presteerde bevestigd mijn punt juist alleen maar meer.
Hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteraard is talent belangrijker dan ervaring, maar ervaring kan wel helpen dat talent optimaal te gebruiken
Uiteraard. Maar er zijn veel supporters die denken dat oudere spelers automatisch beter zijn en jonge spelers beter maken. Dat is de grootste fabel, want dat is zelfs onmogelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat een talent door te oefenen en spelen (is ervaring) beter wordt
Goede supporter danquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wie zijn er nu allemaal gekomen en weggegaan de laatst week?
Alleen Bulykin en Cilessen erbij ofzo (Niet eens opgelet of dat is doorgegaan)
Dat ja. De selectie was natuurlijk al vrij aardig in orde.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wie zijn er nu allemaal gekomen en weggegaan de laatst week?
Alleen Bulykin en Cilessen erbij ofzo (Niet eens opgelet of dat is doorgegaan)
En nog 1 centrale verdediger achter de hand. Maar goed, we zullen zien af het voldoende is. Ik denk van niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:48 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat ja. De selectie was natuurlijk al vrij aardig in orde.
Had alleen nog graag een capabele rechtsbuiten gezien.
Sommige mensen moeten gewoon keihard door blijven werken en tussendoor ook nog een studie volgen en een sociaal leven leiden.Niet iedereen heeft de tijd om voetbal te blijven volgen. Ik heb een VI abbonement en de VI's van de afgelopen 10 weken zitten bij mij nog in het plastic.quote:
Blind doet het als centrale verdediger op Eredivisie niveau prima, je moet hem alleen geen back zetten. Ooijer, tja....quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En nog 1 centrale verdediger achter de hand. Maar goed, we zullen zien af het voldoende is. Ik denk van niet.
een telefoon met internet is voldoende hoor. kost je 1min per dagquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten gewoon keihard door blijven werken en tussendoor ook nog een studie volgen en een sociaal leven leiden.Niet iedereen heeft de tijd om voetbal te blijven volgen. Ik heb een VI abbonement en de VI's van de afgelopen 10 weken zitten bij mij nog in het plastic.
Ik rij zelf tussen werk, school en huis. Het enige moment dat ik heb om op internet te gaan met m'n mobiel is tijdens het poepen en dan lees ik vaak ff vlug het algemene nieuws.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:51 schreef mash_ het volgende:
[..]
een telefoon met internet is voldoende hoor. kost je 1min per dag
1 min voordat je gaat slapen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik rij zelf tussen werk, school en huis. Het enige moment dat ik heb om op internet te gaan met m'n mobiel is tijdens het poepen en dan lees ik vaak ff vlug het algemene nieuws.
Nja, Sneijder schiet 90 minuten lang van 40 meter. Die zou inmiddels toch ook wat meer ervaren moeten zijn?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:13 schreef PeeJie_ het volgende:
Ervaring maakt alleen verschil op momenten, zoals de laatste competitiewedstrijd Ajax - Twente, dat bijv. Vertonghen in de laatste minuten nog probeert van 40 meter te scoren, ipv de bal terug te leggen op Vermeer om tijd te winnen. Ervaring maakt geen betere speler van iemand, integendeel, de meeste met veel ervaring zijn juist aan het afbouwen
Je had wel tijd om te postenquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten gewoon keihard door blijven werken en tussendoor ook nog een studie volgen en een sociaal leven leiden.Niet iedereen heeft de tijd om voetbal te blijven volgen. Ik heb een VI abbonement en de VI's van de afgelopen 10 weken zitten bij mij nog in het plastic.
Stalkerquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:49 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Je had wel tijd om te posten![]()
http://www.thuisserver.ne(...)hands&sub_forum=115&
Heb je een punt, alleen ervaring geld daarom ook niet voor iedereenquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:46 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Nja, Sneijder schiet 90 minuten lang van 40 meter. Die zou inmiddels toch ook wat meer ervaren moeten zijn?
Ja een paar posts per dag. De dagen met veel posts zijn gewoon de dagen met voetbal live.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:49 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Je had wel tijd om te posten![]()
http://www.thuisserver.ne(...)hands&sub_forum=115&
Hij deed het ook in de WK-finale tegen Spanje. Nuff saidquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:53 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Heb je een punt, alleen ervaring geld daarom ook niet voor iedereen, of misschien is zijn ervaring wel dat hij er ook een paar zo ingeschoten heeft, vandaar dat hij het blijft proberen. Nu is de vraag, zou hij dat ook doen in de 89ste minuut, met 1-0 voorsprong, waardoor ze kampioen zijn, terwijl ze met een gelijkspel het kampioenschap uit handen geven ?
Mja, alleen die 2e seizoenshelft met Jol, dat was echt een feest wat betreft uitslagen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:25 schreef Schanulleke het volgende:
Tja, toen had je Suarez die er 34 maakte in 10 min. We hebben nu niet meer zo'n speler.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, alleen die 2e seizoenshelft met Jol, dat was echt een feest wat betreft uitslagen.![]()
Ik win overigens liever met 5-0 dan met 8-2 ofzo.
En wat betreft de uitwedstrijden? Een team vol 21 jarige spelers zal het bijvoorbeeld veel moeilijker hebben uit in een volle Kuip dan een team vol met Verthonghens en Janssens. Die zijn wel wat gewend en kunnen zichzelf en daarmee het hele team beter afschermen tegen de 12e van de tegenstander.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:58 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Hij deed het ook in de WK-finale tegen Spanje. Nuff said.
Zo zie je maar dat er weinig spelers zijn die hun ervaring ook direct kunnen benutten, laat staan dat ze er spelers beter mee kunnen maken. Elke speler, zeker de jonge garde, heeft een andere manier van waarnemen en ontwikkelen. Niet elke speler pikt zomaar iets op van een oudere speler omdat dit logisch is. Dit is namelijk niet logisch. Veel spelers ontwikkelen zich het beste door zelf de praktijk te ervaren. Daar zit dus al een hele grote beperking in het beter maken van jonge spelers d.m.v. oudere/ervaren spelers. 2e grote beperking is dat de meeste oudere/ervaren spelers helemaal niet de kunde hebben om met jonge spelers aan de slag te gaan. Daar komt een hoop mentaliteit, inzicht en communicatieve vaardigheden bij kijken. Tevens zijn Eredivisie-spelers op hun 21e tot 25e vaak al ervaren zat voor het Nederlands voetbal. Afhankelijk van hoe men zich heeft kúnnen ontwikkelen, en daar zit het knelpunt. Gelukkig mag je je bij Ajax ontwikkelen, en plukt de club daar de vruchten van.
De fout zit 'm in het feit dat we denken dat het bij Ajax om individuele eigenschappen gaat. Ja, onder een trainer als Jol, en met een topper als Suarez wel. Daarin werd alles zó geschept, dat het beste individu kon renderen en punten pakken. Vertrekt dat individu, wordt hij goed verdedigd, breekt hij een been of heeft hij zijn dag niet? Kun je fluiten naar succes. Dat is de hunker naar korte termijn successen. Daardoor lopen we de manier waarop dat succes tot stand moet komen heel hard voorbij, en Ajax heeft met haar methode goud in handen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:15 schreef Adames het volgende:
[..]
En wat betreft de uitwedstrijden? Een team vol 21 jarige spelers zal het bijvoorbeeld veel moeilijker hebben uit in een volle Kuip dan een team vol met Verthonghens en Janssens. Die zijn wel wat gewend en kunnen zichzelf en daarmee het hele team beter afschermen tegen de 12e van de tegenstander.
Zal wel een andere reden voor zijn dan dat ze daadwerkelijk nog een beroep op 'm willen gaan doen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
Mounir is ingeschreven voor de CL? Wat heeft dit te betekenen?
Vinkquote:Op zaterdag 3 september 2011 20:04 schreef Pedroso het volgende:
Nu even wat anders. Hoe komt het dat Jong Ajax zo dramatisch aan het seizoen begonnen is (0-4 tegen Twente en de eerste wedstrijd ook al van Utrecht verloren) ?
Zo slecht zijn ze toch niet ?
quote:Vertonghen en Van der Wiel weigerden late transfer
Het scheelde niet veel of Ajax was na Maarten Stekelenburg nog twee sleutelspelers kwijtgeraakt tijdens het afgelopen transferperiode. Jan Vertonghen en Gregory van der Wiel gingen echter niet in op interesse van Valencia, dat zich woensdagavond bij Ajax meldde.
Dat bevestigde Frank de Boer op de website van Ajax. 'Zij zien ook dat er in Amsterdam iets mooi aan het groeien is', aldus de Ajax-trainer. 'Greg en Jan hebben steeds allebei steeds weer benadrukt dat ze het hier heel erg naar hun zin hebben en het niet noodzakelijk vinden om nu weg te gaan.'
Vertonghen en Van der Wiel hebben volgens De Boer veel vertrouwen in het huidige beleid van de Amsterdamse club en willen meer successen behalen met Ajax. 'Zij willen daar graag deel van uitmaken. En bovendien: we spelen Champions League.'
Toen technisch manager Danny Blind een dag voor de transferdeadline belde naar De Boer, wilde hij eigenlijk niet opnemen. 'Ik zei: ik wil niet dat je belt. Er waren geruchten dat Inter in de markt was voor Jan en als zij het bedrag neerleggen dat in zijn contract staat vastgelegd, kan je weinig doen.'
Of hij heeft in z'n contract staan dat hij moet ingeschreven worden voor de CLquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:36 schreef Dr.Horrible het volgende:
[..]
Zal wel een andere reden voor zijn dan dat ze daadwerkelijk nog een beroep op 'm willen gaan doen.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:20 schreef j0rdiiii het volgende:
Vertonghen en Van der Wiel weigerden late transfer
Het scheelde niet veel of Ajax was na Maarten Stekelenburg nog twee sleutelspelers kwijtgeraakt tijdens het afgelopen transferperiode. Jan Vertonghen en Gregory van der Wiel gingen echter niet in op interesse van Valencia, dat zich woensdagavond bij Ajax meldde.
Dat Frank de Boer toekomst in hem ziet. Die ruzie leggen ze echt wel een keer bij. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat niet doen. El Hamdaoui is gewoon een geweldige voetballer met een ongelooflijk fijne techniek, dat kan je gewoon niet ontkennen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
Mounir is ingeschreven voor de CL? Wat heeft dit te betekenen?
Nee hoor, Aissati staat ook ingeschreven, en die komt ook niet in de plannen voor.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:58 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Dat Frank de Boer toekomst in hem ziet. Die ruzie leggen ze echt wel een keer bij. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat niet doen. El Hamdaoui is gewoon een geweldige voetballer met een ongelooflijk fijne techniek, dat kan je gewoon niet ontkennen.
Sowieso dat Frank de Boer in El Hamdaoui een goede speler ziet, die vaak belangrijk is. Dat is El Hamdaoui ook gewoon. Zonde van zijn karakter, dat wel, maar in tijden van nood is Frank de Boer zeker wel een persoon die El Hamdaoui een 2e kans geeft, als is het maar om hem in de kijker te spelen voor andere buitenlandse clubsquote:Op zondag 4 september 2011 00:00 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Nee hoor, Aissati staat ook ingeschreven, en die komt ook niet in de plannen voor.
Ik zie het ook niet snel gebeuren, maar mocht je uit je spitsen zijn, dan stel je in zo'n belangrijke wedstrijd liever El Hamdaoui op dan een of andere gozer uit de beloften of uit A1. Ookal gaat het tegen je principes in, die zullen hem in noodsituaties bar weinig meer uitmaken denk ik.quote:Op zondag 4 september 2011 00:03 schreef Afhaalchinees het volgende:
Maar ik ben het wel met je eens op zich, maar zie het niet snel gebeuren.
Dan moeten Siggy, Bylikin en De Jong niet beschikbaar zijn en het zou me niets verbazen als hij dan nog liever Aras erin zet dan Hamlap.quote:Op zondag 4 september 2011 00:04 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet snel gebeuren, maar mocht je uit je spitsen zijn, dan stel je in zo'n belangrijke wedstrijd liever El Hamdaoui op dan een of andere gozer uit de beloften of uit A1. Ookal gaat het tegen je principes in, die zullen hem in noodsituaties bar weinig meer uitmaken denk ik.
Daarom heb ik het ook over een noodsituatiequote:Op zondag 4 september 2011 00:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan moeten Siggy, Bylikin en De Jong niet beschikbaar zijn en het zou me niets verbazen als hij dan nog liever Aras erin zet dan Hamlap.
So true. Wtf moet ik morgen? Nooit enig idee wat ik met m'n zondag moet als ik niet naar Ajax kan.quote:
Lekker bezig gaan in de tuin!quote:Op zondag 4 september 2011 02:34 schreef Bananenman het volgende:
[..]
So true. Wtf moet ik morgen? Nooit enig idee wat ik met m'n zondag moet als ik niet naar Ajax kan.
Zelfs als Aras niet in die spits kan zie ik De Boer er voor aan dat hij nog Ebecilio in de spits zet ofzoquote:Op zondag 4 september 2011 00:35 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Daarom heb ik het ook over een noodsituatie
Ozbiliz heeft een sterretje achter zijn naam. Dat betekent B-lijst ofzoquote:
B-lijst is alleen voor jeugdspelers die 2 jaar of langer bij de club zijn geloof ik.quote:Op zondag 4 september 2011 10:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ozbiliz heeft een sterretje achter zijn naam. Dat betekent B-lijst ofzo
Dat snap ik dan niet. Ik dacht dat De Boer zo'n Ozbiliz fan was....
quote:
quote:Op zondag 4 september 2011 12:24 schreef msnk het volgende:
Buitenlandse clubs
Clubs die niet AFC Ajax heten
quote:Op zondag 4 september 2011 12:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]. Haal ff die FCB UI weg Firefox
. Ik krijg aids in m'n ogen.
quote:waarom is Stekelenburg niet geëlektrocuteerd toen hij met de kampioensschaal een hoogspanningskabel raakte?
We hebben geluk gehad, anders waren we 6 miljoen kwijtquote:Hij zal gewoon mazzel gehad hebben daar het wegdek droog geweest is en de banden van die bus ook.En misschien is het dak van de bus wel van polyester.Dus alles met elkaar was er geen geleiding als die kabel wel onder stroom stond.
Hahaa dat was zooi mooi! Mn eerste wedstrijd die ik bijwoonde!quote:
Welke geruchten?quote:Op maandag 5 september 2011 12:48 schreef Littlerabbit het volgende:
Nu maar hopen dat de Galatasaray geruchten waarheid zijn
Ajax slaagde er in de afgelopen maand niet in om een nieuwe club te vinden voor Mounir El Hamdaoui, maar wordt mogelijk alsnog van de Marokkaanse spits verlost. In Turkije sluit de transfermarkt pas op maandagnacht en volgens Fanatik wil Galatasaray een laatste poging wagen om de aanvaller aan te trekken. In januari toonde deze club ook al interesse.quote:
Denk niet dat hij nu opeens wel naar turkije wilt.quote:Op maandag 5 september 2011 13:28 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Ajax slaagde er in de afgelopen maand niet in om een nieuwe club te vinden voor Mounir El Hamdaoui, maar wordt mogelijk alsnog van de Marokkaanse spits verlost. In Turkije sluit de transfermarkt pas op maandagnacht en volgens Fanatik wil Galatasaray een laatste poging wagen om de aanvaller aan te trekken. In januari toonde deze club ook al interesse.
Destijds zag El Hamdaoui een transfer niet zitten, maar nu ligt dat wellicht anders. De aanvaller is door Frank de Boer verbannen naar Jong Ajax en ziet het ongetwijfeld niet zitten om zijn wedstrijden op maandagavonden af te werken. Ajax zou inmiddels genoegen nemen met een transfersom van 2,5 miljoen euro; de helft van het bedrag dat zij vorig jaar aan AZ betaalde.
El Hamdaoui verdient in Amsterdam 1,8 miljoen per jaar en drukt daarmee zwaar op de begroting. Galatasaray zou bereid zijn om het complete salaris over te nemen, maar het is uiteraard afwachten wat er waar is van deze geruchten. Galatasaray bevestigt op de officiële website dat de onderhandelingen met Bursaspor-aanvaller Sercan Yildirim geopend zijn.
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=146766
Altijd leuk dat interlandvoetbalquote:Vertonghen raakt geblesseerd
Jan Vertonghen heeft het trainingskamp van België verlaten. De Belg heeft een lichte blessure.
Hij heeft wel afscheid genomen van zijn ploeggenoten en keert niet meer terug. Afgelopen vrijdag deed hij wel 90 minuten mee.
Misschien een smoesje zodat hij niet bij dat faalelftal hoeft te zijn.quote:Op maandag 5 september 2011 14:33 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Altijd leuk dat interlandvoetbal
Laten we het hopen.quote:Op maandag 5 september 2011 14:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Misschien een smoesje zodat hij niet bij dat faalelftal hoeft te zijn.
Het is wel bijzonder hoe matig ze weten te presteren met een dergelijk elftal. Natuurlijk zijn het voornamelijk nog talenten, maar wel talenten die inmiddels op z'n minst bij degelijke clubs spelen.quote:Op maandag 5 september 2011 14:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
remember 2002?quote:Op maandag 5 september 2011 14:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder hoe matig ze weten te presteren met een dergelijk elftal. Natuurlijk zijn het voornamelijk nog talenten, maar wel talenten die inmiddels op z'n minst bij degelijke clubs spelen.
Ik hoop 't jaquote:Op maandag 5 september 2011 14:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja ik herinner met 2002 wel. Bij het Belgische elftal lijkt het echter een structureel probleem te zijn, terwijl ze de laatste jaren toch echt spelersmateriaal hebben dat wel in staat zou moeten zijn zich op z'n minst te kwalificeren.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
remember 2002?
En in Azerbeidjan speelden ze op een knollenveld, dat helpt ook niet echt.
Toen ook al wel. We hebben het hier over kwalificeren, niet over het halen van de finale op een eindtoernooi.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:43 schreef Catch22- het volgende:
mwoah, 2 jaar geleden toch nog niet echt?
haten op Vertonghenquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:30 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Wat heeft die gast nou bereikt? faal-verdediger.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:11 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
haten op Vertonghen:}
Met Eriksen en greg de beste ajacied op dit moment.
Ik denk inderdaad dat een communicatiebarričre in je nationale team niet echt bevorderlijk is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:02 schreef Dven het volgende:
Volgens mij zit er ook niet echt een eenheid in bij die Belgen. Vlaanderen alleen heeft volgens mij nog meer kans op het behalen van een eindronde
Gast, meen je dit echt?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:11 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
haten op Vertonghen:}
Met Eriksen en greg de beste ajacied op dit moment.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:31 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Gast, meen je dit echt?
Vertonghen zou verhuurd moeten worden aan een degradatiekandidaat, misschien dat hij daar iets beter wordt. Op dit moment vind ik hem te kort komen voor Ajax.
zaterdagavondwedstrijden zijn baasquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:35 schreef mash_ het volgende:
Waarom speelt ajax nou weer op zaterdag avondZo irritant
Ik vind het maar irritant omdat ik op zaterdag avond wel anderen dingen te doen heb dan voetbal kijken. Zondag is de dag voor voetbal kijken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:35 schreef fathank het volgende:
[..]
zaterdagavondwedstrijden zijn baas
dan moet je die andere dingen op zondag plannen als Ajax op zaterdag speelt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:37 schreef mash_ het volgende:
[..]
Ik vind het maar irritant omdat ik op zaterdag avond wel anderen dingen te doen heb dan voetbal kijken. Zondag is de dag voor voetbal kijken.
"Kun je dat verjaardagsfeestje even verplaatsen naar zondagmiddag? Ajax speelt zaterdagavond."quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:23 schreef fathank het volgende:
[..]
dan moet je die andere dingen op zondag plannen als Ajax op zaterdag speelt.
Bij mij in de familie wordt al jaren rekening gehouden met wedstrijden van Ajax wanneer er feestjes georganiseerd wordenquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Kun je dat verjaardagsfeestje even verplaatsen naar zondagmiddag? Ajax speelt zaterdagavond."
Mijn vriendenkring bestaat voor driekwart al uit mensen die een hekel hebben aan voetbal of er op z'n minst totaal niet geďnteresseerd in zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:26 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Bij mij in de familie wordt al jaren rekening gehouden met wedstrijden van Ajax wanneer er feestjes georganiseerd worden
Vervelend is dat he... Gelukkig ben ik momenteel een vriend tot liefhebber aan het vormenquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mijn vriendenkring bestaat voor driekwart al uit mensen die een hekel hebben aan voetbal of er op z'n minst totaal niet geďnteresseerd in zijn.
Uitgaan op zondag avond is lastigquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:23 schreef fathank het volgende:
[..]
dan moet je die andere dingen op zondag plannen als Ajax op zaterdag speelt.
Kakkerlakken in Amsterdamquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:02 schreef mash_ het volgende:
[..]
Uitgaan op zondag avond is lastigen ja Ajax speelt vroeg. Te vroeg op uitegaan maar daar voor ben ik dan altijd bij vrienden. En die gaan geen Ajax kijken aangezien ze voor feyenoord zijn.
Dat wel, maar als ze om 20:45 spelen, dan houd je bij de burgerlijk 'feestjes' niet heel veel tijd meer over, zeker niet wanneer je nog een eind moet rijden. Of dat erg is, dat is een tweede.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:23 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Een feestje duurt toch wel langer dan die 90 min dat ajax speelt
quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:25 schreef msnk het volgende:
[..]
Kakkerlakken in Amsterdam
Verontrustend.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:38 schreef Morendo het volgende:
Daley Blind liep in Jong Oranje ook weer zwaar te kutten. Het is jammer, maar na dit seizoen mag hij wat mij betreft weg.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:39 schreef Morendo het volgende:
Smoofie is een Bootneger zonder eigen mening.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:39 schreef Morendo het volgende:
Smoofie is een Bootneger met een eigen mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |