Pinchhitter cq. 2e keus. Hoe spreek je dat uit in het Russisch?quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:10 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Jawel, met Blind. Maar ik dacht; bespaar de moeite want je weet al wat hij van je verwacht.
Ja, denk het wel.quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:09 schreef Caland het volgende:
[..]
En in de bekerwedstrijden tegen MVV, Go Ahead Eagles, Excelsior, Top Oss en Helmond Sport zal hij toch ook wel mogen meedoen?
quote:Op donderdag 1 september 2011 17:17 schreef j0rdiiii het volgende:
'Schande om Mido en Bulykin te vergelijken'
Frank de Boer heeft zijn gewenste spits binnen. „Het is fantastisch dat we Dmitri Bulykin voor één jaar hebben vastgelegd”, reageerde hij vanaf het coachcongres in Nyon verheugd op de overstap van de 31-jarige Rus van Anderlecht naar Ajax. „Hij was wat mij betreft het ontbrekende puzzelstukje. Nu hebben we helemaal een sterke selectie.”
Naar mate de transferdeadline dichterbij kwam, bleek Anderlecht meer en meer bereid de prijs te laten zakken en kon al sneller zaken worden gedaan. „Uiteindelijk hebben we hem transfervrij overgenomen”, beschreef de technisch manager Danny Blind het resultaat van het pokerspel.
Critici schermen met het rapport Coronel, waarin een streep wordt gezet door het aantrekken van oudere spelers, en wijzen fijntjes op de hoon die Martin Jol over zich heen kreeg na het binnenhalen van Mido. „Het is een schande om Bulykin en Mido met elkaar te vergelijken. Alleen al als je keek naar Mido’s fysieke gesteldheid. Maar ook qua voetballend vermogen”, pareert De Boer bij voorbaat de kritiek.
Bovendien scoorde de Egyptenaar de seizoenen voordat hij naar Amsterdam kwam één, twee, zes en één keer. Op huurbasis bij ADO was Bulykin afgelopen jaar 21 maal trefzeker. Overigens staat in het rapport Coronel dat oudere spelers wel als noodverband kunnen dienen. De Boer: „Ik ga altijd het liefst met eigen jeugd aan de slag. Maar als die voor een positie niet voorradig is, kun je beter buiten kijken. Geoffrey Castillion heeft in de voorbereiding de kans gehad, maar hij bleek er nog niet klaar voor.
Bulykin koopje voor Ajax
Frank de Boer bevestigde woensdagavond dat Dmitri Bulykin uiteindelijk een koopje bleek voor de Amsterdammers. ”Ajax betaalt alleen zijn salaris, waarvan de Rus bereid was ook nog eens een deel in te leveren.
„Kolbeinn Sigthorsson is nummer één”, verduidelijkt De Boer. „Achter hem hadden wij Siem de Jong. En dat was niet ideaal, omdat die op andere posities meer van waarde is. Je zou er niet aan moeten denken dat een jeugdspeler Kolbeinn zou moeten vervangen in de Champions League. Dmitri kun je zo inzetten.”
Iets wat door Blind wordt beaamd. „We zochten en vonden dus een type dat het Ajax-spelletje moeiteloos mee kan spelen en in het zestienmetergebied iets specifieks kan brengen in de vorm van stoot- en kopkracht.”
второй выборquote:Op vrijdag 2 september 2011 01:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Pinchhitter cq. 2e keus. Hoe spreek je dat uit in het Russisch?
Daar ben ik het dan wel weer mee eens...quote:„Het is een schande om Bulykin en Mido met elkaar te vergelijken. Alleen al als je keek naar Mido’s fysieke gesteldheid. Maar ook qua voetballend vermogen”, pareert De Boer bij voorbaat de kritiek.
Litmanen, Bergkamp en Cruijff maakten ook wel eens een foutje. Verschil is dat een verdediger er gelijk op afgerekend wordt en een spits/middenvelder niet.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De Boer maakte ook altijd zijn foutje wel he.
En Litmanen zijn eerste periode viel toch wel mee met blessures?
Met Boerrigter heb je in ieder geval iemand op de vleugel die een voorzet op z'n hoofd kan leggen. En dat ie zo kan scoren hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Volgens mij heeft ie wel 15 voorzetten van Verhoek tot doelpunt gepromoveerd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 08:59 schreef HeatWave het volgende:
We zullen het zien, kan natuurlijk zomaar zijn dat ie er meteen 3 inramt bij zijn invalbeurt.
Precies, en misschien is het de ideale man om nou eens wel met echt lekkere dikke cijfers te winnen thuis in bepaalde wedstrijden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Met Boerrigter heb je in ieder geval iemand op de vleugel die een voorzet op z'n hoofd kan leggen. En dat ie zo kan scoren hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Volgens mij heeft ie wel 15 voorzetten van Verhoek tot doelpunt gepromoveerd.
Als ze gaan beginnen om er in de eerste helft er een paar in te leggen zal dat ook wel gaan gebeurenquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:25 schreef Schanulleke het volgende:
Ik mis wat dat betreft de laatste jaren wel de zucht naar hoge uitslagen. In de jaren 90 werd er ook bij 8-0 nog doorgejaagd voor de 9de en tiende goal.
Ja,kan natuurlijk lang niet altijd, maar soms weet je gewoon dat als ze ff doorzetten kan het 10-0 worden, en dat doen ze dan niet. Dat snap ik vaak wel, blessures door frustratie etc.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:25 schreef Schanulleke het volgende:
Ik mis wat dat betreft de laatste jaren wel de zucht naar hoge uitslagen. In de jaren 90 werd er ook bij 8-0 nog doorgejaagd voor de 9de en tiende goal.
Dan moet Ajax eerst eens leren om ook in de eerste helft te scoren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja,kan natuurlijk lang niet altijd, maar soms weet je gewoon dat als ze ff doorzetten kan het 10-0 worden, en dat doen ze dan niet. Dat snap ik vaak wel, blessures door frustratie etc.
Maar met hem erbij kan je dan misschien van de 4-0 een keer 7-0 maken ofzo.
het is een gewijzigd team met op sommige plekken weinig ervaring he, dat staat er niet in 1x.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:32 schreef mash_ het volgende:
[..]
Dan moet Ajax eerst eens leren om ook in de eerste helft te scoren.
Ervaring is overschat.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:49 schreef Catch22- het volgende:
[..]
het is een gewijzigd team met op sommige plekken weinig ervaring he, dat staat er niet in 1x.
Dat sowieso, zou wel lekker zijn om niet 34 wedstrijden in spanning te zittenquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:32 schreef mash_ het volgende:
[..]
Dan moet Ajax eerst eens leren om ook in de eerste helft te scoren.
Als er iemand wel ervaring heeft is hij het welquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:55 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken?
Dat hij op zijn 16e al in het eerste van Roma speelde en top presteerde bevestigd mijn punt juist alleen maar meer.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als er iemand wel ervaring heeft is hij het wel
Uiteraard is talent belangrijker dan ervaring, maar ervaring kan wel helpen dat talent optimaal te gebruikenquote:Op vrijdag 2 september 2011 10:01 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Dat hij op zijn 16e al in het eerste van Roma speelde en top presteerde bevestigd mijn punt juist alleen maar meer.
Hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteraard is talent belangrijker dan ervaring, maar ervaring kan wel helpen dat talent optimaal te gebruiken
Uiteraard. Maar er zijn veel supporters die denken dat oudere spelers automatisch beter zijn en jonge spelers beter maken. Dat is de grootste fabel, want dat is zelfs onmogelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat een talent door te oefenen en spelen (is ervaring) beter wordt
Goede supporter danquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wie zijn er nu allemaal gekomen en weggegaan de laatst week?
Alleen Bulykin en Cilessen erbij ofzo (Niet eens opgelet of dat is doorgegaan)
Dat ja. De selectie was natuurlijk al vrij aardig in orde.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wie zijn er nu allemaal gekomen en weggegaan de laatst week?
Alleen Bulykin en Cilessen erbij ofzo (Niet eens opgelet of dat is doorgegaan)
En nog 1 centrale verdediger achter de hand. Maar goed, we zullen zien af het voldoende is. Ik denk van niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:48 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat ja. De selectie was natuurlijk al vrij aardig in orde.
Had alleen nog graag een capabele rechtsbuiten gezien.
Sommige mensen moeten gewoon keihard door blijven werken en tussendoor ook nog een studie volgen en een sociaal leven leiden.Niet iedereen heeft de tijd om voetbal te blijven volgen. Ik heb een VI abbonement en de VI's van de afgelopen 10 weken zitten bij mij nog in het plastic.quote:
Blind doet het als centrale verdediger op Eredivisie niveau prima, je moet hem alleen geen back zetten. Ooijer, tja....quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En nog 1 centrale verdediger achter de hand. Maar goed, we zullen zien af het voldoende is. Ik denk van niet.
een telefoon met internet is voldoende hoor. kost je 1min per dagquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten gewoon keihard door blijven werken en tussendoor ook nog een studie volgen en een sociaal leven leiden.Niet iedereen heeft de tijd om voetbal te blijven volgen. Ik heb een VI abbonement en de VI's van de afgelopen 10 weken zitten bij mij nog in het plastic.
Ik rij zelf tussen werk, school en huis. Het enige moment dat ik heb om op internet te gaan met m'n mobiel is tijdens het poepen en dan lees ik vaak ff vlug het algemene nieuws.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:51 schreef mash_ het volgende:
[..]
een telefoon met internet is voldoende hoor. kost je 1min per dag
1 min voordat je gaat slapen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik rij zelf tussen werk, school en huis. Het enige moment dat ik heb om op internet te gaan met m'n mobiel is tijdens het poepen en dan lees ik vaak ff vlug het algemene nieuws.
Nja, Sneijder schiet 90 minuten lang van 40 meter. Die zou inmiddels toch ook wat meer ervaren moeten zijn?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:13 schreef PeeJie_ het volgende:
Ervaring maakt alleen verschil op momenten, zoals de laatste competitiewedstrijd Ajax - Twente, dat bijv. Vertonghen in de laatste minuten nog probeert van 40 meter te scoren, ipv de bal terug te leggen op Vermeer om tijd te winnen. Ervaring maakt geen betere speler van iemand, integendeel, de meeste met veel ervaring zijn juist aan het afbouwen
Je had wel tijd om te postenquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten gewoon keihard door blijven werken en tussendoor ook nog een studie volgen en een sociaal leven leiden.Niet iedereen heeft de tijd om voetbal te blijven volgen. Ik heb een VI abbonement en de VI's van de afgelopen 10 weken zitten bij mij nog in het plastic.
Stalkerquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:49 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Je had wel tijd om te posten![]()
http://www.thuisserver.ne(...)hands&sub_forum=115&
Heb je een punt, alleen ervaring geld daarom ook niet voor iedereenquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:46 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Nja, Sneijder schiet 90 minuten lang van 40 meter. Die zou inmiddels toch ook wat meer ervaren moeten zijn?
Ja een paar posts per dag. De dagen met veel posts zijn gewoon de dagen met voetbal live.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:49 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Je had wel tijd om te posten![]()
http://www.thuisserver.ne(...)hands&sub_forum=115&
Hij deed het ook in de WK-finale tegen Spanje. Nuff saidquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:53 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Heb je een punt, alleen ervaring geld daarom ook niet voor iedereen, of misschien is zijn ervaring wel dat hij er ook een paar zo ingeschoten heeft, vandaar dat hij het blijft proberen. Nu is de vraag, zou hij dat ook doen in de 89ste minuut, met 1-0 voorsprong, waardoor ze kampioen zijn, terwijl ze met een gelijkspel het kampioenschap uit handen geven ?
Mja, alleen die 2e seizoenshelft met Jol, dat was echt een feest wat betreft uitslagen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:25 schreef Schanulleke het volgende:
Tja, toen had je Suarez die er 34 maakte in 10 min. We hebben nu niet meer zo'n speler.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, alleen die 2e seizoenshelft met Jol, dat was echt een feest wat betreft uitslagen.![]()
Ik win overigens liever met 5-0 dan met 8-2 ofzo.
En wat betreft de uitwedstrijden? Een team vol 21 jarige spelers zal het bijvoorbeeld veel moeilijker hebben uit in een volle Kuip dan een team vol met Verthonghens en Janssens. Die zijn wel wat gewend en kunnen zichzelf en daarmee het hele team beter afschermen tegen de 12e van de tegenstander.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:58 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Hij deed het ook in de WK-finale tegen Spanje. Nuff said.
Zo zie je maar dat er weinig spelers zijn die hun ervaring ook direct kunnen benutten, laat staan dat ze er spelers beter mee kunnen maken. Elke speler, zeker de jonge garde, heeft een andere manier van waarnemen en ontwikkelen. Niet elke speler pikt zomaar iets op van een oudere speler omdat dit logisch is. Dit is namelijk niet logisch. Veel spelers ontwikkelen zich het beste door zelf de praktijk te ervaren. Daar zit dus al een hele grote beperking in het beter maken van jonge spelers d.m.v. oudere/ervaren spelers. 2e grote beperking is dat de meeste oudere/ervaren spelers helemaal niet de kunde hebben om met jonge spelers aan de slag te gaan. Daar komt een hoop mentaliteit, inzicht en communicatieve vaardigheden bij kijken. Tevens zijn Eredivisie-spelers op hun 21e tot 25e vaak al ervaren zat voor het Nederlands voetbal. Afhankelijk van hoe men zich heeft kúnnen ontwikkelen, en daar zit het knelpunt. Gelukkig mag je je bij Ajax ontwikkelen, en plukt de club daar de vruchten van.
De fout zit 'm in het feit dat we denken dat het bij Ajax om individuele eigenschappen gaat. Ja, onder een trainer als Jol, en met een topper als Suarez wel. Daarin werd alles zó geschept, dat het beste individu kon renderen en punten pakken. Vertrekt dat individu, wordt hij goed verdedigd, breekt hij een been of heeft hij zijn dag niet? Kun je fluiten naar succes. Dat is de hunker naar korte termijn successen. Daardoor lopen we de manier waarop dat succes tot stand moet komen heel hard voorbij, en Ajax heeft met haar methode goud in handen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:15 schreef Adames het volgende:
[..]
En wat betreft de uitwedstrijden? Een team vol 21 jarige spelers zal het bijvoorbeeld veel moeilijker hebben uit in een volle Kuip dan een team vol met Verthonghens en Janssens. Die zijn wel wat gewend en kunnen zichzelf en daarmee het hele team beter afschermen tegen de 12e van de tegenstander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |