Weer een PvdA-burgemeester die weigert racisten van buitenlandse afkomst in zijn stad aan te pakken omdat dat electoraal niet goed uitpakt voor zijn partij.quote:telegraaf.nl
UTRECHT - De Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen moet zich dinsdag tegenover de gemeenteraad verantwoorden voor zijn optreden rondom het weggepeste homostel in de wijk Leidsche Rijn vorig jaar, samen met het Openbaar Ministerie (OM) en de politie. Wolfsen trok vrijdag al het boetekleed aan.
De VVD sluit op voorhand niet uit dat de burgemeester zal worden verzocht om op te stappen. De partij laat blijken zich er mateloos aan te hebben geërgerd dat het getreiterde paar de wijk moest ontvluchten en de boosdoeners ongestraft konden achterblijven.
Het weggepeste homopaar uit de Leidsche Rijn in Utrecht heeft geen goed woord over voor de brief die de Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen schreef over hun vertrek. Slachtoffer Hans van Gemmert zei maandag 'zeer verbolgen' te zijn over het feitenrelaas dat Wolfsen vrijdag verstuurde. „De driehoek probeert zijn straatje schoon te vegen.”
De burgemeester eerder erkende dat gemeente, OM en politie te laat een camera in de wijk hebben geplaatst en gaf toe dat het horen van een getuige 8 maanden op zich liet wachten. Er is, zo schreef hij, niet effectief gecommuniceerd met betrokkenen en het dossier dat naar het gerechtshof in Arnhem werd gestuurd, was onvolledig.
Het hof oordeelde in juli dat er niet altijd even voortvarend was gereageerd op de treiterijen. De zes grootste partijen in de Utrechtse raad zeiden vlak daarna dat de burgemeester niet hoefde af te treden. Wel was er flinke kritiek, vooral op zijn gebrek aan daadkracht en omgang met de media.
Omdat het dan alleen maar erger wordt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:04 schreef voice-over het volgende:
Het is toch niet te geloven dat een klein groepje schoften, een hele wijk in gijzeling kunnen houden. en dat jaar in, jaar uit. Waarom wordt dat tuig niet uit hun huizen gehaald, in elkaar geslagen door militairen/ gevechtseenheden en voor 15 jaar de bak in gesmeten. Het liefst in een Castro-Castro -achtige gevangenis.
Wat is er erger aan het stelselmatig terroriseren, bedreigen en mishandelen van minderheden en een overheid die er bij staat en niks doet?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Omdat het dan alleen maar erger wordt.
Ik snap je woede wel, maar je combineert politiek met justitie.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:10 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat is er erger aan het stelselmatig terroriseren, bedreigen en mishandelen van minderheden en een overheid die er bij staat en niks doet?
Dit is het Nederland anno 2011 waar de PvdA liever de PVV uitmaakt voor nazi's ipv maatregelen te treffen tegen buurtterroristen.
Behalve dat er dan misschien iemand in de plaats komt die er géén Noord-Koreaans moraal op nahoudt qua persvrijheid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:52 schreef -Kadesh- het volgende:
Als ie weg gaat komt er gewoon weer een andere PvdA burgemeester voor terug, dus verder zal er niets veranderen.
Bij de moskee? Is het ook een kruidenier en bakkerij?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:57 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben zelf Nederlander, en zit hier in de stad af en toe bij de moskee. Ik haal er meestal kruiden en Turks Brood en krijg vaak thee, en zo maak ik een praatje met de mensen.
Er zit een winkeltje bij, inclusief pooltafelquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij de moskee? Is het ook een kruidenier en bakkerij?
Die hebben we wel, maar dat wordt als 'zielug' en 'fascistisch' gezien.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:07 schreef Monopoly het volgende:
Wij hebben hier gewoon nog geen passend antwoord op, en tot die tijd zul je - helaas genoeg - dit soort berichten blijven lezen!
Zonder vergunning uiteraard en profiteren van subsidie en belastingvoordelen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er zit een winkeltje bij, inclusief pooltafel
Daar hou ik me niet mee bezig, ik ben geen BOA of gemeentelijke ambtenaar die over gelden gaat van de gemeente!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zonder vergunning uiteraard en profiteren van subsidie en belastingvoordelen.
Het zijn hele aardige mensen. Ik haal daar bepaalde boodschappen, en zo raak je aan de praat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En waarom ga je in godsnaam naar een moskee om 'een praatje met de mensen te maken'?
Doe je dat ook bij de kerk, synagoge en hindu-tempel?
Maar ze zijn wel heel aardig heurrrrrrrrrrr, die mensen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zonder vergunning uiteraard en profiteren van subsidie en belastingvoordelen.
Waarom ga je bij een religieus huis boodschappen doen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het zijn hele aardige mensen. Ik haal daar bepaalde boodschappen, en zo raak je aan de praat.
Wolfsen faalt gewoon keihard, op alle punten. Utrecht is echt keihard genaaid met zo`n burgemeester.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:51 schreef goofy_goober het volgende:
Meneer Wolfsen heeft het ook niet zo op journalisten, heb ik begrepen.
Nogmaals, er zit een winkeltje, en daarnaast zit de moskee. Toevallig hebben ze bij dat winkeltje bepaalde producten die ik niet in de supermarkt kan halen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom ga je bij een religieus huis boodschappen doen?![]()
Haal je ook badspullen bij de garage?
Ik vind het van een tenenkrommende politieke correctheid. Echt in geen miljoen jaar dat ik shit bij een moskee ga halen. Maar goed. On-topic maar weer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nogmaals, er zit een winkeltje, en daarnaast zit de moskee. Toevallig hebben ze bij dat winkeltje bepaalde producten die ik niet in de supermarkt kan halen.
Dat begon trouwens al met de manier waarop hij "gekozen" is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wolfsen faalt gewoon keihard, op alle punten. Utrecht is echt keihard genaaid met zo`n burgemeester.
Ik zou ook niet weten wat je bij dat winkeltje moet halen wat niet in een toko of een supermarkt te verkrijgen is, zeker in Utrecht.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het van een tenenkrommende politieke correctheid. Echt in geen miljoen jaar dat ik shit bij een moskee ga halen. Maar goed. On-topic maar weer.
Kun je niet lezen ofzo? Hij zegt toch dat het om een winkeltje náást de moskee gaat. Tering hee, triest figuur.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het van een tenenkrommende politieke correctheid. Echt in geen miljoen jaar dat ik shit bij een moskee ga halen. Maar goed. On-topic maar weer.
Koos, kom er maar in!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:07 schreef HeatWave het volgende:
Het wordt gewoon tijd dat de PVDA wordt verboden.
Zou ie tegen mij ook zo door het lint gaan als gisteren?quote:
Rot op, doe jij het maar met Vogelaar.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Elle Vogelaar lijkt me beter voor Utrecht. Past prima.
Heb ik een rel gemist gister? Wat is er gebeurt?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou ie tegen mij ook zo door het lint gaan als gisteren?.
Ieuw, die mental imagequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rot op, doe jij het maar met Vogelaar.
Of anders Guusje ter DHorst.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Elle Vogelaar lijkt me beter voor Utrecht. Past prima.
TS spreekt nergens over bewust voortrekken maar over een lakse aanpak van de burgemeester. Je kan moeilijk erkennen dat die twee homo's alle mogelijke steun kregen van de gemeente.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:57 schreef Monopoly het volgende:
Wat een onzin TS.
Het is toch te bizar voor woorden om te beweren dat deze burgemeester BEWUST de allochtone jongeren heeft voorgetrokken ?
Fantastisch, dat vindt mijn tante Annie ook. Irrelevant voor deze discussie dus.quote:Ik ben zelf Nederlander, en zit hier in de stad af en toe bij de moskee. Ik haal er meestal kruiden en Turks Brood en krijg vaak thee, en zo maak ik een praatje met de mensen.
Dit soort gesprekken worden daar ook gevoerd, en zij spreken er schande van dat zulke dingen gebeuren.
Zij willen niet voorgetrokken worden, maar wat ze wel willen is dat de etterbakken (en niet in dit geval, maar over het algemeen: de crimineeltjes) gepakt worden.
De politie weet best wat ze moeten doen om dit op te lossen, maar de politiek bestuurt de politie. Dan krijg je dus dit soort excessen. Had de politie gewoon mogen optreden tegen deze Marokkaanse homohaters dan was het probleem allang opgelost.quote:Ik denk dat het bij de Politie één grote teringzooi is. Het heeft tegenwoordig al zowat geen zin meer om aangifte te doen, omdat ze onderbemand zijn en een matig tot slecht ICT-park heeft, wat communicatie tussen verschillende partijen bemoeilijkt.
Vooralsnog zie ik alleen maar mensen die de verantwoordelijkheid afschuiven.quote:Toch heeft dit niet mogen gebeuren en is het goed dat iemand de ballen toont om het boetekleed aan te doen, dat vind ik dan wel weer heel goed.
Dikke onzin natuurlijk. Als een kwart van alle niet westerse allochtonen (zo'n half miljoen) op de PvdA heeft gestemd is het veel. En zelfs zonder die stemmen zouden ze bij de laatste verkiezingen nog even groot zijn geweest als de PVV.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:07 schreef voice-over het volgende:
Met een PvdA in het kabinet ben je als homo of jood je leven niet meer zeker in Nederland. Wanneer breekt eindelijk eens het licht door bij deze ouderwetse partij? Ik denk heéeel lang omdat de PvdA, electoraal volstrekt afhankelijk is van grote groepen allochtonen.
Oh ja. Het is echt tenenkrommend wat hij heeft uitgespookt in het mooie Utreg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:24 schreef Nielsch het volgende:
Vergeet niet die criminele Roma-familie die van Wolfsen gratis mag wonen in een villa en het debacle met het WK voetbal waar Utrecht als enige grote stad geen schermen mocht plaatsen van haar burgemeester.
Niet dat je onzin uitkraamt, maar overschat je de rol van de burgemeester niet? De burgemeester deelt geen straf uit; dat moet een rechter doen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:31 schreef El_Matador het volgende:
Oh ja. Het is echt tenenkrommend wat hij heeft uitgespookt in het mooie Utreg.
Die Roma zaten er 12 jaar geleden al, maar lekker geweld verheerlijken (want niet bestraffen) en niets ontziende criminele zigeuners uit angst andermans geld geven. Het zijn -helaas- de nieuwe linkse principes.
Waarom is links -ooit pacifistisch en aanhanger van peace en happiness- zo voor geweldpleging van Noord-Afrikaans kutvolk? Waarom toch??![]()
Links is daar natuurlijk helemaal niet 'voor', het is alleen niet zo eenvoudig om een passende benadering te vinden waar niet direct knuppelen en schieten bij komt kijken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:31 schreef El_Matador het volgende:
Waarom is links -ooit pacifistisch en aanhanger van peace en happiness- zo voor geweldpleging van Noord-Afrikaans kutvolk? Waarom toch??
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:07 schreef voice-over het volgende:
Met een PvdA in het kabinet ben je als homo of jood je leven niet meer zeker in Nederland. Wanneer breekt eindelijk eens het licht door bij deze ouderwetse partij? Ik denk heéeel lang omdat de PvdA, electoraal volstrekt afhankelijk is van grote groepen allochtonen.
bronquote:Deze stellingen, schrijft Bosma, 'zijn nooit doordacht, of bewezen. Sterker nog: ze kloppen allemaal niet.' Hij neemt bijna driehonderd pagina's om de stellingen te ontzenuwen. Hij doet dat niet systematisch, maar wél effectief. Daarvóór heeft hij al laten zien hoe ook politici zich in de jaren zestig en zeventig tevergeefs verzet hebben tegen immigratie. De belangrijkste daarvan kwamen uit de PVDA, Willem Drees senior en Willem Drees junior. Met name junior, een van de oprichters van DS'70, verzette zich heftig tegen voortgaande immigratie, omdat hij meende dat Nederland 'een vol land is'. Drees junior had destijds al uitgerekend hoeveel de 'massa-immigratie' ons op jaarbasis zou kosten: vierhonderd miljoen. Over de PVDA liet hij zich in niet mis te verstane bewoordingen uit: 'Mensen die van honden houden, fokken honden, en mensen die van zwakkeren houden zorgen dat er zwakke groepen komen.' De PVDA fokt zwakkeren zoals anderen honden fokken.
De vraag is gerechtvaardigd in hoeverre 'kutmarokkaantjes' het predicaat 'Nederlands burger' verdienen. Gemiddeld genomen is de integratie van Marokkanen in Nederland dusdanig ondermaats dat een sterretje in de rechterbovenhoek minimaal op z'n plaats is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:42 schreef Frollo het volgende:
Links is daar natuurlijk helemaal niet 'voor', het is alleen niet zo eenvoudig om een passende benadering te vinden waar niet direct knuppelen en schieten bij komt kijken.
Hoe abject ze zich ook gedragen, die kutmarokkaantjes zijn en blijven Nederlandse burgers, en een democratische overheid gebruikt nu eenmaal niet graag snoeihard geweld tegen de eigen burgers.
Ik heb niet de illusie dat politici een oplossing vormen, in zoverre ben ik het met je eens dat andere burgemeesters niet veel meer kunnen uitrichten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet dat je onzin uitkraamt, maar overschat je de rol van de burgemeester niet? De burgemeester deelt geen straf uit; dat moet een rechter doen.
En alle links-rechts-discussies even buiten beschouwing gelaten: denk je nou echt dat er wezenlijk anders met die Roma was omgegaan in een stad met een VVD-burgemeester? Heb je wel eens bekeken welke partijen de laatste 40, 50 jaar de minister van Justitie leverden?
De politieke correctheid en softe aanpak is breed vertegenwoordigd binnen de samenleving. Dezelfde politieke correctheid zie je ook bij de politie; diep geworteld. Er heerst daar een enorme faalcultuur. Liever 'makkelijke' dingen doen zoals snelheidscontroles en parkeerboetes dan het zware werk waar je je vingers aan kunt branden.
Ik vind alles leuk en aardig - Wolfsen mag van mij heel diep door het stof en zelfs worden afgezet - maar heb niet de illusie dat dan ineens alles radicaal anders wordt.
Ze zijn natuurlijk helemaal niet voor Marokkanenterreur, ze zijn alleen te slap om er iets tegen te doen. Dat softe Links uit Nederland is ontstaan in de jaren 50-80, toen Nederland een saai, vreedzaam, ethnisch-homogeen landje was. Toen was het aangaan van gesprekken met criminelen om ze te overtuigen om het rechte pad op te gaan nog enigszins te doen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh ja. Het is echt tenenkrommend wat hij heeft uitgespookt in het mooie Utreg.
Die Roma zaten er 12 jaar geleden al, maar lekker geweld verheerlijken (want niet bestraffen) en niets ontziende criminele zigeuners uit angst andermans geld geven. Het zijn -helaas- de nieuwe linkse principes.
Waarom is links -ooit pacifistisch en aanhanger van peace en happiness- zo voor geweldpleging van Noord-Afrikaans kutvolk? Waarom toch??
Dus daar wordt al 30 jaar intensief over nagedacht! Ik ben benieuwd naar de ongetwijfeld goede methodes die uit die lange tijd van diep nadenken zijn gekomen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Links is daar natuurlijk helemaal niet 'voor', het is alleen niet zo eenvoudig om een passende benadering te vinden waar niet direct knuppelen en schieten bij komt kijken.
Hoe abject ze zich ook gedragen, die kutmarokkaantjes zijn en blijven Nederlandse burgers, en een democratische overheid gebruikt nu eenmaal niet graag snoeihard geweld tegen de eigen burgers.
Wie is dan die 'elite' waar tot vervelens toe naar wordt verwezen? Het is kennelijk niet de burgemeester, want je ziet zelf ook in dat een burgemeester niet zo veel kan uitrichten en dat diens politieke kleur niet zo relevant is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:06 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb niet de illusie dat politici een oplossing vormen, in zoverre ben ik het met je eens dat andere burgemeesters niet veel meer kunnen uitrichten.
Maar de burgemeester van de 4e stad van Nederland heeft ook een symbolische functie. Alle keuzes van Wolfsen zijn erop gericht: Wij, de Elite (politiek, bewoners van Wittevrouwen en de kindjes op blanke scholen) hebben het goed en gelijk, zij (het Ondiepvolk, journalisten, de homoseksuelen -ooit het paradepaardje -want "zwak"- van progressief Nederland-) moeten de mond gesnoerd worden, mogen niet zeiken en dienen zoveel mogelijk tegengewerkt te worden).
Zo'n boodschap is een kenmerk van een (veelal linkse) Elite die zo snel mogelijk neergehaald dient te worden.
De Elite is een deel van Nederland dat simpelweg de problemen waar de Elite zelf geen last van hebben ontkent of afwentelt op irreele gronden als racisme.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie is dan die 'elite' waar tot vervelens toe naar wordt verwezen? Het is kennelijk niet de burgemeester, want je ziet zelf ook in dat een burgemeester niet zo veel kan uitrichten en dat diens politieke kleur niet zo relevant is.
En in welk opzicht is die niet of nauwelijks gedefinieerde elite bezig om 'het volk' de mond te snoeren? En hoewel ik onmiddelijk toegeef dat er in het geval van dit homokoppel veel te weinig is gedaan om daders op te sporen, stel ik ook de vraag: hoe en door wie zijn ze actief tegengewerkt?
Het is ook niet zo dat de elite deze mensen tegenwerkt. Het is wel zo dat het de plicht is van de staat om recht en orde te handhaven. Hierin hebben ze gefaald. Dat is het hele punt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie is dan die 'elite' waar tot vervelens toe naar wordt verwezen? Het is kennelijk niet de burgemeester, want je ziet zelf ook in dat een burgemeester niet zo veel kan uitrichten en dat diens politieke kleur niet zo relevant is.
En in welk opzicht is die niet of nauwelijks gedefinieerde elite bezig om 'het volk' de mond te snoeren? En hoewel ik onmiddelijk toegeef dat er in het geval van dit homokoppel veel te weinig is gedaan om daders op te sporen, stel ik ook de vraag: hoe en door wie zijn ze actief tegengewerkt?
Zo etnisch-homogeen was Nederland in de jaren '70 en '80 echt niet. Allerlei groepen nieuwkomers, zoals Indonesiërs, Turken, Marokkanen en Molukkers, waren toen al in Nederland aanwezig. Verschil tussen toen en nu is dat er toen nog enig respect was voor gezag. De politie genoot nog aanzien en wist nog handhavend op te treden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:06 schreef LXIV het volgende:
Ze zijn natuurlijk helemaal niet voor Marokkanenterreur, ze zijn alleen te slap om er iets tegen te doen. Dat softe Links uit Nederland is ontstaan in de jaren 50-80, toen Nederland een saai, vreedzaam, ethnisch-homogeen landje was. Toen was het aangaan van gesprekken met criminelen om ze te overtuigen om het rechte pad op te gaan nog enigszins te doen.
Tegen de kei-harde criminaliteit van moord-Joegoslaven en relsomaliërs zijn ze gewoon niet opgewassen. Binnen hun denkwereld past geen methode om dit soort tuig onder de duim te houden.
Helaas oneens. Kei- en keihard er op losbeuken: alle tanden uit hun bek slaan, hen helemaal bewusteloos meppen. Als ze weer bijkomen dan onderwerpen aan een programma van vragen stellen. Als ze die vragen verkeerd beantwoorden (bijvoorbeeld 'waarom sla jij weerloze homo's en joden' en het stuk vreten antwoordt 'omdat ze dood moeten') dan weer helemaal bewusteloos ranselen --->bijkomen------> vragen stellen-----> etc. Net zo lang de politie de juiste antwoorden van het tuig verneemt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:02 schreef Elfletterig het volgende:
Hardhandig optreden hoeft niet meteen te betekenen dat er snoeihard geweld wordt gebruikt. Het moet proportioneel blijven.
Het gaat om veel meer dan enkel het zittende kabinet. Eind jaren 60 kwam er wel degelijk een bepaald soort linkse ideologie op (68). Zeker de politie en de rechters zijn daar sterk door beïnvloedt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo etnisch-homogeen was Nederland in de jaren '70 en '80 echt niet. Allerlei groepen nieuwkomers, zoals Indonesiërs, Turken, Marokkanen en Molukkers, waren toen al in Nederland aanwezig. Verschil tussen toen en nu is dat er toen nog enig respect was voor gezag. De politie genoot nog aanzien en wist nog handhavend op te treden.
En los van de vraag of je weergave van de linkse ideologie klopt, stel ik vast dat Nederland tussen de jaren '50 en '80 het langst door rechtse partijen is geregeerd. De minister die over straffen gaat, de minister van Justitie, was bijna altijd een CDA'er of VVD'er. Net zoals ook nu weer het geval is. Stel dat jij gelijk hebt met die linkse ideologie van je, wat is dan de rechtse ideologie. En belangrijker: wat is daar de afgelopen 40, 50 jaar in de praktijk van terechtgekomen?
Dus als ik geen last heb van een moskee voor mijn deur en van mening ben dat je niet zomaar kunt overgaan tot een verbod op het bouwen van moskeeën, dan ben ik ook onderdeel van de Elite?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:23 schreef El_Matador het volgende:
De Elite is een deel van Nederland dat simpelweg de problemen waar de Elite zelf geen last van hebben ontkent of afwentelt op irreele gronden als racisme.
En dat daders niet aangepakt worden en anderen wel, betekent effectief dat geweld verheerlijkt wordt. Beloond wordt. Geen straf (want dat werkt niet?), maar kickbokscursussen. Gratis. Gratis voor criminelen, niet voor anderen.
Ah, je wilt Nederland qua mensenrechten doen afglijden naar het niveau van een gemiddelde Arabische dictatuur, zie ik. Nee, dan ben ik toch liever onderdeel van de 'linkse Elite'. Harder aanpakken mag wat mij best, maar moedwillige mishandeling en marteling van arrestanten?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:27 schreef voice-over het volgende:
Helaas oneens. Kei- en keihard er op losbeuken: alle tanden uit hun bek slaan, hen helemaal bewusteloos meppen. Als ze weer bijkomen dan onderwerpen aan een programma van vragen stellen. Als ze die vragen verkeerd beantwoorden (bijvoorbeeld 'waarom sla jij weerloze homo's en joden' en het stuk vreten antwoordt 'omdat ze dood moeten') dan weer helemaal bewusteloos ranselen --->bijkomen------> vragen stellen-----> etc. Net zo lang de politie de juiste antwoorden van het tuig verneemt.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus als ik geen last heb van een moskee voor mijn deur en van mening ben dat je niet zomaar kunt overgaan tot een verbod op het bouwen van moskeeën, dan ben ik ook onderdeel van de Elite?
Dat heb ik al aangegeven. De burgemeester is het gezicht van de stad. Bovendien is de burgemeester verantwoordelijk voor de politie in de gemeente.quote:Nog even een vraagje tussendoor: wie legt de straffen op? (antwoord: de rechter), wie is dagelijks bezig met de openbare orde en veiligheid op straat? (antwoord: de politie). Waarom ligt dan alles aan de burgemeester?
Mishandeling en marteling zijn inderdaad geen oplossingen. Simpelweg paspoorten afnemen na herhaaldelijk kutgedrag zou voldoende moeten zijn. Kansen gehad en verspeeld, jammer, opdonderen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, je wilt Nederland qua mensenrechten doen afglijden naar het niveau van een gemiddelde Arabische dictatuur, zie ik. Nee, dan ben ik toch liever onderdeel van de 'linkse Elite'. Harder aanpakken mag wat mij best, maar moedwillige mishandeling en marteling van arrestanten?
Dat is best knap, want het CDA bestond in 1968 nog helemaal niet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:29 schreef LXIV het volgende:
Het gaat om veel meer dan enkel het zittende kabinet. Eind jaren 60 kwam er wel degelijk een bepaald soort linkse ideologie op (68). Zeker de politie en de rechters zijn daar sterk door beïnvloedt.
Het is niet zo dat ik 'link' alleen de schuld wil geven van de massa-immigratie, want dat is inderdaad niet zo. Maar ook binnen partijen als het CDA is toen een bepaalde linkse wind gaan waaien hoor!
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:38 schreef Elfletterig het volgende:
De rechterlijke macht is onafhankelijk en staat los van de politiek,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als Wolfsen in public dit hele gebeuren duidelijk had veroordeeld en politie/justitie had opgedragen de bezem door de tent te halen, was het heel anders gelopen. Hoe had politie/justitie dan geen actie kunnen ondernemen als zij door de burgemeester (=korpsbeheerder) ware opgedragen dit op te lossen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat politici een oplossing vormen, in zoverre ben ik het met je eens dat andere burgemeesters niet veel meer kunnen uitrichten.
Maar de burgemeester van de 4e stad van Nederland heeft ook een symbolische functie.
Sorry, maar je omschrijving van 'de elite' is nogal vaag. Ik zie het trouwens vooral als een succesvol Wilders-verzinsel. Rond 1964 ook al met veel succes in de VS neergezet door de Republikeinen. Schep een beeld van grachtengordel, elite, enzovoort. En mensen gaan vanzelf ageren tegen die denkbeeldige vijand.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:34 schreef El_Matador het volgende:
Gast, kom op zeg. Lees nou wat ik schrijf.
Dat Wolfsen als burgemeester verantwoordelijkheid draagt, heb ik nooit ontkend. Ik heb de vraag gesteld in hoeverre hij de lijnen uitzet binnen de politie, of dat we in Nederland gewoon een matig functionerend politie-apparaat hebben. Het is toch de politie die pas maanden later eens een telefoontje naar een mogelijke verdachte pleegt? Wat denk je: is dat een bevel van Wolfsen of zou het gewoon laksheid, luiheid en slechte prioriteitstelling bij de politie zijn?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:34 schreef El_Matador het volgende:
Dat heb ik al aangegeven. De burgemeester is het gezicht van de stad. Bovendien is de burgemeester verantwoordelijk voor de politie in de gemeente.
En het was de PvdA-burgemeester van Gouda die met die debiele kickbokslesjes kwam, niet de rechter of de politie.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
OK, dan niet. Mij best... Dan zijn de rechters dus niet onafhankelijk van de politiek. Dat betekent dus dat rechters hun oren laten hangen naar de politiek. Kijken we dan naar de politiek van de afgelopen 50 jaar, dan zijn rechtse partijen veruit het langst aan de macht geweest en hebben ze de grootste invloed gehad op rechters. De conclusie moet dan zijn dat rechts op alle fronten heeft gefaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig hou ik het liever op een doorgeslagen, breed gedragen politieke correctheid en luiheid die diep geworteld zit in het totale Nederlandse handhavingsorgaan. Als je morgen een PVV-burgemeester in Utrecht neerzet, verandert er niks aan de cultuur bij politie en justitie.
Nee, maar je snapt toch wel wat ik bedoel, niet?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is best knap, want het CDA bestond in 1968 nog helemaal niet.
De rechterlijke macht is onafhankelijk en staat los van de politiek, maar over hoe de zaken bij de politie zijn geregeld, heeft de politiek veel te zeggen. Als er binnen de politie al een linkse ideologie is opgerukt, waarom hebben de machtige rechtse partijen (die macht hadden ze vele jaren lang) daar dan kennelijk zo weinig aan veranderd? Waar waren ze, die rechtse partijen? Wat hebben ze tussen 1960 en 2010 precies bereikt om af te rekenen met die verderfelijke linkse ideologie?
Nederland is qua mensenrechten al afgegleden naar de dictatuur van de straat. De Nederlandse overheid doet geen flikker om haar burgers te beschermen tegen buitenlandse racisten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, je wilt Nederland qua mensenrechten doen afglijden naar het niveau van een gemiddelde Arabische dictatuur, zie ik. Nee, dan ben ik toch liever onderdeel van de 'linkse Elite'. Harder aanpakken mag wat mij best, maar moedwillige mishandeling en marteling van arrestanten?
Linkse partijen waren destijds kritischer over de komst van gastarbeiders dan dat rechtse partijen waren. Die vonden het prima om goedkope arbeidskrachten binnen te laten zonder bepaalde eisen te stellen. De gevolgen daarvan zien we al enkele tientallen jaren. En als een linkse burgemeester daarmee worstelt, is alles de schuld van linkse ideologie... - Tja...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:02 schreef LXIV het volgende:
Nee, maar je snapt toch wel wat ik bedoel, niet?
Die rechtse partijen hebben helemaal niet willen afrekenen met die linkse ideologie. Toentertijd ging het veel meer over inkomensverdeling, uitkeringen etc.
En nog maar een stroman. Geen discussie mogelijk.quote:En als een linkse burgemeester daarmee worstelt, is alles de schuld van linkse ideologie... - Tja...
Ongetwijfeld, maar de puinhoop komt van rechts. Niet dat ik graag in dit soort termen discussieer, maar dat is het logische gevolg van de manier waarop LXIV en jij redeneren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:14 schreef El_Matador het volgende:
En nog maar een stroman. Geen discussie mogelijk.
En de burgemeester die "worstelt"?Hij worstelt helemaal niet, hij is verdomde arrogant en dom.
De discussie is hier toch helemaal niet de komst van gastarbeiders. Het gaat hier om het falen van de overheid (in dit geval de gemeente Utrecht) om recht en orde te handhaven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Linkse partijen waren destijds kritischer over de komst van gastarbeiders dan dat rechtse partijen waren. Die vonden het prima om goedkope arbeidskrachten binnen te laten zonder bepaalde eisen te stellen. De gevolgen daarvan zien we al enkele tientallen jaren. En als een linkse burgemeester daarmee worstelt, is alles de schuld van linkse ideologie... - Tja...
Ik zeg al drie posts feitelijk hetzelfde als jij nu zegt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar de puinhoop komt van rechts. Niet dat ik graag in dit soort termen discussieer, maar dat is het logische gevolg van de manier waarop LXIV en jij redeneren.
Zelf houd ik het op een breed gedragen politieke correctheid, aanwezig binnen nagenoeg het volledige politieke spectrum en doorgesijpeld naar politie en justitie, gepaard met een bar slechte faalcultuur waarin agenten liever lui dan moe zijn en risico's het liefst uit de weg gaan.
Indonesiërs? Je bedoelt denk ik de Indo's, christelijke mensen van gemengd bloed die heel rap in onze samenleveing geassimileerd zijn? In die tijd waren er nog heel niet zo veel Turken en Marokkanen in Nederland. Vooral vanaf eind jaren 70 lieten deze 'gastarbeiders' hun vrouwen overkomen en toen begon de eigelinlijke ellende.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo etnisch-homogeen was Nederland in de jaren '70 en '80 echt niet. Allerlei groepen nieuwkomers, zoals Indonesiërs, Turken, Marokkanen en Molukkers, waren toen al in Nederland aanwezig. Verschil tussen toen en nu is dat er toen nog enig respect was voor gezag. De politie genoot nog aanzien en wist nog handhavend op te treden.
Nederland is inderdaad voor een groot gedeelte landelijk geregeerd door rechtse partijen, meestal in combinatie met de PvdA. In de grote steden echter, waar de allochtonen voornamelijk gingen wonen, zwaait de PvdA doorgaans de scepter.quote:En los van de vraag of je weergave van de linkse ideologie klopt, stel ik vast dat Nederland tussen de jaren '50 en '80 het langst door rechtse partijen is geregeerd. De minister die over straffen gaat, de minister van Justitie, was bijna altijd een CDA'er of VVD'er. Net zoals ook nu weer het geval is. Stel dat jij gelijk hebt met die linkse ideologie van je, wat is dan de rechtse ideologie. En belangrijker: wat is daar de afgelopen 40, 50 jaar in de praktijk van terechtgekomen?
Ik heb buikpijn van bestuurders en politici die wel zeggen dat ze 'het allemaal vreselijk vinden' maar weigeren de problemen bij de wortel aan te pakken.quote:Burgemeester heeft 'buikpijn' over weggepest homostel
telegraaf
UTRECHT - Burgemeester Aleid Wolfsen heeft 'buikpijn' van de zaak rondom het weggepeste homostel uit Leidsche Rijn. Dat zei hij dinsdag in antwoord op een vragenvuur vanuit de raad. Het Openbaar Ministerie (OM) en de politie beloofden beterschap. Er was ondanks kritische vragen geen vuurwerk tijdens de raadsinformatiebijeenkomst in het Utrechtse stadhuis.
De driehoek gaf nogmaals toe op vier punten fouten te hebben gemaakt. Officier van Justitie Susanne Terporten erkende dat ze een onvolledig dossier naar het gerechtshof in Arnhem had gestuurd. Terporten zei dat het OM de werkwijze daarna heeft aangepast.
quote:Weggepest homostel gefrustreerd
telegraaf
UTRECHT - Het uit Utrecht weggetreiterde homostel Hans van Gemmert en Ton Daalhuizen hield een enorm onbevredigend gevoel over aan de raadsinformatiebijeenkomst, die zojuist werd gehouden.
Daarin gaven burgemeester Wolfsen, politie en OM een toelichting op het hele feitenrelaas rondom de falende bescherming van het stel en aanpak van de daders, die nog altijd vrij rond lopen.
Veel nieuwe informatie kwam er niet naar boven. Hans (zijn partner Ton was niet aanwezig) zei er dan ook weinig mee te zijn opgeschoten. Gefrustreerd: ,,Het was heel vlak allemaal. En de 'feiten' zijn verdraaid en suggestief. Er zou bijvoorbeeld geen klik zijn tussen ons en de wijkagent. Maar dat is echt kort door de bocht! De instanties trokken wel enigszins het boetekleed aan, maar de afstand tussen onze beleving en die van hen blijft enorm.''
Burgemeester Aleid Wolfsen gaf nogmaals aan hoe treurig de zaak is en op welke punten er fouten zijn gemaakt. Tegelijkertijd wilde hij benadrukken dat er ook op veel onderdelen prima werk is afgeleverd. ,,Ik blijf ervan overtuigd dat we -alles overziend- hebben gedaan wat we redelijkerwijs konden doen'', zei hij. ,,Maar helaas zijn we gestuit op het gebrek aan bewijs en getuigenverklaringen, en op de grenzen van het strafrecht.''
Advocaat van het homostel Yehudi Moszkowicz trok maar een conclusie: ,,De driehoek (officier van justitie, districtschef en burgemeester, red.) heeft gefaald.''
Hans voelt zich nog altijd vooral in de steek gelaten: ,,Ik heb geen excuses gehoord van de burgemeester, maar daar zit ik ook niet op te wachten. Feit is dat hij weinig voor ons heeft gedaan. Of hij moet aftreden? Dat maakt me niet uit.''
Vanmiddag staat het debat met de verschillende fracties op het programma. Wolfsen wordt dan het vuur na aan de schenen gelegd.
racisten? Homo's zijn geen ras en ze hebben ook hun marokkaanse buren aan de andere kant weggepest. Het is gewoon tuig en Wolfsen is een slappe dweil die niet op de positie gekomen is omdat het een goed bestuurder is, maar omdat hij goed viel binnen de PvdA kongsi, en uiteindelijk een net iets betere uitstraling had dan de andere PvdA burgemeester waar we op mochten 'stemmen'.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:47 schreef voice-over het volgende:
[..]
Weer een PvdA-burgemeester die weigert racisten van buitenlandse afkomst in zijn stad aan te pakken omdat dat electoraal niet goed uitpakt voor zijn partij.
Ah, dat was zo'n nepreferendum. En dan maar klagen dat burgers niet willen stemmen op een burgemeesterskandidaat. Hoe zou dat toch komen?quote:Wolfsen is een slappe dweil die niet op de positie gekomen is omdat het een goed bestuurder is, maar omdat hij goed viel binnen de PvdA kongsi, en uiteindelijk een net iets betere uitstraling had dan de andere PvdA burgemeester waar we op mochten 'stemmen'.
Maar je zegt zelf al dat er vrij weinig problemen waren met de indo's. Hetzelfde geldt voor de chinezen en in zekere zin alle aziaten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
Indonesiërs? Je bedoelt denk ik de Indo's, christelijke mensen van gemengd bloed die heel rap in onze samenleveing geassimileerd zijn?
Er werd namelijk een sfeer geschapen door de PvdA en met name de Nieuw Linksers dat er helemaal geen enkel probleem was en zou kunnen komen door de massale toevloed van allochtonen en dat zij een verrijking voor ons land waren.
Dat was Pans, de andere kandidaat. Die heeft volgens mij daarna nog een boekje over het referendum geschreven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ah, dat was zo'n nepreferendum. En dan maar klagen dat burgers niet willen stemmen op een burgemeesterskandidaat. Hoe zou dat toch komen?![]()
Links lullen......quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:36 schreef utrecht1970 het volgende:
"Vanmiddag staat het debat met de verschillende fracties op het programma. Wolfsen wordt dan het vuur na aan de schenen gelegd."
Is nu al duidelijk dat coalitie partijen hem laten zitten. Faal D66 en Faal Groen links in Utrecht.
Sinds deze partijen op het pluche zitten stellen ze ook geen zak meer voor.
Nou, dat zal dus in ieder geval niet gebeuren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:36 schreef utrecht1970 het volgende:
Wolfsen wordt dan het vuur na aan de schenen gelegd.
D66 Utrecht lult vaker rechts en wilde dan ook met de VVD en GL in een coalitie, maar het was GL (sinds vorige keer de grootste) die uiteindelijk toch weer die verrekte PvdA erin wilde hebben.quote:
Die maakte daarna volgens mij nog een reclamespotje voor de gezamelijke kabelbedrijven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:34 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Dat was Pans, de andere kandidaat. Die heeft volgens mij daarna nog een boekje over het referendum geschreven.
Wat je ook kan doen is de inwoners te vragen hoe ze een vernieuwde stadsinrichting zouden willen zien en daarna de uitkomst negeren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Lastig als je niets te kiezen hebt...
Gelukkig hebben ze toen ook gelijk een oplossing gevonden voor die cultuurverrijkers.quote:dat homoseksuelen de stad uit worden gepest door een groep zich superieur voelende cultuurverrijkers. Waar hebben we dit eerder gezien mijnheer Wolfsen van de PvdA? Ik ga u helpen: ruim 70 jaar geleden bij onze oosterburen.
Of een verkiezing tussen 2 PvdA-ers organiseren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen is de inwoners te vragen hoe ze een vernieuwde stadsinrichting zouden willen zien en daarna de uitkomst negeren.
Yup. Ik durf keihard te beweren van wel. Dat politieke correcte gedoe hangt als een warme deken over Nederland. En bij alle voorkomende misdrijven wordt dezelfde vraag gesteld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:57 schreef Monopoly het volgende:
Wat een onzin TS.
Het is toch te bizar voor woorden om te beweren dat deze burgemeester BEWUST de allochtone jongeren heeft voorgetrokken ?
Die kruiden zijn lekker. Maar meer zegt het niet. Ik haal vaak een gebakken visje op de markt. Dat maakt me nog geen sportvisser.quote:Ik ben zelf Nederlander, en zit hier in de stad af en toe bij de moskee. Ik haal er meestal kruiden en Turks Brood en krijg vaak thee, en zo maak ik een praatje met de mensen.
Mensen kunnen zoveel zeggen. Neem deze Aleid. Die riep van te voren ook dat het ongehoord was. Uiteindelijk deed ie er geen fuck mee.quote:Dit soort gesprekken worden daar ook gevoerd, en zij spreken er schande van dat zulke dingen gebeuren.
Potjandorie wat een uitvinding: oppakken.quote:Zij willen niet voorgetrokken worden, maar wat ze wel willen is dat de etterbakken (en niet in dit geval, maar over het algemeen: de crimineeltjes) gepakt worden.
Oh vast. Maar daar kom je niet mee weg in deze zaak. Alles lag op tafel tot keiharde bewijzen aan toe. Van de politie tot de gemeente. Deed de politie niets, hadden andere instanties nog de vinger op de pols kunnen houden. Niemand deed iets.quote:Ik denk dat het bij de Politie één grote teringzooi is.
Wat een walgelijke goedpraterij zeg... bah.quote:Het heeft tegenwoordig al zowat geen zin meer om aangifte te doen, omdat ze onderbemand zijn en een matig tot slecht ICT-park heeft, wat communicatie tussen verschillende partijen bemoeilijkt.
Boetekleed? Die Aleid heeft zijn plicht geschonden en 2 mensen aan hun lot overgelaten. Ze hadden hem zonder wachtgeld op straat moeten gooien. Desnoods linea recta de WW in. Hopelijk was hij dan zelf het slachtoffer geworden van inkomstenderving waardoor hij moet verkassen naar een andere wijk waar hij gevaar liep slachtoffer te worden van dit soort klootzakjes.quote:Toch heeft dit niet mogen gebeuren en is het goed dat iemand de ballen toont om het boetekleed aan te doen, dat vind ik dan wel weer heel goed.
x2quote:
Multiculturele diversiteit: 15 Antillianen en 1 blond meisje.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:33 schreef voice-over het volgende:
Wanneer krijgt de publieke opinie eindelijk door dat de socialisten de rechten van minderheden alleen maar beschermen als het hun goed uitkomt en als ze dit kunnen gebruiken voor het omverwerpen van de traditionele cultuur.
En een opgeheven vingertje naar Berlusconi.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:51 schreef voice-over het volgende:
De incompetente Wolfsen is het levende bewijs dat Nederland geen modern land meer is en een achterlijke democratie heeft.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:03 schreef utrechot1970 het volgende:
Wat ik in-en-in-triest vind is dat er ook nog gezegd is tegen de betreffende homo's, dat ze te hoge verwachtingen hadden van de driehoek (politie, burgemeester en OvJ).
Hoe verkoop je dat uberhaupt aan de NL burger?
Je wordt weggetreiterd en vervolgens wordt er gezegd, we kunnen er niet zoveel aan doen.
Moet je eens kijken als de korpschef door Marokkaanse jeugd wordt getreiterd, wat er dan voor blik maatregelen open gaat.
Iemand die een waxinelichtje naar de (gepantserde) gouden koets gooit, zit jaren vast, maar de normale burger heeft het nakijken.
Het verbaast mij niets dat mensen op de PVV stemmen of het recht in eigen hand nemen.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:03 schreef utrecht1970 het volgende:
Wat ik in-en-in-triest vind is dat er ook nog gezegd is tegen de betreffende homo's, dat ze te hoge verwachtingen hadden van de driehoek (politie, burgemeester en OvJ).
Hoe verkoop je dat uberhaupt aan de NL burger?
Je wordt weggetreiterd en vervolgens wordt er gezegd, we kunnen er niet zoveel aan doen.
Moet je eens kijken als de korpschef door Marokkaanse jeugd wordt getreiterd, wat er dan voor blik maatregelen open gaat.
Iemand die een waxinelichtje naar de (gepantserde) gouden koets gooit, zit jaren vast, maar de normale burger heeft het nakijken.
Het verbaast mij niets dat mensen op de PVV stemmen of het recht in eigen hand nemen.
tegen wie heb je het?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:35 schreef HeatWave het volgende:
Je zegt dus gewoon : het wegpesten van mensen kan je verwachten.
Tot de marokkanen weggepest worden, dan is het schandalig.
Er is niks veranderd. Gisteren speelde zich 1 grote poppenkast af in de gemeenteraad van Utrecht. Nederland is echt niet democratischer dan China, jongens. Ook in China blijven corrupte, niet functionerende lokale bestuurders zitten waar zij zitten. Ook al wil de bevolking ze nog zo graag weghebben. Nederland is 1 grote corrupte teringbende geworden waar politici weigeren de juiste maatregelen te nemen tegen buitenlands terreurtuig.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:29 schreef utrecht1970 het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen wat de driehoek van deze zaak geleerd heeft en welke zaken veranderd zijn.
Ik weet niet beter dan dat er in Terwijde nogmaals pesterijen hebben plaatsgevonden, wellicht door dezelfde groep jongeren.
Ditmaal is een Marokkaans gezin weggepest. De uitkomst is, gezin ondergedoken, vertrokken, teruggekomen, auto in de brand, gezin definitief vertrokken.
Geeft Wolfsen nu aan dat hij het in deze zaak beter heeft gedaan?
Jongeren lopen nog steeds rond en weer een gezin vertrokken.
Wat is er hier zoveel beter gegaan als de uitkomst precies hetzelfde is als het homostel?
Let maar eens op.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:33 schreef Ferdo het volgende:
Het lijkt me niet dat de PvdA, GroenLinks en D66 hem de hand boven het hoofd kan blíjven houden.
Daar heb je natuurlijk wel een meer dan valide punt.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Let maar eens op.
Met Mariko werden ook nieuwe maatstaven gehanteerd.
Of er komt een nieuwe van dezelfde koekplank.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk wel een meer dan valide punt.
Zul je nog zien dat die clown nóg een termijn krijgt.
Dat moet wel, want politici zijn vaak alfa's die het alleen moeten hebben van hun mond. Websites maken, lampen inschroeven en tuinieren kunnen ze niet...quote:Op donderdag 8 september 2011 13:38 schreef utrecht1970 het volgende:
Zolang Groen Links en D66 Wolfsen de hand boven het hoofd houden gebeurt er niets.
Ik verwacht dat er een "Vriendjes-politiek" oplossing komt.
Wolfsen gaat niet voor nog 1 termijn op, krijgt een leuk erebaantje ergens en PvdA levert een nieuwe kneus in Utrecht.
Dat is waarschijnlijk ook de gedachte van veel kiezers bij parlementsverkiezingen. Als coalitiepartij hebben ze tot nog toe altijd klop gekregen bij die gelegenheden.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:53 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik hoop dat ik ongelijk heb. Heb dit keer voor de eerste keer op D66 gestemd maar als oppositie partij vond ik ze een stuk beter dan als coalitie partij.
Niet te pessimistisch. Ze hebben ooit ook Opstelten gehad.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of er komt een nieuwe van dezelfde koekplank.
Wat Utrecht hierboven zegt dus.
Ja, wat is het nou?!quote:Op donderdag 8 september 2011 17:02 schreef 3-voud het volgende:
Nederland is beter af met Aleid weg ermee.
Dat was als eindbaas nog prima uit te houden in vergelijking met wat erna kwam.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:01 schreef Ferdo het volgende:
Niet te pessimistisch. Ze hebben ooit ook Opstelten gehad.
'de coalitie steunt burgemeester Faaleid Wolfsen'quote:Op donderdag 8 september 2011 22:18 schreef Ferdo het volgende:
En ja hoor, hij mag blijven.
Die man komt er nog mee weg als hij een homo in koelen bloede had doodgeschoten, zo ga ik nog denken.
Told you so...quote:Op donderdag 8 september 2011 22:18 schreef Ferdo het volgende:
En ja hoor, hij mag blijven.
Die man komt er nog mee weg als hij een homo in koelen bloede had doodgeschoten, zo ga ik nog denken.
..indeed.quote:
Op naar zijn volgende miskleun!quote:Op donderdag 8 september 2011 22:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'de coalitie steunt burgemeester Faaleid Wolfsen'
Die hoeven allen nog even te vertellen hoe een paar ton subsidie verdampt is.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:30 schreef voice-over het volgende:
Zo, de PvdA kan weer gerust slapen. Utrecht is gezuiverd van homo's en de Marokkanen gaan door met hun cultuurverrijking.
Oh ja, die paar ton subsidie, wanneer wordt daar over gesproken?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die hoeven allen nog even te vertellen hoe een paar ton subsidie verdampt is.
En dan kunnen ze echt gerust gaan slapen. We dronken een glas, etc.
Nou, dat lees ik dan morgen wel. Zal ongetwijfeld ook weer goed aflopen voor de verkeerde personenquote:Op donderdag 8 september 2011 22:37 schreef Ferdo het volgende:
Zou er ook nog even vanavond doorheen gerost worden, voorzover ik weer.
Wolfsen en de PvdA hebben dus eindelijk rust. De homo's in Utrecht na jarenlange terreur van de cultuurverrijkers uit Marokko nog steeds niet. Waarom blijven wij sukkels - burgers van Nederland - nog geloven in de overheid en democratie?quote:telegraaf.nl
Wolfsens eigen partij, de PvdA, liet namens Gilbert Isabella weten ‘vertrouwen te hebben in de toekomst’. ,,De wens is dat de rust weerkeert.’’ Wolfsen was het daarmee eens en beloofde nogmaals beterschap.
En vooral ook niet uit te leggen naar de burger.quote:
En al helemaal niet naar die homo's. Nederlands heeft nu ook een Berlusconi.quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:38 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En vooral ook niet uit te leggen naar de burger.
Dat hij een despoot is wisten we op zich natuurlijk al, toen hij liet blijken hoever persvrijheid bij hem gaat.quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
En al helemaal niet naar die homo's. Nederlands heeft nu ook een Berlusconi.
En hij heeft toch ook belastende documenten door de shredder gegooid, toch?quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat hij een despoot is wisten we op zich natuurlijk al, toen hij liet blijken hoever persvrijheid bij hem gaat.
En declareren is zijn tweede natuur.quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
En hij heeft toch ook belastende documenten door de shredder gegooid, toch?
Hij wordt niet weggestuurd,hoe verrassend..quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:58 schreef Oud_student het volgende:
Maar als ie weggestuurd wordt, welke PvdA er moet er dan komen, Job wil lijstrekker blijven en wisselen van baan zou nog desastreuzer zijn voor de PvdA
Gewoon een frisse wind:quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:58 schreef Oud_student het volgende:
Maar als ie weggestuurd wordt, welke PvdA er moet er dan komen, Job wil lijstrekker blijven en wisselen van baan zou nog desastreuzer zijn voor de PvdA
Ach, dan graven ze Guusje ter Horst op, of Tineke Netelenbos. De baantjescarroussel is rijkelijk gevuld.quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:58 schreef Oud_student het volgende:
Sowieso kun je je afvragen waar zijn prioriteiten liggen als burgemeester zijnde. Maar ere wie ere toekomt, ook met hem was Utrecht beter afgeweest dan met dit hondsvod.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:57 schreef voice-over het volgende:
En in Rotterdam blijft de PvdA-burgemeester gewoon in bed liggen als er in de deelgemeente Hoek van Holland een veldslag woedt tussen hooligans en politie.
Maar hij heeft sorry gezegd, dus..quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sowieso kun je je afvragen waar zijn prioriteiten liggen als burgemeester zijnde. Maar ere wie ere toekomt, ook met hem was Utrecht beter afgeweest dan met dit hondsvod.
Voor zijn oude partij is een figuur als Wolfsen inderdaad goud waard.quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar hij heeft sorry gezegd, dus..
Maar hij schaamt zich er niet voor, dat niet![]()
Henk Westbroek zei in een interview bij DWDD: "Als Aleid Wolfsen nog niet had bestaan had hij uitgevonden moeten worden"
Duidelijk wat voor tot op het bot verbitterd en ziek mannetje jij bent. Zodanig verblind door haat en venijn dat er geen zinnig woord meer uit komt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:27 schreef voice-over het volgende:
[..]
Helaas oneens. Kei- en keihard er op losbeuken: alle tanden uit hun bek slaan, hen helemaal bewusteloos meppen. Als ze weer bijkomen dan onderwerpen aan een programma van vragen stellen. Als ze die vragen verkeerd beantwoorden (bijvoorbeeld 'waarom sla jij weerloze homo's en joden' en het stuk vreten antwoordt 'omdat ze dood moeten') dan weer helemaal bewusteloos ranselen --->bijkomen------> vragen stellen-----> etc. Net zo lang de politie de juiste antwoorden van het tuig verneemt.
Als Henk nog niet had bestaan had ook niemand hem uit moeten vinden.quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Henk Westbroek zei in een interview bij DWDD: "Als Aleid Wolfsen nog niet had bestaan had hij uitgevonden moeten worden"
Opstelten zelfs.quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:22 schreef Hexagon het volgende:
Voor een geval als Wolfsen ga je Westbroek wel missen in zo'n gemeenteraad
Misschien zou het niet zo'n slecht idee voor jou zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik heb op deze vroege ochtend meteen weer buikpijn van deze PvdA-burgemeester.quote:Wolfsen vindt zichzelf goede burgemeester
telegraaf.nl
HILVERSUM - De Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen heeft de afgelopen periode veel heeft geleerd, zo gaf hij toe in een interview met Nieuwsuur. De vraag of hij zichzelf een goede burgemeester vindt en op de juiste stoel zit, beantwoordde hij bevestigend. "Jazeker."
Wolfsen werd donderdagavond en -nacht door de gemeenteraad scherp bekritiseerd omdat hij niet had ingegrepen toen een homostel werd weggepest.
In Nieuwsuur kwam ook een Marokkaans-Nederlandse man aan het woord die na meerdere bedreigingen Utrecht met zijn familie is ontvlucht. Op vragen over de bescherming van deze familie antwoordde de burgemeester steevast dat hij het een ,,nare zaak'' vond, dat in het huis camera's waren geplaatst en dat de politie regelmatig had gesurveilleerd bij de betreffende woning. Hij wilde niet toegeven dat hij meer had kunnen doen.
Ach, ach, ach, daar heb je weer zo'n slappeling die met zijn vingertje omhoog wijst op de rechten van terroristen. Zeg deze stoere woorden maar in Utrecht waar homo's worden weggezuiverd door een deel van de achterban van de PvdA.quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Duidelijk wat voor tot op het bot verbitterd en ziek mannetje jij bent. Zodanig verblind door haat en venijn dat er geen zinnig woord meer uit komt.
Waarom ga je niet in een land wonen waar de overheid zo met burgers omgaat? Kijk dan eens of het daar zo fijn is.
Oh ik heb geen probleem zoiets te zeggen tegen mensen die Khadaffi-praktijken promoten. Ik geloof ook niet dat dat ook maak enig positief effect gaat hebben.quote:Op zaterdag 10 september 2011 06:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ach, ach, ach, daar heb je weer zo'n slappeling die met zijn vingertje omhoog wijst op de rechten van terroristen. Zeg deze stoere woorden maar in Utrecht waar homo's worden weggezuiverd door een deel van de achterban van de PvdA.
Het is veel erger met de PvdA: zij zijn electoraal voor een groot deel afhankelijk van Al Quaida symphatisanten.quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:04 schreef Hexagon het volgende:
Verder doe je hier of de PvdA een soort Al Qaida is. Wat natuurlijk nonsens is.
Al zou Wolfsen hoofd babybekkenbreker bij Robert M. zijn en in zijn vrije tijd Joden in zijn tuinhuis vergassen om lampekappen van te maken ,zou hij er nog mee wegkomen .Ach ,hij heeft de komende maanden weer iets om zijn reet mee a te vegen.Mocht hij de petitie in ontvangst nemen .Zal wel afgedaan worden met dat door de (geringe ) opkomst het geen juist beeld van de situatie geeft.Achter de schermen is hij intussen in een keiharde strijd gewikkeld met Fatima Elitak wie het meeste subsidiegeld wegsluist en de grootste gouden handdruk krijgt bij eervol ontslag.quote:Op zondag 11 september 2011 14:18 schreef utrecht1970 het volgende:
Utrechters zijn een petitie gestart om Wolfsen weg te krijgen.
rtvutrecht
Als ie weg gaat, wordt hij wel ergens anders burgemeester.quote:Op zondag 11 september 2011 14:18 schreef utrecht1970 het volgende:
Utrechters zijn een petitie gestart om Wolfsen weg te krijgen.
rtvutrecht
Wolfsen redeneert politiek: "de meerderheid van de raad heeft tegen mijn ontslag gestemd dus ik ben een goede burgemeester."quote:Op zondag 11 september 2011 18:24 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Al zou Wolfsen hoofd babybekkenbreker bij Robert M. zijn en in zijn vrije tijd Joden in zijn tuinhuis vergassen om lampekappen van te maken ,zou hij er nog mee wegkomen .Ach ,hij heeft de komende maanden weer iets om zijn reet mee a te vegen.Mocht hij de petitie in ontvangst nemen .Zal wel afgedaan worden met dat door de (geringe ) opkomst het geen juist beeld van de situatie geeft.Achter de schermen is hij intussen in een keiharde strijd gewikkeld met Fatima Elitak wie het meeste subsidiegeld wegsluist en de grootste gouden handdruk krijgt bij eervol ontslag.
quote:Op maandag 12 september 2011 20:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Hell, de gemiddelde kampbeul zou minder schade aanrichten dan Wolfsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |