Indonesiërs? Je bedoelt denk ik de Indo's, christelijke mensen van gemengd bloed die heel rap in onze samenleveing geassimileerd zijn? In die tijd waren er nog heel niet zo veel Turken en Marokkanen in Nederland. Vooral vanaf eind jaren 70 lieten deze 'gastarbeiders' hun vrouwen overkomen en toen begon de eigelinlijke ellende.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo etnisch-homogeen was Nederland in de jaren '70 en '80 echt niet. Allerlei groepen nieuwkomers, zoals Indonesiërs, Turken, Marokkanen en Molukkers, waren toen al in Nederland aanwezig. Verschil tussen toen en nu is dat er toen nog enig respect was voor gezag. De politie genoot nog aanzien en wist nog handhavend op te treden.
Nederland is inderdaad voor een groot gedeelte landelijk geregeerd door rechtse partijen, meestal in combinatie met de PvdA. In de grote steden echter, waar de allochtonen voornamelijk gingen wonen, zwaait de PvdA doorgaans de scepter.quote:En los van de vraag of je weergave van de linkse ideologie klopt, stel ik vast dat Nederland tussen de jaren '50 en '80 het langst door rechtse partijen is geregeerd. De minister die over straffen gaat, de minister van Justitie, was bijna altijd een CDA'er of VVD'er. Net zoals ook nu weer het geval is. Stel dat jij gelijk hebt met die linkse ideologie van je, wat is dan de rechtse ideologie. En belangrijker: wat is daar de afgelopen 40, 50 jaar in de praktijk van terechtgekomen?
Ik heb buikpijn van bestuurders en politici die wel zeggen dat ze 'het allemaal vreselijk vinden' maar weigeren de problemen bij de wortel aan te pakken.quote:Burgemeester heeft 'buikpijn' over weggepest homostel
telegraaf
UTRECHT - Burgemeester Aleid Wolfsen heeft 'buikpijn' van de zaak rondom het weggepeste homostel uit Leidsche Rijn. Dat zei hij dinsdag in antwoord op een vragenvuur vanuit de raad. Het Openbaar Ministerie (OM) en de politie beloofden beterschap. Er was ondanks kritische vragen geen vuurwerk tijdens de raadsinformatiebijeenkomst in het Utrechtse stadhuis.
De driehoek gaf nogmaals toe op vier punten fouten te hebben gemaakt. Officier van Justitie Susanne Terporten erkende dat ze een onvolledig dossier naar het gerechtshof in Arnhem had gestuurd. Terporten zei dat het OM de werkwijze daarna heeft aangepast.
quote:Weggepest homostel gefrustreerd
telegraaf
UTRECHT - Het uit Utrecht weggetreiterde homostel Hans van Gemmert en Ton Daalhuizen hield een enorm onbevredigend gevoel over aan de raadsinformatiebijeenkomst, die zojuist werd gehouden.
Daarin gaven burgemeester Wolfsen, politie en OM een toelichting op het hele feitenrelaas rondom de falende bescherming van het stel en aanpak van de daders, die nog altijd vrij rond lopen.
Veel nieuwe informatie kwam er niet naar boven. Hans (zijn partner Ton was niet aanwezig) zei er dan ook weinig mee te zijn opgeschoten. Gefrustreerd: ,,Het was heel vlak allemaal. En de 'feiten' zijn verdraaid en suggestief. Er zou bijvoorbeeld geen klik zijn tussen ons en de wijkagent. Maar dat is echt kort door de bocht! De instanties trokken wel enigszins het boetekleed aan, maar de afstand tussen onze beleving en die van hen blijft enorm.''
Burgemeester Aleid Wolfsen gaf nogmaals aan hoe treurig de zaak is en op welke punten er fouten zijn gemaakt. Tegelijkertijd wilde hij benadrukken dat er ook op veel onderdelen prima werk is afgeleverd. ,,Ik blijf ervan overtuigd dat we -alles overziend- hebben gedaan wat we redelijkerwijs konden doen'', zei hij. ,,Maar helaas zijn we gestuit op het gebrek aan bewijs en getuigenverklaringen, en op de grenzen van het strafrecht.''
Advocaat van het homostel Yehudi Moszkowicz trok maar een conclusie: ,,De driehoek (officier van justitie, districtschef en burgemeester, red.) heeft gefaald.''
Hans voelt zich nog altijd vooral in de steek gelaten: ,,Ik heb geen excuses gehoord van de burgemeester, maar daar zit ik ook niet op te wachten. Feit is dat hij weinig voor ons heeft gedaan. Of hij moet aftreden? Dat maakt me niet uit.''
Vanmiddag staat het debat met de verschillende fracties op het programma. Wolfsen wordt dan het vuur na aan de schenen gelegd.
racisten? Homo's zijn geen ras en ze hebben ook hun marokkaanse buren aan de andere kant weggepest. Het is gewoon tuig en Wolfsen is een slappe dweil die niet op de positie gekomen is omdat het een goed bestuurder is, maar omdat hij goed viel binnen de PvdA kongsi, en uiteindelijk een net iets betere uitstraling had dan de andere PvdA burgemeester waar we op mochten 'stemmen'.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:47 schreef voice-over het volgende:
[..]
Weer een PvdA-burgemeester die weigert racisten van buitenlandse afkomst in zijn stad aan te pakken omdat dat electoraal niet goed uitpakt voor zijn partij.
Ah, dat was zo'n nepreferendum. En dan maar klagen dat burgers niet willen stemmen op een burgemeesterskandidaat. Hoe zou dat toch komen?quote:Wolfsen is een slappe dweil die niet op de positie gekomen is omdat het een goed bestuurder is, maar omdat hij goed viel binnen de PvdA kongsi, en uiteindelijk een net iets betere uitstraling had dan de andere PvdA burgemeester waar we op mochten 'stemmen'.
Maar je zegt zelf al dat er vrij weinig problemen waren met de indo's. Hetzelfde geldt voor de chinezen en in zekere zin alle aziaten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
Indonesiërs? Je bedoelt denk ik de Indo's, christelijke mensen van gemengd bloed die heel rap in onze samenleveing geassimileerd zijn?
Er werd namelijk een sfeer geschapen door de PvdA en met name de Nieuw Linksers dat er helemaal geen enkel probleem was en zou kunnen komen door de massale toevloed van allochtonen en dat zij een verrijking voor ons land waren.
Dat was Pans, de andere kandidaat. Die heeft volgens mij daarna nog een boekje over het referendum geschreven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ah, dat was zo'n nepreferendum. En dan maar klagen dat burgers niet willen stemmen op een burgemeesterskandidaat. Hoe zou dat toch komen?![]()
Links lullen......quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:36 schreef utrecht1970 het volgende:
"Vanmiddag staat het debat met de verschillende fracties op het programma. Wolfsen wordt dan het vuur na aan de schenen gelegd."
Is nu al duidelijk dat coalitie partijen hem laten zitten. Faal D66 en Faal Groen links in Utrecht.
Sinds deze partijen op het pluche zitten stellen ze ook geen zak meer voor.
Nou, dat zal dus in ieder geval niet gebeuren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:36 schreef utrecht1970 het volgende:
Wolfsen wordt dan het vuur na aan de schenen gelegd.
D66 Utrecht lult vaker rechts en wilde dan ook met de VVD en GL in een coalitie, maar het was GL (sinds vorige keer de grootste) die uiteindelijk toch weer die verrekte PvdA erin wilde hebben.quote:
Die maakte daarna volgens mij nog een reclamespotje voor de gezamelijke kabelbedrijven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:34 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Dat was Pans, de andere kandidaat. Die heeft volgens mij daarna nog een boekje over het referendum geschreven.
Wat je ook kan doen is de inwoners te vragen hoe ze een vernieuwde stadsinrichting zouden willen zien en daarna de uitkomst negeren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Lastig als je niets te kiezen hebt...
Gelukkig hebben ze toen ook gelijk een oplossing gevonden voor die cultuurverrijkers.quote:dat homoseksuelen de stad uit worden gepest door een groep zich superieur voelende cultuurverrijkers. Waar hebben we dit eerder gezien mijnheer Wolfsen van de PvdA? Ik ga u helpen: ruim 70 jaar geleden bij onze oosterburen.
Of een verkiezing tussen 2 PvdA-ers organiseren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen is de inwoners te vragen hoe ze een vernieuwde stadsinrichting zouden willen zien en daarna de uitkomst negeren.
Yup. Ik durf keihard te beweren van wel. Dat politieke correcte gedoe hangt als een warme deken over Nederland. En bij alle voorkomende misdrijven wordt dezelfde vraag gesteld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:57 schreef Monopoly het volgende:
Wat een onzin TS.
Het is toch te bizar voor woorden om te beweren dat deze burgemeester BEWUST de allochtone jongeren heeft voorgetrokken ?
Die kruiden zijn lekker. Maar meer zegt het niet. Ik haal vaak een gebakken visje op de markt. Dat maakt me nog geen sportvisser.quote:Ik ben zelf Nederlander, en zit hier in de stad af en toe bij de moskee. Ik haal er meestal kruiden en Turks Brood en krijg vaak thee, en zo maak ik een praatje met de mensen.
Mensen kunnen zoveel zeggen. Neem deze Aleid. Die riep van te voren ook dat het ongehoord was. Uiteindelijk deed ie er geen fuck mee.quote:Dit soort gesprekken worden daar ook gevoerd, en zij spreken er schande van dat zulke dingen gebeuren.
Potjandorie wat een uitvinding: oppakken.quote:Zij willen niet voorgetrokken worden, maar wat ze wel willen is dat de etterbakken (en niet in dit geval, maar over het algemeen: de crimineeltjes) gepakt worden.
Oh vast. Maar daar kom je niet mee weg in deze zaak. Alles lag op tafel tot keiharde bewijzen aan toe. Van de politie tot de gemeente. Deed de politie niets, hadden andere instanties nog de vinger op de pols kunnen houden. Niemand deed iets.quote:Ik denk dat het bij de Politie één grote teringzooi is.
Wat een walgelijke goedpraterij zeg... bah.quote:Het heeft tegenwoordig al zowat geen zin meer om aangifte te doen, omdat ze onderbemand zijn en een matig tot slecht ICT-park heeft, wat communicatie tussen verschillende partijen bemoeilijkt.
Boetekleed? Die Aleid heeft zijn plicht geschonden en 2 mensen aan hun lot overgelaten. Ze hadden hem zonder wachtgeld op straat moeten gooien. Desnoods linea recta de WW in. Hopelijk was hij dan zelf het slachtoffer geworden van inkomstenderving waardoor hij moet verkassen naar een andere wijk waar hij gevaar liep slachtoffer te worden van dit soort klootzakjes.quote:Toch heeft dit niet mogen gebeuren en is het goed dat iemand de ballen toont om het boetekleed aan te doen, dat vind ik dan wel weer heel goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |