abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:47:11 #1
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_101360791
quote:
telegraaf.nl

UTRECHT - De Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen moet zich dinsdag tegenover de gemeenteraad verantwoorden voor zijn optreden rondom het weggepeste homostel in de wijk Leidsche Rijn vorig jaar, samen met het Openbaar Ministerie (OM) en de politie. Wolfsen trok vrijdag al het boetekleed aan.

De VVD sluit op voorhand niet uit dat de burgemeester zal worden verzocht om op te stappen. De partij laat blijken zich er mateloos aan te hebben geërgerd dat het getreiterde paar de wijk moest ontvluchten en de boosdoeners ongestraft konden achterblijven.

Het weggepeste homopaar uit de Leidsche Rijn in Utrecht heeft geen goed woord over voor de brief die de Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen schreef over hun vertrek. Slachtoffer Hans van Gemmert zei maandag 'zeer verbolgen' te zijn over het feitenrelaas dat Wolfsen vrijdag verstuurde. „De driehoek probeert zijn straatje schoon te vegen.”

De burgemeester eerder erkende dat gemeente, OM en politie te laat een camera in de wijk hebben geplaatst en gaf toe dat het horen van een getuige 8 maanden op zich liet wachten. Er is, zo schreef hij, niet effectief gecommuniceerd met betrokkenen en het dossier dat naar het gerechtshof in Arnhem werd gestuurd, was onvolledig.

Het hof oordeelde in juli dat er niet altijd even voortvarend was gereageerd op de treiterijen. De zes grootste partijen in de Utrechtse raad zeiden vlak daarna dat de burgemeester niet hoefde af te treden. Wel was er flinke kritiek, vooral op zijn gebrek aan daadkracht en omgang met de media.
Weer een PvdA-burgemeester die weigert racisten van buitenlandse afkomst in zijn stad aan te pakken omdat dat electoraal niet goed uitpakt voor zijn partij. :r

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 30-08-2011 12:33:56 (link naar bron moet erbij! ) ]
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:52:35 #2
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_101360821
Als ie weg gaat komt er gewoon weer een andere PvdA burgemeester voor terug, dus verder zal er niets veranderen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_101360852
Wat een onzin TS.
Het is toch te bizar voor woorden om te beweren dat deze burgemeester BEWUST de allochtone jongeren heeft voorgetrokken ?
Ik ben zelf Nederlander, en zit hier in de stad af en toe bij de moskee. Ik haal er meestal kruiden en Turks Brood en krijg vaak thee, en zo maak ik een praatje met de mensen.
Dit soort gesprekken worden daar ook gevoerd, en zij spreken er schande van dat zulke dingen gebeuren.
Zij willen niet voorgetrokken worden, maar wat ze wel willen is dat de etterbakken (en niet in dit geval, maar over het algemeen: de crimineeltjes) gepakt worden.

Ik denk dat het bij de Politie één grote teringzooi is. Het heeft tegenwoordig al zowat geen zin meer om aangifte te doen, omdat ze onderbemand zijn en een matig tot slecht ICT-park heeft, wat communicatie tussen verschillende partijen bemoeilijkt.

Toch heeft dit niet mogen gebeuren en is het goed dat iemand de ballen toont om het boetekleed aan te doen, dat vind ik dan wel weer heel goed.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:04:58 #4
268409 voice-over
pi_101360901
Het is toch niet te geloven dat een klein groepje schoften, een hele wijk in gijzeling kunnen houden. en dat jaar in, jaar uit. Waarom wordt dat tuig niet uit hun huizen gehaald, in elkaar geslagen door militairen/ gevechtseenheden en voor 15 jaar de bak in gesmeten? Het liefst in een Castro-Castro -achtige gevangenis. Het antwoord: dat gebeurt niet omdat de PvdA geen belang heeft met het oplossen van urgente problemen in Nederland.
pi_101360913
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:04 schreef voice-over het volgende:
Het is toch niet te geloven dat een klein groepje schoften, een hele wijk in gijzeling kunnen houden. en dat jaar in, jaar uit. Waarom wordt dat tuig niet uit hun huizen gehaald, in elkaar geslagen door militairen/ gevechtseenheden en voor 15 jaar de bak in gesmeten. Het liefst in een Castro-Castro -achtige gevangenis.
Omdat het dan alleen maar erger wordt.
Het Nederlandse justitionele systeem is niet berekend op de verharding van de maatschappij en op dit soort "etterbakjes".
Wij hebben hier gewoon nog geen passend antwoord op, en tot die tijd zul je - helaas genoeg - dit soort berichten blijven lezen!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:10:16 #6
268409 voice-over
pi_101360935
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:07 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Omdat het dan alleen maar erger wordt.
Wat is er erger aan het stelselmatig terroriseren, bedreigen en mishandelen van minderheden en een overheid die er bij staat en niks doet?

Dit is het Nederland anno 2011 waar de PvdA liever de PVV uitmaakt voor nazi's ipv maatregelen te treffen tegen buurtterroristen.
pi_101360968
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:10 schreef voice-over het volgende:

[..]

Wat is er erger aan het stelselmatig terroriseren, bedreigen en mishandelen van minderheden en een overheid die er bij staat en niks doet?

Dit is het Nederland anno 2011 waar de PvdA liever de PVV uitmaakt voor nazi's ipv maatregelen te treffen tegen buurtterroristen.
Ik snap je woede wel, maar je combineert politiek met justitie.
De PVDA is zo tolerant als wat. Zij hebben niet alleen veel multiculturele stemmen, ook nog eens relatief veel stemmen van de homosexuelen.
En geen enkele partij, burgemeester of wat dan ook voor ambtenaar, zal de kop in het zand steken als er stelselmatig dit soort praktijken voorkomen.
pi_101361000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 07:52 schreef -Kadesh- het volgende:
Als ie weg gaat komt er gewoon weer een andere PvdA burgemeester voor terug, dus verder zal er niets veranderen.
Behalve dat er dan misschien iemand in de plaats komt die er géén Noord-Koreaans moraal op nahoudt qua persvrijheid.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101361294
Ach ja, Alied Wolfsen heeft gewoon gefaald en dat weggepeste homopaar is slechts de druppel die de emmer deed overlopen. Utrecht verdient een betere burgermeester.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_101361321
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 07:57 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben zelf Nederlander, en zit hier in de stad af en toe bij de moskee. Ik haal er meestal kruiden en Turks Brood en krijg vaak thee, en zo maak ik een praatje met de mensen.
Bij de moskee? Is het ook een kruidenier en bakkerij?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101361334
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Bij de moskee? Is het ook een kruidenier en bakkerij?
Er zit een winkeltje bij, inclusief pooltafel _O-
pi_101361336
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:07 schreef Monopoly het volgende:

Wij hebben hier gewoon nog geen passend antwoord op, en tot die tijd zul je - helaas genoeg - dit soort berichten blijven lezen!
Die hebben we wel, maar dat wordt als 'zielug' en 'fascistisch' gezien.

Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101361352
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:48 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Er zit een winkeltje bij, inclusief pooltafel _O-
Zonder vergunning uiteraard en profiteren van subsidie en belastingvoordelen.
pi_101361365
Het zou godverdomme eens tijd worden met deze amateur.
pi_101361368
En waarom ga je in godsnaam naar een moskee om 'een praatje met de mensen te maken'?
Doe je dat ook bij de kerk, synagoge en hindu-tempel?
pi_101361369
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Daar hou ik me niet mee bezig, ik ben geen BOA of gemeentelijke ambtenaar die over gelden gaat van de gemeente!
pi_101361382
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En waarom ga je in godsnaam naar een moskee om 'een praatje met de mensen te maken'?
Doe je dat ook bij de kerk, synagoge en hindu-tempel?
Het zijn hele aardige mensen. Ik haal daar bepaalde boodschappen, en zo raak je aan de praat.
pi_101361393
quote:

[..]

Maar ze zijn wel heel aardig heurrrrrrrrrrr, die mensen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:51:44 #19
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101361399
Meneer Wolfsen heeft het ook niet zo op journalisten, heb ik begrepen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_101361422
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:50 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het zijn hele aardige mensen. Ik haal daar bepaalde boodschappen, en zo raak je aan de praat.
Waarom ga je bij een religieus huis boodschappen doen? 8)7

Haal je ook badspullen bij de garage?
pi_101361432
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:51 schreef goofy_goober het volgende:
Meneer Wolfsen heeft het ook niet zo op journalisten, heb ik begrepen.
Wolfsen faalt gewoon keihard, op alle punten. Utrecht is echt keihard genaaid met zo`n burgemeester.
pi_101361435
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waarom ga je bij een religieus huis boodschappen doen? 8)7

Haal je ook badspullen bij de garage?
Nogmaals, er zit een winkeltje, en daarnaast zit de moskee. Toevallig hebben ze bij dat winkeltje bepaalde producten die ik niet in de supermarkt kan halen.
pi_101361461
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:54 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nogmaals, er zit een winkeltje, en daarnaast zit de moskee. Toevallig hebben ze bij dat winkeltje bepaalde producten die ik niet in de supermarkt kan halen.
Ik vind het van een tenenkrommende politieke correctheid. Echt in geen miljoen jaar dat ik shit bij een moskee ga halen. Maar goed. On-topic maar weer.
pi_101361469
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wolfsen faalt gewoon keihard, op alle punten. Utrecht is echt keihard genaaid met zo`n burgemeester.
Dat begon trouwens al met de manier waarop hij "gekozen" is. _O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101361473
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik vind het van een tenenkrommende politieke correctheid. Echt in geen miljoen jaar dat ik shit bij een moskee ga halen. Maar goed. On-topic maar weer.
Ik zou ook niet weten wat je bij dat winkeltje moet halen wat niet in een toko of een supermarkt te verkrijgen is, zeker in Utrecht.
pi_101361584
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Kun je niet lezen ofzo? Hij zegt toch dat het om een winkeltje náást de moskee gaat. Tering hee, triest figuur.
pi_101361596
On-topic: Aleid Wolfsen is het slechtste dat Utrecht na de 2de wereldoorlog ooit is overkomen (nouja, op de lelijkheid van Hoog Catharijne en de Neudeflat na dan). Hoog tijd dat hij oprot!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:07:57 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101361624
Het wordt gewoon tijd dat de PVDA wordt verboden B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101361634
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:07 schreef HeatWave het volgende:
Het wordt gewoon tijd dat de PVDA wordt verboden B-).
Koos, kom er maar in!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:09:22 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101361645
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Koos, kom er maar in!
Zou ie tegen mij ook zo door het lint gaan als gisteren? O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101361665
Weer een tijdje een VVD burgemeester lijkt me prima voor Utrecht! Ivo Opstelten deed het hier ook niet slecht.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 09:11:05 ]
pi_101361718
Elle Vogelaar lijkt me beter voor Utrecht. Past prima.
pi_101361726
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Rot op, doe jij het maar met Vogelaar.
pi_101361741
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zou ie tegen mij ook zo door het lint gaan als gisteren? O+.
Heb ik een rel gemist gister? Wat is er gebeurt?
pi_101361748
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Rot op, doe jij het maar met Vogelaar.
Ieuw, die mental image :(
pi_101361750
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Of anders Guusje ter DHorst.
pi_101361806
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 07:57 schreef Monopoly het volgende:
Wat een onzin TS.
Het is toch te bizar voor woorden om te beweren dat deze burgemeester BEWUST de allochtone jongeren heeft voorgetrokken ?
TS spreekt nergens over bewust voortrekken maar over een lakse aanpak van de burgemeester. Je kan moeilijk erkennen dat die twee homo's alle mogelijke steun kregen van de gemeente.

quote:
Dit soort gesprekken worden daar ook gevoerd, en zij spreken er schande van dat zulke dingen gebeuren.
Zij willen niet voorgetrokken worden, maar wat ze wel willen is dat de etterbakken (en niet in dit geval, maar over het algemeen: de crimineeltjes) gepakt worden.
Fantastisch, dat vindt mijn tante Annie ook. Irrelevant voor deze discussie dus.

quote:
Ik denk dat het bij de Politie één grote teringzooi is. Het heeft tegenwoordig al zowat geen zin meer om aangifte te doen, omdat ze onderbemand zijn en een matig tot slecht ICT-park heeft, wat communicatie tussen verschillende partijen bemoeilijkt.
De politie weet best wat ze moeten doen om dit op te lossen, maar de politiek bestuurt de politie. Dan krijg je dus dit soort excessen. Had de politie gewoon mogen optreden tegen deze Marokkaanse homohaters dan was het probleem allang opgelost.

quote:
Toch heeft dit niet mogen gebeuren en is het goed dat iemand de ballen toont om het boetekleed aan te doen, dat vind ik dan wel weer heel goed.
Vooralsnog zie ik alleen maar mensen die de verantwoordelijkheid afschuiven.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:07:50 #38
268409 voice-over
pi_101362715
Met een PvdA in het kabinet ben je als homo of jood je leven niet meer zeker in Nederland. Wanneer breekt eindelijk eens het licht door bij deze ouderwetse partij? Ik denk heéeel lang omdat de PvdA, electoraal volstrekt afhankelijk is van grote groepen allochtonen.
pi_101362835
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:07 schreef voice-over het volgende:
Met een PvdA in het kabinet ben je als homo of jood je leven niet meer zeker in Nederland. Wanneer breekt eindelijk eens het licht door bij deze ouderwetse partij? Ik denk heéeel lang omdat de PvdA, electoraal volstrekt afhankelijk is van grote groepen allochtonen.
Dikke onzin natuurlijk. Als een kwart van alle niet westerse allochtonen (zo'n half miljoen) op de PvdA heeft gestemd is het veel. En zelfs zonder die stemmen zouden ze bij de laatste verkiezingen nog even groot zijn geweest als de PVV.

Maar jij gelooft natuurlijk maar al te graag in de sprookjes van Wilders. Getallen en feiten doen er dan niet meer toe.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 10:14:35 ]
pi_101362897
Wolfsen draagt een bepaalde verantwoordelijkheid en het is terecht dat hij daarop wordt aangesproken. Toch vind ik dat hij nu te veel een zondebok wordt, want in mijn optiek is het nog steeds de politie die faalt.

Er is sprake van ernstige overlast, vernieling en terreur. En wat doet de politie? Niet veel meer dan maanden later een telefoontje plegen met een mogelijke verdachte. De inspanning van de politie is bijzonder ondermaats en staat in schril contract met het fanatisme waarmee ze dagelijks hardrijders op de bon slingeren.
pi_101363012
Weg met die klootzak.

Journalisten achtervolgen maar Marokkaanse hun achterlijke cultuurtje laten botvieren op onschuldige homoseksuelen.

Wat een dramatisch voorbeeld voor onze mooie stad Utreg. Weg met die vent, en nergens meer een bestuursfunctie voor dit stuk vreten graag.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 30-08-2011 18:41:13 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_101363037
Vergeet niet die criminele Roma-familie die van Wolfsen gratis mag wonen in een villa en het debacle met het WK voetbal waar Utrecht als enige grote stad geen schermen mocht plaatsen van haar burgemeester.
pi_101363199
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:24 schreef Nielsch het volgende:
Vergeet niet die criminele Roma-familie die van Wolfsen gratis mag wonen in een villa en het debacle met het WK voetbal waar Utrecht als enige grote stad geen schermen mocht plaatsen van haar burgemeester.
Oh ja. Het is echt tenenkrommend wat hij heeft uitgespookt in het mooie Utreg.

Die Roma zaten er 12 jaar geleden al, maar lekker geweld verheerlijken (want niet bestraffen) en niets ontziende criminele zigeuners uit angst andermans geld geven. Het zijn -helaas- de nieuwe linkse principes.

Waarom is links -ooit pacifistisch en aanhanger van peace en happiness- zo voor geweldpleging van Noord-Afrikaans kutvolk? Waarom toch?? -O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_101363339
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:31 schreef El_Matador het volgende:

Die Roma zaten er 12 jaar geleden al, maar lekker geweld verheerlijken (want niet bestraffen) en niets ontziende criminele zigeuners uit angst andermans geld geven. Het zijn -helaas- de nieuwe linkse principes.

Waarom is links -ooit pacifistisch en aanhanger van peace en happiness- zo voor geweldpleging van Noord-Afrikaans kutvolk? Waarom toch?? -O-
Niet dat je onzin uitkraamt, maar overschat je de rol van de burgemeester niet? De burgemeester deelt geen straf uit; dat moet een rechter doen.

En alle links-rechts-discussies even buiten beschouwing gelaten: denk je nou echt dat er wezenlijk anders met die Roma was omgegaan in een stad met een VVD-burgemeester? Heb je wel eens bekeken welke partijen de laatste 40, 50 jaar de minister van Justitie leverden?

De politieke correctheid en softe aanpak is breed vertegenwoordigd binnen de samenleving. Dezelfde politieke correctheid zie je ook bij de politie; diep geworteld. Er heerst daar een enorme faalcultuur. Liever 'makkelijke' dingen doen zoals snelheidscontroles en parkeerboetes dan het zware werk waar je je vingers aan kunt branden.

Ik vind alles leuk en aardig - Wolfsen mag van mij heel diep door het stof en zelfs worden afgezet - maar heb niet de illusie dat dan ineens alles radicaal anders wordt.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:42:50 #45
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101363436
quote:

Links is daar natuurlijk helemaal niet 'voor', het is alleen niet zo eenvoudig om een passende benadering te vinden waar niet direct knuppelen en schieten bij komt kijken.
Hoe abject ze zich ook gedragen, die kutmarokkaantjes zijn en blijven Nederlandse burgers, en een democratische overheid gebruikt nu eenmaal niet graag snoeihard geweld tegen de eigen burgers.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:42:58 #46
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_101363439
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:07 schreef voice-over het volgende:
quote:
Deze stellingen, schrijft Bosma, 'zijn nooit doordacht, of bewezen. Sterker nog: ze kloppen allemaal niet.' Hij neemt bijna driehonderd pagina's om de stellingen te ontzenuwen. Hij doet dat niet systematisch, maar wél effectief. Daarvóór heeft hij al laten zien hoe ook politici zich in de jaren zestig en zeventig tevergeefs verzet hebben tegen immigratie. De belangrijkste daarvan kwamen uit de PVDA, Willem Drees senior en Willem Drees junior. Met name junior, een van de oprichters van DS'70, verzette zich heftig tegen voortgaande immigratie, omdat hij meende dat Nederland 'een vol land is'. Drees junior had destijds al uitgerekend hoeveel de 'massa-immigratie' ons op jaarbasis zou kosten: vierhonderd miljoen. Over de PVDA liet hij zich in niet mis te verstane bewoordingen uit: 'Mensen die van honden houden, fokken honden, en mensen die van zwakkeren houden zorgen dat er zwakke groepen komen.' De PVDA fokt zwakkeren zoals anderen honden fokken.
bron
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_101363846
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:42 schreef Frollo het volgende:
Links is daar natuurlijk helemaal niet 'voor', het is alleen niet zo eenvoudig om een passende benadering te vinden waar niet direct knuppelen en schieten bij komt kijken.
Hoe abject ze zich ook gedragen, die kutmarokkaantjes zijn en blijven Nederlandse burgers, en een democratische overheid gebruikt nu eenmaal niet graag snoeihard geweld tegen de eigen burgers.
De vraag is gerechtvaardigd in hoeverre 'kutmarokkaantjes' het predicaat 'Nederlands burger' verdienen. Gemiddeld genomen is de integratie van Marokkanen in Nederland dusdanig ondermaats dat een sterretje in de rechterbovenhoek minimaal op z'n plaats is.

En er zit ook veel speelruimte tussen soft (of helemaal niet) optreden en gebruik van snoeihard geweld. Wanneer de politie niet veel meer doet dan groepen uit elkaar houden en afvoeren, merken deze jongeren: we kunnen alles maken en breken, niemand doet ons wat.

Tussen niks doen en mensen massaal neerschieten zitten veel mogelijkheden. Bijvoorbeeld het gebruik van knuppels of traangas, jongeren hardhandig in de boeien slaan en naar de poltiiecel afvoeren. Ze moeten - net als andere groepen criminelen; allochtoon of autochtoon - gewoon leren wat wel en niet kan. Soms is hardhandig optreden gewoon nodig om ze dat aan het verstand te peuteren.
Hardhandig optreden hoeft niet meteen te betekenen dat er snoeihard geweld wordt gebruikt. Het moet proportioneel blijven. En dat begint met het inzien van de ernst van het gedrag van deze jongeren.
pi_101363919
Er is maar een manier goed genoeg voor deze slapjanus om Utrecht te verlaten, overgoten met pek en veren en een flinke trap onder zijn reet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_101363966
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niet dat je onzin uitkraamt, maar overschat je de rol van de burgemeester niet? De burgemeester deelt geen straf uit; dat moet een rechter doen.

En alle links-rechts-discussies even buiten beschouwing gelaten: denk je nou echt dat er wezenlijk anders met die Roma was omgegaan in een stad met een VVD-burgemeester? Heb je wel eens bekeken welke partijen de laatste 40, 50 jaar de minister van Justitie leverden?

De politieke correctheid en softe aanpak is breed vertegenwoordigd binnen de samenleving. Dezelfde politieke correctheid zie je ook bij de politie; diep geworteld. Er heerst daar een enorme faalcultuur. Liever 'makkelijke' dingen doen zoals snelheidscontroles en parkeerboetes dan het zware werk waar je je vingers aan kunt branden.

Ik vind alles leuk en aardig - Wolfsen mag van mij heel diep door het stof en zelfs worden afgezet - maar heb niet de illusie dat dan ineens alles radicaal anders wordt.
Ik heb niet de illusie dat politici een oplossing vormen, in zoverre ben ik het met je eens dat andere burgemeesters niet veel meer kunnen uitrichten.

Maar de burgemeester van de 4e stad van Nederland heeft ook een symbolische functie. Alle keuzes van Wolfsen zijn erop gericht: Wij, de Elite (politiek, bewoners van Wittevrouwen en de kindjes op blanke scholen) hebben het goed en gelijk, zij (het Ondiepvolk, journalisten, de homoseksuelen -ooit het paradepaardje -want "zwak"- van progressief Nederland-) moeten de mond gesnoerd worden, mogen niet zeiken en dienen zoveel mogelijk tegengewerkt te worden).

Zo'n boodschap is een kenmerk van een (veelal linkse) Elite die zo snel mogelijk neergehaald dient te worden.

dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:06:21 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101363967
quote:

[..]

Ze zijn natuurlijk helemaal niet voor Marokkanenterreur, ze zijn alleen te slap om er iets tegen te doen. Dat softe Links uit Nederland is ontstaan in de jaren 50-80, toen Nederland een saai, vreedzaam, ethnisch-homogeen landje was. Toen was het aangaan van gesprekken met criminelen om ze te overtuigen om het rechte pad op te gaan nog enigszins te doen.

Tegen de kei-harde criminaliteit van moord-Joegoslaven en relsomaliërs zijn ze gewoon niet opgewassen. Binnen hun denkwereld past geen methode om dit soort tuig onder de duim te houden.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')