abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101364123
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:42 schreef Frollo het volgende:

[..]

Links is daar natuurlijk helemaal niet 'voor', het is alleen niet zo eenvoudig om een passende benadering te vinden waar niet direct knuppelen en schieten bij komt kijken.
Hoe abject ze zich ook gedragen, die kutmarokkaantjes zijn en blijven Nederlandse burgers, en een democratische overheid gebruikt nu eenmaal niet graag snoeihard geweld tegen de eigen burgers.
Dus daar wordt al 30 jaar intensief over nagedacht! Ik ben benieuwd naar de ongetwijfeld goede methodes die uit die lange tijd van diep nadenken zijn gekomen. :')

Het is heel simpel: Nederlands paspoort afnemen, ongewenst vreemdeling verklaren en over de grens trappen. Echt heel simpel. Maar nee. Het zijn ineens puur "onze" burgers. Blijkbaar niet. Blijkbaar zijn het OOK Marokkaanse burgers. Ze hebben immers OOK een Marokkaans paspoort.

Als je op school lastig was, en zo lastig dat je eraf gekickt werd, dan keek er niemand op. Als je dan ook nog eens op een andere school ingeschreven staat (Marokko), dan is er dus helemaal niets aan de hand.

Maar nee, de burgers van Nederland -en dan liefst nog de homoseksuele Nederlander- beschimpen, vernederen en kleineren, maar het asociale kutvolk niet zelden van Noord-Afrikaanse afkomst, die moeten we belonen met gratis kickbokscursusjes...

Het is om te janken, die "goede plannen" van links. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_101364232
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:06 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb niet de illusie dat politici een oplossing vormen, in zoverre ben ik het met je eens dat andere burgemeesters niet veel meer kunnen uitrichten.

Maar de burgemeester van de 4e stad van Nederland heeft ook een symbolische functie. Alle keuzes van Wolfsen zijn erop gericht: Wij, de Elite (politiek, bewoners van Wittevrouwen en de kindjes op blanke scholen) hebben het goed en gelijk, zij (het Ondiepvolk, journalisten, de homoseksuelen -ooit het paradepaardje -want "zwak"- van progressief Nederland-) moeten de mond gesnoerd worden, mogen niet zeiken en dienen zoveel mogelijk tegengewerkt te worden).

Zo'n boodschap is een kenmerk van een (veelal linkse) Elite die zo snel mogelijk neergehaald dient te worden.
Wie is dan die 'elite' waar tot vervelens toe naar wordt verwezen? Het is kennelijk niet de burgemeester, want je ziet zelf ook in dat een burgemeester niet zo veel kan uitrichten en dat diens politieke kleur niet zo relevant is.

En in welk opzicht is die niet of nauwelijks gedefinieerde elite bezig om 'het volk' de mond te snoeren? En hoewel ik onmiddelijk toegeef dat er in het geval van dit homokoppel veel te weinig is gedaan om daders op te sporen, stel ik ook de vraag: hoe en door wie zijn ze actief tegengewerkt?
pi_101364345
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wie is dan die 'elite' waar tot vervelens toe naar wordt verwezen? Het is kennelijk niet de burgemeester, want je ziet zelf ook in dat een burgemeester niet zo veel kan uitrichten en dat diens politieke kleur niet zo relevant is.

En in welk opzicht is die niet of nauwelijks gedefinieerde elite bezig om 'het volk' de mond te snoeren? En hoewel ik onmiddelijk toegeef dat er in het geval van dit homokoppel veel te weinig is gedaan om daders op te sporen, stel ik ook de vraag: hoe en door wie zijn ze actief tegengewerkt?
De Elite is een deel van Nederland dat simpelweg de problemen waar de Elite zelf geen last van hebben ontkent of afwentelt op irreele gronden als racisme.

En dat daders niet aangepakt worden en anderen wel, betekent effectief dat geweld verheerlijkt wordt. Beloond wordt. Geen straf (want dat werkt niet?), maar kickbokscursussen. Gratis. Gratis voor criminelen, niet voor anderen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:24:39 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101364368
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is ook niet zo dat de elite deze mensen tegenwerkt. Het is wel zo dat het de plicht is van de staat om recht en orde te handhaven. Hierin hebben ze gefaald. Dat is het hele punt.
Of ze nu een knuffelstrategie toepassen of met de knuppel de wet handhaven is verder hun eigen keuze, maar het moet wel effectief zijn. Vasthouden aan een strategie van steeds grotere hoeveelheden agressieve kansarmen vanuit de derde Wereld importeren en hier niet effectief tegen op te treden als ze buurten terroriseren kan ze wel degelijk aangerekend worden.
The End Times are wild
pi_101364390
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:06 schreef LXIV het volgende:
Ze zijn natuurlijk helemaal niet voor Marokkanenterreur, ze zijn alleen te slap om er iets tegen te doen. Dat softe Links uit Nederland is ontstaan in de jaren 50-80, toen Nederland een saai, vreedzaam, ethnisch-homogeen landje was. Toen was het aangaan van gesprekken met criminelen om ze te overtuigen om het rechte pad op te gaan nog enigszins te doen.

Tegen de kei-harde criminaliteit van moord-Joegoslaven en relsomaliërs zijn ze gewoon niet opgewassen. Binnen hun denkwereld past geen methode om dit soort tuig onder de duim te houden.
Zo etnisch-homogeen was Nederland in de jaren '70 en '80 echt niet. Allerlei groepen nieuwkomers, zoals Indonesiërs, Turken, Marokkanen en Molukkers, waren toen al in Nederland aanwezig. Verschil tussen toen en nu is dat er toen nog enig respect was voor gezag. De politie genoot nog aanzien en wist nog handhavend op te treden.

En los van de vraag of je weergave van de linkse ideologie klopt, stel ik vast dat Nederland tussen de jaren '50 en '80 het langst door rechtse partijen is geregeerd. De minister die over straffen gaat, de minister van Justitie, was bijna altijd een CDA'er of VVD'er. Net zoals ook nu weer het geval is. Stel dat jij gelijk hebt met die linkse ideologie van je, wat is dan de rechtse ideologie. En belangrijker: wat is daar de afgelopen 40, 50 jaar in de praktijk van terechtgekomen?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:27:17 #56
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_101364430
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:02 schreef Elfletterig het volgende:

Hardhandig optreden hoeft niet meteen te betekenen dat er snoeihard geweld wordt gebruikt. Het moet proportioneel blijven.
Helaas oneens. Kei- en keihard er op losbeuken: alle tanden uit hun bek slaan, hen helemaal bewusteloos meppen. Als ze weer bijkomen dan onderwerpen aan een programma van vragen stellen. Als ze die vragen verkeerd beantwoorden (bijvoorbeeld 'waarom sla jij weerloze homo's en joden' en het stuk vreten antwoordt 'omdat ze dood moeten') dan weer helemaal bewusteloos ranselen --->bijkomen------> vragen stellen-----> etc. Net zo lang de politie de juiste antwoorden van het tuig verneemt.
pi_101364465
Het is heel simpel: in een land waar belastingontduiking met 5 jaar bestraft wordt en het in elkaar trappen van een medeburger niet, nauwelijks of zelfs beloond wordt met gratis kickbokscursussen, is de boodschap duidelijk:

Het financieel oplichten van de staat is vele malen erger dan geweld tegen medeburgers.

Effectief wordt geweld dus verheerlijkt.

dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:29:37 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101364484
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo etnisch-homogeen was Nederland in de jaren '70 en '80 echt niet. Allerlei groepen nieuwkomers, zoals Indonesiërs, Turken, Marokkanen en Molukkers, waren toen al in Nederland aanwezig. Verschil tussen toen en nu is dat er toen nog enig respect was voor gezag. De politie genoot nog aanzien en wist nog handhavend op te treden.

En los van de vraag of je weergave van de linkse ideologie klopt, stel ik vast dat Nederland tussen de jaren '50 en '80 het langst door rechtse partijen is geregeerd. De minister die over straffen gaat, de minister van Justitie, was bijna altijd een CDA'er of VVD'er. Net zoals ook nu weer het geval is. Stel dat jij gelijk hebt met die linkse ideologie van je, wat is dan de rechtse ideologie. En belangrijker: wat is daar de afgelopen 40, 50 jaar in de praktijk van terechtgekomen?
Het gaat om veel meer dan enkel het zittende kabinet. Eind jaren 60 kwam er wel degelijk een bepaald soort linkse ideologie op (68). Zeker de politie en de rechters zijn daar sterk door beïnvloedt.
Het is niet zo dat ik 'link' alleen de schuld wil geven van de massa-immigratie, want dat is inderdaad niet zo. Maar ook binnen partijen als het CDA is toen een bepaalde linkse wind gaan waaien hoor!
The End Times are wild
pi_101364549
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:23 schreef El_Matador het volgende:
De Elite is een deel van Nederland dat simpelweg de problemen waar de Elite zelf geen last van hebben ontkent of afwentelt op irreele gronden als racisme.

En dat daders niet aangepakt worden en anderen wel, betekent effectief dat geweld verheerlijkt wordt. Beloond wordt. Geen straf (want dat werkt niet?), maar kickbokscursussen. Gratis. Gratis voor criminelen, niet voor anderen.
Dus als ik geen last heb van een moskee voor mijn deur en van mening ben dat je niet zomaar kunt overgaan tot een verbod op het bouwen van moskeeën, dan ben ik ook onderdeel van de Elite?

Nog even een vraagje tussendoor: wie legt de straffen op? (antwoord: de rechter), wie is dagelijks bezig met de openbare orde en veiligheid op straat? (antwoord: de politie). Waarom ligt dan alles aan de burgemeester?
pi_101364610
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:27 schreef voice-over het volgende:
Helaas oneens. Kei- en keihard er op losbeuken: alle tanden uit hun bek slaan, hen helemaal bewusteloos meppen. Als ze weer bijkomen dan onderwerpen aan een programma van vragen stellen. Als ze die vragen verkeerd beantwoorden (bijvoorbeeld 'waarom sla jij weerloze homo's en joden' en het stuk vreten antwoordt 'omdat ze dood moeten') dan weer helemaal bewusteloos ranselen --->bijkomen------> vragen stellen-----> etc. Net zo lang de politie de juiste antwoorden van het tuig verneemt.
Ah, je wilt Nederland qua mensenrechten doen afglijden naar het niveau van een gemiddelde Arabische dictatuur, zie ik. Nee, dan ben ik toch liever onderdeel van de 'linkse Elite'. Harder aanpakken mag wat mij best, maar moedwillige mishandeling en marteling van arrestanten?
pi_101364613
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus als ik geen last heb van een moskee voor mijn deur en van mening ben dat je niet zomaar kunt overgaan tot een verbod op het bouwen van moskeeën, dan ben ik ook onderdeel van de Elite?
:?

Gast, kom op zeg. Lees nou wat ik schrijf.

quote:
Nog even een vraagje tussendoor: wie legt de straffen op? (antwoord: de rechter), wie is dagelijks bezig met de openbare orde en veiligheid op straat? (antwoord: de politie). Waarom ligt dan alles aan de burgemeester?
Dat heb ik al aangegeven. De burgemeester is het gezicht van de stad. Bovendien is de burgemeester verantwoordelijk voor de politie in de gemeente.

En het was de PvdA-burgemeester van Gouda die met die debiele kickbokslesjes kwam, niet de rechter of de politie.

pi_101364658
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, je wilt Nederland qua mensenrechten doen afglijden naar het niveau van een gemiddelde Arabische dictatuur, zie ik. Nee, dan ben ik toch liever onderdeel van de 'linkse Elite'. Harder aanpakken mag wat mij best, maar moedwillige mishandeling en marteling van arrestanten?
Mishandeling en marteling zijn inderdaad geen oplossingen. Simpelweg paspoorten afnemen na herhaaldelijk kutgedrag zou voldoende moeten zijn. Kansen gehad en verspeeld, jammer, opdonderen.

pi_101364732
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:29 schreef LXIV het volgende:
Het gaat om veel meer dan enkel het zittende kabinet. Eind jaren 60 kwam er wel degelijk een bepaald soort linkse ideologie op (68). Zeker de politie en de rechters zijn daar sterk door beïnvloedt.
Het is niet zo dat ik 'link' alleen de schuld wil geven van de massa-immigratie, want dat is inderdaad niet zo. Maar ook binnen partijen als het CDA is toen een bepaalde linkse wind gaan waaien hoor!
Dat is best knap, want het CDA bestond in 1968 nog helemaal niet.

De rechterlijke macht is onafhankelijk en staat los van de politiek, maar over hoe de zaken bij de politie zijn geregeld, heeft de politiek veel te zeggen. Als er binnen de politie al een linkse ideologie is opgerukt, waarom hebben de machtige rechtse partijen (die macht hadden ze vele jaren lang) daar dan kennelijk zo weinig aan veranderd? Waar waren ze, die rechtse partijen? Wat hebben ze tussen 1960 en 2010 precies bereikt om af te rekenen met die verderfelijke linkse ideologie?
pi_101364754
Hadden we nou die andere PvdA burgemeester maar gekozen in het referendum.
pi_101364782
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:38 schreef Elfletterig het volgende:

De rechterlijke macht is onafhankelijk en staat los van de politiek,
_O- _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:54:40 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_101365127
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb niet de illusie dat politici een oplossing vormen, in zoverre ben ik het met je eens dat andere burgemeesters niet veel meer kunnen uitrichten.

Maar de burgemeester van de 4e stad van Nederland heeft ook een symbolische functie.
Als Wolfsen in public dit hele gebeuren duidelijk had veroordeeld en politie/justitie had opgedragen de bezem door de tent te halen, was het heel anders gelopen. Hoe had politie/justitie dan geen actie kunnen ondernemen als zij door de burgemeester (=korpsbeheerder) ware opgedragen dit op te lossen?

In plaats daarvan heeft Wolfsen dit drama gebagatelliseerd, zich slechts zalvend uitgelaten en de zachte heelmeester willen uithangen, waardoor het hele gebeuren nog verder geëscaleerd is.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_101365149
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:34 schreef El_Matador het volgende:
Gast, kom op zeg. Lees nou wat ik schrijf.
Sorry, maar je omschrijving van 'de elite' is nogal vaag. Ik zie het trouwens vooral als een succesvol Wilders-verzinsel. Rond 1964 ook al met veel succes in de VS neergezet door de Republikeinen. Schep een beeld van grachtengordel, elite, enzovoort. En mensen gaan vanzelf ageren tegen die denkbeeldige vijand.

quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:34 schreef El_Matador het volgende:
Dat heb ik al aangegeven. De burgemeester is het gezicht van de stad. Bovendien is de burgemeester verantwoordelijk voor de politie in de gemeente.

En het was de PvdA-burgemeester van Gouda die met die debiele kickbokslesjes kwam, niet de rechter of de politie.
Dat Wolfsen als burgemeester verantwoordelijkheid draagt, heb ik nooit ontkend. Ik heb de vraag gesteld in hoeverre hij de lijnen uitzet binnen de politie, of dat we in Nederland gewoon een matig functionerend politie-apparaat hebben. Het is toch de politie die pas maanden later eens een telefoontje naar een mogelijke verdachte pleegt? Wat denk je: is dat een bevel van Wolfsen of zou het gewoon laksheid, luiheid en slechte prioriteitstelling bij de politie zijn?

De inzet van sport in Gouda is een beleidskeuze (onderdeel van het integrale veiligheidsbeleid). Een burgemeester maakt geen beleid. Dat doet het college van B&W, met in het geval van Gouda wethouders van vijf partijen: PvdA, CDA, VVD, GroenLinks en D66.

Nog even los van de straffen die de rechter oplegt of de mate waarin de politie haar werk goed doet: waarom mag een gemeente niet iets doen aan preventie? Het probleem is niet de preventie, het probleem is niet dat er kickbokslessen worden ingezet. Het probleem is de handhaving: de politie faalt en de rechter legt te lage straffen op.
pi_101365245
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OK, dan niet. Mij best... Dan zijn de rechters dus niet onafhankelijk van de politiek. Dat betekent dus dat rechters hun oren laten hangen naar de politiek. Kijken we dan naar de politiek van de afgelopen 50 jaar, dan zijn rechtse partijen veruit het langst aan de macht geweest en hebben ze de grootste invloed gehad op rechters. De conclusie moet dan zijn dat rechts op alle fronten heeft gefaald.

Voorlopig hou ik het liever op een doorgeslagen, breed gedragen politieke correctheid en luiheid die diep geworteld zit in het totale Nederlandse handhavingsorgaan. Als je morgen een PVV-burgemeester in Utrecht neerzet, verandert er niks aan de cultuur bij politie en justitie.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:02:34 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101365333
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is best knap, want het CDA bestond in 1968 nog helemaal niet.

De rechterlijke macht is onafhankelijk en staat los van de politiek, maar over hoe de zaken bij de politie zijn geregeld, heeft de politiek veel te zeggen. Als er binnen de politie al een linkse ideologie is opgerukt, waarom hebben de machtige rechtse partijen (die macht hadden ze vele jaren lang) daar dan kennelijk zo weinig aan veranderd? Waar waren ze, die rechtse partijen? Wat hebben ze tussen 1960 en 2010 precies bereikt om af te rekenen met die verderfelijke linkse ideologie?
Nee, maar je snapt toch wel wat ik bedoel, niet?

Die rechtse partijen hebben helemaal niet willen afrekenen met die linkse ideologie. Toentertijd ging het veel meer over inkomensverdeling, uitkeringen etc.
The End Times are wild
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:12:52 #70
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_101365577
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nederland is qua mensenrechten al afgegleden naar de dictatuur van de straat. De Nederlandse overheid doet geen flikker om haar burgers te beschermen tegen buitenlandse racisten.
pi_101365600
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:02 schreef LXIV het volgende:
Nee, maar je snapt toch wel wat ik bedoel, niet?

Die rechtse partijen hebben helemaal niet willen afrekenen met die linkse ideologie. Toentertijd ging het veel meer over inkomensverdeling, uitkeringen etc.
Linkse partijen waren destijds kritischer over de komst van gastarbeiders dan dat rechtse partijen waren. Die vonden het prima om goedkope arbeidskrachten binnen te laten zonder bepaalde eisen te stellen. De gevolgen daarvan zien we al enkele tientallen jaren. En als een linkse burgemeester daarmee worstelt, is alles de schuld van linkse ideologie... - Tja...
pi_101365640
quote:
En als een linkse burgemeester daarmee worstelt, is alles de schuld van linkse ideologie... - Tja...
En nog maar een stroman. Geen discussie mogelijk.

En de burgemeester die "worstelt"? :D Hij worstelt helemaal niet, hij is verdomde arrogant en dom.

pi_101366073
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:14 schreef El_Matador het volgende:
En nog maar een stroman. Geen discussie mogelijk.

En de burgemeester die "worstelt"? :D Hij worstelt helemaal niet, hij is verdomde arrogant en dom.
Ongetwijfeld, maar de puinhoop komt van rechts. Niet dat ik graag in dit soort termen discussieer, maar dat is het logische gevolg van de manier waarop LXIV en jij redeneren.

Zelf houd ik het op een breed gedragen politieke correctheid, aanwezig binnen nagenoeg het volledige politieke spectrum en doorgesijpeld naar politie en justitie, gepaard met een bar slechte faalcultuur waarin agenten liever lui dan moe zijn en risico's het liefst uit de weg gaan.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:36:24 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101366282
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Linkse partijen waren destijds kritischer over de komst van gastarbeiders dan dat rechtse partijen waren. Die vonden het prima om goedkope arbeidskrachten binnen te laten zonder bepaalde eisen te stellen. De gevolgen daarvan zien we al enkele tientallen jaren. En als een linkse burgemeester daarmee worstelt, is alles de schuld van linkse ideologie... - Tja...
De discussie is hier toch helemaal niet de komst van gastarbeiders. Het gaat hier om het falen van de overheid (in dit geval de gemeente Utrecht) om recht en orde te handhaven.

Verder heb je helemaal gelijk hoor, dat rechts minstens net zo schuldig is aan het multikuldrama dan links, maar dat had ik eerder al gezegd.

Maar heel simpel geldt: falen is vertrekken. Zeker als het fout op fout is.
The End Times are wild
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:36:58 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101366293
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar de puinhoop komt van rechts. Niet dat ik graag in dit soort termen discussieer, maar dat is het logische gevolg van de manier waarop LXIV en jij redeneren.

Zelf houd ik het op een breed gedragen politieke correctheid, aanwezig binnen nagenoeg het volledige politieke spectrum en doorgesijpeld naar politie en justitie, gepaard met een bar slechte faalcultuur waarin agenten liever lui dan moe zijn en risico's het liefst uit de weg gaan.
Ik zeg al drie posts feitelijk hetzelfde als jij nu zegt.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')