abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101345383
quote:
FAME Music in de Amsterdamse Kalverstraat sluit op 29 januari de deuren. Dat heeft eigenaar Free Record Shop Holding vanavond bekendgemaakt. "Na 21 jaar moet FAME Music helaas haar deuren sluiten", laat het bedrijf weten.

"Dit besluit hebben we genomen met pijn in ons hart", zegt eigenaar Hans Breukhoven. "FAME Music was het paradepaardje binnen de Holding. Wij hebben met FAME heel lang een hele bijzondere winkel gehad ook al was deze niet altijd winstgevend."

"Helaas moeten wij in deze tijden van economische recessie en teruglopende verkoopcijfers toch de knoop doorhakken en deze winkel sluiten. Een Megastore runnen is een complex geheel en vergt veel inzet en kosten. Wij kunnen ons dit niet meer veroorloven", aldus Breukhoven.

Ondanks een omzet van twaalf miljoen euro en jaarlijks ruim 800.000 klanten, blijkt het voor FAME Music niet langer mogelijk een gezond bedrijfsrendement te behalen. Het bedrijf wijt dat aan "onder andere de hoge huur, voorraad- en samenwerkerskosten en een stagnerende markt voor beeld en geluid".
In de megastore traden de afgelopen twintig jaar regelmatig internationale sterren op.
Moet toch wel Nederlands' meest uitgebreide (en commerciėle) platenzaak zijn geweest. Het verval van de platenzaken lijkt zo steeds meer werkelijk te worden. Aan de andere kant biedt dit misschien weer iets meer overlevingskansen voor de kleinere winkels?
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:46:54 #2
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101345512
Nee...hier in Amersfoort centrum is een kleiner platenzaakje dat jaren en jaren bestond ook net opgedoekt.
Leef en Laten Leven
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:57:21 #3
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101346098
Jammer, heb er ook wel eens iets gekocht, toch digitale muziek maar landelijk afschaffen dan :P :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_101346116
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:46 schreef Robijn48 het volgende:
Nee...hier in Amersfoort centrum is een kleiner platenzaakje dat jaren en jaren bestond ook net opgedoekt.
Gecondoleerd. De Musicstore is laatst ook al onderuit gegaan. Nu heb je als groot concern eigenlijk alleen nog de FRS over (die het allang veel meer van games en films moeten hebben en daarnaast in de winkels nog weinig interessants verkoopt) en de iets kleinere zaken zoals Velvet, maar die hebben het ook niet makkelijk.
pi_101346317
Wat een ellende !
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:03:17 #6
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101346485
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:57 schreef On het volgende:

[..]

Gecondoleerd. De Musicstore is laatst ook al onderuit gegaan. Nu heb je als groot concern eigenlijk alleen nog de FRS over (die het allang veel meer van games en films moeten hebben en daarnaast in de winkels nog weinig interessants verkoopt) en de iets kleinere zaken zoals Velvet, maar die hebben het ook niet makkelijk.
Ja ach, ben de laatste tijd ook steeds meer aan het downloaden :@
Leef en Laten Leven
pi_101346762
NEE! Fame mag niet weg!

Geweldige winkel. Ik woon niet om de hoek dus ik kom er niet zo heel vaak, maar ik heb er toch een behoorlijk aantal cd's gekocht. Als ik denk aan een nieuwe cd kopen dan denk ik gelijk "wanneer ben ik weer in de buurt van Amsterdam, kan ik even langs de Fame :)".

Fame. _O_

;(
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:08:22 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101346827
quote:

[..]

Volgensmij doen zaken als bol.com etc wel gouden zaken.

Trouwens waarom vergeet je voor het gemak de plato onder de grotere ketens, ik denk dat mensen die nog muziek kopen gewoon iets serieuzer zijn geworden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:09:23 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101346897
quote:
8s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:07 schreef Desunoto het volgende:
NEE! Fame mag niet weg!

Geweldige winkel. Ik woon niet om de hoek dus ik kom er niet zo heel vaak, maar ik heb er toch een behoorlijk aantal cd's gekocht. Als ik denk aan een nieuwe cd kopen dan denk ik gelijk "wanneer ben ik weer in de buurt van Amsterdam, kan ik even langs de Fame :)".

Fame. _O_

;(
Ik moet ook toegeven dat ik wel eens een cdtje bij de fame heb weggeplukt :D
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:12:32 #10
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101347112
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik moet ook toegeven dat ik wel eens een cdtje bij de fame heb weggeplukt :D
Ik denk iedere muziekliefhebber wel....
Leef en Laten Leven
pi_101347120
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij doen zaken als bol.com etc wel gouden zaken.

Trouwens waarom vergeet je voor het gemak de plato onder de grotere ketens, ik denk dat mensen die nog muziek kopen gewoon iets serieuzer zijn geworden.
De Plato blijft ook een prima winkel inderdaad. En bol.com loopt inderdaad wel goed. Niettemin blijft de verkoop van cd's dalen zover ik weet. De FRS heeft trouwens ook wel een aardig lopende webshop. Daar zal de toekomst toch wel een beetje gaan liggen. Toch hopen dat de 'harde kern' er voor kan zorgen dat er nog fysieke winkels blijven. Zonder bv de Velvet in Dordt zou ik niks meer in die stad te zoeken hebben denk ik.
pi_101347124
Het gaat echt niet goed bij FRS... :{ Als ze zelfs Hans Breukhoven's grootste trots, het vlaggeschip van de holding gaan afstoten. :N
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:16:23 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101347364
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:12 schreef On het volgende:

[..]

De Plato blijft ook een prima winkel inderdaad. En bol.com loopt inderdaad wel goed. Niettemin blijft de verkoop van cd's dalen zover ik weet. De FRS heeft trouwens ook wel een aardig lopende webshop. Daar zal de toekomst toch wel een beetje gaan liggen. Toch hopen dat de 'harde kern' er voor kan zorgen dat er nog fysieke winkels blijven. Zonder bv de Velvet in Dordt zou ik niks meer in die stad te zoeken hebben denk ik.
Haha de platenwinkel in mijn straat in zwolle is wel zo'n stuk onkruid dat dat niet vergaat. Het staat er ook elk weekend super vol met mensen die plaatjes draaien. Echt zo'n platenzaak, platenzaak.
pi_101347537
Ik koop ook weleens cd's van bol.com en andere websites.

Maar het heeft toch iets speciaals om aan de kassa af te rekenen en tijdens de terugreis naar huis die cd in je tas hebben zitten en niet kunnen wachten om hem thuis open te maken en op te zetten.
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:22:29 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101347730
Ik moet zeggen dat ik vaak mijn LPs online bestel, soms bij plato en soms zelfs bij de media markt. Ook ga ik wel vaak naar platenzaakjes, van die stoffige in kleine pandjes zoals de minstrel, plaatboef en da capo.
pi_101347755
Het is wachten op de start van de uitverkoop, sla je slag !
pi_101348915
Heb er leuke instore optredens/cd presentaties meegemaakt, jammer dat het verdwijnt.
pi_101348918
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:22 schreef VicRattlehead het volgende:
Het is wachten op de start van de uitverkoop, sla je slag !
Zal me niet verbazen als veel gewoon onder de Free Record Shops en de webshop verspreid gaat worden.
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:53:22 #19
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101349661
Ik kan wel janken. Fame is een topwinkel voor gave import cd's/dvd's. :'(
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:54:35 #20
14505 OProg
A Life in Music
pi_101349734
:'(

Ik ga zo nu en dan naar Fame wat een flinke reis is voor de boxen die ze vaak goedkoop hebben. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:03:48 #21
11502 nipeng
The last ride is free
pi_101350293
Er bljift niet veel over tegenwoordig.
pi_101350382
Echt jammer dat er steeds meer platenzaken verdwijnen. Waar kan je straks nog CD's kopen? Online ja dat is handig. Maar als je het nu eerst wil luisteren?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101350743
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:05 schreef tijnbrein het volgende:
Echt jammer dat er steeds meer platenzaken verdwijnen. Waar kan je straks nog CD's kopen? Online ja dat is handig. Maar als je het nu eerst wil luisteren?
Youtube, Torrents, Nieuwsgroepen etc. Maar is natuurlijk niks vergeleken met een koptelefoon en een comfortabele stoel in een obscuur platenzaakje.
pi_101350926
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:11 schreef On het volgende:

[..]

Youtube, Torrents, Nieuwsgroepen etc. Maar is natuurlijk niks vergeleken met een koptelefoon en een comfortabele stoel in een obscuur platenzaakje.
Dan gaat de hele magie toch weg als je albums/nummers download. eentje en nulletjes zullen nooit zo speciaal worden als een echte CD/LP
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101350953
Erg jammer, maar helaas volledig binnen de trend. Over pakweg 10-15 jaar heb je bijna geen fysieke muziekwinkels meer en kun je geluidsdragers hooguit nog via internet bestellen. De nieuwe generatie betaalt liever geld voor computerbestanden die mp3 heten.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:15:51 #26
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_101351044
quote:

[..]

Concerto? Is na Fame toch de meest aansprekende platenzaak minimaal in Amsterdam. Ik weet niet hoe het daar verder mee gaat.
pi_101351060
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:14 schreef Elfletterig het volgende:
Erg jammer, maar helaas volledig binnen de trend. Over pakweg 10-15 jaar heb je bijna geen fysieke muziekwinkels meer en kun je geluidsdragers hooguit nog via internet bestellen. De nieuwe generatie betaalt liever geld voor computerbestanden die mp3 heten.
De nieuwe generatie betaald helemaal niet meer voor muziek :N
14 SHADES OF GREY
pi_101351143
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:16 schreef tijnbrein het volgende:
De nieuwe generatie betaald helemaal niet meer voor muziek :N
Ik had het anders moeten formuleren. Voor zover ze nog voor muziek willen betalen, is dat voor een bundeltje mp3's.
pi_101351252
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik had het anders moeten formuleren. Voor zover ze nog voor muziek willen betalen, is dat voor een bundeltje mp3's.
Als de platenzaak verdwijnt dan zal het album snel daarna verdwijnen. Hopelijk volgt de muziekindustrie daarna niet. Want waarom zouden platenmaatschappijen nog bestaan als er geen CD's/mp3 meer verkocht worden?
14 SHADES OF GREY
pi_101351264
Inderdaad, dat stapje terug van fysiek wordt op een andere manier wel weer opgevangen.

Zelfde als de gemiddelde CD. Eerst stonden er alijd complete boekjes in. Nu is het vaak de voorkant van de CD en that's it.

De wijze waarop lp's werden aangeboden is maar door een enkeling overgenomen in de cd-wereld.
Bij DVD's komt het iets vaker voor, bij speciale 'box-uitgaves'.

Maar goed, het is natuurlijk wel weer een stapje terug (of vooruit, voor de positievelling) En dat mag niet. Het moet blijven zoals het is. En anders moet het op zn minst compleet op zichzelf staan.

Jammer is het overigens wel. Vind die platenzaken de ideale plek om impulsaankopen te doen.
pi_101351318
Ik kan me niet voorstellen dat ze niet gewoon naar een andere locatie gaan, in een eventuele verkleinde vorm. Bijna op de dam is ook niet een noodzakelijke locatie voor een platenzaak.

800.000 klanten is niet niks. Daar valt volgens mij genoeg mee te verdienen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_101351353
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:19 schreef tijnbrein het volgende:
Als de platenzaak verdwijnt dan zal het album snel daarna verdwijnen. Hopelijk volgt de muziekindustrie daarna niet. Want waarom zouden platenmaatschappijen nog bestaan als er geen CD's/mp3 meer verkocht worden?
Hoe erg zou het zijn als de muziekindustrie verdwijnt? Iedereen kan nu gewoon online zijn muziek verspreiden; daar heb je geen platenmaatschappij voor nodig. Bij de industrie draait toch alles alleen maar om commercie en geld.
pi_101351506
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe erg zou het zijn als de muziekindustrie verdwijnt? Iedereen kan nu gewoon online zijn muziek verspreiden; daar heb je geen platenmaatschappij voor nodig. Bij de industrie draait toch alles alleen maar om commercie en geld.
De hele industrie dus. Niet alleen de mensen die er misbruik van maken en grof aan verdienen. Wie gaat er nu 20 euro voor een concert betalen van een hele onbekende band.
14 SHADES OF GREY
pi_101351570
quote:
8s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:20 schreef Roi het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ze niet gewoon naar een andere locatie gaan, in een eventuele verkleinde vorm. Bijna op de dam is ook niet een noodzakelijke locatie voor een platenzaak.

Misschien is hun zorgvuldig opgebouwde imago wel afhankelijk van een prominente plek.

Of, wat ik eerder denk, zien zij ook wel in dat ze dan waarschijnlijk over een paar jaar weer een stap terug moeten doen. Je kan iets wel veranderen, maar als je denkt dat je het probleem daarmee tijdelijk oplost en het maar de vraag is of het aanslaat dan kan ik mij wel voorstellen dat ze de stekker eruit halen.

Daarnaast zal een deel van de klanten zich bewegen richting FRS. Reken maar dat er voor een bedrijf wat zolang bestaat wel goed is gekeken naar dat wat mogelijk is.
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 22:28:14 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101351776
quote:

[..]

ja en als die industrie in elkaar stort storten fabrieken die LPs maken ook in of bedrijven die CDs drukken etc etc. En dan eindig je bij een peperdure niche waar nog fysieke media gerbuikt worden en voor de rest van die bestandjes die oh zo makkelijk kwijtraakt en dergelijke. Ik heb best wel veel albums op mp3 gekocht maar ik kan ze niet onderscheiden van mijn op andere manier verkregen mp3s. Met mijn LPs en CDs lukt dat prima :D
pi_101352320
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Of FLAC bestanden. Ik vind het prima al die downloadmuziek (betaald :) ), hoef ik ze tenminste niet meer zelf om te zetten.

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:19 schreef tijnbrein het volgende:
Het mooiste zou ik het vinden als muzikanten zelf/verenigd in een collectief hun muziek aan gaan bieden.
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 22:52:19 #37
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_101353159
Ik was er geen vaste klant, maar het was toch wel een toffe zaak. Ook veel bijzondere dvd's en boeken. Jammer, echt wel een gemis.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 22:58:20 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101353495
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Of FLAC bestanden. Ik vind het prima al die downloadmuziek (betaald :) ), hoef ik ze tenminste niet meer zelf om te zetten.

[..]

Het mooiste zou ik het vinden als muzikanten zelf/verenigd in een collectief hun muziek aan gaan bieden.
Leuke theorie maar dan krijg je eerst een idealistisch groepje die dat doet, dan blijken er mensen te zijn die meer interesse hebben in de zakelijke kant. Daarna wordt het waarschijnlijk te groot en vervallen de idealen en ben je weer bij de oude muziek industrie.

Ik zou het verschrikkelijk jammer vinden als het fysieke album verdwijnt ... Ik denk ook niet dat het zo'n vaart loopt al is het alleen al dat muzikanten zelf een echt album ook mooier vinden.
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:03:55 #39
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101353803
Het zal inderdaad niet zo'n vaart lopen, maar het zal wel steeds moeilijker worden om fysiek cd's en films aan te schaffen die buiten het aanbod van een megaconcern zoals FRS en Media Markt vallen.

Dat is jammer, want elke winkelstraat zal dan uiteindelijk bestaan uit eenheidsworst. Boekenzaken, kledingszaken en schoenenzaken en op elke hoek een Mac, Burger King, KFC of een Starbucks. Het Amerikaanse model, zeg maar.

En Concerto is nog altijd een stuk duurder qua prijs dan Fame, zowel voor (import) cd's als dvd's, dus dat zal ook niet al te lang meer duren voordat die tent op de fles gaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door goofy_goober op 29-08-2011 23:09:06 ]
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 23:15:50 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101354489
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:03 schreef goofy_goober het volgende:
Het zal inderdaad niet zo'n vaart lopen, maar het zal wel steeds moeilijker worden om fysiek cd's en films aan te schaffen die buiten het aanbod van een megaconcern zoals FRS en Media Markt vallen.

Dat is alleen maar makkelijker geworden bijna alle labels en bands bieden online hun eigen cds, lps en dvds aan. Vroeger moest je maar hopen dat je locale cd winkel het album had en anders bestellen, nu is het 2 keer klikken en het album komt naar je toe, en tig keer zo obscuur als wat welke platenzaak dan ook kan bestellen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:20:24 #41
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101354777
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is alleen maar makkelijker geworden bijna alle labels en bands bieden online hun eigen cds, lps en dvds aan. Vroeger moest je maar hopen dat je locale cd winkel het album had en anders bestellen, nu is het 2 keer klikken en het album komt naar je toe, en tig keer zo obscuur als wat welke platenzaak dan ook kan bestellen.
Lees mijn antwoord nog eens.
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:21:45 #42
13973 ranja
image means nothing
pi_101354865
Tja, is toch een niet te stoppen trend. Misschien juist omdat die winkel zo groot is. Meer dan de helft verkopen ze misschien nooit, dat kan niet uit, moet je heel veel Borsato's voor verkopen om een paar vrijwel onverkoopbare cd's te compenseren.
Ik heb er zelf volgens mij maar 1x een cd van 5 euro gekocht. Verder te duur en sowieso ben ik er maar 2 of 3x geweest :)

Ik koop wel cd's maar met name online, play.com en amazon. Daar kan geen nederlandse zaak, online of fysiek, tegenaan. Gelukkig voor de Plato ben ik ook niet vies van Nederlandse bands dus koop ik daar nog ook nog wel regelmatig :)
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 23:32:30 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101355473
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:20 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Lees mijn antwoord nog eens.
quote:
quote:
Ja ik heb het nog een keer gelezen en ik heb dezelfde reactie daarop. Het wordt steeds makkelijker om cd's en films aan te schaffen buiten het aanbod van de megaconcerns dat is iets wat de laatste 10 jaar aan de gang is vroeger was je juist beperkt tot de megaconcerns nu niet meer. Vroeger kon je ook wel direct bij labels bestellen maar dan moest je uit een schimmig blaadje een adres halen van een klein label en dan via onzekere mailorder hopen dat je het kon krijgen. Dat is veel beter geworden door de komst van het internet.
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:58:02 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101356707
Jammer

Maar Fame is niet de beste

Dat is de sounds in Venlo
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:00:38 #45
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_101356814
Eventueel in de bijenkorf een filiaal openen :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 02:25:01 #46
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101359987
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja ik heb het nog een keer gelezen en ik heb dezelfde reactie daarop. Het wordt steeds makkelijker om cd's en films aan te schaffen buiten het aanbod van de megaconcerns dat is iets wat de laatste 10 jaar aan de gang is vroeger was je juist beperkt tot de megaconcerns nu niet meer. Vroeger kon je ook wel direct bij labels bestellen maar dan moest je uit een schimmig blaadje een adres halen van een klein label en dan via onzekere mailorder hopen dat je het kon krijgen. Dat is veel beter geworden door de komst van het internet.
En toch lees je het niet goed. Ik heb het namelijk over dat het steeds moeilijker wordt om fysiek cd's en dvd's aan te schaffen. Dat het steeds makkelijker wordt om via internet te bestellen weet ik ook wel, maar daar heb ik niet over.
pi_101360371
*insert hier een hoop schuttingtaal die niet voor kleine kinderen geschikt is*

Als dat zo door gaat, zijn vlooienmarkten en platenbeurzen over enige tijd nog de enige plek waar je fysiek cd's kunt halen, die iets van het Free Record Shop/Mediamarkt-aanbod afwijken. Komt vast een of andere mega kledingwinkel, boekenwinkel of snackketen in dat pand, en daar hadden ze er in Amsterdam al zo weinig van. :{

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 11:05:53 ]
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 05:28:38 #48
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101360403
Een Mega-Starbucks waarschijnlijk. :')
pi_101360420
Ik hoor ook bij die nieuwe generatie. Heb eigenlijk geen enkel stukje gevoel bij een CD, nog wel bij LP's vooral als ze al beginnen te kraken.
Maar mp3 of FLAC is gewoon veel makkelijker. En ik ben een grootverbruiker dus dat zoi enorm veel geld gaan kosten.

En nee ik hoor niet bij de " leuk liedje in de top40 ik download hem ff via youtube in 96kbit/s, wat is een LP?"-generatie.
Ik hou ook gewoon van oude muziek en obsecrure muziek die bijvoorbeeld op youtube maar 1000 views heeft ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 05:42:51 ]
pi_101360453
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 05:28 schreef goofy_goober het volgende:
Een Mega-Starbucks waarschijnlijk. :')
Dat was ook m'n eerste gedachte (en direct daarna: :r ).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 06:11:11 ]
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 06:35:34 #51
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101360505
Een muziekvideo op Youtube die 'maar' 1000 views heeft obscuur noemen. :')
  Moderator dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:35:48 #52
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_101360723
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:58 schreef Hexagon het volgende:
Jammer

Ja, maar ik heb geen zin om iedere keer naar Duitsland toe te rijden als ik een cd'tje wil kopen... :{
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_101360733
Jezus, waar moet ik nu te dure cd's kopen?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:54:15 #54
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101360833
Zoek een goeie baan zodat je ze wel kunt betalen, pauper. :{w
pi_101360837
Goeie winkel, wel jammer dit.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  Moderator dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:03:57 #56
9859 crew  Karina
Woman
pi_101360892
Ik kocht nooit CD's daar, maar ik vond het wel altijd leuk om op de DVD afdeling rond te kijken, vooral bij de tv-series en de wat apartere DVD's (Japanse bijvoorbeeld). En ze hadden ook vaak leuke aanbiedingen, 3 DVD's voor een tientje of zo.

Jammer.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:17:20 #57
13973 ranja
image means nothing
pi_101361011
Misschien ben ik er te weinig geweest, maar ik heb nooit de meerwaarde van Fame tov een grote Mediamarkt gezien eigenlijk. Behalve dat Fame waarschijnlijk eerder was.
pi_101361049
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:17 schreef ranja het volgende:
Misschien ben ik er te weinig geweest, maar ik heb nooit de meerwaarde van Fame tov een grote Mediamarkt gezien eigenlijk. Behalve dat Fame waarschijnlijk eerder was.
Precies dat, als ik in Amsterdam kwam ging ik er altijd wel ff langs maar hetgeen wat ik wilde hebben was daar altijd zo gruwelijk overprijsd dat ik uiteindelijk weervia internet bestelde.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:45:38 #59
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101361301
Ja, mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

En het verschil tussen de Media Markt en Fame is dat laatstgenoemde een veel betere en uitgebreidere selectie heeft wat betreft muziek en film.
pi_101361538
Het is meer dat als ze al iets hadden in mijn muzieksmaak ze er gewoon veels te veel geld voor vroegen. Als je obscure 70s/80s zoekt ben je beter uit bij andere shops dan de Fame. (althans, dat is mijn ervaring).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_101361577
Wel jammer voor de liefhebbers, maar ik heb zelf echt niks met fysieke geluidsdragers.

De generatie jonger dan 20 koopt überhaupt nooit een cd denk ik, dus het zal wel helemaal uitsterven
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:33:46 #62
13973 ranja
image means nothing
pi_101362047
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:45 schreef goofy_goober het volgende:
Ja, mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

En het verschil tussen de Media Markt en Fame is dat laatstgenoemde een veel betere en uitgebreidere selectie heeft wat betreft muziek en film.
Tja, is het gek dat als ik een cd in de winkel voor 18.99 kan kopen en op internet voor 12.99 dat ik dan op internet bestel? De verschillen zijn gewoon te groot. En dan is 18.99 nog een prijs die relatief meevalt. Bij Plato zijn de meeste cd's 15.99 of 16.99 maar soms om onverklaarbare reden duurder. Bij FRS zijn ze wel vaak 18.99 of 19.99, lijkt wel of worden die de laatste tijd weer duurder
Overigens met alle webshops, play.com, amazon, cdwow, cduniverse etc en niet te vergeten de artiesten die zelf cd's verkopen via de website verdwijnt het begrip 'import' volledig. Als morgen een cd uitkomt in Frankrijk die ik graag wil klik ik die aan bij amazon.fr. Als er een UK only speciale versie van een cd uitkomt klik ik die aan bij play of amazon.uk. Meestal voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper dan de reguliere versie van die cd in de nederlandse winkel, als die er al ligt.

Neemt niet weg dat het jammer is dat zoveel platenzaken verdwijnen maar met de prijsverschillen en zeker bij zo'n mega ding zonder eigen identiteit kan ik me er wel wat bij voorstellen.
pi_101362226
Abercrombie & Fitch opent in 2012 een winkel in A'dam. Dat zal dan wel in het pand van Fame zijn.
pi_101362668
quote:
Jammer

Dit. Qua muziek dan.
pi_101362770
Hier in Nederland verkoopt men de nieuwste cd's voor 15-20 euro en soms er zelfs boven. Ze zouden het doen zoals in een ander land (en ik weet niet meer welk land): Begin nieuwe cd's aan te bieden voor een tientje en maak 'm na een paar maanden wat duurder. Dan verkoopt die nieuwe Chili Peppers etc een stuk beter.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:16:52 #66
13973 ranja
image means nothing
pi_101362888
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:10 schreef Stofje het volgende:
Dan verkoopt die nieuwe Chili Peppers etc een stuk beter.
play.com 11.49 incl verzending
Amazon uk 8.93 pond (ex verzending)
pi_101363051
quote:
Exact. Dan is de keuze dus erg gemakkelijk :). Winkelend publiek loopt langs de Fame, ziet de Chili Peppers er voor 18 euro liggen, twijfelen, lopen toch maar door, kijken op internet... Als het ding daar voor een tientje ligt, is de aankoop een stuk sneller gemaakt.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:53:26 #68
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101363635
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:25 schreef Stofje het volgende:

[..]

Exact. Dan is de keuze dus erg gemakkelijk :). Winkelend publiek loopt langs de Fame, ziet de Chili Peppers er voor 18 euro liggen, twijfelen, lopen toch maar door, kijken op internet... Als het ding daar voor een tientje ligt, is de aankoop een stuk sneller gemaakt.
Ik liep in Arnhem bij de Bijenkorf, zag hem liggen voor ¤18 dacht twijfel twijfel, klonk wel lekker namelijk, toch maar even verder kijken, kwam ik bij 'kroese' ¤ 15 kijk, dat lijkt er meer op, toen maar meegenomen :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:54:22 #69
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101363664
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:04 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel jammer voor de liefhebbers, maar ik heb zelf echt niks met fysieke geluidsdragers.

De generatie jonger dan 20 koopt überhaupt nooit een cd denk ik, dus het zal wel helemaal uitsterven
Ik heb ook maar een stuk of 8 CD's gekocht afgelopen jaar...
pi_101363820
Cd's zijn gewoon duur. Mijn collectie heeft toch zeker een nieuwwaarde van 1000-1500 euro. En dan koop ik pas 4 jaar intensief cd's. 70 albums zelfs gekocht, 30 gekregen of geruild met vrienden.\

Er zijn een paar artiesten waar ik alles van moet hebben; Iron Maiden + David Bowie. Voor de rest koop ik zoveel mogelijk albums waar ik zelf het idee van heb dat het tijdloze muziek is. Kan Late of the Pier zijn, maar ook een Bob Marley album.

Jammer van Fame. Ik vond het een mooie winkel, maar heb helaas nooit een cd daar gekocht.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_101363902
Boeien.
iTunes en Amazon is alles wat ik nodig heb.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_101363994
Het is vanwege de prijzen wel een echte 'kijkwinkel' ja. Maar dan is de verdwijning nog stééds een gemis. Als je niks koopt, is een rondje Fame nog altijd de moeite waard. Gezelliger dan een poosje rondstruinen op Bol.com, in ieder geval. :)

Het is een van de dingen die een dagje naar Amsterdam maakt tot wat het is, zeg maar.

Eigenlijk zijn al die wel-kijken-niet-kopen-mensen als ikzelf medeverantwoordelijk voor de sluiting ervan. :@

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 11:07:39 ]
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:07:17 #73
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101363997
Online, bijv. via iTunes muziek kopen vind ik zo stom, dan heb je een paar bestandjes :') kan je het netzogoed downloaden..
pi_101364064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:07 schreef female81 het volgende:
Het is vanwege de prijzen wel een echte 'kijkwinkel' ja. Maar dan is de verdwijning nog stééds een gemis. Als je niks koopt, is een rondje Fame nog altijd de moeite waard. Gezelliger dan een poosje rondstruinen op Bol.com, in ieder geval. :)

Het is een van de dingen die een dagje naar Amsterdam maakt tot wat het is, zeg maar.

Eigenlijk zijn al die wel-kijken-niet-kopen-mensen als ikzelf medeverantwoordelijk voor de sluiting ervan. :@
Tja, laten we eerlijk zijn, als student moet je ook bijna wel. Geld kun je maar 1x uitgeven. Als ik leuke Clarks-schoenen zie, maar ik weet dat ik ze op asos.com voor 20 euro goedkoper krijg, dan vraag ik ook om de maat en zeg ik dat ik de schoenen toch niet zo leuk vindt. Zelfde lijn zie ik tussen cdwow.nl en Fame.
pi_101364214
Ik vind het simpelweg klote. Ik kom minimaal twee keer per week in de Fame; het struinen door de muziek en films is een persoonlijk ontspanningsritueel geworden. Zal wel goed zijn voor mijn portemonnee, aangezien de impulsaankopen met ongeveer honderd procent zullen dalen. Desalniettemin, gewoon klote.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:30:54 #76
13973 ranja
image means nothing
pi_101364509
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:07 schreef female81 het volgende:

Dat is persoonlijk natuurlijk, maar bij mij niet echt. Fame is meer zo iets van 'gaan we nog naar Fame? hoe laat is het? nou, ok nog even dan'.
Ik vind het ook niet echt gezellig, veel te massaal. Bovendien gaat de gezelligheid er bij mij in elk geval wat af als je cd's ziet die je weliswaar nog nooit 'in het echt' gezien hebt maar waar dan een sticker van bv. 21.99 op zit.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:56:00 #77
27648 Weakling
available in strong mint
pi_101365163
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind het simpelweg klote. Ik kom minimaal twee keer per week in de Fame; het struinen door de muziek en films is een persoonlijk ontspanningsritueel geworden. Zal wel goed zijn voor mijn portemonnee, aangezien de impulsaankopen met ongeveer honderd procent zullen dalen. Desalniettemin, gewoon klote.
Ik vrees dat uiteindelijk alle platenzaken het loodje zullen leggen en ook een MM geen CD's meer zal verkopen. Hou zelf ook enorm van het bladeren door bakjes met CD"s, zolang het maar een beetje per genre gesorteerd is.

Dat vind ik bijvoorbeeld een probleem bij Plato in Utrecht, daar staat alles alleen maar alfabetisch en moet je eigenlijk al min of meer weten wat je wil hebben om er iets te kopen. Velvet in Breda koopt voor mij dan toch een stuk lekkerder.

Ik vind het leuker om een voor mij compleet onbekende naam op te duikelen, maar die wel in "mijn" genrebakje zit en ik puur op basis daarvan en misschien label, maar ook vaak simpelweg vanwege de hoes koop.

Heerlijk om thuis verrast te worden met zo'n totale random impulsaankoop en ben zelden teleurgesteld. Dat gaat er wel van af als de platenzaken verdwijnen en dat is idd klote.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:56:59 #78
159761 Arn0
Abbey Road
pi_101365190
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:04 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat valt wel mee hoor, ik ken toch wel een aantal jongeren (inclusief mezelf) die CDs en/of vinyl kopen. En zeker met projecten als Record Store Day is er relatief gezien best veel interesse.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_101366272
Balen, daar ga ik ook standaard heen als ik in Amsterdam ben. En ze hebben wat mij betreft ook wel genoeg in de aanbieding om altijd weer met iets leuks naar huis te gaan. ;(

Over wat er in het pand komt:
quote:
@FAMEmegastore Antwoord op de vraag wat er in Fame komt: The Sting zal na FAME het pand betrekken.
Hoera, nog meer eenheidsworst. -O-

quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:10 schreef Stofje het volgende:
Hier in Nederland verkoopt men de nieuwste cd's voor 15-20 euro en soms er zelfs boven. Ze zouden het doen zoals in een ander land (en ik weet niet meer welk land): Begin nieuwe cd's aan te bieden voor een tientje en maak 'm na een paar maanden wat duurder. Dan verkoopt die nieuwe Chili Peppers etc een stuk beter.
Als je een paar maanden wacht liggen nieuwe cd's vaak al voor een tientje bij Plato etc. Het schijnt dat platenmaatschappijen tegenwoordig steeds sneller de prijs laten zakken.
Overigens zag ik wat jij voorstelt vorige week wel nog bij Media Markt, de nieuwe Chili Peppers als speciale aanbieding voor een tientje. Het trok wel een hoop belangstellenden, geloof ik.
pi_101366304
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:36 schreef Nepthys het volgende:
Balen, daar ga ik ook standaard heen als ik in Amsterdam ben. En ze hebben wat mij betreft ook wel genoeg in de aanbieding om altijd weer met iets leuks naar huis te gaan. ;(

[..]

Daarvan zit er in het meest kleurloze middelgrote stadscentrum nog wel een. -O-
pi_101366475
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:36 schreef Nepthys het volgende:

[..]

[..]

Als je een paar maanden wacht liggen nieuwe cd's vaak al voor een tientje bij Plato etc. Het schijnt dat platenmaatschappijen tegenwoordig steeds sneller de prijs laten zakken.
Overigens zag ik wat jij voorstelt vorige week wel nog bij Media Markt, de nieuwe Chili Peppers als speciale aanbieding voor een tientje. Het trok wel een hoop belangstellenden, geloof ik.
De Sting? Mijn god :').
Maar over die Chili Peppers, heel goed van de Media Markt. Nu schrijft elk medium over de Peppers, wordt de single grijsgedraaid en is het nog een echte nieuwe, hete release. En dat gaat vlug genoeg over, over een weekje is dat momentum weg. Als je een Peppers (en da's een voorbeeld he, maar dat is op het moment wel de grootste release) gewoon nu voor een tientje verkoopt, verkoop je er significant meer. Als je 'm over een maand in de aanbieding gooit, is het momentum weg en verkoop je er echt niet zo heel veel meer.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:48:36 #82
336554 Teego
can levitate birds
pi_101366650
Ik snap dat niet-Amsterdammers graag naar FAME gingen vanwege de ligging, maar een andere reden kan ik niet verzinnen om naar die tent te gaan. De Concerto en Phantasio in de Utrechtsestraat en Tweede Tuindwarsstraat zijn zoveel sympathieker, betaalbaarder en met meer liefde voor muziek gevoerd: daar fietste ik al graag voor om en dat zal ik blijven doen zolang ze bestaan. ^O^
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:53:58 #83
13973 ranja
image means nothing
pi_101366803
Concerto kom ik nog wel eens, inderdaad een veel betere winkel. Phantasio ken ik volgens mij niet.
pi_101367074
Ik liep een paar jaar geleden tussen Waterlooplein en Nieuwmarkt en kwam daar ook een klein cd-zaakje tegen met leuke prijzen en een verrassend leuk assortiment, bestaat die nog en hoe heet die ook weer?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:05:52 #85
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_101367185
quote:

[..]

Toch wel erg. Platenmaatschappijen verdwijnen dan ook. En labels. Waardoor bands/artiesten
uit hun eigen zak tours moeten gaan betalen, want dat gaat dan niemand meer doen. En als er maar genoeg onbetaald neergeladen blijft worden, is dat natuurlijk niet te doen.
Met als gevolg dat er geen bands meer over de vloer komen voor concerten.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_101367227
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:44 schreef On het volgende:

Moet toch wel Nederlands' meest uitgebreide (en commerciėle) platenzaak zijn geweest.
overdrijven is ook een kunst. :{ Als er 1 zaak is die meest uitgebreid is,dan is dat wel de keten

als die keten zou weggaan,is het wel een groot verlies in aanzien en inkomsten. :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:10:38 #87
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101367360
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:48 schreef Teego het volgende:
Ik snap dat niet-Amsterdammers graag naar FAME gingen vanwege de ligging, maar een andere reden kan ik niet verzinnen om naar die tent te gaan. De Concerto en Phantasio in de Utrechtsestraat en Tweede Tuindwarsstraat zijn zoveel sympathieker, betaalbaarder en met meer liefde voor muziek gevoerd: daar fietste ik al graag voor om en dat zal ik blijven doen zolang ze bestaan. ^O^
Fame heeft wel meer dan alleen muziek. Een enorme kelder vol films en series bv.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:23:37 #88
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101369596
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:07 schreef rubje het volgende:

[..]

overdrijven is ook een kunst. :{ Als er 1 zaak is die meest uitgebreid is,dan is dat wel de keten
[ afbeelding ]

als die keten zou weggaan,is het wel een groot verlies in aanzien en inkomsten. :{
:') Die hebben amper nog muziek man, alleen maar games enzo... En de naam is ook misleidend.
pi_101370569
FRS staat er voor (on)bekend dat ze games importeren voor een schijntje van de prijs (adviesprijs UK = 45 euro) en deze dan voor de gewone prijs aanbieden in Nederland.

Walgelijke winkel.
pi_101383094
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:48 schreef Rechterbal het volgende:
FRS staat er voor (on)bekend dat ze games importeren voor een schijntje van de prijs (adviesprijs UK = 45 euro) en deze dan voor de gewone prijs aanbieden in Nederland.

Walgelijke winkel.
Nou ja, een café betaalt natuurlijk ook geen 2 euro voor 0,2l bier. Dat er op sommige producten echt grof winst gemaakt moet worden om te overleven lijkt me eigenlijk wel logisch. Het is aan de consument om dat te willen of niet. Ik kies dan toch voor de goedkopere alternatieve online.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:23:25 #91
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_101383931
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:46 schreef Robijn48 het volgende:
De SamSam?
Dat was ook te verwachten, met zulke hoge prijzen en alsnog een niet bijster spectaculair assortiment in zo'n duur pand...

De ex-nootzaak (nu velvet volgens mij) daarentegen _O_ _O_
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_101385258
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:48 schreef Rechterbal het volgende:

Walgelijke winkel.
En het gemiddelde t-shirt kost 1.50 om te produceren en wordt voor 20 euro in de winkel verkocht...
je punt? :)
pi_101385358
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Toch wel erg. Platenmaatschappijen verdwijnen dan ook. En labels. Waardoor bands/artiesten
uit hun eigen zak tours moeten gaan betalen, want dat gaat dan niemand meer doen. En als er maar genoeg onbetaald neergeladen blijft worden, is dat natuurlijk niet te doen.
Met als gevolg dat er geen bands meer over de vloer komen voor concerten.
Inderdaad. We moeten oppassen dat de hele muziekindustrie niet verdwijnt
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:59:38 #94
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_101385796
quote:
8s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:20 schreef Roi het volgende:
Nee, er komt geen kleinere Fame op een andere lokatie, de megastore houdt simpelweg op met bestaan, er viel niet genoeg mee te verdienen, in tegendeel, het pand is kloteduur en het downloaden kost de FRS al jaren een eindeloze stroom aan klanten en inkomsten waar dit uitiendelijk toch echt de gevolgen van zijn :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Eventueel in de bijenkorf een filiaal openen :)
Het enigste lichtpuntje, na een zoektocht voor de juiste formule zijn de mediaafdelingen van de Bijenkorf inmiddels aangestuurd door Fame, een deel van hun collectie komt van de inkoop van Fame en dat zal voorlopig nog wel zo blijven, al zijn er vragen over hoelang een CD/DVD winkel in zijn fysieke vorm kan blijven bestaan.
Ik download zelf ook, maar zie van heel dichtbij wat het voor effect heeft op een concern als de FRS en dan kan je het zakkenvullers vinden, CD's te duur vinden en vinden dat je er recht op hebt om te downloaden, het verdwijnen van een winkel van deze omvang is voor mij wel een teken aan de wand..
Misschien leuk om even op te wijzen:
http://cd-dvd.marktplaats(...)s=1]personeel nodig?
facebook
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_101386744
quote:
Jammer

_O_ ^O^
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:19:15 #96
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_101386989
hij had beter de FRS kunnen opdoeken en alleen met de Fame verder gaan ( en van leest voor dvd's)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_101397829
eind goed, al goed
  † In Memoriam † woensdag 31 augustus 2011 @ 02:03:23 #98
25682 2cv
Niet subtiel
pi_101398752
Jemig, ik ben ook wel eens in die winkel geweest. Toen viel het me al op dat die groot was, maar dat het zo'n bijzondere winkel is, wist ik niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_101399012
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 02:03 schreef 2cv het volgende:
Jemig, ik ben ook wel eens in die winkel geweest. Toen viel het me al op dat die groot was,
Ik had een soortgelijke ervaring. Dat was wel een paar jaar geleden inmiddels.
pi_101399734
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Inderdaad. We moeten oppassen dat de hele muziekindustrie niet verdwijnt
Dat zal ook wel los lopen, het zal alleen moeten evolueren. Genoeg kleine bands die uit eigen zak tours betalen en van venue naar venue reizen op eigen kosten. Een Rolling Stones zie ik dat nog niet doen, maar die verdubbelen vast de prijs van een concertkaartje dan om de kosten te dekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')