Zie ookquote:Cape wordt vaak geraadpleegd door weerbureaus en stormchasers om een indicatie te krijgen van de beschikbare onstabiliteit.
De potentiële energie wordt uitgedrukt in de wiskundige term: Joule per kilogram.
Een hoge CAPE wordt door stormchasers vaak gezien als "hoge onstabiliteit". Wanneer chasers praten over een zeer onstabiele atmosfeer stijgen de cape waarden vaak boven de 2000J/KG wat als onderdeel gebruikt kan worden voor sterke stijgstromen en zware cellen als zij ontstaan.
Er zijn verschillende soorten cape, ik zal de 3 voornaamste even in het kort uitleggen, later voeg ik de overige toe!
MUCAPE is eigenlijk de meest gebruikte versie van cape maar zeker niet het effectiefst. Deze waarde geeft de maximaal haalbare potentiele energy van een most unstable parcel in de lucht in de laagste 300MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift wordt naar het LFC. Deze kun je o.a. vinden op de kaartjes van Wetterzentrale
SBCAPE is een indicator van de onstabiliteit in onze troposfeer. Deze waarde geeft de maximaal beschikbare potentiële energie aan voor een parcel dat vanaf de grond tot het LFC wordt gelift.
MLCAPE is eigenlijk het beste om te gebruiken. Deze geeft de waarden weer van de gemiddelde potentiële energie van parcels in de onderste 100MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift worden naar het LFC.
Meer specifiek, CAPE geeft de waarde van het energie wat beschikbaar is wanneer een luchtpakketje verticaal opstijgt. OF hoe een luchtpakketje veranderd in zijn omgeving. Onweerscellen hebben hoge cape waardes nodig, hoe hoger de cape waarde hoe meer energie er beschikbaar is om de cel te laten groeien. Cape is vooral belangrijk wanneer de luchtpakketjes hoog genoeg kunnen stijgen zodat ze in de LFC (layer of free convection, letterlijk vertaald: Laag van de vrije convectie).
Om de cape te vinden in een skew-t thermodynamisch diagram zoals degene die hieronder staat. Het is eigenlijk heel simpel, kijk naar de plaatsen op het diagram waar het pakketjes sounding (de dikke gele lijn) verder naar rechts staat (warmer) dan de rode lijn (de omgevings sounding). Het witgekleurde stuk in het diagram is de Cape!
Een cape waarde die hoger is in de onderste helft produceert een sterkere updraft dan dat deze dunner en langwerpiger is. Ook staat cape voor de maximum snelheid van de verticale stijgingen. Dit wordt vaak uitgesproken als MVV=(SQRT(2*CAPE)) De waarden die hieruit komt geeft een indicatie voor de maximale verticale bewegingen van de updraft in m/s. Snellere stijgingen betekenen krachtigere stijgingen, en krachtige stijgingen kunnen grote hagel veroorzaken, supercellen en gevaarlijke tornado's.
Het onderstaande overzicht kan gebruikt worden om te kijken welke onstabiliteit er bij een cape waarde hoort. Maar onthoud wel goed, CAPE is alleen de potentiele energie, Hoge cape waarden kunnen niet gebruikt worden om het weer te voorspellen.
CAPE waarde Atmosfeer
0 Stabiel
0-1000 Licht Onstabiel
1000-2500 Matig Onstabiel
2500-3500 Erg Onstabiel
3500 + Extreem Onstabiel
Er moet goed onthouden worden dat CAPE Potentieel beschikbare energie is, en alleen gebruikt wordt wanneer een luchtpakketje opgetild wordt en de laag van de vrije convectie bereikt. Wanneer cape waardes hoger zijn dan 2500j/kg en er ontstaan onweersbuien ontwikkelen ze in een rap tempo en kunnen het snel zware buien worden. In omgevingen met hoge cape kunnen buien zich zo snel ontwikkelen dat je ze met het blote oog ziet groeien.
(Met dank aan SevereWeather Kevin Broeren)
Huilie!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:25 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Jullie mogen het hebben hoor.Altijd maar het oosten van het land, ik word er knettergek van. Ik wil eens dat het gaat onweren en dat ze zeggen: in het westen kans op zware buien, in het oosten alleen chill wat regen. Maar néé hoor, altijd moet het oosten weer rekening houden met de hevigste neerslag.
Onweer valt nog mee though.quote:
Takes one to know one!quote:
Ik eigenlijk ook. Maar aangezien een groot deel van Nederland al het één en ander gehad heeft kon de TT toch maar beter verandert worden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:41 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Ik wacht ook nog steeds op noodweer...
Of nog andere opties?quote:
Geen wonder dat het zo activeert daar!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:42 schreef horned_reaper het volgende:
Het is gewoon 29 graden hier!.... echt FREAKING heet.... het zweet druipt van m'n voorhoofd af.
Buiten is het bijna niet te doen zo benauwd.
[ afbeelding ]
I know was net kasten aan het verhuizen maar dat doe ik ook niet weer met hittequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:42 schreef horned_reaper het volgende:
Het is gewoon 29 graden hier!.... echt FREAKING heet.... het zweet druipt van m'n voorhoofd af.
Buiten is het bijna niet te doen zo benauwd.
[ afbeelding ]
Ik zie alleen een windkracht 1 en 3 bij Overijssel?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:43 schreef Drassss het volgende:
Buienradar geeft even een windkracht 7 in OverrijsselDan weet je genoeg.
Had er "Noodweer @ het westen" gemaakt. Kun je lachen.quote:
Laatste uur moet je het even bekijkenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik zie alleen een windkracht 1 en 3 bij Overijssel?
Ah, nu zie ik het. Toch raar als je die verschillen ziet. 7 op de ene plek, en 3 op de andere wat misschien nog geen 20km verderop is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:45 schreef Drassss het volgende:
[..]
Laatste uur moet je het even bekijkenZie je een 7 voorbij komen.
Het zijn natuurlijk windstoten net voor de bui. Dan krijg je van die "rare" metingen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Ah, nu zie ik het. Toch raar als je die verschillen ziet. 7 op de ene plek, en 3 op de andere wat misschien nog geen 20km verderop is.
Goed, maar jezus wat een luchtquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:45 schreef Darklight het volgende:
[..]
Hey Logi, hoe gaat die?
Ik ga zo maar eens door de regen lopen
Dan gaat het dus ook zo los in de provincie Groningen, zal nog wel even duren dat het hier bij zee isquote:
Hmm, het gaat nu al los in het Oosten.. zie die activiteit! Waarschuwingen nu ook van KNMI.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:58 schreef JamFlava het volgende:
21:00 gaat het helemaal los in het Oosten?
Nou, er kwam toch aardig wat aan.quote:
RTV Oost.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:04 schreef eastlight het volgende:
Bij de brandweer in Twente zijn een tiental meldingen binnen gekomen van stormschade.
Bij een woning in Rijssen is de bliksem ingeslagen. Daardoor brak brand uit in de meterkast. De brandweer heeft de brand geblust. Ook in Oldenzaal heeft in een woning brand gewoed. Het KNMI gaf eerder op de dag een weeralarm af voor Oost-Nederland. Er is vrijdag kans op zware onweersbuien, hagel en windstoten.
Das een snelle bui, was hier (noord-Ov) ca 30 a 45 minuten geledenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:09 schreef themauster het volgende:
Het dondert hier goed aan de Groningse kust, in de verte komt er een donkere lucht aanzetten.
Kijk eens op buienradar en dan 24h vooruit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:14 schreef Logician het volgende:
Nou dat oosten is alweer afgelopen voor vandaag
Kan je niet vanuit gaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Kijk eens op buienradar en dan 24h vooruit.
Dan zie je meer dan mij @buienradar.nlquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:22 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Er komen wat rode pitten jouw kan op
In het westen ging het vanochtend toch ook flink los hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:13 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Dat helaas alleen weer het oosten wat leuk weer krijgt.
Ik zie het, ze hebben op een haar na gemist. Misschien dat de 2e lading wat meer brengt mocht het nog activeren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan zie je meer dan mij @buienradar.nl
Ik geloof er niet meer in.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:26 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik zie het, ze hebben op een haar na gemist. Misschien dat de 2e lading wat meer brengt mocht het nog activeren.
jammer dat het weer voorbij isquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:23 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
In het westen ging het vanochtend toch ook flink los hoor.
Nope, vanavond een 2e rondequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:14 schreef Logician het volgende:
Nou dat oosten is alweer afgelopen voor vandaag
quote:
't zal mij benieuwen. Leuk voor Almelo met die wielerronde en leuk voor Raalte met stoppelhaene en die tenten daar.quote:
Windhooooooooooooooosssssssssssssssssquote:Noodweer trekt over Achterhoek
EIBERGEN - De Achterhoek is vanmiddag getroffen door noodweer. Hevige onweersbuien die gepaard gingen met heftige regenval en enorme windstoten trokken over de regio.
Vooral in Lichtenvoorde, Vragender, Zieuwent en Groenlo kreeg de brandweer veel meldingen van omgevallen bomen en stormschade. Volgens onbevestigde berichten op twitter zou er zelfs een windhoos over het industrieterrein in Lichtenvoorde zijn getrokken, waarbij veel materiële schade is ontstaan.
De brandweer in Groenlo en Lichtenvoorde roept alle brandweerlieden op om ter assistentie naar de kazernes te komen. In Varsseveld staan hele straten onder water. In Ulft braken koeien los uit een weiland.
Op de Grolsedijk in Lievelde is rond twee uur een trein op een boom gereden. Door het extreme weer was de boom omgewaaid en op de spoorlijn terecht gekomen. Terwijl de brandweer bezig was om de boom te verwijderen reed de trein er tegen aan. Volgens de politie raakte niemand gewond. De treinpassagiers worden met bussen vervoerd.
In Berkelland lijkt de schade vooralsnog mee te vallen.
Het KNMI heeft voor de Achterhoek en Twente code oranje afgegeven: de waarschuwing voor extreem weer.
Later meer
Weer Lichtenvoorde, vorig jaar stond de fietstunnel (van 3 meter diep) ook al onder water.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Windhooooooooooooooosssssssssssssssss
Was ik nu maar bij mijn ouders.quote:
Die foto doet het hier half niet.quote:
Zal vast wel weer meevallenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
dat blijft echt zo'n lomp oer-Nederlands woordquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Windhooooooooooooooosssssssssssssssss
Kun je net zo goed in een glazen bol gevuld met regenwormen kijken, heeft ongeveer hetzelfde effect, namelijk geenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
iets voor in de OP?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Weer als in, het lijkt er altijd op dat er groots onweer etc aankomt, en meestal valt het allemaal wel mee of gaat het er net langs (Enschede).quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:18 schreef Drassss het volgende:
[..]
Weer? Vertelen geef eens voorbeelden.
Zoiets moet je een paar uur van te voren doen, gewoon buienradar/knmi.nlquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:11 schreef Jojoortje het volgende:
Waar kan ik het beste zien of het gaat regenen/onweren vanavond rond 19.30?
Welke site is daarvoor het meest geschikt?
Ja ben lui.
Tja als je alleen binnen je eigen stad kijkt en de tekst verwachting of het komt er zeker aan door elkaar haalt is het een enorme teleurstellingquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:22 schreef Logician het volgende:
[..]
Weer als in, het lijkt er altijd op dat er groots onweer etc aankomt, en meestal valt het allemaal wel mee of gaat het er net langs (Enschede).
Dat teleurstelling valt behoorlijk meequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:25 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja als je alleen binnen je eigen stad kijkt en de tekst verwachting of het komt er zeker aan door elkaar haalt is het een enorme teleurstelling
Buienradar kan je doodleuk uren laten voorspellen maar die trekken gewoon de bestaande buienreeks door. Daar zie je niet op of buien uitdoven of zich terplekke ontwikkelen. Heb je helaas niet veel aan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:23 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Zoiets moet je een paar uur van te voren doen, gewoon buienradar/knmi.nl
Lichtenvoordequote:
Ja, wel wat, maar voor het echte vuurwerk moeten we net over de grens zijn. Het oosten van Nederland zal voor een deel geschampt worden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:10 schreef Disorder het volgende:
Kunnen we nog wat verwachten voor vanavond? Ik kan daar niks over vinden.
Waar over de grens? Ik woon 300m vóór de grens....quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja, wel wat, maar voor het echte vuurwerk moeten we net over de grens zijn. Het oosten van Nederland zal voor een deel geschampt worden.
Het oosten van het land grenst aan de Duitse grens, where else? Dus hoe oostelijker je zit, hoe groter de kans. Vooral voor Enschede.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:21 schreef seasushi het volgende:
[..]
Waar over de grens? Ik woon 300m vóór de grens....
Een Pukkelpopje als weersomschrijvingquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:38 schreef Disorder het volgende:
Ik geloof dat ik geluk heb gehad dan. Snoeiharde windstoten. Hagel. Hangende bomen. Flink veel neerslag en gifgroene wolken. Echt heel dreigend. Mini-Pukkelpopje. Omgeving Raalte, Overijssel.
Hier in het zuidoosten nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:58 schreef eastlight het volgende:
Zit hier ook in het oosten en viel reuze mee allemaal
Wij in Enschede, toch echt het oosten, nog minder. Een buitje van een paar minuten, voor de rest vooral gerommel in de verte.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:57 schreef Hoerekots het volgende:
Godver altijd weer het Oosten wij hebben er maar een uurtje van kunnen genieten
Oke! ik hoor net dat de waarschuwing is ingetrokken Zwaarste buien het land uitquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:04 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Wij in Enschede, toch echt het oosten, nog minder. Een buitje van een paar minuten, voor de rest vooral gerommel in de verte.
Wooooooahhh kijk dat dan.. Het roteert... Woooaaaa da's komt een sleur uit wooaaaah.. Wat een buiencomplex!! Woaaaah...quote:
MOE SE KIEKE WA EEN LUCHT MAN ... MHOHOHOHO!quote:
Je kunt het ook overdrijvenquote:
Hoeveel tissues zou hij tijdens dit filmpje gebruikt verbruikt hebbenquote:
Die vent spoort echt niet. Kijk maar eens naar zijn andere filmpjes. Hij is vooral bekend om zijn treinfilmpjes met onsterfelijk commentaarquote:
Vrees niet! Voor morgen is er weer onweer voorspeld, het zal on-ge-twij-feld helemaal losgaan hier.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:19 schreef Logician het volgende:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
Sssshhhquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:37 schreef DemonRage het volgende:
Het najaar doet weer echt z'n intreede... half 9 's avonds is het alweer donker van de avondschemering.
Nu pas?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:41 schreef horned_reaper het volgende:
Hier beginnen de bomen ook al geler te worden en er vallen behoorlijk veel blaadjes van de bomen.... voor mij is het begin van de herfst nu ongeveer wel aangebroken.
Het onweer van vandaag stelde ook helemaal niets voor hier....
quote:
Ja..... ik heb hier eigenlijk weken achtereen heerlijk warm zomerweer gehad?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
![]()
Voor heel fucking Nederland is het sinds begin juli al herfst maar daar in dat gehucht waar hij woont pas eind augustus
Ik ben helemaal bruin.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:09 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ja..... ik heb hier eigenlijk weken achtereen heerlijk warm zomerweer gehad?
Jullie niet dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
ik ben al bezig om NL op te warmen zodat de boel in1keer explodeert, Duitsland zal jaloers wordenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:30 schreef DemonRage het volgende:
Nou krijgen we al die uitgeregende shit uit Duitsland omdat het om het lagedruk gebied heen onze kant op draait.
Veel regen, maar weinig onweerquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:34 schreef Rikketik het volgende:
Er ontstaat daar nog wel een lekker rode pit, zo ten hoogte van het Ruhrgebied.
Weinig moeite mee. Het hoeft van mij nu echt geen zomer te worden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:37 schreef DemonRage het volgende:
Het najaar doet weer echt z'n intreede... half 9 's avonds is het alweer donker van de avondschemering.
mag van mij nog wel een beetje hoor. Wij hebben nog 2 weken vakantiequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weinig moeite mee. Het hoeft van mij nu echt geen zomer te worden.
Ho wacht ff... eerst nog een paar lekkere herfststormen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:53 schreef michiel_merk het volgende:
Op naar de winter, ik ben dit net niet zomerweer/onweersbuien wel een beetje zat
Verder niets gezien van de inslag of sloten jullie later aan in de file zeg maar? Lijkt me een heftig gezicht.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:41 schreef Apotheose het volgende:
op de A7 bij Joure is het nog in een auto geslagen (en in asfalt). Wij stonden daardoor in de file en zagen later wel de gedupeerden in de berm staan met de pliesie. Zo heftig onweer (as in: dichtbij) vond ik het niet eens. Geen harde boem (komt waarschijnlijk door het geluid van de motor van de auto)
Ook de regen kan een grote rol spelen, het kan het geluid behoorlijk dempen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:41 schreef Apotheose het volgende:
op de A7 bij Joure is het nog in een auto geslagen (en in asfalt). Wij stonden daardoor in de file en zagen later wel de gedupeerden in de berm staan met de pliesie. Zo heftig onweer (as in: dichtbij) vond ik het niet eens. Geen harde boem (komt waarschijnlijk door het geluid van de motor van de auto)
ja dat idd ook.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ook de regen kan een grote rol spelen, het kan het geluid behoorlijk dempen.
Ook een filmpje van die downburst?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:53 schreef dan13lv het volgende:
net terug van stormchase, ben van 18.00 tot 19.00 in de buurt van osnabruck geweest en in de trein naar zwolle een downburst meegemaakt plaatjes volgen later
nee helaas ramen besloegen, zicht ging naar nul trein schudde heen en weer...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ook een filmpje van die downburst?
Wie weet wekt ze de bliksem wel opquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:37 schreef Dawnbreaker het volgende:
[flauw]
is ze een hete bliksem
[/flauw]
dus jij hoopt op een inslag?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wie weet wekt ze de bliksem wel op![]()
Ik hoop eerder dat de vonken over vliegenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dus jij hoopt op een inslag?
Bliksem > vonkenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik hoop eerder dat de vonken over vliegen
vonken geleiden beter in een vochtig klimaatquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik hoop eerder dat de vonken over vliegen
Yeps dat lijkt mij welquote:
Das een goeie tip voor morgen, als het gaat regenen moeten we maar buiten blijven staan, dat zal vast wel werkenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
vonken geleiden beter in een vochtig klimaat
Anyway, succes morgenquote:
Dank jequote:
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
neem wel een tentje mee voor als je een hoge druk gebied zou krijgen
sorrydit was de laatste
haha vette stream, ga deze wel even aanlaten,quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 06:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
Tipje, kijk de livestream op www.crazymother.tv daar zit een man al 48 uur in z'n truck met een webcam en microfoon, midden in north carolina (irene landfall), hij beantwoord vragen per facebook. echt te gekwat een heerlijke mafketel!
Yep, korte maar hevige buien.quote:
Er ontstaat een mooi lintje boven zee/in het westen jaquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:25 schreef marcel-o het volgende:
dr lijkt een lintje te onstaan in t west, richting oost.
potentieel plofkoffertje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:32 schreef StephanL het volgende:
[..]
Er ontstaat een mooi lintje boven zee/in het westen ja
Offtopic verhaal in spoiler voor Kree.Nou lijkt erop dat we nog wat buien gaan krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
Oranje rock valt in het waterquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:40 schreef StephanL het volgende:
Zo kaboemen nog meer flinke buien. Gaaf
Vervelend voor het feest in Katwijk aan de Rijn
Wellicht inderdaadquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:42 schreef kree het volgende:
[..]
Oranje rock valt in het water![]()
Of misschien hebben we weer zon vanmiddag, geen pijl op te trekken deze zomer.
Klopt al een uurquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:48 schreef StephanL het volgende:
[..]
Er komt veel water uit. Regent al een tijdje flink door.
LOL en dan komt er nog meer aanquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:07 schreef byah het volgende:
Hier in Noordwijk is een rommelmarkt in de straat, het komt echt met bakken uit de hemel, arme mensen
Yup en gerommel!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:22 schreef AJ1987 het volgende:
Ook regen in Den Haag. Best wel hard ook
En met meer wind heb ik het idee, dan net.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:27 schreef Hoerekots het volgende:
En het stort wederom hiermet veel gedonder
Hier valt het nog wel mee met de windquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:28 schreef StephanL het volgende:
[..]
En met meer wind heb ik het idee, dan net.
Zo dat is een flinke. Vanochtend ook één in Katwijk/Noordwijkquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:54 schreef Fredo55 het volgende:
Windhoos zojuist bij Terschelling,:
[ afbeelding ]
Foto: FlorisRoos
En deze kwam net via twitter binnenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:54 schreef Fredo55 het volgende:
Windhoos zojuist bij Terschelling,:
[ afbeelding ]
Foto: FlorisRoos
twitter:BuienRadarNL twitterde op zaterdag 27-08-2011 om 12:51:23RT @johanvangils: @BuienRadarNL mooie waterhoos bij Vlieland http://t.co/kBRsyO9 reageer retweet
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:55 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zo dat is een flinke. Vanochtend ook één in Katwijk/Noordwijk
[ afbeelding ]
Worden veel foto's/meldingen gepost op Twitterquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:11 schreef DemonRage het volgende:
't is echt weer om waterhozen te chasen.
quote:Den Helder – Een jeugdige voetballer uit Schagen is zaterdag licht gewond geraakt tijdens de bekerwedstrijd tussen HCSC C1 en Schagen C1. Plotseling trok een windhoos over het veld aan de IJsselmeerstraat en tilde de jongen zeker een meter de lucht in. “Hij kwam vervolgens ongelukkig neer en brak zijn pols”, zo meldt Ron van Steen, de jeugdvoorzitter van HCSC.
Het incident vond plaats aan het einde van de tweede helft, bij een 3-2 voorsprong voor de thuisploeg. “Het was echt bizar om te zien en het ging heel snel”, aldus Van Steen. “Het kwam ook volledig onverwachts, want het was droog en zelfs redelijk zonnig.”
De windhoos richtte verder geen ernstige schade aan. “Wel kregen enkele spelers van zowel HCSC als Schagen wat korrels van het kunstgras in hun ogen, dus dat leverde wat pijnlijke ogen op. Ook de scheidsrechter werd bijna omver geblazen.” Het slachtoffer uit Schagen ging na het incident met zijn vader mee naar het Gemini ziekenhuis voor behandeling.
Gestaakt
De scheidsrechter besloot de bekerwedstrijd na het incident te staken, er moest op dat moment nog een minuut of vijf worden gespeeld. “Het is nu aan de KNVB om te bepalen of de stand ook de eindstand wordt, of dat de resterende vijf minuten nog moeten worden uitgespeeld”, licht Van Steen toe.
mooie vangstquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:36 schreef horned_reaper het volgende:
Deze heb ik vandaag gespot bij de afsluitdijk!![]()
Was een prachtig gezicht.
[ afbeelding ]
Dat was bij ons vanmorgenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:25 schreef Lienzz het volgende:
hier in zuidlimburg is het al 1,5 uur aan het regenen met flinke donderslagen
De donderslagen vallen in omg Heerlen mee.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:25 schreef Lienzz het volgende:
hier in zuidlimburg is het al 1,5 uur aan het regenen met flinke donderslagen
Zo mooi. Trekt weer aardig aan. Opeens flinke wind.quote:
Idd, zat ik ook aan te denken toen ik naar de bezorgdienst keek van de cafetariaquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:37 schreef kree het volgende:
Zal nog maar even wachten met pizza bestellen, dit kan ik die bezorger niet aan doen haha
Ik sla hem overquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:40 schreef StephanL het volgende:
Die lampionnenoptocht in Katwijk, ouch
Ja gehad.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:41 schreef kree het volgende:
[..]
Ik sla hem over
btw heb je een mailtje teruggestuurd
Het was wel aardig dreigend ik zag het al aankomen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja gehad.
Wel apart zo sta je buiten naar de lucht te kijken en zo komt het met bakken uit de hemel
Het gaat lekker los hier in de regio, maar het is een klein buitje zo te zien op de radar.quote:
Nou kan me een dag in juni herinneren waarop het ook aardig lang tekeer is gegaan hoor.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:46 schreef Hoerekots het volgende:
Dit is echt de eerste dag van het jaar wat je een onweersdag kan noemen voor het Zuid-Westen
Niet voor Rijnsburg in ieder gevalquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:46 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou kan me een dag in juni herinneren waarop het ook aardig lang tekeer is gegaan hoor.
Was dat met die rolwolk?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:46 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou kan me een dag in juni herinneren waarop het ook aardig lang tekeer is gegaan hoor.
Wat? Gisteren was een onweersdag voor het zuidwesten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:46 schreef Hoerekots het volgende:
Dit is echt de eerste dag van het jaar wat je een onweersdag kan noemen voor het Zuid-Westen
Gisteren hadden we alleen in de morgen onweer! vandaag de middag morgen en avondquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:03 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Wat? Gisteren was een onweersdag voor het zuidwesten.
Vandaag heeft Zeeland last van de schaduw van Engeland.
Hier in Zeeland helemaal geen onweer gehad.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:18 schreef Hoerekots het volgende:
[..]
Gisteren hadden we alleen in de morgen onweer! vandaag de middag morgen en avond
Okquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:31 schreef Outpost76 het volgende:
Ik heb een mooi filmpje maar met nog maar 2 posts ga ik dat niet posten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |