Das een snelle bui, was hier (noord-Ov) ca 30 a 45 minuten geledenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:09 schreef themauster het volgende:
Het dondert hier goed aan de Groningse kust, in de verte komt er een donkere lucht aanzetten.
Kijk eens op buienradar en dan 24h vooruit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:14 schreef Logician het volgende:
Nou dat oosten is alweer afgelopen voor vandaag
Kan je niet vanuit gaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Kijk eens op buienradar en dan 24h vooruit.
Dan zie je meer dan mij @buienradar.nlquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:22 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Er komen wat rode pitten jouw kan op
In het westen ging het vanochtend toch ook flink los hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:13 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Dat helaas alleen weer het oosten wat leuk weer krijgt.
Ik zie het, ze hebben op een haar na gemist. Misschien dat de 2e lading wat meer brengt mocht het nog activeren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan zie je meer dan mij @buienradar.nl
Ik geloof er niet meer in.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:26 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik zie het, ze hebben op een haar na gemist. Misschien dat de 2e lading wat meer brengt mocht het nog activeren.
jammer dat het weer voorbij isquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:23 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
In het westen ging het vanochtend toch ook flink los hoor.
Nope, vanavond een 2e rondequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:14 schreef Logician het volgende:
Nou dat oosten is alweer afgelopen voor vandaag
quote:
't zal mij benieuwen. Leuk voor Almelo met die wielerronde en leuk voor Raalte met stoppelhaene en die tenten daar.quote:
Windhooooooooooooooosssssssssssssssssquote:Noodweer trekt over Achterhoek
EIBERGEN - De Achterhoek is vanmiddag getroffen door noodweer. Hevige onweersbuien die gepaard gingen met heftige regenval en enorme windstoten trokken over de regio.
Vooral in Lichtenvoorde, Vragender, Zieuwent en Groenlo kreeg de brandweer veel meldingen van omgevallen bomen en stormschade. Volgens onbevestigde berichten op twitter zou er zelfs een windhoos over het industrieterrein in Lichtenvoorde zijn getrokken, waarbij veel materiële schade is ontstaan.
De brandweer in Groenlo en Lichtenvoorde roept alle brandweerlieden op om ter assistentie naar de kazernes te komen. In Varsseveld staan hele straten onder water. In Ulft braken koeien los uit een weiland.
Op de Grolsedijk in Lievelde is rond twee uur een trein op een boom gereden. Door het extreme weer was de boom omgewaaid en op de spoorlijn terecht gekomen. Terwijl de brandweer bezig was om de boom te verwijderen reed de trein er tegen aan. Volgens de politie raakte niemand gewond. De treinpassagiers worden met bussen vervoerd.
In Berkelland lijkt de schade vooralsnog mee te vallen.
Het KNMI heeft voor de Achterhoek en Twente code oranje afgegeven: de waarschuwing voor extreem weer.
Later meer
Weer Lichtenvoorde, vorig jaar stond de fietstunnel (van 3 meter diep) ook al onder water.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Windhooooooooooooooosssssssssssssssss
Was ik nu maar bij mijn ouders.quote:
Die foto doet het hier half niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |