Kan je niet lopen ofzo dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:43 schreef tha_rizzo het volgende:
Vandaag ga ik denk ik maar kijken of ik de nieuwe Bold 9900 kan gaan halen
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:20 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Kan je niet lopen ofzo dan?
OS7 komt niet beschikbaar voor bestaande toestellen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:03 schreef El.Wulfo het volgende:
Weet iemand of blackberry 7 ook beschikbaar komt voor de 9780?
Thanksquote:
Volgens mij is het allebei micro USB.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:53 schreef tha_rizzo het volgende:
Even een hele stomme vraag maar kan ik de oplader van de 9700 gebruiken voor m'n 9900? De een geeft namelijk 750mA uit en de andere 700mA.
Ter reparatie opsturen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:05 schreef Jeffrey_San het volgende:
Hoi,
Ik heb een Blackberry Curve 8520, maar mijn toetsenbord reageert nu helemaal niet meer (eigenlijke geen enkele knop).
Batterij Pull heb ik al een aantal keer geprobeerd zonder resultaat.
Weten jullie wat ik hieraan kan doen?
ja..quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:49 schreef Jeffrey_San het volgende:
Ik heb nog 1 garantiesticker op de blackberry zitten.
Want ik had een andere behuizing waardoor er 1 weg is.
Zou dit uitmaken ?
dan ben je gewoon je garantie kwijt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:44 schreef Jeffrey_San het volgende:
hmm..
weet iemand hier een oplossing voor?
Zou ik moeten betalen als ze erachter komen?
want de zichtbare zegel zit er nog wel op
Mn toetsenbord en alle andere knoppen werken niet meer.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:35 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
dan ben je gewoon je garantie kwijt.
wat is er mis met je bb precies?
al vervangen voor originele toetsenbord of gewoon een andere?quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:14 schreef Jeffrey_San het volgende:
[..]
Mn toetsenbord en alle andere knoppen werken niet meer.
Alleen dat vierkantje nog
Ja, maar geen enkele knop werkt, mute knop enzo ook nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:03 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
al vervangen voor originele toetsenbord of gewoon een andere?
hmm dat is mooi zuig jaquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:25 schreef Jeffrey_San het volgende:
[..]
Ja, maar geen enkele knop werkt, mute knop enzo ook niet
was die er dan?quote:Op donderdag 1 september 2011 11:55 schreef pumpkinsoup het volgende:
Kan iemand mij even opnieuw toevoegen aan de Fok! groep op ping? Mijn telefoon was dood
Een BlackBerry koop je over het algemeen niet, maar krijg je van de baas.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom kopen mensen in hemelsnaam een BlackBerry?
Dat is sowieso niet uniek voor een BlackBerry, genoeg andere toestellen met een fysiek keyboard.quote:Edit: het enige positieve wat ik me kan bedenken is het toetsenbordje.
Ik ben meestal degene die meebeslist over smartphones op het werk, en ben echt blij dat ik die keuze nooit heb gemaaktquote:Op donderdag 8 september 2011 13:59 schreef PPL het volgende:
[..]
Een BlackBerry koop je over het algemeen niet, maar krijg je van de baas.
Ik twijfel sterk of ik als privé persoon ook een BB had aangeschaft en dan in dit topic aanwezig was geweest.
Persoonlijk zie ik ook niet zozeer de meerwaarde van een BB boven een ander soort smartphone voor privé gebruik.
Hiermee wil ik overigens niet zover gaan om te stellen dat de BB een ruk-toestel is of op een andere manier BB's bashen.
Voor wat ik er mee doe voldoet hij prima.
Wel stel ik dat ik hoogstwaarschijnlijk iets anders had gekozen als de baas mij had laten kiezen tussen bijvoorbeeld een BlackBerry toestel, Android toestel en/of iPhone.
Wel sterk afhankelijk natuurlijk van wat er dan precies wordt aangeboden, maar helaash... dat is niet aan de orde.
Klopt, maar het is het enige sterke punt wat ik kan bedenkenquote:Dat is sowieso niet uniek voor een BlackBerry, genoeg andere toestellen met een fysiek keyboard.![]()
Wat een onzin.. vast nog nooit een BB gehad.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom kopen mensen in hemelsnaam een BlackBerry? Ik heb zelden zo'n droevig telefoon OS gezien, het is zelfs nog erger dan Symbian.
Zo kan je niet eens normaal een Exchange server of Google Apps account toevoegen. Iets wat op elke andere smartphone al 10 jaar kan. Je bent gebonden aan debiele oplossingen als BER BIR BAR BIS BOS of weet ik wat voor 3-letter-lingo woorden. It doesn't make sense!
Edit: het enige positieve wat ik me kan bedenken is het toetsenbordje.
Laten dat nou echt punten zijn die de gemiddelde gebruiker interesseren.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom kopen mensen in hemelsnaam een BlackBerry? Ik heb zelden zo'n droevig telefoon OS gezien, het is zelfs nog erger dan Symbian.
Zo kan je niet eens normaal een Exchange server of Google Apps account toevoegen. Iets wat op elke andere smartphone al 10 jaar kan. Je bent gebonden aan debiele oplossingen als BER BIR BAR BIS BOS of weet ik wat voor 3-letter-lingo woorden. It doesn't make sense!
Edit: het enige positieve wat ik me kan bedenken is het toetsenbordje.
Android?quote:Op zondag 11 september 2011 12:19 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Wat een onzin.. vast nog nooit een BB gehad.
Rot op naar je android topic
Nee, een BB gebruiker heeft geen mail account?quote:Op zondag 11 september 2011 20:53 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Laten dat nou echt punten zijn die de gemiddelde gebruiker interesseren.
ik heb het, ik heb Vodafone, en via vodafone-mail e.d. gesynchroniseert. ik kan mijn Agenda en dergelijke (+contacten) ook gelijk mee-synchroniseren. ( http://mobileemail.vodafone.nl/ ) via dat heb ik het gedaan. eerst alles natuurlijk even aanmelden & inloggen, anders wil het niet.quote:Op zondag 11 september 2011 22:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, een BB gebruiker heeft geen mail account?
Vertel mij maar eens dan hoe ik een Gmail account kan toevoegen die synchroniseert incl. kalender en contactpersonen. Ook moet de mail netjes verwijderd worden en alleen de inbox. Uiteraard met slechts 1 envelopje op het homescreen.
Ik hoor het graag, want ik ben de enige met een Gmail account in de wereld die ik op een BB wil gebruiken.
Ik gebruik google maps als navigatie op mijn Blackberry, werkt geweldig goed en is gratis!quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:01 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Ik heb sinds 2 dagen de bb 9900. Hij is superNog nooit een bb gehad, moet ook even wennen aan het menu enzo.
Maar het uiterlijk alleen al..![]()
Maar weet iemand hier een fijne navigatie app ofzo? De enige Nederlandse was ¤40,-
Vind ik nogal overprized, aangezien ik het eigenlijk niet zo heel vaak gebruik.
Of kunnen die Engelstaligen ook? Staat NL er dan wel juis/geupdate op?
Edit: Ik heb inderdaad ook het idee dat mijn batterij vrij snel leeg raakt. Helemaal vergeleken met mijn (oude) Nokia N97
Voor Android wel, dus binnenkort misschien ook voor Blackberry.quote:Op zondag 18 september 2011 09:27 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Ja google maps..maar dat is toch helemaal niet met spraak?
Ik ken mensen waarbij het gelukt is, dus ja.quote:Op zondag 18 september 2011 13:40 schreef EL_Presidente het volgende:
kan je trouwens in het buitenland met een BB prepaid pingen via WiFi van je hotel?
Is verouderd ja, en jep.. Curve 8900 heeft een betere camera dan bold 9000.quote:Op zondag 18 september 2011 13:18 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Voor Android wel, dus binnenkort misschien ook voor Blackberry.
Trouwens die OP is ondertussen hopeloos verouderdEn curve betere camera? Dacht het niet.
Ik heb de 9780, die was zeer goed, totdat ie ineens kuren kreeg en dus opgestuurd moest wordenquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:22 schreef Dropdown het volgende:
Ik heb even zitten kijken naar de Blackberry Bold 9900. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe telefoon, gezien mijn huidige nog steeds gerepareerd moet worden en het ineens buiten de garantie valt. Nu ben ik zelf aardig tevreden met een touchscreen, maar weet ik niet of dit wel hetzelfde zal zijn bij de Bold. Zijn er mensen die het echt een goed touchscreen vinden, of valt het zwaar tegen?
[ afbeelding ]
Daarnaast even een vraag over bovenstaande afbeelding. Aan de rechterkant van de afbeelding zitten een aantal knoppen (normaal dus links op het toestel). Bij de Blackberry Bold 9900, zitten deze er dan voor het volume, dus twee volumeknoppen, en één voor de camera? Waar zit de "lock"-knop precies dan? (Dus waarmee je het toetsenbord/touchscreen kunt locken)
Dan zie je het witte Wifi symbooltje bovenaan staan. Als je BIS ook over wifi gaat zie je het BIS logo naast je wifi logo staan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:08 schreef Ghostbuster het volgende:
hoe kan je zien dat je op wifi zit ?
Heb een TR gedaanquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Komt omdat de topicreeks niet zo hard gaat...
2/3dagen is al enorm lang. 1 dag is niet heel vreemd. Als je wilt bijhouden hoe je accu het volhoudt kun je een battery watch app installeren.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mag ik hier eventjes binnenvallen....
Ik heb mijn blackberry curve 8900 nu later als een jaar....maar sinds kort doet de batterij raar. Hij is ineens heel snel leeg, vorige week hield hij het nog maar 2/3 dagen vol. Ik heb toen een battery pull gedaan en het leek wat te helpen, maar nu is hij ineens weer leeg. Terwijl hij gisteren (en volgens mij vanmorgen nog) nog helemaal vol was, aan het batterijtje op het scherm te zien (heb niet bij status gekeken). Ik heb er ook niets geks mee gedaan de afgelopen tijd...
Waar kan dit aan liggen? Of moet ik er vanuit gaan dat hij dood aant gaan is en dat hij aan vervaning toe is?
Bedankt
Bij Vodafone mis ik de D ook, gok een storing op de BB serversquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:09 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb T-Mobile en volgens mij is er iets mis met de data verbinding op mn 8900 (tenzij het niet aan de telefoon ligt). Ik kreeg een mail die ik had verstuurd terug. Vanmorgen werkte ping nog, maar nu krijg ik niet eens meer een 'd' van delivered, en na reboot wil whatsapp niet verbinden want:
snchr. fout: local connection timed out afer ~ 60000 (wacht aub blablabla).
Meer mensen met issues?
Ik denk 't wel, aangezien ik ook geen mailtjes meer ontvang of sowieso een internetverbinding tot stand kan brengen met m'n telefoon.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:21 schreef von_Preussen het volgende:
Leuk, merk momenteel dat ik allerlei belangrijke mailtjes mis omdat ze niet meer worden doorgeschoven vanaf m'n mailadres.
Neem aan dat dit ook het gevolg is van de hierboven genoemde storing?
Daar had ik gisteren ook last van. Ik moest eerst whatsapp helemaal verwijderen en daarna de nieuwste versie installeren voor ik het weer aan de praat kreeg. Volgens mij heeft dat niets te maken met de storing van blackberry, want die was gisteren nog niet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:57 schreef SpaceInvaders het volgende:
Na een software update vandaag blijft whatsapp op 'bijwerken' staan en verstuurd hij geen pings meer. Toeval? I think not
Ik vond het al zo rustig vandaagquote:Op maandag 10 oktober 2011 18:39 schreef Sandersson het volgende:
Goed bezig Bb. Heel de dag geen mails kunnen versturen, waar ik dacht dat ik gewoon verbinding had haha. Staan nu allemaal rode kruisjes voor. Kan ik nu lekker opnieuw gaan sturen. Nice
Internet werkt bij mij ook nog gewoon, ik denk omdat dit ook gewoon via Wifi gaat.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:47 schreef fruitellafantastic het volgende:
Raar.. Mijn apps kunnen geen verbinding maken, maar gewoon op internet met m'n BB kan wel..
Weet iemand hier btw of Wordfeud er ook voor BB is? En dan bedoel ik geen alternatief, gewoon de 'echte' Wordfeud..
Kreeg net een email binnen dus begint langzaam aan weer terug te komenquote:
Net zoals Skype er (nog) niet is voor BB.. Begin steeds meer spijt te krijgen van die telefoon.. Achteraf liever een Iphone of Android gehad..quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:24 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
En nee, wordfeud voor de bb is er (nog) niet
Skype is er wel, alleen niet in NL, ik weet niet of dat met BlackBerry te maken heeft of met bijvoorbeeld Vodafonequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:24 schreef fruitellafantastic het volgende:
[..]
Net zoals Skype er (nog) niet is voor BB.. Begin steeds meer spijt te krijgen van die telefoon.. Achteraf liever een Iphone of Android gehad..
Ik heb KPN. En ligt aan BB volgens mij. Mijn vrienden hebben dat wel op hun telefoon namelijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Skype is er wel, alleen niet in NL, ik weet niet of dat met BlackBerry te maken heeft of met bijvoorbeeld Vodafone
Al meerdere keren gereboot. Ook valt het op dat na die update m'n batterij veel minder lang mee lijkt te gaan.quote:
Hier deed hij het hele ochtend goedquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:04 schreef JaapLiekefan het volgende:
Hij begint het langzaamaan weer te doen..
Ditquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:23 schreef miss-jones25 het volgende:
[..]
Hier deed hij het hele ochtend goed
en nu doet hij weer helemaal niets
Stel je niet aan. Bellen en smsen werkt gewoon, gebruik dat gewoon als de nood echt zo hoog is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:06 schreef miss-jones25 het volgende:
Was het maar december dan mag ik nieuwe tel uitzoeken en dat gaat geen bb worden
baalde toch al van bb maar nu helemaal.
Dat ik al de balen van de bb had komt niet door die storingquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:10 schreef Gauner het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Bellen en smsen werkt gewoon, gebruik dat gewoon als de nood echt zo hoog is.
Als je toestel zomaar uitvalt is het dan niet iets om 'm op te sturen en te repareren?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:36 schreef miss-jones25 het volgende:
[..]
Dat ik al de balen van de bb had komt niet door die storing
maar omdat ik gewoon baal van het toestel die zo traag is als mn oma
en uit het niets uitvalt en weer aangaat.
Vreemd he dat ik dan de balen er van krijg en andere tel wil![]()
Ik merk net dat mijn mails weer niet doorkomen, dus als ik het goed begrijp is er weer een storing?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:44 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Baal er overigens wel van dat de BIS er weer uit ligt, ik las net dat men denkt dat een server in Engeland het probleem is.
Jup, er is weer een storing.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik merk net dat mijn mails weer niet doorkomen, dus als ik het goed begrijp is er weer een storing?
twitter:wikileaks twitterde op dinsdag 11-10-2011 om 20:31:29Has Blackberry been disabled by intelligence to stop Occupy Wall St spreading to EU, MENA. Recall statements post London riots about BBM. reageer retweet
twitter:BlackBerry twitterde op dinsdag 11-10-2011 om 22:35:16Message delays were caused by a core switch failure in RIM's infrastructure. Now being resolved. Sorry for inconvenience. reageer retweet
Alsof je boven de 1GB uitkomt in de maandquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:40 schreef fruitellafantastic het volgende:
Weet iemand hoe het zit met dat 'surf & mail met Blackberry' abonnement? Ik heb nu dus onbeperkt internet op mijn BB, wat ik heel fijn vind. Maar ik weet nu al dat mijn volgende telefoon geen BB gaat zijn. Kan ik het tegen die tijd gewoon overzetten naar een 'normaal' onbeperkt internet abonnement? Of ben ik dan gedoemd het te doen met zo'n '1gb' abonnement, omdat onbeperkt blijkbaar nergens meer te verkrijgen is..?
Er zijn mensen zonder andere hobby'squote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:37 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Alsof je boven de 1GB uitkomt in de maand
Ik ben blij dat er via WIFI iig nog iets aan contact met de buitenwereld mogelijk isquote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:57 schreef Miam het volgende:
Wow, dit wordt wel erg frustrerend! duurt lang hoor
Ja, en dat bij een miljoenenbedrijf als blackberry ..quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:41 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er via WIFI iig nog iets aan contact met de buitenwereld mogelijk isMaar inderdaad vervelend langdradig zo'n storing.
Ben bang dat zoiets best wel weer eens een hack actie ofzo kan zijn, vage figuren blijf je hebben op de wereld.
Wat wil je gecompenseerd hebben. De kosten van de BB Service zijn 5/10 per maand. Voor 3 hele dagen is dat 50 cent tot 1 euro. Niet heel spannend, techniek is nu eenmaal zeldzaam zonder fouten.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:45 schreef Miam het volgende:
[..]
Ja, en dat bij een miljoenenbedrijf als blackberry ..
Ik vraag me af hoe ze dit gaan compenseren.
Vind ook dat er maar weinig informatie naar buiten komt
Hack zat ik ook aan te denken ja .. we moeten maar afwachten hoe het gaat verlopen.
emotionele schade, we worden uitgelachen door die Steve Jobs adeptsquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:18 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Wat wil je gecompenseerd hebben. De kosten van de BB Service zijn 5/10 per maand. Voor 3 hele dagen is dat 50 cent tot 1 euro. Niet heel spannend, techniek is nu eenmaal zeldzaam zonder fouten.
Ik zeg toch ook niet dat het weinig is en dat ik er boven uitkom? Ik vraag alleen of iemand weet of dit mogelijk is, aangezien mijn volgende telefoon geen BB gaat zijn. Hoe zit dat met 'surf & mail met Blackberry'?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:37 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Alsof je boven de 1GB uitkomt in de maand
Met die 3 kom je nooit in de buurt, probleem zit vooral in "streaming-media" dus het kijken van video en luisteren van radio via internet.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:26 schreef fruitellafantastic het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het weinig is en dat ik er boven uitkom? Ik vraag alleen of iemand weet of dit mogelijk is, aangezien mijn volgende telefoon geen BB gaat zijn. Hoe zit dat met 'surf & mail met Blackberry'?
Ik weet trouwens niet eens echt wat 1GB inhoudt. Wat kun je er mee? Want ik ben op mijn telefoon toch wel elke dag met Facebook/Twitter/WhatsApp enz. bezig..
Ok, thanksquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:28 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Met die 3 kom je nooit in de buurt, probleem zit vooral in "streaming-media" dus het kijken van video en luisteren van radio via internet.
T-Mobile biedt bundels van 1GB met daarna een verlaagde snelheid, maar geen kosten.
Vodafone biedt bundels tot 2GB standaard aan, of extra 100mb voor 2.50
KPN heeft ook extra uitbreidings MB's of verdubbelaars.
Voor basis gebruik en met een eigen wifi netwerk thuis kom je wrs met 500mb al een heel eind.
Bij verlenging kan zoiets gewoon omgezet worden naar een "normaal" abonnement. Tussentijds kan zoiets wel eens lastiger te regelen zijn, dus dat zal je echt bij de provider moeten checken. Vaak sluit je een BB abonnement af voor de contractsduur, dus voor 1 of 2 jaar.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:32 schreef fruitellafantastic het volgende:
[..]
Ok, thanks
Maar hoe zit het dan met het internet abonnement van Blackberry (surf & mail met Blackberry) als ik een andere telefoon krijg? Stel ik neem over een tijdje een HTC of Iphone.. Wordt dat Blackberry abonnement dan gewoon omgezet naar een 'normaal' abonnement of kan dat niet meer nu?
Toen mijn vorige BB stuk ging en ik een android nam heb ik naar vodafone gebeld en toen hebben ze gewoon mijn BB abbo eraf gehaald. Terwijl mijn contract nog 1.5 jaar liep.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:41 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Bij verlenging kan zoiets gewoon omgezet worden naar een "normaal" abonnement. Tussentijds kan zoiets wel eens lastiger te regelen zijn, dus dat zal je echt bij de provider moeten checken. Vaak sluit je een BB abonnement af voor de contractsduur, dus voor 1 of 2 jaar.
Kan ik me niet voorstellen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:06 schreef fruitellafantastic het volgende:
Mijn batterij gaat er echt als een tierelier doorheen terwijl ik vrijwel niks doe.. Heeft dat ook met die storing te maken?
Komt waarschijnlijk omdat je telefoon contant verbinding met internet probeert te maken. Mijn batterij was gister ook opeens super snel leeg. Vandaag roamen uitgezet en nergens meer last van. Zet roamen wel weer aan als de storing voorbij is.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:06 schreef fruitellafantastic het volgende:
Mijn batterij gaat er echt als een tierelier doorheen terwijl ik vrijwel niks doe.. Heeft dat ook met die storing te maken?
Dat heb ik ook. Normaal kan ik zo'n 2 a 3 dagen met een volle accu. Nu heb ik hem de hele nacht op de lader gehad en zit hij al weer op zo'n 40 procent.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:06 schreef fruitellafantastic het volgende:
Hier ook, krijg wel mailtjes binnen maar thats it.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:17 schreef dreamzk het volgende:
Kbegin weer emails binnen te krijgen, progress
Probeer het met een pincet. Zo deed ik dat ookquote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:13 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik krijg mijn simkaart niet uit mijn Torch
Ja gelukt, belachelijk dat dat niet gaat. HTC Desire tot BB normaal werkt it isquote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:19 schreef fruitellafantastic het volgende:
[..]
Probeer het met een pincet. Zo deed ik dat ook
Roamen heeft alleen betrekking op internet in het buitenland, kan zijn dat je toevallig in het buitenland zit, maar voor mensen in Nederland heeft dit geen enkel effectquote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:23 schreef Marquito het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk omdat je telefoon contant verbinding met internet probeert te maken. Mijn batterij was gister ook opeens super snel leeg. Vandaag roamen uitgezet en nergens meer last van. Zet roamen wel weer aan als de storing voorbij is.
Hebt inderdaad gelijk, had ze even door elkaar gehaald.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:37 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Roamen heeft alleen betrekking op internet in het buitenland, kan zijn dat je toevallig in het buitenland zit, maar voor mensen in Nederland heeft dit geen enkel effect
Data verbinding uitzetten, de optie die erboven staat, heeft wel weer zin. Gok ook dat je die bedoelt
Dat is het enige wat ik nog wel kanquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:00 schreef magneetstrip het volgende:
Wat een onzin die storing, ik kan ook niet bellen en smsn! Meer mensen hier last van?
Las het idd dat de storing sinds vandaag ook Noord Amerika heeft getroffen. Het is alleen maar erger geworden dus..quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:31 schreef maartena het volgende:
Sinds vanmorgen doet mijn blackberry het ook niet meer, dwz, email. Internet werkt nog wel, dat gaat via AT&T.
Ik woon in de VS, had tot vanmorgen dus not gewoon alles werkend..... maar nu dus niet meer.
Behalve bij mij :|quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:20 schreef Roguee het volgende:
[..]
Dat is het enige wat ik nog wel kan
quote:
Sorryquote:
Collega kan ook niet bellen/smsen. Krijgt bij bellen een 'Bezet' melding.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:00 schreef magneetstrip het volgende:
Wat een onzin die storing, ik kan ook niet bellen en smsn! Meer mensen hier last van?
Samequote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:13 schreef Roguee het volgende:
[..]Ik krijg nog steeds een sync error
quote:
Kom op mensen.. 2 dagen geen internet op je phone.. Stel je aan zeg! Iedereen heeft een computer/laptop met internet. Bellen en smssen ging wel nog gewoon..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt fantastisch dat BB systeem, 1 storing en heel de wereld is plat in rep en roer
Serieus: dit is dus DE reden om geen BB te nemen, hopeloos verouderd hoe dit allemaal werkt.
Je betaald voor een dienst, die heb je vervolgens te krijgen. Of je nu wel of niet zonder zou kunnen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:28 schreef fruitellafantastic het volgende:
[..]
Kom op mensen.. 2 dagen geen internet op je phone.. Stel je aan zeg! Iedereen heeft een computer/laptop met internet. Bellen en smssen ging wel nog gewoon..
Ik heb er in ieder geval weinig last van gehad..
Is het verouderd? ik heb geen idee maar in de 5 jaar dat ik een BB heb kan ik me geen eerdere storing herinnerenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt fantastisch dat BB systeem, 1 storing en heel de wereld is plat
Serieus: dit is dus DE reden om geen BB te nemen, hopeloos verouderd hoe dit allemaal werkt.
Dat ontkent toch ook niemand? Storing kan nu eenmaal voorkomen, helaasquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je betaald voor een dienst, die heb je vervolgens te krijgen. Of je nu wel of niet zonder zou kunnen.
Natuurlijk is het verouderd, vroeger stuurde je zaken centraal aan. Maar in de huidige tijd is dat van de zotten, je telefoon (en laptop en weet ik wat allemaal) dient gewoon zelfstandig te werken. Het feit dat je gedwongen wordt een abo af te sluiten speciaal voor de BB is al te zot voor woorden. Je kan niet eens zo'n ding kopen en aan de slag, moet je opeens van alles aanvragen. Vrijheid 0. En dan heeft iedereen altijd een grote mond over Microsoft en Apple met hun gesloten producten, maar die zijn flexibeler dan BB.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is het verouderd? ik heb geen idee maar in de 5 jaar dat ik een BB heb kan ik me geen eerdere storing herinneren
Niet twee keer op de spatiebalk drukken achter elkaarquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:29 schreef vlam12 het volgende:
Soms als ik wat typ, dan krijg ik plotseling een punt (.) in mij tekst.
Hoe zet ik dat uit?
twitter:BlackBerryHelp twitterde op donderdag 13-10-2011 om 12:59:36To our customers: Please see this message from RIM Co-CEO Mike Lazaridis. http://t.co/XSyYjMY8 ^CB reageer retweet
Hier doet whatsapp het ook niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:07 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hmm, ik start mijn BB weer op en krijg bij whatsapp de melding dat ik onvoldoende netwerkdekking heb en daarom synchr. fout?
Dan moet je je Blackberry via usb verbinden en vervolgens Blackberry Desktop opstarten. Daar staat (onderaan) ergens een knop voor mobiel internet.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:10 schreef snellehenk het volgende:
Weet iemand hoe je je BlackBerry als router kan gebruiken, dus dat ik gewoon op mijn laptop kan via wifi vanaf de BlackBerry?
Ja ik heb hier een vraag over.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:23 schreef Maryn. het volgende:
Heel chil!
http://press.rim.com/release.jsp?id=5214
Ik weet niet of hier al vragen over zijn. maar ik zal graag weten of iemand het weetquote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:48 schreef mac_this het volgende:
hallo iedereen,
Ik vroeg me af, vervalt de fabrieksgarantie als je een behuizing van een zwarte blackberry bold veranderd?
mijn toetsenbord is namelijk in een kleine 10 maanden nogal heel erg versleten door nagels ed. Dus zal ik dit willen doen bij de plaatselijke 'turk'. (zoals men hem hier noemt!), Ik weet niet of je garantie van de winkel krijgt als je telefoon stukgaat, denk het niet.
Dit was mijn vraag, kan iemand mij hierbij helpen naar de oplossing zoeken?
alvst bedankt ;-) !
komt per dag wat bij, toch?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 02:14 schreef SpaceMouse het volgende:
[..]
Ja ik heb hier een vraag over.
Mag je nou alleen 1 app hebben of allemaal?
Want ik heb drive safe.ly pro gedownload, maar de rest kost nog steeds geld.
Best wel jammer als het zo is want ik wou graag Vlingo Premium.
Alvast bedankt
Idd, bij mij staat: Now 2 Gift apss available from Blackberryquote:
bij mij ook (nog steeds). naja, zal morgen wel nieuwe bij komen. denk ik!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:35 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Idd, bij mij staat: Now 2 Gift apss available from Blackberry
Google is your friend my friendquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:31 schreef snellehenk het volgende:
Hoe kan ik precies via mijn blackberry internetten op mijn laptop.
Als ik mijn bb aansluit op de laptop en bij dat programma op mobiel internet druk, zegt hij dat de verbinding mislukt is.
Ik kan ook nog allemaal dingen instellen, iemand enig idee hoe dit precies moet? , met welke instellen?
Volgens komt er per dag eentje bij.. en dan ergens in november zijn ze allemaal beschikbaar.quote:Op zondag 23 oktober 2011 08:41 schreef Dartanion het volgende:
Ik heb ook nog altijd slechts 2 gifts.. Samen een waarde van ongeveer 26 euro.. Dus nog 50 tegaan RIM!!!
Bij mij af en toe ook, battery pull doet vaak wonderenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:39 schreef dreamzk het volgende:
Mn batterij loopt de laatste 2 dagen bizar snel leeg, iemand anders nog meer last van?
Even kijken bij 'toep. omschakelen' of je niet heel veel programma's draaiend hebt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:39 schreef dreamzk het volgende:
Mn batterij loopt de laatste 2 dagen bizar snel leeg, iemand anders nog meer last van?
Hoe lang wacht je dan? Kan bij mij na een pull soms wel 5~10 minuten duren voor Whatsapp opstart. Soms is dan zelfs m'n hele geschiedenis weg. Doe ik dan opnieuw een pull, dan duurt het opnieuw lang, maar m'n geschiedenis is dan weer terug. Vager kan niet.quote:Op maandag 31 oktober 2011 16:13 schreef GuitarJJ het volgende:
Nadat ik vorige week mijn BB heb geupdate, werkt WhatsApp niet meer. Na de update moest ik de installatiewizard van WhatsApp weer door, waarbij je de voorwaarden moet accepteren en je naam + nummer moet invullen. Echter wil de app maar niet starten. Hij blijft altijd hangen bij ''Bijwerken" of "Registreren".
Iemand een idee? Heb m'n telefoon al een paar keer opnieuw opgestart. Verwijderen en herinstalleren van WhatsApp werkt ook niet.
Ik wacht sinds de laatste reboot al bijna 2 dagen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Hoe lang wacht je dan? Kan bij mij na een pull soms wel 5~10 minuten duren voor Whatsapp opstart. Soms is dan zelfs m'n hele geschiedenis weg. Doe ik dan opnieuw een pull, dan duurt het opnieuw lang, maar m'n geschiedenis is dan weer terug. Vager kan niet.
Dat is onder OS6 op een 9700.
Daarnaast zou het wel komen doordat ik de OS geupdate heb. Ik heb een half jaar geleden een gelekte OS6 op mijn 9700 gezet. Werkte allemaal prima etc.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:37 schreef GodsSon het volgende:
Is bij mij ook een paar keer geweest, geen idee hoe het zich uiteindelijk op heeft gelost.
Heb je misschien whatsapp op een andere telefoon ook geinstalleerd? Dat is 1x mijn probleem geweest namelijk. Nope!
Eventueel kan je programma eraf halen, battery pull, installeren, battery pull en gebruiken proberen? Al 2 keer geprobeerd. Werkt niet! Daarnaast ook de servicebooks al vervangen.
Of eventueel back up maken en terug naar fabrieksinstellingen, dan opnieuw proberne
Dat zou ik kunnen proberen, maar dan ook als laatste optie! Kost namelijk wat tijd en moeite om alles opnieuw in te stellen.
Bij T-Mobile kan dat, dus waarom bij KPN niet. Je moet er alleen rekening mee houden dat het altijd in je nadeel is. Dus verander je je abo, dan betaal je altijd meer dan dat je nu doet. Zeker nu, omdat je een BES/BIS-abo (BB-abo dus) erbij neemt (toevoeging).quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:54 schreef fotostarter het volgende:
Mensen,
weten jullie of je een KPN abonnement kunt aanpassen zodat je een BB volwardig kunt gebruiken?
Batterij-pull gedaan?quote:Op woensdag 2 november 2011 22:39 schreef Maryn. het volgende:
Wat een ongelofelijk kut apparaat is het ook. Als ik een whatsapp bericht ontvang en ik open 'm blijft m'n LED flashen/blinken... BAH!
En als ik 'm e-mail ontvang is het weer heel wisselvallig.. BAH!!
Dat probleem heb ik soms ook. Alleen vaak weer niet? Ik negeer het maar gewoon en controleer regelmatig of ik berichtjes heb.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:39 schreef Maryn. het volgende:
Wat een ongelofelijk kut apparaat is het ook. Als ik een whatsapp bericht ontvang en ik open 'm blijft m'n LED flashen/blinken... BAH!
En als ik 'm e-mail ontvang is het weer heel wisselvallig.. BAH!!
Lol welk cadeau?quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:05 schreef Biogarde het volgende:
Dat 4e kadoHeb je echt helemaal niks aan zonder Nederlandse ondersteuning
Ik had hem ook gedownload en hij herkende niks wat ie met de gratis versie wel herkende, maar dat komt wrs weer door een of andere storing, die mogelijk al voorbij is. Alleen kan ik het nu niet meer controlerenquote:Op zondag 6 november 2011 17:03 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik kan die Shazam helemaal niet installeren :S
Na het downloaden geeft hij een error.
Had je toevallig eerst de 'gewone' shazam? Bij mij hielp het om eerst de gewone te verwijderen en daarna de encore te installerenquote:Op maandag 7 november 2011 00:28 schreef mirann88 het volgende:
Ik heb dat dus ook steeds.. Als ik mn facebook-app uitzet en ik meld me af sta ik gewoon offline..
Daarnaast: ik heb ook al 3 keer geprobeerd shazam gratis te downloaden en ik blijf ook maar een foutmelding krijgen, heel irritant..
Opgelost, BBM uninstallend, battery pull 7 BBM weer opnieuw geinstald & weer een battery pull en nu is alles goed zover ik zie.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:34 schreef Eindhoven84 het volgende:
Hey vraagje, hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen.
Heb sinds vandaag een BB bold 9900 en wou me oude contacten uit me oude BB toevoegen, dat is allemaal goed gegaan. Alleen bij 1 persoon komt er in de messenger geen foto te staan, blijft een grijze avatar.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
juist dat bedoel ik.. is er niet eentje die gratizz is..quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:21 schreef GuitarJJ het volgende:
Maar er zat zat 'OS7 Theme for OS6' thema's. Dat zijn gewoon thema's voor OS6, maar ze gebruiken de icoontjes van OS7.
Ik gebruik deze. Kost 80 cent, maar ik vind hem er wel tof uit zien.
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/45437?lang=en
[ afbeelding ]
Neus eens rond op http://forums.crackberry.com/blackberry-themes-f16/quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:39 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
juist dat bedoel ik.. is er niet eentje die gratizz is..
9780 Bold..quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:57 schreef PPL het volgende:
[..]
Neus eens rond op http://forums.crackberry.com/blackberry-themes-f16/
Als je een typenummer van je BB had gemeld, had ik beter kunnen verwijzen.
Ik denk dat er er sowieso wel uitkomt vanaf hier.
![]()
BTW: OS7 is niet alleen voor touch devices.
De Curve 9360 draait ook OS7 maar heeft geen touchscreen.
Heb ik ook maar na een tijdje sloeg hij wel weer alles op bij mij. Probleem heeft zichzelf opgelostquote:Op zondag 11 december 2011 11:48 schreef Sanniepiep het volgende:
Hey! Ik heb een Blackberry Bold 9700, maak al een tijdje gebruik van Whats app, maar steeds als ik mijn telefoon reboot is mijn gehele berichtengeschiedenis weg... Kan dat anders?
Er staat bij mijn instellingen dat de berichten worden opgeslagen op de Mediakaart, als ik daar kijk, staat er als laatste datum 22 sept. 2011. Dus als ik reboot krijg ik ook altijd berichten van voor die tijd...
Daarnaast geeft whats app af en toe de mededeling dat de berichtengeschiedenis is uitgeschakeld en geen mediakaart beschikbaar is.
Wat gaat hier mis?
Zonder BIS geen Facebook en Whatsapp.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:12 schreef Braddie het volgende:
Heb nu een Blackberry Curve 9300, hartstikke leuke telefoon hoor, maar ik heb een T-Mobile abbonement(simpel) en ik hoef niet te pingen, maar Whatsapp/Facebook/Internet lijkt me toch wel het minste(Had hier voor een iPhone 3G en daar kon het allemaal goed op).
iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?
Even gegoogled:quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:22 schreef theKiD het volgende:
Ik probeer een gratis app te vinden voor mijn BB Curve om mijn dataverbruik eens inzichtelijk te krijgen. Alleen probleem is dat het meeste wat ik vind op i-net allemaal voor Android of iphone is. Weet iemand hier toevallig hoe ik inzichtelijk krijg mijn dataverbruik?
Soms gewoon nog een keer een pull doen. Ik heb dat op een Bold 9700 en 9780 ook weleens.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:03 schreef ivar92 het volgende:
toch niet zo simpel dus?
heb hier ook het whatsapp probleem met de berichtengeschiedenis. best wel vervelend, na een batterypull alle gesprekken kwijt..
Elke dag een nieuw nummer selecteren?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:51 schreef julian6 het volgende:
Ik zoek een wekker-applicatie waarmee ik de muzieknummers op mijn ipod kan shufflen.. met de ingebouwde wekker kan ik maar 1 nummer kiezen. Ik wil elke dag een andere horenIemand tips?
juist.. als ik elke dag door hetzelfde nummer wordt gewekt vind ik dat nummer niet meer goedquote:Op zaterdag 7 januari 2012 02:48 schreef theKiD het volgende:
[..]
Elke dag een nieuw nummer selecteren?
Ken het gevoelquote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:52 schreef julian6 het volgende:
[..]
juist.. als ik elke dag door hetzelfde nummer wordt gewekt vind ik dat nummer niet meer goed
Had dat gezeik met mijn batterij bij mn vorige blackberry ook. Als hij halverwege was liep hij vast en moest je battery pull doen, start je hem opnieuw op is batterij volledig leeg. Bij nieuwe begin ik dat gezeur ook al te krijgen, als hij op een kwart batterij is oid en je gaat ermee internetten dan is in 1x de batterij helemaal leeg. Doe je hem opnieuw aan is ie iets voller (gele batterij). Oplossing volgens mij is een nieuwe batterijquote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:35 schreef Max-Westerman het volgende:
Mijn bold 9700 is 2 weken geleden gevallen...
Het is scherm is aan een kant iets omhoog gekomen en een paar keer per dag valt hij gewoon uit, en als hij dan opnieuw opgestart is zit die te zeuren dat de batterij leeg is.
En als ik dan weer de batterij eruit haal en weer erin doe is die weer zo goed als vol
Iemand van jullie ervaring hiermee?
Ik ben bang dat een reparatie nogal duur gaat worden.
Maar ik betwijfel of het 100% aan de batterij ligt.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:09 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ken het gevoel
[..]
Had dat gezeik met mijn batterij bij mn vorige blackberry ook. Als hij halverwege was liep hij vast en moest je battery pull doen, start je hem opnieuw op is batterij volledig leeg. Bij nieuwe begin ik dat gezeur ook al te krijgen, als hij op een kwart batterij is oid en je gaat ermee internetten dan is in 1x de batterij helemaal leeg. Doe je hem opnieuw aan is ie iets voller (gele batterij). Oplossing volgens mij is een nieuwe batterij
encrypted communicatie, naadloze intergratie met exchange, mail verkeer valt buiten de datakosten, remote beheer vanaf de server (tot voor kort de enige smartphone waarbij dat kon), pushen van policies, etc.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Klopt, maar het is het enige sterke punt wat ik kan bedenken
Oplossing is om de blackberry te updaten!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:23 schreef Maryn. het volgende:
Ik heb net een update gedaan naar nieuwste versie WhatsApp.. maar nu kan ik niet meer in de berichten scrollen.. iemand enig idee hoe dit kan?
Ik zie geen verachil met de nieuwe?:pquote:Op maandag 23 januari 2012 14:12 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Oplossing is om de blackberry te updaten!
Nieuwe WA ziet er wel goed uit btw!
hoewel het sommige mensen wrl lukt zonder heb je in principe eeb volledig bis abonnement nodigquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:37 schreef Faux. het volgende:
Hoi
Ik wil graag een BlackBerry prepaid kopen, alleen ik vraag me af of ik dan wel kan WhatsAppen als ik in het bereik van een WiFi-netwerk ben. Ik heb dus geen internetabonnement of zoiets dergelijke. T-Mobile, KPN zeggen dat het wel kan, alleen in de Media Markt zeggen ze van niet. Dus mijn vraag is: kan je WhatsAppen als je geen internetabonnement of zo hebt maar wel WiFi?
Systeeminstellingen resetten?quote:Op maandag 30 januari 2012 22:58 schreef Shefkee het volgende:
Misschien kan iemand mij hier helpen..
Ik heb sinds 2 weken geen BIS meer. Apps als Twitter en Facebook werken wel, Ping en Whatsapp bijvoorbeeld niet. SMS'en en bellen gaat ook gewoon. Het Blackberry-tekentje is verdwenen, maar hij toont nog wel gewoon 3G. In een andere telefoon werkt alles wel gewoon, dus het heeft puur met mijn telly te maken(BB Bold 9700).
Ik ben naar de Vodafone winkel geweest, maar daar konden ze het probleem niet ontdekken. Heb de telefoon gedowngrade naar de laatste 6.0 van Vodafone NL, maar dat heeft ook niet geholpen. Voordat ik de telefoon opstuur voor wekenlange reparatie is het misschien slim om andere, met meer verstand van het (on)bekende probleem, het probleem voor te leggen..
Ik dacht dat het misschien aan een app kon liggen die signaal blokkeerde, maar ik zou niet weten welke app dat zou moeten zijn. Heeft misschien iemand anders een oplossing?
* Via WIFI werkt alles wel naar behoren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |