Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Vorige delen:quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Ben ik dus niet de enige die last heeft van misselijkheid in de ochtend..quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:45 schreef Madame_Paon het volgende:
Deel 8 staat alleen nog niet in de OP.
Voor de rest ben ik net wakker, en misselijk.
Alweer.
Ik weet nog niet wat voor dag dit gaat worden. Ik hoop een goede, maar je weet maar nooit ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemiddag!
Mijn kastje is klaarIk ben best wel trots op het resultaat, heb daarna wel 1.5 uur geslapen om een beetje bij te komen maar het mag de pret niet drukken! Het volgende project staat al in de grondverf
Goed, ik zal even moeten toegeven dat ik een onwijze noob ben als het op foto's erop zetten aankomt, dus ik ga even een linkje geven naar tinypicmooi hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zit ook echt gevoel in, tenminste dat zie ik er aan af.
Zou zelf ook weleens mijn gevoel in iets creatiefs willen leggen, helaas ben ik niet zo kunstzinnig aangelegd.
Een handenarbeid leraar vroeg mij ooit of ik soms gehandicapped was.![]()
hmm..tja volgens mij zijn er hier niet al teveel mensen met ptss. Maar ik weet ook niet van iedereen waarom ze angst en/of depressie hebben.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:04 schreef sweetdancegirl het volgende:
Hi there!
Nou, ik heb de verjaardag overleefd, me voornamelijk bezig gehouden met zusjelief die overduidelijk niet in orde was.
Zijn er hier trouwens meer mensen met PTSS? Ik weet wat het inhoudt enzo, maar lotgenotencontact mis ik wel.
Ja, ik ken 2 forums en op allebei ben ik weggetrapt. Had bij de een 3 dagen niet geschreven en gelijk een mail of ik nog wel lid wou blijven..stom gedoe.
Tja hoi maar echt praten doe ik niet echt... En ik ben al 3 dagen compleet van slag al gaat het vanavond even wat beter.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:04 schreef sweetdancegirl het volgende:
Hi there!
Nou, ik heb de verjaardag overleefd, me voornamelijk bezig gehouden met zusjelief die overduidelijk niet in orde was.
Zijn er hier trouwens meer mensen met PTSS? Ik weet wat het inhoudt enzo, maar lotgenotencontact mis ik wel.
Ja, ik ken 2 forums en op allebei ben ik weggetrapt. Had bij de een 3 dagen niet geschreven en gelijk een mail of ik nog wel lid wou blijven..stom gedoe.
Ik heb zo goed als heel mijn leven PTSS, wat zo'n 2 jaar (ben nu 28) pas volledig naar buiten kwam (toen begon voor mij de therapie pas echt en heb ook zo'n beetje alles daarvoor op zij gezet om beter te gaan worden) daarvoor is het altijd 'goed' verborgen geweest achter allerlei dwanghandelingen en verslavingen etc, waardoor ik mezelf en daarmee ook mijn gevoelens (vooral angst) niet echt ervaarde, ik was er eigenlijk nooit echt, ook voor mezelf niet, dus nooit geweten wie ik was, nu wordt het langzamerhand steeds duidelijker dat het de goeie kant op gaat, waar ik erg blij mee benquote:Op zondag 21 augustus 2011 00:04 schreef sweetdancegirl het volgende:
Hi there!
tja, daar draait het uiteindelijk om. want wat de PTSS heeft veroorzaakt is goed om te weten, maar belangerijker is imo hoe je er vanaf kunt komen..en een "klachtenvrij" leventje kunt leidenquote:Op zondag 21 augustus 2011 07:54 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik heb zo goed als heel mijn leven PTSS, wat zo'n 2 jaar (ben nu 28) pas volledig naar buiten kwam (toen begon voor mij de therapie pas echt en heb ook zo'n beetje alles daarvoor op zij gezet om beter te gaan worden) daarvoor is het altijd 'goed' verborgen geweest achter allerlei dwanghandelingen en verslavingen etc, waardoor ik mezelf en daarmee ook mijn gevoelens (vooral angst) niet echt ervaarde, ik was er eigenlijk nooit echt, ook voor mezelf niet, dus nooit geweten wie ik was, nu wordt het langzamerhand steeds duidelijker dat het de goeie kant op gaat, waar ik erg blij mee ben
Ja, al zie ik het gelukkig niet meer als iets waar ik vanaf zou moeten komen, en zie bepaalde gevoelens en gedachtes niet meer als verkeerd of ongewenst, zijn ze er met een reden en het mag er allemaal zijn net zoals iedereen er mag zijn zoals hij of zij is. Er is niks in een mens wat het niet goed bedoelt, er bestaan wat dat betreft geen foutjes of dergelijke, al lijkt het wanneer je niet herkent dat het bij een overlevingsstrategie en oude overtuigingen hoort op het 1e gezicht wel zo. Daarom is acceptatie van jezelf erg belangrijk, omdat je het deel van je vermogen wat besteed aan dingen die er niet zou mogen (wat niet klopt; het is er dus het mag er zijn) zijn krijgt om positieve en leuke dingen voor jezelf te doen. Alles wat je bestrijd wordt alleen maar sterker, en het willen wegstoppen van bepaalde dingen zorgt ervoor dat ze des te harder terug komen, wat ook logisch is; ze verdienen aandacht. Er wint niemand bij een gevecht tegen jezelf, het gaat om het leren begrijpen en houden van jezelf, dat je dat altijd als basis hebt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:23 schreef cafpow het volgende:
[..]
tja, daar draait het uiteindelijk om. want wat de PTSS heeft veroorzaakt is goed om te weten, maar belangerijker is imo hoe je er vanaf kunt komen..en een "klachtenvrij" leventje kunt leiden
Alsof ik over mezelf zit te lezen. Heel erg herkenbaar. Fijn, maar ook confronterend. Dubbel.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:23 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, al zie ik het gelukkig niet meer als iets waar ik vanaf zou moeten komen, en zie bepaalde gevoelens en gedachtes niet meer als verkeerd of ongewenst, zijn ze er met een reden en het mag er allemaal zijn net zoals iedereen er mag zijn zoals hij of zij is. Er is niks in een mens wat het niet goed bedoelt, er bestaan wat dat betreft geen foutjes of dergelijke, al lijkt het wanneer je niet herkent dat het bij een overlevingsstrategie en oude overtuigingen hoort op het 1e gezicht wel zo. Daarom is acceptatie van jezelf erg belangrijk, omdat je het deel van je vermogen wat besteed aan dingen die er niet zou mogen (wat niet klopt; het is er dus het mag er zijn) zijn krijgt om positieve en leuke dingen voor jezelf te doen. Alles wat je bestrijd wordt alleen maar sterker, en het willen wegstoppen van bepaalde dingen zorgt ervoor dat ze des te harder terug komen, wat ook logisch is; ze verdienen aandacht. Er wint niemand bij een gevecht tegen jezelf, het gaat om het leren begrijpen en houden van jezelf, dat je dat altijd als basis hebt.
Ik heb geleerd dat het delen van mij zijn die nog niet verwerkt zijn en op die manier vast zitten in het verleden, in de trauma momenten, als overtuigingen diep in mijn onbewuste die oprecht geloven dat er vandaag de dag nog gevaar is voor mij om volledig mezelf te zijn, omdat het destijds te pijnlijk zou zijn geweest om mezelf volledig te ervaren. Verstoord gedrag in de zin van dat het je beperkt neemt je in beslag en houdt een deel van jezelf weg voor de wereld maar ook van jezelf, omdat dat op een bepaald moment vanuit een overlevingsstrategie het veiligst was om er niet te zijn. Van delen die wil ik zeker niet af, ze mogen geheeld worden zodat ze weer beschikbaar komen om lekker te gaan leven en zodat ik er volledig kan zijn als mezelf
is best balen. Heb je ooit geprobeerd uit te vinden wat bij jou die aanval triggert? Want in de meeste gevallen een trigger...iets wat ervoor zorgt dat je "knapt".quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond allemaal!
Wat een dag, wat een dag! Ik had 2 dagen geen paniekaanval gehad, en vandaag kwam het er volgens mij opgebouwd uit! Ik bleef achter mijn adem hangen en stikte zowat! Daarna veel last gehouden van duizelingen, nu net weer een beetje bijgekomen, En dan heb ik er zo de kolere in, want mijnwas er dit weekend, en dan ben ik de hele dag een soort out! En nu is mijn vriend weer naar huis! Ik voel mij ook erg verantwoordelijk voor zijn geluk ofzo, ik weet dat ik dat niet ben, maar dat moet er even uitslijten! Nog een weekje en dan gaan we lekker een midweek op vakantie! Heb er nu wel weer zin in, maar dat wisselt ook per dag en per stemming, terwijl ik wel weet dat als ik er ben, ik het heerlijk vind midden in het bos!
Woensdag gaan vriend en ik samen naar mijn psycholoog, mijn psych vond het nodig om hem er ook een keer bij te betrekken, dus ik ben benieuwd!
Hoe is jullie dag geweest?
Als je een angststoornis hebt, heb je een grote kans om een depressie te ontwikkelen. Dat komt omdat je dan in feite moe wordt van je eigen gedrag, bang dat het niet verbeterd etc. Als je bv sociale angst hebt, je niet op straat durft en weinig sociale contacten hebt.. wordt je depressief van het feit dat het je niet lukt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:46 schreef minibeer het volgende:
Waarom eigenlijk depressie en angst? Komt dat vaak samen voor?
Hmm..tja ik kijk overal tegenop. Weer vroeg te moeten opstaan, in de regen en wind enz. naar school te fietsen. Weer 45 minuten praatjes van leraren aanhoren...waar ik de relevantie met de stof niet van snap. Het moeten voldoen aan eisen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:46 schreef Forever152 het volgende:
Het is juist heel goed Cafpow, dat je bent begonnen op je nieuwe school. Wat een prestatie!
Waar zie je precies tegenop als ik vragen mag?
Hier gaat het wat minder. Heb weer een terugval. Het ging de laatste tijd zo goed eigenlijk, ja nouja niet perfect, maar over het algemeen was ik positief. Totdat ik vandaag weer de leuke ingeving kreeg dat ik toch niet zo leuk ben als ik eerst dacht, dat ik alle moeite moet doen om de mensen bij me te houden, dat niemand echt om me geeft etc. En ja, ergens weet ik dat het onzin is... maarja als het eenmaal in je hoofd zit he... pff.
Ik moet zeggen, dat bijna elke stoornis wel tot depressie kan leiden. Want een stoornis is een probleem in je funccioneren en zodra je die zelf merkt, heb je kans op ontevredenheid welke de circel van depressie kan openenquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:50 schreef Forever152 het volgende:
[..]
Als je een angststoornis hebt, heb je een grote kans om een depressie te ontwikkelen. Dat komt omdat je dan in feite moe wordt van je eigen gedrag, bang dat het niet verbeterd etc. Als je bv sociale angst hebt, je niet op straat durft en weinig sociale contacten hebt.. wordt je depressief van het feit dat het je niet lukt.
Het komt dus wel vaak samen voor.
Waarom ze dat in één topic hebben gegoten, dat weet ik niet... maar het staat wel enigszins met elkaar in verband ja.
Ah, ok. Thanks voor de uitlegquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:50 schreef Forever152 het volgende:
[..]
Als je een angststoornis hebt, heb je een grote kans om een depressie te ontwikkelen. Dat komt omdat je dan in feite moe wordt van je eigen gedrag, bang dat het niet verbeterd etc. Als je bv sociale angst hebt, je niet op straat durft en weinig sociale contacten hebt.. wordt je depressief van het feit dat het je niet lukt.
Het komt dus wel vaak samen voor.
Waarom ze dat in één topic hebben gegoten, dat weet ik niet... maar het staat wel enigszins met elkaar in verband ja.
Klinkt erg heftig, hoe dit zo allemaal weer terugkomt, als het gebruikt van dat (of een ander) medicijn je de ruimte geeft om ermee aan de slag te kunnen dan zou ik dat doen. Je zou contact met je huisarts op kunnen nemen, vertellen dat je symptomen zijn, je daar eerder die medicijnen voor gehad hebt en die nu weer wilt. Of zou je oude huisarts eventueel de informatie naar je nieuwe door willen sturen zodat je recept vernieuwd wordt?quote:Op maandag 22 augustus 2011 03:17 schreef Danaîdes het volgende:
Of ik hier juist post weet ik even niet, mocht het verkeerd staan excuus.
Ik zit momenteel voor mezelf met een, redelijk, groot vraagteken boven mijn hoofd.
In mijn jeugd/pubertijd (van 13-17/18) heb ik psychologische hulp gehad gecombineerd met medicatie gebruik (Efexor).
Dit omdat ik mijzelf zeer deed door dingen uit mijn verleden en dingen die op dat moment met mij gebeurde.
Ik had last van angst-paniek aanvallen, zeer negatieve gedachtens etc. Mijn arts heeft toen samen met mijn psycholoog Efexor voorgeschreven en dit hielp voor mij heel goed.. Ik heb dit 3 jaar genomen en daarna langzaam afgebouwd.
Het is nu echter ong 3 jaar later en mijn symptomen van toen zijn op dit moment zeer sterk terug aan het komen. Mijn angst, mijn huilbuien, onzekerheid, alles... Ik heb heel sterk de neiging om terug te gaan naar mijzelf te pijnigen maar ik kan het nog tegenhouden.
Slapen gaat slecht (zoals jullie kunnen zien aan mijn posttijd... zucht).
Door mijn angst de laatste tijd heb ik mijn studie opgegeven... Ik durfde niet, ik kon het niet... Waardoor ik nu thuis zit, op zoek naar een baantje die ik hopelijk een beetje fatsoenlijk kan uitvoeren.
Mijn vraag is eigenlijk... Ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu... Ik voel me nu al zeker 2 maanden heel angstig, dat gevoel van overweldigende 'sadness' is volledig terug.. (het was altijd wel aanwezig maar het voelt nu al een hele lange tijd als een onzettend zware deken).
Is het een slim idee om terug te vallen op mijn vroegere medicatie? Is het slim om naar mijn huisarts te gaan hiermee? (Probleem dat ik hiermee heb is dat ik verhuist ben en nu een andere huisarts heb, vind ik heel eng als ik eerlijk ben..)
Dank jullie wel voor eventuele reacties.
Kan heel prettig zijn om een keer samen te gaan naar de psycholoog...quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Woensdag gaan vriend en ik samen naar mijn psycholoog, mijn psych vond het nodig om hem er ook een keer bij te betrekken, dus ik ben benieuwd!
Ik kreeg na het stoppen van alcohol en drugs een burnout van alle dwanghandelingen die ik deed om niet te voelen wat ik voelde, dat legde me volledig in beslag en werd me na een tijd teveel, wat dat betreft was er dus een duidelijk verband.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
hier gaat het verder wisselend, ik ben veel dingen aan het herbeleven terwijl ik dacht dat die beerput goed dicht zat, zoals mijn pestverleden en het gevoel daarbij, best wel beangstigend en zo zijn er wel meer dingen die ineens weer terug komen! iemand die dit herkent? hoort het bij een burn-out?
Dit laatste is heel erg belangerijk, want anders maak je de burn-out alleen erger, doordat je weer over je grenzen heen gaat.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:02 schreef Canillas het volgende:
[..]
Maar dit alles in hele kleine stapjes natuurlijk, niks forceren maar vooral leren en lief voor jezelf zijn, de angsten, dwang, depressiviteit zijn er niet zonder reden
ging wel goed het gesprek. Eigenlijk druk gemaakt om niksquote:Op maandag 22 augustus 2011 15:57 schreef Spacekitten het volgende:
Cafpow, hoe ging het gesprek?
Hier gaat het wel redelijk, slaap nog steeds slecht en alles, maar door de drukte kan ik me niet al te druk maken over alles gelukkig.
wat fijn dat het beter gaat met je zus, dat moet wel voor veel meer rust zorgen denk ikquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:09 schreef sweetdancegirl het volgende:
Goedemiddag,
Dagje thuis gebleven van werk vandaag. Zusjelief is de afgelopen 3 dagen ZH in en uit gegaan en het was voor haar, mijn ouders en mij erg vermoeiend en onzeker. Gelukkig gaat het nu weer goed met haar en is ze vanmiddag haar rooster op gaan halen.
Net geslapen, zo'n 2,5 uur en dat was wel ff lekker. Mn hoofd is rustiger en dat merk ik ook gelijk aan mn gedrag. Ben een stuk rustiger dan de afgelopen dagen. Vanavond lekker relaxen met mijn crime-avond
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten #17 hierquote:Op maandag 22 augustus 2011 18:59 schreef DaviniaHR het volgende:
Klein vraagje: waar is het medicatietopic gebleven?
quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:05 schreef Danaîdes het volgende:
Vandaag met een aantal mensen gepraat en iedereen zei ook, doe niet zo dom, ga naar je huisarts...
Dus ik ga morgen bellen... vindt het wel heel eng ><.
ach, wat leuk..zo blijf je wel bezigquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
goedemorgen iedereen! wat een weer zeg, ik werd om half 9 wakker van het onweer en de regen! maar verder wel goed geslapen gelukkig! ik ga zo op pad om verf te komen en nieuwe penselen, en dan kan ik weer lekker schilderen, ik heb naar aanleiding van de foto van mijn kastje een verzoek gekregen van een 4 jarig jongetje of ik een cars op zijn stoeltje wil maken en voor zijn zus een hello kitty! het zijn hele schattige kinderen dus dat vind ik wel leuk!
hoe is het met jullie?
ach, asistentes en HA zijn er om dingen te proberen te begrijpen en ach..maak je niet druk als ze je niet zouden snappen zouden ze altijd nog kunnen doorvragen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:05 schreef Danaîdes het volgende:
Uurtje of anderhalf uur geleden gebeld naar de huisarts, proberen uit te leggen aan mevrouw hoe en wat... Maar probeer maar eens door de telefoon uit te leggen hoe je je voelt als je stikt van de angst in je keel... Hoop dat ze me correct begrepen heeft.
Ik zou terug gebeld worden, ze ging overleggen of ze mij mijn oude medicatie mocht voorschrijven.
Verder wel vanacht fatsoenlijk geslapen, heb gisteren met mijn vader gesproken over mijn gevoel etc en nu net met mijn moeder... Reageerde gelukkig wel beter dan dat ik gedacht had, voelt wel fijn dat ze me begrijpen.
Ik zou zeggen bel nog een keertjequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:36 schreef Danaîdes het volgende:
Vanochten gebeld.. niet terug gebeld.. met mijn hart in mijn keel vanmiddag nog een keer gebeld "Oh nee wij zijn u niet vergeten hoor, ik bel u zometeen terug, moet het even met de arts overleggen"...
Nog niets... Hulp
Heb je geen kalmeringsmiddelen? Want ik weet uit persoonlijke ervaring dat een bezoek aan de huisarts niet helpt als het door stress komt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:36 schreef Danaîdes het volgende:
Vanochten gebeld.. niet terug gebeld.. met mijn hart in mijn keel vanmiddag nog een keer gebeld "Oh nee wij zijn u niet vergeten hoor, ik bel u zometeen terug, moet het even met de arts overleggen"...
Nog niets... Hulp
Jeetje, wat een gedoe zeg Cafpow! Is er niemand die jou even door kan geven wanneer je dan wel kunt bellen (secetaresse ofzow?)quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:54 schreef cafpow het volgende:
Ja lekker, is dat ik bel net weer naar de psych is ze er al niet meerSoms voel ik me echt niet serieus genomen
Fijn dat in je in ieder geval je vriend hebtquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:13 schreef Danaîdes het volgende:
Ben net teruggebeld.. Pff.. nou zeg... Of ik morgen langswilde komen...
Ik heb verder nix in huis nee :[. Naja.. Mijn vriend is thuis dus daar heb ik wel steun aan
Blijkbaar hoef ik niet meer te bellen, ik krijg net de brief door de bus met een nieuwe afspraakquote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:58 schreef Spacekitten het volgende:
[..]
Jeetje, wat een gedoe zeg Cafpow! Is er niemand die jou even door kan geven wanneer je dan wel kunt bellen (secetaresse ofzow?)
[..]
Fijn dat in je in ieder geval je vriend hebt
En het was toch lang geleden dat je die medicijnen had gehad? Dan is het op zich niet zo raar dat ze je vragen om even langs te komen denk ik. Succes vandaag!
Zie je wel dat het reuze meevalt. Meestal zijn ha zowieso best begripvol, want de meeste mensen die naar ha gaan hebben daddwerkelijk iets, zij het fysiek of psychischquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:44 schreef Danaîdes het volgende:
Had vanmiddag mijn afspraak, moet zeggen het viel me mee... Weer zoiets waarvan je denkt.. waarom heb ik me daar in hemelsnaam druk omgemaakt?
Hele aardige huisarts, ze wilde alles weten was heel begripvol..
Ik heb nu mijn oude medicatie terug en een verwijsbrief naar een psycholoog.
Moet over 2 weken even terug komen om te kijken of de dosering juist is etc.
Voel me een stuk opgeluchter nu ik weet dat ik iig weer hulp krijg=)
En Caf, wat vervelend dat je school je zomaar ergens dropt waar je niet thuis hoortVervelend ><
Ikhoop dat alles goed komt en dat je snel lekker mag slapen
wow....dat is leukquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:07 schreef ayumu het volgende:
Ik voel me bijzonder prettig vandaag maar ja ook een prachtige tekenwerk aangekocht voor 5 euro,
Net even contact gezocht met iemand foto's door gestuurd gelijk antwoord dat is een Faust met een waarde tussen de 300 a 400 euro![]()
Straks maar eens wat meer foto's door sturen van wat ik nog meer in de woonkamer heb hangen
Nare jeugd gehad waarin ik veel ben gekleineerd door m'n broer, terwijl mijn ouders niet echt stimulerend waren waardoor ik dus geen zelfvertrouwen op kon bouwen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
forever: heb je een idee waar deze gedachten vandaan komen? hebben vrienden je in de steek gelaten ofzo?
Hmmm..best balen dat je minder contact hebt gehad in de zomervakantie.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:54 schreef Forever152 het volgende:
[..]
Nare jeugd gehad waarin ik veel ben gekleineerd door m'n broer, terwijl mijn ouders niet echt stimulerend waren waardoor ik dus geen zelfvertrouwen op kon bouwen.
Momenteel voel ik me erg opgejaagd. Volgende week weer naar school en naar de introductie van een vereniging. Voel me niet echt fijn, omdat ik niet goed contact heb gehad met mijn klasgenoten in de vakantie, terwijl zij wel contact met elkaar hadden. Heb zelf wel contact gezocht, maar tevergeefs. Nu voel ik me ongewenst en daarom voel ik me wss opgejaagd om weer volgende week naar school te moeten..
@Cafpow: jeetje, dat moet ook jou weer precies treffen he... zeker als je al niet zo lekker in je vel zit, is in een verkeerde klas worden geplaatst niet echt fijn. Hoe voel je je daar verder bij?
Zeer herkenbaar.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:38 schreef DeZoektocht het volgende:
bahhhhhh! ben momenteel zo gestressed dat het opstarten van een youtube filmpje (begin van het geluid) gewoon een soort van schokgolf door mn hoofd laat gaan.
Het is ook net of het gewoon nooit beter word
wat fijn dat het een prettig gesprek was, en ik zou zeggen lekker uitrusten en zoveel mogelijk genieten tot vrijdag. Dan even hard ertegenaan, en daarna lekker ontspannen en voorbereiden op je mini-vakantie.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond!
Vandaag een goede dag gehad, Vanmiddag hadden mijn vriend en ik een gesprek bij de psych, en ik vond het wel spannend omdat ik niet wist wat ik moest verwachten, maar uiteindelijk een heel goed gesprek gehad, en zijn er ook wel dingen uitgepraat en uitgesproken, die ik eerder niet durfde te noemen! Hij heeft heel eerlijk en open met haar zitten praten, en alle vragen van haar ook eerlijk beantwoordt, Toen ik dingen op moest noemen die leuk waren aan mij, kon ik niks verzinnen maar met nare dingen wel hoor, had ik een hele lijst, en hij kon zich er in geen 1 vinden, afgezien van mijn controle dwang! Toen moest hij van de psych vertellen wat hij zo leuk vind aan mij en waarom hij bij mij is, En dat kwam er zo lief en gemeend uit dat ik bijna ging huilen, Volgens de psych kijkt hij telkens heel verliefd naar mij en dat was wel een *smelt* momentje! Het was al met al een goede middag, Vrijdag ga ik weer, die afspraak stond al en omdat we vandaag niet dieper zijn ingegaan op mijn problemen, zoals het herbeleven van dingen, ga ik vrijdag toch maar gewoon naar haar toe!
Ik heb vandaag wel mijn rust gemist en dan merk ik nu wel, Ik ben het echt zat,dus ga lekker op tijd naar bed!
Volgende week lekker een midweek weg met mijnen daar heb ik zin in!!!
Hoe is het bij jullie gegaan vandaag?
Tja, ik herken het ook wel. Ik kan om het minste echt een gigantische schrikreactie hebben, maar dat heb ik sinds baby. Zo kan ik van klassieke muziek enorm geirriteerd raken en in het uiterste kan het een woedeaanval uit lokken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:22 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar.
Ik heb het met allerlei geluiden die mensen maken: kuchen, met de lippen smakken, zuchten, ...
Face-to-face contact en tv-kijken is dus niet echt makkelijk ... sommige programma's sla ik daarom zelfs liever over, ook al keek ik ze altijd graag.
Ik zou niet weten wat een oplossing is, want ik heb 'm ook nog niet gevonden.
Verschrikkelijk zeg, Dat doe je echt niet en ze had haar mening gewoon tegen jou moeten zeggen in plaats dit zo publieke te doenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:46 schreef Spacekitten het volgende:
hier ook even een update dan maar: Het gaat echt af en aan en ben snel boos op alles en iedereen op het moment, ook nu weer (sorry moet t ff kwijt), mijn huisdiertjes waren uit logeren tijdens mijn vakantie en blijkbaar heeft de oppasdame mij lichtelijk zwart zitten maken op een ander forum dat ik niet goed voor ze zou zorgen en alles (teveel eten geef oa) en dat buiten mijn weten om. Dat ik niets wilde doen om het goed voor ze te krijgen! Ik ben zo boos, de diertjes zijn mijn alles en ik doe alles om ze gezond te houden en gelukkig en dan krijg je dit. We wilden graag nieuwe erbij, maar ik ben bang dat ik nu nergens meer terrecht kan omdat ik nu een slechte reputatie heb, heb wel gereageerd op het bericht, maar ben zo bang dat de schade al gedaan is!
Nogmaals sorry, dit is iets wat mij echt diep in mijn hart raakt.
Hopelijk is het met jullie wat beter?
Je bent nu gewoon terecht boos.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:46 schreef Spacekitten het volgende:
hier ook even een update dan maar: Het gaat echt af en aan en ben snel boos op alles en iedereen op het moment, ook nu weer (sorry moet t ff kwijt), mijn huisdiertjes waren uit logeren tijdens mijn vakantie en blijkbaar heeft de oppasdame mij lichtelijk zwart zitten maken op een ander forum dat ik niet goed voor ze zou zorgen en alles (teveel eten geef oa) en dat buiten mijn weten om. Dat ik niets wilde doen om het goed voor ze te krijgen! Ik ben zo boos, de diertjes zijn mijn alles en ik doe alles om ze gezond te houden en gelukkig en dan krijg je dit. We wilden graag nieuwe erbij, maar ik ben bang dat ik nu nergens meer terrecht kan omdat ik nu een slechte reputatie heb, heb wel gereageerd op het bericht, maar ben zo bang dat de schade al gedaan is!
Nogmaals sorry, dit is iets wat mij echt diep in mijn hart raakt.
Hopelijk is het met jullie wat beter?
Mijn motivatie was meer dat ik het zat ben om thuis te zitten. En dat ik er 3 jaar over kan doen en dat een diploma handig is als ik naar het buitenland wil vertrekken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Cafpow, Er moet toch een motivatie zijn waarom je er weer aan begonnen bent? Kun je dat uitleggen?
Vandaag weer bij de psych geweest, maar daarover straks meer want mijn maag wil nu eten!
Ik moet zeggen, dat ik wel de opleiding wil. Alleen ik kan niet goed tegen onzekerheden, mede door de pdd-nos schiet dan zomaar in de stress..en kan ik tig keer dezelfde vraag stellen zonder ook maar wat wijzer te worden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:34 schreef Nijna het volgende:
Lastig cafpow. Maar ook wel herkenbaar... vooral dat buitenbeetje gevoel.
Toen ik 24 ofzo was, ben ik in een soort van opwelling begonnen aan de pabo. Ik vond dat ik gewoon hbo moest doen en bla bla bla. Voltijds... kwam in een klas met vers van de havo mensen, dus een leeftijdsverschil van heb ik jou daar.
Kwam ook nog bij dat ik het jaar ervoor behoorlijk intensief aan mezelf had gewerkt en ik voelde zo'n kloof. Het vloog me de eerste dag al helemaal aan wat er allemaal moest enzo.
Binnen een week zat ik bij de decaan en ben ik gestopt...
Is je motivatie een goede om aan die opleiding te beginnen?
Als je niet thuis wilt zitten kan je ook (vrijwilligers)werk gaan doen misschien?
Succes, ik hoop dat jouw verhaal wel een successtory gaat worden, maar niet ten koste van jezelf!
Vanmiddag evaluatie gehad met mn behandelaar, we gaan op dezelfde voet verder.
Klachten leken iets afgenomen volgens de vragenlijst. Ik ervaar het geloof ik nog niet helemaal zo... Stemming lijkt wat beter, maar voel me evengoed niet ok.
Goed dat je over je pestverleden hebt gepraat. En ze zeggen altijd dat als de gesprekken wat met je doen dat je wel goed bezig bent.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond,
Vandaag weer bij de psych geweest, en ruim een uur zitten praten, Over vroeger en mijn pestverleden, En over het trauma wat ik daar blijkbaar toch aan over heb gehouden! Al met al was het een goed gesprek, Nadeel vind ik altijd dat ik dan aan het einde van de dag toch ineens overspoelt wordt door twijfel en emoties, Dat heb ik vaak na therapie, en vind ik niet leuk!
Ik twijfel dan echt ineens aan alles, over mijn relatie en mijn eigen gedrag, over de toekomst enz enz enz,
Mijn psych zei eigenlijk dat we mij gaan herporgrameren, En dan leren om voor mezelf te kiezen, Ook wil ze met mij in de toekomst andere therapie doen namelijk EMDR therapie! Echt voor het trauma verwerking gedoe! Iemand die er ervaring mee heeft?
Als ik dit zo lees ben je goed bezig, want nu ben je het aan verwerken en in het juiste hokje aan het plaatsenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 08:32 schreef Spacekitten het volgende:
Hoi allemaal!
Ook ik ben weer naar de psych geweest, het voorval van de oppasdame had een andere ervaring naar boven geroepen en hoewel ik naar binnenkwam met veel woede erover eindigde ik met een gevoel van verdriet, dat het jammer was dat het zo gelopen was. Ik kon er namelijk niets aan doen.
-----knip-----
wat fijn dat bijna alles geregeld is voor de daagjes weg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
nog 2 dagen en dan zit ik arnhem, midden in de bossenheb er heel veel zin in! vandaag de laatste boodschappen gedaan en mijn tas is bijna volledig ingepakt, alleen nog medicatie en tekenspullen! ik heb vanmorgen nieuwe potloden gekocht dus ik kan weer!! verder ben ik nu moe maar voel me verder wel goed!
cafpow, vervelend dat je zo twijfelt! kun je wel fantaseren over het halen van je diploma? dat je op ziet tegen hele dagen school kan ik me wel voorstellen, ik ben daarom in 2008 begonnen met een thuisstudie en daarnaast werken, dat was fijn omdat ik niet naar school hoefde maar het vraagt heel veel zelf discipline en doorzettingvermogen! en de combinatie 8-10 uur pd werken en daarna nog moeten studeren is soms heel zwaar geweest, in april ben ik afgestudeerd, dus was wel heel trots!
Cool, dan zit je om de hoekquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
nog 2 dagen en dan zit ik arnhem, midden in de bossenheb er heel veel zin in! vandaag de laatste boodschappen gedaan en mijn tas is bijna volledig ingepakt, alleen nog medicatie en tekenspullen! ik heb vanmorgen nieuwe potloden gekocht dus ik kan weer!! verder ben ik nu moe maar voel me verder wel goed!
cafpow, vervelend dat je zo twijfelt! kun je wel fantaseren over het halen van je diploma? dat je op ziet tegen hele dagen school kan ik me wel voorstellen, ik ben daarom in 2008 begonnen met een thuisstudie en daarnaast werken, dat was fijn omdat ik niet naar school hoefde maar het vraagt heel veel zelf discipline en doorzettingvermogen! en de combinatie 8-10 uur pd werken en daarna nog moeten studeren is soms heel zwaar geweest, in april ben ik afgestudeerd, dus was wel heel trots!
Tja, je kan er voor in aanmerking komen. Maar hier op het forum zijn we geen psychologen ed. Dus echt een oordeel geven gaat niet. Daarvoor moet je toh echt bij een professional wezen...;)quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:58 schreef braddofiel het volgende:
Hoi
Ik wil ook even (in het kort) mijn verhaal doen.
Ik ben nu 16, en al zo'n 3 jaar voel ik me vaak klote, en alles behalve gelukkig.
Nu ben ik net eens gaan googelen op depressies e.d, en ik kwam dit tegen m.b.t tot chronische depressie:
-te weinig of juist teveel eten --> Verschilt per periode
-weinig energie hebben --> Eigenlijk altijd
-vermoeid zijn --> Bijna altijd.
-veel of juist weinig slapen --> Wisselt ook heel erg
-verminderd gevoel van eigenwaarde --> Absoluut
-gevoelens van hopeloosheid --> Absoluut
-besluiteloosheid --> Ja
-concentratieproblemen --> Zo erg, dat normaal naar school kunnen gaan er niet eens meer inzit.
Hier heb ik dus echt al heel lang last van, en ik weet niet meer wat ik aanmoet eigenlijk. Ik weet dat een symptonenlijstje niet alles zegt, maar ik heb toch sterke vermoedens dat ik het heb.
En er zijn ook periodes dat het heel goed gaat, maar vaak ook gewoon juist niet.
Dus ja.. Kom ik ervoor in aanmerking?![]()
![]()
Het zou in ieder geval veel kunnen verklaren.
Misschien kun je iets duidelijk uitleggen waar je precies last van hebt, want op deze manier kan ik er geen soep van maken, en weet ik ook niet of ik het wel of niet heb!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:08 schreef pettobooster het volgende:
depressie en angst he?
hmm interresant topic alleen zie ik er niet veel van terug in het topic zelf
dat dacht ik wel even te vinden.
gewoon om te zien dat ik niet de enige ben die zich enorm depri voelt en angst voor wat elke volgende dag zal brengen..
ik zie het gewoon allemaal niet meer zitten waarom ben ik hier in dit leven?
zou het zijn om alleen dood te gaan?
heb er al aan gedacht dat "proces" te versnellen als iedereen begrijpt wat ik bedoel...
mar daar heb ik zelfs angst voor al prijzen de mensen om me heen dat wel goed..
mar angst voor wat er daarna is...
ik geloof nergens in volgens mij mind is het vergelijkbaar met slapen zonder dromen..
mar juist dat idee vin ik eng..
never wake up again...
mar ach
dat hoopte ik eigenlijk te vinden op dit topic
dat ik niet de enige zou zijn......
je bent ook zeker niet de enige.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:08 schreef pettobooster het volgende:
depressie en angst he?
gewoon om te zien dat ik niet de enige ben die zich enorm depri voelt en angst voor wat elke volgende dag zal brengen..
ik zie het gewoon allemaal niet meer zitten waarom ben ik hier in dit leven?
zou het zijn om alleen dood te gaan?
heb er al aan gedacht dat "proces" te versnellen als iedereen begrijpt wat ik bedoel...
mar daar heb ik zelfs angst voor al prijzen de mensen om me heen dat wel goed..
mar angst voor wat er daarna is...
ik geloof nergens in volgens mij mind is het vergelijkbaar met slapen zonder dromen..
mar juist dat idee vin ik eng..
never wake up again...
mar ach
Ik persoonlijk vind het niet heel belangrijk wat voor diagnose je precies krijgt, of wat voor woord je ervoor gebruikt, als jij je niet lekker voelt met jezelf en je leven dan mag je daarmee aan de slag en zijn mensen die je daarmee kunnen helpen, iedereen heeft het recht om vrij en gelukkig te zijn, dus ook jijquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:58 schreef braddofiel het volgende:
Hoi
Ik wil ook even (in het kort) mijn verhaal doen.
Ik ben nu 16, en al zo'n 3 jaar voel ik me vaak klote, en alles behalve gelukkig.
Nu ben ik net eens gaan googelen op depressies e.d, en ik kwam dit tegen m.b.t tot chronische depressie:
-te weinig of juist teveel eten --> Verschilt per periode
-weinig energie hebben --> Eigenlijk altijd
-vermoeid zijn --> Bijna altijd.
-veel of juist weinig slapen --> Wisselt ook heel erg
-verminderd gevoel van eigenwaarde --> Absoluut
-gevoelens van hopeloosheid --> Absoluut
-besluiteloosheid --> Ja
-concentratieproblemen --> Zo erg, dat normaal naar school kunnen gaan er niet eens meer inzit.
Hier heb ik dus echt al heel lang last van, en ik weet niet meer wat ik aanmoet eigenlijk. Ik weet dat een symptonenlijstje niet alles zegt, maar ik heb toch sterke vermoedens dat ik het heb.
En er zijn ook periodes dat het heel goed gaat, maar vaak ook gewoon juist niet.
Dus ja.. Kom ik ervoor in aanmerking?![]()
![]()
Het zou in ieder geval veel kunnen verklaren.
Dit zijn allemaal dingen die je diep raken en je niet positief beïnvloeden, sterker nog het zijn dingen waardoor het zijn van jezelf en dus het beleven van jezelf iets heel pijnlijks wordt, daardoor kan je het contact met wie je echt bent kwijt raken en dat zorgt voor een enorme leegte in je leven, dat kan ook niet anders als je niet vrij bent om jezelf te zijn. Jezelf niet kunnen zijn is het grootste gemis wat er is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 01:07 schreef pettobooster het volgende:
Korte samenvatting:
ken me vader niet, twee broertjes
voelde me te vaak niet geloofd
er werd veel gelogen
er was agressie
altijd ruzie
het voelde alsof ik altijd het minst ben geweest
zelfmoorden
zelfpijnigen
Hmm..tja, mischein zie depressei/angst niet echt terug in dit topic in de manier waarop het zich bij jou uit. Want bij iedereeen uiten depressies en angsten zich andersquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:08 schreef pettobooster het volgende:
depressie en angst he?
---knip----
mar ach
quote:Op zondag 28 augustus 2011 01:11 schreef ayumu het volgende:
Ik had echt afleiding nodig de afgelopen dagen was ik over alles aan het nadenken wat er gebeurd was en zat diep in de put.
Ging afleiding zoeken om er weer een beetje uit te komen en dat is me aardig gelukt geloof ik,
Tadalie,hij is mooi geworden hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu voel ik me tenminste moe van al het schuren en het in de olie zetten van het kastje :p![]()
om psychologische reden vreemdgaan. die ga ik onthouden...quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:29 schreef pettobooster het volgende:
please someone help me
mijn vriendin heeft me een tijdje geleden gedumpt
omdat ik te vaak loog en (om psychogische redene) meer nodig had dan haar liefde..
maar ik wil haar egt trug
maar ze begon opeens tegen me te praten via msn
weet niet wat ik moet doen
alles wat ik zou kunne zeggen heb ik angst over
ik durf het gewoon niet...
bang voor everything
heb enorm veel spijt van alles ben echt kapot aan het gaan maar nu ze na me toe komt krijg ik niks te zeggen
help mensen plzzz
Ik zou dit gewoon melden en kijk het even aan met wat je pyscholoog zegt, Al kan ik me voorstellen dat het bedrijsbezoek voor jou studie erg belangrijk is, Maar ja je kunt geen ijzer met je handen breken als het echt niet gaat.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:55 schreef cafpow het volgende:
hmm..mischien dat jullie hier een beetje bij kunnen helpen, maar doordat ik gewoon merk dat het nu begin van het schooljaar gewoon niet echt lekker loopt, zit ik eraan te denken om een mail te sturen naar mijn slc'er.
Maar ik zou totaal niet weten wat ik moet vertellen of niet. Nu is er morgen en dinsdag dus een bedrijfsbezoek, waar ik niet echt veel zin in heb, en nog maar ga kijken of ik er naartoe ga, ook al is het verplicht en 1 studiepunt.
maar goed, ik wil dus er zo vroeg mogelijk bij zijn want zoals het nu gaat kom de 1e lesweek niet eens door. Maar ik heb dinsdag dus een afspraak met de psycholoog en ik vraag me af of het niet beter is even te wachten en te kijken wat er dinsdag gebeurd met de psycholoog..
wat lijkt jullie handig?
Ik stuur vanavond waarschijnlijk gewoon even een zeer kort mailtje.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:14 schreef ayumu het volgende:
[..]
Ik zou dit gewoon melden en kijk het even aan met wat je pyscholoog zegt, Al kan ik me voorstellen dat het bedrijsbezoek voor jou studie erg belangrijk is, Maar ja je kunt geen ijzer met je handen breken als het echt niet gaat.
Om kennis en ervaring op te doen bij zulke dagen, Al heeft het meestal weining nut in mijn ogen. 30 euro inc. eten drinken etc? dat is wel erg weining hoorquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:37 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik stuur vanavond waarschijnlijk gewoon even een zeer kort mailtje.
En tja ik vraag me dus echt af waarom het bedrijfsbezoek zo belangerijk is. Want ik kies een opleiding en niet een bedrijf...zowieso gaat het om een beeld van de opleiding krijgen en of je wel goed zit, maar een bedrijf kan me daar echt niet bij helpen..
En ik zit dan al op de helft van mijn maandelijkse budget, aangezien ik per maand van 30 euro leef op vast lasten na. En ik krijg ook nog kosten kwa boeken ...en mijn ov kaart is pas woensdag geldig...
Per maand? ik geef nog minder uit aan noodzakelijke dingen uit eten drinken en huishoudelijke goederen. 225 euro aan zakgeld? ik heb misschien 20 euro in de maand ''zakgeld'' overquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:48 schreef redboyke het volgende:
amai 30 euro is wel weinig. ikzelf heb op moment 225euro zakgeld(sigaretten en mobiel internet en frisdrank en alles is op) ben opgenomen maar heb geen eigen studio. ik kan da zelfs niet betalen een eigen studio zit je onder budgetbeheer ofzo? vind da wel ambetant om onder budgetbeheer te zitten aan de andere kant is dat wel goed dat ik weet dat ik spaar dat ik geld opzij kan zetten tegen dat ik alleen woon want ik heb geen meubels of niks.
jullie zijn allemaal niet rokers zeker?quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:59 schreef ayumu het volgende:
[..]
Per maand? ik geef nog minder uit aan noodzakelijke dingen uit eten drinken en huishoudelijke goederen. 225 euro aan zakgeld? ik heb misschien 20 euro in de maand ''zakgeld'' over
*peuken 12 euro.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:34 schreef redboyke het volgende:
[..]
jullie zijn allemaal niet rokers zeker?ben op moment opgenomen als ik niet opgenomen was zou ik in theory dakloos zijn dus daarom 55euro per week lijkt dan toch niet zoveel als je rookt.
heb het kunnen regelen dat ik mijn zakgeld ene keer in de maand krijg ipv per week zoals de rest hier doet. onder het mom van " leren omgaan met geld" al moet ik zeggen dat ik deze maand voor de eerste keer in m'n leven iets heel dom heb gedaan. heb 200euro opgedaan op een sexsite en heb er spijt van. was gewoon iets impulsief en had dat nog nooit gedaan.als die van budgetbeheer dat te weten komt gaat ze vanaf nu voor alles bonnetjes vragen
normaal is mijn geld altijd op op het einde van de maand meestal een week ervoor. maar had een check ontvangen en heb daar niks over gezegd en ik heb dat op mijn rekening laten zetten was 175euro en begon te jeuken om er iets mee te doen. was al aan het rondkijken voor een headset en ik had me ingeschreven voor het porno topic hier op fok en toen kwam ik op die site terecht.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:40 schreef ayumu het volgende:
[..]
*peuken 12 euro.
*eten & drinken 25 euro.
*huishoudelijk wasmiddel, schoonmaakmiddelen 4 euro.
*voer en zaagsel 4 euro.
*luxe dingen/sparen.
Dat geef ik uit in de week 50 euro had ik al gezegd dat ik maar een keer per dag eet200 euro uitgeven op een sexsite? just what the fuck jij gaat vanaf nu echt wel bonnetjes inleveren
Dat is helemaal niet de schuld van FOK! volgende keer dat geld aan iets beters uitgegeven dan dat soort onzin en anders zat gratis porno op de interwebsquote:Op zondag 28 augustus 2011 19:55 schreef redboyke het volgende:
[..]
normaal is mijn geld altijd op op het einde van de maand meestal een week ervoor. maar had een check ontvangen en heb daar niks over gezegd en ik heb dat op mijn rekening laten zetten was 175euro en begon te jeuken om er iets mee te doen. was al aan het rondkijken voor een headset en ik had me ingeschreven voor het porno topic hier op fok en toen kwam ik op die site terecht.
dus eigenlijk is het allemaal schuld van fok en een stuk impulsief(en eenzaamheid)
ik rook L&M en een gewoon pakje kost hier 5,50euro(belgie) dus jij rookt shag ofzo? heb dat geprobeerd maar dat smaakt niet.ik koop ook een pot tabak elke week da's 15euro + 1,5¤hulzen maar in het weekend heb ik geen zin om sigaretten te schieten.
iedereen dat ik ken heeft meer zakgeld als mij dus ik voelde mij altijd arm, maar als ik jullie hoor mag ik wel blij zijn
En dat is dus de reden dat ik nooit een studie kon doen ik heb er simpel weg geen geld voor. Het is gewoon 3x niks als je zo moet levenquote:Op zondag 28 augustus 2011 20:14 schreef cafpow het volgende:
Ik val dus niet onder budgetbeheer ofzo. Maar studiefinanciering incl. Lening is 600¤. En woon thuis en betaal 200 kostgeld, aangezien ze mijn ma totaal bekort hebben op huursubsidie enz. Omdat ik dus stufi krijg, en mijn ma leeft van 200¤ meer.
Maar van die 400 moet ik iedere maand 170 apart zetten voor collegegeld, en ook nog ongeveer 100 aan boeken, 120 zorgverzekering ...dus hou ik bar weinig over..voor vervoer & extra's maar die exta's vallen dus af..
Ik heb dus al gelazer gehad. Mij. Slc'er belde net, dat ze mijn mail ontvangen had en dat ze haar gemeld hebben dat ik niet naar de bedrijven ben geweest. Ik zei ook dat ik het gewoon niet kon opbrengen en dat ik x moest Bellen om toch maar het bedrijf van vanmiddag te haan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
dank je wel cafpow, vervelend dat het niet gelukt is en dat de spanning te groot bleek, krijg je daar geen gelazer mee?
forever, vervelend dat je je zo buiten gesloten voelt! maar probeer het positief te bekijken. nieuwe klas dus nieuwe mensen, en dus mensen die jouw vriendschap en aandacht wel verdienen!, wat die andere meiden absoluut niet waard zijn!
ik lees de komende week wel mee maar weet niet of ik tijd heb om uitgebreid te reageren!
Precies, voor ik een besluit neem wacht ik morgen even af.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:26 schreef ayumu het volgende:
Goedemorgen![]()
Fijne vankantie, @gewoonmezelf87.
@Forever, ik denk dat wanneer de lessen begonnen zijn het vanzelf wel komt en soms lukt het niet maar dat is iets wat jezelf niet moet verwijten je kunt nu eenmaal niet met iedereen bevriend raken.
@cafpow Jammer dat het zo moet gaan, een beetje meer begrip mag wel. Studie is wel belangrijk dus of stoppen echt zo goed idee is? Ik zou echt proberen de studie van jou door te zetten. Maar dat is iets voor later denk dat je het beste morgen naar jou pyscholoog kan gaan.
Wel mooi dat er iemand met je mee naar buiten gaat. Lijkt me minder eng dan als je het alleen zou moeten doen!quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:53 schreef redboyke het volgende:
ben vrijdag geopereerd aan mijn kont wegens een haarnestcyste en sinds vandaag moet ik dat 2keer per dag laten verzorgen. echt niet leuk om iedere keer je kont laten zien.
en ze vinden dat ik wat moet gaan wandelen voor de bloedcirculatie zodat het wat vlugger geneest.
aangezien ik niet alleen buiten durf te komen gaat er mij elke dag iemand buiten laten en met me wandelen
Komt uiteindelijk ook wel goedquote:Op maandag 29 augustus 2011 13:43 schreef Danaîdes het volgende:
Mijn psycholoog heeft vandaag contact opgenomen met mij. Hij is echter momenteel op vakantie en belt mijn maandag terug om een afspraak te maken.. Buh..
Mijn angstgevoelens zijn wat minder nu mijn ouders en de mensen dicht om mij heen weten wat er aan de hand is..
Heb nog steeds dat onrustige gevoel.. Maarja.. Zal ook niet snel weggaan denk ik zo
Verder slaap ik heel veel... Alsof ik een jaar niet geslapen heb ofzo..
Komt wel goed.. zeggen ze =O
Goed bezig!quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:06 schreef Verse_Koffie het volgende:
Ik ga zo over 10 minuten voor het eerst weer alleen weg!
Kom al jaren mijn huis niet uit zonder begeleiding van mijn man en of hulpverlener.
Heb 4 mg Lorazepam ingenomen en nog voel ik mijn hart knalhard bonken...
Heb afspraak met mijn psychiater en ga dat doen op de fiets....
Ik wilde dit allleen maar even kwijt
Dank je wel...quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:23 schreef Velp het volgende:
[..]
Goed bezig!
Ik begrijp wat je bedoeld, ik heb mezelf ook een jaar opgesloten.
Als het begin er eenmaal is, hoe eng ook, gaat de rest ook volgen
Succes!
knap van je man dat hij er zo goed mee om gaat! Ik zou het zelf niet aankunnen als ik iemand thuis had zitten die zonder mij niet het huis uit komt, dat zou ik te belastend vinden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:06 schreef Verse_Koffie het volgende:
Ik ga zo over 10 minuten voor het eerst weer alleen weg!
Kom al jaren mijn huis niet uit zonder begeleiding van mijn man en of hulpverlener.
Heb 4 mg Lorazepam ingenomen en nog voel ik mijn hart knalhard bonken...
Heb afspraak met mijn psychiater en ga dat doen op de fiets....
Ik wilde dit allleen maar even kwijt
Ik heb EMDR gehad en heb er helemaal niets aan gehad.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn psych zei eigenlijk dat we mij gaan herporgrameren, En dan leren om voor mezelf te kiezen, Ook wil ze met mij in de toekomst andere therapie doen namelijk EMDR therapie! Echt voor het trauma verwerking gedoe! Iemand die er ervaring mee heeft?
Nee, ik voel geen trots ik ben niet blij, ik voel me alleen nog maar rotter nu.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:04 schreef cafpow het volgende:
@ Verse koffie: Petje af !![]()
![]()
Dat je nu tegen de andere afspraken opkijkt is niet zo erg, je hebt het al een keer helemaal alleen gedaan en na 3 jaar dat niet te kunnen moet het je toch wel een redelijk gevoel van trots geven.
Ik heb gelukkig een hele lieve man, die erg veel geduld met mij heeft.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
knap van je man dat hij er zo goed mee om gaat! Ik zou het zelf niet aankunnen als ik iemand thuis had zitten die zonder mij niet het huis uit komt, dat zou ik te belastend vinden.
klopt, maar iedere keer mee moeten als je ergens heen moet, bijv. de tandarts of dokter. en niet gewoon ff kunnen zeggen doe jij ff boodschappen vanavond, ik werk wat later, etcquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:44 schreef Verse_Koffie het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig een hele lieve man, die erg veel geduld met mij heeft.
Dat belastend kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar hij voelt het niet zo. Als hij ergens heen wil zonder mij is het ook goed
Ik ben niet bang in huis.
Ach, kijk het is maar mooi dat hij zo steunend is alleen moet het toch zwaar zijn!quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:44 schreef Verse_Koffie het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig een hele lieve man, die erg veel geduld met mij heeft.
Dat belastend kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar hij voelt het niet zo. Als hij ergens heen wil zonder mij is het ook goed
Ik ben niet bang in huis.
dat wist ik ook wel maar de mevrouw melde ons dat het niet veel en weinig steile heuvels waren, maar sommige waren echt steil! en ik fiets 5 dagen in de week dus was wel wat gewend, maar goed de natuur is prachtig, dus echt genieten!!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:53 schreef Maanvis het volgende:
Arnhem is idd heuvelachtig op sommige plaatsen. Die mevrouw dacht vast, net als ik, dat dat algemene kennis is.
dan zou het zomaar kunnen dat we elkaar gepasseerd zijn, wij gingen rond die tijd terug, we zitten op de koningsweg op droompark de hooge veluwe!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:16 schreef Velp het volgende:
Arnhem![]()
Vanaf waar moest je fietsen?
Ik kwam vanmiddag ook langs Burgers vanaf mijn vrijwillligerswerk, rond een uurtje of 3.
Dan pak je idd aardig wat heuvels mee!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
dan zou het zomaar kunnen dat we elkaar gepasseerd zijn, wij gingen rond die tijd terug, we zitten op de koningsweg op droompark de hooge veluwe!
de natuur is werkelijk prachtig, en er is genoeg te zien maar ik ga liever lopend over de heuvels heen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:37 schreef Velp het volgende:
[..]
Dan pak je idd aardig wat heuvels mee!
Die heuvels zijn erg mooi maar zoooooo vermoeiend!
Het had wel gekund als er een probleem op seksueel gebied zou zijn...maar voor psychische problemen doen ze dat niet al te snelquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:43 schreef Velp het volgende:
Ja, dat zei ik ook, maar gelukkig kon hij er wel om lachen
Idd, die problemen heb ik gelukkig nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:14 schreef cafpow het volgende:
[..]
Het had wel gekund als er een probleem op seksueel gebied zou zijn...maar voor psychische problemen doen ze dat niet al te snel
Er moet toch iets zijn dat die angst veroorzaakt, en je hebt die angst alleen bij de badkamer en slaapkamer?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
irritant he cafpow die stemmingswisselingen! ik heb een nieuw voor mij vreemde angst, ik krijg het hier in dit huisje benauwd als ik alleen het badkamertje in moet, is een klein donkere kamer, en zo ook de slaapkamer, voel me daar lichtelijk gestresst en dat terwijl ik daar normaal toch geen enkel probleem mee heb! ik vind het vreemd en vervelend,. net wilde mijn vriend even naar buiten en het idee dat ik hier dan alleen achter bleef in het donker.... paniek! dat heb ik dus alleen hier en alleen in de avond!
Tja dat vraag ik me ook af. Waarom het ene moment dingen heel makkelijk lijken en daarna zo zwaarder dan betonquote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:32 schreef Nijna het volgende:
Waarom lijken dingen 's avonds altijd heel logisch als je ze bespreekt en als je ze dan de volgende ochtend moet gaan uitvoeren is er een drempel van heb ik jou daar...
Ik zou mn behandelaar bellen, maar de stap om de telefoon te pakken is veul te groot...
misshcien is er hier iemand die je behandelaar voor je wil bellen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:32 schreef Nijna het volgende:
Waarom lijken dingen 's avonds altijd heel logisch als je ze bespreekt en als je ze dan de volgende ochtend moet gaan uitvoeren is er een drempel van heb ik jou daar...
Ik zou mn behandelaar bellen, maar de stap om de telefoon te pakken is veul te groot...
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:59 schreef Nijna het volgende:
Drempel over gestapt... *applaus voor mezelf*. Nu wachten tot ik teruggebeld wordt...
Wat is er gebeurt dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:03 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben net terug van vakantie.
Volgende week afspraak met de psych.
Ik durf eerlijk gezegd niet te vertellen aan haar dat het op vakantie behoorlijk mis ging met mij.
Niemand weet het, ze vermoeden niks.
Godver, ik kan niet leven met mezelf.
Ik ben zo moe. Als het mocht lag ik de hele dag in bed.
Geprobeerd mezelf te verdrinken.quote:
dan ben je dus een gevaar voor jezelf en voor anderen. Ik zou persoonlijk zeggen dat misschien een opname een goed idee is.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Geprobeerd mezelf te verdrinken.
Serieus overwegen om mezelf maar uit de auto te tiefen toen mijn vader met ons erin over de autobahn reed met 170 km/uur.
Voorbereidingen maken voor poging 3. Daar vervolgens mee gestopt uit schaamte en walging van mezelf.
Ik durf er met niemand over te praten uit schaamte en walging.
Misschien wel een idee ja.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan ben je dus een gevaar voor jezelf en voor anderen. Ik zou persoonlijk zeggen dat misschien een opname een goed idee is.
Het is te snappen dat je je er niet goed bij voelt maar probeer toch te praten of ga even wandelen ofzo jezelf even afsluiten van allesquote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb het even helemaal gehad!! mijn halve zachte vent is een beetje verkouden! en nu is de hele planning geschrapt voel ik me eenzaam en zit er een paniekaanval onder t oppervlak, die ik vooralsnog tegen probeer te houden! hij voelt mijn boosheid maar we zeggen er veide niks over dus we zijn samen op vakabtie, ik heb alles betaald en hij gaat in bed liggen omdat ie een snotneus heeft! zo klaar ermee!!!
ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik iets te hard ben geweest! hij heeft enorme hoofdpijn en buikkrampen en hij heeft het heel erg koud! we gaan morgen naar huis toe, na een goed gesprek hebben we besloten dat dat beter is en zodra ik verder ben in het proces van overwinnen van de burn-out boeken we een nieuwe vakantie! praten werkt soms echt wel :$quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:44 schreef cafpow het volgende:
[..]
Het is te snappen dat je je er niet goed bij voelt maar probeer toch te praten of ga even wandelen ofzo jezelf even afsluiten van alles
En vooral probeer toch te genieten
Als je een gevaar voor jezelf vormt, kun je opgenomen worden.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:01 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Misschien wel een idee ja.
Zo kan het in ieder geval niet meer. Ik word helemaal moe van die buien. Straks doe ik mezelf nog echt iets serieus aan en dat is ook niet echt leuk voor mijn familie.
Maar hoe moet ik hulp zoeken?
Ik bedoel, ik heb dit in het verleden ook gehad, in mindere mate maar elke keer kreeg ik een receptje mee en dan hield het niet op. Die buien of die gedachtes.
Wat als ze me nu ook weer een receptje meegeven en dan maar denken dat alles goed komt.
Ik ben ook erg nerveus om te zeggen bij de psychologe volgende week dat ik 3x bijna het had gedaan. Wat zou haar reactie zijn en zouden er acties volgen?
Wat nou als ik weer iedereen pijn doe en eindig met een stel ouders dat mij niet gelooft (dat het aanstellerij is en dat ik heel vrolijk eruit zie en dat het dan verzonnen is volgens hen, en stel dat de psychologe gaat zeggen dat het wel "mee valt"
Moest er even uit, excuus.
zie je, soms zijn emoties enorme verraders..en zorgen ervoor dat je anderen heel verkeerd inschat.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik iets te hard ben geweest! hij heeft enorme hoofdpijn en buikkrampen en hij heeft het heel erg koud! we gaan morgen naar huis toe, na een goed gesprek hebben we besloten dat dat beter is en zodra ik verder ben in het proces van overwinnen van de burn-out boeken we een nieuwe vakantie! praten werkt soms echt wel :$
Spacekitten, wat voor soort gedachten?(je hoeft ze niet per se te delen hoor). Ik snap wel precies hoe je je voelt, want bij mij is het exact hetzelfde de emoties komen en gaan. Het ene moment kan ik alleen huilen en het andere moment kan niks mij stoppen...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:54 schreef Spacekitten het volgende:
Hey, zal eens wat vlug van me laten horen, ben nu zo bek af dat ik het kort houd, tis al heel de week een stroom aan gedachtes en gevoelens! Echt vermoeiend, maar ik lees nog steeds mee hoor!
Cafpow, goed dat je bent gegaan ondanks alles!
Summer, kaart het toch aan bij je psych, vraag haar/hem anders hoe je meer hulp kunt krijgen!
Gewoonmezelf, jammer dat je lief ziek is en goed dat je het dan later een andere vakantie inpland!
Zo nu is het genoeg, truste!
Lastig dit, maar goed, ik zou zeggen rust zoveel mogeijk en probeer de gedachtes hun vrije gang te laten gaan en ze van je af te gooienquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:26 schreef ayumu het volgende:
Heel erg moe... Veel gedachtes ondertussen over hoe en wat, en iemand vind mij een beetje leuk die nou niet echt zo oud is en heel stiekem begin ik dat wel leuk te vindendeels had ik allang het contact moeten verbreken maar ik kan het niet, Wat mij heel onzeker maakt en eigenlijk wil ik het ook niet bang dat er iets gebeurt met zo iemand.
Het kan heel makkelijk de EMDR zijn, ze zeggen dat je soms dagen nog last ervan kan hebben.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:22 schreef Spacekitten het volgende:
Super goed dat je het allemaal gehaald hebt Cafpow!
En tsja ochtenhumeur... die heb ik ook en mijn vriend soms ook, kun je nagaan hoe gezellig het dan is 's ochtends
Ik ben nog steeds moe (stomme tijd van de maand) maar heb gelukkig redelijk geslapen, wel enorm gedroomden dat van de gedachtes, het springt echt alle kanten op, bijvoorbeeld van dat ik niets goed genoeg doe of ben tot dat de rest van de mensen alles fout doet en is. Kan ineens heel verdrietig zijn of super blij. Ik gok dat het een beetje de nasleep is van de emdr en dat mijn hormonen nu gewoon overhoop liggen
spannendquote:Op donderdag 1 september 2011 10:48 schreef Velp het volgende:
Ik heb vandaag een date!
Ook weleens leuk voor de afwisseling
he, jammer dat alles zo moest lopen..maar goed aan de ene kant mischien iets beter want nu heb je meer rust en tijd om met jezelf en je "knopen" bezig te zijn.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:47 schreef Nyota het volgende:
Hi all,
Hier al een tijdje niet geweest. De afgelopen weken waren een grote vreselijke klote achtbaan. Ik voelde me al vreselijk en vervolgens heeft m'n werkgever me ook nog ontslagen. Jaja, ziek en ontslagen. Fantastisch, dat kon er ook nog wel bij. Een heel circus van bedenken hoe en wat en een jurist er bij om te kijken hoe en wat. Ik ben niet de enige die ontslagen is, maar wel de enige zieke.
Het is echt vreselijk bot gebeurd en wilde me eerst ook tot op het bot verzetten. Daarna dacht ik: dat kost me te veel negatieve energie. En straks kan er dan ook nog uitkomen dat ik er moet blijven werken: ik wil niet voor een bedrijf werken dat zo met mensen om gaat. Of te wel, we zijn er uiteindelijk onderling uitgekomen en nu wacht mij de oh zo fijne ziektewet.
Ik ben gebroken. Ik kan nu echt niet meer. Nu het allemaal zo goed als geregeld is, stort ik weer in en was ik waar ik drie weken geleden ook was, maar dan nog net wat kutter.
Ik houd mezelf voor dat ik me de komende tijd goed kan gaan bedenken wat ik wil, wie ik ben etc etc en als ik me hopelijk na een aantal maanden beter voel, kan ik weer een baan gaan zoeken. Echter ben ik nu al bang voor het UWV circus en vraag me vanalles af: de fijne UWV-arts: wat nou als hij zegt dat ik wel makkelijk weer kan werken? Echt, ik weet het even allemaal niet meer.
Wel heb ik een nieuwe psychotherapeute gevonden waar ik volgende week heen kan. Hopelijk klikt het met haar wel en kan ik beginnen om echt aan mezelf te werken en over een tijd weer beter functioneren. Tijd zat...
Als iemand trouwens de ins & outs van UWV en ziektewetuitkeringen en alle mogelijke valkuilen weet en goed tips heeft (want die UWV-site is nogal bout), please let me know.
Het is een nummer dat ik iemand heb belooft te bellen als ik weer wat van 'plan' benquote:Op donderdag 1 september 2011 19:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
wat is 113? of was het een tikfout?
Ik weet niet eens wie de decaan op mijn school isquote:Op donderdag 1 september 2011 19:35 schreef cafpow het volgende:
@ Summerbird, is het niet handig om 1 iemand in vertrouwen te nemen, zoals bijv. een decaan? Decanen Hebben zon geheimhoudingsplicht en zijn meestal best begripvol..en ze kunnen naar de praktische kant gaan kijken met jou:)
Ja, het werkt op dat moment wel, het is handig omdat ik dan even erover praat en weer even tot zinnen kom. Maar bij mij is het effect niet langdurig, maar als ik zo'n bui heb helpt het vaak wel (soms ook niet, ligt aan de sterkte van zo'n bui)quote:Op donderdag 1 september 2011 20:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
@ summer2bird ik wist helemaal niet dat zoiets bestond, maar wel prettig dat het er is! Heb je ook het idee dat het werkt voor jou? Kun je uitleggen wat het gevoel van dood willen triggert?
ik zou exact hetzelfde zeggen..zo rondlopen komt niemand ten goede in je omgevingquote:Op donderdag 1 september 2011 22:50 schreef Nijna het volgende:
Die inbrekers-angst... heel herkenbaar Summer. En volgens mij kan je in je angst ook rare dingen zien...
Trek aan de bel, zo door blijven lopen helpt niet...
kan je anders niet de HA bellen en vragen wanneer je hem kan gaan ophalen, en anders begin je maar te zeuren dat er spoed bij is enz.quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:47 schreef Spacekitten het volgende:
Nou hier is t ook ff niets, ondanks dat ik lang en goed geslapen heb ben ik nog moe en het feit dat lief zoveel weg is begint me op te breken, maar hij wil niet minder geld binnen krijgen. Ik hoop echt dat we erdoor heen komen dit jaar! Gisteren wel een super leuke avond gehad met een vriendin, lekker een filmpje en eten samen. Vandaag eens wat huishoudelijke dingen doen als schoonmaken en ff richting t centrum voor wat dingetjes.
@cafpow, de verwijsbrief moet ik juist van de HA krijgen
Ik hoop voor iedereen die t nu slecht heeft dat het snel beter gaat!
Hoe overleef ik mijn ouders.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:48 schreef summer2bird het volgende:
Ik zie het niet meer zitten nu. Ik ga geen gekke dingen nu doen maar ben gewoon enorm alleen en fucking verdrietig.
Zo. Masker van vrolijkheid weer op, ik moet weer naar de huiskamer.
Huilen is helemaal niet zwak, en beter als alles maar opkroppen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:48 schreef summer2bird het volgende:
Hi,
Net een preek gehad van mijn ouders. Over hoe vervelend ik wel niet deed op vakantie en dat mijn moeder mij niet mee had gewild omdat ik de hele vakantie voor hen dhad vergalt.
Daarna ging het over hoe weinig vrienden ik wel niet had en dat ik nooit uitga. En hoe vreselijk ze dat wel niet vonden.
Ik was zo boos op vakantie omdat mijn moeder 3 dagen achtereen over mijn uitelijk had zitten zeuren. Ze zei dat ik dik ben (zit nog gewoon op gezond gewicht maar goed) en dat ik 'debiel en achterlijk' haar heb. En dat ze het weer korter wil hebben (toen leek ik net op een jongen en ik ben juist zo trots op mijn lange haar.
En dat ik de hele vakantie vergalt heb ( heb maar 3 van de 14 dagen een beetje boos gedaan verder was ik weer aardig)
En dat ik de hele vakantie ruzie met mijn zusje wilde (waar haalt ze dit vandaan?! Is geen enkele keer gebeurt.
En dat ik geen vrienden heb is volgens haar puur en alleen omdat ik ze niet wil, en ik ga ook nooit uit en het is mijn schult dat ik vroeger 11 jaar achtereen gepest werd.
Volgens mij voeg ik ook helemaal niks toe hier. Ik ben net naar mijn kamer gegaan, begon te huilen (zwak ja) en ben toen snel naar de badkamer gegaan om te zorgen dat ik eruit zie alsof ik niet gehuilt heb. Mijn ogen zijn Godzijdank nu niet rood meer.
Ik zie het niet meer zitten nu. Ik ga geen gekke dingen nu doen maar ben gewoon enorm alleen en fucking verdrietig.
Zo. Masker van vrolijkheid weer op, ik moet weer naar de huiskamer.
Dat er uiteindelijk licht komt weet ik dondersgoed, en het punt is dat ik best mag huilen van mezelf, maar tegelijk niet als mijn ma in de buurt is, omdat zij dat merkt..en dan alles gaat analyseren en wil bespreken en dat zorgt weer voor ruzie..en ik heb daar geen zin in.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:33 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Huilen is helemaal niet zwak, en beter als alles maar opkroppen.
En tuurlijk voeg je niks toe in zo'n omgeving, ze laten dat ook niet toe, jij moet je aanpassen aan hun beeld van jou.
Ik zou zeker eens opzoek gaan naar een omgeving waar e het idee hebt dat je WEL jezelf mag zijn.
Sterkte er verder mee en vergeet nooit dat hoe donker en eenzaam de wereld er nu ook uit ziet dit is altijd een moment opname en ooit zul je echt weer licht aan het eind van de tunnel zien
Dat klinkt heel aangenaam en als iets om lekker lang van na te genieten!quote:Op zondag 4 september 2011 20:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond!
wat is zwemmen toch lekker!!! Ik had het echt veel te lang niet gedaan, en wilde vanmiddag bijna het bad niet uit:P Verder hier wel een goede dag gehad en morgen weer naar de psych!
Nieuwe zwemdate is al gemaakt, nu alleen vriendlief nog zover krijgen dat ie mee gaatquote:Op zondag 4 september 2011 21:52 schreef Nyota het volgende:
[..]
Dat klinkt heel aangenaam en als iets om lekker lang van na te genieten!
Ga je nu dan met iemand anders of alleen?quote:Op zondag 4 september 2011 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nieuwe zwemdate is al gemaakt, nu alleen vriendlief nog zover krijgen dat ie mee gaat
Ik ga sowieso met mijn beste vriendin en haar dochtertje en haar man gaat alleen mee als mijn vriend meegaat! pfft mannen!quote:Op zondag 4 september 2011 21:57 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ga je nu dan met iemand anders of alleen?
ach, anders vallen ze zo buiten de bootquote:Op zondag 4 september 2011 22:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ga sowieso met mijn beste vriendin en haar dochtertje en haar man gaat alleen mee als mijn vriend meegaat! pfft mannen!
Volgens mij wordt AD voor van alles gebruikt.quote:Op zondag 4 september 2011 23:24 schreef cafpow het volgende:
[..]
ach, anders vallen ze zo buiten de boothahaha.
Goed dat je zo hebt genoten ervan!
Ik zou ook wel eens naar het zwembad willen, alleen ik kan bijna niet naar overdekte zwembaden ik krijg gigantische hoofdpijn dan, terwijl buitenbaden en strand niet.
Goed, hier een raar dagje gehad...moest naar de bieb lidmaatschap van mij ma betalen, en nog wat andere dingen doen. Maar de bieb was dicht en de andere dingen had ik ook geen succes bij. Daarna thuis de hele dag zo moe rondgelopen dat ik rond 5 uur tot iets na 6 mijn bed in ben gekropen en in slaap gevallen.
En echt helemaal niks gedaan..behalve thuis luieren..en gapen..de hele dag door.
Morgen ga ik proberen de dingen te doen waarbij ik geen succes had en hopelijk hoor ik van de decaan of de afspraak naar dinsdag kan.
Verder beginnen de zenuwen en angst weer te komen, voor de gevechten met mezelf door de weeks...
Maar nu ben ik moe, dus ga ff serie kijken en dan weer slapen..ook al heb ik vannacht bijna 11 uur geslapen en daarna tussendoor nog 1 uurtje..voel ik me mega-moe.
Trouwens ik zat zowieso met een vraagje wanneer worden er eigenlijk anti-depressiva gebruikt, want een paar jaar geleden toen ik op het punt stond af te haken van het mbo en de situatie net zoals nu was, heeft de psycholoog ooit voorgesteld om mischien medicatie te gebruiken zodat dat in ieder geval bepaalde dingen remmen waardoor ik meer energie over kon houden ipv. gebruiken aan dat vechten met mezelf.
Want die gevechten omschrijf als in tekenfilms wanneer er bij de personages zo'n duiveltje en engeltje boven het hoofd vliegen..en in vechten om te kijken wie wint..en zo ga ik het volgende week bij de psycholoog proberen uit te leggen
ok. Dat idee had ik al, alleen tja ik heb ooit de psych duidelijk gemaakt dat ik geen medicatie wilde. Maar dat stelde ze toen voor als een soort va acute angst remmer, bijvoorbeeld vlak voor vakanties..waardoor ik de dag voor vertrek bijna alles afblaas puur uit angst/zenuwen, en toen zei ze van je kan bij de ha pilletjes daarvoor vragen..maar toen had ik zoiets van dat heb ik 2x per jaar ofzo..en meestal is het nadat ik eenmaal begonnen ben over.quote:Op zondag 4 september 2011 23:31 schreef Velp het volgende:
[..]
Volgens mij wordt AD voor van alles gebruikt.
Voor een betere stemming, tegen angst, tegen een te vroege zaadlozing, etc
Ik kan me voorstellen dat als je depressieve stemming of angst wat gedrukt wordt dat je dan ook meer energie hebt waardoor je net wel weer dingen doet die je normaal niet zou doen.
Bij mij heeft Citalopram goed geholpen, zowel voor een betere stemming als minder angst.
Nadeel: wekenlange inwerktijd met erbij dat je negatieve gevoelens kunnen toenemen.
Voor de rest had ik geen last van bijwerkingen.
Ik zou zeggen, bespreek het eens!
Eigenlijk moet ieder zijn eigen bagage dragen en je moet soms even als steunpilaar dienen maar niet constant. Dat maakt het alleen erger voor beiden.quote:Op maandag 5 september 2011 22:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
morgen gesprek met vriend en vind het best wel eng, ik heb een brief geschreven waarin ik alles heb opgeschreven wat mij dwarszit, op aanraden van de psych heb ik de brief laten lezen aan mijn ma om te kijken of het duidelijk is en zij vond het duidelijk en pijnlijk eerlijk, en daardoor ga ik dus weer twijfelen of ik het nu wel moet geven :S terwijl ik wel vind dat het tijd wordt om alles eens eerlijk te zeggen, en te vertellen wat ik van hem verwacht! ik heb zelfs een soort ultimatum gesteld omdat ik anders niet meer weet hoe verder! ik heb al mijn energie nodig voor mij en ik heblang genoeg zijn leed geprobeerd te verzachten nu zal hij zelf zijn bagage moeten dragen, dat is toch niet teveel gevraagd!
die tussenuren gebruik ik vandaag gewoon om wat dingetjes te regelen. Ben eerst ff naar huis gekomen even wat etenquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:43 schreef Spacekitten het volgende:
leuke bezigheid ayumu! Haal je de schilderijen van internet ofzo?
@gewoonmezelf, je moet toch echt de brief geven, je zegt zelf dat zonder dat alles uitgesproken is ook niet zeker is dat je verder kan met elkaar! op deze manier weet je wel hoe alles precies zit en kun je het uitpraten. Als je al niet voor jezelf kan zorgen, hoe kun je dan wel goed voor een ander zorgen?
@cafpow vervelend dat de zenuwen zo opspelen, denk gewoon maar aan de tussenuren, dat je dan even tot rust kunt komen! En dat van je decaan is wel een beetje kort, alsof je in zo'n korte periode al zo'n briefje binnen kunt hebben, die mensen hebben ook wel meer te doen! Met andere woorden, doe het rustig aan en vergeet niet af en toe voor jezelf op te komen! Heel veel sterkte vandaag vast
Eigenlijk overal internet kringloop rommelmarktenquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:43 schreef Spacekitten het volgende:
leuke bezigheid ayumu! Haal je de schilderijen van internet ofzo?
Ik herken het heel goed, maar de beste tip die ik kan geven is dan inderdaad een second opinion en doorzetten, desnoods net zo lang totdat je iemand gevonden hebt die je vertrouwd. Het is wat dat betreft net als met psyhologen, je moet er toch een klik mee hebben. Ohw en niet naar een academisch ziekenhuis gaan, daar wissel je ongeveer per afspraak van dokter (dat is mijn ervaring iig)quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn vriend geeft wel aan dat hij veel angst heeft voor doktoren e.d Omdat hij bang is dat ze hem niet serieus nemen, Ik herken dit helemaal niet dus weet ook niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan! Herkent iemand dit? En nog tips?
tja, het hangt denk ik heel erg van de persoon. Kijk ik heb de hoop dat de depressie wel zal verdwijnen, alleen door andere factoren loop ik gewoon meer risico om nog meer depressies te ontwikkelen.quote:Op woensdag 7 september 2011 17:50 schreef Mpj het volgende:
Bij sommige mensen vraag ik me echt af of het ooit wel weer goed gaat komen aangezien (met alle respect) jullie je al heel erg kut voelen om hele kleine dingen die eigenlijk bij het normale leven horen. Of gaat een depressie nooit helemaal weg en blijft het in je zitten?
tja, zoals mijn psychologe het ooit heeft uitgelegd is een depressie meestal een hele samenhang van meerdere factoren, waaronder erfelijkheid en ook als je bijv. een zenuwpees bent heb je meer kans op depressies dan wanneer je super relaxed bent.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:58 schreef Nijna het volgende:
Mpj, ik vraag me ook af of het ooit goed gaat komen... met mezelf that is, maar goed.
Volgens mij kan een depressie best helemaal weg gaan.
Ik denk dat ik zelf een stukje erfelijk belast ben, maar goed dat zal niet het hele gedoe veroorzaken.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, met dat stuk hierbovenquote:Op woensdag 7 september 2011 22:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
MPJ, Weet je wat het is, Als je depressieve klachten hebt zijn de kleinste dingen heel erg groot, terwijl als dat niet zo is, je heel goed kunt relativeren! Ik zit zelf met een burn-out en soms zijn hele kleine dingen gewoon genoeg om de emmer over te laten lopen, maar op andere dagen kan ik heel goed relativeren, en er zelfs om lachen!
------knip-----
ik weet niet precies hoe het zit, maar in principe vraag je via internet bijstand(ww) aan, en dan krijg je later een uitnodiging voor een gesprek, of dat telefonisch of per brief gaat weet ik niet.quote:Op donderdag 8 september 2011 08:35 schreef Nyota het volgende:
Nou, op dit moment denk ik dat ik er nooit meer uit ga komen. Alles is een bende. En de laatste dag op mijn werk nadert. Ik ben heel bang voor de tijd daarna, omdat dan mijn wereld opeens een stuk kleiner zal zijn. Verder vind ik het stom dat er niet eens een borrel vanaf kan, hoewel mijn directe collega's verder wel heel tof zijn.
Daarbij krijg ik nu al kriebels van het UWV. ik begreep dat je in het begin de hele dag thuis moet blijven tot 18:00 uur totdat ze contact met je op hebben genomen. Iemand hier ervaring mee? Ik zit meteen al in de stress, omdat ik 6 oktober om 18:00 iets heb waar ik graag heen wil. Kan me nu dus al druk maken of dat dan wel kan en wat als ik gewoon dan toch al om 17:00 van huis ga.
Verder merk ik dat ik een bonk zelfmedelijden ben, en dat haat ik ook zo.
Kun je ze niet je mobiele nummer geven? Ben je toch bereikbaar en kun je gaan en staan waar je wilt?quote:Op donderdag 8 september 2011 08:35 schreef Nyota het volgende:
Daarbij krijg ik nu al kriebels van het UWV. ik begreep dat je in het begin de hele dag thuis moet blijven tot 18:00 uur totdat ze contact met je op hebben genomen. Iemand hier ervaring mee? Ik zit meteen al in de stress, omdat ik 6 oktober om 18:00 iets heb waar ik graag heen wil. Kan me nu dus al druk maken of dat dan wel kan en wat als ik gewoon dan toch al om 17:00 van huis ga.
Bijstand? Nee, zo ver is het nog niet hoor. Ik ben ontslagen tijdens ziekte, dus dat wordt alleerst de ziektewet. Voor zover ik heb begrepen moet je de eerste paar dagen dat je in de ziektewet zit (en daar zit via m'n werk al langer is, maar vanaf oktober dan zonder baan, dus via UWV) je moet wachten totdat het UWV contact met je opneemt. Dat kan telefonisch, maar ze kunnen ook langs komen of een brief. Er staat in ieder geval op hun website dat totdat je ze contact met je hebben opgenomen, je heel de dag tot 18:00 uur thuis moet zijn. Ongelooflijk, maar waar. Nadat je contact hebt gehad, mag je wel weer je huis uit... Dat contact zou binnen enkele dagen moeten plaatsvinden, maar ja, dat is een ruim begrip natuurlijk.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:40 schreef cafpow het volgende:
[..]
ik weet niet precies hoe het zit, maar in principe vraag je via internet bijstand(ww)
ONZIN wie vertelt je die onzin. vind je het gek dat je depressief wordt als je jezelf onzin laat aanpraten.quote:Op donderdag 8 september 2011 08:35 schreef Nyota het volgende:
Nou, op dit moment denk ik dat ik er nooit meer uit ga komen. Alles is een bende. En de laatste dag op mijn werk nadert. Ik ben heel bang voor de tijd daarna, omdat dan mijn wereld opeens een stuk kleiner zal zijn. Verder vind ik het stom dat er niet eens een borrel vanaf kan, hoewel mijn directe collega's verder wel heel tof zijn.
Nou, wat een aardige opmerking van je zeg. Als het zo makkelijk was geweest, dan denk ik niet dat ik in deze situatie had gezeten.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ONZIN wie vertelt je die onzin. vind je het gek dat je depressief wordt als je jezelf onzin laat aanpraten.
Bron:http://www.uwv.nl/particu(...)-plichten/index.aspx en dan het document genaamd: Aan welke regels moet ik me houden als ik ziek ben? (DOC, 39 Kb)quote:Moet u steeds thuisblijven?
Binnen een paar dagen nadat u ziek bent geworden, zal een van onze medewerkers u bellen of bij u thuis langskomen om te informeren wat uw klachten zijn, hoe het met u gaat en wanneer u denkt beter te zijn.
Het kan ook zijn dat u een uitnodiging krijgt om langs te komen op het spreekuur.
U ben verplicht om tot 18:00 uur thuis te blijven tot wij contact met u hebben opgenomen. Heeft u een afspraak met uw (huis)arts of arbo-arts of in het ziekenhuis? Of moet u naar de fysiotherapeut of naar een sollicitatiegesprek? Dan kunt u daar naartoe gaan. Zodra u een telefoontje van ons heeft gehad of een van onze medewerkers bij u thuis is geweest, hoeft u niet meer thuis te blijven.
Ze zeggen wel eens; Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De waarheid moet hard verteld worden, anders komt het niet goedquote:Op donderdag 8 september 2011 14:31 schreef Nyota het volgende:
[..]
Nou, wat een aardige opmerking van je zeg. Als het zo makkelijk was geweest, dan denk ik niet dat ik in deze situatie had gezeten.
Ik dacht dat je het over een WW uitkering had, aangezien je je laatste dag op het werk had en ontslagen zou worden etcquote:Verder:
[..]
Bron:http://www.uwv.nl/particu(...)-plichten/index.aspx en dan het document genaamd: Aan welke regels moet ik me houden als ik ziek ben? (DOC, 39 Kb)
Ja, dat zei ik ook altijd tegen mezelf, zodat ik alles lekker bleef ontkennen en dat ik me gewoon aanstelde... ben er nu wel achter dat het (voor mij nu in ieder geval) niet zo werkt...quote:Op donderdag 8 september 2011 15:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze zeggen wel eens; Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De waarheid moet hard verteld worden, anders komt het niet goed.
Nee, dat hadden ze wel gewild (dat ik me nog beter zou melden), maar dat is dus niet het geval. Wel ontslagen en bijna laatste dag op het werk + ziek...quote:Ik dacht dat je het over een WW uitkering had, aangezien je je laatste dag op het werk had en ontslagen zou worden etc.
Er is geen 'waarheid'' we zijn allemaal mensen die allemaal op hun eigen manier de wereld en het leven ervaren en die allemaal hun eigen pad volgen, tegen iemand die het duidelijk moeilijk heeft zo'n toon aan slaan is niet alleen heel onbeschoft en onnodig, het laat ook zien dat jij het fijn vind om je op zo'n manier tegen iemand uit te laten, wat niet meer dan een sadistisch trekje is, dus kijk aub eerst eens goed naar je eigen gedrag voor je je frustratie op een ander richt, lijkt me wel zo verstandig. Je hebt het over ''anders komt het niet goed'', ben jij zo wijs dat jij voor een ander weet wat het goed komen voor diegene inhoudt?quote:Op donderdag 8 september 2011 15:06 schreef Maanvis het volgende:
Ze zeggen wel eens; Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De waarheid moet hard verteld worden, anders komt het niet goed.
Ik heb ervaring met de ZW en het Uwv, als je niet meer kan werken en in therapie bent gaan ze er sowieso van uit dat het voor langere tijd is, terwijl als iemand lichamelijke klachten heeft er een duidelijk tijd als richtlijn voor wordt bepaald, hoe lang het herstel zal duren etc, met therapie is dat moeilijker te zeggen natuurlijk. Als je een therapeut oid hebt kan het handig zijn om een verklaring van diegene mee te nemen zodat die in je dossier kan. Ook een bewijs dat je huisarts ervan op de hoogte is willen ze zien, een doorverwijsbriefje oid.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:12 schreef Nyota het volgende:
Maar goed, geen ervaring dus met de geneugten van de ZW van UWV dus...
He, een postief verhaal over het UWV :-) Dank je wel :-) Ik was net nog bij m'n bedrijfsarts en die zou inderdaad ook het dossier doorsturen (of naar mij sturen en dan kan ik het doorsturen). En gelukkig heb ik sinds deze week een nieuwe psychotherapeute gevonden waarmee het klikt, dus nu kan ik ook eindelijk echt er helemaal tegenaan :-)quote:Op donderdag 8 september 2011 16:58 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met de ZW en het Uwv, als je niet meer kan werken en in therapie bent gaan ze er sowieso van uit dat het voor langere tijd is, terwijl als iemand lichamelijke klachten heeft er een duidelijk tijd als richtlijn voor wordt bepaald, hoe lang het herstel zal duren etc, met therapie is dat moeilijker te zeggen natuurlijk. Als je een therapeut oid hebt kan het handig zijn om een verklaring van diegene mee te nemen zodat die in je dossier kan. Ook een bewijs dat je huisarts ervan op de hoogte is willen ze zien, een doorverwijsbriefje oid.
Er staat ook ''Binnen een paar dagen nadat u ziek bent geworden'' terwijl het bij jou al langer loopt toch? Als het van je werk overgaat naar het Uwv krijgen ze van je werk uit bericht wat er speelt en ook vanaf wanneer etc. Dat thuis blijven geldt denk ik meer voor lichamelijke dingen, ook als controle of er wel echt iets lichamelijk aan de hand is, als er een melding binnenkomt van iemand die zegt te ziek te zijn om uit bed te kunnen komen en die is dan opeens weg dan klopt er duidelijk iets niet, is iemand depressief of voor iets anders therapie aan het volgen dan kan dat gewoon. Daarnaast nebben ze het bij het Uwv al druk genoeg en bij iemand langs gaan met een depressie kunnen ze ook niet veel mee, ze hebben dan liever een verklaring van je behandelaar dat je ermee aan de slag bent.
Als daarnaast dingen buitenshuis doen goed voor jou en je herstel is dan is dat het belangrijkst want daar gaat het om, het Uwv is er om jou te helpen, niet om je het je moeilijker te maken, als jij goed voorbereid wat je ze wil vertellen, bijv op papier oid en je daarnaast richt op wat voor jou het best is dan zit dat iig goed
Graag gedaanquote:Op donderdag 8 september 2011 17:39 schreef Nyota het volgende:
[..]
He, een postief verhaal over het UWV :-) Dank je wel :-) Ik was net nog bij m'n bedrijfsarts en die zou inderdaad ook het dossier doorsturen (of naar mij sturen en dan kan ik het doorsturen). En gelukkig heb ik sinds deze week een nieuwe psychotherapeute gevonden waarmee het klikt, dus nu kan ik ook eindelijk echt er helemaal tegenaan :-)
Ik had al bedacht ze anders even te bellen ofzo van te voren. Maar in ieder geval bedankt. Hopelijk heb jij inmiddels niet meer met ze te maken!
Wat een onzin en rare aannames doe jij. ik spreek uit ervaring met mezelf en met m'n mensen close om me heen dat zoete broodjes bakken niet werkt. Iemand een sadist noemen terwijl je hem niet kent, dat noem ik pas onbeschoft.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:38 schreef Canillas het volgende:
[..]
Er is geen 'waarheid'' we zijn allemaal mensen die allemaal op hun eigen manier de wereld en het leven ervaren en die allemaal hun eigen pad volgen, tegen iemand die het duidelijk moeilijk heeft zo'n toon aan slaan is niet alleen heel onbeschoft en onnodig, het laat ook zien dat jij het fijn vind om je op zo'n manier tegen iemand uit te laten, wat niet meer dan een sadistisch trekje is, dus kijk aub eerst eens goed naar je eigen gedrag voor je je frustratie op een ander richt, lijkt me wel zo verstandig. Je hebt het over ''anders komt het niet goed'', ben jij zo wijs dat jij voor een ander weet wat het goed komen voor diegene inhoudt?
Jij hebt ervaring met jezelf en mensen uit je omgeving, zegt dat wat over de rest?quote:Op donderdag 8 september 2011 18:06 schreef Maanvis het volgende:
Wat een onzin en rare aannames doe jij. ik spreek uit ervaring met mezelf en met m'n mensen close om me heen dat zoete broodjes bakken niet werkt. Iemand een sadist noemen terwijl je hem niet kent, dat noem ik pas onbeschoft.
Als iemand met gedachten zit die naar waarheid niet kloppen moet je soms harde taal gebruiken om dat eruit te krijgen. Je kunt het niet met zachte woorden omver praten.
Dat is dus precies wat ik doe, richtingaanwijzers geven. Jij kiest ervoor om diep in de persoon te graven naasr richtingaanwijzers die uit hunzelf komen, ik kies ervoor om de richtingaanwijzers zelf aan te dragen omdat ik ook vaker met dit bijltje heb gehakt.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:31 schreef Canillas het volgende:
[..]
Jij hebt ervaring met jezelf en mensen uit je omgeving, zegt dat wat over de rest?
Het gaat er bij gedachten niet om of ze ''naar waarheid'' kloppen, daar zijn gedachten niet voor, de gedachten die iemand in een bepaalde situaties heeft zijn een echo van het verleden en vertellen een deel van het verhaal van die persoon, het zijn handvaten, richtingaanwijzers waar aandachtig naar geluisterd en die begrepen mogen worden. Om vervolgens juist samen met die gedachtes en gevoelens, vanuit acceptatie, de dingen steeds een beetje op een andere manier te gaan doen, een manier die wellicht handiger is.
Nee, ik ga er vanuit dat niemand depressief wil zijn en dat die gedachten er gewoon uit moeten ipv begrepen moeten worden.quote:En dat is precies wat er zo treurig aan jouw houding is, jij vind dat bepaalde dingen er niet mogen zijn en er dus ''uit'' moeten, gedachtes die niet zouden kloppen, gevoelens die weg zouden moeten, alsof er delen van een mensen niet goed zouden zijn en je dus van die delen af moet, waarmee je dus zegt dat iemand van zichzelf af moet terwijl je alleen echt kan helen door volledig jezelf te worden, met al je gedachten, gevoelens, noem het maar op.
Dit is echt weer onzin. Depressieve mensen hoeven niet van zichzelf te accepteren dat ze dat zijn. Zij hebben ook recht op een vorm van geluk. Maar wij, die niet met die vervreemde gedachten zitten, moeten ze de weg wijzen en ze laten zien dat het leven weldegelijk de moeite waard is.quote:Jij vind dat je iets te zeggen hebt over hoe iemand zou moeten zijn, terwijl dat zou moeten zijn niet bestaat, acceptatie werkt helend, veroordeling en weg willen krijgen leidt tot strijd en verdere vervreemding van wie iemand echt is. Jij wil iets om ver praten omdat jij oordeelt dat het er niet mag zijn, en daar kom je nooit verder mee omdat je dan vind dat wat is, niet zou mogen zijn, en dat is onmogelijk. Hoop dat je wat minder hard met jezelf omgaat want zonder liefde voor jezelf kom je nooit tot bloei en blijft de dwang tot negatief oordelen bestaan.
Wat mij betreft hoef jij je niet geroepen te voelen om hier een weg te wijzen...quote:Op donderdag 8 september 2011 18:43 schreef Maanvis het volgende:
Dit is echt weer onzin. Depressieve mensen hoeven niet van zichzelf te accepteren dat ze dat zijn. Zij hebben ook recht op een vorm van geluk. Maar wij, die niet met die vervreemde gedachten zitten, moeten ze de weg wijzen en ze laten zien dat het leven weldegelijk de moeite waard is.
Jij hebt met dat bijltje gehakt bij jezelf, jij bent de ander niet, jij weet alleen hoe het is om jou te zijn en dat prima maar doen alsof jij weet hoe het voor een ander is gaat nergens over, je projecteert dan alleen jezelf over anderen heen. Je zegt dat jij richtingaanwijzers geeft, welke dan? Waarom zouden jouw richtingaanwijzers die van jou zijn en bij jou horen ook gelden voor een ander?quote:Op donderdag 8 september 2011 18:43 schreef Maanvis het volgende:
Dat is dus precies wat ik doe, richtingaanwijzers geven. Jij kiest ervoor om diep in de persoon te graven naasr richtingaanwijzers die uit hunzelf komen, ik kies ervoor om de richtingaanwijzers zelf aan te dragen omdat ik ook vaker met dit bijltje heb gehakt.
Hoe haal jij gedachten uit iemand? Alles wat je onderdrukt wordt alleen maar groter dus vraag me af hoe je zoiets doet? Is het niet beter om je gedachten te leren begrijpen en vervolgens te laten zien dat je gedachten mogen veranderen omdat het nu anders kan? Jij legt de verantwoordelijkheid voor jezelf neer bij je gedachtes, alsof het hun 'schuld'' is, terwijl het juist jij is die moeten laten zien dat het anders kan, in kleine stapjes keer op keer weer net zolang tot er voldoende vertrouwen is. Je eigen gedachten als vijand zien is ontzettend destructief, vooral omdat alles in jou, ook je gevoelens en gedachtes, het goed bedoelen, het allemaal een vorm van bescherming die ooit nodig was, als je dat anders wil moet jij laten zien dat dat kan en dat doe je niet door jezelf te bevechten.quote:Nee, ik ga er vanuit dat niemand depressief wil zijn en dat die gedachten er gewoon uit moeten ipv begrepen moeten worden.
Je haalt hier accepteren en erbij neerleggen door elkaar. Als iemand depressieve gevoelens en gedachtes heeft, dan heeft iemand depressieve gevoelens en gedachtes, als die er zijn dan zijn die er, dat wil niet zeggen dat je dat zo wilt houden en dat je er niet aan werkt aan anders in het leven te komen staan maar je verspilt geen energie aan het afkeuren van die gedachtes en vinden dat ze er niet mogen zijn. Ze zijn er en ze zijn er niet zonder reden, ze vertellen je alles over jezelf wanneer je de tijd neemt ernaar te luisteren, zodat je jezelf volledig leert kennen en begrijpen. Met die kennis kan je ontzettend veel doen.quote:Dit is echt weer onzin. Depressieve mensen hoeven niet van zichzelf te accepteren dat ze dat zijn. Zij hebben ook recht op een vorm van geluk. Maar wij, die niet met die vervreemde gedachten zitten, moeten ze de weg wijzen en ze laten zien dat het leven weldegelijk de moeite waard is.
Niet van bovengenoemde begrijp ook niet wat maanvis weer in een topic als deze doet...quote:Op donderdag 8 september 2011 18:48 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat mij betreft hoef jij je niet geroepen te voelen om hier een weg te wijzen...maar dat is mijn mening, wie weet zijn er andere mensen die wel graag een wegwijzer willen?!
Ach, maak je niet zo druk om die afspraak. Het zal uiteindelijk wel goedkomenquote:Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef summer2bird het volgende:
De psychologe heeft net gebelt.
Dat ze overlegt had met de psychiater en dat de psychiater wilt dat er binnen nu en volgende week een afspraak komt waarin er besproken word hoe en wat.
En met mijn toestemming heeft ze aan mijn moeder uitgelegd over de telefoon wat ik van plan was eigenlijk.
Moeder heeft me net beneden geroepen. we hebben even gepraat, ik denk niet dat ze het nu helemaal begrijpt maar goed.
Pfff, heb nu al geen zin in die afspraak![]()
ja sorry het staat nu in myat dus ik kijk er af en toe in. ik ben op deze manier uit een flinke dip gekomen en ik heb op deze manier ook mensen in m'n omgeving geholpen. ik dacht dat ik hier mensen kon helpen, maar mijn manier is blijkbaar niet goed volgens canillas. zij/hij heeft blijkbaar alle wijsheid in pacht en bepaalt wie hier wat mag posten. mijn ervaring en levenswijsheid is blijkbaar niets waard. misschien tel je hier alleen mee als je psychologie gestudeerd hebt?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:08 schreef ayumu het volgende:
[..]
Niet van bovengenoemde begrijp ook niet wat maanvis weer in een topic als deze doet...
Jou manier werkt niet voor iedereen en je mag advies/mening geven maar soms ga je te hard daarin en vergeet je een beetje dat je soms moet afremmen daarin. En verder zal je vast een goede gozer zijn en no hard feelings hoorquote:Op donderdag 8 september 2011 23:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja sorry het staat nu in myat dus ik kijk er af en toe in. ik ben op deze manier uit een flinke dip gekomen en ik heb op deze manier ook mensen in m'n omgeving geholpen. ik dacht dat ik hier mensen kon helpen, maar mijn manier is blijkbaar niet goed volgens canillas. zij/hij heeft blijkbaar alle wijsheid in pacht en bepaalt wie hier wat mag posten. mijn ervaring en levenswijsheid is blijkbaar niets waard. misschien tel je hier alleen mee als je psychologie gestudeerd hebt?
Ik vind dat iedereen, dus ook jij, hier mag posten en denk ook dat alle ervaringen welkom zijn maar als jij binnenvalt met een post als deze:quote:Op donderdag 8 september 2011 23:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja sorry het staat nu in myat dus ik kijk er af en toe in. ik ben op deze manier uit een flinke dip gekomen en ik heb op deze manier ook mensen in m'n omgeving geholpen. ik dacht dat ik hier mensen kon helpen, maar mijn manier is blijkbaar niet goed volgens canillas. zij/hij heeft blijkbaar alle wijsheid in pacht en bepaalt wie hier wat mag posten. mijn ervaring en levenswijsheid is blijkbaar niets waard. misschien tel je hier alleen mee als je psychologie gestudeerd hebt?
dan ga je toch een bepaalde grens over, al bedoelde je het kennelijk toch goed. Misschien is het handiger als je je bedoelingen erbij zet en meer uitlegt wat je ermee willen zeggen. Laten we het verder hierbij laten aub want hier is deze topic reeks niet voor bedoelt, excuses voor jou en iedereen die hier hinder van heeft ondervinden.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:06 schreef Maanvis het volgende:
ONZIN wie vertelt je die onzin. vind je het gek dat je depressief wordt als je jezelf onzin laat aanpraten.
ja en die post was gebaseerd op een misverstand hè, dat had je ook wel ff mogen lezen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:40 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen, dus ook jij, hier mag posten en denk ook dat alle ervaringen welkom zijn maar als jij binnenvalt met een post als deze:
[..]
dan ga je toch een bepaalde grens over, al bedoelde je het kennelijk toch goed. Misschien is het handiger als je je bedoelingen erbij zet en meer uitlegt wat je ermee willen zeggen. Laten we het verder hierbij laten aub want hier is deze topic reeks niet voor bedoelt, excuses voor jou en iedereen die hier hinder van heeft ondervinden.
Je kiest zelf voor de toon waarmee je iemand aanspreekt, misverstand of niet.quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja en die post was gebaseerd op een misverstand hè, dat had je ook wel ff mogen lezen.
uiteindelijk heb ik dus gebeld,en ik moet eerst vanuit school een document regelen met wat ze nodig hebben, en een door mij ondertekend document dat ik toestemming geef voor het verstrekken van de gegevens.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:52 schreef Nijna het volgende:
Is het bellen gelukt?
Afscheid van mn psycholoog was ok, toch wel raar dan om het af te sluiten.
Vervolg start volgende week, dag hoor ik hopelijk maandag...
Het is ook heel zwaar, want de pdd-nos is nu voor het eerst bekend en erg merkbaar nu. Terwijl ik vroeger als een koppige ezel bleef doorgaan, ga ik nu even stilstaan en probeer het beter aan te pakken.quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
stiekem toch gefeliciteerd cafpow! Klinkt inderdaad alsof je het erg zwaar hebt momenteel.
-----knip-----
Waarom heb je die pop eigenlijk? Een speciale betekenis ofzo?quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:03 schreef ayumu het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe haartjes en goed schoongemaaktIs ie niet schattig ?
[ afbeelding ]
schoongemaakt en de lijst is weer wit in plaats van rokerig geel
Om maar even te laten wat ik doe
Ja maar daar gaan we het niet over hebben.quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:24 schreef Mpj het volgende:
[..]
Waarom heb je die pop eigenlijk? Een speciale betekenis ofzo?
heb je je ouders wel verteld hoe je dat pesten die tijd hebt ervaren? Wat ze tegen je zeiden of wat ze deden? En wat het voor je betekent om geen vrienden te hebben? En hoe je je echt voelt? Of vertel je dat niet juist omdat je denkt/weet dat ze je niet zullen begrijpen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:12 schreef summer2bird het volgende:
Hoi,
Net een preek van mijn ouders gehad. Ze snapte niet waarom ik het niet tegen ze had gezegt en het antwoord dat ik bang was voor hun reactie (dat ik me aanstel enzo) vonden ze bullshit.
Daarna gingen ze 20 minuten door over hoe erg ze me NIET begrepen, dat ze het zich niet konden voorstellen en dat ik alleen een schop onder mijn kont nodig had om weer normaal te doen.
Ik zit nu te huilen op mijn kamer.
Ze zeiden dat als ik verkracht was geweest of zo, ze het dan wel een beetje konden begrijpen (die zelfmoordgedachtes) maar omdat het enige nare wat er ooit met mij gebeurt was (dat ik 11 jaar gepest ben, geen vrienden heb enzovoorts) ze het helemaal niet konden voorstellen.
Ik wou dat ik het hun nooit had verteld.
Dankjequote:Op vrijdag 9 september 2011 22:36 schreef cafpow het volgende:
[..]
@summerbird, ik weet niet goed wat te zeggen. Behalve probeer hetgeen je ouder je zeggen niet al te zwaar op te nemen. Jou ouders klinken als zeer koppige personen, die tot nu toe eigenlijk leven in pure ontkenning.
EN geloof me nou maar, pesten kan heel erg veel invloed hebben. Ik ben zelf de gehele brugklas gepest en geplaagd en ben wel van school veranderd erna, maar ik ben tot 2 jaar geleden altijd overal het buitenbeentje geweest, omdat ik niet wist hoe en niet durfde mezelf te laten kennen.
En mijn ma die snapte het ook allemaal niet, en dat was iedere dag ruzie. Maar nu jaren later, begint het kwartje soms te vallen.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:37 schreef -Strawberry- het volgende:
@summerbird Misschien kan je je ouders iets laten lezen over de gevolgen van pesten en dergelijke. Heel vervelend dat ze het niet begrijpen. Hopelijk trekt dat nog bij. Puur onwetendheid. Maar dit helpt jou natuurlijk ook niet.
Jawel, ik heb het ze allebei allang verteld wat er allemaal in die 11 jaar gebeurd was en wat alle consuquenties waren. Maar ze zeiden dat het mijn eigen schuld was dat ik zolang zo heftig gepest was en dat ik niet zo moest zeuren.quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:01 schreef Apotheose het volgende:
[..]
heb je je ouders wel verteld hoe je dat pesten die tijd hebt ervaren? Wat ze tegen je zeiden of wat ze deden? En wat het voor je betekent om geen vrienden te hebben? En hoe je je echt voelt? Of vertel je dat niet juist omdat je denkt/weet dat ze je niet zullen begrijpen?
quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:06 schreef Nijna het volgende:
Summer, wat een lompe reactie van je ouders... lijkt me heel moeilijk. Ben je open, krijg je dit...
Dank jullie voor jullie reacties.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:17 schreef debeterebob het volgende:
Ik snap niet dat ze geen begrip tonen. Ben je eerlijk tegen ze geweest krijg je dit
Overigens hoi iedereen hier. Zelf geen depressie of zo hoor, maar ik lees al wel een tijdje mee. Ik vind het vooral interessant om te volgen.
He bah, wat een dag. Sterktequote:Op zaterdag 10 september 2011 20:20 schreef cafpow het volgende:
Hier beetje herstellende van een omtzettend klote dag. De hele ochtend huilirig, woede, stress,wanhoop, hopeloosheid. Wat zoals altijd tot ruzie heeft geleid thuis.
En daarna een helse migraine aanval...met overgeven, oorpijn rn mega pijnlijke steken in mijn hoofd.
En heb alleen 2 fruitdrankjes op..naast het ontbijt.
En nu nog mega oorpijn en oogpijn.
Ik kwam net mijn bed maar kruip er zo weer inquote:Op zaterdag 10 september 2011 20:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ayumy Sterkte! Ik denk te begrijpen dat we het hier over zelfmoord hebben, en dat is voor de nabestaanden heel hard en heftig, Helaas ervaring!
Cafpow, Zulke aanvallen zijn de allerergste, Succes en lkker naar bed gaan!
Summer2bird, meid wat heftig, ik krijg er een brok van in mijn keel, Ik ben ook een aantal jaar gepest toen ik nog heel jong was, en ik dacht zelfs dat ik beter dood kon zijn want ik was alleen maar lastig, maar ik heb wel altijd steunende ouders gehad, en ook nu ik door de therapie veel aan het herbeleven ben, zijn die er weer voor mij, Ik kan mij zo slecht voorstellen dat er ouders zijn die dat dus niet doen, en jou er ook nog de schuld van geven, Je weet hopenlijk zelf wel dat jij er niks aan kan doen dat je gepest bent?
Als je wilt mag je me altijd pm-en hoor, al is het alleen maar om je hart te luchten
Ik snap werkelijk niet hoe jullie zo iets groots alleen kunnen dragen, Op een bizarre manier heb ik daar ook respect voor, Het lijkt mij loodzwaar, en vind het ook niet verwonderlijk dat jullie er nu nog mee kampen! Ik vraag me af of jullie ouders zulke onmensen zijn dat je het niet kunt vertellen no offence btwquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:36 schreef Nyota het volgende:
Summer, echt vreselijk te lezen. Ik ben vroeger ook gepest en heb het nooit tegen m'n ouders verteld, precies om reacties zoals jij nu krijgt te voorkomen.
Toch hoop ik dat jouw ouders nu je het verteld heb, zich snel toch gaan realiseren hoe het voor jou moet zijn.
Jij doet wat je kan, je kan hier altijd je hart luchten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |