Hoe overleef ik mijn ouders.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:48 schreef summer2bird het volgende:
Ik zie het niet meer zitten nu. Ik ga geen gekke dingen nu doen maar ben gewoon enorm alleen en fucking verdrietig.
Zo. Masker van vrolijkheid weer op, ik moet weer naar de huiskamer.
Huilen is helemaal niet zwak, en beter als alles maar opkroppen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:48 schreef summer2bird het volgende:
Hi,
Net een preek gehad van mijn ouders. Over hoe vervelend ik wel niet deed op vakantie en dat mijn moeder mij niet mee had gewild omdat ik de hele vakantie voor hen dhad vergalt.
Daarna ging het over hoe weinig vrienden ik wel niet had en dat ik nooit uitga. En hoe vreselijk ze dat wel niet vonden.
Ik was zo boos op vakantie omdat mijn moeder 3 dagen achtereen over mijn uitelijk had zitten zeuren. Ze zei dat ik dik ben (zit nog gewoon op gezond gewicht maar goed) en dat ik 'debiel en achterlijk' haar heb. En dat ze het weer korter wil hebben (toen leek ik net op een jongen en ik ben juist zo trots op mijn lange haar.
En dat ik de hele vakantie vergalt heb ( heb maar 3 van de 14 dagen een beetje boos gedaan verder was ik weer aardig)
En dat ik de hele vakantie ruzie met mijn zusje wilde (waar haalt ze dit vandaan?! Is geen enkele keer gebeurt.
En dat ik geen vrienden heb is volgens haar puur en alleen omdat ik ze niet wil, en ik ga ook nooit uit en het is mijn schult dat ik vroeger 11 jaar achtereen gepest werd.
Volgens mij voeg ik ook helemaal niks toe hier. Ik ben net naar mijn kamer gegaan, begon te huilen (zwak ja) en ben toen snel naar de badkamer gegaan om te zorgen dat ik eruit zie alsof ik niet gehuilt heb. Mijn ogen zijn Godzijdank nu niet rood meer.
Ik zie het niet meer zitten nu. Ik ga geen gekke dingen nu doen maar ben gewoon enorm alleen en fucking verdrietig.
Zo. Masker van vrolijkheid weer op, ik moet weer naar de huiskamer.
Dat er uiteindelijk licht komt weet ik dondersgoed, en het punt is dat ik best mag huilen van mezelf, maar tegelijk niet als mijn ma in de buurt is, omdat zij dat merkt..en dan alles gaat analyseren en wil bespreken en dat zorgt weer voor ruzie..en ik heb daar geen zin in.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:33 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Huilen is helemaal niet zwak, en beter als alles maar opkroppen.
En tuurlijk voeg je niks toe in zo'n omgeving, ze laten dat ook niet toe, jij moet je aanpassen aan hun beeld van jou.
Ik zou zeker eens opzoek gaan naar een omgeving waar e het idee hebt dat je WEL jezelf mag zijn.
Sterkte er verder mee en vergeet nooit dat hoe donker en eenzaam de wereld er nu ook uit ziet dit is altijd een moment opname en ooit zul je echt weer licht aan het eind van de tunnel zien
Dat klinkt heel aangenaam en als iets om lekker lang van na te genieten!quote:Op zondag 4 september 2011 20:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond!
wat is zwemmen toch lekker!!! Ik had het echt veel te lang niet gedaan, en wilde vanmiddag bijna het bad niet uit:P Verder hier wel een goede dag gehad en morgen weer naar de psych!
Nieuwe zwemdate is al gemaakt, nu alleen vriendlief nog zover krijgen dat ie mee gaatquote:Op zondag 4 september 2011 21:52 schreef Nyota het volgende:
[..]
Dat klinkt heel aangenaam en als iets om lekker lang van na te genieten!
Ga je nu dan met iemand anders of alleen?quote:Op zondag 4 september 2011 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nieuwe zwemdate is al gemaakt, nu alleen vriendlief nog zover krijgen dat ie mee gaat
Ik ga sowieso met mijn beste vriendin en haar dochtertje en haar man gaat alleen mee als mijn vriend meegaat! pfft mannen!quote:Op zondag 4 september 2011 21:57 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ga je nu dan met iemand anders of alleen?
ach, anders vallen ze zo buiten de bootquote:Op zondag 4 september 2011 22:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ga sowieso met mijn beste vriendin en haar dochtertje en haar man gaat alleen mee als mijn vriend meegaat! pfft mannen!
Volgens mij wordt AD voor van alles gebruikt.quote:Op zondag 4 september 2011 23:24 schreef cafpow het volgende:
[..]
ach, anders vallen ze zo buiten de boothahaha.
Goed dat je zo hebt genoten ervan!
Ik zou ook wel eens naar het zwembad willen, alleen ik kan bijna niet naar overdekte zwembaden ik krijg gigantische hoofdpijn dan, terwijl buitenbaden en strand niet.
Goed, hier een raar dagje gehad...moest naar de bieb lidmaatschap van mij ma betalen, en nog wat andere dingen doen. Maar de bieb was dicht en de andere dingen had ik ook geen succes bij. Daarna thuis de hele dag zo moe rondgelopen dat ik rond 5 uur tot iets na 6 mijn bed in ben gekropen en in slaap gevallen.
En echt helemaal niks gedaan..behalve thuis luieren..en gapen..de hele dag door.
Morgen ga ik proberen de dingen te doen waarbij ik geen succes had en hopelijk hoor ik van de decaan of de afspraak naar dinsdag kan.
Verder beginnen de zenuwen en angst weer te komen, voor de gevechten met mezelf door de weeks...
Maar nu ben ik moe, dus ga ff serie kijken en dan weer slapen..ook al heb ik vannacht bijna 11 uur geslapen en daarna tussendoor nog 1 uurtje..voel ik me mega-moe.
Trouwens ik zat zowieso met een vraagje wanneer worden er eigenlijk anti-depressiva gebruikt, want een paar jaar geleden toen ik op het punt stond af te haken van het mbo en de situatie net zoals nu was, heeft de psycholoog ooit voorgesteld om mischien medicatie te gebruiken zodat dat in ieder geval bepaalde dingen remmen waardoor ik meer energie over kon houden ipv. gebruiken aan dat vechten met mezelf.
Want die gevechten omschrijf als in tekenfilms wanneer er bij de personages zo'n duiveltje en engeltje boven het hoofd vliegen..en in vechten om te kijken wie wint..en zo ga ik het volgende week bij de psycholoog proberen uit te leggen
ok. Dat idee had ik al, alleen tja ik heb ooit de psych duidelijk gemaakt dat ik geen medicatie wilde. Maar dat stelde ze toen voor als een soort va acute angst remmer, bijvoorbeeld vlak voor vakanties..waardoor ik de dag voor vertrek bijna alles afblaas puur uit angst/zenuwen, en toen zei ze van je kan bij de ha pilletjes daarvoor vragen..maar toen had ik zoiets van dat heb ik 2x per jaar ofzo..en meestal is het nadat ik eenmaal begonnen ben over.quote:Op zondag 4 september 2011 23:31 schreef Velp het volgende:
[..]
Volgens mij wordt AD voor van alles gebruikt.
Voor een betere stemming, tegen angst, tegen een te vroege zaadlozing, etc
Ik kan me voorstellen dat als je depressieve stemming of angst wat gedrukt wordt dat je dan ook meer energie hebt waardoor je net wel weer dingen doet die je normaal niet zou doen.
Bij mij heeft Citalopram goed geholpen, zowel voor een betere stemming als minder angst.
Nadeel: wekenlange inwerktijd met erbij dat je negatieve gevoelens kunnen toenemen.
Voor de rest had ik geen last van bijwerkingen.
Ik zou zeggen, bespreek het eens!
Eigenlijk moet ieder zijn eigen bagage dragen en je moet soms even als steunpilaar dienen maar niet constant. Dat maakt het alleen erger voor beiden.quote:Op maandag 5 september 2011 22:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
morgen gesprek met vriend en vind het best wel eng, ik heb een brief geschreven waarin ik alles heb opgeschreven wat mij dwarszit, op aanraden van de psych heb ik de brief laten lezen aan mijn ma om te kijken of het duidelijk is en zij vond het duidelijk en pijnlijk eerlijk, en daardoor ga ik dus weer twijfelen of ik het nu wel moet geven :S terwijl ik wel vind dat het tijd wordt om alles eens eerlijk te zeggen, en te vertellen wat ik van hem verwacht! ik heb zelfs een soort ultimatum gesteld omdat ik anders niet meer weet hoe verder! ik heb al mijn energie nodig voor mij en ik heblang genoeg zijn leed geprobeerd te verzachten nu zal hij zelf zijn bagage moeten dragen, dat is toch niet teveel gevraagd!
die tussenuren gebruik ik vandaag gewoon om wat dingetjes te regelen. Ben eerst ff naar huis gekomen even wat etenquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:43 schreef Spacekitten het volgende:
leuke bezigheid ayumu! Haal je de schilderijen van internet ofzo?
@gewoonmezelf, je moet toch echt de brief geven, je zegt zelf dat zonder dat alles uitgesproken is ook niet zeker is dat je verder kan met elkaar! op deze manier weet je wel hoe alles precies zit en kun je het uitpraten. Als je al niet voor jezelf kan zorgen, hoe kun je dan wel goed voor een ander zorgen?
@cafpow vervelend dat de zenuwen zo opspelen, denk gewoon maar aan de tussenuren, dat je dan even tot rust kunt komen! En dat van je decaan is wel een beetje kort, alsof je in zo'n korte periode al zo'n briefje binnen kunt hebben, die mensen hebben ook wel meer te doen! Met andere woorden, doe het rustig aan en vergeet niet af en toe voor jezelf op te komen! Heel veel sterkte vandaag vast
Eigenlijk overal internet kringloop rommelmarktenquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:43 schreef Spacekitten het volgende:
leuke bezigheid ayumu! Haal je de schilderijen van internet ofzo?
Ik herken het heel goed, maar de beste tip die ik kan geven is dan inderdaad een second opinion en doorzetten, desnoods net zo lang totdat je iemand gevonden hebt die je vertrouwd. Het is wat dat betreft net als met psyhologen, je moet er toch een klik mee hebben. Ohw en niet naar een academisch ziekenhuis gaan, daar wissel je ongeveer per afspraak van dokter (dat is mijn ervaring iig)quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn vriend geeft wel aan dat hij veel angst heeft voor doktoren e.d Omdat hij bang is dat ze hem niet serieus nemen, Ik herken dit helemaal niet dus weet ook niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan! Herkent iemand dit? En nog tips?
tja, het hangt denk ik heel erg van de persoon. Kijk ik heb de hoop dat de depressie wel zal verdwijnen, alleen door andere factoren loop ik gewoon meer risico om nog meer depressies te ontwikkelen.quote:Op woensdag 7 september 2011 17:50 schreef Mpj het volgende:
Bij sommige mensen vraag ik me echt af of het ooit wel weer goed gaat komen aangezien (met alle respect) jullie je al heel erg kut voelen om hele kleine dingen die eigenlijk bij het normale leven horen. Of gaat een depressie nooit helemaal weg en blijft het in je zitten?
tja, zoals mijn psychologe het ooit heeft uitgelegd is een depressie meestal een hele samenhang van meerdere factoren, waaronder erfelijkheid en ook als je bijv. een zenuwpees bent heb je meer kans op depressies dan wanneer je super relaxed bent.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:58 schreef Nijna het volgende:
Mpj, ik vraag me ook af of het ooit goed gaat komen... met mezelf that is, maar goed.
Volgens mij kan een depressie best helemaal weg gaan.
Ik denk dat ik zelf een stukje erfelijk belast ben, maar goed dat zal niet het hele gedoe veroorzaken.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, met dat stuk hierbovenquote:Op woensdag 7 september 2011 22:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
MPJ, Weet je wat het is, Als je depressieve klachten hebt zijn de kleinste dingen heel erg groot, terwijl als dat niet zo is, je heel goed kunt relativeren! Ik zit zelf met een burn-out en soms zijn hele kleine dingen gewoon genoeg om de emmer over te laten lopen, maar op andere dagen kan ik heel goed relativeren, en er zelfs om lachen!
------knip-----
ik weet niet precies hoe het zit, maar in principe vraag je via internet bijstand(ww) aan, en dan krijg je later een uitnodiging voor een gesprek, of dat telefonisch of per brief gaat weet ik niet.quote:Op donderdag 8 september 2011 08:35 schreef Nyota het volgende:
Nou, op dit moment denk ik dat ik er nooit meer uit ga komen. Alles is een bende. En de laatste dag op mijn werk nadert. Ik ben heel bang voor de tijd daarna, omdat dan mijn wereld opeens een stuk kleiner zal zijn. Verder vind ik het stom dat er niet eens een borrel vanaf kan, hoewel mijn directe collega's verder wel heel tof zijn.
Daarbij krijg ik nu al kriebels van het UWV. ik begreep dat je in het begin de hele dag thuis moet blijven tot 18:00 uur totdat ze contact met je op hebben genomen. Iemand hier ervaring mee? Ik zit meteen al in de stress, omdat ik 6 oktober om 18:00 iets heb waar ik graag heen wil. Kan me nu dus al druk maken of dat dan wel kan en wat als ik gewoon dan toch al om 17:00 van huis ga.
Verder merk ik dat ik een bonk zelfmedelijden ben, en dat haat ik ook zo.
Kun je ze niet je mobiele nummer geven? Ben je toch bereikbaar en kun je gaan en staan waar je wilt?quote:Op donderdag 8 september 2011 08:35 schreef Nyota het volgende:
Daarbij krijg ik nu al kriebels van het UWV. ik begreep dat je in het begin de hele dag thuis moet blijven tot 18:00 uur totdat ze contact met je op hebben genomen. Iemand hier ervaring mee? Ik zit meteen al in de stress, omdat ik 6 oktober om 18:00 iets heb waar ik graag heen wil. Kan me nu dus al druk maken of dat dan wel kan en wat als ik gewoon dan toch al om 17:00 van huis ga.
Bijstand? Nee, zo ver is het nog niet hoor. Ik ben ontslagen tijdens ziekte, dus dat wordt alleerst de ziektewet. Voor zover ik heb begrepen moet je de eerste paar dagen dat je in de ziektewet zit (en daar zit via m'n werk al langer is, maar vanaf oktober dan zonder baan, dus via UWV) je moet wachten totdat het UWV contact met je opneemt. Dat kan telefonisch, maar ze kunnen ook langs komen of een brief. Er staat in ieder geval op hun website dat totdat je ze contact met je hebben opgenomen, je heel de dag tot 18:00 uur thuis moet zijn. Ongelooflijk, maar waar. Nadat je contact hebt gehad, mag je wel weer je huis uit... Dat contact zou binnen enkele dagen moeten plaatsvinden, maar ja, dat is een ruim begrip natuurlijk.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:40 schreef cafpow het volgende:
[..]
ik weet niet precies hoe het zit, maar in principe vraag je via internet bijstand(ww)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |