abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101533970
Goedenavond allen

Hoe is jullie dag geweest?

Hier wel een goede dag gehad, Vanmorgen de tuin een beetje veranderd, en vanmiddag samen met mijn zus pannenkoeken gebakken voor onze ouders, was leuk!

Morgen ga ik lekker een middag naar het zwembad met mijn beste vriendin en daar heb ik wel heel veel zin in!
Verder eigenlijk weinig nieuws
S. 2014
J. 2016
pi_101534424
Hi,
Net een preek gehad van mijn ouders. Over hoe vervelend ik wel niet deed op vakantie en dat mijn moeder mij niet mee had gewild omdat ik de hele vakantie voor hen dhad vergalt.

Daarna ging het over hoe weinig vrienden ik wel niet had en dat ik nooit uitga. En hoe vreselijk ze dat wel niet vonden.

Ik was zo boos op vakantie omdat mijn moeder 3 dagen achtereen over mijn uitelijk had zitten zeuren. Ze zei dat ik dik ben (zit nog gewoon op gezond gewicht maar goed) en dat ik 'debiel en achterlijk' haar heb. En dat ze het weer korter wil hebben (toen leek ik net op een jongen en ik ben juist zo trots op mijn lange haar.

En dat ik de hele vakantie vergalt heb ( heb maar 3 van de 14 dagen een beetje boos gedaan verder was ik weer aardig)
En dat ik de hele vakantie ruzie met mijn zusje wilde (waar haalt ze dit vandaan?! Is geen enkele keer gebeurt.

En dat ik geen vrienden heb is volgens haar puur en alleen omdat ik ze niet wil, en ik ga ook nooit uit en het is mijn schult dat ik vroeger 11 jaar achtereen gepest werd.

Volgens mij voeg ik ook helemaal niks toe hier. Ik ben net naar mijn kamer gegaan, begon te huilen (zwak ja) en ben toen snel naar de badkamer gegaan om te zorgen dat ik eruit zie alsof ik niet gehuilt heb. Mijn ogen zijn Godzijdank nu niet rood meer.

Ik zie het niet meer zitten nu. Ik ga geen gekke dingen nu doen maar ben gewoon enorm alleen en fucking verdrietig.

Zo. Masker van vrolijkheid weer op, ik moet weer naar de huiskamer.
Twiddel
pi_101535601
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:48 schreef summer2bird het volgende:
Ik zie het niet meer zitten nu. Ik ga geen gekke dingen nu doen maar ben gewoon enorm alleen en fucking verdrietig.

Hoe overleef ik mijn ouders.
The view from nowhere.
pi_101536412
Het gaat hier niet zo goed, maar ik wil daar ook weer niet teveel over online schrijven...
Ik lees wel mee.
Fake it till you make it...
pi_101539483
goedenavond allemaal...

hier is het echt een dubbel dagje geweest. En ik ben echt helemaal gesloopt.
Achteraf sorry voor deze hele lap tekst..maar samenvatten is nooit mijn sterke kant geweest als anderen aankwamen met 2 kantjes samenvatting kwam ik aanzetten met minimaal 5 _O-

De dag begon redelijk, ontbijtje..kort praten met ma. Daarna begon de voorbereiding van de verjaardag. Ik ben vandaag heel sloom geweest omdat ik me echt voel alsof ik helemaal in elkaar ben geslagen..sinds ik wakker werd. Maar goed ik slaap al ruim 2 weken niet goed, of ik droom te onrustig en word lichtelijk gestressed wakker tussendoor..of ik word echt tig keer wakker of moeite met inslapen..noem maar op..en dat begint zijn tol te eisen.

maar goed..de hele dag heb ik botsingen met ma gehad of gezeik over bepaalde vaste onderwerpen. En het liefst zou ik nu uit huis vertrekken en niet meer terugkomen.
Eerst had het te maken met welke camera we meenamen ma haat fotos van hoge kwaliteit nemen ivm. het aantal mb ervan en dat ze ze dan niet gelijk in een mail kan gooien. En ik hou van hoge kwaliteit dus "zwaardere" foto''s. En ma haar camera was niet opgeladen...en toen ze vroeg of ik mijn camera meenam had ik zoiets mischien beter die van jou..want die staat naar jou wens ingesteld..en toen begon ze van ja maar die is neit opgeladen. En ik had zoiets van ja maar ik haat foto's van lage kwaliteit maar ... en verder kon ik niet uitpraten omdat ze al begon van wat een probleem..en heel "kattig/agresief"terug reageren.

Daarna in de metro weet ik niet hoe ze erbij kwam...maar toen begon ze van ja ik weet al waarom je met niemand praat, want je wilt geen nederlands praten en alleen spaans. En toen had ik ook ziets van wat een onzin..ik praat wel met andere mensen..en als het moet in nederlands. En ik dacht van met jou praat ik spaans omdat dat makkelijker en natuurlijker voelt. Nederlands voelt bij mij zo als een geforceerde taal..

En later op de verjaardag vertelde ik van dat ze voor de nederlandse toets een O hadden neergezet(onvoldoende) maar dat een conceptcijfer is en niet het echte cijfer. En toen kreeg ik ene hele preek over mijn slecht nederlands..ja sorry hoor, maar dat ik van de 50 vragen 9 of meer fout hebt, mbt d'tjes/t'tjes/dt zegt niet dat ik geen goed nederlands kan alleen dat ik moeite heb met dat deel, ja joh..ik heb altijd 5/6 gehad voor nederlands en als het om grammatica ging nog lager.

En zo gaat het echt constant..en daarna waarom ik tijdens de verjaardag met 1 van de kids daar met de lego ga spelen..ja dat vind ik leuker dan allerlei stomme praatjes van "vreemden" aan te horen die mij niks interesseren..en ik heb me altijd verveeld tijdens die verjaardagen.

Maar de verjaardag was wel redelijk..heb heerlijk met een jochie een garage voor zijn lego auto's gebouwd..en dat was gewoon leuker dan beneden allerlei geouwehoer aanhoren van allerlei mensen waar ik niet veel mee heb :) En dat jochie was ook dolblij omdat hij vond dat ik goed met de lego kon bouwen _O_

Verder heb ik al de hele week gezeur en gezeik over alles wat ik kan bedenken aangehoord en ik kan er niet meer tegen }:| Ook gezeik gehad over dat ik volgens mij ma niet in deze maatschappij wil particeperen..terwijl ik meer dan tig miljoen keer heb geprobeerd uitgelefd dat omdat ik me niet op mijn plek voel dit extra zwaar is..en als ik niet zou willen participeren zou ik niet eens moeite doen om naar school te gaan.

Al dat gezeik begint mij echt op te breken, en als het zo doorgaat ga ik nog voor woensdag de psycholoog bellen omdat ik het echt niet meer uithou...
Want ik durf als die nederlandse toets een onvoldoende word neit eens te vertellen dat ik een O heb...en ik ben het ook niet van plan.
En ik ben al begonne met liegen over cijfers en dingen..en ik ben gvd al 24(over 1 week 25)..en nog moet ik liegen over cijfers en dingen ik heb gezegd dat je van de 50 maar 5 fout mag hebben..terwijl het eigenlijk 8 fout zijn.. :o :(

Maar goed..verder gaat het redelijk alleen die stomme stemmingswisselingen als het zo doorgaat ga ik gewoon vragen of ik anders niet iets ertegen kan krijgen..want met minder stemmingswisselingen heb ik mischien meer energie en kost school iets minder moeite..maar ik probeer deze week gewoon ff uithouden..
pi_101539592
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:48 schreef summer2bird het volgende:
Hi,
Net een preek gehad van mijn ouders. Over hoe vervelend ik wel niet deed op vakantie en dat mijn moeder mij niet mee had gewild omdat ik de hele vakantie voor hen dhad vergalt.

Daarna ging het over hoe weinig vrienden ik wel niet had en dat ik nooit uitga. En hoe vreselijk ze dat wel niet vonden.

Ik was zo boos op vakantie omdat mijn moeder 3 dagen achtereen over mijn uitelijk had zitten zeuren. Ze zei dat ik dik ben (zit nog gewoon op gezond gewicht maar goed) en dat ik 'debiel en achterlijk' haar heb. En dat ze het weer korter wil hebben (toen leek ik net op een jongen en ik ben juist zo trots op mijn lange haar.

En dat ik de hele vakantie vergalt heb ( heb maar 3 van de 14 dagen een beetje boos gedaan verder was ik weer aardig)
En dat ik de hele vakantie ruzie met mijn zusje wilde (waar haalt ze dit vandaan?! Is geen enkele keer gebeurt.

En dat ik geen vrienden heb is volgens haar puur en alleen omdat ik ze niet wil, en ik ga ook nooit uit en het is mijn schult dat ik vroeger 11 jaar achtereen gepest werd.

Volgens mij voeg ik ook helemaal niks toe hier. Ik ben net naar mijn kamer gegaan, begon te huilen (zwak ja) en ben toen snel naar de badkamer gegaan om te zorgen dat ik eruit zie alsof ik niet gehuilt heb. Mijn ogen zijn Godzijdank nu niet rood meer.

Huilen is helemaal niet zwak, en beter als alles maar opkroppen.
En tuurlijk voeg je niks toe in zo'n omgeving, ze laten dat ook niet toe, jij moet je aanpassen aan hun beeld van jou.
Ik zou zeker eens opzoek gaan naar een omgeving waar e het idee hebt dat je WEL jezelf mag zijn.
Sterkte er verder mee en vergeet nooit dat hoe donker en eenzaam de wereld er nu ook uit ziet dit is altijd een moment opname en ooit zul je echt weer licht aan het eind van de tunnel zien :)
pi_101539773
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:33 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Huilen is helemaal niet zwak, en beter als alles maar opkroppen.
En tuurlijk voeg je niks toe in zo'n omgeving, ze laten dat ook niet toe, jij moet je aanpassen aan hun beeld van jou.
Ik zou zeker eens opzoek gaan naar een omgeving waar e het idee hebt dat je WEL jezelf mag zijn.
Sterkte er verder mee en vergeet nooit dat hoe donker en eenzaam de wereld er nu ook uit ziet dit is altijd een moment opname en ooit zul je echt weer licht aan het eind van de tunnel zien :)
Dat er uiteindelijk licht komt weet ik dondersgoed, en het punt is dat ik best mag huilen van mezelf, maar tegelijk niet als mijn ma in de buurt is, omdat zij dat merkt..en dan alles gaat analyseren en wil bespreken en dat zorgt weer voor ruzie..en ik heb daar geen zin in.

En ik weet dondersgoed wat ik wil bereiken over een paar jaar, ik wil vertrekken uit nederland, naar de plek waar ik me wel thuisvoel..en daar doe ik momenteel voor wat ik doe..
maar ik ben het gezeik zat... :( ik kan er niet meer tegen..en vroeger ging er tegen in..maar nu zeg ik letter van Oke...en klaar...ik draai me om...en probeer niet meer te luisteren }:|
pi_101566845
Goedenavond!

wat is zwemmen toch lekker!!! Ik had het echt veel te lang niet gedaan, en wilde vanmiddag bijna het bad niet uit:P Verder hier wel een goede dag gehad en morgen weer naar de psych!
S. 2014
J. 2016
pi_101571045
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond!

wat is zwemmen toch lekker!!! Ik had het echt veel te lang niet gedaan, en wilde vanmiddag bijna het bad niet uit:P Verder hier wel een goede dag gehad en morgen weer naar de psych!
Dat klinkt heel aangenaam en als iets om lekker lang van na te genieten!
pi_101571226
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 21:52 schreef Nyota het volgende:

[..]

Dat klinkt heel aangenaam en als iets om lekker lang van na te genieten!
Nieuwe zwemdate is al gemaakt, nu alleen vriendlief nog zover krijgen dat ie mee gaat :P
S. 2014
J. 2016
pi_101571415
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nieuwe zwemdate is al gemaakt, nu alleen vriendlief nog zover krijgen dat ie mee gaat :P
Ga je nu dan met iemand anders of alleen?
pi_101573063
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 21:57 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ga je nu dan met iemand anders of alleen?
Ik ga sowieso met mijn beste vriendin en haar dochtertje en haar man gaat alleen mee als mijn vriend meegaat! pfft mannen! :P
S. 2014
J. 2016
pi_101576686
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 22:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik ga sowieso met mijn beste vriendin en haar dochtertje en haar man gaat alleen mee als mijn vriend meegaat! pfft mannen! :P
ach, anders vallen ze zo buiten de boot :P hahaha.
Goed dat je zo hebt genoten ervan!
Ik zou ook wel eens naar het zwembad willen, alleen ik kan bijna niet naar overdekte zwembaden ik krijg gigantische hoofdpijn dan, terwijl buitenbaden en strand niet.

Goed, hier een raar dagje gehad...moest naar de bieb lidmaatschap van mij ma betalen, en nog wat andere dingen doen. Maar de bieb was dicht en de andere dingen had ik ook geen succes bij. Daarna thuis de hele dag zo moe rondgelopen dat ik rond 5 uur tot iets na 6 mijn bed in ben gekropen en in slaap gevallen.
En echt helemaal niks gedaan..behalve thuis luieren..en gapen..de hele dag door.
Morgen ga ik proberen de dingen te doen waarbij ik geen succes had en hopelijk hoor ik van de decaan of de afspraak naar dinsdag kan.
Verder beginnen de zenuwen en angst weer te komen, voor de gevechten met mezelf door de weeks...
Maar nu ben ik moe, dus ga ff serie kijken en dan weer slapen..ook al heb ik vannacht bijna 11 uur geslapen en daarna tussendoor nog 1 uurtje..voel ik me mega-moe.

Trouwens ik zat zowieso met een vraagje wanneer worden er eigenlijk anti-depressiva gebruikt, want een paar jaar geleden toen ik op het punt stond af te haken van het mbo en de situatie net zoals nu was, heeft de psycholoog ooit voorgesteld om mischien medicatie te gebruiken zodat dat in ieder geval bepaalde dingen remmen waardoor ik meer energie over kon houden ipv. gebruiken aan dat vechten met mezelf.

Want die gevechten omschrijf als in tekenfilms wanneer er bij de personages zo'n duiveltje en engeltje boven het hoofd vliegen..en in vechten om te kijken wie wint..en zo ga ik het volgende week bij de psycholoog proberen uit te leggen :)
pi_101576998
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:24 schreef cafpow het volgende:

[..]

ach, anders vallen ze zo buiten de boot :P hahaha.
Goed dat je zo hebt genoten ervan!
Ik zou ook wel eens naar het zwembad willen, alleen ik kan bijna niet naar overdekte zwembaden ik krijg gigantische hoofdpijn dan, terwijl buitenbaden en strand niet.

Goed, hier een raar dagje gehad...moest naar de bieb lidmaatschap van mij ma betalen, en nog wat andere dingen doen. Maar de bieb was dicht en de andere dingen had ik ook geen succes bij. Daarna thuis de hele dag zo moe rondgelopen dat ik rond 5 uur tot iets na 6 mijn bed in ben gekropen en in slaap gevallen.
En echt helemaal niks gedaan..behalve thuis luieren..en gapen..de hele dag door.
Morgen ga ik proberen de dingen te doen waarbij ik geen succes had en hopelijk hoor ik van de decaan of de afspraak naar dinsdag kan.
Verder beginnen de zenuwen en angst weer te komen, voor de gevechten met mezelf door de weeks...
Maar nu ben ik moe, dus ga ff serie kijken en dan weer slapen..ook al heb ik vannacht bijna 11 uur geslapen en daarna tussendoor nog 1 uurtje..voel ik me mega-moe.

Trouwens ik zat zowieso met een vraagje wanneer worden er eigenlijk anti-depressiva gebruikt, want een paar jaar geleden toen ik op het punt stond af te haken van het mbo en de situatie net zoals nu was, heeft de psycholoog ooit voorgesteld om mischien medicatie te gebruiken zodat dat in ieder geval bepaalde dingen remmen waardoor ik meer energie over kon houden ipv. gebruiken aan dat vechten met mezelf.

Want die gevechten omschrijf als in tekenfilms wanneer er bij de personages zo'n duiveltje en engeltje boven het hoofd vliegen..en in vechten om te kijken wie wint..en zo ga ik het volgende week bij de psycholoog proberen uit te leggen :)
Volgens mij wordt AD voor van alles gebruikt.
Voor een betere stemming, tegen angst, tegen een te vroege zaadlozing, etc
Ik kan me voorstellen dat als je depressieve stemming of angst wat gedrukt wordt dat je dan ook meer energie hebt waardoor je net wel weer dingen doet die je normaal niet zou doen.

Bij mij heeft Citalopram goed geholpen, zowel voor een betere stemming als minder angst.
Nadeel: wekenlange inwerktijd met erbij dat je negatieve gevoelens kunnen toenemen.
Voor de rest had ik geen last van bijwerkingen.

Ik zou zeggen, bespreek het eens!
  zondag 4 september 2011 @ 23:34:00 #215
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101577079
Toen ik begon met antidepressiva, heb ik me eerst een paar weken doodziek gevoeld en had enorme last van slapeloosheid. Maar dat gaat gelukkig weer over.
Die eerste weken doorbijten zijn het echt waard als je ziet hoe het je stemming verbetert. :Y

Even een vraag: kan een misluke zelfmoordpoging traumatisch zijn?
Ik was echt bijna dood geweest. Ik snap nog steeds niet hoe ik het heb overleefd.
Maar ik heb tegenwoordig weer flashbacks naar die momenten ... heb ik er een trauma aan overgehouden? :?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101577236
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:31 schreef Velp het volgende:

[..]

Volgens mij wordt AD voor van alles gebruikt.
Voor een betere stemming, tegen angst, tegen een te vroege zaadlozing, etc
Ik kan me voorstellen dat als je depressieve stemming of angst wat gedrukt wordt dat je dan ook meer energie hebt waardoor je net wel weer dingen doet die je normaal niet zou doen.

Bij mij heeft Citalopram goed geholpen, zowel voor een betere stemming als minder angst.
Nadeel: wekenlange inwerktijd met erbij dat je negatieve gevoelens kunnen toenemen.
Voor de rest had ik geen last van bijwerkingen.

Ik zou zeggen, bespreek het eens!
ok. Dat idee had ik al, alleen tja ik heb ooit de psych duidelijk gemaakt dat ik geen medicatie wilde. Maar dat stelde ze toen voor als een soort va acute angst remmer, bijvoorbeeld vlak voor vakanties..waardoor ik de dag voor vertrek bijna alles afblaas puur uit angst/zenuwen, en toen zei ze van je kan bij de ha pilletjes daarvoor vragen..maar toen had ik zoiets van dat heb ik 2x per jaar ofzo..en meestal is het nadat ik eenmaal begonnen ben over.

Maar nu dus niet..dus begin er serieus over te denken..want ik wil de opleiding afmaken, maar zoals het gaat weet ik niet eens of ik de 1e maand ga redden :N
En daarbij begin ik me over alles druk te maken, want de persoonlijke situatie(gigantische isolatie door gezinssituatie) :N trek ik niet meer..maar ik kan moeilijk de gezinssituatie veranderen ;) En dat alles vreet teveel energie.. :O
pi_101588951
wat een heftige ochtend, ik heb vanmorgen voor het eerst dingen uitgesproken die ik eerder niet durfde toe te geven! gisteravond laat onwijze ruzie gemaakt met mijn vriend waarbij alle opgekropte frustratie eruit kwam, nu suddert het nog steeds en ga ik vanmiddag alles maar eens opschrijven, ik begin mij soms af te vragen of liefde alleen wel genoeg is! pfffft
S. 2014
J. 2016
pi_101589307
Mijn ouders weten niks. Helemaal niks. Niks van dat gedoe in Italie, niks van dat ik gewoon geen zin meer heb in het leven.

Ik heb mijn rooster gekregen.
Maandag ben ik om 13.30 vrij, dinsdag om 18.00, woensdag om 17.30, donderdag om 14.30 en vrijdag om 16.00
Waarna ik op vrijdag om 17.30 al weer op mijn werk moet verschijnen.
Ik heb al zo'n fucking hekel aan mijn baantje en er zitten daar vrouwen die heel chagarijnig worden als je alleen maar 1 dag in de week vrij wilt. Nu moet ik daar elke vrijdag avond, hele zaterdag en een deel van de zondag werken en ik raakte een beetje in paniek van die vrijdag.

Mijn moeder noemde mij een aansteller, en zei dat zij dit ook gewoon deed toen ze zo oud was als ik en dat ik het maar gewoon moet doen en niet moet zeiken.
Ik heb nu al enorm veel stress van dat klotebaantje. Zoveel dat ik het haat om te gaan werken daar.
Maar mijn moeder zegt dat het gewoon aanstellerij is, en dat ik niet zo moet zeiken.

Ontslag nemen is uit den boze. Want dat staat voor zwak zijn en opgeven en dat mag ik niet van hun.
Ik zit in mijn examenjaar en heb al zoveel stress, nu al.

Op school merkt niemand iets van mijn depri gedrag en thuis ook niet.

Morgen moet ik naar de psychiologe. Mijn moeder wilt alleen dat mijn medicijnen verhoogd worden, dan is het probleem volgens haar "opgelost"

Als jullie mij ook een aansteller vinden, sorry dan. :@
Twiddel
pi_101592075
Kan je het er met de psychologe over hebben, als dat baantje je zoveel stress geeft, nu al... dat is wel vervelend. Naar ook dat je moeder zo kortaf doet, maar als zij niet weet hoe het echt met je gaat, is het ook niet helemaal onlogisch dat ze zoiets heeft van: doorzetten.
Misschien kan je psychologe wel helpen om het aan je moeder/ouders te vertellen?
En anders een ander baantje zoeken?

Sterkte. Ik vind je geen aansteller.
pi_101594279
Eindelijk! Ik heb een psychotherapeute gevonden waar ik direct een klik mee heb. En ze neemt me serieus!
De vorige vond me alleen een 'beetje in de war'. Deze dame vond mijn situatie toch wat ernstiger dan dat en stelde dan ook mogelijk medicatie voor, volgende keer een aantal psychologische testjes en zei al meteen dat dit allemaal een wat langer traject zou worden.

Ze vroeg me hoe ik me voelde op een schaal van 1 tot 10. Mijn antwoord, zijnde een 3, baarde haar ook zorgen. Zo fijn, actie!

Aan de ene kant bang, omdat ze ook zegt dat dit allemaal best een tijd kan gaan duren. En nu ik dan geen baan meer heb, hoe moet dat allemaal dan straks.
Aan de andere kant, ik ga nu beginnen, ik ga iets doen. Eindelijk iemand die ziet dat het echt niet goed gaat en het professioneel aanpakt.

Maar de angst overheerst toch. Hopelijk gaat dit niet te lang duren, ik wil weer gewoon functioneren en een baan hebben.

Nee, nee, nee, ik moet me focussen om het goede. En dat is dat ik iemand heb gevonden.
pi_101594972
@ summerbird, je bent helemaal geen aansteller. En denk maar dat je moeder niet weet waar je nu mee zit, dus dat haar oordeel ook een foutief oordeel is. Mischien dat als ze van de situatie zou weten dat ze iets anders zou oordelen.

@Nyota, ^O^ wat heerlijk dat je iemand gevonden hebt bij wie je prettig voelt..en dat die persoon ook daadwerkelijk iets onderneemt.

Hier wel een redelijk dagje, ben bij de decaan geweest over het vervolg van mijn studie en evt. voorzieningen...maar ze heeft eerst een diagnoserapport nodig, daarvoor ga ik morgen mijn psych maar opbellen om te vragen hoe dat gedaan moet worden.
verder net thuis, naar de mediamarkt geweest om laptop te halen ivm. ventialatieproblemen krijg ik hem terug en werken een aantal sneltoetsen niet :( echt ik ga nooit meer "computersystemen" bij de mediamarkt halen, alleen cd'tjes enz.
Dus nu probeer ik het zelf maar te verhelpen anders ga ik morgen weer naar de MM... :N
Verdr ben ik wel mega onrustig en voel me heel raar..actief, maar moe en tegelijkertijd een zwaar en raar gevoel in mijn hoofd |:(
En ik ben dus gezakt voor de nederlandse instaptoets maar heb de engelse dus wel gehaald :{
pi_101602420
Een hoop goede en slechte verhalen, blijven volhouden allemaal, je komt er wel!

Hier een redelijke dag, maar ben bang weer angstig te worden nu ik alleen ben (ja stom ik weet t) dus net de badkamer eens onder handen genomen, morgen komen ze van de bouwvereniging langs om wat kapotte tegels te controleren, ik hoop op een nieuwe badkamer :D, maar dat zal wel niet.

Ga weer verder, ff mezelf bezig houden en dan lekker instorten
pi_101615158
morgen gesprek met vriend en vind het best wel eng, ik heb een brief geschreven waarin ik alles heb opgeschreven wat mij dwarszit, op aanraden van de psych heb ik de brief laten lezen aan mijn ma om te kijken of het duidelijk is en zij vond het duidelijk en pijnlijk eerlijk, en daardoor ga ik dus weer twijfelen of ik het nu wel moet geven :S terwijl ik wel vind dat het tijd wordt om alles eens eerlijk te zeggen, en te vertellen wat ik van hem verwacht! ik heb zelfs een soort ultimatum gesteld omdat ik anders niet meer weet hoe verder! ik heb al mijn energie nodig voor mij en ik heblang genoeg zijn leed geprobeerd te verzachten nu zal hij zelf zijn bagage moeten dragen, dat is toch niet teveel gevraagd!
S. 2014
J. 2016
pi_101616123
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 22:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
morgen gesprek met vriend en vind het best wel eng, ik heb een brief geschreven waarin ik alles heb opgeschreven wat mij dwarszit, op aanraden van de psych heb ik de brief laten lezen aan mijn ma om te kijken of het duidelijk is en zij vond het duidelijk en pijnlijk eerlijk, en daardoor ga ik dus weer twijfelen of ik het nu wel moet geven :S terwijl ik wel vind dat het tijd wordt om alles eens eerlijk te zeggen, en te vertellen wat ik van hem verwacht! ik heb zelfs een soort ultimatum gesteld omdat ik anders niet meer weet hoe verder! ik heb al mijn energie nodig voor mij en ik heblang genoeg zijn leed geprobeerd te verzachten nu zal hij zelf zijn bagage moeten dragen, dat is toch niet teveel gevraagd!
Eigenlijk moet ieder zijn eigen bagage dragen en je moet soms even als steunpilaar dienen maar niet constant. Dat maakt het alleen erger voor beiden.
En ik zou gewoon die brief geven, dan gooi jij een beetje bagage van je af en is het voor hem ook allemaal extra duidelijk.
Hier inmiddels in bed, zo maar lichten uit, want ik ben al een paar dagen mega-moe. Morgen word een lange schooldag, want ik heb 2 blokuren met tussen beide blokuren 4 tussenuren :'( En dat na 1 les. En aangezien ik niet al te veel te doen verwacht te hebben ga ik als het weer beetje meezit even centrum in(met de metro ben ik er binne 3 minute) want ik heb een sleeve voor mijn notebook nodig, dan kan ik hem soms naar school meenemen.
Maar verder voel ik me toch echt bewolkt, de zenuwen spelen ook een grote rol denk ik..maar over het algemeen is iedere emotie 1 teveel.
Ook morgen even de psych bellen voor zo'n diagnoserapport...want de decaan begint er over te zeuren :(
pi_101618506
Om me gedachtes en zo een beetje uit me hoofd te krijgen heb een hele lading oude schilderijen gekocht lekker een beetje de lijsten verfen en de schilderijen zelf opknappen leuke bezigheids therapie.. En het levert ook nog wat op :)
pi_101623854
leuke bezigheid ayumu! Haal je de schilderijen van internet ofzo?

@gewoonmezelf, je moet toch echt de brief geven, je zegt zelf dat zonder dat alles uitgesproken is ook niet zeker is dat je verder kan met elkaar! op deze manier weet je wel hoe alles precies zit en kun je het uitpraten. Als je al niet voor jezelf kan zorgen, hoe kun je dan wel goed voor een ander zorgen?

@cafpow vervelend dat de zenuwen zo opspelen, denk gewoon maar aan de tussenuren, dat je dan even tot rust kunt komen! En dat van je decaan is wel een beetje kort, alsof je in zo'n korte periode al zo'n briefje binnen kunt hebben, die mensen hebben ook wel meer te doen! Met andere woorden, doe het rustig aan en vergeet niet af en toe voor jezelf op te komen! Heel veel sterkte vandaag vast :*
pi_101625269
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:43 schreef Spacekitten het volgende:

@gewoonmezelf, je moet toch echt de brief geven, je zegt zelf dat zonder dat alles uitgesproken is ook niet zeker is dat je verder kan met elkaar! op deze manier weet je wel hoe alles precies zit en kun je het uitpraten. Als je al niet voor jezelf kan zorgen, hoe kun je dan wel goed voor een ander zorgen?

@cafpow vervelend dat de zenuwen zo opspelen, denk gewoon maar aan de tussenuren, dat je dan even tot rust kunt komen! En dat van je decaan is wel een beetje kort, alsof je in zo'n korte periode al zo'n briefje binnen kunt hebben, die mensen hebben ook wel meer te doen! Met andere woorden, doe het rustig aan en vergeet niet af en toe voor jezelf op te komen! Heel veel sterkte vandaag vast :*
die tussenuren gebruik ik vandaag gewoon om wat dingetjes te regelen. Ben eerst ff naar huis gekomen even wat eten :) En moet pas om 3 uur weer op school zijn, en moet nog even mijn chipknip zien te activeren dus dat ga ik nu lekker vanaf mijn bureau uitzoeken... ;) En daarna zie ik wel :) Moet de psych zo bellen voor en diagnosedossier in ieder geval om het al gevraagd te hebben en te weten hoe dat dan zit :)
pi_101625931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:43 schreef Spacekitten het volgende:

Eigenlijk overal internet kringloop rommelmarkten :P

Trouwens cafpow ik ga ook liever in het hoekje met de kinderen zitten dan allemaalvragen op me af te krijgen O+
pi_101626661
Mijn vriend geeft wel aan dat hij veel angst heeft voor doktoren e.d Omdat hij bang is dat ze hem niet serieus nemen, Ik herken dit helemaal niet dus weet ook niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan! Herkent iemand dit? En nog tips?
S. 2014
J. 2016
pi_101627300
Doktoren die mensen niet serieus nemen bestaan helaas...
Tips: je kan altijd een second opinion aanvragen. Misschien is dat een geruststelling?

Ik moet wel bekennen dat ik nog niet bij ben met lezen, dus niet weet wat de achtergrond van je vraag is...
pi_101631449
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn vriend geeft wel aan dat hij veel angst heeft voor doktoren e.d Omdat hij bang is dat ze hem niet serieus nemen, Ik herken dit helemaal niet dus weet ook niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan! Herkent iemand dit? En nog tips?
Ik herken het heel goed, maar de beste tip die ik kan geven is dan inderdaad een second opinion en doorzetten, desnoods net zo lang totdat je iemand gevonden hebt die je vertrouwd. Het is wat dat betreft net als met psyhologen, je moet er toch een klik mee hebben. Ohw en niet naar een academisch ziekenhuis gaan, daar wissel je ongeveer per afspraak van dokter (dat is mijn ervaring iig)
En gewoonmezelf, blijven steunen in dat geval (maar niet de last op jouw schouders nemen!), als hij er een niet vertrouwd aangeven dat je samen naar een andere zoekt, het is en blijft lastig zo'n situatie maar er lopen ook echt goede dokters rond
pi_101636682

Nieuwe haartjes en goed schoongemaakt :) Is ie niet schattig ?

schoongemaakt en de lijst is weer wit in plaats van rokerig geel :P

Om maar even te laten wat ik doe :)
pi_101636994
ik ben weer thuis, maar zit er echt helemaal doorheen. De laatste les was gewoon een hel...saai en heb het al de hele dag benauwd.
En ben nu ook nog eens zeiknat en bovenop komt nog even een woede-aanval werlke nu dus over is maar ik echt helemaal overstuur ben.
het enige wat ik nu wil is op gaan liggen ik zit er echt helemaal doorheen :)
pi_101638429
Hi,
ben naar de psychologe geweest. En dit keer heb ik alles verteld wat er gebeurt was.

Mijn moeder moet volgende week met mij naar de psychologe toe, ben benieuwd hoe dat gaat, ben al verbaasd dat ik geen preek heb gehad van "en nu denken ze vast dat ik je mishandel" ofzo.

Ik ben enorm opgelucht dat ik alles heb kunnen vertellen aan haar. Ze schrok wel toen ik vertelde dat ik al wat pogingen heb ondernomen om mezelf van het leven te beroven.
Ze ging dit met de psychiater bespreken en als ik weer wat van "plan" ben moet ik haar meteen opbellen.
Twiddel
pi_101641562
cafpow de eerste dag zit erop! nu lekker even niks!

summer2bird goed van je dat je alles eerlijk hebt verteld!
spacekitten bedankt voor je advies! vanmiddag een lang heftig maar ook eerlijk gesprek gehad! hij heeft wel door dat er nu iets moet gebeuren omdat ik anders niet verder kan! hij heeft het meeste vertrouwen in zijn oude huisarts dus die gaan we morgen bellen om een afspraak te maken! en hij stemt ook in met eventuele bloedonderzoeken! dus dat gaan we nu eerst doen en daarna kijken we weer verder, hij weet wel dat hij een chronisch vit b12 tekort heeft en na wat googlen van mij heb ik het idee dat we al een heel eind kunnen komen als dat aangepakt wordt! nu lekker eenavond bankhangen want voor mij was het ook weer een heftige dag!
S. 2014
J. 2016
pi_101644406
@ summer2bird
goed bezig! Het is ook maar beter zo, nu kan je ergens terecht in geval van nood.. ^O^

@gewoonmezelf87
Zie je overal is een oplossing voor, alleen is het uitstippelen van de te nemen het moeilijkst en langst.

Hier gaat het nu even iets beter. het was daarstraks een opstapeling van meerdere factoren.
En de laatste les was slaapverwekkend, en dan stoot ik me nog..dat veroorzaakt bij mij een gigantische paniekaanval. En het schoolgebouw is ook gigantisch benouwd en daar krijg ik hoofpijn van, welke nu wat is gezakt. maar verder doe ik vanavond even bijna niks.. ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door cafpow op 07-09-2011 17:07:04 ]
pi_101679677
wat een stiite hoe is het met iedereen?
Hier niet zo goed, 2 dagen les gehad en ben helemaal kapot..na een schooldag kan ik niks anders dan slapen en huilen...en heb niet eens energie om iets na te lezen :(
En ik heb het idee dat ik bij een verkeerde opleiding zit maar dit is mijn enige optie.
En ik begin dus echt weer totaal de put in te zakken..en thuis loopt het ook allemaal mis...het liefst zou ik gewoon willen verdwijnen }:|
pi_101679999
Hier ook bekaf, slaap al nachten weer slecht en moet dadelijk weer weg, heb geloof ik niet één rustige avond deze week.
pi_101680009
Bij sommige mensen vraag ik me echt af of het ooit wel weer goed gaat komen aangezien (met alle respect) jullie je al heel erg kut voelen om hele kleine dingen die eigenlijk bij het normale leven horen. Of gaat een depressie nooit helemaal weg en blijft het in je zitten?
pi_101681636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:50 schreef Mpj het volgende:
Bij sommige mensen vraag ik me echt af of het ooit wel weer goed gaat komen aangezien (met alle respect) jullie je al heel erg kut voelen om hele kleine dingen die eigenlijk bij het normale leven horen. Of gaat een depressie nooit helemaal weg en blijft het in je zitten?
tja, het hangt denk ik heel erg van de persoon. Kijk ik heb de hoop dat de depressie wel zal verdwijnen, alleen door andere factoren loop ik gewoon meer risico om nog meer depressies te ontwikkelen.
Maar er word gezegd dat met de juiste behandeling word de kans op een (vervolg) depressie aanzienlijk verkleind. :)
pi_101682587
Mpj, ik vraag me ook af of het ooit goed gaat komen... met mezelf that is, maar goed.
Volgens mij kan een depressie best helemaal weg gaan.
Ik denk dat ik zelf een stukje erfelijk belast ben, maar goed dat zal niet het hele gedoe veroorzaken.
pi_101682895
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:58 schreef Nijna het volgende:
Mpj, ik vraag me ook af of het ooit goed gaat komen... met mezelf that is, maar goed.
Volgens mij kan een depressie best helemaal weg gaan.
Ik denk dat ik zelf een stukje erfelijk belast ben, maar goed dat zal niet het hele gedoe veroorzaken.
tja, zoals mijn psychologe het ooit heeft uitgelegd is een depressie meestal een hele samenhang van meerdere factoren, waaronder erfelijkheid en ook als je bijv. een zenuwpees bent heb je meer kans op depressies dan wanneer je super relaxed bent.
En het heeft ook te maken met omstandigheden zoals leefomgeving, structuur hebben of niet enz.
Dus tja, het is gewoon een hele samenhang van meerdere factoren :)
pi_101693685
MPJ, Weet je wat het is, Als je depressieve klachten hebt zijn de kleinste dingen heel erg groot, terwijl als dat niet zo is, je heel goed kunt relativeren! Ik zit zelf met een burn-out en soms zijn hele kleine dingen gewoon genoeg om de emmer over te laten lopen, maar op andere dagen kan ik heel goed relativeren, en er zelfs om lachen!

Hier een goede en slechte dag, een goede dag omdat het tussen mij en mijn vriend weer helemaal goed is, en hij een afspraak heeft gemaakt bij de huisarts voor maandag!! *O*
Het was ook een klotedag want we kregen een brief van de belasting of we even 1300 euro willen trug betalen :O Terwijl we regelingen hadden getroffen, en het verrekend zou worden, dan bel je daar over en dan krijg je een raar verhaal over rare verrekeningen en dat hij langer huursubsidie zou krijgen dan terecht is, En dat is onzin en dat kunnen we ook bewijzen, en daar boven op zegt de belastingdienst ook nog dat mijn vriend tussen 2008 en 2009 niet ingeschreven stond in zijn eigen huis:S Terwijl hij er al sinds 2007 woont en ook dat hebben we op papier! Slaat helemaal nergens op en we worden dus gewoon genaaid, Dan is ook zijn toetsingsinkomen te hoog en zijn huurprijs te laag geschat! Maandag gaan we naar het kantoor om het uit te zoeken en ons bewijs op tafel te gooien!
De belastingdienst , leuker kunnen we het niet maken en makkelijker ook niet!

maar goed we proberen het nu ff los te laten want we geloven zelf echt dat het niet klopt, als je sinds 2007 toeslag aanvraagt en ook sinds 2007 ontvangt, hoe kun je dan schuld opbouwen als je minder krijgt dan waar je recht op hebt, en als je al verrekend bent en uiteindelijk nog maar 44 euro krijgt ipv de 256 euro waar hij recht op heeft! Pffft!
S. 2014
J. 2016
pi_101695766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
MPJ, Weet je wat het is, Als je depressieve klachten hebt zijn de kleinste dingen heel erg groot, terwijl als dat niet zo is, je heel goed kunt relativeren! Ik zit zelf met een burn-out en soms zijn hele kleine dingen gewoon genoeg om de emmer over te laten lopen, maar op andere dagen kan ik heel goed relativeren, en er zelfs om lachen!

------knip-----
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, met dat stuk hierboven :)

En breek me de bek niet open over de belasting, hier mogen we per maand 50 euro terugbetalen over 2008-2009 en dat voor 1 jaar. En vandaag komt er nog een brief door de bus, dat er nu 300 euro over het jaar 2010 betaald moet worden, terwijl ze eerst gezegd hadden van niet en nu van wel.
En thuis hebben we het niet al te breed, mijn ma leeft van wao+kleine aanvulling en ik van studiefinanciering van 600 per maand met max aan lening.

Dus al te breed hebben we het ook niet :{ ma komt per maand net rond, en ik red het met studiefinanciering nog redelijk, omdat ik thuiswoon ;)
pi_101699847
Nou, op dit moment denk ik dat ik er nooit meer uit ga komen. Alles is een bende. En de laatste dag op mijn werk nadert. Ik ben heel bang voor de tijd daarna, omdat dan mijn wereld opeens een stuk kleiner zal zijn. Verder vind ik het stom dat er niet eens een borrel vanaf kan, hoewel mijn directe collega's verder wel heel tof zijn.

Daarbij krijg ik nu al kriebels van het UWV. ik begreep dat je in het begin de hele dag thuis moet blijven tot 18:00 uur totdat ze contact met je op hebben genomen. Iemand hier ervaring mee? Ik zit meteen al in de stress, omdat ik 6 oktober om 18:00 iets heb waar ik graag heen wil. Kan me nu dus al druk maken of dat dan wel kan en wat als ik gewoon dan toch al om 17:00 van huis ga.

Verder merk ik dat ik een bonk zelfmedelijden ben, en dat haat ik ook zo.
pi_101702036
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:35 schreef Nyota het volgende:
Nou, op dit moment denk ik dat ik er nooit meer uit ga komen. Alles is een bende. En de laatste dag op mijn werk nadert. Ik ben heel bang voor de tijd daarna, omdat dan mijn wereld opeens een stuk kleiner zal zijn. Verder vind ik het stom dat er niet eens een borrel vanaf kan, hoewel mijn directe collega's verder wel heel tof zijn.

Daarbij krijg ik nu al kriebels van het UWV. ik begreep dat je in het begin de hele dag thuis moet blijven tot 18:00 uur totdat ze contact met je op hebben genomen. Iemand hier ervaring mee? Ik zit meteen al in de stress, omdat ik 6 oktober om 18:00 iets heb waar ik graag heen wil. Kan me nu dus al druk maken of dat dan wel kan en wat als ik gewoon dan toch al om 17:00 van huis ga.

Verder merk ik dat ik een bonk zelfmedelijden ben, en dat haat ik ook zo.
ik weet niet precies hoe het zit, maar in principe vraag je via internet bijstand(ww) aan, en dan krijg je later een uitnodiging voor een gesprek, of dat telefonisch of per brief gaat weet ik niet.
Maar volgens mij is dat verhaal dat je tot 18.00 thuis moet zitten beetje raar...maar zoek het anders op de website van je gemeente :)
Zo ik ga nu even kort de douche onder, moet over 20 minuten op de fiets stappen naar school ;)
pi_101702133
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:35 schreef Nyota het volgende:
Kun je ze niet je mobiele nummer geven? Ben je toch bereikbaar en kun je gaan en staan waar je wilt?
pi_101705164
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:40 schreef cafpow het volgende:

[..]

ik weet niet precies hoe het zit, maar in principe vraag je via internet bijstand(ww)
Bijstand? Nee, zo ver is het nog niet hoor. Ik ben ontslagen tijdens ziekte, dus dat wordt alleerst de ziektewet. Voor zover ik heb begrepen moet je de eerste paar dagen dat je in de ziektewet zit (en daar zit via m'n werk al langer is, maar vanaf oktober dan zonder baan, dus via UWV) je moet wachten totdat het UWV contact met je opneemt. Dat kan telefonisch, maar ze kunnen ook langs komen of een brief. Er staat in ieder geval op hun website dat totdat je ze contact met je hebben opgenomen, je heel de dag tot 18:00 uur thuis moet zijn. Ongelooflijk, maar waar. Nadat je contact hebt gehad, mag je wel weer je huis uit... Dat contact zou binnen enkele dagen moeten plaatsvinden, maar ja, dat is een ruim begrip natuurlijk.

En of een mobiel dan voldoende is. Ik ga het maar vragen tzt denk ik. Maar ja, straks denken ze nog dat als ik ergens heen wil, mijn depressie per definitie al onzin is en ik de eerstvolgende keer bij de UWV-arts meteen voor 100% aan het werk wordt gezet...

(toegegeven: dit zijn niet mijn meest positieve dagen op het moment...heel de ziektewet en gedoe met uitkeringen en dan ook ooit weer een baan na m'n ontslag nu gaan vinden, beangstigd me nogal...)
pi_101707699
Ik zou het UWV zelf even bellen en aangeven dat je in elk geval die ene dag wat eerder van huis moet. Maar dat je ook bereikbaar bent op je mobiele nummer.
Maar UWV is een trage instantie en brieven komen er blijkbaar ook lang niet altijd aan... (althans die ervaring had ik een jaar of 9 geleden).
pi_101708225
Wat Nijna zegt lijkt me het beste! (dus even aangeven dat je dan eerder weg bent, maar wel mobiel bereikbaar bent)

Hier wordt ik ff helemaal gek, ik ben op t werk weer met zoveel verschillende dingen bezig dat mijn hoofd het even niet goed aankan. Het liefst wil ik nu in bed kruipen en gewoon slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')