abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101623854
leuke bezigheid ayumu! Haal je de schilderijen van internet ofzo?

@gewoonmezelf, je moet toch echt de brief geven, je zegt zelf dat zonder dat alles uitgesproken is ook niet zeker is dat je verder kan met elkaar! op deze manier weet je wel hoe alles precies zit en kun je het uitpraten. Als je al niet voor jezelf kan zorgen, hoe kun je dan wel goed voor een ander zorgen?

@cafpow vervelend dat de zenuwen zo opspelen, denk gewoon maar aan de tussenuren, dat je dan even tot rust kunt komen! En dat van je decaan is wel een beetje kort, alsof je in zo'n korte periode al zo'n briefje binnen kunt hebben, die mensen hebben ook wel meer te doen! Met andere woorden, doe het rustig aan en vergeet niet af en toe voor jezelf op te komen! Heel veel sterkte vandaag vast :*
pi_101625269
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:43 schreef Spacekitten het volgende:

@gewoonmezelf, je moet toch echt de brief geven, je zegt zelf dat zonder dat alles uitgesproken is ook niet zeker is dat je verder kan met elkaar! op deze manier weet je wel hoe alles precies zit en kun je het uitpraten. Als je al niet voor jezelf kan zorgen, hoe kun je dan wel goed voor een ander zorgen?

@cafpow vervelend dat de zenuwen zo opspelen, denk gewoon maar aan de tussenuren, dat je dan even tot rust kunt komen! En dat van je decaan is wel een beetje kort, alsof je in zo'n korte periode al zo'n briefje binnen kunt hebben, die mensen hebben ook wel meer te doen! Met andere woorden, doe het rustig aan en vergeet niet af en toe voor jezelf op te komen! Heel veel sterkte vandaag vast :*
die tussenuren gebruik ik vandaag gewoon om wat dingetjes te regelen. Ben eerst ff naar huis gekomen even wat eten :) En moet pas om 3 uur weer op school zijn, en moet nog even mijn chipknip zien te activeren dus dat ga ik nu lekker vanaf mijn bureau uitzoeken... ;) En daarna zie ik wel :) Moet de psych zo bellen voor en diagnosedossier in ieder geval om het al gevraagd te hebben en te weten hoe dat dan zit :)
pi_101625931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:43 schreef Spacekitten het volgende:

Eigenlijk overal internet kringloop rommelmarkten :P

Trouwens cafpow ik ga ook liever in het hoekje met de kinderen zitten dan allemaalvragen op me af te krijgen O+
pi_101626661
Mijn vriend geeft wel aan dat hij veel angst heeft voor doktoren e.d Omdat hij bang is dat ze hem niet serieus nemen, Ik herken dit helemaal niet dus weet ook niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan! Herkent iemand dit? En nog tips?
S. 2014
J. 2016
pi_101627300
Doktoren die mensen niet serieus nemen bestaan helaas...
Tips: je kan altijd een second opinion aanvragen. Misschien is dat een geruststelling?

Ik moet wel bekennen dat ik nog niet bij ben met lezen, dus niet weet wat de achtergrond van je vraag is...
pi_101631449
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn vriend geeft wel aan dat hij veel angst heeft voor doktoren e.d Omdat hij bang is dat ze hem niet serieus nemen, Ik herken dit helemaal niet dus weet ook niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan! Herkent iemand dit? En nog tips?
Ik herken het heel goed, maar de beste tip die ik kan geven is dan inderdaad een second opinion en doorzetten, desnoods net zo lang totdat je iemand gevonden hebt die je vertrouwd. Het is wat dat betreft net als met psyhologen, je moet er toch een klik mee hebben. Ohw en niet naar een academisch ziekenhuis gaan, daar wissel je ongeveer per afspraak van dokter (dat is mijn ervaring iig)
En gewoonmezelf, blijven steunen in dat geval (maar niet de last op jouw schouders nemen!), als hij er een niet vertrouwd aangeven dat je samen naar een andere zoekt, het is en blijft lastig zo'n situatie maar er lopen ook echt goede dokters rond
pi_101636682

Nieuwe haartjes en goed schoongemaakt :) Is ie niet schattig ?

schoongemaakt en de lijst is weer wit in plaats van rokerig geel :P

Om maar even te laten wat ik doe :)
pi_101636994
ik ben weer thuis, maar zit er echt helemaal doorheen. De laatste les was gewoon een hel...saai en heb het al de hele dag benauwd.
En ben nu ook nog eens zeiknat en bovenop komt nog even een woede-aanval werlke nu dus over is maar ik echt helemaal overstuur ben.
het enige wat ik nu wil is op gaan liggen ik zit er echt helemaal doorheen :)
pi_101638429
Hi,
ben naar de psychologe geweest. En dit keer heb ik alles verteld wat er gebeurt was.

Mijn moeder moet volgende week met mij naar de psychologe toe, ben benieuwd hoe dat gaat, ben al verbaasd dat ik geen preek heb gehad van "en nu denken ze vast dat ik je mishandel" ofzo.

Ik ben enorm opgelucht dat ik alles heb kunnen vertellen aan haar. Ze schrok wel toen ik vertelde dat ik al wat pogingen heb ondernomen om mezelf van het leven te beroven.
Ze ging dit met de psychiater bespreken en als ik weer wat van "plan" ben moet ik haar meteen opbellen.
Twiddel
pi_101641562
cafpow de eerste dag zit erop! nu lekker even niks!

summer2bird goed van je dat je alles eerlijk hebt verteld!
spacekitten bedankt voor je advies! vanmiddag een lang heftig maar ook eerlijk gesprek gehad! hij heeft wel door dat er nu iets moet gebeuren omdat ik anders niet verder kan! hij heeft het meeste vertrouwen in zijn oude huisarts dus die gaan we morgen bellen om een afspraak te maken! en hij stemt ook in met eventuele bloedonderzoeken! dus dat gaan we nu eerst doen en daarna kijken we weer verder, hij weet wel dat hij een chronisch vit b12 tekort heeft en na wat googlen van mij heb ik het idee dat we al een heel eind kunnen komen als dat aangepakt wordt! nu lekker eenavond bankhangen want voor mij was het ook weer een heftige dag!
S. 2014
J. 2016
pi_101644406
@ summer2bird
goed bezig! Het is ook maar beter zo, nu kan je ergens terecht in geval van nood.. ^O^

@gewoonmezelf87
Zie je overal is een oplossing voor, alleen is het uitstippelen van de te nemen het moeilijkst en langst.

Hier gaat het nu even iets beter. het was daarstraks een opstapeling van meerdere factoren.
En de laatste les was slaapverwekkend, en dan stoot ik me nog..dat veroorzaakt bij mij een gigantische paniekaanval. En het schoolgebouw is ook gigantisch benouwd en daar krijg ik hoofpijn van, welke nu wat is gezakt. maar verder doe ik vanavond even bijna niks.. ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door cafpow op 07-09-2011 17:07:04 ]
pi_101679677
wat een stiite hoe is het met iedereen?
Hier niet zo goed, 2 dagen les gehad en ben helemaal kapot..na een schooldag kan ik niks anders dan slapen en huilen...en heb niet eens energie om iets na te lezen :(
En ik heb het idee dat ik bij een verkeerde opleiding zit maar dit is mijn enige optie.
En ik begin dus echt weer totaal de put in te zakken..en thuis loopt het ook allemaal mis...het liefst zou ik gewoon willen verdwijnen }:|
pi_101679999
Hier ook bekaf, slaap al nachten weer slecht en moet dadelijk weer weg, heb geloof ik niet één rustige avond deze week.
pi_101680009
Bij sommige mensen vraag ik me echt af of het ooit wel weer goed gaat komen aangezien (met alle respect) jullie je al heel erg kut voelen om hele kleine dingen die eigenlijk bij het normale leven horen. Of gaat een depressie nooit helemaal weg en blijft het in je zitten?
pi_101681636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:50 schreef Mpj het volgende:
Bij sommige mensen vraag ik me echt af of het ooit wel weer goed gaat komen aangezien (met alle respect) jullie je al heel erg kut voelen om hele kleine dingen die eigenlijk bij het normale leven horen. Of gaat een depressie nooit helemaal weg en blijft het in je zitten?
tja, het hangt denk ik heel erg van de persoon. Kijk ik heb de hoop dat de depressie wel zal verdwijnen, alleen door andere factoren loop ik gewoon meer risico om nog meer depressies te ontwikkelen.
Maar er word gezegd dat met de juiste behandeling word de kans op een (vervolg) depressie aanzienlijk verkleind. :)
pi_101682587
Mpj, ik vraag me ook af of het ooit goed gaat komen... met mezelf that is, maar goed.
Volgens mij kan een depressie best helemaal weg gaan.
Ik denk dat ik zelf een stukje erfelijk belast ben, maar goed dat zal niet het hele gedoe veroorzaken.
Fake it till you make it...
pi_101682895
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:58 schreef Nijna het volgende:
Mpj, ik vraag me ook af of het ooit goed gaat komen... met mezelf that is, maar goed.
Volgens mij kan een depressie best helemaal weg gaan.
Ik denk dat ik zelf een stukje erfelijk belast ben, maar goed dat zal niet het hele gedoe veroorzaken.
tja, zoals mijn psychologe het ooit heeft uitgelegd is een depressie meestal een hele samenhang van meerdere factoren, waaronder erfelijkheid en ook als je bijv. een zenuwpees bent heb je meer kans op depressies dan wanneer je super relaxed bent.
En het heeft ook te maken met omstandigheden zoals leefomgeving, structuur hebben of niet enz.
Dus tja, het is gewoon een hele samenhang van meerdere factoren :)
pi_101693685
MPJ, Weet je wat het is, Als je depressieve klachten hebt zijn de kleinste dingen heel erg groot, terwijl als dat niet zo is, je heel goed kunt relativeren! Ik zit zelf met een burn-out en soms zijn hele kleine dingen gewoon genoeg om de emmer over te laten lopen, maar op andere dagen kan ik heel goed relativeren, en er zelfs om lachen!

Hier een goede en slechte dag, een goede dag omdat het tussen mij en mijn vriend weer helemaal goed is, en hij een afspraak heeft gemaakt bij de huisarts voor maandag!! *O*
Het was ook een klotedag want we kregen een brief van de belasting of we even 1300 euro willen trug betalen :O Terwijl we regelingen hadden getroffen, en het verrekend zou worden, dan bel je daar over en dan krijg je een raar verhaal over rare verrekeningen en dat hij langer huursubsidie zou krijgen dan terecht is, En dat is onzin en dat kunnen we ook bewijzen, en daar boven op zegt de belastingdienst ook nog dat mijn vriend tussen 2008 en 2009 niet ingeschreven stond in zijn eigen huis:S Terwijl hij er al sinds 2007 woont en ook dat hebben we op papier! Slaat helemaal nergens op en we worden dus gewoon genaaid, Dan is ook zijn toetsingsinkomen te hoog en zijn huurprijs te laag geschat! Maandag gaan we naar het kantoor om het uit te zoeken en ons bewijs op tafel te gooien!
De belastingdienst , leuker kunnen we het niet maken en makkelijker ook niet!

maar goed we proberen het nu ff los te laten want we geloven zelf echt dat het niet klopt, als je sinds 2007 toeslag aanvraagt en ook sinds 2007 ontvangt, hoe kun je dan schuld opbouwen als je minder krijgt dan waar je recht op hebt, en als je al verrekend bent en uiteindelijk nog maar 44 euro krijgt ipv de 256 euro waar hij recht op heeft! Pffft!
S. 2014
J. 2016
pi_101695766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
MPJ, Weet je wat het is, Als je depressieve klachten hebt zijn de kleinste dingen heel erg groot, terwijl als dat niet zo is, je heel goed kunt relativeren! Ik zit zelf met een burn-out en soms zijn hele kleine dingen gewoon genoeg om de emmer over te laten lopen, maar op andere dagen kan ik heel goed relativeren, en er zelfs om lachen!

------knip-----
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, met dat stuk hierboven :)

En breek me de bek niet open over de belasting, hier mogen we per maand 50 euro terugbetalen over 2008-2009 en dat voor 1 jaar. En vandaag komt er nog een brief door de bus, dat er nu 300 euro over het jaar 2010 betaald moet worden, terwijl ze eerst gezegd hadden van niet en nu van wel.
En thuis hebben we het niet al te breed, mijn ma leeft van wao+kleine aanvulling en ik van studiefinanciering van 600 per maand met max aan lening.

Dus al te breed hebben we het ook niet :{ ma komt per maand net rond, en ik red het met studiefinanciering nog redelijk, omdat ik thuiswoon ;)
pi_101699847
Nou, op dit moment denk ik dat ik er nooit meer uit ga komen. Alles is een bende. En de laatste dag op mijn werk nadert. Ik ben heel bang voor de tijd daarna, omdat dan mijn wereld opeens een stuk kleiner zal zijn. Verder vind ik het stom dat er niet eens een borrel vanaf kan, hoewel mijn directe collega's verder wel heel tof zijn.

Daarbij krijg ik nu al kriebels van het UWV. ik begreep dat je in het begin de hele dag thuis moet blijven tot 18:00 uur totdat ze contact met je op hebben genomen. Iemand hier ervaring mee? Ik zit meteen al in de stress, omdat ik 6 oktober om 18:00 iets heb waar ik graag heen wil. Kan me nu dus al druk maken of dat dan wel kan en wat als ik gewoon dan toch al om 17:00 van huis ga.

Verder merk ik dat ik een bonk zelfmedelijden ben, en dat haat ik ook zo.
pi_101702036
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:35 schreef Nyota het volgende:
Nou, op dit moment denk ik dat ik er nooit meer uit ga komen. Alles is een bende. En de laatste dag op mijn werk nadert. Ik ben heel bang voor de tijd daarna, omdat dan mijn wereld opeens een stuk kleiner zal zijn. Verder vind ik het stom dat er niet eens een borrel vanaf kan, hoewel mijn directe collega's verder wel heel tof zijn.

Daarbij krijg ik nu al kriebels van het UWV. ik begreep dat je in het begin de hele dag thuis moet blijven tot 18:00 uur totdat ze contact met je op hebben genomen. Iemand hier ervaring mee? Ik zit meteen al in de stress, omdat ik 6 oktober om 18:00 iets heb waar ik graag heen wil. Kan me nu dus al druk maken of dat dan wel kan en wat als ik gewoon dan toch al om 17:00 van huis ga.

Verder merk ik dat ik een bonk zelfmedelijden ben, en dat haat ik ook zo.
ik weet niet precies hoe het zit, maar in principe vraag je via internet bijstand(ww) aan, en dan krijg je later een uitnodiging voor een gesprek, of dat telefonisch of per brief gaat weet ik niet.
Maar volgens mij is dat verhaal dat je tot 18.00 thuis moet zitten beetje raar...maar zoek het anders op de website van je gemeente :)
Zo ik ga nu even kort de douche onder, moet over 20 minuten op de fiets stappen naar school ;)
pi_101702133
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:35 schreef Nyota het volgende:
Kun je ze niet je mobiele nummer geven? Ben je toch bereikbaar en kun je gaan en staan waar je wilt?
pi_101705164
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:40 schreef cafpow het volgende:

[..]

ik weet niet precies hoe het zit, maar in principe vraag je via internet bijstand(ww)
Bijstand? Nee, zo ver is het nog niet hoor. Ik ben ontslagen tijdens ziekte, dus dat wordt alleerst de ziektewet. Voor zover ik heb begrepen moet je de eerste paar dagen dat je in de ziektewet zit (en daar zit via m'n werk al langer is, maar vanaf oktober dan zonder baan, dus via UWV) je moet wachten totdat het UWV contact met je opneemt. Dat kan telefonisch, maar ze kunnen ook langs komen of een brief. Er staat in ieder geval op hun website dat totdat je ze contact met je hebben opgenomen, je heel de dag tot 18:00 uur thuis moet zijn. Ongelooflijk, maar waar. Nadat je contact hebt gehad, mag je wel weer je huis uit... Dat contact zou binnen enkele dagen moeten plaatsvinden, maar ja, dat is een ruim begrip natuurlijk.

En of een mobiel dan voldoende is. Ik ga het maar vragen tzt denk ik. Maar ja, straks denken ze nog dat als ik ergens heen wil, mijn depressie per definitie al onzin is en ik de eerstvolgende keer bij de UWV-arts meteen voor 100% aan het werk wordt gezet...

(toegegeven: dit zijn niet mijn meest positieve dagen op het moment...heel de ziektewet en gedoe met uitkeringen en dan ook ooit weer een baan na m'n ontslag nu gaan vinden, beangstigd me nogal...)
pi_101707699
Ik zou het UWV zelf even bellen en aangeven dat je in elk geval die ene dag wat eerder van huis moet. Maar dat je ook bereikbaar bent op je mobiele nummer.
Maar UWV is een trage instantie en brieven komen er blijkbaar ook lang niet altijd aan... (althans die ervaring had ik een jaar of 9 geleden).
Fake it till you make it...
pi_101708225
Wat Nijna zegt lijkt me het beste! (dus even aangeven dat je dan eerder weg bent, maar wel mobiel bereikbaar bent)

Hier wordt ik ff helemaal gek, ik ben op t werk weer met zoveel verschillende dingen bezig dat mijn hoofd het even niet goed aankan. Het liefst wil ik nu in bed kruipen en gewoon slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')