goedenavond allemaal...
hier is het echt een dubbel dagje geweest. En ik ben echt helemaal gesloopt.
Achteraf sorry voor deze hele lap tekst..maar samenvatten is nooit mijn sterke kant geweest als anderen aankwamen met 2 kantjes samenvatting kwam ik aanzetten met minimaal 5
De dag begon redelijk, ontbijtje..kort praten met ma. Daarna begon de voorbereiding van de verjaardag. Ik ben vandaag heel sloom geweest omdat ik me echt voel alsof ik helemaal in elkaar ben geslagen..sinds ik wakker werd. Maar goed ik slaap al ruim 2 weken niet goed, of ik droom te onrustig en word lichtelijk gestressed wakker tussendoor..of ik word echt tig keer wakker of moeite met inslapen..noem maar op..en dat begint zijn tol te eisen.
maar goed..de hele dag heb ik botsingen met ma gehad of gezeik over bepaalde vaste onderwerpen. En het liefst zou ik nu uit huis vertrekken en niet meer terugkomen.
Eerst had het te maken met welke camera we meenamen ma haat fotos van hoge kwaliteit nemen ivm. het aantal mb ervan en dat ze ze dan niet gelijk in een mail kan gooien. En ik hou van hoge kwaliteit dus "zwaardere" foto''s. En ma haar camera was niet opgeladen...en toen ze vroeg of ik mijn camera meenam had ik zoiets mischien beter die van jou..want die staat naar jou wens ingesteld..en toen begon ze van ja maar die is neit opgeladen. En ik had zoiets van ja maar ik haat foto's van lage kwaliteit maar ... en verder kon ik niet uitpraten omdat ze al begon van wat een probleem..en heel "kattig/agresief"terug reageren.
Daarna in de metro weet ik niet hoe ze erbij kwam...maar toen begon ze van ja ik weet al waarom je met niemand praat, want je wilt geen nederlands praten en alleen spaans. En toen had ik ook ziets van wat een onzin..ik praat wel met andere mensen..en als het moet in nederlands. En ik dacht van met jou praat ik spaans omdat dat makkelijker en natuurlijker voelt. Nederlands voelt bij mij zo als een geforceerde taal..
En later op de verjaardag vertelde ik van dat ze voor de nederlandse toets een O hadden neergezet(onvoldoende) maar dat een conceptcijfer is en niet het echte cijfer. En toen kreeg ik ene hele preek over mijn slecht nederlands..ja sorry hoor, maar dat ik van de 50 vragen 9 of meer fout hebt, mbt d'tjes/t'tjes/dt zegt niet dat ik geen goed nederlands kan alleen dat ik moeite heb met dat deel, ja joh..ik heb altijd 5/6 gehad voor nederlands en als het om grammatica ging nog lager.
En zo gaat het echt constant..en daarna waarom ik tijdens de verjaardag met 1 van de kids daar met de lego ga spelen..ja dat vind ik leuker dan allerlei stomme praatjes van "vreemden" aan te horen die mij niks interesseren..en ik heb me altijd verveeld tijdens die verjaardagen.
Maar de verjaardag was wel redelijk..heb heerlijk met een jochie een garage voor zijn lego auto's gebouwd..en dat was gewoon leuker dan beneden allerlei geouwehoer aanhoren van allerlei mensen waar ik niet veel mee heb

En dat jochie was ook dolblij omdat hij vond dat ik goed met de lego kon bouwen
Verder heb ik al de hele week gezeur en gezeik over alles wat ik kan bedenken aangehoord en ik kan er niet meer tegen

Ook gezeik gehad over dat ik volgens mij ma niet in deze maatschappij wil particeperen..terwijl ik meer dan tig miljoen keer heb geprobeerd uitgelefd dat omdat ik me niet op mijn plek voel dit extra zwaar is..en als ik niet zou willen participeren zou ik niet eens moeite doen om naar school te gaan.
Al dat gezeik begint mij echt op te breken, en als het zo doorgaat ga ik nog voor woensdag de psycholoog bellen omdat ik het echt niet meer uithou...
Want ik durf als die nederlandse toets een onvoldoende word neit eens te vertellen dat ik een O heb...en ik ben het ook niet van plan.
En ik ben al begonne met liegen over cijfers en dingen..en ik ben gvd al 24(over 1 week 25)..en nog moet ik liegen over cijfers en dingen ik heb gezegd dat je van de 50 maar 5 fout mag hebben..terwijl het eigenlijk 8 fout zijn..
Maar goed..verder gaat het redelijk alleen die stomme stemmingswisselingen als het zo doorgaat ga ik gewoon vragen of ik anders niet iets ertegen kan krijgen..want met minder stemmingswisselingen heb ik mischien meer energie en kost school iets minder moeite..maar ik probeer deze week gewoon ff uithouden..