@ Verse koffie: Petje af !
Dat je nu tegen de andere afspraken opkijkt is niet zo erg, je hebt het al een keer helemaal alleen gedaan en na 3 jaar dat niet te kunnen moet het je toch wel een redelijk gevoel van trots geven.
hier na zowat de hele dag geslapen te hebben ben ik weer wakker maar ik voel me zo brak..ik heb gewoon een mega kater zonder alcohol op te hebben
@Gewoonmezelf / velp: tja, het deels dat ik altijd externe motivatie nodig heb(veel schoppen onder mijn kont) want ik heb nooit motivatie gehad voor school. Mbo heb ik afgerond dankzij mijn ma die achter mijn kont zat en mij iedere dag het huis uit schopte
Maar mijn ma is ook al 63 en kan het niet meer aan en het heeft tegenwoordig een averechts effect op mij.
En nu ben ik helemaal terug gevallen in het patroon van het mbo.
Verder kan ik het HBO kwa stof wel aan, alleen je krijgt teveel zelfstandigheid en je moet alles zelf uitzoeken en dat is voor mij een hel..omdat ik heel snel overzicht verlies en de weg kwijt raak zoals nu dus gebeurd.
En ik heb een aantal jaren geleden 8 maanden gewerkt, en hoewel het een redelijk simpele baan was...was dat eigenlijk de enige periode dat ik me hier heb "thuisgevoeld/vermaakt" werken was als het ware voor mij gewoon een uitje, en ik zou met 1 verkeerd commando het hele t-mobile telefoonnienetwerk om zeep kunnen helpen..en de grootste reden dat ik mischien wil stoppen is ik heb geen zin om weer dagen en dagen met hoofdpijn te lopen..en te stressen terwijl ik de enige ben die stress.
En het is deels ook een kwestie van wennen, maar het wennen aan verandering kan bij mij
ellendig lang duren.
Verder zijn het heel veel factoren die invloed hebben nu op de extreem-lage motivatie, namelijk ik heb altijd winter/herfstdepressies gehad en de laatste jaren zijn perioden van het jaar niet te doen. EN het idee alleen met het vieze herfst/winterweer de deur uit te moeten zorgt ervoor dat ik geen zin heb. Ik kan niet meer tegen winters/herfst..het is heel lastig maar ik raak gewoon totaal van streek van regen.
Verder tja, heeft het ook te maken met binden, ik bind me nu voor minimaal 3 jaar aan Nederland, terwijl ik eigenlijk weg wil...zoals in vorige delen verteld. IK voel me hier niet helemaal thuis en dit sinds 7 jarig kind, en voel me hier heel alleen/eenzaam heb nooit iemand gehad om mee op te trekken of verjaardagen te vieren ofzo, en het idee dat ik nog 3x kerst/verjaardagen moet zien uit te houden...dat zorgt er alleen voor dat ik nog minder motivatie heb. En ik heb lang met het idee rondgelopen om in mijn ma's geboorteland te studeren want daar is het Universitair niveau een hbo niveau en het systeem is net als op het middelbare...dus veel overzichtelijker en makkelijker...
en ik denk toch echt dat ik een fout heb gemaakt bij mijn keuze, maar er is niks meer aan te doen.
Maar goed, ik ga morgen naar de psych, als ik het morgen aankan om te gaan naar dat bedrijf dan ga ik..en anders zie ik wel en haal ik het wel later in als ik doorga