Goed dat je over je pestverleden hebt gepraat. En ze zeggen altijd dat als de gesprekken wat met je doen dat je wel goed bezig bent.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond,
Vandaag weer bij de psych geweest, en ruim een uur zitten praten, Over vroeger en mijn pestverleden, En over het trauma wat ik daar blijkbaar toch aan over heb gehouden! Al met al was het een goed gesprek, Nadeel vind ik altijd dat ik dan aan het einde van de dag toch ineens overspoelt wordt door twijfel en emoties, Dat heb ik vaak na therapie, en vind ik niet leuk!
Ik twijfel dan echt ineens aan alles, over mijn relatie en mijn eigen gedrag, over de toekomst enz enz enz,
Mijn psych zei eigenlijk dat we mij gaan herporgrameren, En dan leren om voor mezelf te kiezen, Ook wil ze met mij in de toekomst andere therapie doen namelijk EMDR therapie! Echt voor het trauma verwerking gedoe! Iemand die er ervaring mee heeft?
Als ik dit zo lees ben je goed bezig, want nu ben je het aan verwerken en in het juiste hokje aan het plaatsenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 08:32 schreef Spacekitten het volgende:
Hoi allemaal!
Ook ik ben weer naar de psych geweest, het voorval van de oppasdame had een andere ervaring naar boven geroepen en hoewel ik naar binnenkwam met veel woede erover eindigde ik met een gevoel van verdriet, dat het jammer was dat het zo gelopen was. Ik kon er namelijk niets aan doen.
-----knip-----
wat fijn dat bijna alles geregeld is voor de daagjes weg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
nog 2 dagen en dan zit ik arnhem, midden in de bossenheb er heel veel zin in! vandaag de laatste boodschappen gedaan en mijn tas is bijna volledig ingepakt, alleen nog medicatie en tekenspullen! ik heb vanmorgen nieuwe potloden gekocht dus ik kan weer!! verder ben ik nu moe maar voel me verder wel goed!
cafpow, vervelend dat je zo twijfelt! kun je wel fantaseren over het halen van je diploma? dat je op ziet tegen hele dagen school kan ik me wel voorstellen, ik ben daarom in 2008 begonnen met een thuisstudie en daarnaast werken, dat was fijn omdat ik niet naar school hoefde maar het vraagt heel veel zelf discipline en doorzettingvermogen! en de combinatie 8-10 uur pd werken en daarna nog moeten studeren is soms heel zwaar geweest, in april ben ik afgestudeerd, dus was wel heel trots!
Cool, dan zit je om de hoekquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
nog 2 dagen en dan zit ik arnhem, midden in de bossenheb er heel veel zin in! vandaag de laatste boodschappen gedaan en mijn tas is bijna volledig ingepakt, alleen nog medicatie en tekenspullen! ik heb vanmorgen nieuwe potloden gekocht dus ik kan weer!! verder ben ik nu moe maar voel me verder wel goed!
cafpow, vervelend dat je zo twijfelt! kun je wel fantaseren over het halen van je diploma? dat je op ziet tegen hele dagen school kan ik me wel voorstellen, ik ben daarom in 2008 begonnen met een thuisstudie en daarnaast werken, dat was fijn omdat ik niet naar school hoefde maar het vraagt heel veel zelf discipline en doorzettingvermogen! en de combinatie 8-10 uur pd werken en daarna nog moeten studeren is soms heel zwaar geweest, in april ben ik afgestudeerd, dus was wel heel trots!
Tja, je kan er voor in aanmerking komen. Maar hier op het forum zijn we geen psychologen ed. Dus echt een oordeel geven gaat niet. Daarvoor moet je toh echt bij een professional wezen...;)quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:58 schreef braddofiel het volgende:
Hoi
Ik wil ook even (in het kort) mijn verhaal doen.
Ik ben nu 16, en al zo'n 3 jaar voel ik me vaak klote, en alles behalve gelukkig.
Nu ben ik net eens gaan googelen op depressies e.d, en ik kwam dit tegen m.b.t tot chronische depressie:
-te weinig of juist teveel eten --> Verschilt per periode
-weinig energie hebben --> Eigenlijk altijd
-vermoeid zijn --> Bijna altijd.
-veel of juist weinig slapen --> Wisselt ook heel erg
-verminderd gevoel van eigenwaarde --> Absoluut
-gevoelens van hopeloosheid --> Absoluut
-besluiteloosheid --> Ja
-concentratieproblemen --> Zo erg, dat normaal naar school kunnen gaan er niet eens meer inzit.
Hier heb ik dus echt al heel lang last van, en ik weet niet meer wat ik aanmoet eigenlijk. Ik weet dat een symptonenlijstje niet alles zegt, maar ik heb toch sterke vermoedens dat ik het heb.
En er zijn ook periodes dat het heel goed gaat, maar vaak ook gewoon juist niet.
Dus ja.. Kom ik ervoor in aanmerking?![]()
![]()
Het zou in ieder geval veel kunnen verklaren.
Misschien kun je iets duidelijk uitleggen waar je precies last van hebt, want op deze manier kan ik er geen soep van maken, en weet ik ook niet of ik het wel of niet heb!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:08 schreef pettobooster het volgende:
depressie en angst he?
hmm interresant topic alleen zie ik er niet veel van terug in het topic zelf
dat dacht ik wel even te vinden.
gewoon om te zien dat ik niet de enige ben die zich enorm depri voelt en angst voor wat elke volgende dag zal brengen..
ik zie het gewoon allemaal niet meer zitten waarom ben ik hier in dit leven?
zou het zijn om alleen dood te gaan?
heb er al aan gedacht dat "proces" te versnellen als iedereen begrijpt wat ik bedoel...
mar daar heb ik zelfs angst voor al prijzen de mensen om me heen dat wel goed..
mar angst voor wat er daarna is...
ik geloof nergens in volgens mij mind is het vergelijkbaar met slapen zonder dromen..
mar juist dat idee vin ik eng..
never wake up again...
mar ach
dat hoopte ik eigenlijk te vinden op dit topic
dat ik niet de enige zou zijn......
je bent ook zeker niet de enige.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:08 schreef pettobooster het volgende:
depressie en angst he?
gewoon om te zien dat ik niet de enige ben die zich enorm depri voelt en angst voor wat elke volgende dag zal brengen..
ik zie het gewoon allemaal niet meer zitten waarom ben ik hier in dit leven?
zou het zijn om alleen dood te gaan?
heb er al aan gedacht dat "proces" te versnellen als iedereen begrijpt wat ik bedoel...
mar daar heb ik zelfs angst voor al prijzen de mensen om me heen dat wel goed..
mar angst voor wat er daarna is...
ik geloof nergens in volgens mij mind is het vergelijkbaar met slapen zonder dromen..
mar juist dat idee vin ik eng..
never wake up again...
mar ach
Ik persoonlijk vind het niet heel belangrijk wat voor diagnose je precies krijgt, of wat voor woord je ervoor gebruikt, als jij je niet lekker voelt met jezelf en je leven dan mag je daarmee aan de slag en zijn mensen die je daarmee kunnen helpen, iedereen heeft het recht om vrij en gelukkig te zijn, dus ook jijquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:58 schreef braddofiel het volgende:
Hoi
Ik wil ook even (in het kort) mijn verhaal doen.
Ik ben nu 16, en al zo'n 3 jaar voel ik me vaak klote, en alles behalve gelukkig.
Nu ben ik net eens gaan googelen op depressies e.d, en ik kwam dit tegen m.b.t tot chronische depressie:
-te weinig of juist teveel eten --> Verschilt per periode
-weinig energie hebben --> Eigenlijk altijd
-vermoeid zijn --> Bijna altijd.
-veel of juist weinig slapen --> Wisselt ook heel erg
-verminderd gevoel van eigenwaarde --> Absoluut
-gevoelens van hopeloosheid --> Absoluut
-besluiteloosheid --> Ja
-concentratieproblemen --> Zo erg, dat normaal naar school kunnen gaan er niet eens meer inzit.
Hier heb ik dus echt al heel lang last van, en ik weet niet meer wat ik aanmoet eigenlijk. Ik weet dat een symptonenlijstje niet alles zegt, maar ik heb toch sterke vermoedens dat ik het heb.
En er zijn ook periodes dat het heel goed gaat, maar vaak ook gewoon juist niet.
Dus ja.. Kom ik ervoor in aanmerking?![]()
![]()
Het zou in ieder geval veel kunnen verklaren.
Dit zijn allemaal dingen die je diep raken en je niet positief beïnvloeden, sterker nog het zijn dingen waardoor het zijn van jezelf en dus het beleven van jezelf iets heel pijnlijks wordt, daardoor kan je het contact met wie je echt bent kwijt raken en dat zorgt voor een enorme leegte in je leven, dat kan ook niet anders als je niet vrij bent om jezelf te zijn. Jezelf niet kunnen zijn is het grootste gemis wat er is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 01:07 schreef pettobooster het volgende:
Korte samenvatting:
ken me vader niet, twee broertjes
voelde me te vaak niet geloofd
er werd veel gelogen
er was agressie
altijd ruzie
het voelde alsof ik altijd het minst ben geweest
zelfmoorden
zelfpijnigen
Hmm..tja, mischein zie depressei/angst niet echt terug in dit topic in de manier waarop het zich bij jou uit. Want bij iedereeen uiten depressies en angsten zich andersquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:08 schreef pettobooster het volgende:
depressie en angst he?
---knip----
mar ach
quote:Op zondag 28 augustus 2011 01:11 schreef ayumu het volgende:
Ik had echt afleiding nodig de afgelopen dagen was ik over alles aan het nadenken wat er gebeurd was en zat diep in de put.
Ging afleiding zoeken om er weer een beetje uit te komen en dat is me aardig gelukt geloof ik,
Tadalie,hij is mooi geworden hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu voel ik me tenminste moe van al het schuren en het in de olie zetten van het kastje :p![]()
om psychologische reden vreemdgaan. die ga ik onthouden...quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:29 schreef pettobooster het volgende:
please someone help me
mijn vriendin heeft me een tijdje geleden gedumpt
omdat ik te vaak loog en (om psychogische redene) meer nodig had dan haar liefde..
maar ik wil haar egt trug
maar ze begon opeens tegen me te praten via msn
weet niet wat ik moet doen
alles wat ik zou kunne zeggen heb ik angst over
ik durf het gewoon niet...
bang voor everything
heb enorm veel spijt van alles ben echt kapot aan het gaan maar nu ze na me toe komt krijg ik niks te zeggen
help mensen plzzz
Ik zou dit gewoon melden en kijk het even aan met wat je pyscholoog zegt, Al kan ik me voorstellen dat het bedrijsbezoek voor jou studie erg belangrijk is, Maar ja je kunt geen ijzer met je handen breken als het echt niet gaat.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:55 schreef cafpow het volgende:
hmm..mischien dat jullie hier een beetje bij kunnen helpen, maar doordat ik gewoon merk dat het nu begin van het schooljaar gewoon niet echt lekker loopt, zit ik eraan te denken om een mail te sturen naar mijn slc'er.
Maar ik zou totaal niet weten wat ik moet vertellen of niet. Nu is er morgen en dinsdag dus een bedrijfsbezoek, waar ik niet echt veel zin in heb, en nog maar ga kijken of ik er naartoe ga, ook al is het verplicht en 1 studiepunt.
maar goed, ik wil dus er zo vroeg mogelijk bij zijn want zoals het nu gaat kom de 1e lesweek niet eens door. Maar ik heb dinsdag dus een afspraak met de psycholoog en ik vraag me af of het niet beter is even te wachten en te kijken wat er dinsdag gebeurd met de psycholoog..
wat lijkt jullie handig?
Ik stuur vanavond waarschijnlijk gewoon even een zeer kort mailtje.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:14 schreef ayumu het volgende:
[..]
Ik zou dit gewoon melden en kijk het even aan met wat je pyscholoog zegt, Al kan ik me voorstellen dat het bedrijsbezoek voor jou studie erg belangrijk is, Maar ja je kunt geen ijzer met je handen breken als het echt niet gaat.
Om kennis en ervaring op te doen bij zulke dagen, Al heeft het meestal weining nut in mijn ogen. 30 euro inc. eten drinken etc? dat is wel erg weining hoorquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:37 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik stuur vanavond waarschijnlijk gewoon even een zeer kort mailtje.
En tja ik vraag me dus echt af waarom het bedrijfsbezoek zo belangerijk is. Want ik kies een opleiding en niet een bedrijf...zowieso gaat het om een beeld van de opleiding krijgen en of je wel goed zit, maar een bedrijf kan me daar echt niet bij helpen..
En ik zit dan al op de helft van mijn maandelijkse budget, aangezien ik per maand van 30 euro leef op vast lasten na. En ik krijg ook nog kosten kwa boeken ...en mijn ov kaart is pas woensdag geldig...
Per maand? ik geef nog minder uit aan noodzakelijke dingen uit eten drinken en huishoudelijke goederen. 225 euro aan zakgeld? ik heb misschien 20 euro in de maand ''zakgeld'' overquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:48 schreef redboyke het volgende:
amai 30 euro is wel weinig. ikzelf heb op moment 225euro zakgeld(sigaretten en mobiel internet en frisdrank en alles is op) ben opgenomen maar heb geen eigen studio. ik kan da zelfs niet betalen een eigen studio zit je onder budgetbeheer ofzo? vind da wel ambetant om onder budgetbeheer te zitten aan de andere kant is dat wel goed dat ik weet dat ik spaar dat ik geld opzij kan zetten tegen dat ik alleen woon want ik heb geen meubels of niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |