Voor de meet in september zie: [POLMEET] KoosVogels meet&greet; de man, de journalist, de legende #2twitter:StoepPVV twitterde op donderdag 18-08-2011 om 12:00:06Voor de duidelijkheid, auto-ongeluk was gistermiddag op de Raamweg in Den Haag en niet op zondag waar dan ook... reageer retweet
Je kan ook de titel van 'Duke' kopen, voor 20 pond geloof ik, lijkt me wel aardig staan op je CV, alsof je van adel bentquote:
Kijk, ik mag jou welquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij bent iemand die je een beetje vrij moet laten. Zo'n Harvey.
Ik doelde meer op je opmerking over de werkgever die zijn werknemers degradeert tot onderdaantjes.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, jij denkt toch niet dat mijzelf als zijnde baas stiekem in een kantoor manoeuvreer om zodoende met een liniaal te gaan zitten rammen ?
Dan ben je wel ontzettend fakequote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:10 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je kan ook de titel van 'Duke' kopen, voor 20 pond geloof ik, lijkt me wel aardig staan op je CV, alsof je van adel bent
Ik verwacht nog steeds een how-to van phpquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doelde meer op je opmerking over de werkgever die zijn werknemers degradeert tot onderdaantjes.
Dat welquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan ben je wel ontzettend fake.
Haha.quote:O'Rahilly attempted to storm the fort in 1967, but Roy Bates defended the fort with guns and petrol bombs and continued to occupy the fort.
Gistermiddag? Was hij toen al strontlazerus? Typisch ambtenaar-gedrag.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:10 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen wordt welkom geheten, zelfs Henk en Ingrid.Voor de meet in september zie: [POLMEET] KoosVogels meet&greet; de man, de journalist, de legende #2twitter:StoepPVV twitterde op donderdag 18-08-2011 om 12:00:06Voor de duidelijkheid, auto-ongeluk was gistermiddag op de Raamweg in Den Haag en niet op zondag waar dan ook... reageer retweet
Nee, je moet altijd naast je medewerkers gaan staan en ze laten denken dat ze essentiële schakels in het bedrijf zijn. Op het moment dat ze over de scheef gaan laat je pas zien wie hier nou echt de baas is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doelde meer op je opmerking over de werkgever die zijn werknemers degradeert tot onderdaantjes.
Wat klinkt dit schattig, zo van jouquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gistermiddag? Was hij toen al strontlazerus? Typisch ambtenaar-gedrag.
Uit de hand gelopen womibo denk ikquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gistermiddag? Was hij toen al strontlazerus? Typisch ambtenaar-gedrag.
Je moet gewoon een enorme huichelaar zijn dus?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, je moet altijd naast je medewerkers gaan staan en ze laten denken dat ze essentiële schakels in het bedrijf zijn. Op het moment dat ze over de scheef gaan laat je pas zien wie hier nou echt de baas is.
Nee?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Je moet gewoon een enorme huichelaar zijn dus?
Jezelf onzichtbaar maken is een kunst.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Je moet gewoon een enorme huichelaar zijn dus?
Je moet ook in goede tijden niet onzichtbaar zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jezelf onzichtbaar maken is een kunst.
Nee hoor, je neemt gewoon het drankje van Paul Verhoeven en Kevin Bacon in.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jezelf onzichtbaar maken is een kunst.
twitter:StoepPVV twitterde op woensdag 17-08-2011 om 23:45:19Voor vragen verwijs ik naar de persvoorlichting.. reageer retweet
Laat mij maar lekker mijn gang gaan later.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je moet ook in goede tijden niet onzichtbaar zijn.
Juist dan is het een geschikt moment om aan je relaties te werken met "onderdanen"
Zou jij harder werken als jij een schaal met bitterballen voor je hebt staan ?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Laat mij maar lekker mijn gang gaan later.
Van het parochieblaadje?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
Ik verrwacht binnen een paar jaartjes leiddinggevende te zijn.
Bij een loodgietersbedrijf?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
Moet je vooral zo doorgaanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
Van de linkse kerk, de Volkskrantquote:
Hoe?quote:
Lees de zin nog maar eens na.quote:
Ik denk ook dat jij dat in je hebt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
Op de meet gaan we zien hoe assertief ons Koosje isquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk ook dat jij dat in je hebt.
Het is ook lastig die rondslingerende dingen te ontwijken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
Ik verwacht binnen een paar jaar een wa-jong uitkering te hebben
Ik heb nog nooit een dodebomenjournalist ontmoet, enkel televisiespulquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op de meet gaan we zien hoe assertief ons Koosje is
Zo lang je maar elke dag minstens één werknemer aan het huilen krijgt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
Was een normale vraag van mijn kant. Hoe moet ik doorgaan volgens jou?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees de zin nog maar eens na.
Vet, heb jij verder nog tips voor me hoe ik chronisch in de wa-jong kom?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is ook lastig die rondslingerende dingen te ontwijken.
Iedereen met een chronisch bultje aan de kleine teen van de linkervoet krijgt er al één.
''leiddinggevende''.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was een normale vraag van mijn kant. Hoe moet ik doorgaan volgens jou?
Probeer ze als persvoorlichter allemaal maar eens uit elkaar te houdenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:23 schreef Friek_ het volgende:
Ach ja, 't is niet alsof hij in brievenbussen heeft gepist (of gedreigd daarmee), veroordeeld is wegens ontucht, de buurt op stelten heeft gezet, de politie heeft proberen te ontvluchten in z'n automobiel, schadeclaims aan z'n broek heeft gekregen, gelogen heeft over z'n cv of..
Moet je hem nu werkelijk op al zijn tekortkomingen wijzenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:23 schreef Friek_ het volgende:
Ach ja, 't is niet alsof hij in brievenbussen heeft gepist (of gedreigd daarmee), veroordeeld is wegens ontucht, de buurt op stelten heeft gezet, de politie heeft proberen te ontvluchten in z'n automobiel, schadeclaims aan z'n broek heeft gekregen, gelogen heeft over z'n cv of..
Verledentijd en zand erover joh.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:23 schreef Friek_ het volgende:
Volgens mij was Ton Elias ook een keer aangehouden voor rijden onder invloed. Dat bekende hij na die hele rumoer rondom de incidenten die je aanhaalt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:23 schreef Friek_ het volgende:
Druk doen. ADHD-indicatie. Done.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vet, heb jij verder nog tips voor me hoe ik chronisch in de wa-jong kom?
Wijs eens de daadwerkelijk bewezen dingen aan? Ik zie er maar 1.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:23 schreef Friek_ het volgende:
Of agressief zijn, ik had een meisje bij mij op school die ook een wa-jong kreeg toegewezen omdat ze ''agressie-aanvallen'' had.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Druk doen. ADHD-indicatie. Done.
Er is hier een leraar die dat als hobby heeft, en iedereen doet er nog grappig over ookquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:23 schreef waht het volgende:
[..]
Zo lang je maar elke dag minstens één werknemer aan het huilen krijgt.
Zijn collega's?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:26 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Er is hier een leraar die dat als hobby heeft, en iedereen doet er nog grappig over ook
Ja, ik denk inderdaad dat ik mijn ambities overboord kan gooien vanwege een typefoutje.quote:
Zijn leerlingenquote:
Huilende tienermeisjes zijn een geval apart..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:26 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Er is hier een leraar die dat als hobby heeft, en iedereen doet er nog grappig over ook
Ah joh, je moet hogerop. De Gelderlander ofzo.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat ik mijn ambities overboord kan gooien vanwege een typefoutje.
Zonder gekheid. Indien ik bij dit bedrijf blijf, is de kans vrij groot dat ik over een paar jaar de leiding heb.
Was ook maar een grapje. Ok, maar waar baseer jij dat op? Heeft het management dat aangegeven of doe jij er gewoon alles aan om in het gevlei te komen bij je baas?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat ik mijn ambities overboord kan gooien vanwege een typefoutje.
Zonder gekheid. Indien ik bij dit bedrijf blijf, is de kans vrij groot dat ik over een paar jaar de leiding heb.
Goed geschreven, herkenbaar en mooi stuk.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:28 schreef von_Preussen het volgende:
Over een paar jaar ben ik gewoon dood, of iemand schiet me overhoop omdat ik zo gruwelijk irritant ben, of ik val dronken in de plomp, of ik rij mezelf te pletter tegen een betonnen pilaar.
Maar goed, het leven is sowieso zwaar overgewaardeerd, dus wat maakt het uit.
quote:
R&P is verderop.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:28 schreef von_Preussen het volgende:
Over een paar jaar ben ik gewoon dood, of iemand schiet me overhoop omdat ik zo gruwelijk irritant ben, of ik val dronken in de plomp, of ik rij mezelf te pletter tegen een betonnen pilaar.
Maar goed, het leven is sowieso zwaar overgewaardeerd, dus wat maakt het uit.
Hij spreekt gewoon de waarheid.quote:
Natuurlijk, het is heel normaal om de tekeningen van je leerlingen helemaal af te zeiken en ze aan het huilen te maken. Dit schijnt ook heel goed voor de klassemoraal te zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar er is was niets zo heerlijk om leraren helemaal over zeik te krijgen
Hij klinkt behoorlijk suïcidaal.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij spreekt gewoon de waarheid.
Ik neem aan dat dit verhalen van vroeger zijn?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar er is was niets zo heerlijk om leraren helemaal over zeik te krijgen
Idd, ik zit te overwegen om de leiding over een regionale krant op mij te nemen, aangezien goede stukjes tikken voor mij geen probleem is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goed geschreven, herkenbaar en mooi stuk.
Zwartgallig =/= suicidaal.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij klinkt behoorlijk suïcidaal.
Yup, vorig jaar ben ik al gekapt met het irritant zijn naar leraren toe, bovendien moet er eens een moment komen in mijn leven dat ik wat presteerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit verhalen van vroeger zijn?
Wat is daar nu suïcidaal aan?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Worden ze hard van, vooral bij het VWO komen ze me nogal timide over, dus ja, wellicht ziet er een opvoedkundige insteek in.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:30 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is heel normaal om de tekeningen van je leerlingen helemaal af te zeiken en ze aan het huilen te maken. Dit schijnt ook heel goed voor de klassemoraal te zijn.
Welnee, hij rookt een sigaar en bekijkt een military parade en hij kan weer weken voort.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar deed je bij Mariko Peters niet zo moeilijk over.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wijs eens de daadwerkelijk bewezen dingen aan? Ik zie er maar 1.
Worden ze hard vanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Worden ze hard van, vooral bij het VWO komen ze me nogal timide over, dus ja, wellicht ziet er een opvoedkundige insteek in.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar deed je bij Mariko Peters niet zo moeilijk over.
Hihi, dat worden ze sowieso wel op een middelbare schoolquote:
Ben enorm flexibel, zeik nooit, schrijf goede stukken (ook volgens mn werkgever), discussieer altijd op kundige wijze mee over onderwerpen en beschik over voldoende kennis over allerhande zaken. En ik heb recentelijk bewezen dat ik de krant in mn uppie kan vullen als het moet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was ook maar een grapje. Ok, maar waar baseer jij dat op? Heeft het management dat aangegeven of doe jij er gewoon alles aan om in het gevlei te komen bij je baas?
Ja, een vmbo'er is een vwo'er gewoon de baas tegenwoordig, zorgwekkende ontwikkelingquote:
Inderdaadquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hihi, dat worden ze sowieso wel op een middelbare school
In ieder geval niet verbaalquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, een vmbo'er is een vwo'er gewoon de baas tegenwoordig, zorgwekkende ontwikkeling
Jezusquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, een vmbo'er is een vwo'er gewoon de baas tegenwoordig, zorgwekkende ontwikkeling
In kennis, of in het straatleven?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, ik heb ook vwo'ers op het werk, en niet om stoer te doen maar ik ben ze gewoon de baasquote:
Hmm, en zo te zien heb jij ook wel oren naar zo'n functie?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben enorm flexibel, zeik nooit, schrijf goede stukken (ook volgens mn werkgever), discussieer altijd op kundige wijze mee over onderwerpen en beschik over voldoende kennis over allerhande zaken. En ik heb recentelijk bewezen dat ik de krant in mn uppie kan vullen als het moet.
Omdat je continu dreigt met geweld, net als op school?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, ik heb ook vwo'ers op het werk, en niet om stoer te doen maar ik ben ze gewoon de baas
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat je continu dreigt met geweld, net als op school?
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat je continu dreigt met geweld, net als op school?
6-vwo of 3-vwo?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, ik heb ook vwo'ers op het werk, en niet om stoer te doen maar ik ben ze gewoon de baas
Ja lollig, ik sorteer geen palletsquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
6-vwo of 3-vwo?
Daarnaast is een vwo'er die pallets sorteert ook niet het meest heldere soort.
Je snapt best wat hij bedoeltquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja lollig, ik sorteer geen pallets
Ja hoor, vind een beetje coordineren wel tof.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmm, en zo te zien heb jij ook wel oren naar zo'n functie?
Excusez le motquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja lollig, ik sorteer geen pallets
Ja, maar dat badinerende toontje bevalt mij niet zo.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:36 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je snapt best wat hij bedoelt
Je weet best dat ie kratjes sorteertquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:36 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je snapt best wat hij bedoelt
Ja, en nogmaals, wat deed jij op mijn leeftijd (iets met ptt zei je).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Je weet best dat ie kratjes sorteert
Ook een leaseauto?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja hoor, vind een beetje coordineren wel tof.
Postpakketten sorterenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, en nogmaals, wat deed jij op mijn leeftijd (iets met ptt zei je).
Ik smeerde mensen allerlei vunzige contracten aan toen ik 19 wasquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, en nogmaals, wat deed jij op mijn leeftijd (iets met ptt zei je).
Heb jij ook een Leasejeep van defensie?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:40 schreef von_Preussen het volgende:
De leaseauto, het statussymbool bij uitstek voor loonslavend Nederland...
En ik moet kunnen tellenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Postpakketten sorteren
Moest je in ieder geval de postcode nog voor kunnen lezen
Callcenter?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik smeerde mensen allerlei vunzige contracten aan toen ik 19 was
Ik had zowel een HAVO als een VWO-diploma toen ik 19 was, en was toegelaten tot een numerus fixus studie (bepaalde vorm van bedrijfskunde) waar een goede motivatiebrief en cijfers een voorwaarde waren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik smeerde mensen allerlei vunzige contracten aan toen ik 19 was
HBO werk- en denkniveau stond er in de vacature.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Postpakketten sorteren
Moest je in ieder geval de postcode nog voor kunnen lezen
Nee, ze hebben mij maar een Leopard 2A6 meegegeven, die hebben ze namelijk toch niet meer nodig.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:40 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Heb jij ook een Leasejeep van defensie?
Casa Rosso?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Op mn 19e veegde ik stoepjes en beantwoordde ik vragen van dagjesmensen in een niet nader te noemen pretpark.
Ben jij alweer aan de pils ofzo?"quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:41 schreef remlof het volgende:
[..]
En kleuren en vormen kunnen onderscheiden hè?
Krijg ik 100 eu als ik het goed raad?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Op mn 19e veegde ik stoepjes en beantwoordde ik vragen van dagjesmensen in een niet nader te noemen pretpark.
Nee.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Krijg ik 100 eu als ik het goed raad?
quote:
Nee, op straat zonder telefoon.quote:
En ruim 10 jaar later doe je nog steeds hetzelfde?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Op m'n 19de zat ik nog op de middelbare school lekker te blowen, recalcitrant te doen en alle docenten te wijzen op hun gebrekkige kennis van zaken.
Zo ver zijn we nog lang niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En ruim 10 jaar later doe je nog steeds hetzelfde?
Hun minister:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:08 schreef remlof het volgende:
Ik eis sancties tegen Finland![]()
Onderpand: Finland krijgt geld voor Griekse lening
Ja, Wilders loopt dat inderdaad nu ook al te roepen. Op die manier gaat het natuurlijk nooit werken.quote:
Doe mij één onderpandquote:
Ah, een dom blondje, dat verklaart het.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:10 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Hun minister:
[ afbeelding ]
Beetje onze Europese eenwording-aspiraties de nek proberen om te draaienquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, een dom blondje, dat verklaart het.
Erger nog, ze ondermijnen de plannen om Griekenland te redden achter onze rug om.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje onze Europese eenwording-aspiraties de nek proberen om te draaien
Honderd miljoen miljardquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Erger nog, ze ondermijnen de plannen om Griekenland te redden achter onze rug om.
Ik zeg een miljard Euro boete voor Finland.
Ik zou geen idee hebben hoe dat vormgegeven moet worden maar het idee klinkt niet slecht. Ik denk zelf ook niet dat Griekenland ooit aan al die verplichtingen kan voldoen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, Wilders loopt dat inderdaad nu ook al te roepen. Op die manier gaat het natuurlijk nooit werken.
Wel buiten de ECB om hè?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:18 schreef Reya het volgende:
Een onderpand voor een lening vragen, dat is toch waarlijk ongezien.
De vraag is natuurlijk wel hoeveel je aan een onderpand hebt zodra het daadwerkelijk op wanbetaling aankomt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:18 schreef waht het volgende:
[..]
Ik zou geen idee hebben hoe dat vormgegeven moet worden maar het idee klinkt niet slecht. Ik denk zelf ook niet dat Griekenland ooit aan al die verplichtingen kan voldoen.
quote:f. Het is niet toegestaan een extra account te registreren, noch hiermee te posten, wanneer een ander account van dezelfde persoon de toegang tot (een gedeelte van) FOK.nl is ontzegd. Indien gebruiker (gedeeltelijk) in strijd handelt met het in dit artikel bepaalde verbeurt gebruiker, zonder nadere waarschuwing of ingebrekestelling en zonder dat daartoe rechterlijke tussenkomt is vereist, een direct opeisbare boete van ¤ 50,- (zegge vijftig euro) per gebeurtenis, waarbij elke met deze kloon geplaatste posts of verzonden private messages of direct messages geldt als één gebeurtenis.
Dat heb je al gedaan door PVV te stemmenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:21 schreef phpmystyle het volgende:
Het wordt tijd dat ik mijn inferioriteit erken en links ga stemmen.
Het idee van onderpand is dan ook dat de totale schade minder zal zijn dan zonder onderpand (in het geval van wanbetaling). Maar wellicht vergroot het uitgeven van onderpand de kans op wanbetaling door de debiteur.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:21 schreef Reya het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wel hoeveel je aan een onderpand hebt zodra het daadwerkelijk op wanbetaling aankomt.
Ronnie komt Eddy tegen in een luxe Volvoquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:11 schreef remlof het volgende:
Ah, een dom blondje, dat verklaart het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
Hehe, je geeft toe dat de PVV links is. Jij hebt wel verstand, een beetje danquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb je al gedaan door PVV te stemmen
Grappig. Gisteren noemde VS jou een nep-rechtse, waarom jij liet optekenen dat je al rechts bent. Tegelijkertijd stem je PVV, zo gaf je recentelijk toe, en nu onderschrijf je remlofs bewering dat Wilders en zijn vrienden links zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hehe, je geeft toe dat de PVV links is. Jij hebt wel verstand, een beetje dan
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grappig. Gisteren noemde VS jou een nep-rechtse, waarom jij liet optekenen dat je al rechts bent. Tegelijkertijd stem je PVV, zo gaf je recentelijk toe, en nu onderschrijf je remlofs bewering dat Wilders en zijn vrienden links zijn.
Snap jij het of snap ik het?
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:37 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ronnie komt Eddy tegen in een luxe Volvo
Ronnie: 'Hola, het gaat je goed zo te zien.'
Eddy: 'Ik mag niet klagen. Ik doe veel zaken in Zweden.'
Ronnie kijkt in de auto en ziet een bloedmooie, blonde meid zitten.
Ronnie wijzend op het blondje: 'Zweedse?'Whehehe die vertelde mijn vader me al toen ik 10 wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yankee go home!
De PVV is vooral DOM.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb allang gemotiveerd waarom ik pvv heb gestemd bij de provinciale staten. Ook heb ik reeds aangegeven dat ik waarschijnlijk op een andere partij zal stemmen bij een volgende verkiezing.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grappig. Gisteren noemde VS jou een nep-rechtse, waarom jij liet optekenen dat je al rechts bent. Tegelijkertijd stem je PVV, zo gaf je recentelijk toe, en nu onderschrijf je remlofs bewering dat Wilders en zijn vrienden links zijn.
Snap jij het of snap ik het?
Een pre voor de NL-se politiek zo lijkt het.quote:
Jaja, daar red je jezelf niet mee, ouwe linkserd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb allang gemotiveerd waarom ik pvv heb gestemd bij de provinciale staten. Ook heb ik reeds aangegeven dat ik waarschijnlijk op een andere partij zal stemmen bij een volgende verkiezing.
Dan kunnen ze zo fuseren met de PvdA en de SP.quote:
Koosje stoppen nuquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, daar red je jezelf niet mee, ouwe linkserd.
Jij behoort zeker niet tot die groep domme stemmers?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:45 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Een pre voor de NL-se politiek zo lijkt het.
Idem voor de meeste stemmers.
Ach, wees blij man.quote:
Ze hebben inderdaad wat socialistische trekjes. Nationaalsocialistische trekjes welteverstaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ich habe nicht links gestimmtquote:
Hoe dan ook een retorische vraag van jou aan mij, zelfs als je je het niet beseft.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
Jij behoort zeker niet tot die groep domme stemmers?
Links staat altijd voor je klaar, wat er ook mag geboren. Zelfs als je niet in staat blijkt een fatsoenlijk diploma binnen te harken zorgt de linkse politiek ervoor dat jij een of ander Melkert-baantje krijgt. En mocht zelfs dat niet lukken, dan wacht de Bijstand.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ich habe nicht links gestimmt___!
Volgens mij gebeurt dat in de praktijk nooit.quote:
Oprotten met dat paternalistische gedoe van je. Ik bedruip mezelf wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Links staat altijd voor je klaar, wat er ook mag geboren. Zelfs als je niet in staat blijkt een fatsoenlijk diploma binnen te harken zorgt de linkse politiek ervoor dat jij een of ander Melkert-baantje krijgt. En mocht zelfs dat niet lukken, dan wacht de Bijstand.
Als het aan rechts ligt, dan kun jij lekker in de stront zakken.
Rustig ventje, we proberen je alleen maar te helpen. In tegenstelling tot de rechtse 'succes is een keuze' politiek.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oprotten met dat paternalistische gedoe van je. Ik bedruip mezelf wel.
Koosje tochquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rustig ventje, we proberen je alleen maar te helpen. In tegenstelling tot de rechtse 'succes is een keuze' politiek.
Het kan wel hoor php.quote:
Waarvan akte.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
Koos is soms een beetje gek, maar wel lief
Daarom: stem links. Maar geen PVV, want dat is een maffe partij die wordt gerund door imbecielen.quote:
Dan nog is het simpel, ze hebben X zetels en dus X stemmen, en laat dat nu de bottomline zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Daarom: stem links. Maar geen PVV, want dat is een maffe partij die wordt gerund door imbecielen.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad wat socialistische trekjes. Nationaalsocialistische trekjes welteverstaan.
Ik stem gewoon lekker rechts, de partij die staat voor een beetje democratie, beetje vrijheid, en een echte volkspartij isquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom: stem links. Maar geen PVV, want dat is een maffe partij die wordt gerund door imbecielen.
Heb jij ook, waarom geef jij een wa-jonger 1500 in de maand terwijl jij voor datzelfde bedrag 1500 negertjes in Afrika kunt redden?quote:
En die jou de vernieling in wilt helpen. Maar goed, its your funeral.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik stem gewoon lekker rechts, de partij die staat voor een beetje democratie, beetje vrijheid, en een echte volkspartij is
Het leuke aan internet is dat je dit over 20 jaar terug kan lezen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ik stem gewoon lekker rechts, de partij die staat voor een beetje democratie, beetje vrijheid, en een echte volkspartij is
Welnee koos, ik waardeer het dat jij je zo op mij bekommerd maar het is echt niet nodig, alles is onder controle hierquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En die jou de vernieling in wilt helpen. Maar goed, its your funeral.
Omdat die Afrikaanse jongetjes niet het Nederlandse straatbeeld verpesten door weg te rotten in de goot.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij ook, waarom geef jij een wa-jonger 1500 in de maand terwijl jij voor datzelfde bedrag 1500 negertjes in Afrika kunt redden?
Tot je onder een porsche wandelt die met 100 kmpu door de wijk scheurt met type : "heej ik ben toch goed verzekert".quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
Welnee koos, ik waardeer het dat jij je zo op mij bekommerd maar het is echt niet nodig, alles is onder controle hier
Ik kan die zin niet ontleden bij gebrek aan structuur.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij ook, waarom geef jij een wa-jonger 1500 in de maand terwijl jij voor datzelfde bedrag 1500 negertjes in Afrika kunt redden?
Doordacht Onder Moeilijkheden?quote:
Dan nog is het nationalistisch van je, waarom heeft iemand met ADHD in Nederland recht op een royale uitkeringen excl toeslagen en een hongerneger in Afrika niet?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat die Afrikaanse jongetjes niet het Nederlandse straatbeeld verpesten door weg te rotten in de goot.
Ze vertellen alleen niet voor wie die partij isquote:
Infantiele sukkelsquote:
Held.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat die Afrikaanse jongetjes niet het Nederlandse straatbeeld verpesten door weg te rotten in de goot.
Zit jij nou een beetje de argumenten van GS te jatten?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan nog is het nationalistisch van je, waarom heeft iemand met ADHD in Nederland recht op een royale uitkeringen excl toeslagen en een hongerneger in Afrika niet?
Nog n'keer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan die zin niet ontleden bij gebrek aan structuur.
Nee, die argumenten heb ik zelf ook al eens meerdere keren gebruikt, zelfs in de het VKZ forum.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zit jij nou een beetje de argumenten van GS te jatten?
Dat heeft ie niet, heb ik ook nooit beweerd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nog n'keer.
Waarom heeft iemand die hier in het rijke Westen is geboren meer recht op een beter bestaan dan iemand die geboren is in Afrika.
Raar, want d66 was vaak reserve-getal en zijwieltjes van een regering met vvd er in.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:07 schreef remlof het volgende:
Beter dan die nepliberalen van de VVD.
Wel vreemd dat een user die de grenzen dicht wil gooien voor Oost-Europese gastarbeiders mij nationalistisch durft te noemen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, die argumenten heb ik zelf ook al eens meerdere keren gebruikt, zelfs in de het VKZ forum.
Ik heb ook niks met het cultureel-liberalisme, dus de VVD is een partij die mij steeds meer kan bekorenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Beter dan die nepliberalen van de VVD.
Top.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:07 schreef waht het volgende:
[..]
Held.
Ik heroverweeg mijn mening over remlof en KoosVogels. Als jullie representatief voor de PvdA zijn is een toekomstig paars kabinet wat mij betreft acceptabel.
Door het huidige beleid heeft hij dat wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heeft ie niet, heb ik ook nooit beweerd.
Toen de VVD nog liberaal was ja. Pre-Rutte.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Raar, want d66 was vaak reserve-getal en zijwieltjes van een regering met vvd er in.
Ja, van die oerconservatieve fossielen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met het cultureel-liberalisme, dus de VVD is een partij die mij steeds meer kan bekoren![]()
Jij weet wie mijn favoriete VVD-politici zijn he?
Dat is letterlijk het geval gewoon.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom heeft iemand die hier in het rijke Westen is geboren meer recht op een beter bestaan dan iemand die geboren is in Afrika.
Niet waar, dat zijn mensen die hun tijd ver vooruit zijnquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, van die oerconservatieve fossielen.
Waarom hebben ze dan denkbeelden uit de 19e eeuw?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet waar, dat zijn mensen die hun tijd ver vooruit zijn
Noem eens iemand op die dat heeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan denkbeelden uit de 19e eeuw?
De verrechtsing/deliberalisering van die partij.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:13 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag me af wat remlof bewogen heeft om van de VVD naar de PvdA te gaan.
Hans Wiegel.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Noem eens iemand op die dat heeft.
LOL ik haal hier dan dus uit dat je de pvda bedoelt (al weet ik dat het niet zo isquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:13 schreef remlof het volgende:
De verrechtsing/deliberalisering van die partij.
En waarom zet jij dan zo'n stap naar links, er zijn genoeg centrum partijen over, ook het cda.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:13 schreef remlof het volgende:
[..]
De verrechtsing/deliberalisering van die partij.
Dat is inderdaad een held, volgens mij heeft hij zich nog hard gemaakt voor de invoering van het minimum jeugdloon.quote:
Ik zou uit principe nooit stemmen op een partij met religieuze beginselen, het CDA is dus geen optie. Nog afgezien van het feit dat dat een conservatieve partij pur sang is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En waarom zet jij dan zo'n stap naar links, er zijn genoeg centrum partijen over, ook het cda.
Jammer, de linkse boot is momenteel toch wel behoorlijk hard aan het zinken. Maar misschien dat jij ooit nog eens een stapje naar rechts zetquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou uit principe nooit stemmen op een partij met religieuze beginselen, het CDA is dus geen optie. Nog afgezien van het feit dat dat een conservatieve partij pur sang is.
En mijn gedachtegoed komt op het ogenblik gewoon het meest overeen met de PvdA, vandaar dat ik op ze stem. Al sluit ik GroenLinks en D66 ook niet uit,
Aan het zinken? Mis ik iets?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jammer, de linkse boot is momenteel toch wel behoorlijk hard aan het zinken. Maar misschien dat jij ooit nog eens een stapje naar rechts zet
Ja jij hebt stil gestaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aan het zinken? Mis ik iets?
Goede onderbouwing ook..quote:
Ik klik links e.d. al niet eens meer als ik m zie.quote:
De linkse boot is in de jaren 90 tot en met pakweg 2007 gezonken, n.a.v. de crisis lijkt het tij echter gekeerd te zijn en men langzaam weer de linkerkant op te gaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jammer, de linkse boot is momenteel toch wel behoorlijk hard aan het zinken. Maar misschien dat jij ooit nog eens een stapje naar rechts zet
Inderdaad. En het is altijd al een golfbeweging geweest, de jaren 70 waren overwegend links, de jaren 80 rechts, de jaren 90 links, de jaren 00 rechts, vul maar aanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De linkse boot is in de jaren 90 tot en met pakweg 2007 gezonken, n.a.v. de crisis lijkt het tij echter gekeerd te zijn en men langzaam weer de linkerkant op te gaan.
Ja, driewerf hoera.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:26 schreef Holograph het volgende:
Haha alweer ruzie om de euro, dit keer zijn de schuldigen Finland en de PVV
Het is natuurlijk niet goed, maar het geeft wel aan dat we binnen een afzienbare tijd eurobonds krijgen. Want als Duitsland en Frankrijk straks ook onderpanden willen, is dat ook de enige oplossing.quote:
Ik denk inderdaad dat we achteraf Finland dankbaar kunnen zijn voor het versnellen van de politieke Europese integratie.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet goed, maar het geeft wel aan dat we binnen een afzienbare tijd eurobonds krijgen. Want als Duitsland en Frankrijk straks ook onderpanden willen, is dat ook de enige oplossing.
Ach, men hecht veel te veel waarde aan beurskoersen. Zeker op de korte termijn is het voor ons, mensen die geen aandelen hebben, van weinig belang wat er met beurskoersen gebeurt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:28 schreef Holograph het volgende:
De CAC-40 en de DAX crashen er weer rustig op los: respectievelijk -5,4% en -6%
Ach dat kost Nederland dan maar 8 miljard per jaar, maar heee alles voor de euro want dat is zo makkelijk je hoeft tot slot niet meer te wisselen op je vakantie.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet goed, maar het geeft wel aan dat we binnen een afzienbare tijd eurobonds krijgen. Want als Duitsland en Frankrijk straks ook onderpanden willen, is dat ook de enige oplossing.
Dat is inderdaad het enige voordeelquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Ach dat kost Nederland dan maar 8 miljard per jaar, maar heee alles voor de euro want dat is zo makkelijk je hoeft tot slot niet meer te wisselen op je vakantie.
Nee precies, als ik Euro's voor Drachmes moest wisselen voor ik op vakantie ga zat ik zo aan de 15kg die ik maximaal mee mag nemenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Ach dat kost Nederland dan maar 8 miljard per jaar, maar heee alles voor de euro want dat is zo makkelijk je hoeft tot slot niet meer te wisselen op je vakantie.
Meer hebben we ook nodig.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het enige voordeel
Mischien heb ik mijzelf verkeerd uitgedrukt, we moeten eens af en van links en rechts denken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad. En het is altijd al een golfbeweging geweest, de jaren 70 waren overwegend links, de jaren 80 rechts, de jaren 90 links, de jaren 00 rechts, vul maar aan
Hier kan ik me wel in vinden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mischien heb ik mijzelf verkeerd uitgedrukt, we moeten eens af en van links en rechts denken.
Ik denk niet dat er een golfslag is die constant alterneert tussen twee alternatieven, want als we bijv. naar de jaren 50 kijken, dan waren deze weliswaar aan de ene kant "rechts" (religieuze, conservatieve maatschappelijke houding) terwijl men in die jaren juist economisch zeer links was (veel staatsbemoeienis, staatsbedrijven etc.).
Mischien kan men het beter uitdrukken dat men pakweg elke 20 jaar van concept wijzigt c.q. het concept aanpast. Waren de jaren 30 en 40 de jaren van extremistische politiek (communisme vs. facisme & nationaal-socialisme), kwam in de jaren 50 en 60 juist de verzuiling weer de boventoon voeren. Dan kwam eind jaren 60, jaren 70 weer een liberaal-socialistische stroming (liberaal want vrijheid / ontzuiling, gecombineerd met een linkse maatschappelijke ordening) terwijl in de jaren 80 en 90 een economisch liberale stroming de boventoon voerde.
Dat is nu ook het punt waarop we staan, een zeer liberale economische stroming, maar men gaat zich afvragen of men de last hiervan wel wil dragen. Weliswaar herstelt een economie zich sneller c.q. neemt de groei toe, maar de dalen zijn ook dieper. Daar komt bij dat de oude manier van leven, met veel schulden (veroorzaakt door alle stromingen in de na-oorlogse periode), schijnbaar afgelost gaat worden door een nieuwe economische ordening (niet ideologische / politieke ordening, dat staat er los van).
Wat ik ermee wil zeggen, we alterneren niet tussen links en rechts, maar gaan van politieke stroming naar politieke stroming, die zich steeds weer aanpast aan de omstandigheden in de maatschappij en economie (om zodoende politiek draagvlak te verwerven onder het volk).
Goed stuk.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mischien heb ik mijzelf verkeerd uitgedrukt, we moeten eens af en van links en rechts denken.
Ik denk niet dat er een golfslag is die constant alterneert tussen twee alternatieven, want als we bijv. naar de jaren 50 kijken, dan waren deze weliswaar aan de ene kant "rechts" (religieuze, conservatieve maatschappelijke houding) terwijl men in die jaren juist economisch zeer links was (veel staatsbemoeienis, staatsbedrijven etc.).
Mischien kan men het beter uitdrukken dat men pakweg elke 20 jaar van concept wijzigt c.q. het concept aanpast. Waren de jaren 30 en 40 de jaren van extremistische politiek (communisme vs. facisme & nationaal-socialisme), kwam in de jaren 50 en 60 juist de verzuiling weer de boventoon voeren. Dan kwam eind jaren 60, jaren 70 weer een liberaal-socialistische stroming (liberaal want vrijheid / ontzuiling, gecombineerd met een linkse maatschappelijke ordening) terwijl in de jaren 80 en 90 een economisch liberale stroming de boventoon voerde.
Dat is nu ook het punt waarop we staan, een zeer liberale economische stroming, maar men gaat zich afvragen of men de last hiervan wel wil dragen. Weliswaar herstelt een economie zich sneller c.q. neemt de groei toe, maar de dalen zijn ook dieper. Daar komt bij dat de oude manier van leven, met veel schulden (veroorzaakt door alle stromingen in de na-oorlogse periode), schijnbaar afgelost gaat worden door een nieuwe economische ordening (niet ideologische / politieke ordening, dat staat er los van).
Wat ik ermee wil zeggen, we alterneren niet tussen links en rechts, maar gaan van politieke stroming naar politieke stroming, die zich steeds weer aanpast aan de omstandigheden in de maatschappij en economie (om zodoende politiek draagvlak te verwerven onder het volk).
Tot de Ware Finnen, Front National, Lega Nord en andere euro-sceptische partijen zo groot worden dat ze er niet meer omheen kunnen of veel meer invloed krijgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat we achteraf Finland dankbaar kunnen zijn voor het versnellen van de politieke Europese integratie.
Dat zal niet gebeuren, lees ook het stukje van v_P.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:45 schreef Holograph het volgende:
[..]
Tot de Ware Finnen, Front National, Lega Nord en andere euro-sceptische partijen zo groot worden dat ze er niet meer omheen kunnen of veel meer invloed krijgen.
Neuh die clubs zijn ook maar een modeverschijnsel die liften op de crisis en de populistische sentimenten richting het buitenland die daaruit voortkomen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:45 schreef Holograph het volgende:
[..]
Tot de Ware Finnen, Front National, Lega Nord en andere euro-sceptische partijen zo groot worden dat ze er niet meer omheen kunnen of veel meer invloed krijgen.
Zit wat inquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mooi stuk ditquote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:32 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb zo mijn twijfels bij de OP.
Die de Grauwe heeft ze niet allemaal op een rijtje, met z'n kapitaalvlucht. Hij doet alsof dit een oorzaak van problemen is, maar gaat niet op de echte oorzaak in. Verder komt Uber-Keynsiaan Paul Krugman om de hoek kijken, en dan weet je wel hoe laat het is (tijd om gaatjes te prikken in luchtballonnen).
Neem nou Spanje. Vanwege Europa en de Euro hebben ze daar jarenlang een housing boom gehad, omdat Noord-Europese babyboomers wel een huisje in Spanje wilden hebben, maar daar zit sinds enige tijd de klad in. Voor de rest stelt de Spaanse economie weinig voor. Spanjaarden kunnen misschien goed voetballen, maar als het om programmeurs, technici of zaken gaat, dan doen ze maar wat. Spaanse kinderen krijgen belabberd onderwijs. Dat Spanje een schuld van rond de 60% van het BNP hebben, zegt niet zo veel. Wat belangrijker is, is de vraag of ze die schuld nog wel eens gaan afbetalen. Met zo'n belabberde economie, zo'n belabberd opgeleide bevolking en een nog veel belabberde socialistische regering, zie ik het somber in.
De Britten mogen er slechter voorstaan - de Britten hebben een regering die wel hard durft te snijden, en dat legt ze in de kapitaalmarkten geen windeieren. Daarnaast hebben de Britten heel veel pientere wetenschappers en ondernemers, dus die komen er tzt wel weer bovenop.
Doen alsof de rente op obligaties niet belangrijk is, is je kop in het zand steken. Ja, het is voor die landen vervelend dat ze zo veel rente moeten betalen, en dat er daardoor kapitaalvlucht is, is ook vervelend. Maar kijk ook naar de fundamenten van de economie: geven overheden meer uit dan dat ze binnenkrijgen? Doen ze zinnige investeringen, of houden ze de kiezer tevreden?
Ja, maar ook het pro europese is een tendens wat weer overgaat als jij zijn denkwijze doortrekt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren, lees ook het stukje van v_P.
Het anti-Europese (oftewel het nationalistische) ook dus.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar ook het pro europese is een tendens wat weer overgaat als jij zijn denkwijze doortrekt.
Kan, maar gezond nationalisme zal hopelijk nooit verdwijnen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Het anti-Europese (oftewel het nationalistische) ook dus.
Nationalisme is nooit gezond. Zeker niet in een globaliserende wereld.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, maar gezond nationalisme zal hopelijk nooit verdwijnen.
Nationalisme is per definitie ongezond.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, wat maakt jou wezenlijk anders dan iemand die 20 km verderop is geboren?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De 'stamboom' en de gemiddelde stamboom van je omgeving / voorouders.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:14 schreef du_ke het volgende:
Ach, wat maakt jou wezenlijk anders dan iemand die 20 km verderop is geboren?
Zoals Amerikanen die niet de Texaanse of Geconfedereerde vlag op hun huis hebben wapperen - althans niet in grote getalen, maar die van de Verenigde Staten van Amerika, zo zal de EU-vlag dat ook ooit doen, is jouw voorspellingquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een overheid.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar moet ik echter wel een nuancering bij geven, want niets is zo onvoorspelbaar als de grillen van maatschappelijke houdingen. Als voorbeeld dient daarvoor de val van het IJzeren Gordijn, in de lente van 1989 zag nog niemand wat aankomen terwijl een jaar later het politieke landschap grondig veranderd was.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren, lees ook het stukje van v_P.
quote:
Wat begrijp jij niet aan het woord ''gezond''?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nationalisme is per definitie ongezond.
Kan me niet snel genoeg over zijn, hoewel ik wel graag wil participeren in die globaliserende wereld, lekker reizen en andere culturen ontmoeten. Echter wil ik niet dat jan en alleman zomaar hierheen kan immigreren en zo hun cultuur mij in de maag te splitsen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Nationalisme is nooit gezond. Zeker niet in een globaliserende wereld.
Daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:10 schreef phpmystyle het volgende:
Haha ja, maar verder? De genen daar zijn gelijk, de mentaliteit zal niet veel schelen en zelfs het dialect is over en weer prima te verstaan.quote:
Toch wel volgens mij. Maar waar gaat het volgens jou dan om?quote:
Nee, want de eurozone staat er ongeveer net zo goed voor als de sovjet-unie in eind jaren 80.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zoals Amerikanen die niet de Texaanse of Geconfedereerde vlag op hun huis hebben wapperen - althans niet in grote getalen, maar die van de Verenigde Staten van Amerika, zo zal de EU-vlag dat ook ooit doen, is jouw voorspelling?
Verder niets.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha ja, maar verder? De genen daar zijn gelijk, de mentaliteit zal niet veel schelen en zelfs het dialect is over en weer prima te verstaan.
Wel de lusten, niet de lasten? Marktwerking als het goed uit komt?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:16 schreef phpmystyle het volgende:
Kan me niet snel genoeg over zijn, hoewel ik wel graag wil participeren in die globaliserende wereld, lekker reizen en andere culturen ontmoeten. Echter wil ik niet dat jan en alleman zomaar hierheen kan immigreren en zo hun cultuur mij in de maag te splitsen.
Ehh, nee hoor. Zelfs Griekenland staat er beter voor dan de Sovjetunie eind jaren tachtig.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, want de eurozone staat er ongeveer net zo goed voor als de sovjet-unie in eind jaren 80.
Nee. Pertinent onwaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, want de eurozone staat er ongeveer net zo goed voor als de sovjet-unie in eind jaren 80.
Nee hoor:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien lichtelijk overdreven, maar als Italie of een land met eenzelfde economische omvang klapt dan is het #einde eu.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ehh, nee hoor. Zelfs Griekenland staat er beter voor dan de Sovjetunie eind jaren tachtig.
Nee, dat zal juist de trigger zijn om onmiddellijk die "economische regering" de touwtjes in handen te geven. En ja, dat gaat ons bakken met geld kosten maar een land als Italië moet koste wat kost gered worden. Uiteindelijk zullen we daarmee namelijk beter af zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien lichtelijk overdreven, maar als Italie of een land met eenzelfde economische omvang klapt dan is het #einde eu.
Denk je echt dat een #eindeEU zal zorgen voor #goednieuwsNL?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien lichtelijk overdreven, maar als Italie of een land met eenzelfde economische omvang klapt dan is het #einde eu.
Het is een tendens die zeker over kan gaan, maar dat is afhankelijk van zgn. `zwarte zwanen`.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar ook het pro europese is een tendens wat weer overgaat als jij zijn denkwijze doortrekt.
Europa heeft volgens mij recentelijk kennis gemaakt met een `zwarte zwaan`, alleen kunnen we hem momenteel nog niet plaatsen. Over 10 jaar, dan zulllen we deze periode waar we nu in zitten wel kunnen plaatsen, dan zeggen we ook `achteraf gezien is het logisch dat de gebeurtenissen van 2010 en 2011 in Europa tot uitkomst xy hebben geleid`. Zie ook de dikgedrukte zin in mijn quote.quote:Ze zijn onvoorspelbaar, ze hebben een gigantische impact... en achteraf proberen we ze aannemelijk en voorspelbaar te maken.
Zwarte Zwanen zijn toevallige gebeurtenissen die ons leven bepalen, van bestsellers tot wereldrampen. Harry Potter was een Zwarte Zwaan, het internet, 11 september was er een. Zwarte Zwanen liggen ten grondslag aan bijna alle belangrijke gebeurtenissen in de geschiedenis, politiek, wetenschap, in zaken en privé.
Waarom herkennen we Zwarte Zwanen pas achteraf? Omdat de mens details ziet, en geen algemeenheden.We richten ons op wat we al weten en vergeten keer op keer stil te staan bij wat we niet weten.We zijn geneigd om te simplificeren, verhalen te maken, in hokjes te duwen, en staan niet open voor het ‘onmogelijke’. We zijn blind voor toeval en daarom lopen we kansen mis.
Nee, het zal zeker zorgen voor een diepe kortstondige dip, maar uiteindelijk is onze economie wel van de rem gehaald samen met Duitsland om samen ''onze'' economie weer aan te zwengelen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Denk je echt dat een #eindeEU zal zorgen voor #goednieuwsNL?
Nee hoor, een klappende EU is dramatisch voor de regio, een Amerikaan heeft ook geen baat gehad bij een crisis in Manhattan of economische problemen in California, of hij nu in Georgia of Utah woonde. Het is wat naief om te denken dat het voor Nederland goed zal zijn om "verlost" te zijn van de zuid-Europese staten, aangezien Nederland daar ontzettend veel economische voorspoed uit haalt.
Laat de val van de eu ons maar bakken met geld kosten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat zal juist de trigger zijn om onmiddellijk die "economische regering" de touwtjes in handen te geven. En ja, dat gaat ons bakken met geld kosten maar een land als Italië moet koste wat kost gered worden. Uiteindelijk zullen we daarmee namelijk beter af zijn.
* Cerbie kijkt op buienradarquote:
Je hebt wel gelijk hoor, alleen zoals dat stuk al aangeeft kun je er verder niets aan doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is een tendens die zeker over kan gaan, maar dat is afhankelijk van zgn. `zwarte zwanen`.
Hier een uitleg wat een zwarte zwaan is:
[..]
Europa heeft volgens mij recentelijk kennis gemaakt met een `zwarte zwaan`, alleen kunnen we hem momenteel nog niet plaatsen. Over 10 jaar, dan zulllen we deze periode waar we nu in zitten wel kunnen plaatsen, dan zeggen we ook `achteraf gezien is het logisch dat de gebeurtenissen van 2010 en 2011 in Europa tot uitkomst xy hebben geleid`. Zie ook de dikgedrukte zin in mijn quote.
En vergeet 1 ding niet wat ik zeg, ik stel dat politiek NIET alterneert tussen twee alternatieven. Dus niet tussen links en rechts, maar ook niet tussen pro-EU of anti-EU. Mischien komt er in de toekomst wel een nieuwe EU-stroming die een andere organisatie van de EU-samenwerking voorstaat, waardoor je niets meer met pro- of anti- te maken hebt. Dat probeer ik juist duidelijk te maken, denk niet in vaste patronen, maar juist en flexibele patronen.
Dat is wel heel selectief uit de EU willen stappen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, het zal zeker zorgen voor een diepe kortstondige dip, maar uiteindelijk is onze economie wel van de rem gehaald samen met Duitsland om samen ''onze'' economie weer aan te zwengelen.
Wat een linkse prietpraat.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar ik moet eerst eens die bende thuis opruimen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik denk dat ik vanavond maar eens popcorn ga maken en een met een lekker speciaal biertje en pootjes onderuit weer eens American Psycho uit de kast trek.
Links-rechts, jijquote:
Ik verheug mij nu alweer op de visitekaartjes scene.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar ik moet eerst eens die bende thuis opruimen.
Whaha, dat is echt het eerste waar ik net aan dacht.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik verheug mij nu alweer op de visitekaartjes scene.
Het was bedoelt als grapje. Iets afdoen als links in een net stukje waar uiteengezet wordt waarom links/rechts onzin is.quote:
Noes!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het was bedoelt als grapje. Iets afdoen als links in een net stukje waar uiteengezet wordt waarom links/rechts onzin is.
Ik heb weer gefaald.
Ik word hier in elkaar getimmerd door Koos Remlof en Erik als ik dat soort fouten maakquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het was bedoelt als grapje. Iets afdoen als links in een net stukje waar uiteengezet wordt waarom links/rechts onzin is.
Ik heb weer gefaald.
Tuurlijk, onze zwartgeld plek blijft wel populair.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is wel heel selectief uit de EU willen stappen.
Wel het contact met Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland, Oostenrijk, Belgie, Luxemburg, Frankrijk(?) en on speaking terms met Zwitserland willen blijven,
De hgrens zou een formule van en naar wereld-economie dienen te zijn.quote:maar de grenzen moeten ophouden bij Spanje, Italie en Griekenland?
NL kan met de gulden en vrij van het EU juk een relatief aards paradijs zijn !quote:maar zeggen dat Nederland zonder de EU er uiteindelijk door "van de rem" wordt gehaald, is vrij optimistisch.
Yep, i told u so, en de bungee jump/jojo effecten zijn er nu wel uit, vanaf nu is het neerwaarts en geld bij typen...quote:
Jij bent jong van geest en kan nog leren, bij mij is dat futiel geworden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik word hier in elkaar getimmerd door Koos Remlof en Erik als ik dat soort fouten maak
Sja. Niet best allemaal.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:40 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Yep, i told u so, en de bungee jump/jojo effecten zijn er nu wel uit, vanaf nu is het neerwaarts en geld bij typen...
Je vriendin?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Zo'n middagje vrij is eigenlijk best lekker.
Nu eerst even de chick marineren.
Ja , Nederland kan dat zijn. Heeft wel nadelige gevolgen voor het vrije handelsverkeer en dus voor Rotterdam, schiphol en de rivieren regio, evenals allerlei andere gebieden die profiteren van een internationale omgeving.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:39 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Tuurlijk, onze zwartgeld plek blijft wel populair.
[..]
De hgrens zou een formule van en naar wereld-economie dienen te zijn.
[..]
NL kan met de gulden en vrij van het EU juk een relatief aards paradijs zijn !
Ja, vast.quote:
Ik kan niet wachten totdat ik jou zien fietsen in zo'n reflecterend fietstenuequote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:44 schreef GSbrder het volgende:
Ja, Nederland kan dat zijn. Heeft wel nadelige gevolgen voor het vrije handelsverkeer en dus voor Rotterdam, schiphol en de rivieren regio, evenals allerlei andere gebieden die profiteren van een internationale omgeving.
Zolang vrije wereldhandel nog een brug te ver is, probeer ik het op zijn minst voor mijn directe omgeving zo vrij mogelijk te maken. Ja, ik ben inconsistent want ik laat het toe dat er een supranationale macht mij vrijheid moet "gunnen" waarbij dit nog altijd vaker restricties oplegt dan vrijheden behaald voor me, maar een mens moet wat en dichter dan dit komt het niet.
Gaat er zoveel handel uit Rotterdam naar Zuid-Europa? Heb jij daar mischien wat cijfers over?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja , Nederland kan dat zijn. Heeft wel nadelige gevolgen voor het vrije handelsverkeer en dus voor Rotterdam, schiphol en de rivieren regio, evenals allerlei andere gebieden die profiteren van een internationale omgeving.
Fietsenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten totdat ik jou zien fietsen in zo'n reflecterend fietstenue
Luie studentquote:
Nederland is de vierde handelspartner van Griekenland, ik heb hier wel wat verouderde cijfers over de periode vlak na de invoering van de euro:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gaat er zoveel handel uit Rotterdam naar Zuid-Europa? Heb jij daar mischien wat cijfers over?
quote:De handel tussen Nederland en Griekenland vertoont een opwaartse trend. De uitvoer van Nederland naar Griekenland is over de periode 2001-2004 gestegen van 2 miljard euro tot ruim 2,3 miljard euro. De invoer in Nederland uit Griekenland is over dezelfde periode gestegen van 329 miljoen tot 361 miljoen euro. In 2004 steeg de invoer uit Griekenland van 334 miljoen in 2003 tot 361 miljoen euro. De Nederlandse uitvoer naar Griekenland steeg van 2,07 miljard euro tot 2,25 miljard euro. Hiermee bedroeg het handelsoverschot van Nederland met Griekenland in 2004 ongeveer 1,9 miljard euro.
En de hoeveelste partner is Griekenland van Nederland?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nederland is de vierde handelspartner van Griekenland, ik heb hier wel wat verouderde cijfers over de periode vlak na de invoering van de euro:
[..]
Ik zie dat als plus punt, geen EU ketting met kogel, wel de vrijheid om te handelen met china, japan, afrika etc. Kortom, geen juk en meer vrijheden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:44 schreef GSbrder het volgende:
Ja , Nederland kan dat zijn. Heeft wel nadelige gevolgen voor het vrije handelsverkeer en dus voor Rotterdam, schiphol en de rivieren regio, evenals allerlei andere gebieden die profiteren van een internationale omgeving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |