laatste posts:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:43 schreef Amor.amor het volgende:
In hoeverre vinden jullie dat een man dit mag? Stel, je bent zwanger van iemand waar je geen relatie mee hebt. Jij weet nog niet wat je wilt en hij wil per se een abortus, koste wat het kost. In hoeverre telt zijn stem hierin als de vrouw dot niet wilt?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:41 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Is dat niet te veel verantwoordelijkheid bij de man leggen? Ik heb die rechtzaak link die eerder in dit topic gepost werd doorgelezen, en daarin kwam uit dat de vrouw wel het geld wilde, maar niet wilde dat de man een omgangs regeling kreeg met dat kind. Dat vind ik gewoon te egoistisch voor woorden. ALs ik dan zou moeten betalen wil ik ook volwaardig papa zijn
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:42 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Sorry? Ga je mij nu vertellen dat de vrouw bij élke zwangerschap, zelfs bij een geplande zwangerschap kan een man zich nog bedenken wanneer zijn vriendin hem het 'blijde nieuws' mededeelt, maar te accepteren heeft dat de man elk moment de benen kan nemen zonder verdere verplichting? Dat dit 'het risico van het vak' is?
Heb je deze theorie al met je vriendin gedeeld?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:43 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Idd, oplossing is gewoon heel simpel voor mannen. Gebruik een condoom (+zaaddodend middel) als je zeker geen risico's wil lopen (zwangerschap en soa's) Want je weet toch wat de risico's zijn als het meisje zwanger raakt. Of je het nu erkent of niet, jij neemt de risico dus wat de uitkomst ook is je bent verantwoordelijk voor het kind.
We weten onderhand toch wel dat er vrouwen zijn die opzettelijk zwanger worden om een man aan hun te binden. Wees slim en gebruik bescherming! Hatelijk dat dit soort vrouwen bestaan, ik heb totaal geen respect voor dit soort wijven maar als ik een man was zou ik het zekere voor het onzekere nemen.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 02:20 schreef Amor.amor het volgende:
Dan ga ik morgen seksen met mijn ex voor voldoening
Dat is lekker, degene die op zorgvlak verzaakt is daarmee ook gelijk van de financiële verplichting af? Lekker makkelijkquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:38 schreef kingtoppie het volgende:
Ik heb wel een ideetje... Als een kind geboren wordt moet er gewoon een contract voor de ouders komen dat ze beide wettelijk een financiële en verzorgende taak moeten verrichten... als 1 van de 2 (de pa dus) dit niet doet geen alimentatie.
Het moet voor de geboorte al vast gelegd worden. Onveilige seks heb je samen, de gevolgen draag je ook samen. Als je dan als man tegen bent, en geen alimentatie wilt betalen moet je gewoon 50% van de tijd het kind krijgenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is lekker, degene die op zorgvlak verzaakt is daarmee ook gelijk van de financiële verplichting af? Lekker makkelijk
Als een moeder volledig zonder enige bijdrage van de vader (ongeacht of dat zorg of financieel is) het kind wil opvoeden dan zie ik niet waarom dat de verantwoordelijkheid bij de man legt?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:41 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Is dat niet te veel verantwoordelijkheid bij de man leggen? Ik heb die rechtzaak link die eerder in dit topic gepost werd doorgelezen, en daarin kwam uit dat de vrouw wel het geld wilde, maar niet wilde dat de man een omgangs regeling kreeg met dat kind. Dat vind ik gewoon te egoistisch voor woorden. ALs ik dan zou moeten betalen wil ik ook volwaardig papa zijn
Bij elke zwangerschap, ook een ongeplande, kan een vrouw toch ook zomaar besluiten het kind te aborteren? Bij elke aanschaf van een huis, bij elk huwelijk waarin een vrouw met een veel rijkere man trouwt, overal liggen toch risico's?quote:Sorry? Ga je mij nu vertellen dat de vrouw bij élke zwangerschap, zelfs bij een geplande zwangerschap kan een man zich nog bedenken wanneer zijn vriendin hem het 'blijde nieuws' mededeelt, maar te accepteren heeft dat de man elk moment de benen kan nemen zonder verdere verplichting? Dat dit 'het risico van het vak' is?
Heb je deze theorie al met je vriendin gedeeld?
En op 6 augustus komt ze niet meer van hem af (is een bekende profvoetballer die bij PSV in de jeugd heeft gespeeld)quote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 02:18 schreef Amor.amor het volgende:
Zijn echt zo vreemd. Zo'n 6 jaar oudere gozer zit al een jaar achter me aan. Tot stalkens toe. Af en toe praat ik met hem omdat hij altijd heel veel vraagt, maar ik antwoord maar 1 op de 10 x. Helaas voor hem heb ik al bijna 2 jaar een vriend.
Vanavond vroeg hij op whatsapp hoe mijn vakantie was. Ja, leuk. En mijn relatie? Gaat wel, ben eergisteren vreemd gegaan met mijn ex. Oh? Hoe vreemdgaan? Ja, seks. Dat is vervelend, nu moet je je relatie verbreken. Nou, daar wacht ik even mee.
En hoe was de seks? Genoeg voorspel? Dus ik antwoord; uhm, beetje irrelevant in dit gesprek.
Hm, over seks gesproken. Ik was zaterdag bij een oud klasgenoot en heb haar de beste massage van haar leven gegeven. Jaaaaa... Die zaterdag liep heel anders af! Ik heb ook seks gehad! Maar ze was niet aantrekkelijk dus ja.
Dus ik negeerde hem. Who gives a shit? Belt ie me op met een treurig stemmetje; ik heb weer contact met iemand maar je moet niet boos worden.
Het liefst wil ik roepen; dude! Nobody gives a rats ass!!! Maar daar ben ik te lief voor. Serieus, waarom zijn sommige mensen Zo achterlijk?
Dan moet je van zo een man ook geen geld willen hebben. Het helemaal verbreken of niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als een moeder volledig zonder enige bijdrage van de vader (ongeacht of dat zorg of financieel is) het kind wil opvoeden dan zie ik niet waarom dat de verantwoordelijkheid bij de man legt?
Overigens kan ik me wel weer voorstellen dat er best mannen zijn waarvan je niet wilt dat je je kind er wekelijks bij moet inleveren, types met losse handjes, of overmatig drankgebruik enz.
Even kijken, 7 juli was ik voor het laatst ongesteld. 30 juli seks en die maandag erop de map genomenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:54 schreef Maanvis het volgende:
Amor.Amor, wanneer heb je sex gehad met je ex?
Dit rechtvaardigt naar mijn idee het alimentatie verhaal niet... Het is natuurlijk extreem naar om zo bedrogen te worden door iemand die eigenlijk indirect zegt dat hij voor je gaat zorgen en dit niet doet... rechtvaardigt dit dat hij financieel aan je gebonden word? Ik vind van niet. Ik vind wel dat de overheid een alleenstaande moeder het financieele deel van die alimentatie (die nu betaald zou worden door de biologische vader) vergoed voor het kind.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:31 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
"Schatje ik houd van je, ik wil altijd bij je blijven en alles voor je doen. Ik wil dat je de moeder van mijn kinderen wordt en zal altijd voor je blijven zorgen." "Ik ben zwanger..." "Doei."
Denk je nou echt dat deze situatie nooit voorkomt?
23 juli is niet eergisteren als je in de ochtend van 2 augustus tegen iemand op whatsapp zegt dat je eergisteren vreemd bent gegaan met je ex...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:03 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Even kijken, 7 juli was ik voor het laatst ongesteld. 23 juli hebben we seks gehad. 25 juli heb ik de map genomen.
En 31 juli, want op 2 augustus had ze verteld dat ze eergisteren vreemdgegaan was met haar ex.quote:
Je hebt gelijk, ik vergiste me. Het was de zaterdag daarnaquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
23 juli is niet eergisteren als je in de ochtend van 2 augustus tegen iemand op whatsapp zegt dat je eergisteren vreemd bent gegaan met je ex...
Kind niet erkennen. Problem solved.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:05 schreef GeenNaam1 het volgende:
Idd, oplossing is gewoon heel simpel voor mannen. Gebruik een condoom (+zaaddodend middel) als je zeker geen risico's wil lopen (zwangerschap en soa's) Want je weet toch wat de risico's zijn als het meisje zwanger raakt. Of je het nu erkent of niet, jij neemt de risico dus wat de uitkomst ook is je bent verantwoordelijk voor het kind.
We weten onderhand toch wel dat er vrouwen zijn die opzettelijk zwanger worden om een man aan hun te binden. Wees slim en gebruik bescherming! Hatelijk dat dit soort vrouwen bestaan, ik heb totaal geen respect voor dit soort wijven maar als ik een man was zou ik het zekere voor het onzekere nemen.
En dit
nee volgens het verhaal dat je op whatsapp vertelde was het zondag.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:05 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik vergiste me. Het was de zaterdag daarna
Dat zeg ik.... zonder enige bijdrage (ongeacht of dat zorg of financieel is)quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:02 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dan moet je van zo een man ook geen geld willen hebben. Het helemaal verbreken of niet.
Het is in de nederlandse wet zo volgensmij dat als man het kind niet erkent de vrouw het juridisch toch kan afdwingen. Terwijl andersom, als de vrouw de man niet erkent, hij geen poot heeft om op te staan. Het is niet van uit twee kanten geregeld en dat vind ik jammer.
vrouw kan DNA test juridisch afdwingen. dus neequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kind niet erkennen. Problem solved.
Dan moet je een DNA test doenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kind niet erkennen. Problem solved.
En je cyclus is gewoon regelmatig zo'n 28 dagen? (mag 1 of 2 dagen langer of korter zijn)quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:03 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Even kijken, 7 juli was ik voor het laatst ongesteld. 30 juli seks en die maandag erop de map genomen
Dan is dat verhaal niet accuraat want het was sowieso een zaterdag avondquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee volgens het verhaal dat je op whatsapp vertelde was het zondag.
Mijn cyclus is gewoon normaal jaquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je cyclus is gewoon regelmatig zo'n 28 dagen? (mag 1 of 2 dagen langer of korter zijn)
zoek maar eens op rechtspraak.nl, er zijn ook zaken geweest waarbij de man bij de vrouw een DNA test afdwongquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:09 schreef Frag_adder het volgende:
Trouwens andersom, als de vrouw het kind krijgt maar de man weigert te erkennen als vader en het kind zelf wilt opvoeden om wat voor reden dan ook, kan een man dan ook een DNA test afdwingen en daarmee en omgangsregeling?
Heeft nog wel wat voeten in aarden natuurlijk, maar uiteindelijk kan je als man de lul zijn jaquote:
Is ook cultuur afhankelijk. In japan is abortus een van de meest normale vormen van voorbehoedsmiddelen en heeft een vrouw het gemiddeld 4 keer of zo. En dat is dan het gemiddeldequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:10 schreef tuintegel het volgende:
Abortus hoeft bijna niet te gebeuren als je nadenkt en de pil of/en een ander voorbehoedsmiddel gebruikt. Maar goed dat weet een aap je zelfs nog te vertellen inmiddels.
Ik ben heus niet anti abortus maar vind wel dat sommige mensen er heel makkelijk over denken.
gebruik even de quote knopquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:10 schreef GeenNaam1 het volgende:
De man kan altijd de vrouw toch ontvlieden? Ik bedoel, als je niet getrouwd bent ben je wettelijk toch nog steeds niet aan het kind gevestigd en ben je niet afhankelijk van hem. Of ben ik nu de dupe?
Hij wordt niet financieel aan jou (de moeder) gebonden, maar aan het kind (die nu eenmaal meestal bij de moeder zit)quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dit rechtvaardigt naar mijn idee het alimentatie verhaal niet... Het is natuurlijk extreem naar om zo bedrogen te worden door iemand die eigenlijk indirect zegt dat hij voor je gaat zorgen en dit niet doet... rechtvaardigt dit dat hij financieel aan je gebonden word? Ik vind van niet.
Ja laat de belastingbetaler er maar voor opdraaienquote:Ik vind wel dat de overheid een alleenstaande moeder het financieele deel van die alimentatie (die nu betaald zou worden door de biologische vader) vergoed voor het kind.
Ja maar om zekerheid te hebben moet je dus voor elke neukpartij beide een contract tekenen...zie je dat gebeuren?quote:Eigenlijk vind ik het erg maar beide ouders zouden in een contract moeten opstellen voor het kind te willen zorgen waarop alimentatie dus eigenlijk contractueel bindend is. Volgens mij moet je wel meer formulieren invullen als er een kind geboren wordt, dus dit zou niet veel uit moeten maken...
Dan zou het wel vrij laat zijn als je op dag 24 van je cyclus nog een eisprong hebt....quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:11 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Mijn cyclus is gewoon normaal ja
Als je een abortus vroeg genoeg doet is dat niet eens het hoofdpunt, het kost de zorg gewoon een bak met geld omdat de mensen of een abortus doen of een rits soa testen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:12 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Is ook cultuur afhankelijk. In japan is abortus een van de meest normale vormen van voorbehoedsmiddelen en heeft een vrouw het gemiddeld 4 keer of zo. En dat is dan het gemiddelde![]()
Maar klopt het is toch een mogelijk leven wat je beeindigt, ook al is het op dat moment nog niet levensvatbaar, dat moet je niet vergeten.
nu wordt ie mooi, het kind kan dus naar zijn geld fluiten omdat papa en mama elkaar geen commitment wilden geven?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:16 schreef Trommeldaris het volgende:
Persoonlijk vind ik dat in een normale relatie waar er geen duidelijke relatie is, geen automatische plicht voor de man moet zijn om te betalen.
Het systeem waar de vrouw beslist en de man zich maar moet conformeren slaat wat dat betreft nergens op.
Onveilige seks heb je samen, of het nou de pil slikken of een condoom kopen is. De verantwoordelijkheid ligt niet bij de man alleen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:16 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Als je een abortus vroeg genoeg doet is dat niet eens het hoofdpunt, het kost de zorg gewoon een bak met geld omdat de mensen of een abortus doen of een rits soa testen.
Daarbij lijkt het mij ook niet eens van de leukste bezigheden, een condoom kopen is veel sneller gebeurd en hoef je niet te verbergen ook voor anderen.
Ja. Powered by mama.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nu wordt ie mooi, het kind kan dus naar zijn geld fluiten omdat papa en mama elkaar geen commitment wilden geven?
Ik vind dat als de man ervoor kiest om het kind niet te willen, hij niet perse mee hoeft te betalen nee. De vrouw kiest dan in haar eentje ervoor om het te houden, dan mag ze het zelf betalen ook.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nu wordt ie mooi, het kind kan dus naar zijn geld fluiten omdat papa en mama elkaar geen commitment wilden geven?
De man kan ook beslissen een condoom te gebruiken, dan hoeft hij zich weinig te conformeren aan de grillen van de vrouw.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:16 schreef Trommeldaris het volgende:
Persoonlijk vind ik dat in een normale relatie waar er geen duidelijke relatie is, geen automatische plicht voor de man moet zijn om te betalen.
Het systeem waar de vrouw beslist en de man zich maar moet conformeren slaat wat dat betreft nergens op.
nee, by daddy's sperm.quote:
Je hebt toch een plicht naar het kind toe? Als je dus geen kind wil en dus geen alimentatie wil betalen dan zorg je er toch voor dat je bescherming gebruikt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:16 schreef Trommeldaris het volgende:
De vrouw beslist toch zelf ook seks te hebben zonder condoom? Maar dan heeft achteraf alleen de man pech terwijl ze samen die keuze maakte, mooi is dat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
De man kan ook beslissen een condoom te gebruiken, dan hoeft hij zich weinig te conformeren aan de grillen van de vrouw.
Mama wilde het kind toch graag?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee, by daddy's sperm.
omdat ie te lam was om 1 euro voor een condoom uit te geven komt ie nu wat meer afdragen
doe dan een condoom om en als je dat niet wilt, NEUK DAN verdomme niet!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:19 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik vind dat als de man ervoor kiest om het kind niet te willen, hij niet perse mee hoeft te betalen nee. De vrouw kiest dan in haar eentje ervoor om het te houden, dan mag ze het zelf betalen ook.
Het is geen plicht om kinderen te krijgen hoor. Voor de wereld zou een paar kinderen minder ook niet zo erg zijn.
Nee laten we teruggaan naar het systeem dat de moeder zelf maar uitzoekt hoe ze het kind opvoedt, dat beviel goedquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:16 schreef Trommeldaris het volgende:
Punt is dat die kan falen. Als het vrouw de beslissingsrecht alleen wilt (wat logisch is, baas in eigen buik) mogen ze ook alleen voor de gevolgen opdraaien als het zover is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
De man kan ook beslissen een condoom te gebruiken, dan hoeft hij zich weinig te conformeren aan de grillen van de vrouw.
Ja klopt maar je hebt toch brains, je vertrouwt toch niemand zomaar op z'n woord. Wie weet heeft ze wel een soa, vast wel als ze zelf niet de verantwoordlijkheid neemt om een condoom te gebruiken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
De vrouw beslist toch zelf ook seks te hebben zonder condoom? Maar dan heeft achteraf alleen de man pech terwijl ze samen die keuze maakte, mooi is dat.
Ze kan altijd abortus doen? Ze wordt niet gedwongen een kind te nemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:21 schreef zakstront het volgende:
[..]
Nee laten we teruggaan naar het systeem dat de moeder zelf maar uitzoekt hoe ze het kind opvoedt, dat beviel goed
Precies je schrijft samen , dus samen verantwoordelijk voor onverantwoordelijk gedrag.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
De vrouw beslist toch zelf ook seks te hebben zonder condoom? Maar dan heeft achteraf alleen de man pech terwijl ze samen die keuze maakte, mooi is dat.
Het leven is de meest gevaarlijke soa die je kan oplopen tijdens de seksquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:22 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Ja klopt maar je hebt toch brains, je vertrouwt toch niemand zomaar op z'n woord. Wie weet heeft ze wel een soa, vast wel als ze zelf niet de verantwoordlijkheid neemt om een condoom te gebruiken.
Gaan die brains op non-actief of zo op moment dat je de mogelijkheid tot sex hebt?
Alleen heeft de vrouw beslissingsrecht, juist ja.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:22 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Precies je schrijft samen , dus samen verantwoordelijk voor onverantwoordelijk gedrag.
Dus excessen daargelaten, een abortus doen komt door stom handelen.
Samen verantwoordelijk voor onverantwoordelijk gedrag, maar wil je het als man zo efficient mogelijk oplossen, mag die optie niet, want de vrouw is baas in eigen buik. Hoever gaat deze verantwoordelijkheid dan nog door, als de man toch de opties aangeboden heeft om zijn rommel op te ruimen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:22 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Precies je schrijft samen , dus samen verantwoordelijk voor onverantwoordelijk gedrag.
Dus excessen daargelaten, een abortus doen komt door stom handelen.
dat is precies wat ik bedoel , samen ben je in mijn ogen stom bezig als je geen kinderen wil en het toch onveilig doetquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:18 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Onveilige seks heb je samen, of het nou de pil slikken of een condoom kopen is. De verantwoordelijkheid ligt niet bij de man alleen.
De kosten van de abortus zou je ook samen moeten delen tot zo ver wil ik in je argument mee gaan
Zo werkt het niet, papaquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mama wilde het kind toch graag?
Papa wilde gebruik maken van een abortus en misschien daar zelfs voor betalen.
jij kan toch een concdoom omdoen? Abortus is wel ff een wat zwaardere ingreepquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:22 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ze kan altijd abortus doen? Ze wordt niet gedwongen een kind te nemen.
Oh, right. Maar als mama een abortus wilt is ze wel op tijd?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, papa. Als je je lul in een vrouw steekt ben je verantwoordelijk voor de daarop volgende gebeurtenissen. Als je abortus wilt is het voor papa al te laat
.
Dit dus.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Samen verantwoordelijk voor onverantwoordelijk gedrag, maar wil je het als man zo efficient mogelijk oplossen, mag die optie niet, want de vrouw is baas in eigen buik. Hoever gaat deze verantwoordelijkheid dan nog door, als de man toch de opties aangeboden heeft om zijn rommel op te ruimen?
Condooms kunnen falen. Pillen kunnen niet werken, of erover gelogen zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:24 schreef tuintegel het volgende:
[..]
dat is precies wat ik bedoel , samen ben je in mijn ogen stom bezig als je geen kinderen wil en het toch onveilig doet
En geen mogelijkheid om het probleem anders op te lossen, beslissingen gebeuren door de vrouw, dan mag zij ook de verantwoordelijkheid dragen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, papa. Als je je lul in een vrouw steekt ben je verantwoordelijk voor de daarop volgende gebeurtenissen. Als je abortus wilt is het voor papa al te laat
.
Abortus is het vermoorden van je eigen kind. Zo makkelijk is het allemaal niet!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:22 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ze kan altijd abortus doen? Ze wordt niet gedwongen een kind te nemen.
Nou bij mannen is wetenschappelijk bewezen dat ze letterlijk dommer worden bij een lekker wijf in de buurt, laat staan als ze bijna sex hebbenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:22 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Ja klopt maar je hebt toch brains, je vertrouwt toch niemand zomaar op z'n woord. Wie weet heeft ze wel een soa, vast wel als ze zelf niet de verantwoordlijkheid neemt om een condoom te gebruiken.
Gaan die brains op non-actief of zo op moment dat je de mogelijkheid tot sex hebt?
Wie besloot zijn piemel zonder condoom in een vrouw te steken? JUIST JA.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:25 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
En geen mogelijkheid om het probleem anders op te lossen, beslissingen gebeuren door de vrouw, dan mag zij ook de verantwoordelijkheid dragen.
Nee, abortus is voortijdig afbreken van een zwangerschap door (medisch) ingrijpen. Ik zie er geen moord in, misschien is dat het verschil.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Abortus is het vermoorden van je eigen kind. Zo makkelijk is het allemaal niet!
Hij had dan een condoom moeten gebruiken .Als dat niet genoeg was en er toch een zwangerschap is, dan is het gewoon lastig als de vrouw het wil houden en de man niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Samen verantwoordelijk voor onverantwoordelijk gedrag, maar wil je het als man zo efficient mogelijk oplossen, mag die optie niet, want de vrouw is baas in eigen buik. Hoever gaat deze verantwoordelijkheid dan nog door, als de man toch de opties aangeboden heeft om zijn rommel op te ruimen?
Een koperspiraaltje ook. Ethische bezwaren tegen gebruikers daarvan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Abortus is het vermoorden van je eigen kind. Zo makkelijk is het allemaal niet!
Ja, die kan idd falen, maar laten we eerlijk zijn; een heel groot deel van de ongewenste zwangerschappen is gevolg van het niet gebruiken van anti-conceptie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:21 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Punt is dat die kan falen. Als het vrouw de beslissingsrecht alleen wilt (wat logisch is, baas in eigen buik) mogen ze ook alleen voor de gevolgen opdraaien als het zover is.
Absoluut. Wettelijk gezien dan hequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, right. Maar als mama een abortus wilt is ze wel op tijd?
Nogmaals, condooms kunnen falen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Hij had dan een condoom moeten gebruiken .Als dat niet genoeg was en er toch een zwangerschap is, dan is het gewoon lastig als de vrouw het wil houden en de man niet.
Daar heb ik geen klip en klaar antwoord op, dan is het gewoon te hopen dat de vrouw en man in kwestie er samen uitkomen. Als je echter een abortus eist omdat je zelf niets wilde gebruiken dan is het een beetje domheid.
Uiteraard. Maar als een vrouw onderhoud van de man eist omdat ze zelf niet aan een abortus wilt, is ze net zo stom bezig. Je kan van niemand een abortus eisen, maar ook geen levenslange onderhoudsplicht jegens een ongewenste vrucht.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Hij had dan een condoom moeten gebruiken .Als dat niet genoeg was en er toch een zwangerschap is, dan is het gewoon lastig als de vrouw het wil houden en de man niet.
Daar heb ik geen klip en klaar antwoord op, dan is het gewoon te hopen dat de vrouw en man in kwestie er samen uitkomen. Als je echter een abortus eist omdat je zelf niets wilde gebruiken dan is het een beetje domheid.
ook dit gaat twee kanten opquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:22 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Ik bekeek het ethisch.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Absoluut. Wettelijk gezien dan he.
En de vrouw heeft beslissingsrecht, dus die kan er dan ook voor kiezen niet zwanger te willen worden en dus geen sex te hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die kan idd falen, maar laten we eerlijk zijn; een heel groot deel van de ongewenste zwangerschappen is gevolg van het niet gebruiken van anti-conceptie.
En zeker als het om een one-night-stand gaat of iemand anders die je niet volledig kunt vertrouwen, moet je niet alleen vertrouwen op de anti-conceptie die een ander gebruikt of zegt te gebruiken, maar zelf ook actief preventief bezig zijn.
Ja en dat weet je als je besluit toch je pik erin te stoppenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nogmaals, condooms kunnen falen.
Dat ligt aan de termijn van de abortus, die klomp cellen is maar heel kort, met 11 weken zie je gewoon een vrolijk kikkertje zwemmen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee, abortus is voortijdig afbreken van een zwangerschap door (medisch) ingrijpen. Ik zie er geen moord in, misschien is dat het verschil.
Het is geen kind, het is een klomp cellen. Geen baby maar een embryo.
Ik vermoord dagelijks vrolijke kikkertjes met het rijden op de snelweg. Moord?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt aan de termijn van de abortus, die klomp cellen is maar heel kort, met 11 weken zie je gewoon een vrolijk kikkertje zwemmen.
kijk dan ook even vanuit het standpunt van het kind... wat kan die eraan doen dat pa & pa er onderling niet uitkwamen.... ?quote:
Precies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:30 schreef kingtoppie het volgende:
Waarom is het de man die schuldig is als een vrouw zich laat penetreren zonder condoom? Het is de schuld van beide, seks doe je samen. En als iemand denkt dat alleen de man seks heeft ga dan maar gewoon terug naar school.... ik word er echt moe van
Niets. Heeft het kind recht op een situatie waarin papa en mama allebei voor hem zorgen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:31 schreef zakstront het volgende:
[..]
kijk dan ook even vanuit het standpunt van het kind... wat kan die eraan doen dat pa & pa er onderling niet uitkwamen.... ?
Gaat het puur om die paar honderd euro? Het feit dat de ouders uberhaupt niets met elkaar te maken hebben maakt niet uit?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:31 schreef zakstront het volgende:
[..]
kijk dan ook even vanuit het standpunt van het kind... wat kan die eraan doen dat pa & pa er onderling niet uitkwamen.... ?
Ja, en als die vrouw daar niet actief voor kiest, dan is het dus aan de man om actief te kiezen haar niet te bezwangeren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:28 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
En de vrouw heeft beslissingsrecht, dus die kan er dan ook voor kiezen niet zwanger te willen worden en dus geen sex te hebben.
Het is wel fijn eh? De macht hebben?
ook ethisch gezien is er geen betere methode te bedenken die zowel voor het kind als voor de vader beter is.quote:
Nee, ethisch is het niet goed als een vrouw het beslissingsrecht heeft tot een x-aantal weken na de conceptie en een man tot het moment van de zaadlozing. Dit betekent dat het leven van het kind langer in handen is van mama dan van papa en er dus geen gelijkheid is of een gezamelijke verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ook ethisch gezien is er geen betere methode te bedenken die zowel voor het kind als voor de vader beter is.
Goed dat je dat aanhaalt, ik had daar nog helemaal niet zo over nagedacht (heb nog niet te maken gehad met vrouwen die zo'n spiraaltje hebben). Hier kom ik nog wel eens op terug als ik daar wel over na heb gedachtquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een koperspiraaltje ook. Ethische bezwaren tegen gebruikers daarvan?
Elk kind is het product van een vader en een moeder, of die elkaar nu leuk vinden of niet, of ze het kind nu wilde of niet, ze zijn beide even verantwoordelijk. En mij lijkt dat ieder kind recht heeft op een vader en een moeder, als die elkaar wel kunnen schieten, dan moeten ze in elk geval beide bijdragen aan de opvoeding.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niets. Heeft het kind recht op een situatie waarin papa en mama allebei voor hem zorgen?
Ja klopt maar dan is het toch een exces? en dan is het gewoon te hopen dat man en vrouw in kwestie er samen uit komen .quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nogmaals, condooms kunnen falen.
Nouja, dan verbieden we abortus. Dan is die ongelijkheid weg.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ethisch is het niet goed als een vrouw het beslissingsrecht heeft tot een x-aantal weken na de conceptie en een man tot het moment van de zaadlozing. Dit betekent dat het leven van het kind langer in handen is van mama dan van papa en er dus geen gelijkheid is of een gezamelijke verantwoordelijkheid.
Het gaat niet om schuldig of onschuldig het gaat om je eigen verantwoordelijkheid nemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:30 schreef kingtoppie het volgende:
Waarom is het de man die schuldig is als een vrouw zich laat penetreren zonder condoom? Het is de schuld van beide, seks doe je samen. En als iemand denkt dat alleen de man seks heeft ga dan maar gewoon terug naar school.... ik word er echt moe van
Goed verwoord. Dit dus. En aangezien er geen gelijkheid is, kan je niet de verantwoordelijkheid gelijktrekken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ethisch is het niet goed als een vrouw het beslissingsrecht heeft tot een x-aantal weken na de conceptie en een man tot het moment van de zaadlozing. Dit betekent dat het leven van het kind langer in handen is van mama dan van papa en er dus geen gelijkheid is of een gezamelijke verantwoordelijkheid.
Nou, ik weet dat de huisarts in Schubbekutteveen je daar dus voor doorstuurde naar het ziekenhuis, want Schubbekutteveen is zo Grefo dat ze daar geen ervaring mee hadden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een koperspiraaltje ook. Ethische bezwaren tegen gebruikers daarvan?
eens.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar als een vrouw onderhoud van de man eist omdat ze zelf niet aan een abortus wilt, is ze net zo stom bezig. Je kan van niemand een abortus eisen, maar ook geen levenslange onderhoudsplicht jegens een ongewenste vrucht.
Dat is de enige andere oplossing ja. Maar die vind ik persoonlijk onwenselijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, dan verbieden we abortus. Dan is die ongelijkheid weg.
Ethisch is het ook niet goed dat de moeder een zoveel grotere rol speelt bij laten groeien van de vrucht en het zogen van de baby....slecht voor de gelijkheid van vader en moeder..... maar ja, wat doe je eraan...?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen excuus om alleen de man aan te wijzen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:36 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Het gaat niet om schuldig of onschuldig het gaat om je eigen verantwoordelijkheid nemen.
Sowieso ben je dom als je zonder condoom neukt met one night stands of scharrels.
Ik weet niet of dit recht (positief) omgezet kan worden in een zorgplicht (negatief) voor beide ouders. Het is lastig, aangezien je drie actoren hebt bij dit proces, de belangen van het kind, die in ieder geval geen verantwoordelijkheden draagt, de belangen van de moeder (die naar mijn mening dus een verzwaarde verantwoordelijkheid draagt) en de belangen van de vader die een kortere periode heeft waarbij hij betrokken was bij de totstandkoming van het kind.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef zakstront het volgende:
[..]
Elk kind is het product van een vader en een moeder, of die elkaar nu leuk vinden of niet, of ze het kind nu wilde of niet, ze zijn beide even verantwoordelijk. En mij lijkt dat ieder kind recht heeft op een vader en een moeder, als die elkaar wel kunnen schieten, dan moeten ze in elk geval beide bijdragen aan de opvoeding.
Dat is het hele probleem hè?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:38 schreef zakstront het volgende:
[..]
Ethisch is het ook niet goed dat de moeder een zoveel grotere rol speelt bij laten groeien van de vrucht en het zogen van de baby....slecht voor de gelijkheid van vader en moeder..... maar ja, wat doe je eraan...?
Ja maar wil je dan terug naar de situatie van voor de kinderalimentatieplicht? Dat een man op elk moment kan zeggen: ik heb er geen zin meer in, succes met de opvoeding?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem hè?
Tegen de natuur kunnen we weinig veranderen, het Nederlands recht kunnen we wel aanpassen.
Maar op de leeftijd van 16 jaar kan een kind toch zelf naar de rechter stappen en erkenning afdwingen waardoor ook kindealimentatie betaald moet worden?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef tuintegel het volgende:
Als ik het vanuit mijn eigen opinie bekijk: Stel ik zou zwanger worden ondanks anticonceptie middelen en ik wil het perse houden dan zou ik de "vader" daar niet mee lastig vallen. Ik zou het dan zelf opvoeden. Nu is dat bij mij niet aan de orde , ik weet wel zeker dat ik geen kinderen meer wil maar goed.
Wie wijst alleen de man aan dan? Als zij zwanger raakt dan heeft ze toch ook haar verantwooderlijkheid?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geen excuus om alleen de man aan te wijzen.
Nee, ik vind dat als de man eenmaal gekozen heeft voor de opvoeding, er geen beslissing terug is. Net zoals de vrouw dat ook niet heeft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:41 schreef zakstront het volgende:
[..]
Ja maar wil je dan terug naar de situatie van voor de kinderalimentatieplicht? Dat een man op elk moment kan zeggen: ik heb er geen zin meer in, succes met de opvoeding?
Ik vind dan ook dat indien de abortus verboden is of onmogelijk is - toegegeven: dat blijft dubieus, de trap is hier ook meermaals genoemd, de verantwoordelijkheid van de vader weer verzwaard en van de moeder weer verlicht. Alleen zijn dit soort zaken lastig mee te nemen, we houden geen rekening met gemoedsbezwaren zoals gelovigen en andere pro-life aanhangers deze hebben jegens de abortus, maar enkel met het burgerlijk recht. Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, dan verbieden we abortus. Dan is die ongelijkheid weg.
dus je wilt zeggen dat een kind met betrekking tot hoeveel geld ie krijgt gewoon pech heeft als zijn vader hem niet wou?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:37 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat is de enige andere oplossing ja. Maar die vind ik persoonlijk onwenselijk.
Vrouw wil de recht op een abortus, wat ik prachtig vind. Maar neem dan ook de verantwoordelijkheid erbij.
Mensen vergeten blijkbaar dat die wet er niet voor niets is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:41 schreef zakstront het volgende:
[..]
Ja maar wil je dan terug naar de situatie van voor de kinderalimentatieplicht? Dat een man op elk moment kan zeggen: ik heb er geen zin meer in, succes met de opvoeding?
En tóch zijn er vrouwen die het zelfs in dat geval niet over hun hart kunnen verkrijgen om het kind weg te laten halen. Vind je dat soms nietszeggend?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dit rechtvaardigt naar mijn idee het alimentatie verhaal niet... Het is natuurlijk extreem naar om zo bedrogen te worden door iemand die eigenlijk indirect zegt dat hij voor je gaat zorgen en dit niet doet... rechtvaardigt dit dat hij financieel aan je gebonden word? Ik vind van niet. Ik vind wel dat de overheid een alleenstaande moeder het financieele deel van die alimentatie (die nu betaald zou worden door de biologische vader) vergoed voor het kind.
Eigenlijk vind ik het erg maar beide ouders zouden in een contract moeten opstellen voor het kind te willen zorgen waarop alimentatie dus eigenlijk contractueel bindend is. Volgens mij moet je wel meer formulieren invullen als er een kind geboren wordt, dus dit zou niet veel uit moeten maken...
Als je een vriend hebt die je bezwangerd en je daarna in de steek laat... tjoah wil je dat kind dan wel hebben? Je hebt als vrouw niet voor niks een optie tot abortus...
(ok dit klinkt misschien makkelijk maar ik bedoel het goed... net als dat je zwanger bent van een verkrachting ofzo, zo een kind wil je niet lijkt me..)
Ja en die keuze maakt hij dus op het moment dat hij zijn pik in een vrouw steekt...want een condoom kan nu eenmaal falen en een vrouw kan nu eenmaal kiezen om geen abortus te nemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat als de man eenmaal gekozen heeft voor de opvoeding, er geen beslissing terug is. Net zoals de vrouw dat ook niet heeft.
Ik ben nu aan het twijfelen over welke zaterdag het was, maar mijn menstruatie is nu ook over tijd. Ik ga komende week naar de dokterquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zou het wel vrij laat zijn als je op dag 24 van je cyclus nog een eisprong hebt....
Misschien moet je over een dag of 3 nog maar eens een testje doen, maar persoonlijk denk ik dat je zo rond de 22ste zwanger bent geworden, dus ik weet niet met wie je het toen gedaan hebt, maar dat weet jij vast wel.
Exact, dit heeft betrekking op de periode waarin de situatie nog niet onomkeerbaar is. Wanneer een kind eenmaal geboren is, een man de baby heeft erkend als de zijne en er sprake is van een gezin, kan een man niet (straffeloos) zijn zorgplicht ontduiken. Echter, indien er nog allerlei opt outs te nemen zijn, zoals een morning after pill, abortus of adoptie en de vrouw weigert deze stelselmatig en absoluut, is de man beperkt aansprakelijk. Beperkter dan de vrouw, that is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat als de man eenmaal gekozen heeft voor de opvoeding, er geen beslissing terug is. Net zoals de vrouw dat ook niet heeft.
Genoeg mensen in dit topic ''dan moet hij zijn lul maar niet in haar steken'' ''dan had hij maar geen seks moeten hebben'' daar word ik gewoon gek van, dat slaat namelijk nergens op.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:42 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Wie wijst alleen de man aan dan? Als zij zwanger raakt dan heeft ze toch ook haar verantwooderlijkheid?
Aha dus omdat het in een flits gebeurt is de man niet aansprakelijk voor de gevolgenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind dan ook dat indien de abortus verboden is of onmogelijk is - toegegeven: dat blijft dubieus, de trap is hier ook meermaals genoemd, de verantwoordelijkheid van de vader weer verzwaard en van de moeder weer verlicht. Alleen zijn dit soort zaken lastig mee te nemen, we houden geen rekening met gemoedsbezwaren zoals gelovigen en andere pro-life aanhangers deze hebben jegens de abortus, maar enkel met het burgerlijk recht. Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.
Weet jij niet waar kinderen vandaan komen dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Genoeg mensen in dit topic ''dan moet hij zijn lul maar niet in haar steken'' ''dan had hij maar geen seks moeten hebben'' daar word ik gewoon gek van, dat slaat namelijk nergens op.
Ik neem aan dat de vrouw in die ~20 weken eens goed kijkt of ze het wel kan betalen voordat ze eraan begint? Als ze uit principe geen abortus wilt, en geen kind kan betalen moet ze immers geen sex hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus je wilt zeggen dat een kind met betrekking tot hoeveel geld ie krijgt gewoon pech heeft als zijn vader hem niet wou?
Zoals GSbrder zegt:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:45 schreef zakstront het volgende:
[..]
Ja en die keuze maakt hij dus op het moment dat hij zijn pik in een vrouw steekt...want een condoom kan nu eenmaal falen en een vrouw kan nu eenmaal kiezen om geen abortus te nemen.
quote:Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.
Die mensen zeggen niet dat de vader alleen verantwoordelijk is, maar dat hij MEDE-verantwoordelijk is, samen met de moeder.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Genoeg mensen in dit topic ''dan moet hij zijn lul maar niet in haar steken'' ''dan had hij maar geen seks moeten hebben'' daar word ik gewoon gek van, dat slaat namelijk nergens op.
Nu zeg je dus dat de man én de vrouw schuldig zijn aan het verwekken vna het kind.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:47 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de vrouw in die ~20 weken eens goed kijkt of ze het wel kan betalen voordat ze eraan begint? Als ze uit principe geen abortus wilt, en geen kind kan betalen moet ze immers geen sex hebben.
Secundum quid en hellend vlak argumentatie. Ik stel enkel dat de beslissing van de man voor een kind veel overhaaster is, wellicht minder doordrongen van de gevolgen en veel minder te overdenken is dan die van de vrouw. Natuurlijk komen er allerlei argumenten boven tafel als de zwangere vrouw die een tikkende hormonentijdbom is of de gevoelens die het ongeboren kind bij haar opwekt, maar dit zijn allemaal overpeinzingen die een man zich niet kan permitteren voor de daad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aha dus omdat het in een flits gebeurt is de man niet aansprakelijk voor de gevolgen
Zullen we ook maar een ontoerekeningsvatbaarheidsclausule er in zetten, dat als je dronken was toen je een kind verwekte dat je dan geen alimentatie hoeft te betalen?
Ware het niet dat de vrouw eronderuit kan komen als ZIJ dat wilt. De man niet. Die is overgeleverd aan de vrouw.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nu zeg je dus dat de man én de vrouw schuldig zijn aan het verwekken vna het kind.
Dus is het toch ook logisch dat je allebei betaalt?
Seks doe je samen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Weet jij niet waar kinderen vandaan komen dan?
als hij geneukt heeft wel, tot dat moment heeft hij de zaken volledig zelf in de handquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:49 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ware het niet dat de vrouw eronderuit kan komen als ZIJ dat wilt. De man niet. Die is overgeleverd aan de vrouw.
Hij is mede verantwoordelijk maar hij moet niet zeiken als een vrouw zwanger wordt terwijl hij zelf geen bescherming heeft gebruikt. Sorry dan ben je gewoon de lul, klaar! Dan ben je echt dom geweest.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja, dat is met beetje ongeluk 2 minuten. De vrouw heeft 221760 minuten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:51 schreef zakstront het volgende:
[..]
als hij geneukt heeft wel, tot dat moment heeft hij de zaken volledig zelf in de hand
Wat nou wilt de man niet dat het kindje weggehaald wordt... nee het is het lichaam van de vrouw...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:51 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Hij is mede verantwoordelijk maar hij moet niet zeiken als een vrouw zwanger wordt terwijl hij zelf geen bescherming heeft gebruikt. Sorry dan ben je gewoon de lul, klaar! Dan ben je echt dom geweest.
En ja condooms kunnen falen maar dat gebeurt alleen in 12 procent van de gevallen. En dan moet toevallig die chick op dat moment dat die condoom is geklapt ook nog eens aan het ovuleren zijn.
Dat klopt, zo is het nou eenmaalquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:49 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ware het niet dat de vrouw eronderuit kan komen als ZIJ dat wilt. De man niet. Die is overgeleverd aan de vrouw.
Gefixed, ze doen het samen, dan moeten ze ook samen achter de gevolgen staan, niet een van de twee die dan de ander tegen zijn zin in mee sleurt. Zij wilt het kind houden, prima, dan is dat HAAR keuze, na iets wat ze SAMEN gedaan hebben, maar niet de ZIJNE.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:51 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
zij zijn beiden verantwoordelijk maar zij moeten niet zeiken als een vrouw zwanger wordt terwijl ze samen geen bescherming heeft gebruikt. Sorry dan ben je gewoon de lul, klaar! Dan ben je echt dom geweest.
Precies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:54 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Gefixed, ze doen het samen, dan moeten ze ook samen achter de gevolgen staan, niet een van de twee die dan de ander tegen zijn zin in mee sleurt. Zij wilt het kind houden, prima, dan is dat HAAR keuze, na iets wat ze SAMEN gedaan hebben, maar niet de ZIJNE.
De abortuswetgeving gaat er wel vanuit dat het besluit in goed overleg is genomen. Als de arts de indruk heeft dat de vrouw in kwestie overhaast of gedwongen gehandeld heeft mag ie de abortus niet uitvoerenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Secundum quid en hellend vlak argumentatie. Ik stel enkel dat de beslissing van de man voor een kind veel overhaaster is, wellicht minder doordrongen van de gevolgen en veel minder te overdenken is dan die van de vrouw. Natuurlijk komen er allerlei argumenten boven tafel als de zwangere vrouw die een tikkende hormonentijdbom is of de gevoelens die het ongeboren kind bij haar opwekt, maar dit zijn allemaal overpeinzingen die een man zich niet kan permitteren voor de daad.
Een beetje vreemd dat dit geridiculiseerd moet worden, maar het mag toch geen groot wonder heten dat de bedenktijd voor een vrouw een tikje langer is dan die van de man?
Vrouwen hebben de mogelijkheid een abortus te laten plegen, maar dat is een lichamelijk en psychisch zware ingreep (er loopt hier nu een topic van iemand die van die beslissing 11 jaar geleden nog last heeft) waar sommige vrouwen soberso bezwaren tegen hebben. Daarom staat in de wet dat vrouwen op geen enkele wijze gedwongen kunnen worden tot abortus, dus ook niet omdat ze anders de opvoeding van het kind zelf maar moeten betalen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:47 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Zoals GSbrder zegt:
[Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.]
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef zakstront het volgende:
[..]
Vrouwen hebben de mogelijkheid een abortus te laten plegen, maar dat is een lichamelijk en psychisch zware ingreep (er loopt hier nu een topic van iemand die van die beslissing 11 jaar geleden nog last heeft) waar sommige vrouwen soberso bezwaren tegen hebben. Daarom staat in de wet dat vrouwen op geen enkele wijze gedwongen kunnen worden tot abortus, dus ook niet omdat ze anders de opvoeding van het kind zelf maar moeten betalen.
De vrouw hoeft bij de arts niet eens te melden wie de vader is, last time I checkedquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De abortuswetgeving gaat er wel vanuit dat het besluit in goed overleg is genomen. Als de arts de indruk heeft dat de vrouw in kwestie overhaast of gedwongen gehandeld heeft mag ie de abortus niet uitvoeren. Dus de bedenktijd van de man telt weldegelijk mee.
ze hebben SAMEN gesekst, dat was een GEZAMELIJKE keuze. Het gevolg is een kind en dus zijn die gevolgen voor hun beidenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:54 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Gefixed, ze doen het samen, dan moeten ze ook samen achter de gevolgen staan, niet een van de twee die dan de ander tegen zijn zin in mee sleurt. Zij wilt het kind houden, prima, dan is dat HAAR keuze, na iets wat ze SAMEN gedaan hebben, maar niet de ZIJNE.
ja het is oneerlijk verdeeld, maar daar staat tegenover dat de vrouw die baby 9 maanden moet meezeulen en daarna door een vrij klein gaatje naar buiten moet duwen....wil je ruilen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:52 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ja, dat is met beetje ongeluk 2 minuten. De vrouw heeft 221760 minuten.
Dus je moet ze maar betalen omdat ze anders ongelukkig kunnen zijn?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef zakstront het volgende:
[..]
Vrouwen hebben de mogelijkheid een abortus te laten plegen, maar dat is een lichamelijk en psychisch zware ingreep (er loopt hier nu een topic van iemand die van die beslissing 11 jaar geleden nog last heeft) waar sommige vrouwen soberso bezwaren tegen hebben. Daarom staat in de wet dat vrouwen op geen enkele wijze gedwongen kunnen worden tot abortus, dus ook niet omdat ze anders de opvoeding van het kind zelf maar moeten betalen.
Jij lijkt de hele bedenktijd van de vrouw volledig over te slaan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze hebben SAMEN gesekst, dat was een GEZAMELIJKE keuze. Het gevolg is een kind en dus zijn die gevolgen voor hun beiden.
Een vrouw kan het ontlopen door abortus, de man niet... Wat nou als de man het kindje wilt houden en de vrouw niet?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze hebben SAMEN gesekst, dat was een GEZAMELIJKE keuze. Het gevolg is een kind en dus zijn die gevolgen voor hun beiden.
Als ik dan alle verantwoordelijkheid zelf heb, ja hoor. Dan weet ik dat ik voor abortus kies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef zakstront het volgende:
[..]
ja het is oneerlijk verdeeld, maar daar staat tegenover dat de vrouw die baby 9 maanden moet meezeulen en daarna door een vrij klein gaatje naar buiten moet duwen....wil je ruilen?
Dat is natuurlijk een zwak argument.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef zakstront het volgende:
[..]
ja het is oneerlijk verdeeld, maar daar staat tegenover dat de vrouw die baby 9 maanden moet meezeulen en daarna door een vrij klein gaatje naar buiten moet duwen....wil je ruilen?
Als je zo redeneert is abortus nooit een optie. Het blijft erbij dat bij deze gezamenlijke keuze, de vrouw de enige is met een keuze, wat is daar gezamenlijk aan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. De vrouw kan ook niet gedwongen worden om zwanger te blijven. Kortom de man die kan alleen advies geven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een vrouw kan het ontlopen door abortus, de man niet... Wat nou als de man het kindje wilt houden en de vrouw niet?
Zo zit onze voortplanting nou eenmaal in elkaar, daar verander je niets aan!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een vrouw kan het ontlopen door abortus, de man niet... Wat nou als de man het kindje wilt houden en de vrouw niet?
Vrij deterministisch is dat wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo zit onze voortplanting nou eenmaal in elkaar, daar verander je niets aan!
Wat nou als je als man eist dat de vrucht overgeplaatst wordt? Krijg je dan ook alimentatie van de vrouw voor het opvoeden van het kind?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo zit onze voortplanting nou eenmaal in elkaar, daar verander je niets aan!
nee omdat het kind anders ongelukkig kan zijnquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dus je moet ze maar betalen omdat ze anders ongelukkig kunnen zijn?
Nou, wat een sterk argument.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een zwak argument.
De vrouw weet dat het kind dat ze meezeult van haar is. De man vertrouwt er op dat die vrouw zijn vrucht draagt.
Ja dat is fucked up! Je kan moeilijk een vrouw dwingen om een zwangerschap uit te zitten..het is nu eenmaal de situatie dat het vrouwelijk geslacht het kind moet dragen voor 9 maanden met alle bullshit die er bij komt kijken en het kind moet baren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat nou wilt de man niet dat het kindje weggehaald wordt... nee het is het lichaam van de vrouw...
nee, de man en de vrouw hebben allebei een keuze om geen kinderen te krijgen, de vrouw heeft alleen een extra optie en dat is abortus.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:59 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Als je zo redeneert is abortus nooit een optie. Het blijft erbij dat bij deze gezamenlijke keuze, de vrouw de enige is met een keuze, wat is daar gezamenlijk aan?
Daar is tot het 16e levensjaar de toestemming van de moeder voor nodig en tussen het 12e en 16e levensjaar de toestemming van moeder en kind. Als ik het wetboek goed geinterpreteerd heb.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:01 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Nou, wat een sterk argument.Dan doet laat hij maar een vaderschapstest uitvoeren. Dat kan nog tot vijf jaar na de geboorte.
Dat is nu niet mogelijk, maar als het mogelijk zou zijn zou het met de huidige wetten zo zijn dat de vrouw inderdaad alimentatie moet betalenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat nou als je als man eist dat de vrucht overgeplaatst wordt? Krijg je dan ook alimentatie van de vrouw voor het opvoeden van het kind?
Abortus is niet zomaar iets. Het onderwerp van deze kwestie (Amor.Amor) wist zelfs niet eens dat het kindje dat ze met zich meedraagt al een hartslag heeft. Veel mensen denken er pas over na wat het eigenlijk inhoudt als ze zwanger zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef tuintegel het volgende:
Als ik het zo allemaal teruglees, al die paniekberichten van ik heb geen keuze.. wat ben ik dan blij dat die ellende voor mij niet opgegaan is. Ik heb altijd alles eraan gedaan om niet zwanger te worden tot de persoon kwam waarmee ik dat wel wilde en hij ook vader wilde worden.
Zo zouden meer mensen moeten denken, niet zomaar neuken met het idee: als ik zwanger ben blijft hij wel bij me of we zien wel, abortus is zo gedaan, of simpelweg helemaal niet nadenken.
Geen of een alimentatie?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef kingtoppie het volgende:
Mwah ok... Ik begin er meer begrip voor te krijgen maar ik vind het gewoon enorm kut dat mannen chantabel zijn aan een vrouw die een kindje wilt die je vertrouwd dat ze wel de pil geslikt heeft....
Daarnaast een verkrachte vrouw die een kindje houdt die krijgt een alimentatie... -.- lekker geregeld ook weer hè?
en dan is het wel zo fijn als je dat zelf kan beslissen, maar met ongeslachtelike voortplanting (asexuele reproductie) heb je dit hele probleem natuurlijk nietquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:59 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Als ik dan alle verantwoordelijkheid zelf heb, ja hoor. Dan weet ik dat ik voor abortus kies.
nou dat laatste vind ik nog wel het minste dat verkrachter het kind schuldig is.... ik zou er als vrouw overigens niet aan moeten denken, maar goed.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef kingtoppie het volgende:
Mwah ok... Ik begin er meer begrip voor te krijgen maar ik vind het gewoon enorm kut dat mannen chantabel zijn aan een vrouw die een kindje wilt die je vertrouwd dat ze wel de pil geslikt heeft....
Daarnaast een verkrachte vrouw die een kindje houdt die krijgt een alimentatie... -.- lekker geregeld ook weer hè?
Een man mag zonder toestemming van de moeder geen vaderschapstest eisen om te bewijzen dat het kind wél van hem is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar is tot het 16e levensjaar de toestemming van de moeder voor nodig en tussen het 12e en 16e levensjaar de toestemming van moeder en kind. Als ik het wetboek goed geinterpreteerd heb.
Andersom wel?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:11 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Een man mag zonder toestemming van de moeder geen vaderschapstest eisen om te bewijzen dat het kind wél van hem is.
Dus, als de vrouw blijft weigeren, weet je als man niet of het kind daadwerkelijk van jou is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:11 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Een man mag zonder toestemming van de moeder geen vaderschapstest eisen om te bewijzen dat het kind wél van hem is.
Uiteraaaaardquote:
en andersom? als je als blanke vader een zwart babytje ziet?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:11 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dan moet je de moeder even goed aankijken of zelf je conclusie trekken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:14 schreef zakstront het volgende:
[..]
en andersom? als je als blanke vader een zwart babytje ziet?
nou ja, leuk is anders, maar als het goed is, is die kinderalimentatie afgestemd op wie de kosten maakt, dus als het kind de helft van de tijd bij de vader zit, zal die kinderalimentatie ook lager zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:12 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat veel mannen hier ook gewoon hun twijfels hebben over het gebruik van alimentatie door de (ex)partner. Het mag dan wel voor het kind zijn, maar als je bijvoorbeeld moet doorbetalen terwijl jouw kind een maand bij jou is en de partner verblijft met een nieuwe vriend op vakantie, ik kan me goed de woede indenken.
quote:
Ja.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:14 schreef zakstront het volgende:
[..]
en andersom? als je als blanke vader een zwart babytje ziet?
http://www.dnasolum.nl/Rechtsgeldige_dna-analysesquote:Wanneer u de testresultaten wilt gaan gebruiken in gerechtelijke procedures is het absoluut noodzakelijk dat u een rechtsgeldige DNA vaderschapstest laat uitvoeren. Alleen dan kunt u wettelijk regelen dat u niet meer als vader aangewezen kan worden en dus ook niet meer de ouderlijke verantwoordelijkheid draagt.
Als je als man geen verder bewijs kan leveren dat een kind van jou zou zijn, dan mag je inderdaad zonder toestemming van de moeder geen test laten uitvoeren om jouw vaderschap te bewijzen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus, als de vrouw blijft weigeren, weet je als man niet of het kind daadwerkelijk van jou is.
Dit dus! Het hangt toch af van de omgangsregeling en de draagkracht?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:16 schreef zakstront het volgende:
[..]
nou ja, leuk is anders, maar als het goed is, is die kinderalimentatie afgestemd op wie de kosten maakt, dus als het kind de helft van de tijd bij de vader zit, zal die kinderalimentatie ook lager zijn.
dat kan toch wel via de rechter, meen vandaag enkele uitspraken in die richting te hebben geleznequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:11 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
toch wel apart: man wil kind houden maar vrouw zegt abortus te willen... ze gaan uit elkaar, vrouw verandert van gedachten maar hoeft die kerel niet meer te zien... man ziet vrouw later met kindje dat net zo'n rare haakneus heeft als hij.... en dan mag hij geen test eisen om zijn vaderschap te bewijzen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:11 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Lees deze uitspraak eens door, ben benieuwd of jij hem wel begrijpt: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BO9841quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef kingtoppie het volgende:
Daarnaast een verkrachte vrouw die een kindje houdt die krijgt geen alimentatie... -.- lekker geregeld ook weer hè?
ja lijkt me wel...in elk geval draagkracht wordt meegewogen, als de vrouw zwemt in het geld en de man in de bijstand dan zal die kinderalimentatie niet zo hoog zijn, en ook niet als het kind de helft van de tijd bij de man zit. Lijkt mij eerlijk dan er dan zelfs helemaal geen kinderalimentatie betaalt hoeft te worden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:18 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Dit dus! Het hangt toch af van de omgangsregeling en de draagkracht?
Wat dacht je van zowel de man als de vrouw onder ede laten verklaren dat ze sex met elkaar hebben gehad in die en die periode? Is dat voldoende bewijs voor de man om te bewijzen dat ie de vader van het kind zou kunnen zijn?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:17 schreef CruellaDeVil het volgende:
Als je als man geen verder bewijs kan leveren dat een kind van jou zou zijn, dan mag je inderdaad zonder toestemming van de moeder geen test laten uitvoeren om jouw vaderschap te bewijzen.
als het kind de helft van de tijd bij de man zit dan krijgt de man meer van de vrouw hoor.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:23 schreef zakstront het volgende:
[..]
ja lijkt me wel...in elk geval draagkracht wordt meegewogen, als de vrouw zwemt in het geld en de man in de bijstand dan zal die kinderalimentatie niet zo hoog zijn, en ook niet als het kind de helft van de tijd bij de man zit. Lijkt mij eerlijk dan er dan zelfs helemaal geen kinderalimentatie betaalt hoeft te worden.
Betekent dus zodra moeders een partner heeft die genoeg verdient om de kinderen te onderhouden dat de alimentatie plicht stopt?quote:De rechtbank heeft dat verzoek afgewezen op de grond dat [betrokkene 1] als de wettige vader in staat is in het levensonderhoud van de kinderen te voorzien.
kortom, als de wettige vader dit niet kon dan moest de verkrachter opdraaien voor de alimentatiequote:
Volgens mij wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat dacht je van zowel de man als de vrouw onder ede laten verklaren dat ze sex met elkaar hebben gehad in die en die periode? Is dat voldoende bewijs voor de man om te bewijzen dat ie de vader van het kind zou kunnen zijn?
en als de vrouw er dan bij zegt dat ze in die tijd met verschillende mannen sex heeft gehad? (in de situatie dat die man zijn vaderschap wil opeisen en de vrouw die vent er buiten wil houden)quote:
Dan nog zou je vader van het kind ''kunnen'' zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:35 schreef zakstront het volgende:
[..]
en als de vrouw er dan bij zegt dat ze in die tijd met verschillende mannen sex heeft gehad? (in de situatie dat die man zijn vaderschap wil opeisen en de vrouw die vent er buiten wil houden)
dan liegt ze onder ede.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:35 schreef zakstront het volgende:
[..]
en als de vrouw er dan bij zegt dat ze in die tijd met verschillende mannen sex heeft gehad? (in de situatie dat die man zijn vaderschap wil opeisen en de vrouw die vent er buiten wil houden)
misschien, of misschien is het wel waar, is hoe dan ook niet makkelijk te controleren. Lijkt mij dat een rechter dan niet kan vaststellen dat de man de wettige vader is.quote:
al die mannen zullen dan met naam genoemd moeten worden en opgetrommeld moeten worden als getuige.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:40 schreef zakstront het volgende:
[..]
misschien, of misschien is het wel waar, is hoe dan ook niet makkelijk te controleren. Lijkt mij dat een rechter dan niet kan vaststellen dat de man de wettige vader is.
Het gaat er niet om dat je kan aantonen dat jij de enige mogelijkheid bent, maar dat jij een mogelijkheid bent. Als je kan aantonen dat het mogelijk, en het liefst waarschijnlijk, is dat jij de vader van het kind bent, dan kan dit getest worden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:40 schreef zakstront het volgende:
[..]
misschien, of misschien is het wel waar, is hoe dan ook niet makkelijk te controleren. Lijkt mij dat een rechter dan niet kan vaststellen dat de man de wettige vader is.
ok dus dan kan je als man wel die vaderschapstest afdwingen. En ook als de vrouw botweg liegt dat ze geen sex met je heeft gehad?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:47 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je kan aantonen dat jij de enige mogelijkheid bent, maar dat jij een mogelijkheid bent. Als je kan aantonen dat het mogelijk, en het liefst waarschijnlijk, is dat jij de vader van het kind bent, dan kan dit getest worden.
Ik denk in dat geval alleen als je het tegendeel kan bewijzen. Denk aan een e-mail waarin zij de sekspartij bespreekt of bevestigt. Of wanneer je bijvoorbeeld openlijk een relatie met haar hebt gehad.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:49 schreef zakstront het volgende:
[..]
ok dus dan kan je als man wel die vaderschapstest afdwingen. En ook als de vrouw botweg liegt dat ze geen sex met je heeft gehad?
vreselijk dat juridische taalgebruik, maar zover ik het snap:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Lees deze uitspraak eens door, ben benieuwd of jij hem wel begrijpt: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BO9841
het lijkt me dat als je een relatie had dat de rechter er in de basis vanuit gaat dat er wel sex is geweest als 1 der partijen het zegtquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:51 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik denk in dat geval alleen als je het tegendeel kan bewijzen. Denk aan een e-mail waarin zij de sekspartij bespreekt of bevestigt. Of wanneer je bijvoorbeeld openlijk een relatie met haar hebt gehad.
Dat zeg ik.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het lijkt me dat als je een relatie had dat de rechter er in de basis vanuit gaat dat er wel sex is geweest als 1 der partijen het zegt
Grappig, dus omdat mevrouw X abortus wil, moet mevrouw Y, die helemaal geen abortus wil, daar de verantwoordelijkheid voor nemen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:37 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat is de enige andere oplossing ja. Maar die vind ik persoonlijk onwenselijk.
Vrouw wil de recht op een abortus, wat ik prachtig vind. Maar neem dan ook de verantwoordelijkheid erbij.
Tsja, je kan als vrouw zijnde niet alles willen. Of je moet kiezen voor baas in eigen buik, en dan ook de gevolgen dragen, of kiezen voor het verbieden van abortusquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 08:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig, dus omdat mevrouw X abortus wil, moet mevrouw Y, die helemaal geen abortus wil, daar de verantwoordelijkheid voor nemen?
Omdat het een recht is wat je hebt, ben je ook verplicht van dat recht gebruik te maken?
Fijn, binnen 30 jaar is het recht op abortus dus net zo'n pressiemiddel geworden als het verbod was.
Maar hier wil men het andersom, geen verantwoordelijkheid voor de man en alles op de nek van de vrouw.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:18 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Onveilige seks heb je samen, of het nou de pil slikken of een condoom kopen is. De verantwoordelijkheid ligt niet bij de man alleen.
De kosten van de abortus zou je ook samen moeten delen tot zo ver wil ik in je argument mee gaan
Ach komop, condoom met zaaddodend middel faalt eigenlijk gewoon nooit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:21 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Punt is dat die kan falen. Als het vrouw de beslissingsrecht alleen wilt (wat logisch is, baas in eigen buik) mogen ze ook alleen voor de gevolgen opdraaien als het zover is.
Ik heb nooit gekozen voor dat baas in eigen buik, het recht op abortus wil ik geen gebruik van maken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 09:46 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Tsja, je kan als vrouw zijnde niet alles willen. Of je moet kiezen voor baas in eigen buik, en dan ook de gevolgen dragen, of kiezen voor het verbieden van abortus
Als jullie massaal gaan voor een verbod op abortus (Iets wat jullie onderling moeten uitvechten, daar hebben mannen immers niets mee te maken) dan vind ik dat persoonlijk wel een stap terug.
Maar in mijn ogen zien teveel mensen leven ook als heilig. En zou het juist goed zijn als mensen eens wat terughoudender zouden zijn in het nemen van kinderen.
Ik denk dat er een aantal mannen zijn die het wat krom vinden dat de beslissing 100% bij de vrouw ligt, maar dat zij wél gedwongen kunnen worden tot het dragen van de gevolgen van die beslissing, in het geval dat de vrouw in kwestie geen abortus kiest?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar hier wil men het andersom, geen verantwoordelijkheid voor de man en alles op de nek van de vrouw.
Je doet het idd samen, je had het beide kunnen voorkomen als het zo'n enorm probleem is, waarom dan de man ontslaan van elke verantwoordelijkheid?
Veel mannen willen zonder condoom, zeuren daar aardig over, zelfs smoesjes als ik ben onvruchtbaar gemaakt e.d. worden gebruikt.
Als een vrouw daarin trapt wordt ze als een domme doos neergezet, wat ik terrecht vind, maar andersom is de man ineens het zielige slachtoffer dat nergens wat aan kan doen en die maar snel geen enkele verantwoordelijkheid moet dragen?
Men doet teveel alsof abortus een lichte beslissing is, ja misschien in sommige gevallen waarbij de vrouw heel zeker is, maar is ze dat niet, of zelfs tegen abortus dan is dat geen lichte beslissing, bij geen abortus willen is het niet eens een optie, dan is het niet te doen zonder hele stevige geestelijke schade.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:45 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik denk dat er een aantal mannen zijn die het wat krom vinden dat de beslissing 100% bij de vrouw ligt, maar dat zij wél gedwongen kunnen worden tot het dragen van de gevolgen van die beslissing, in het geval dat de vrouw in kwestie geen abortus kiest?
Ik gok 'uit principe', omdat hij zich niet laat 'chanteren', of iets in die trant.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:26 schreef erodome het volgende:
Daarnaast voelen mannen zich genaaid door die vrouw, soms heel terrecht, maar waarom moet dat kind, dat nergens voor heeft kunnen kiezen, daaronder lijden?
Tussen wat jij nu zegt, en wat je later alsnog kán doen, zit waarschijnlijk de reden voor hem om toch op een abortus aan te blijven dringen. Als jij het kind houdt, kan jij altijd later in de toekomst hem er aan de haren bij slepen, wat je nu ook beloofd. Dat is een grote onzekerheid voor hem, de rest van zijn leven, net zoal jij nu worstelt met het wel/niet aborteren, wat voor jou levenslange gevolgen zal hebben.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:53 schreef Amor.amor het volgende:
ik heb toch niet het gevoel dat iedereen het begrijpt. Ik wil hem nergens mee naaien.
Hij wist dat ik niet aan de pil was en ik heb een MAP genomen. Ik ben toch zwanger geworden en wil nu nadenken over wat ik ermee doe. Hij valt mij constant lastig dat ik nu nu NU een abortus moet doen. Ik heb zelf nog helemaal niet beslist wat ik wil maar ik voel me behoorlijk opgejaagd door hem. Tot overmaat van ramp zegt hij dat zijn ouders ook woedend zijn en ook willen weten wanneer ik abortus ga doen :S ..
Voor de duidelijkheid nogmaals : ik hoef geen geld van hem. Dat heb ik niet nodig. Als hij het kind niet wilt erkennen dan zal ik hem hier niet toe dwingen. Ook wil ik later geen rechtsgang maken voor alimentatie of wat dan ook.
In jouw geval klinkt het hier in de teksten die je schrijft(als dat waar is natuurlijk) als een randbediel eerste klas en dien je gewoon aangifte van mishandeling te doen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:53 schreef Amor.amor het volgende:
ik heb toch niet het gevoel dat iedereen het begrijpt. Ik wil hem nergens mee naaien.
Hij wist dat ik niet aan de pil was en ik heb een MAP genomen. Ik ben toch zwanger geworden en wil nu nadenken over wat ik ermee doe. Hij valt mij constant lastig dat ik nu nu NU een abortus moet doen. Ik heb zelf nog helemaal niet beslist wat ik wil maar ik voel me behoorlijk opgejaagd door hem. Tot overmaat van ramp zegt hij dat zijn ouders ook woedend zijn en ook willen weten wanneer ik abortus ga doen :S ..
Voor de duidelijkheid nogmaals : ik hoef geen geld van hem. Dat heb ik niet nodig. Als hij het kind niet wilt erkennen dan zal ik hem hier niet toe dwingen. Ook wil ik later geen rechtsgang maken voor alimentatie of wat dan ook.
Je zou ze beiden inderdaad met de koppen tegen elkaar slaan adat ze zulke onverantwoorde risico's nemen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:26 schreef erodome het volgende:
Wat dus heel simpel te verkomen is door dat condoom met zaaddodend middel, waarbij het zelfs als het condoom heel geniepig kapot gemaakt is niet mis gaat.
Je kan je als man beschermen, de topic hier gaat over een gast die wist dat de dame in kwestie niet aan de pil was en alsnog zonder bescherming sek had, ja hallo, dan weet je toch wat eruit voort kan komen?
De man heeft WEL een keuze, dat hij die niet leuk vindt is een ander verhaal, dat hij kiest voor meer gevoel tijdens de daad en een vele malen hoger risiko lopen is toch echt zijn eigen keuze.
Daarnaast voelen mannen zich genaaid door die vrouw, soms heel terrecht, maar waarom moet dat kind, dat nergens voor heeft kunnen kiezen, daaronder lijden?
Tjoah hier ben ik het gewoon mee eens, ik vind het niet eerlijk dat een man onveilige seks hebt MET een vrouw (dus zij ook onveilige seks met jou) dat je als man volledig onderworpen bent aan de vrouw of ze het kind zou willen houden en alimentatie zou kunnen eisen van je. Sowieso snap ik niet dat je onveilige seks hebt laten we dat voorop stellen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:56 schreef dolfina-chica het volgende:
Alleen ben ik wel van mening.. Dat als jij het kind hoog en bij laag wilt houden en hij niet.. Dat je dus ook niet je handje op mag houden en ook niets maar dan ook niets van hem mag verlangen.. Dan moet je het zonder die vent gaan doen, dan moet jij de verantwoording dragen en niet als het even zwaar wordt terug komen op je besluit.
Jij hebt de eind beslissing gemaakt, dan mag je zelf de hele verantwoording aangaan. En dan niet janken.
Ik denk dat niemand hier zo simpel over denkt..quote:Verder wil ook even kwijt, dat de randibielen onder ons.. beter mogen nadenken voor ze hun piemol ergens in hangen of met hun poten wijd gaan liggen... Bah... ik kan me hier heel boos om maken... te pas en te onpas zwanger raken en zo makkelijk denken.... Terwijl er zoveel mensen rondlopen die graag willen en niet kunnen.
Bedankt voor dit betoog. Zoals eerder aangegeven, ik kom uit een rijk gezin en mijn ouders szullen mij steunen. Zijn geld zal ik dus nooit en te nimmer nodig hebben. Ook wil ik hem zelf laten kiezen, hij hoeft van mij het kind niet te erkennen en ik zal nooit iets van hem vragen of contact zoeken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:56 schreef dolfina-chica het volgende:
Bij voorbaad wil ik alvast mijn excuses aanbieden over hoe bot dit misschien over kan komen.
Maar aller...gv.d.. Alle randibielen die te lui zijn om een condoom om te doen, hebben het deels zelf in de hand!!!! Je kan als kerel zijnde vragen of jullie veilig zijn, mocht je absoluut geen kinderen willen krijgen.
Dat in dit geval mevrouw Amor.Amor <-- liefde is niet helemaal te zoeken in het verhaal, maar goed... Het niet veilig heeft gedaan, is stom!!! En ja, zij heeft de laatste beslissing over haar lichaam.. Klopt ook... Alleen ben ik wel van mening.. Dat als jij het kind hoog en bij laag wilt houden en hij niet.. Dat je dus ook niet je handje op mag houden en ook niets maar dan ook niets van hem mag verlangen.. Dan moet je het zonder die vent gaan doen, dan moet jij de verantwoording dragen en niet als het even zwaar wordt terug komen op je besluit.
Jij hebt de eind beslissing gemaakt, dan mag je zelf de hele verantwoording aangaan. En dan niet janken.
Mocht het zo zijn dat de man naar een x aantal jaar toch wel contact willen met zijn kind, vind ik ook niet dat je dat ooit tegen mag houden, dus dat gaat inhouden dat je ten allertijden EERLIJK moet zijn ten opzichte van je kind. Het wordt alleen een lastige situatie als kind vader wil leren kennen, maar ja vader wilde jou niet... Dus mevr. Amor jij moet heel stevig in je schoenen staan!
Verder wil ook even kwijt, dat de randibielen onder ons.. beter mogen nadenken voor ze hun piemol ergens in hangen of met hun poten wijd gaan liggen... Bah... ik kan me hier heel boos om maken... te pas en te onpas zwanger raken en zo makkelijk denken.... Terwijl er zoveel mensen rondlopen die graag willen en niet kunnen.
En wat als je kind er nou ook behoefte aan heeft? Beetje kortzichtig ditquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:40 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Maar wat ik dan wel vind, is dat hij na x aantal jaar niet hoeft aan te komen met; ik wil mijn kind kennen. Toen niet, dan nu ook niet. Ik denk niet dat het stabiel is voor een kind als vader in en uit wandelt wanneer het hem uitkomt.
Als het kind oud genoeg is mag hij/zij dat natuurlijk zelf beslissen. Maar niet zolang ik er iets over te zeggen heb. Het werkt twee kanten op.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
En wat als je kind er nou ook behoefte aan heeft? Beetje kortzichtig dit
Betalen is kind zien bij mij... dan heb je rechten en plichten en verantwoordelijkheden.. Tenzij de man wel wil betalen, maar niets met ons te maken wil hebben, dan is dat besproken... maar ga niet je hand ophouden terwijl JIJ als vrouw hebt gekozen voor het kind.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjoah hier ben ik het gewoon mee eens, ik vind het niet eerlijk dat een man onveilige seks hebt MET een vrouw (dus zij ook onveilige seks met jou) dat je als man volledig onderworpen bent aan de vrouw of ze het kind zou willen houden en alimentatie zou kunnen eisen van je. Sowieso snap ik niet dat je onveilige seks hebt laten we dat voorop stellen.
voor een vrouw is er nu gewoon de mogelijkheid om de benen te spreiden met het leugen dat ze de pil gebruikt om vervolgens een rijke knappe man te strikken als zaaddonor voor haar baby waarop ze hem ook nog eens kan laten betalen voor de kosten van de opvoeding van het kind.
Dat is niet fair,
als je samen het risico neemt dan is dat risico bewust genomen... after morning pil -> niet aangeslaan.. Then you are fuckt, maar stel dat dit een one night stand situatie is, dan kan je de man toch voor geen meter verantwoordelijk houden? Dan gaat hij dus wel betalen voor de kosten van het kind maar hij mag het niet zien opgroeien... of is een kind meer ''eigendom'' van de moeder dan van de vader?
zoals mijn eerste zin al zei van mijn post.... ben botquote:Ik denk dat niemand hier zo simpel over denkt..
Betoog, betoog??? Ik pleit niet voor jou hoor!!! Hallo!!! Als ik heel eerlijk naar je post's kijk over het hele forum... Dan vind ik je zo'n randebiel die ik onder aan mijn eerste reactie beschreef... vreemdgaan, niets zeggen tegen je vent en ondertussen van je leven een teringzooi maken... Dus nee, meisje.. ik pleit niet voor je!!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:40 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Bedankt voor dit betoog. Zoals eerder aangegeven, ik kom uit een rijk gezin en mijn ouders szullen mij steunen. Zijn geld zal ik dus nooit en te nimmer nodig hebben. Ook wil ik hem zelf laten kiezen, hij hoeft van mij het kind niet te erkennen en ik zal nooit iets van hem vragen of contact zoeken.
Ik denk dat jij dat stukje van mij niet snapt...quote:Maar wat ik dan wel vind, is dat hij na x aantal jaar niet hoeft aan te komen met; ik wil mijn kind kennen. Toen niet, dan nu ook niet. Ik denk niet dat het stabiel is voor een kind als vader in en uit wandelt wanneer het hem uitkomt.
Het aapje komt uit de mouw....quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:47 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Als het kind oud genoeg is mag hij/zij dat natuurlijk zelf beslissen. Maar niet zolang ik er iets over te zeggen heb. Het werkt twee kanten op.
-Ik wil mijn kind en hij niet? Prima, dan neem ik alle verantwoordelijkheid op me en zal ik hem er niet in betrekken. Ik hoef geen rooie rotcent van die gozer. Nooit zal ik hem er bij de haren bijsleuren om toch alimentatie of wat dan ook van hem te vragen.
-Van zijn kant moet hij dan ook niet verwachten dat wanneer het kind uit de luiers is en alles wat makkelijker is, hij opeens aan kan komen kakken dat hij zijn kind zo graag wilt kennen. Vanaf het begin geen vader, dan helemaal geen vader.
Hahahaha ik moest stiekem wel een beetje lachen om je Posts. Waar ik mijn geld krijg doet er niet toe, als mijn ouders mij financieel willen en kunnen steunen is daar niks mis mee. Ik weet niet hoe jij aan je geld komt, maar ik hoef me nie te prostitueren.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:30 schreef dolfina-chica het volgende:
En als je niet weet hoe je aan geld kunt komen, misschien toch een dame van plezier worden?
Jij maakt een zooi van je leven en dan anderen het op laten knappen....![]()
ik denk dat ik 1 van de weinige ben die geen blad voor haar mond neemt en houdt... en dus inderdaad zegt wat ze denkt en dat ook uitspreekt.. dat het voor jou geen meerwaarde heeft, komt omdat jij van mij niet te horen krijgt wat je graag te horen wilt krijgenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:46 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Hahahaha ik moest stiekem wel een beetje lachen om je Posts. Waar ik mijn geld krijg doet er niet toe, als mijn ouders mij financieel willen en kunnen steunen is daar niks mis mee. Ik weet niet hoe jij aan je geld komt, maar ik hoef me nie te prostitueren.
Je leest ook alleen wat je wilt lezen, dus bij deze, je voegt mijns inziens niets toe aan het topic met je geschreeuw
Nounou... Als ik een dochter zou hebben die enorme fouten gaat maken laat ik der baby (ja je kan der niet dwingen tot abortus) Echt niet bij haar achter zonder het een toekomst te kunnen geven... ik zou de baby helpenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:50 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
ik denk dat ik 1 van de weinige ben die geen blad voor haar mond neemt en houdt... en dus inderdaad zegt wat ze denkt en dat ook uitspreekt.. dat het voor jou geen meerwaarde heeft, komt omdat jij van mij niet te horen krijgt wat je graag te horen wilt krijgen
Het liefst wil jij horen:
Meisje het is goed hou het kindje, je hebt gelijk, het is jou lichaam. Jij bent de baas..
En ik zeg dat niet!
En dat jij je handje op wilt houden naar je familie toe... is je familie niet goed bij hun hoofd.. jij neukt onveilig en zij draaien er voor op...
Weet niet hoe oud je bent, maar wordt maar gauw volwassen er gaat namelijk een kind op je rekenen als je het wel laat komen.
ik vind niet dat je daar vanuit moet gaan als je door krijgt dat je zwanger bent, dat bedoel ik er mee te zeggenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nounou... Als ik een dochter zou hebben die enorme fouten gaat maken laat ik der baby (ja je kan der niet dwingen tot abortus) Echt niet bij haar achter zonder het een toekomst te kunnen geven... ik zou de baby helpen
Jep, en terecht, ''hajoh ik heb rijke ouders dus het is geen probleem om zwanger te worden''.. het klinkt erg verwaand laconiek dus ik snap je ergernis welquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:20 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
ik vind niet dat je daar vanuit moet gaan als je door krijgt dat je zwanger bent, dat bedoel ik er mee te zeggen
mijn ouders zouden mij ook steunen, maar ik vind dat familie eigen... snap je... dat hoef je niet zo in het topic te benoemen dat je uit rijke familie komt blah blah...
Daar word ik kwaad over... snap je?
Nou, zo moet het niet overkomen. Ik zeg dat hij abortus wilt om waarschijnlijk financiële redenen en ik geef aan dat ik zijn geld nu niet en later ook niet nodig heb.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jep, en terecht, ''hajoh ik heb rijke ouders dus het is geen probleem om zwanger te worden''.. het klinkt erg verwaand laconiek dus ik snap je ergernis wel
Een ongewenste zwangerschap zou ik ook niet (laten) afbreken, maar stel dat het een one night stand was en de morning after pil werkt niet?
Als dat zo is, stel een contract op.. ga langs een advocaten bureau kijk water mogelijk is om hem voor 0% verantwoordelijk te houden voor de opvoeding van je kind.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:31 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Nou, zo moet het niet overkomen. Ik zeg dat hij abortus wilt om waarschijnlijk financiële redenen en ik geef aan dat ik zijn geld nu niet en later ook niet nodig heb.
Ja, ik heb een fout gemaakt en het is kut dat de map niet heeft gewerkt maar dit is hoe de situatie nu is en ik zelf een beslissing gaan nemen.
Kan dit echt? Want als dat zo is doe ik dat meteen, ben ik van hem afquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als dat zo is, stel een contract op.. ga langs een advocaten bureau kijk water mogelijk is om hem voor 0% verantwoordelijk te houden voor de opvoeding van je kind.
Ga gewoon bellen ofzo vraag of het kan... het zal niet de eerste keer zijn denk ik dat ze zo een vraag krijgen..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:34 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Kan dit echt? Want als dat zo is doe ik dat meteen, ben ik van hem af
Nee dat geloof ik wel. Maar ik geloof niet dat je spijt kunt krijgen van een kind als het er eenmaal is. Van een abortus wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als dat zo is, stel een contract op.. ga langs een advocaten bureau kijk water mogelijk is om hem voor 0% verantwoordelijk te houden voor de opvoeding van je kind.
Maar bedenk ook... Je gaat nu een kind opvoeden van een man waar je eigenlijk verder niks meer mee hebt... ok abortus is zeker niet fijn, maar een kind krijgen van zo een man is ook niet fijn... dus als ik jou was zou ik wel een goed doordachte afweging maken.
Dat vind jij. Ik snap abortus om veel meer redenen dan dat. Als iemand het doet om haar carriere te redden vind ik het ook best.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:18 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik vind dat er zo makkelijk gedacht wordt over een abortus, terwijl in mijn leefwereld er 2 redenen zijn dat ik een abortus kan snappen.
Bij een gehandicapt kind
zwangerschap bij verkrachting
En niet zoals sommige mensen (die ik dus randebielen noem in mijn eerdere posts) als achteraf voorbehoedsmiddel.
Tja. Het leven is oneerlijk. Het is jammer voor jou, maar niets waar een ander rekening mee hoeft te houden.quote:Waarom word ik nou kwaad en laat ik mij zo pakken..
Ik heb op mijn 12 een schop gehad in mijn buik.. ben al met al 8jaar bezig geweest om zwanger te raken.. En vorig jaar was ik zwanger, maar ik kreeg een miskraam.. Dat terwijl er dus mensen zijn die gewoon domweg 1 keer onveilig neuken gewoon zwanger raken... Dat steekt.. Dan word ik fel, bot en misschien ook onredelijk..
Maar dat neemt nog niet weg dat ik wel achter mijn woorden sta..
Ik vind het onnadenkend.. ook van amor.. ik vind het makkelijk denken vanuit de man.. het voelt nog niet als kind.. maar heren!!!!!!
Na minimaal 6 miljard keer is het wonderlijke er wel van af. Mensen moeten juist minder kinderen op de wereld zetten.quote:Heren!!! Als vrouw zijnde.. je voelt het.. je hormonen gaan door je lijf.. je weet dat er een wonder in je buik zit... dat is voor jullie misschien moeilijk in te denken, maar dat maakt voor de vreouw het ook moeilijk om zo'n beslissing te maken.
Wat meer begrip en inlevingsvermogen is geen overbodige luxe denk ik in zo een discussiequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:37 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ik snap abortus om veel meer redenen dan dat. Als iemand het doet om haar carriere te redden vind ik het ook best.
[..]
Tja. Het leven is oneerlijk. Het is jammer voor jou, maar niets waar een ander rekening mee hoeft te houden.
[..]
Na minimaal 6 miljard keer is het wonderlijke er wel van af. Mensen moeten juist minder kinderen op de wereld zetten.
ho.. nou haal je 2 dingen door elkaar..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:29 schreef Amor.amor het volgende:
@dolfina chica
Da is heel lullig voor je, maar het is niet mijn schuld dat het bij mij in 1 x raak is en bij jou al jaren niet lukt. Als je mijn Posts daadwerkelijk had gelezen dan ha je gezien dat ik helemaal niet licht over abortus denk.
Vervolgens begin je over dat ik niet moet janken om geld bij hem, terwijl ik ook al duizend keer heb gezegd dat ik geen cent van hem hoef. Ik heb het niet nodig. En je vind het zoooo slecht dat mijn ouders een kind financieel makkelijk kunnen hebben, en vervolgens geef je aan dat jouw ouders dat ook wel zouden doen![]()
Dat ik aangeef dat ik uit een rijk gezin kom is om duidelijk te maken dat ik zijn geld niet hoef, en mijn ouders niet opzadel met financiële zorgen.
Ik geloof ook niet dat ik om medelijden vraag.. ik geef een uitleg om mijn felle reacties.. ik hoef geen aaaaaaa's en jemig dolfie wat kut.. nee, gaat het mij niet om.. ik weet dat de wereld oneerlijk is, weet dat die hard is... En ik vind dat ik dan ook uit mijn gevoel mag reageren...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:37 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ik snap abortus om veel meer redenen dan dat. Als iemand het doet om haar carriere te redden vind ik het ook best.
[..]
Tja. Het leven is oneerlijk. Het is jammer voor jou, maar niets waar een ander rekening mee hoeft te houden.
whahahahahahahaha... zelf geen kinderen zeker...quote:Na minimaal 6 miljard keer is het wonderlijke er wel van af. Mensen moeten juist minder kinderen op de wereld zetten.
*forever alone*quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:57 schreef dolfina-chica het volgende:
whahahahahahahaha... zelf geen kinderen zeker...
Heb het niet helemaal duidelijk neer gezet...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:08 schreef kingtoppie het volgende:
Maar dofline-chica, naar wat ik begrepen heb heb je niet een vaste partner en ben je al 8 jaar bezig om zwanger te raken? Hoe zie jij dat voor je dan? (als ik mag vragen, als het te privé is dan snap ik dat)
Ik weet niet hoe die gast contact met je opneemt, maar ik zou alle contact verbreken en een nieuw nummer nemen en zoveel mogelijk thuis blijven zodat je RUSTIG na kunt denken wat JIJ wil, het is jouw lichaam en als jij een abortus neemt onder druk zul je er denk ik nooit overheen komen omdat het uiteindelijk niet is gegaan zoals jij dat had gewild. Of je nu zelf in alle rust wel of niet tot die keus tot abortus komt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:04 schreef Amor.amor het volgende:
@naughtybuns (sorry, quoten gaat zo moeilijk op de telefoon)
Ik weet inderdaad dat ik fouten heb gemaakt maar voor mij is het een levend wezen waar we nu over praten. Ik vind ook niet abortus een noodmiddel is en niet een verlaat anti conceptiemiddel. Ik weet zelf echt nog niet wat ik wil of ga doe , maar ik hou totaal niet van gepusht worden.
Mijn ouders weten het nog niet omdat ik het ook zelf pas 2 dagen weet, maar ik weet dus wel zeker dat mocht het kind komen, het in ieder geval niets tekort zal komen. Misschien vinden sommige hier het niet leuk om te horen maar financieel zal er dus geen probleem zijn.
Meer emotioneel, en of ik klaar ben voor een kind etc. Dat zit mij dwars en daar moet ik over nadenken.
Ik ben 20quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef dolfina-chica het volgende:
toch heel benieuwd, wat is je leeftijd amor?
Sometimes shit happens! Het is nu eenmaal gebeurd en als haar ouders daar zelf geen probleem mee hebben..so be it! Als zij mijn dochter was en ze zat in zo'n situatie en ze wil geen abortus dan laat ik haar echt niet aan haar lot over. Ze zal zeker moeten werken als ze de tijd daar rijp voor is. Maar tot die tijd, het is je fucking kind..je laat je kind toch niet in de shit.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:47 schreef Frag_adder het volgende:
klopt, als je een kind wilt krijgen moet je een verantwoordelijk iemand zijn, en dus ook zelf de inkomsten hebben om het kind te kunnen opvoeden, in plaats van door je ouders. Dan hadden zij net zo goed nog een kind kunnen krijgen ipv jij.
Ja zo ben jij dan als ouder..iedereen heeft z'n eigen manier van opvoeden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:53 schreef dolfina-chica het volgende:
mijn mama had altijd de wijze woorden...
wie het krijgt mag het houden...
en ik wil best als oma oppassen, maar als jij denkt dat jij kan gaan neuken zonder bescherming... dan kan je ook voor een kind zorgen...
Oke, ik heb twee optiesquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:29 schreef dolfina-chica het volgende:
Pfff... jongens... we hebben het hier over meebeslissen en we gaan nu over hoe de opvoeding is geweest van sommige fokkers...
Ik geef er mee aan dat ook ik nog steeds vind dat je niet finan. afhankelijk mag zijn van je ouders als jij besloten hebt om het kind te houden, daar gaat mij het om.
Meid als je ouders hulp willen bieden, prima toch! Hoe je het ook wendt of keert jij blijft hun kleine dochter (ik ben zelf 28, maar zoals mijn moeder zegt je blijft altijd mijn kind..maakt niet uit hoe oud je bent)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:46 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Oke, ik heb twee opties
À) ik maak mijn universitaire studie af en blijf zolang bij mijn ouders wonen en ben financieel afhankelijk van hen, om na 2 jaar een goede baan te kunnen vinden om zelf goed te verdienen. Mijn ouders kunnen het makkelijk hebben en ik heb weinig contact uren dus kan voor het kind zorgen.
B) ik stop met mijn studie en ga fulltime werken voor 1600 bruto pm en zal altijd op dat niveau blijven.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:53 schreef kingtoppie het volgende:
???![]()
Ik snap niks van je amor,
Heb je nu besloten die abortus te plegen ofzo?
Ik heb er geen mening over of je het wel of niet moet doen, dat is jouw keuze. Die kun je alleen zelf maken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:46 schreef Amor.amor het volgende:
À) ik maak mijn universitaire studie af en blijf zolang bij mijn ouders wonen en ben financieel afhankelijk van hen, om na 2 jaar een goede baan te kunnen vinden om zelf goed te verdienen. Mijn ouders kunnen het makkelijk hebben en ik heb weinig contact uren dus kan voor het kind zorgen.
Ik heb nog niks besloten, waar lees je dat?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:53 schreef kingtoppie het volgende:
???![]()
Ik snap niks van je amor,
Heb je nu besloten die abortus te plegen ofzo?
Mijn fout... maak je studie af.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:36 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Ik heb nog niks besloten, waar lees je dat?
Spijt van je kind hebben is nog vele malen erger.quote:Op zondag 14 augustus 2011 08:27 schreef LostInSpace het volgende:
Vrij simpel: als je twijfelt over een abortus, doe het dan niet.
Je kunt er heel veel spijt van krijgen.
En natuurlijk is een kind opvoeden en alles veel werk, maar als je daar hulp bij kunt krijgen (ouders etc) dan lijkt me dat beter dan het weghalen.
Maar dit is zo makkelijk om te keren.. niemand heeft recht om te beslissen over andersmans lijf, dus wel over andermans geld? Voor een opvoeding voor een kind dat hij heel niet wilt? Als zij niet wilt dat mijn nier geboren wordt en zij wilt er niet de moeder van zijn waarom zou ze dan wel moeten betalen... je hebt samen die fout gemaakt door onveilig seks te hebben, alleen de ene partij heeft daar iets meer nare effecten bij... zoals ongewild zwanger kunnen raken (van een nier uiteraard) Maakt het dat gerechtvaardigd dat 1 partij zichzelf méér moet beschermen als hij geen ouder wilt worden / wilt betalen voor iemands anders zijn kind, dan de andere partij?quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:10 schreef simmu het volgende:
even snel op de zondagochtend: wat zouden de heren er van vinden wanneer de vrouw waarmee geneukt werd opeens het recht heeft om te zeggen: 'oh, die nier moet eruit'! waarna je dan maar zonder morren een afspraak dient te maken om het ding (slechts een klompje cellen tenslotte) eruit te snokken.
het is al zo vaak gezegd: als je zeker weten inspraak wil hebben, moet je met de propere voorzorgsmaatregelen neuken. niemand heeft het recht om over andermans lijf te beslissen. zo simpel ligt dat. zorg er dan dus voor dat je niet in die situatie terecht komt.
Thx voor je toelichting... dan had je niet moeten twijfelen over die abortus.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:05 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Spijt van je kind hebben is nog vele malen erger.
Ik zal haar verzekeren dat ze nooit alimentatie hoeft te betalen, nog zorg hoeft te dragen voor, mijn kidney’squote:Op zondag 14 augustus 2011 09:10 schreef simmu het volgende:
even snel op de zondagochtend: wat zouden de heren er van vinden wanneer de vrouw waarmee geneukt werd opeens het recht heeft om te zeggen: 'oh, die nier moet eruit'! waarna je dan maar zonder morren een afspraak dient te maken om het ding (slechts een klompje cellen tenslotte) eruit te snokken.
het is al zo vaak gezegd: als je zeker weten inspraak wil hebben, moet je met de propere voorzorgsmaatregelen neuken. niemand heeft het recht om over andermans lijf te beslissen. zo simpel ligt dat. zorg er dan dus voor dat je niet in die situatie terecht komt.
Je blijft maar zeuren over meer verantwoordelijkheid moeten nemen, maar dat is gewoon niet waar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar dit is zo makkelijk om te keren.. niemand heeft recht om te beslissen over andersmans lijf, dus wel over andermans geld? Voor een opvoeding voor een kind dat hij heel niet wilt? Als zij niet wilt dat mijn nier geboren wordt en zij wilt er niet de moeder van zijn waarom zou ze dan wel moeten betalen... je hebt samen die fout gemaakt door onveilig seks te hebben, alleen de ene partij heeft daar iets meer nare effecten bij... zoals ongewild zwanger kunnen raken (van een nier uiteraard) Maakt het dat gerechtvaardigd dat 1 partij zichzelf méér moet beschermen als hij geen ouder wilt worden / wilt betalen voor iemands anders zijn kind, dan de andere partij?
Kijk ik snap heel goed dat je het niet weg wilt halen, als ik een vriendin zou hebben die ongewenst zwanger zou worden zou ik mijn mening omtrent die abortus volledig uitschakelen en zeggen dat ik volledig achter haar mening zou staan, dat ik zou helpen met de opvoeding zelfs.
Maar als het een one night stand situatie zou zijn... :S Sorry hoor maar dan voel ik me zaaddonor en heb ik verder niks met de moeder te maken.. (behalve dan dat ik de zaaddonor was van het kind) Ja het is dan wel mijn nageslacht... maar ik kan het waarschijnlijk niet eens zelf zien opgroeien omdat het meisje niet wilt dat het kind opgegroeid wordt door een persoon uit een one night stand situatie... Dus het kind groeit voor 100% op bij de vrouw (weer dat zaaddonor idee heb ik nu) En de man mag wel alimentatie betalenik hoop dat jullie ook snappen dat dat kut is voor een man.
Wat nou sterk in je schoenen staan... dat gaat toch nergens over? Geen nee durven zeggen is echt het stomste wat je kan doen als je geen seks wilt. En dit vind ik nog een van de meest onbegrijpelijke redenen... Maar misschien zit de vrouwelijke psyche zo in elkaar? Verlicht me maar dan probeer ik er meer begrip voor te krijgen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:36 schreef erodome het volgende:
Nou nou, wat een ENORME verantwoordelijkheid.
De vrouw moet dus en zeer goed oppassen en sterk in haar schoenen staan omdat veel mannen huilen over dat rubbertje, gaat er dan onverhoopt wat mis dan moet zij beslissen over leven en dood, dat terwijl haar lichaam dan ingesteld is op het beschermen van dat ontluikende leven in haar buik.
Kiest ze voor geen abortus omdat ze dat niet trekt of er princinpieel tegen is dan moet ze dat kind dragen en zelfs heden ten dage wordt van haar de zorgtaak verwacht, wordt als het kind ziek is er naar haar werk gebeld als ze daar niet heel bewust hebben aangegeven dat dat anders moet en nog veeeeeeeeeeeeel meer.
Trekt ze die abortus wel dan mag ze hopen dat ze geen gewetenswroeging krijgt, of dat de hormonencrash die eruit voortvloeid haar niet tijdelijk erg dwars zit.
De enige verantwoordelijkheid die de man draagt is zichzelf beschermen als je iemand nog niet kan vertrouwen en evt betalen aan wat eruit voortkomt, die hoeft dan niet midden in de nacht op, luiers te verschonen en ga zo nog maar even door.
Echjt enorme verantwoordelijkheid, echt zoveel meer als die vrouw, bullshit is het.
Nogmaals, als een man liegt dat hij gesterriliseerd is en de vrouw trapt erin en maakt daar een topic op fok over aan dan vindt iedereen haar een domme doos, maar een man die zijn blote swans in een one night stand douwt is zielig, gaat toch heen...
Oeiquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:02 schreef Amor.amor het volgende:
Maar hij hoeft niks te betalen, nogmaals. Ik heb het idee van dat contract opgegooid maar hij werd laaiend ..
Everything you said! Er hoeft geen issue te zijn voor mannen wat betreft ongewenste kinderen als ze zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun pik! Op het moment dat een man zijn pik zonder bescherming in een kut stopt (om het maar heel concreet te formuleren), alles wat daaruit voortkomt (of dit nu een zwangerschap of soa is) is z'n eigen schuld.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Je blijft maar zeuren over meer verantwoordelijkheid moeten nemen, maar dat is gewoon niet waar.
In verreweg de meeste gevallen komt anticonseptie op de nek van de vrouw, er wordt maar verwacht dat ze pijnlijke spiraaltjes zet wat in redelijk wat gevallen best een tijdje ellende geeft, of haar halve leven zich volpropt met hormonen die ook vele nare effecten hebben.
Het enige wat je als man hoeft te doen is een rubbertje dragen met zaaddodend middel tot je iemand hebt gevonden die je gewoon kan vertrouwen en die dan het anticonseptie stuk voor de rest van het vruchtbare leven op haar nek neemt.
Nou nou, wat een ENORME verantwoordelijkheid.
De vrouw moet dus en zeer goed oppassen en sterk in haar schoenen staan omdat veel mannen huilen over dat rubbertje, gaat er dan onverhoopt wat mis dan moet zij beslissen over leven en dood, dat terwijl haar lichaam dan ingesteld is op het beschermen van dat ontluikende leven in haar buik.
Kiest ze voor geen abortus omdat ze dat niet trekt of er princinpieel tegen is dan moet ze dat kind dragen en zelfs heden ten dage wordt van haar de zorgtaak verwacht, wordt als het kind ziek is er naar haar werk gebeld als ze daar niet heel bewust hebben aangegeven dat dat anders moet en nog veeeeeeeeeeeeel meer.
Trekt ze die abortus wel dan mag ze hopen dat ze geen gewetenswroeging krijgt, of dat de hormonencrash die eruit voortvloeid haar niet tijdelijk erg dwars zit.
De enige verantwoordelijkheid die de man draagt is zichzelf beschermen als je iemand nog niet kan vertrouwen en evt betalen aan wat eruit voortkomt, die hoeft dan niet midden in de nacht op, luiers te verschonen en ga zo nog maar even door.
Echjt enorme verantwoordelijkheid, echt zoveel meer als die vrouw, bullshit is het.
Nogmaals, als een man liegt dat hij gesterriliseerd is en de vrouw trapt erin en maakt daar een topic op fok over aan dan vindt iedereen haar een domme doos, maar een man die zijn blote swans in een one night stand douwt is zielig, gaat toch heen...
Ja waarom? Maar waarom heb je nog zoveel contact met hem als je hem toch niet in je leven wil en in het leven van het kind?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:02 schreef Amor.amor het volgende:
Maar hij hoeft niks te betalen, nogmaals. Ik heb het idee van dat contract opgegooid maar hij werd laaiend ..
Dude..als ik bijvoorbeeld een soa zou oplopen omdat ik er voor kies om onbeschermd sex te hebben dan is dat MIJN fout. Maakt niet of die persoon tegen mij gelogen heeft en heeft gezegd veilig te zijn. Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen?quote:
Omdat hij me niet met rust laat. Hij staat constant voor mijn deur, hij belt, smst, komt naar m'n werk etc.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:08 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Ja waarom? Maar waarom heb je nog zoveel contact met hem als je hem toch niet in je leven wil en in het leven van het kind?
Omdat er dan natuurlijk wel een kind van hem rondloopt, ook al staat in dat contract dat hij afstand doet van het vaderschap en geen cent hoeft te betalen... Dat kind wil vroeg of laat weten wie z'n vader is en als hij zelf een beetje menselijk is, houd hij ook gedachten aan dat kind.quote:
+1, hij klinkt als de ultieme foute man.... lijkt me geen leuk vooruitzichtquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:12 schreef kingtoppie het volgende:
Op het moment snap ik niet eens dat je überhaupt seks met hem hebt gehad.
Dus hij stalkt je? Dan zou ik gewoon de politie inschakelen, wie weet wat hij wel niet van plan is om te doen. Zal niet de eerste keer zijn dat een vrouw in elkaar wordt geslagen om een miskraam te veroorzaken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:11 schreef Amor.amor het volgende:
[..]
Omdat hij me niet met rust laat. Hij staat constant voor mijn deur, hij belt, smst, komt naar m'n werk etc.
Op het moment ikzelf ook nietquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:12 schreef kingtoppie het volgende:
Op het moment snap ik niet eens dat je überhaupt seks met hem hebt gehad.
Ja. Ik wil hem nog een keer spreken in een openbare gelegenheid om kenbaar te maken dat ik er zelf over na wil denken zonder hem erbij. Daarna ga ik het aan mijn ouders vertellen. En als hij doorgaat ga ik naar de politiequote:Op zondag 14 augustus 2011 14:19 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Dus hij stalkt je? Dan zou ik gewoon de politie inschakelen, wie weet wat hij wel niet van plan is om te doen. Zal niet de eerste keer zijn dat een vrouw in elkaar wordt geslagen om een miskraam te veroorzaken.
Ik zou heel goed opletten op jezelf, want wat je hier schrijft komt hij echt over als een mega motherfucker die echt niet aan jouw welzijn denkt.
Ah, nee zeggen is niet moeilijk, dus is nee zeggen tegen onbeschermde seks ook voor de man niet moeilijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat nou sterk in je schoenen staan... dat gaat toch nergens over? Geen nee durven zeggen is echt het stomste wat je kan doen als je geen seks wilt. En dit vind ik nog een van de meest onbegrijpelijke redenen... Maar misschien zit de vrouwelijke psyche zo in elkaar? Verlicht me maar dan probeer ik er meer begrip voor te krijgen.
Betalen omdat je zaaddonor bent dus eigenlijk.
Dat laatste heb ik helemaal geen oordeel over.. Maar dat zijn je emoties die aan het schreeuwen zijn omdat je dit super persoonlijk neemt om een of andere reden...
ik zeg nergens iets over geld en ik zeg nergens iets over het al dan niet kut zijn voor de betrokken man. ik stel alleen dat je niet iemand kan dwingen tot een operatie waarbij een onderdeel van het lichaam (want dat is het in dat stadium) verwijderd wordt. verder beveel ik de heren van harte aan om maatregelen te nemen om domweg niet in zo'n situatie te komen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar dit is zo makkelijk om te keren.. niemand heeft recht om te beslissen over andersmans lijf, dus wel over andermans geld? Voor een opvoeding voor een kind dat hij heel niet wilt? Als zij niet wilt dat mijn nier geboren wordt en zij wilt er niet de moeder van zijn waarom zou ze dan wel moeten betalen... je hebt samen die fout gemaakt door onveilig seks te hebben, alleen de ene partij heeft daar iets meer nare effecten bij... zoals ongewild zwanger kunnen raken (van een nier uiteraard) Maakt het dat gerechtvaardigd dat 1 partij zichzelf méér moet beschermen als hij geen ouder wilt worden / wilt betalen voor iemands anders zijn kind, dan de andere partij?
Kijk ik snap heel goed dat je het niet weg wilt halen, als ik een vriendin zou hebben die ongewenst zwanger zou worden zou ik mijn mening omtrent die abortus volledig uitschakelen en zeggen dat ik volledig achter haar mening zou staan, dat ik zou helpen met de opvoeding zelfs.
Maar als het een one night stand situatie zou zijn... :S Sorry hoor maar dan voel ik me zaaddonor en heb ik verder niks met de moeder te maken.. (behalve dan dat ik de zaaddonor was van het kind) Ja het is dan wel mijn nageslacht... maar ik kan het waarschijnlijk niet eens zelf zien opgroeien omdat het meisje niet wilt dat het kind opgegroeid wordt door een persoon uit een one night stand situatie... Dus het kind groeit voor 100% op bij de vrouw (weer dat zaaddonor idee heb ik nu) En de man mag wel alimentatie betalenik hoop dat jullie ook snappen dat dat kut is voor een man.
Dat was niet mijn insteek met het woord ''verantwoordelijkheid'' Het was meer net zoals mensen eerder gezegd hebben dat de vrouw de keuze heeft tot abortus tot X weken na bevruchting, en de man na het droppen van zijn zaad hanged is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:23 schreef erodome het volgende:
Het is gewoon onzin wat je zegt van dat enorme verantwoordelijkheid voor de man, de man is niet zielig
Wat een vrij letterlijke kutkeuze is, of je daar dus zo blij van moet worden...quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat was niet mijn insteek met het woord ''verantwoordelijkheid'' Het was meer net zoals mensen eerder gezegd hebben dat de vrouw de keuze heeft tot abortus tot X weken na bevruchting, en de man na het droppen van zijn zaad hanged is.
Uh ik heb geen abortus gehad en geen kinderen (gelukkig niet zeg). Waar heb je het over?quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:24 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Thx voor je toelichting... dan had je niet moeten twijfelen over die abortus.
Daarnaast heeft het dus ook wat voordelen om een man te hebben die ook graag kinderen wilt.... Kan hij ze opvoeden als jij niet wilt moederen -.-
Aaarch, lijkt mijn schrijfstijl zo persoonlijk? (stiekem wel zeker?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Uh ik heb geen abortus gehad en geen kinderen (gelukkig niet zeg). Waar heb je het over?
Ik vind je maar vaag lullen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Aaarch, lijkt mijn schrijfstijl zo persoonlijk? Ik bedoel het meer over het algemeen... in die situatie ''dan had je niet moeten twijfelen over die abortus''
tis ook oneerlijk soms, ben ik helemaal met je eens. maar ja. er is wel meer oneerlijk. soms gaat het ook andersom. dan wil de vrouw dan wel een abortus en de man niet. tsja. kut man! of zo'n vrouw laat de baby komen en eist maandelijks onderhoudsgeld terwijl die vent helemaal geen kinders wilde. soms kan je nu eenmaal niks anders dan concluderen dat het een kutsituatie is en de boel maar uitzitten. hence mijn aanbeveling om vooral een condoom te gebruiken dan. altijd. enneh; vergeet ook die tennisser niet he! die om die reden enkel gepijpt wenste te worden, waarna de dame in kwestie zn zaad uitspoog en zich er alsnog mee bezwangerde!quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:33 schreef kingtoppie het volgende:
Je hebt helemaal gelijk simmu, ik ben het dan ook 100% mee eens dat de vrouw daarover alléén mag beslissen. Dat geld verhaal zit alleen in mijn hoofd wat ik niet goed kan plaatsen.
Dat komt omdat de kinderalimentatie een 'hoger recht' is; elk kind heeft recht op ondersteuning door beide ouders, dit is een mensenrecht dat is vastgeleged in het Europees verdrag voor de rechten van de mens. Veel reacties gaan hier erover dat mannen de vrouw niet willen betalen als de vrouw tegen hun zin het kind houdt, maar ze betalen niet de vrouw, maar het kind. Alleen zit het kind vrijwel altijd (en sowieso de eerste maannden) bij de moeder voor de verzorging, dus het geld gaat naar de moeder.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:28 schreef kingtoppie het volgende:
...
Het enige waar ik wel voor pleit is dat als een man niet toegelaten wordt in het leven van het kind dat hij geen alimentatie hoeft te betalen... Dat hij gedwongen wordt om er bij betrokken te worden die alimentatie te betalen kan ik ook wel begrijpen.
...
Okayyyyyyyyyyy,quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:46 schreef Culthit. het volgende:
Als je man of vriend het kind wil houden, maar jij als vrouw niet dan ben je toch als vrouw knettergek om dat kind geboren te laten worden.
Dus uiteindelijk betalen ze de vrouw, niet het kindquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:43 schreef zakstront het volgende:
[..]
Dat komt omdat de kinderalimentatie een 'hoger recht' is; elk kind heeft recht op ondersteuning door beide ouders, dit is een mensenrecht dat is vastgeleged in het Europees verdrag voor de rechten van de mens. Veel reacties gaan hier erover dat mannen de vrouw niet willen betalen als de vrouw tegen hun zin het kind houdt, maar ze betalen niet de vrouw, maar het kind. Alleen zit het kind vrijwel altijd (en sowieso de eerste maannden) bij de moeder voor de verzorging, dus het geld gaat naar de moeder.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:41 schreef kingtoppie het volgende:
ALS je spijt had van je kind, DAN
Hypotetisch antwoord, nu duidelijk?
Ja dat verhaal is te mooi om hier niet te plaatsen:quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:41 schreef simmu het volgende:
[..]
...ook die tennisser niet he! die om die reden enkel gepijpt wenste te worden, waarna de dame in kwestie zn zaad uitspoog en zich er alsnog mee bezwangerde!
meerquote:Boris was dronken toen hij overspel pleegde en daar heeft hij nu veel spijt van. Bovendien duurde 'het' maar vijf seconden. Eigenlijk is het allemaal de schuld van Patrick Rafter. De Australische tennisser versloeg Becker op 30 juni 1999 op het centrecourt van Wimbledon. Het was Beckers laatste dag als tennisser. Om dat te verwerken, besloot hij zich te bezatten. Dat deed de drievoudige Wimbledon-winnaar dan ook en de rekening bedroeg uiteindelijk zo'n tien miljoen gulden.
Na al die glazen drank liet Becker zich verleiden door het in Londen wonende Russische model Angela Ermakova. In een bezemkast van een restaurant zou ze orale seks met Becker hebben gehad.
Kan gebeuren, zou je zeggen. Maar Angela spuugde het zaad van de tennisser niet uit, maar liet het stiekem in een flesje lopen en snelde ermee naar een gyneacoloog om zich te laten bevruchten, de stomdronken Becker verdwaasd in de bezemkast achterlatend. Zo is het volgens de Duitse pers gebeurd. Bizar, onwaarschijnlijk, hilarisch.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:47 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk betalen ze de vrouw, niet het kind![]()
Verder nonsens-discussie natuurlijk. Als je geen rubbertje gebruikt weet je wat je eventueel te wachten staat. Liever dat de onverantwoordelijke man voor dat mormel betaalt dan de overheid.
Het moet natuurlijk wel om noodzakelijke ondersteuning gaan, niet om een soort van schadevergoeding. Als de bitch rijk genoeg is, moet ze niet de pestkop gaan uithangen lijkt me.
Fair? Ja, toch.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:47 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk betalen ze de vrouw, niet het kind![]()
Verder nonsens-discussie natuurlijk. Als je geen rubbertje gebruikt weet je wat je eventueel te wachten staat. Liever dat de onverantwoordelijke man voor dat mormel betaalt dan de overheid.
Het moet natuurlijk wel om noodzakelijke ondersteuning gaan, niet om een soort van schadevergoeding. Als de bitch rijk genoeg is, moet ze niet de pestkop gaan uithangen lijkt me.
Fair? Ja, toch.
http://www.alimentatiewijzer.nl/alimentatie-hoogte.htmlquote:Alimentatiehoogte vaststellen door een rechter
Een rechter hanteert verschillende criteria voor het bepalen van de hoogte van de partneralimentatie en kinderalimentatie. Als er niet volledig aan beide alimentatiebehoeftes voldaan kan worden door de alimentatieplichtige, gaat de kinderalimentatie altijd voor de partneralimentatie.
Hoogte kinderalimentatie
De rechter stelt de hoogte van de kinderalimentatie vast in drie stappen:
stap 1: vaststellen van het gezinsinkomen;
stap 2: vaststellen van de kosten van een kind;
stap 3: vaststellen van de draagkracht van de alimentatieplichtige.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alimentatie#Kinderalimentatiequote:De rechter kan het alimentatiebedrag wijzigen als:
de omstandigheden van de ex-partners of van het kind gewijzigd zijn. Het alimentatiebedrag kan in de nieuwe omstandigheden onredelijk zijn;
de rechter bij zijn of haar eerdere beslissing is uitgegaan van verkeerde of onvolledige gegevens.
Ja, maar als de vrouw genoeg geld heeft voor de opvoeding, maar de man is nog veel rijker, dan moet de man toch dokken. Volgens mij heeft Boris Becker miljoenen voor dat kind moeten betalen...quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:02 schreef erodome het volgende:
Dat is dus al zo, er wordt dus ook gekeken naar het inkomen van de bitch, zelfs later kan dat dus nog veranderd worden als de bitch toch rijk wordt.
Yep, er wordt gekeken naar standaard.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:08 schreef zakstront het volgende:
[..]
Ja, maar als de vrouw genoeg geld heeft voor de opvoeding, maar de man is nog veel rijker, dan moet de man toch dokken. Volgens mij heeft Boris Becker miljoenen voor dat kind moeten betalen...
Vreemd, ik ben het nochtans volledig met je oneens.quote:
Ja, zoiets vermoedde ik al.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:02 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
http://www.alimentatiewijzer.nl/alimentatie-hoogte.html
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alimentatie#Kinderalimentatie
Dat is dus al zo, er wordt dus ook gekeken naar het inkomen van de bitch, zelfs later kan dat dus nog veranderd worden als de bitch toch rijk wordt.
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik zelf moet denkenquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:18 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Vreemd, ik ben het nochtans volledig met je oneens.
Vind ik ook wel heel erg zuur (is overigens wel een leuke dochter uit voortgekomen). Zo zijn er ook vrouwen die hun ONS een condoom aanbieden waar ze stiekum gaatjes in hebben geprikt. Maar het gaat nu eenmaal om het belang van het kind...quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Yep, er wordt gekeken naar standaard.
Maar het geval van becker vind ik vrij ziek, als dat echt zo is gegaan mocht van mij de rechter bepalen dat hij in het geheel niet verantwoordelijk was en dat de dame in kwestie strafbaar was, die heeft hem er dan gewoon ingeluisd.
Oh, neigt een beetje naar een 180° sinds deeltje 1 van dit topic.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik zelf moet denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |