abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:55:34 #201
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100656809
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het concept is wel goed, maar het wordt te vaak misbruikt door moeders.
Wat is er dan goed aan het concept?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_100656824
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef GSbrder het volgende:
Kunnen we het hele concept alimentatie niet afschaffen?
Als ouders scheiden... Dan vind ik het niet eerlijk dat het kind 10x zo weinig middelen overhoudt... hoe kan je sowieso ouders hebben die niet geld voor je over hebben... hoe sick is dat eigenlijk wel niet? Is het niet gewoon volkomen onlogisch om aan de kinderen te gaan zonder een partner te hebben? Daarom nogmaals de man is gewoon een zaaddonor in dit verhaal... een zaaddonor die geld moet dokken voor iets wat hij niet wilt.
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:56:09 #203
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100656836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:53 schreef kingtoppie het volgende:
Als een vrouw gewenst genomen wordt zonder condoom om zwanger te raken, de man gaat akkoord maar heeft geen kinderwens... en dan is ze zwanger en krijgt een kind dan moet de man zonder kinderwens alimentatie betalen, is dat niet chantage eigenlijk?
nogmaals, alimentatie is geen recht van de vrouw, maar een recht van het kind. het kind heeft die vordering op de vader, en het kind kan er niets aan doen dat het verwekt is en dus zal die vordering ook gewoon toegewezen worden als de biologische vader vaststaat.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_100656851
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat is er dan goed aan het concept?
Dat een erkend kind, die dus de keuze was van allebei de ouders, niet in een gat valt. En dat moeder, die nooit heeft gewerkt omdat ze voor de kinderen moest zorgen, dat kan blijven doen. Echter als de vader het kind nooit heeft erkent, heeft moeder altijd kunnen werken en gaat dat verhaal niet op.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:56:55 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100656861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

De vrouw heeft de zwaarste keuze, hoe vaak moet ik het nog zeggen, de man heeft GEEN keuze... Dat maakt het kwalijk. Blijkbaar heeft de vrouw dus een grotere verantwoordelijkheid om haarzelf te beschermen want de ingreep is 10x zo ingrijpend als voor de man. Vind je het daarom terecht dat een man meer verantwoording moet afleggen bij het hebben van onveilige seks?
Degene die geen behoefte heeft aan een zwangerschap (het mogelijke gevolg van onveilige seks) moet zichzelf beschermen.
Als zij een zwangerschap niet zo'n drama vindt, en hij wel, dan moet hij voorkomen dat ze zwanger wordt.

Als een man een lulverhaal ophangt dat hij gesteriliseerd is en daarom geen condoom hoeft te gebruiken dan vindt iedereen de vrouw die toch zwanger is geworden van die man een verschrikkelijk domme doos, en dan had ze zelf maar moeten zorgen dat ze niet zwanger kon worden.

En dan hebben we in dit geval ook nog een keer het feit dat het een situatie vreemdgaan is.... das dan wel heel dom om het zonder anti-conceptie te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:57:18 #206
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100656875
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als ouders scheiden... Dan vind ik het niet eerlijk dat het kind 10x zo weinig middelen overhoudt... hoe kan je sowieso ouders hebben die niet geld voor je over hebben... hoe sick is dat eigenlijk wel niet? Is het niet gewoon volkomen onlogisch om aan de kinderen te gaan zonder een partner te hebben? Daarom nogmaals de man is gewoon een zaaddonor in dit verhaal... een zaaddonor die geld moet dokken voor iets wat hij niet wilt.
nee, je steekt je lul in een vrouw. dus je weet dat met die actie die vrouw zwanger kan worden. dus je bent verantwoordelijk voor het resultaat (het kind).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_100656890
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nogmaals, alimentatie is geen recht van de vrouw, maar een recht van het kind. het kind heeft die vordering op de vader, en het kind kan er niets aan doen dat het verwekt is en dus zal die vordering ook gewoon toegewezen worden als de biologische vader vaststaat.
Is het niet chantage dat een vrouw recht heeft om te beslissen over het leven van het kind? Als dat niet zo is, is het dan niet chantage dat een vrouw bewust misbruik maakt van een man die daar geen recht over heeft door hem te laten betalen?
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:58:13 #208
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100656911
quote:

[..]

Als het kind meent een vordering te hebben op de vader, moet hij ook naar draagkracht bij deze vader kunnen zijn, niet? Het is een beetje vreemd dat een kind bij de moeder blijft vanwege haar zorgverplichting, maar geld van de vader int vanwege zijn betaalverplichting. Ergens is dat principe outdated en kunnen we mannen en vrouwen qua zorg- en betaalverlening op hetzelfde niveau schalen.

Dat lijkt me wel geemancipeerd. Iemand die het meest betaald voor het kind zou mogen bepalen waar het kind zijn/haar tijd doorbrengt. Is dat een vreemd standpunt?
pi_100656922
quote:

[..]

Een spermadonor die betaald toch ook niet voor de vrouw die zo graag zijn zaad wou hebben?
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:58:58 #210
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100656943
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, je steekt je lul in een vrouw. dus je weet dat met die actie die vrouw zwanger kan worden. dus je bent verantwoordelijk voor het resultaat (het kind).
Dus alle tussenstations die je gezamenlijk zou moeten passeren, mag een vrouw gewoon blijven blokkeren en uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor het eindresultaat?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:59:31 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100656961
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef GSbrder het volgende:
Kunnen we het hele concept alimentatie niet afschaffen?
Dat ligt aan welke alimentatie; partneralimentatie is idd niet meer van deze tijd, zeker niet voor de generatie vrouwen van na 1970.
Kinderalimentatie is simpelweg van een andere orde, die dient om de kinderen te voeden, kleden en verder te voorzien van wat ze nodig hebben.

Hoewel ik uit ervaring weet dat het zonder papa en zonder alimentatie ook prima te doen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100656971
quote:

[..]

De vrouw heeft de zwaarste keuze, hoe vaak moet ik het nog zeggen, de man heeft GEEN keuze... Dat maakt het kwalijk. Blijkbaar heeft de vrouw dus een grotere verantwoordelijkheid om haarzelf te beschermen want de ingreep is 10x zo ingrijpend als voor de man. Vind je het daarom terecht dat een man meer verantwoording moet afleggen bij het hebben van onveilige seks?
Ik zou hier heel graag antwoord op willen hebben trouwens.
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:03:20 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100657110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Is het niet chantage dat een vrouw recht heeft om te beslissen over het leven van het kind? Als dat niet zo is, is het dan niet chantage dat een vrouw bewust misbruik maakt van een man die daar geen recht over heeft door hem te laten betalen?
de vrouw maakt geen misbruik van deze man! de vrouw weegt het belang van haar ongeboren kind af tegen het belang van de man en kiest voor het kind!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:03:57 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100657132
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

We hebben dat recht in NL wettelijk nog geen 30 jaar, voor die tijd hadden we geen legale keuze.

Hoewel ik het recht op abortus een enorm groot goed vind, vind ik het niet passen dat dit recht kennelijk binnen 30 jaar een soort "plicht" is geworden als het iemand of de maatschappij niet uitkomt dat een vrouw op dat moment een kind krijgt.

Abortus is een noodgreep, voor als het absoluut niet anders kan, en geen vorm van achteraf-anticonceptie, en zeker niet omdat een ander dan de moeder de abortus nodig vind.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100657143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de vrouw maakt geen misbruik van deze man! de vrouw weegt het belang van haar ongeboren kind af tegen het belang van de man en kiest voor het kind!
Totdat we straks een topic in WGR krijgen dat ze toch wel heel graag alimentatie wil.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:04:44 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100657159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als het kind meent een vordering te hebben op de vader, moet hij ook naar draagkracht bij deze vader kunnen zijn, niet? Het is een beetje vreemd dat een kind bij de moeder blijft vanwege haar zorgverplichting, maar geld van de vader int vanwege zijn betaalverplichting. Ergens is dat principe outdated en kunnen we mannen en vrouwen qua zorg- en betaalverlening op hetzelfde niveau schalen.

Dat lijkt me wel geemancipeerd. Iemand die het meest betaald voor het kind zou mogen bepalen waar het kind zijn/haar tijd doorbrengt. Is dat een vreemd standpunt?
Dan kun je een kind dus 'kopen' als je maar genoeg geld hebt. Lijkt me een verkeerde ontwikkeling.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:05:01 #217
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100657176
quote:

[..]

Ik sta er helemaal achter dat het belang van het kind voorop staat, dat er iemand hiervoor geld op tafel moet gaan leggen. Ook dat de vrouw mag beslissen over wat er met haar lichaam gebeurt. Maar ook dat de man inspraak zou moeten hebben over het eventueel nemen van een kind en de verdeling van de zorgen en lasten daarbij. En dat vrouwen niet zonder medeweten van hun partner een kind gaan nemen.

Eigenlijk zou men dit gewoon met elkaar moeten overleggen, maar wat kunnen mensen het elkaar soms toch moeilijk maken :P
pi_100657212
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je doet nu weer enorm wettelijk, die wet bestaat niet, dus die keuze bestaat niet... dat lijkt me een beter principe om zo een discussie te voeren..
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:06:00 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100657217
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Een spermadonor die betaald toch ook niet voor de vrouw die zo graag zijn zaad wou hebben?
een spermadonor kiest niet waar zijn zaad heen gaat. als ie dat wel doet is ie wel verantwoordelijk voor het kind. ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_100657221
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan kun je een kind dus 'kopen' als je maar genoeg geld hebt. Lijkt me een verkeerde ontwikkeling.
Ja, en nu kan een vrouw een kind zomaar 'pinnen'. Dat is ook niet de bedoeling.

Als ik een vijfje in de sigarettenautomaat gooi en ik haal er een pakje sigaretten uit, van wie is dat pakje dan? Mij of de machine?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:06:08 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100657224
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:58 schreef GSbrder het volgende:
Alimentatie is geen kijkgeld, en op het moment dat een vaderschapstest afgedwongen moet worden, omdat papa geen papa wil zijn, dan kunnen we er in de meeste gevallen ook vanuitgaan dat hij niet alleen niet wil betalen, maar ook geen omgang met het kind wil hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:07:32 #222
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_100657268
quote:
vrijdag 12 augustus 2011 21:35 schreef GSbrder het volgende:[/b]

[..]

Alimentatie, is dat een natuurrecht?
Je gooit, de vrouw in acht nemende hierin, nogal snel de evolutionaire knikker in het spel en hebt het over fysieke hechten van een rationeel individu, maar even zogoed is een man er vanaf het begin af aan op uit om zoveel mogelijk vrouwtjes te bevruchten, een instinctief gevoel dat we met zijn allen zijn gaan verwerpen.
Niemand verwerpt het instinctieve gevoel van een man. Voor mijn part verwek jij 30 kinderen bij 30 vrouwen. Zolang je het instinctieve gevoel van de vrouw niet verwerpt en je verantwoordelijkheid neemt voor de geboorte van die kinderen, hoe erg je er uiteindelijk ook tegen was.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:42 schreef kingtoppie het volgende:
Ik zeg alleen maar dat het voor 50% de schuld is van de een man dat iemand zwanger is geraakt. De vrouw is er net zo goed schuldig aan, maar de man kan zijn schuld niet ''aborteren'' maar de vrouw kan dat wel, ook al wilt de man niet dat er abortus gepleegd wordt, ook al wilt de man het kind helemaal niet op de wereld hebben, dat maakt de vrouw niks uit, de man is in feite alleen een zaaddonor maar moet er financieel wel voor opdraaien... omdat ze SAMEN een fout hadden gemaakt met de anticonceptie...

Welke man gaat er in godsnaam mee akkoord om een vrouw te bezwangeren om vervolgens de kosten van het kind te betalen om er verder niks mee te maken te hebben?
quote:

[..]

De man kan ervoor kiezen om zijn psychologische onafhankelijkheid te behouden. (Zoals ik al zei, een man die om zijn kind geeft zal alimentatie niet weigeren.)

Stel je voor, je hoort over een vrouw die zwanger was en daar niets bij voelde. Waarschijnlijk zul je haar bestempelen als iemand in wiens hoofd het niet helemaal goed zit. Dit zegt wel iets over hoeveel vrouwen deze keuze hebben.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:08:31 #223
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100657308
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nu kun je een kind nemen als je maar een baarmoeder hebt.
Ik vind het zo selectief; de relatie van het stel gaat uit, maar de man mag voor de financiele zorgen blijven opdraven en de vrouw moet de zorgplicht op zich nemen. Alsof het stel in dezelfde rolverdeling verder blijft leven en er iets had kunnen veranderen waardoor de man minder zou gaan werken en de vrouw meer, bijvoorbeeld.

Een alimentatie is te statisch, het is een uitkering van man naar vrouw en iets wat vrij vast is totdat het kind 18 is. In een normale gezinssituatie zijn dit soort machtsverhoudingen niet zo inelastisch als uitkeringsvorm. Daar worden beslissingen over meer en minder werken in goed overleg genomen en kan het zo zijn dat een vrouw in het begin de zorgtaken op zich neemt, maar de man bijvoorbeeld als de kinderen twaalf zijn besluit te matigen met zijn werk en meer zorg draagt voor het nageslacht.

Dat is, zodra gezinssituaties opgedeeld worden in een combinatie tijd- en geldinvesteringen, niet meer het geval en dan worden zaken economisch gemaakt die onder normale omstandigheden niet zo voorkomen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:09:04 #224
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100657329
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je doet nu weer enorm wettelijk, die wet bestaat niet, dus die keuze bestaat niet... dat lijkt me een beter principe om zo een discussie te voeren..
Ik baseerde dat helemaal niet op wetten, eerder op wat ik denk dat vrouwen beweegt om een keuze te maken. Vanaf het moment dat een kindje in je groeit ben je verantwoordelijk voor het kindje, dus daarom zou een vrouw ook beslissingen voor het kindje moeten mogen nemen.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:09:07 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100657331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Totdat we straks een topic in WGR krijgen dat ze toch wel heel graag alimentatie wil.
In het geval van deze TS waarschijnlijk wel ja :')

Maar dat zal dan wel zo zijn omdat het onverwachts financieel toch een stuk zwaarder was dan ze dacht, zo'n drieling. Ze kunnen immers niets van elkaar nadragen enzo :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:09:46 #226
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100657352
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:07 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Niemand verwerpt het instinctieve gevoel van een man. Voor mijn part verwek jij 30 kinderen bij 30 vrouwen. Zolang je het instinctieve gevoel van de vrouw niet verwerpt en je verantwoordelijkheid neemt voor de geboorte van die kinderen, hoe erg je er uiteindelijk ook tegen was.
Dat mag, maar een man heeft dit instinctieve gevoel niet.
Hij wilt zich voortplanten en ik zou niet weten waar het instinctieve gevoel tot alimentatie betalen vandaan komt.
pi_100657434
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is een emancipatie kwestie, je steekt je kop niet in het zand, je bent samen verantwoordelijk, niet alleen de man -.- Waarom ligt alleen het risico bij de man dan?
Het risiko ligt bij beide, maar van jezelf kan je zeker zijn, de vrouw is vrij om te beslissen, jij als man zijnde niet...
Dus wil je geen kind, wees zeker en vertrouw op jezelf, condoom met zaaddodend middel dus.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_100657444
Goed. Nogmaals dan; ik kom uit een rijk gezin en heb zijn geld zeker niet nodig, nu niet en over 10 jaar ook niet. Hij hoeft niet eens het kind te erkennen.

Ik vroeg me alleen af en hoeverre hij mij mag 'dwingen' tot een abortus
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:12:28 #229
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100657485
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:11 schreef Amor.amor het volgende:
Goed. Nogmaals dan; ik kom uit een rijk gezin en heb zijn geld zeker niet nodig, nu niet en over 10 jaar ook niet. Hij hoeft niet eens het kind te erkennen.

Je komt uit een rijk gezin en nog kan je pa niet iemand inhuren om die gozer van je af te krijgen?
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:12:48 #230
351921 CruellaDeVil
pi_100657494
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat mag, maar een man heeft dit instinctieve gevoel niet.
Hij wilt zich voortplanten en ik zou niet weten waar het instinctieve gevoel tot alimentatie betalen vandaan komt.
Neem je nou de moeite niet om goed te lezen of ben je er écht zo slecht in? _O-
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:13:14 #231
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100657515
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Het risiko ligt bij beide, maar van jezelf kan je zeker zijn, de vrouw is vrij om te beslissen, jij als man zijnde niet...
Dus wil je geen kind, wees zeker en vertrouw op jezelf, condoom met zaaddodend middel dus.
En bij een vrouw ligt deze keuze 24 weken na de conceptie?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:13:46 #232
351921 CruellaDeVil
pi_100657533
quote:
Niet. 0%. In geen geval. Geen uitzondering. Echt geen één.
De wet legt de keuze 100% bij jou.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:14:09 #233
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100657548
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:12 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Neem je nou de moeite niet om goed te lezen of ben je er écht zo slecht in? _O-
Ik heb het over alimentatie, jij hebt het over kinderen verwekken.
Je mag zoveel mogelijk kinderen verwekken als je wilt, zodra je maar niet een man verplicht zorg te dragen op het kind dat je hebt genomen zonder zijn toestemming.
pi_100657551
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je komt uit een rijk gezin en nog kan je pa niet iemand inhuren om die gozer van je af te krijgen?
Mijn vader zou hem persoonlijk opzoeken als hij dit wist. Ik heb het alleen nog tegen niemand gezegd, kan het zelf nog amper bevatten.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:14:59 #235
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100657585
quote:

En voor de zekerheid nogmaals:
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:13 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Niet. 0%. In geen geval. Geen uitzondering. Echt geen één.
De wet legt de keuze 100% bij jou.
maar het oog wil ook wat
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:15:05 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100657590
quote:

Wettelijk kan hij je niet eens dwingen, dat kan hij alleen fysiek doen, maar ook dan is de kans groot dat een abortusarts je niet zal behandelen, die wil namelijk heel zeker weten dat jij achter de keuze voor een abortus staat.

Mocht hij je dus fysiek willen dwingen dan doe je fijn aangifte...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:15:15 #237
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100657596
quote:

Ik ben er heel benieuwd naar waarom jij een kind zou willen van een man waar je niks meer van moet, en likewise.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:15:35 #238
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100657608
Je maakt er wel een potje van :s)
pi_100657672
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ik ben er heel benieuwd naar waarom jij een kind zou willen van een man waar je niks meer van moet, en likewise.
Het is niet zo dat ik hiermee begon met het idee; ik krijg een kind. Ik sta eigenlijk niet achter abortus maar in dit geval wil ik erover nadenken. Het is zo'n raar gevoel als dat staafje aangeeft dat je zwanger bent. Voor mij is het nu al een kind, ook al is het nog 'niets'
pi_100657677
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waarom hoor ik alleen ''hij'' en niet ''zij''
Zij heeft rechten, een keuze mogelijkheid, hij niet, dus is het vooral heel erg verstandig als hij zichzelf beschermt als hij geen kinderen wil.
Het is niet eerlijk, daar zijn we het over eens, maar het is wel de realiteit.
Hij maakt zichzelf chantabel door onveilige seks te hebben, of door blind te vertrouwen op het woord van de vrouw.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:17:53 #241
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100657706
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:08 schreef GSbrder het volgende:
Een alimentatie is te statisch, het is een uitkering van man naar vrouw
Nee het is een uitkering van man naar kind. Het voorziet in de betaling van de kosten voor opvoeding en verzorging.
Een gedicht over Maanvis
pi_100657710
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

De vrouw heeft de zwaarste keuze, de man heeft GEEN keuze... Dat maakt het kwalijk.

Blijkbaar heeft de vrouw dus een grotere verantwoordelijkheid om haarzelf te beschermen want de ingreep is 10x zo ingrijpend als voor de man.
Is het daarom terecht dat een man meer verantwoording moet afleggen bij het hebben van onveilige seks dan de vrouw?
[/quote]
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:18:13 #243
351921 CruellaDeVil
pi_100657720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb het over alimentatie, jij hebt het over kinderen verwekken.
Je mag zoveel mogelijk kinderen verwekken als je wilt, zodra je maar niet een man verplicht zorg te dragen op het kind dat je hebt genomen zonder zijn toestemming.
Jij vind dus dat de vrouw toestemming moet krijgen om op één van haar oerinstincten, namelijk die van het onvoorwaardelijk beschermen van haar kind, in te gaan en anders bekijkt ze het maar? Let op, ze zeggen niet voor niets: een man is vader wanneer hij zijn kind voor het eerst ziet, maar een vrouw is moeder vanaf het moment dat ze erachter komt dat ze zwanger is.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:18:28 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100657729
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En bij een vrouw ligt deze keuze 24 weken na de conceptie?
22 weken, je hebt de keuze tot 24 weken zwangerschap, maar een zwangerschap telt vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, zo'n 2 weken voor conceptie dus.

Overigens geef ik het je te doen in NL een abortusarts te vinden die in de tweede helft van de zwangerschap nog een abortus wil uitvoeren op een gezond kind, en als de moeder geen gevaar loopt.

Zo'n late abortus is niet even meer wat wegzuigen, maar dat is het kindje doodprikken, weeën opwekken en bevallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:19:02 #245
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100657750
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:17 schreef Amor.amor het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik hiermee begon met het idee; ik krijg een kind. Ik sta eigenlijk niet achter abortus maar in dit geval wil ik erover nadenken. Het is zo'n raar gevoel als dat staafje aangeeft dat je zwanger bent. Voor mij is het nu al een kind, ook al is het nog 'niets'
Ah zo, nou dat is helemaal niet vreemd volgens mij, het moederinstinct :Y

iig succes met wat je ook beslist
pi_100657764
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Zij heeft rechten, een keuze mogelijkheid, hij niet, dus is het vooral heel erg verstandig als hij zichzelf beschermt als hij geen kinderen wil.
Het is niet eerlijk, daar zijn we het over eens, maar het is wel de realiteit.
Hij maakt zichzelf chantabel door onveilige seks te hebben, of door blind te vertrouwen op het woord van de vrouw.
Exactly!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:19:44 #247
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100657775
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:14 schreef Amor.amor het volgende:

[..]

Mijn vader zou hem persoonlijk opzoeken als hij dit wist. Ik heb het alleen nog tegen niemand gezegd, kan het zelf nog amper bevatten.
Laat je vader dit dan gewoon oplossen alsjeblieft. Hij moet je met rust laten, en je weet ook wel dat de politie in dit geval niet zoveel kan doen.
Een gedicht over Maanvis
pi_100657784
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

De vrouw heeft de zwaarste keuze, de man heeft GEEN keuze... Dat maakt het kwalijk.

Blijkbaar heeft de vrouw dus een grotere verantwoordelijkheid om haarzelf te beschermen want de ingreep is 10x zo ingrijpend als voor de man.
Is het daarom terecht dat een man meer verantwoording moet afleggen bij het hebben van onveilige seks dan de vrouw?
[/quote]

Hij moet niet meer verantwoordelijkheid afleggen, anticonseptie ligt grotendeels bij vrouwen.
Is het eerlijk dat vrouwen hun halve leven gore hormoontroep moeten slikken om geen kind te krijgen, nee, dat is het ook niet, maar er is niets anders behalve dat condoom, waar veel mannen over huilen alsof het zo verschrikkelijk is dat zij ook eens wat moeten doen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:21:10 #249
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100657832
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

22 weken, je hebt de keuze tot 24 weken zwangerschap, maar een zwangerschap telt vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, zo'n 2 weken voor conceptie dus.

Overigens geef ik het je te doen in NL een abortusarts te vinden die in de tweede helft van de zwangerschap nog een abortus wil uitvoeren op een gezond kind, en als de moeder geen gevaar loopt.

Zo'n late abortus is niet even meer wat wegzuigen, maar dat is het kindje doodprikken, weeën opwekken en bevallen.
doodprikken? Ik las dat ze de schedel van het kindje leeg lepelen en het daarmee doden :).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:21:23 #250
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100657841
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:18 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Jij vind dus dat de vrouw toestemming moet krijgen om op één van haar oerinstincten, namelijk die van het onvoorwaardelijk beschermen van haar kind, in te gaan en anders bekijkt ze het maar? Let op, ze zeggen niet voor niets: een man is vader wanneer hij zijn kind voor het eerst ziet, maar een vrouw is moeder vanaf het moment dat ze erachter komt dat ze zwanger is.
Ik vind dat een vrouw geen hulp moet verwachten bij een man die haar niet de zekerheid geeft van een gelijk beeld op kinderen, abortus, de relatie an sich of een toekomst samen. De verantwoordelijkheid van de vrouw het kind geboren te laten worden in een omgeving die prettig is voor het nageslacht is van andere orde dan de man die zorg moet dragen voor een ongewenst kind en een ongewenst gezin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')