abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100655271
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:13 schreef CruellaDeVil het volgende:
Willen sommigen hier nou serieus beweren dat een man met een even zware keuze te maken heeft en het daarom een 'gevalletje emancipatie' is met als gevolg dat de man zich van alle verantwoordelijkheid zou mogen ontdoen en zou mogen weigeren alimentatie te betalen?
Nee, de keuze ligt voor 100% bij de vrouw, we hebben niet eens een keuze. Ik wil dat best snappen want het is het lichaam van de vrouw, maar als je als man er 100% tegen bent dan kan je de pot op, als je er als vrouw tegen bent neem je die abortus of geef je het kind weg, als man kan je daar niet over kiezen dus dat is gewoon ongelijk. Tuurlijk is het voor een vrouw zwaarder, neemt niet weg dat je ook het leven van iemand anders er bij betrekt die er niet bij betrokken wilt worden.. Lekker is dat!
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:18:49 #152
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100655278
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De rechter weegt in die gevallen altijd de belangen van het kind af tegen de belangen van de vader.
En de belangen van het kind zijn altijd groter, ook al was het kind er als de vader zijn zin had gehad niet eens geweest :).
Inderdaad en dat vind ik niet kloppen.
Ja, als het kind er eenmaal is moet ie niet de dupe worden van een conflict tussen ouders en in een zo stabiel mogelijke situatie/omgeving opgroeien.
Anderzijds zou het kind sowieso niet ter wereld moeten komen wanneer je van te voren afspreekt dat er bij bepaalde 'gebreken' voor abortus wordt gekozen, dat zou gewoon vastgelegd moeten kunnen worden op een legitieme wijze.

Begrijp me niet verkeerd hoor, als je beiden bewust (dus geen 'vergeten' pil etc) het risico neemt tot een mogelijke zwangerschap en je komt dan pas in een situatie terecht waarbij je de een het weg wil hebben en de ander niet, dan heb je je maar te schikken in de beslissing van de vrouw.
Maar als je van te voren hebt bepaald dat je voor dan voor plan B gaat en ze wil ineens toch voor A gaan wat voor jou überhaupt een no-go was geweest om aan kinderen te beginnen, dan is het toch bizar dat je financieel ook nog verantwoordelijk bent.
Hoe rot dat dan ook voor het kind is verder, maar daar mag je moeder dan aanrekenen.
pi_100655330
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nou nou.
Waarheid is hard.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:20:53 #154
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100655355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:15 schreef GordonRamsay het volgende:

[..]

En ieders pik in je kut omdat je je benen niet gesloten kan houden.
:D
pi_100655380
Mannen zijn dus serieus gewoon chantabel omdat ze 0% bevoegdheid hebben in de keuzes, als ze 0% bevoegd zijn waarom worden ze dan wel de vader genoemd.. Puur omdat ze de zaaddonor waren dus, niets meer niets minder, waarom is het terecht dat een zaaddonor voor ''zijn'' kind moet betalen, hij wilt / heeft het niet gedaan om een kind op te voeden.
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:22:12 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100655419
Is TS nou 31 juli of 5 augustus zwanger geworden? En zo ja, dan heeft ze het dus beide keren met dezelfde foute vent gedaan, of heeft TS het op 31 juli en 5 augustus met verschillende kerels onveilig gedaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:22:21 #157
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_100655425
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:21 schreef kingtoppie het volgende:
Mannen zijn dus serieus gewoon chantabel omdat ze 0% bevoegdheid hebben in de keuzes, als ze 0% bevoegd zijn waarom worden ze dan wel de vader genoemd.. Puur omdat ze de zaaddonor waren dus, niets meer niets minder, waarom is het terecht dat een zaaddonor voor ''zijn'' kind moet betalen, hij wilt / heeft het niet gedaan om een kind op te voeden.
Hij had ook geen sex kunnen hebben.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_100655440
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Waarom hoor ik alleen ''hij'' en niet ''zij''
Rustig aan.
pi_100655454
quote:

[..]

Zij had ook geen seks kunnen hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_100655467
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Omdat seks schijnbaar de keuze is van de man.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_100655495
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omdat seks schijnbaar de keuze is van de man.
Dat heb ik een uur geleden ook al gezegd maar dat vind ik niet bepaald eerlijk :P
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:24:05 #162
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100655504
quote:

[..]

Maar omdat ie dat wel heeft gehad moet je dat direct uitbuiten door een kind te nemen en hem geld afhandig te maken.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:24:48 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100655542
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:18 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Inderdaad en dat vind ik niet kloppen.
Ja, als het kind er eenmaal is moet ie niet de dupe worden van een conflict tussen ouders en in een zo stabiel mogelijke situatie/omgeving opgroeien.
Anderzijds zou het kind sowieso niet ter wereld moeten komen wanneer je van te voren afspreekt dat er bij bepaalde 'gebreken' voor abortus wordt gekozen, dat zou gewoon vastgelegd moeten kunnen worden op een legitieme wijze.

Begrijp me niet verkeerd hoor, als je beiden bewust (dus geen 'vergeten' pil etc) het risico neemt tot een mogelijke zwangerschap en je komt dan pas in een situatie terecht waarbij je de een het weg wil hebben en de ander niet, dan heb je je maar te schikken in de beslissing van de vrouw.
Maar als je van te voren hebt bepaald dat je voor dan voor plan B gaat en ze wil ineens toch voor A gaan wat voor jou überhaupt een no-go was geweest om aan kinderen te beginnen, dan is het toch bizar dat je financieel ook nog verantwoordelijk bent.
Hoe rot dat dan ook voor het kind is verder, maar daar mag je moeder dan aanrekenen.
het hele punt is inderdaad dat een kind nooit de dupe kan worden van een afspraak tussen 2 ouders :). dus je blijft financieel verantwoordelijk ook al heb je afspraken gemaakt om het kind niet te laten komen.
Sowieso laat zo'n afspraak zich echt heel moeilijk vangen op papier dus het is een utopische situatie die jij voorstelt. Daarom is de situatie die jij in je relatie misschien mee gaat maken ook zo lastig. Want jij kunt bijvoorbeeld vinden dat iemand met down geaborteerd moet worden, maar zij kan vinden dat het kind dan een goed leven kan leiden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_100655544
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Maar omdat ie dat wel heeft gehad moet je dat direct uitbuiten door een kind te nemen en hem geld afhandig te maken.
Waaruit blijkt dat vrouwen hoeren zijn :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:25:55 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100655596
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef Leandra het volgende:
Is TS nou 31 juli of 5 augustus zwanger geworden? En zo ja, dan heeft ze het dus beide keren met dezelfde foute vent gedaan, of heeft TS het op 31 juli en 5 augustus met verschillende kerels onveilig gedaan?
dan is nog maar de vraag van wie ze zwanger is en of ze die zwangerschapstest uberhaupt al kon doen?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:26:15 #166
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100655605
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:20 schreef GordonRamsay het volgende:

[..]

Waarheid is hard.
Ik ben anders ook meermaals blind gevaren op de goedheid van de vrouw m.b.t. haar pilconsumptie of mijn vertrouwen in bedrijf Durex :@
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_100655621
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het hele punt is inderdaad dat een kind nooit de dupe kan worden van een afspraak tussen 2 ouders :). dus je blijft financieel verantwoordelijk ook al heb je afspraken gemaakt om het kind niet te laten komen.
Sowieso laat zo'n afspraak zich echt heel moeilijk vangen op papier dus het is een utopische situatie die jij voorstelt. Daarom is de situatie die jij in je relatie misschien mee gaat maken ook zo lastig. Want jij kunt bijvoorbeeld vinden dat iemand met down geaborteerd moet worden, maar zij kan vinden dat het kind dan een goed leven kan leiden.
Ik vind jou te wettelijk... Vergeet de wet, verzin hem zelf, dat is veel interessanter voor een discussie over een wet.
Rustig aan.
pi_100655622
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat heb ik een uur geleden ook al gezegd maar dat vind ik niet bepaald eerlijk :P
Dat is het ook niet. Als je als vrouw zijnde niet voor een kind kan zorgen, neem er dan geen of laat 'm adopteren.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:28:32 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100655708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:26 schreef kingtoppie het volgende:
Ok in de gedachtegang voor het kind, WHY THE HACK neem je een kind terwijl het kind zonder vader opgroeit? Als je een zaaddonor wilt

[..]

Ik vind jou te wettelijk... Vergeet de wet, verzin hem zelf, dat is veel interessanter voor een discussie over een wet.
Ik vind de wet zoals ie nu is gewoon goed, alleen de regels voor abortus mogen mij wat strenger.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:28:59 #170
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_100655727
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gaat het hier enkel om de lichamelijke hechting die een mens met een ongeboren kind kan hebben? Tsja, dan kunnen mannen het inderdaad nooit winnen van een vrouw. Als we ook de geestelijke zorg en afhankelijkheid van het bestaan van een kind in ogenschouw nemen, kan een man wel degelijk geestelijk gehecht zijn aan zijn foetus.
Het gaat hier om het betalen van alimentatie. Een man die gehecht is aan de foetus zal ook alimentatie betalen. Ik heb het dus over de situatie dat de man niet gehecht is aan de foetus. Omdat de vrouw áltijd in ieder geval fysiek gehecht is aan het kind én ze bovendien door haar hormoonspiegel en jaren van evolutie al vanaf het allereerste moment aangespoord wordt om zich ook psychisch aan het kind te hechten, heeft zij deze 'luxe' niet.

Conclusie: Willen sommigen hier nou serieus beweren dat een man met een even zware keuze te maken heeft en het daarom een 'gevalletje emancipatie' is met als gevolg dat de man zich van alle verantwoordelijkheid zou mogen ontdoen en zou mogen weigeren alimentatie te betalen?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:30:43 #171
351921 CruellaDeVil
pi_100655795
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:18 schreef kingtoppie het volgende:
Tuurlijk is het voor een vrouw zwaarder, neemt niet weg dat je ook het leven van iemand anders er bij betrekt die er niet bij betrokken wilt worden.. Lekker is dat!
Er niet bij betrokken wilt worden? Als vrouw kan je er nog zo hard niet bij betrokken willen worden, je hebt lekker pech.
pi_100655835
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:28 schreef CruellaDeVil het volgende:
Conclusie: Willen sommigen hier nou serieus beweren dat een man met een even zware keuze te maken heeft en het daarom een 'gevalletje emancipatie' is met als gevolg dat de man zich van alle verantwoordelijkheid zou mogen ontdoen en zou mogen weigeren alimentatie te betalen?
Nee de vrouw heeft de zwaarste keuze. De man is in dit geval slechts een zaaddonor want alleen de vrouw wilt het kind, en jij vind het fair dat de zaaddonor alimentatie betaald voor iets wat jij wilt. De man die zaaddonor is die heeft geen keuze, dat is het probleem.
Rustig aan.
pi_100655848
Het kind is sowieso van hem. Mijn vriend gebruikt nu een condoom omdat ik even van de pil af ben. Ik had 4 augustus ongesteld moete. Worden dus ik denk dat de test al kon toch?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:32:37 #174
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100655883
quote:

[..]

Sowieso laat zo'n afspraak zich echt heel moeilijk vangen op papier dus het is een utopische situatie die jij voorstelt.
Volgens mij valt dat an sic best mee, alleen kan het juridisch gezien niet maar verder is het vrij makkelijk in formele termen op papier te krijgen dat je bij punt 1 t/m 43 voor abortus gaat en dat je daar beiden achterstaat.

quote:

[..]
Daarom is de situatie die jij in je relatie misschien mee gaat maken ook zo lastig. Want jij kunt bijvoorbeeld vinden dat iemand met down geaborteerd moet worden, maar zij kan vinden dat het kind dan een goed leven kan leiden.
True, daarom hebben we het daar al meermaals over gehad samen en met familie/vrienden en we zitten volledig op 1 lijn.
Maar dan komen de hormonen erbij, de gevoelens, de extra emoties en het feit dat je ineens een levend kindje in je meedraagt en dan kun je best eens terugkomen op zo'n beslissing.

Ik moet er niet aan denken dat die oh zo standvastige mening van haar en beloftes ineens niets waard blijken en ze erop terug komt.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:35:03 #175
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100655980
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:28 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Het gaat hier om het betalen van alimentatie. Een man die gehecht is aan de foetus zal ook alimentatie betalen. Ik heb het dus over de situatie dat de man niet gehecht is aan de foetus. Omdat de vrouw áltijd in ieder geval fysiek gehecht is aan het kind én ze bovendien door haar hormoonspiegel en jaren van evolutie al vanaf het allereerste moment aangespoord wordt om zich ook psychisch aan het kind te hechten, heeft zij deze 'luxe' niet.

Alimentatie, is dat een natuurrecht?
Je gooit, de vrouw in acht nemende hierin, nogal snel de evolutionaire knikker in het spel en hebt het over fysieke hechten van een rationeel individu, maar even zogoed is een man er vanaf het begin af aan op uit om zoveel mogelijk vrouwtjes te bevruchten, een instinctief gevoel dat we met zijn allen zijn gaan verwerpen.

Mannelijke oergevoelens zijn slecht (paren met zoveel mogelijk vrouwtjes en het zaad verspreiden)
Vrouwelijke oergevoelens zijn goed (het kind beschermen tegen rationele beslissingen van beide ouders)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:35:37 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100656006
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En het bestaan van het kind is voor 100% de schuld van de moeder in dit voorbeeld, wat heeft de man daarmee te maken dan behalve dat het zijn genen waren? Emotioneel 0.0}

/ Mooie post GSbrder ^O^ Je hebt ongeveer perfect uiteengelegd wat er aan de hand is.
De moeder is natuurlijk niet in haar eentje zwanger geworden, en het feit dat ze een bestaande zwangerschap niet laat afbreken omdat papa niet wil, wil niet zeggen dat de zwangerschap haar schuld is. De zwangerschap is veroorzaakt doordat geen van beide ouders anti-conceptie gebruikten, als een zwangerschap een risico was wat ze niet wilden nemen hadden ze dat (beiden) wel moeten gebruiken.

Een abortus is gewoon een ingreep, en zeker na de eerste paar weken waarin nog een overtijd behandeling mogelijk is, is het een fysiek ingrijpen. En dan ook nog eens een ingrijpen waar je niet zomaar even over kunt beslissen, je hebt een verplichte wettelijke bedenktijd van 5 dagen.
Je moet dus heel goed weten waar je mee bezig bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:38:53 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100656138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Omdat zij kennelijk de gevolgen van de onveilige sex wel wil dragen.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:39:34 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100656162
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan is nog maar de vraag van wie ze zwanger is en of ze die zwangerschapstest uberhaupt al kon doen?
Juist, vooral dat laatste grenst aan vrij dubieus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100656219
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee de vrouw heeft de zwaarste keuze. De man is in dit geval slechts een zaaddonor want alleen de vrouw wilt het kind, en jij vind het fair dat de zaaddonor alimentatie betaald voor iets wat jij wilt. De man die zaaddonor is die heeft geen keuze, dat is het probleem.
Hij hoeft geen seks te hebben.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:41:51 #180
351921 CruellaDeVil
pi_100656250
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

De vrouw wilt het kind omdat haar lichaam er al vanaf het begin alles aan doet om het kind te beschermen. Denk je nou echt dat miljoenen jaren van evolutie niet eens voor een fail-safe voor het bruut verwijderen, wegzuigen, van het kind heeft gezorgd? De vrouw kan dus óf tegen grofweg tegen haar schreeuwende, gillende, zich hevig verzettende lichaam ingaan óf toegeven en zich emotioneel bij het kind betrekken. Weiger je als man alimentatie dan zeg je dus eigenlijk dat die hele hormonale reactie enkel en alleen het probleem van de vrouw is terwijl jullie er toch echt sámen de oorzaak van zijn.
pi_100656262
Ik zeg alleen maar dat het voor 50% de schuld is van de een man dat iemand zwanger is geraakt. De vrouw is er net zo goed schuldig aan, maar de man kan zijn schuld niet ''aborteren'' maar de vrouw kan dat wel, ook al wilt de man niet dat er abortus gepleegd wordt, ook al wilt de man het kind helemaal niet op de wereld hebben, dat maakt de vrouw niks uit, de man is in feite alleen een zaaddonor maar moet er financieel wel voor opdraaien... omdat ze SAMEN een fout hadden gemaakt met de anticonceptie...

Welke man gaat er in godsnaam mee akkoord om een vrouw te bezwangeren om vervolgens de kosten van het kind te betalen om er verder niks mee te maken te hebben?
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:42:28 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100656280
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:31 schreef Amor.amor het volgende:
Het kind is sowieso van hem. Mijn vriend gebruikt nu een condoom omdat ik even van de pil af ben. Ik had 4 augustus ongesteld moete. Worden dus ik denk dat de test al kon toch?
Je was toch 31 juli vreemd gegaan? En vervolgens 5 augustus een potje vreemdgaan in de planning.
Maar kennelijk is het daar niet bij gebleven, en heb je gewoon half juli buiten de deur liggen neuken?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:42:37 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100656286
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:32 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat an sic best mee, alleen kan het juridisch gezien niet maar verder is het vrij makkelijk in formele termen op papier te krijgen dat je bij punt 1 t/m 43 voor abortus gaat en dat je daar beiden achterstaat.

[..]

True, daarom hebben we het daar al meermaals over gehad samen en met familie/vrienden en we zitten volledig op 1 lijn.
Maar dan komen de hormonen erbij, de gevoelens, de extra emoties en het feit dat je ineens een levend kindje in je meedraagt en dan kun je best eens terugkomen op zo'n beslissing.

Ik moet er niet aan denken dat die oh zo standvastige mening van haar en beloftes ineens niets waard blijken en ze erop terug komt.
Als je je vriendin niet vertrouwt moet je een andere nemen.
Zo'n wet kun je niet maken. De techniek gaat steeds verder, er zijn in China al koppels die hun kind aborteren als het een meisje is, wat moet er terecht komen als we al kunnen zien dat het kind neit goed in voetbal is, huppa maar aborteren?
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:43:20 #184
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100656307
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Juist, vooral dat laatste grenst aan vrij dubieus.
ik ben een man, dus ik moet googlen voor die vrouwendingen. misschien kunnen jullie dat uitzoeken of het allemaal kan.
Een gedicht over Maanvis
pi_100656317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:41 schreef Deliah het volgende:

[..]

Waahhhhhhhhhhhhhhhh je bestempelt mannen gewoon als vleesobject nu.
Rustig aan.
pi_100656381
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waahhhhhhhhhhhhhhhh je bestempelt mannen gewoon als vleesobject nu.
Ja, bij een ongewenste zwangerschap is de man altijd fout. Wtf is dat hier?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:45:47 #187
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100656404
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:41 schreef Deliah het volgende:

[..]

Dat is de natuur. Net zoals dat gevoel bij jou dat je het kind laat houden als het in je zit ;(
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:46:26 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100656437
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:42 schreef kingtoppie het volgende:
Ik zeg alleen maar dat het voor 50% de schuld is van de een man dat iemand zwanger is geraakt. De vrouw is er net zo goed schuldig aan, maar de man kan zijn schuld niet ''aborteren'' maar de vrouw kan dat wel, ook al wilt de man niet dat er abortus gepleegd wordt, ook al wilt de man het kind helemaal niet op de wereld hebben, dat maakt de vrouw niks uit, de man is in feite alleen een zaaddonor maar moet er financieel wel voor opdraaien... omdat ze SAMEN een fout hadden gemaakt met de anticonceptie...

Welke man gaat er in godsnaam mee akkoord om een vrouw te bezwangeren om vervolgens de kosten van het kind te betalen om er verder niks mee te maken te hebben?
Nee, niet samen, maar ALLEBEI.

En als iemand dat risico niet wil lopen dan moet hij/zij zorgen dat er aan zijn/haar kant van de anticonceptie iig niets fout gaat, maar allebei niets gebruiken en dat ook nog weten, is geen fout maken, dat is gewoon moedwillig risico lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100656444
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:41 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

De vrouw wilt het kind omdat haar lichaam er al vanaf het begin alles aan doet om het kind te beschermen. Denk je nou echt dat miljoenen jaren van evolutie niet eens voor een fail-safe voor het bruut verwijderen, wegzuigen, van het kind heeft gezorgd? De vrouw kan dus óf tegen grofweg tegen haar schreeuwende, gillende, zich hevig verzettende lichaam ingaan óf toegeven en zich emotioneel bij het kind betrekken. Weiger je als man alimentatie dan zeg je dus eigenlijk dat die hele hormonale reactie enkel en alleen het probleem van de vrouw is terwijl jullie er toch echt sámen de oorzaak van zijn.
De vrouw heeft de zwaarste keuze, hoe vaak moet ik het nog zeggen, de man heeft GEEN keuze... Dat maakt het kwalijk. Blijkbaar heeft de vrouw dus een grotere verantwoordelijkheid om haarzelf te beschermen want de ingreep is 10x zo ingrijpend als voor de man. Vind je het daarom terecht dat een man meer verantwoording moet afleggen bij het hebben van onveilige seks?
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:46:59 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100656455
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, bij een ongewenste zwangerschap is de man altijd fout. Wtf is dat hier?
nee, je bent samen fout!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:47:31 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100656480
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, je bent samen fout!
Maar de man heeft geen keuze en de vrouw de zwaarste keuze uit haar leven.
Dat maakt het playing field al ongelijk.
pi_100656565
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Van de trap vallen hoeft niet de keuze van de vrouw te zijn. :X
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:49:51 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100656583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ben een man, dus ik moet googlen voor die vrouwendingen. misschien kunnen jullie dat uitzoeken of het allemaal kan.
Dan moeten we eerst weten:
• wanneer ze allemaal vreemd gegaan is: 31 juli, 5 augustus en ???
• wanneer haar laatste menstruatie begon: ???
• wanneer ze ongesteld had moeten worden: 4 augustus
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:52:11 #194
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100656666
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

de man had de keuze om zijn lul niet zonder condoom in haar te steken.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:52:59 #195
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100656700
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Van de trap vallen hoeft niet de keuze van de vrouw te zijn. :X
Is een exces ontstaan uit de ongelijkheid van de man en de vrouw.
Zeggen dat mannen en vrouwen volledig gelijk zijn, zal zelfs de zwaarste feministe ook niet meer doen, want dat geeft de mannelijke verwekker van de baby evenveel recht met het kind te doen als de vrouw.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:53:17 #196
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100656713
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de man had de keuze om zijn lul niet zonder condoom in haar te steken.
De vrouw had de keuze een lul zonder condoom in haar lichaam te laten komen.
pi_100656721
Als een vrouw gewenst genomen wordt zonder condoom om zwanger te raken, de man gaat akkoord maar heeft geen kinderwens... en dan is ze zwanger en krijgt een kind dan moet de man zonder kinderwens alimentatie betalen, is dat niet chantage eigenlijk?
Rustig aan.
pi_100656746
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is een exces ontstaan uit de ongelijkheid van de man en de vrouw.
Zeggen dat mannen en vrouwen volledig gelijk zijn, zal zelfs de zwaarste feministe ook niet meer doen, want dat geeft de mannelijke verwekker van de baby evenveel recht met het kind te doen als de vrouw.
Man en vrouw zijn ook niet gelijk daarin. Maar ik vind wel dat als de man pertinent NIET wil dat hij verantwoordelijk is voor het kind, en de vrouw het kind toch neemt, dat de man er niet voor hoeft op te draaien.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:54:14 #199
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100656750
Kunnen we het hele concept alimentatie niet afschaffen?
pi_100656788
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef GSbrder het volgende:
Kunnen we het hele concept alimentatie niet afschaffen?
Het concept is wel goed, maar het wordt te vaak misbruikt door moeders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')