abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:07:01 #101
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100652222
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan nog bepaalt de vrouw, wettelijk gezien heeft de man daarin niets te vertellen.
En mocht er een vrijwillige draagmoeder zijn die de pas gegroeide embryo wel wilt laten plaatsen in haar schoot? Een gewone vriendin van de man die de zwangerschap overneemt van de vrouw die een abortus wenst?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_100652251
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:19 schreef Redah het volgende:

[..]

Da's ook altijd weer zoiets typisch: De moeder had ook aan de pil kunnen doen. Of een vrouwencondoom. In tegenstelling tot wat veel mensen (en de wetgever, blijkbaar) denken kunnen vrouwen ook zin hebben in en zelfs genieten van sex. Om dan maar meteen weer alle verantwoordelijkheid bij de man te leggen vind ik not done.

Emancipatie is all the way, niet alleen als het je uit komt.
Als je echt perse geen kind wil kan je alleen op jezelf vertrouwen, ik zou zelf het risiko niet lopen als man zijnde en de verantwoordelijkheid bij de vrouw neerleggen.

Wil je geen kind--->rubbertje, met zaaddodend middel erop, heel simpel en vrij zeker.
Je kan ook net doen alsof het een emancipatie kwestie is en je kop in het zand steken, of beter gezegd, je kop er bloot insteken omdat dat zo lekker is, maar ga dan niet huilen over de eventuele shit die eruit komt rollen, want dat is het risiko van dat spel waar je zelf met plezier aan meedeed.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:11:42 #103
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_100652366

[ Bericht 100% gewijzigd door CruellaDeVil op 12-08-2011 20:11:50 ]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:11:46 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100652368
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En mocht er een vrijwillige draagmoeder zijn die de pas gegroeide embryo wel wilt laten plaatsen in haar schoot? Een gewone vriendin van de man die de zwangerschap overneemt van de vrouw die een abortus wenst?
dat is een situatie waarover ik nog niet heb nagedacht, maar volgens mij kan je een embryo niet uit de ene baarmoeder halen en in de andere baarmoeder zetten :P.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_100652476
Wait a minute, als ik het dus goed begrijp ben je vreemd gegaan EN onveilige seks gehad met degene waarmee je bent vreemdgegaan?!!?

Dat je vreemdgaat is al bad maar daarnaast ook nog geen condoom gebruikt?! Wat als je nou een soa had opgelopen en je vriend daarmee besmet had?!

Sorry to say this but what goes around comes around.
pi_100652546
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan nog bepaalt de vrouw, wettelijk gezien heeft de man daarin niets te vertellen.
I know, maar hoe eerlijk is dat uiteindelijk?
De man kan dus altijd verantwoordelijk gesteld worden, kan zonder dat te willen een kind in de maag gesplitst krijgen waar hij in het minste geval dan alleen voor moet betalen, maar hij heeft geen enkel recht, geen poot om op te staan als hij wel dat kind wil en de vrouw niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:17:02 #107
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100652554
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat is een situatie waarover ik nog niet heb nagedacht, maar volgens mij kan je een embryo niet uit de ene baarmoeder halen en in de andere baarmoeder zetten :P.
Voor de discussie is het interessanter als we er vanuit gaan dat dit kan.
Wat is dan de ethisch juiste keuze?
pi_100652615
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:21 schreef Fes1-2 het volgende:
In het ergste geval kan een vrouw zelfs express zwanger raken van een man en vervolgens alimentatie eisen. De nederlandse wet zit zelfs zo in elkaar dat je alimentatie kan gaan eisen van een sperma donor als vrouw zijnde.
Dat is ook logisch, toch? Dit alles is in het belang van het kind.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:19:17 #109
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100652631
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:18 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Maar onbedoeld dient het de belangen van de moeder.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:20:28 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100652677
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Voor de discussie is het interessanter als we er vanuit gaan dat dit kan.
Wat is dan de ethisch juiste keuze?
50% voor, 50% tegen het kind, het maakt in principe niet uit :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:21:24 #111
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100652709
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

50% voor, 50% tegen het kind, het maakt in principe niet uit :).
Is een stem tegen net zo sterk als een stem voor?
Is de wens om iemand te laten sterven net zo belangrijk als de wens iemand te laten leven?
pi_100652753
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is de wens om iemand te laten sterven net zo belangrijk als de wens iemand te laten leven?
Als je een embryo als leven wil bestempelen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_100652755
Denk dat het meer een praktische discussie is dan een juridische of ethische.
Een vrouw is nu eenmaal baas in eigen buik. Althans, in dit land. Gelukkig maar...
pi_100652792
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:18 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dan vind ik ook dat de vader 50% van de tijd met het kind om mag gaan en een omgangsregeling toegezegt mag krijgen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:23:32 #115
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100652795
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als je een embryo als leven wil bestempelen.
Als je zo redeneert, moet de wens van de vader een embryo te aborteren net zo sterk zijn als de wens van de moeder, met de casus het draagmoederschap in acht nemende, is de last van de zwangerschap compleet opgelost.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:23:53 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100652819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

persoonlijk ben ik altijd tegen abortus, dus ik vind een stem voor leven belangrijker dan een stem tegen leven.
Een gedicht over Maanvis
pi_100652841
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als je zo redeneert, moet de wens van de vader een embryo te aborteren net zo sterk zijn als de wens van de moeder, met de casus het draagmoederschap in acht nemende, is de last van de zwangerschap compleet opgelost.
Tsja. Ik ben er meer voor om contracten op te stellen waarin de moeder mag aangeven dat áls ze het kind houdt ze nooit alimentatie oid vraagt.
pi_100652843
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:43 schreef Amor.amor het volgende:
In hoeverre vinden jullie dat een man dit mag? Stel, je bent zwanger van iemand waar je geen relatie mee hebt. Jij weet nog niet wat je wilt en hij wil per se een abortus, koste wat het kost. In hoeverre telt zijn stem hierin als de vrouw dot niet wilt?
Klinkt als een lulhannes, denk niet dat ik daar een kind van zou willen. Alleen een kind opvoeden is zwaar zowel emotioneel als financieel als psychisch, daarnaast moeilijk voor het kind, daarnaast is er een grote kans dat lulhannes vanwege het kind altijd in je leven blijft.

Maar goed, ervan uitgaande dat ik toch het kind wil heeft hij weinig te zeggen en moet hij toch alimentatie betalen, is ook zijn kind namelijk.
pi_100652857
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Deze vind ik idd ook veel interresanter.....

Wat als de man wel het kind wil houden en alleen wil opvoeden, zijn hart breekt als dat kind weggehaald wordt en daar misschien wel jaren en jaren mee zou zitten?
Moeilijke situatie maar uiteindelijk is het nog steeds zo dat de vrouw het kind moet dragen en moet baren.

Ik neem aan dat als je in een serieuze relatie zit dit onderwerp toch wel besproken wordt. Als een vrouw geen kinderwens heeft en de man wel dan zijn er 2 oplossingen:
a: als de kinderwens te sterk is dan verbreek je de relatie
b: als je liefde voor je partner sterker is dan je kinderwens dan accepteer je het feit dat je partner geen kinderen wil

Je kan moeilijk je partner dwingen om dezelfde kinderwens te hebben.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:25:23 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100652889
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tsja. Ik ben er meer voor om contracten op te stellen waarin de moeder mag aangeven dat áls ze het kind houdt ze nooit alimentatie oid vraagt.
Kan je dat niet doen in het huidige Nederlands recht?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:26:12 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100652930
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

persoonlijk ben ik altijd tegen abortus, dus ik vind een stem voor leven belangrijker dan een stem tegen leven.
Dat is in ieder geval een consistent antwoord; mocht het dus voor de moeder niet de bevallingsproblemen opleveren door een mogelijke draagmoeder, zou de wens van de vader voldoende moeten zijn om haar baby te laten transplanteren in de baarmoeder van een andere vrouw.
pi_100652933
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kan je dat niet doen in het huidige Nederlands recht?
Ik durf het niet 100% zeker te zeggen maar ik vrees van niet.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:31:57 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100653169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik durf het niet 100% zeker te zeggen maar ik vrees van niet.
Misschien als je, voordat advocaten alles hebben overgenomen, zo lang mogelijk met je (ex) vrouw on speaking terms blijft en haar een contractje laat tekenen bij de notaris?

Even vooropgesteld dat ze zelf geen juriste is, een bijdehand familielid heeft of zich te vroeg is gaan inlezen over haar rechten.
pi_100653268
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:24 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Moeilijke situatie maar uiteindelijk is het nog steeds zo dat de vrouw het kind moet dragen en moet baren.

Ik neem aan dat als je in een serieuze relatie zit dit onderwerp toch wel besproken wordt. Als een vrouw geen kinderwens heeft en de man wel dan zijn er 2 oplossingen:
a: als de kinderwens te sterk is dan verbreek je de relatie
b: als je liefde voor je partner sterker is dan je kinderwens dan accepteer je het feit dat je partner geen kinderen wil

Je kan moeilijk je partner dwingen om dezelfde kinderwens te hebben.
Het ging hier om een perongelukje...
Dus bv een man die tegen abortus is, die dat kind dan zelf zou willen opvoeden.
Is dan het dragen en baren van zoveel gewicht om hem dat te ontzeggen, dat terwijl beide een risiko hebben genomen waarbij men weet dat daar dus een zwangerschap uit voort kan vloeien?
Waar in dit geval de man dus niet zo erg met dat risiko zit, omdat hij toch dat kind wel wil?

Tuurlijk is het zoals het is en is dat ok, maar het is best grappig om er eens over na te denken, waarom wel volledige verantwoordelijkheid bij de man leggen, wel de plichten dus maar niet de rechten, niet dan eens zeggen, pech vrouw, je hebt het risiko genomen, draag het nu maar 9 maanden als de ander dan perse dat kind wil behouden?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:34:34 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100653316
Ik heb er overigens 1 gevonden op rechtspraak.nl met betrekking tot medewerking verlenen aan DNA onderzoek.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BQ1266
Een gedicht over Maanvis
pi_100653346
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:21 schreef Fes1-2 het volgende:
In het ergste geval kan een vrouw zelfs express zwanger raken van een man en vervolgens alimentatie eisen. De nederlandse wet zit zelfs zo in elkaar dat je alimentatie kan gaan eisen van een sperma donor als vrouw zijnde.
Hier geloof ik dus echt niks van
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:33 schreef trovey het volgende:

[..]

Of je neemt als man gewoon de beslissing om het altijd met een condoom te doen om er zo zo zeker mogelijk van te zijn dat je er alles aan hebt gedaan om een zwangerschap te voorkomen. Je moet er nooit van uitgaan dat je partner wel voor de anticonceptie heeft gezorgd, zeker niet als het geen echt serieuze relatie is. ;)
!$!!$!$$!
Dit is eenrichtingsverkeer hè wat je nu propagandeert, je legt alle verantwoordelijkheid op de schouders van de man, lekker triest het is iets wat je samen doet ffs!
Rustig aan.
pi_100653584
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:07 schreef erodome het volgende:
Je kan ook net doen alsof het een emancipatie kwestie is en je kop in het zand steken, of beter gezegd, je kop er bloot insteken omdat dat zo lekker is, maar ga dan niet huilen over de eventuele shit die eruit komt rollen, want dat is het risiko van dat spel waar je zelf met plezier aan meedeed.
Het is een emancipatie kwestie, je steekt je kop niet in het zand, je bent samen verantwoordelijk, niet alleen de man -.- Waarom ligt alleen het risico bij de man dan?
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:39:56 #128
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_100653620
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:33 schreef erodome het volgende:

[..]

niet dan eens zeggen, pech vrouw, je hebt het risiko genomen, draag het nu maar 9 maanden als de ander dan perse dat kind wil behouden?
Grapjas. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_100653639
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je kan onderling afspreken wat je wil maar zij kan te allen tijde naar de rechter stappen om alimentatie af te dwingen. Het recht erop blijft bestaan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:41:33 #130
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100653694
Risico van seks:

Er kan een kind komen

Scenario 1: vrouw vind het leuk en wilt een kind, man ook, end goed, al goed
Scenario 2: vrouw vind het leuk en wilt een kind, man niet, vrouw bevalt toch, man heeft een kutgevoel
Scenario 3: vrouw vind het niet leuk en wilt geen kind, man ook niet, end goed al goed
Scenario 4: vrouw vind het niet leuk en wilt geen kind, man wel, vrouw neemt abortus, man heeft een kutgevoel

Slotsom: voor een vrouw is het altijd de uitkomst die ze kiest, bij een man in 50% van de gevallen niet.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:42:51 #131
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100653753
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hier geloof ik dus echt niks van
Het is ook niet waar, juridisch gezien ben je pas de vader van een kind als je het kind bij een vrouw verwekt, dus sex hebt met een vrouw die jouw sperma ontvangt of op een andere manier moedwillig jouw sperma met haar eicel in contact laat komen (ivf bijv.).
Als je spermadonor bent en het niet via een spermabank doet (bijv. een vriendendienstje) kun je dus wel aangesproken worden als vader.
Een gedicht over Maanvis
pi_100653844
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is ook niet waar, juridisch gezien ben je pas de vader van een kind als je het kind bij een vrouw verwekt, dus sex hebt met een vrouw die jouw sperma ontvangt of op een andere manier moedwillig jouw sperma met haar eicel in contact laat komen (ivf bijv.).
Als je spermadonor bent en het niet via een spermabank doet kun je dus wel aangesproken worden als vader.
Nee hoor. Je kan als vrouw ook een man aanwijzen als vader die het biologisch niet echt is.
En als hij weigert mee te werken aan een vaderschapstest, kan hij door de rechter worden aangewezen als juridische vader. En dan mag ie betalen voor een kind dat hij niet heeft verwekt.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:45:59 #133
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100653882
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:44 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Nee hoor. Je kan als vrouw ook een man aanwijzen als vader die het biologisch niet echt is.
En als hij weigert mee te werken aan een vaderschapstest, kan hij door de rechter worden aangewezen als juridische vader. En dan mag ie betalen voor een kind dat hij niet heeft verwekt.
die info komt van deze site af: http://www.leerwiki.nl/Interesse_om_spermadonor_te_worden%3F
lijkt me dat ze wel weten waarover ze het hebben?
Een gedicht over Maanvis
pi_100653971
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is een emancipatie kwestie, je steekt je kop niet in het zand, je bent samen verantwoordelijk, niet alleen de man -.- Waarom ligt alleen het risico bij de man dan?
Ik denk dat als je een man bent die absoluut niet zit te wachten op een kind je sowieso niet zonder condoom sex hebt met een vrouw, want je kan er niet vanuit gaan (helaas) dat die persoon eerlijk is en zelf ook geen kinderwens heeft. En daarnaast: risico van SOA dus je bent sowieso dom als je zonder condoom sex hebt.
Persoonlijk zit ik ZEKER niet te wachten op kind dus sowieso gebruik ik altijd een condoom en als ik echt denk er is een ongelukje gebeurd (scheur in condoom) dan neem ik een morning after pil. Uit mijn vagina komt geen kind hahaha!

Voor mij is het echt een big no no om onveilige sex te hebben.

Mannen: al zegt een chick ik ben aan de pil, gebruik een condoom! Als zij onveilige sex heeft met jou dan kun je er van uit gaan dat ze dat met iedereen heeft. Voor vrouwen geldt precies hetzelfde: als een man zonder condoom sex met jou wil hebben, ga er gerust vanuit dat ie dat dan met iedereen doet.

Eind verantwoordelijkheid ligt ALTIJD bij jezelf!
pi_100654203
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Dat klopt, maar een man die het in eerste instantie al niet eens was met de beslissing om een kind te nemen, zal het al helemaal niet eens zijn met alimentatie.

Waarom zou je dan eigenlijk nog een kind van hem willen, van zo'n slechte man? Dat niet egoïstisch..?
Ik snap dat ook niet!
pi_100654245
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:44 schreef Amor.amor het volgende:

[..]

Dat doe ik ook maar hij denkt niet aan hoe ik me voel.

Ik heb gisteren die test gedaan en hem een foto gestuurd zoals hij wilde. Een half uur later stond hij bij mijn werk met twee vrienden en hier hebben zij mij hardhandig de auto ingeduwd en meegenomen. Daar zijn ze naar een verlaten terrein gereden en daar heeft hij mij een aantal flinke tikken gegeen en gedwongen tot nog een test. Die was ook positief, ik heb 2 uur in angst bij hem in de auto gezeten. Hij wilde dat ik meteen de dokter belde maar ik wil gewoon tijd om na te denken. Dat is het enige.

Geld is het laatste wat ik van hem nodig heb of wil
Dit gaat te ver...

Even opsommen

- Vreemd gegaan
- Niet aan de pil
- Geen voorbehoedsmiddelen gebruikt
- Zwanger van een vreemde kerel
- Vriend vind het geen probleem :?
- Diezelfde kerel ontvoerd je even later, dwingt een 2e test af
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:53:41 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100654257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Dat klopt, maar een man die het in eerste instantie al niet eens was met de beslissing om een kind te nemen, zal het al helemaal niet eens zijn met alimentatie.

Waarom zou je dan eigenlijk nog een kind van hem willen, van zo'n slechte man? Dat niet egoïstisch..?
Sommige vrouwen hebben het als levensdoel om een kind te krijgen. En als je de 40 nadert wordt dat steeds moeilijker. Sommige vrouwen lokken dan een man om een kind te krijgen. Tussen FOK!kers is zoiets misschien ook wel eens gebeurd?
Een gedicht over Maanvis
pi_100654304
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:40 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Je kan onderling afspreken wat je wil maar zij kan te allen tijde naar de rechter stappen om alimentatie af te dwingen. Het recht erop blijft bestaan.
Ja, en ik vind dat je met dat soort contracten dat recht kan verwerpen. Want nu moet de vader de schuld dragen van iets waar ze beiden fout waren geweest.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:58:02 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100654433
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, en ik vind dat je met dat soort contracten dat recht kan verwerpen. Want nu moet de vader de schuld dragen van iets waar ze beiden fout waren geweest.
Je vergeet iets: Alimentatie is een recht van het kind, niet een recht van de moeder.
Zulke contracten handelen tegen het belang van het kind in, terwijl het kind er nog niet is. Omdat het kind het contract zelf niet kan tekenen kan je dus ook niet ten nadele van een kind een contract opstellen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_100654616
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je vergeet iets: Alimentatie is een recht van het kind, niet een recht van de moeder.
Zulke contracten handelen tegen het belang van het kind in, terwijl het kind er nog niet is. Omdat het kind het contract zelf niet kan tekenen kan je dus ook niet ten nadele van een kind een contract opstellen ;).
En het bestaan van het kind is voor 100% de schuld van de moeder in dit voorbeeld, wat heeft de man daarmee te maken dan behalve dat het zijn genen waren? Emotioneel 0.0}

/ Mooie post GSbrder ^O^ Je hebt ongeveer perfect uiteengelegd wat er aan de hand is.
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:04:56 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100654708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En het bestaan van het kind is voor 100% de schuld van de moeder in dit voorbeeld, wat heeft de man daarmee te maken dan behalve dat het zijn genen waren? Emotioneel 0.0}
Hij heeft zijn lul in een vrouw gestoken.
Dat is de daad die hem juridisch gezien de verwekker maakt.
Een gedicht over Maanvis
pi_100654736
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hij heeft zijn lul in een vrouw gestoken.
Dat is de daad die hem juridisch gezien de verwekker maken.
Hij is daar voor 50% verantwoordelijk voor. Emotioneel niet ondergeschikt aan de vrouw dus. Dat er geen abortus gepleegd wordt is 100% de keuze van de vrouw, dus de wet heeft het geregeld dat de man 100% verantwoordelijk is voor de verwekking van zijn kind, en de vrouw 0%, dat vind ik krom.
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:05:41 #143
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100654742
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Natuurlijk, allemaal begrijpelijk.
Maar stel dat je beiden van te voren hebt aangegeven dat je bij een bepaalde afwijking voor abortus gaat en de zwangere vrouw draait ineens compleet de andere kant op, dan is dat ook niet bepaald fair in mijn ogen.
Kan het kind verder niets aan doen, maar ik kan me prima voorstellen dat je je dan zwaar genaaid voelt en als dat het einde voor de relatie betekend (grote kans) en je moet dan ook nog betalen voor het kind dat je simpelweg - in eerste instantie beiden - niet wilde, dan ben je helemaal pissig.

Het is gewoon krom, de vrouw heeft alle rechten en kan doen en laten wat het wil terwijl de man leuk de plichten op het bordje krijgt.
Ik zou zeggen, als de vrouw ondanks toezeggingen ineens het kind toch wil houden en de man blijft bij z'n standpunt, dan moet de vrouw ook maar de gevolgen op haar bordje gooien en die man er niet bij betrekken.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:07:36 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100654804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hij is daar voor 50% verantwoordelijk voor. Emotioneel niet ondergeschikt aan de vrouw dus.
je bent beiden 'hoofdelijk aansprakelijk' voor het kind dat ontstaat naar aanleiding van geslachtsgemeenschap :). Veel mannen zullen wel voor de rechter hebben moeten uitleggen dat ze niet wisten dat ze een kind konden verwekken als je sex hebt?
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:09:58 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100654892
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:05 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Natuurlijk, allemaal begrijpelijk.
Maar stel dat je beiden van te voren hebt aangegeven dat je bij een bepaalde afwijking voor abortus gaat en de zwangere vrouw draait ineens compleet de andere kant op, dan is dat ook niet bepaald fair in mijn ogen.
Kan het kind verder niets aan doen, maar ik kan me prima voorstellen dat je je dan zwaar genaaid voelt en als dat het einde voor de relatie betekend (grote kans) en je moet dan ook nog betalen voor het kind dat je simpelweg - in eerste instantie beiden - niet wilde, dan ben je helemaal pissig.

Het is gewoon krom, de vrouw heeft alle rechten en kan doen en laten wat het wil terwijl de man leuk de plichten op het bordje krijgt.
Ik zou zeggen, als de vrouw ondanks toezeggingen ineens het kind toch wil houden en de man blijft bij z'n standpunt, dan moet de vrouw ook maar de gevolgen op haar bordje gooien en die man er niet bij betrekken.
De rechter weegt in die gevallen altijd de belangen van het kind af tegen de belangen van de vader.
En de belangen van het kind zijn altijd groter, ook al was het kind er als de vader zijn zin had gehad niet eens geweest :). En zelfs al houden de ouders zich onderling wel aan die afspraak, als het kind 16 is kan het alsnog zelf alimentatie eisen!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:13:08 #146
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100655005
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je bent beiden 'hoofdelijk aansprakelijk' voor het kind dat ontstaat naar aanleiding van geslachtsgemeenschap :). Veel mannen zullen wel voor de rechter hebben moeten uitleggen dat ze niet wisten dat ze een kind konden verwekken als je sex hebt?
Zij wisten dit wel, maar veel vrouwen moeten wat mij betreft ook uitleggen dat, indien ze wel anticonceptie voorstonden én in veel gevallen ineffectief gebruik van hebben gemaakt, de hele zaak omgedraaid is als het eicelletje zich heeft kunnen nestelen.

Veel vrouwen bedienen zich ook van een spiraaltje, hoewel daarbij ook de embryo zich kan vormen, maar zich niet kan nestelen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:13:19 #147
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_100655017
Wat rest een man als hij niets met het kind te maken wilt hebben: "Vaarwel!" + een maandelijks geldbedrag.

Wat rest de vrouw als zij niets met het kind te maken wilt hebben: beslissen of ze het kind dat ze binnen in haar lichaam heeft zitten, dat nu al invloed heeft op haar hormoonspiegel en dus in ieder geval onbewust als een deel van haarzelf voelt, wilt laten 'verwijderen', 'doodmaken', letterlijk uit zich gezogen wilt voelen óf dat ze negen maanden lang een kind binnen in haar eigen lichaam voelt groeien, het op een gegeven moment voelt bewegen, zachtjes schoppen en het daarna aan een ander geeft om nooit meer te zien.

Willen sommigen hier nou serieus beweren dat een man met een even zware keuze te maken heeft en het daarom een 'gevalletje emancipatie' is met als gevolg dat de man zich van alle verantwoordelijkheid zou mogen ontdoen en zou mogen weigeren alimentatie te betalen?
pi_100655141
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:20 schreef Amor.amor het volgende:

[..]

Ik hoef z'n geld niet, alleen rust
En ieders pik in je kut omdat je je benen niet gesloten kan houden.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:17:00 #149
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100655184
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:13 schreef CruellaDeVil het volgende:
Wat rest een man als hij niets met het kind te maken wilt hebben: "Vaarwel!" + een maandelijks geldbedrag.

Wat rest de vrouw als zij niets met het kind te maken wilt hebben: beslissen of ze het kind dat ze binnen in haar lichaam heeft zitten, dat nu al invloed heeft op haar hormoonspiegel en dus in ieder geval onbewust als een deel van haarzelf voelt, wilt laten 'verwijderen', 'doodmaken', letterlijk uit zich gezogen wilt voelen óf dat ze negen maanden lang een kind binnen in haar eigen lichaam voelt groeien, het op een gegeven moment voelt bewegen, zachtjes schoppen en het daarna aan een ander geeft om nooit meer te zien.

Willen sommigen hier nou serieus beweren dat een man met een even zware keuze te maken heeft en het daarom een 'gevalletje emancipatie' is met als gevolg dat de man zich van alle verantwoordelijkheid zou mogen ontdoen en zou mogen weigeren alimentatie te betalen?
Gaat het hier enkel om de lichamelijke hechting die een mens met een ongeboren kind kan hebben? Tsja, dan kunnen mannen het inderdaad nooit winnen van een vrouw. Als we ook de geestelijke zorg en afhankelijkheid van het bestaan van een kind in ogenschouw nemen, kan een man wel degelijk geestelijk gehecht zijn aan zijn foetus.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:17:12 #150
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100655189
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:15 schreef GordonRamsay het volgende:

[..]

En ieders pik in je kut omdat je je benen niet gesloten kan houden.
Nou nou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')