De moeder is natuurlijk niet in haar eentje zwanger geworden, en het feit dat ze een bestaande zwangerschap niet laat afbreken omdat papa niet wil, wil niet zeggen dat de zwangerschap haar schuld is. De zwangerschap is veroorzaakt doordat geen van beide ouders anti-conceptie gebruikten, als een zwangerschap een risico was wat ze niet wilden nemen hadden ze dat (beiden) wel moeten gebruiken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En het bestaan van het kind is voor 100% de schuld van de moeder in dit voorbeeld, wat heeft de man daarmee te maken dan behalve dat het zijn genen waren? Emotioneel 0.0}
/ Mooie post GSbrderJe hebt ongeveer perfect uiteengelegd wat er aan de hand is.
Omdat zij kennelijk de gevolgen van de onveilige sex wel wil dragen.....quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom hoor ik alleen ''hij'' en niet ''zij''
Juist, vooral dat laatste grenst aan vrij dubieus.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan is nog maar de vraag van wie ze zwanger is en of ze die zwangerschapstest uberhaupt al kon doen?
Hij hoeft geen seks te hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee de vrouw heeft de zwaarste keuze. De man is in dit geval slechts een zaaddonor want alleen de vrouw wilt het kind, en jij vind het fair dat de zaaddonor alimentatie betaald voor iets wat jij wilt. De man die zaaddonor is die heeft geen keuze, dat is het probleem.
De vrouw wilt het kind omdat haar lichaam er al vanaf het begin alles aan doet om het kind te beschermen. Denk je nou echt dat miljoenen jaren van evolutie niet eens voor een fail-safe voor het bruut verwijderen, wegzuigen, van het kind heeft gezorgd? De vrouw kan dus óf tegen grofweg tegen haar schreeuwende, gillende, zich hevig verzettende lichaam ingaan óf toegeven en zich emotioneel bij het kind betrekken. Weiger je als man alimentatie dan zeg je dus eigenlijk dat die hele hormonale reactie enkel en alleen het probleem van de vrouw is terwijl jullie er toch echt sámen de oorzaak van zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee de vrouw heeft de zwaarste keuze. De man is in dit geval slechts een zaaddonor want alleen de vrouw wilt het kind, en jij vind het fair dat de zaaddonor alimentatie betaald voor iets wat jij wilt. De man die zaaddonor is die heeft geen keuze, dat is het probleem.
Je was toch 31 juli vreemd gegaan? En vervolgens 5 augustus een potje vreemdgaan in de planning.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:31 schreef Amor.amor het volgende:
Het kind is sowieso van hem. Mijn vriend gebruikt nu een condoom omdat ik even van de pil af ben. Ik had 4 augustus ongesteld moete. Worden dus ik denk dat de test al kon toch?
Als je je vriendin niet vertrouwt moet je een andere nemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat an sic best mee, alleen kan het juridisch gezien niet maar verder is het vrij makkelijk in formele termen op papier te krijgen dat je bij punt 1 t/m 43 voor abortus gaat en dat je daar beiden achterstaat.
[..]
True, daarom hebben we het daar al meermaals over gehad samen en met familie/vrienden en we zitten volledig op 1 lijn.
Maar dan komen de hormonen erbij, de gevoelens, de extra emoties en het feit dat je ineens een levend kindje in je meedraagt en dan kun je best eens terugkomen op zo'n beslissing.
Ik moet er niet aan denken dat die oh zo standvastige mening van haar en beloftes ineens niets waard blijken en ze erop terug komt.
ik ben een man, dus ik moet googlen voor die vrouwendingen. misschien kunnen jullie dat uitzoeken of het allemaal kan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist, vooral dat laatste grenst aan vrij dubieus.
Ja, bij een ongewenste zwangerschap is de man altijd fout. Wtf is dat hier?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waahhhhhhhhhhhhhhhh je bestempelt mannen gewoon als vleesobject nu.
Dat is de natuur. Net zoals dat gevoel bij jou dat je het kind laat houden als het in je zitquote:
Nee, niet samen, maar ALLEBEI.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:42 schreef kingtoppie het volgende:
Ik zeg alleen maar dat het voor 50% de schuld is van de een man dat iemand zwanger is geraakt. De vrouw is er net zo goed schuldig aan, maar de man kan zijn schuld niet ''aborteren'' maar de vrouw kan dat wel, ook al wilt de man niet dat er abortus gepleegd wordt, ook al wilt de man het kind helemaal niet op de wereld hebben, dat maakt de vrouw niks uit, de man is in feite alleen een zaaddonor maar moet er financieel wel voor opdraaien... omdat ze SAMEN een fout hadden gemaakt met de anticonceptie...
Welke man gaat er in godsnaam mee akkoord om een vrouw te bezwangeren om vervolgens de kosten van het kind te betalen om er verder niks mee te maken te hebben?
De vrouw heeft de zwaarste keuze, hoe vaak moet ik het nog zeggen, de man heeft GEEN keuze... Dat maakt het kwalijk. Blijkbaar heeft de vrouw dus een grotere verantwoordelijkheid om haarzelf te beschermen want de ingreep is 10x zo ingrijpend als voor de man. Vind je het daarom terecht dat een man meer verantwoording moet afleggen bij het hebben van onveilige seks?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:41 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
De vrouw wilt het kind omdat haar lichaam er al vanaf het begin alles aan doet om het kind te beschermen. Denk je nou echt dat miljoenen jaren van evolutie niet eens voor een fail-safe voor het bruut verwijderen, wegzuigen, van het kind heeft gezorgd? De vrouw kan dus óf tegen grofweg tegen haar schreeuwende, gillende, zich hevig verzettende lichaam ingaan óf toegeven en zich emotioneel bij het kind betrekken. Weiger je als man alimentatie dan zeg je dus eigenlijk dat die hele hormonale reactie enkel en alleen het probleem van de vrouw is terwijl jullie er toch echt sámen de oorzaak van zijn.
nee, je bent samen fout!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, bij een ongewenste zwangerschap is de man altijd fout. Wtf is dat hier?
Maar de man heeft geen keuze en de vrouw de zwaarste keuze uit haar leven.quote:
Van de trap vallen hoeft niet de keuze van de vrouw te zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar de man heeft geen keuze en de vrouw de zwaarste keuze uit haar leven.
Dat maakt het playing field al ongelijk.
Dan moeten we eerst weten:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ben een man, dus ik moet googlen voor die vrouwendingen. misschien kunnen jullie dat uitzoeken of het allemaal kan.
de man had de keuze om zijn lul niet zonder condoom in haar te steken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar de man heeft geen keuze en de vrouw de zwaarste keuze uit haar leven.
Dat maakt het playing field al ongelijk.
Is een exces ontstaan uit de ongelijkheid van de man en de vrouw.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Van de trap vallen hoeft niet de keuze van de vrouw te zijn.
De vrouw had de keuze een lul zonder condoom in haar lichaam te laten komen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de man had de keuze om zijn lul niet zonder condoom in haar te steken.
Man en vrouw zijn ook niet gelijk daarin. Maar ik vind wel dat als de man pertinent NIET wil dat hij verantwoordelijk is voor het kind, en de vrouw het kind toch neemt, dat de man er niet voor hoeft op te draaien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is een exces ontstaan uit de ongelijkheid van de man en de vrouw.
Zeggen dat mannen en vrouwen volledig gelijk zijn, zal zelfs de zwaarste feministe ook niet meer doen, want dat geeft de mannelijke verwekker van de baby evenveel recht met het kind te doen als de vrouw.
Het concept is wel goed, maar het wordt te vaak misbruikt door moeders.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef GSbrder het volgende:
Kunnen we het hele concept alimentatie niet afschaffen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |