Nee, de keuze ligt voor 100% bij de vrouw, we hebben niet eens een keuze. Ik wil dat best snappen want het is het lichaam van de vrouw, maar als je als man er 100% tegen bent dan kan je de pot op, als je er als vrouw tegen bent neem je die abortus of geef je het kind weg, als man kan je daar niet over kiezen dus dat is gewoon ongelijk. Tuurlijk is het voor een vrouw zwaarder, neemt niet weg dat je ook het leven van iemand anders er bij betrekt die er niet bij betrokken wilt worden.. Lekker is dat!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:13 schreef CruellaDeVil het volgende:
Willen sommigen hier nou serieus beweren dat een man met een even zware keuze te maken heeft en het daarom een 'gevalletje emancipatie' is met als gevolg dat de man zich van alle verantwoordelijkheid zou mogen ontdoen en zou mogen weigeren alimentatie te betalen?
Inderdaad en dat vind ik niet kloppen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De rechter weegt in die gevallen altijd de belangen van het kind af tegen de belangen van de vader.
En de belangen van het kind zijn altijd groter, ook al was het kind er als de vader zijn zin had gehad niet eens geweest.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:15 schreef GordonRamsay het volgende:
[..]
En ieders pik in je kut omdat je je benen niet gesloten kan houden.
Hij had ook geen sex kunnen hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:21 schreef kingtoppie het volgende:
Mannen zijn dus serieus gewoon chantabel omdat ze 0% bevoegdheid hebben in de keuzes, als ze 0% bevoegd zijn waarom worden ze dan wel de vader genoemd.. Puur omdat ze de zaaddonor waren dus, niets meer niets minder, waarom is het terecht dat een zaaddonor voor ''zijn'' kind moet betalen, hij wilt / heeft het niet gedaan om een kind op te voeden.
Waarom hoor ik alleen ''hij'' en niet ''zij''quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Hij had ook geen sex kunnen hebben.
Zij had ook geen seks kunnen hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Omdat seks schijnbaar de keuze is van de man.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom hoor ik alleen ''hij'' en niet ''zij''
Dat heb ik een uur geleden ook al gezegd maar dat vind ik niet bepaald eerlijkquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omdat seks schijnbaar de keuze is van de man.
Maar omdat ie dat wel heeft gehad moet je dat direct uitbuiten door een kind te nemen en hem geld afhandig te maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
het hele punt is inderdaad dat een kind nooit de dupe kan worden van een afspraak tussen 2 oudersquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:18 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Inderdaad en dat vind ik niet kloppen.
Ja, als het kind er eenmaal is moet ie niet de dupe worden van een conflict tussen ouders en in een zo stabiel mogelijke situatie/omgeving opgroeien.
Anderzijds zou het kind sowieso niet ter wereld moeten komen wanneer je van te voren afspreekt dat er bij bepaalde 'gebreken' voor abortus wordt gekozen, dat zou gewoon vastgelegd moeten kunnen worden op een legitieme wijze.
Begrijp me niet verkeerd hoor, als je beiden bewust (dus geen 'vergeten' pil etc) het risico neemt tot een mogelijke zwangerschap en je komt dan pas in een situatie terecht waarbij je de een het weg wil hebben en de ander niet, dan heb je je maar te schikken in de beslissing van de vrouw.
Maar als je van te voren hebt bepaald dat je voor dan voor plan B gaat en ze wil ineens toch voor A gaan wat voor jou überhaupt een no-go was geweest om aan kinderen te beginnen, dan is het toch bizar dat je financieel ook nog verantwoordelijk bent.
Hoe rot dat dan ook voor het kind is verder, maar daar mag je moeder dan aanrekenen.
Waaruit blijkt dat vrouwen hoeren zijnquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Maar omdat ie dat wel heeft gehad moet je dat direct uitbuiten door een kind te nemen en hem geld afhandig te maken.
dan is nog maar de vraag van wie ze zwanger is en of ze die zwangerschapstest uberhaupt al kon doen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef Leandra het volgende:
Is TS nou 31 juli of 5 augustus zwanger geworden? En zo ja, dan heeft ze het dus beide keren met dezelfde foute vent gedaan, of heeft TS het op 31 juli en 5 augustus met verschillende kerels onveilig gedaan?
Ik ben anders ook meermaals blind gevaren op de goedheid van de vrouw m.b.t. haar pilconsumptie of mijn vertrouwen in bedrijf Durexquote:
Ik vind jou te wettelijk... Vergeet de wet, verzin hem zelf, dat is veel interessanter voor een discussie over een wet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het hele punt is inderdaad dat een kind nooit de dupe kan worden van een afspraak tussen 2 ouders. dus je blijft financieel verantwoordelijk ook al heb je afspraken gemaakt om het kind niet te laten komen.
Sowieso laat zo'n afspraak zich echt heel moeilijk vangen op papier dus het is een utopische situatie die jij voorstelt. Daarom is de situatie die jij in je relatie misschien mee gaat maken ook zo lastig. Want jij kunt bijvoorbeeld vinden dat iemand met down geaborteerd moet worden, maar zij kan vinden dat het kind dan een goed leven kan leiden.
Dat is het ook niet. Als je als vrouw zijnde niet voor een kind kan zorgen, neem er dan geen of laat 'm adopteren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat heb ik een uur geleden ook al gezegd maar dat vind ik niet bepaald eerlijk
Ik vind de wet zoals ie nu is gewoon goed, alleen de regels voor abortus mogen mij wat strenger.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:26 schreef kingtoppie het volgende:
Ok in de gedachtegang voor het kind, WHY THE HACK neem je een kind terwijl het kind zonder vader opgroeit? Als je een zaaddonor wilt
[..]
Ik vind jou te wettelijk... Vergeet de wet, verzin hem zelf, dat is veel interessanter voor een discussie over een wet.
Het gaat hier om het betalen van alimentatie. Een man die gehecht is aan de foetus zal ook alimentatie betalen. Ik heb het dus over de situatie dat de man niet gehecht is aan de foetus. Omdat de vrouw áltijd in ieder geval fysiek gehecht is aan het kind én ze bovendien door haar hormoonspiegel en jaren van evolutie al vanaf het allereerste moment aangespoord wordt om zich ook psychisch aan het kind te hechten, heeft zij deze 'luxe' niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gaat het hier enkel om de lichamelijke hechting die een mens met een ongeboren kind kan hebben? Tsja, dan kunnen mannen het inderdaad nooit winnen van een vrouw. Als we ook de geestelijke zorg en afhankelijkheid van het bestaan van een kind in ogenschouw nemen, kan een man wel degelijk geestelijk gehecht zijn aan zijn foetus.
Er niet bij betrokken wilt worden? Als vrouw kan je er nog zo hard niet bij betrokken willen worden, je hebt lekker pech.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:18 schreef kingtoppie het volgende:
Tuurlijk is het voor een vrouw zwaarder, neemt niet weg dat je ook het leven van iemand anders er bij betrekt die er niet bij betrokken wilt worden.. Lekker is dat!
Nee de vrouw heeft de zwaarste keuze. De man is in dit geval slechts een zaaddonor want alleen de vrouw wilt het kind, en jij vind het fair dat de zaaddonor alimentatie betaald voor iets wat jij wilt. De man die zaaddonor is die heeft geen keuze, dat is het probleem.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:28 schreef CruellaDeVil het volgende:
Conclusie: Willen sommigen hier nou serieus beweren dat een man met een even zware keuze te maken heeft en het daarom een 'gevalletje emancipatie' is met als gevolg dat de man zich van alle verantwoordelijkheid zou mogen ontdoen en zou mogen weigeren alimentatie te betalen?
Volgens mij valt dat an sic best mee, alleen kan het juridisch gezien niet maar verder is het vrij makkelijk in formele termen op papier te krijgen dat je bij punt 1 t/m 43 voor abortus gaat en dat je daar beiden achterstaat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sowieso laat zo'n afspraak zich echt heel moeilijk vangen op papier dus het is een utopische situatie die jij voorstelt.
True, daarom hebben we het daar al meermaals over gehad samen en met familie/vrienden en we zitten volledig op 1 lijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom is de situatie die jij in je relatie misschien mee gaat maken ook zo lastig. Want jij kunt bijvoorbeeld vinden dat iemand met down geaborteerd moet worden, maar zij kan vinden dat het kind dan een goed leven kan leiden.
Alimentatie, is dat een natuurrecht?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:28 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Het gaat hier om het betalen van alimentatie. Een man die gehecht is aan de foetus zal ook alimentatie betalen. Ik heb het dus over de situatie dat de man niet gehecht is aan de foetus. Omdat de vrouw áltijd in ieder geval fysiek gehecht is aan het kind én ze bovendien door haar hormoonspiegel en jaren van evolutie al vanaf het allereerste moment aangespoord wordt om zich ook psychisch aan het kind te hechten, heeft zij deze 'luxe' niet.
Conclusie: Willen sommigen hier nou serieus beweren dat een man met een even zware keuze te maken heeft en het daarom een 'gevalletje emancipatie' is met als gevolg dat de man zich van alle verantwoordelijkheid zou mogen ontdoen en zou mogen weigeren alimentatie te betalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |