abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100661025
Waarom is het de man die schuldig is als een vrouw zich laat penetreren zonder condoom? Het is de schuld van beide, seks doe je samen. En als iemand denkt dat alleen de man seks heeft ga dan maar gewoon terug naar school.... ik word er echt moe van
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:31:17 #77
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100661055
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik bekeek het ethisch.
kijk dan ook even vanuit het standpunt van het kind... wat kan die eraan doen dat pa & pa er onderling niet uitkwamen.... ?
maar het oog wil ook wat
pi_100661065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:30 schreef kingtoppie het volgende:
Waarom is het de man die schuldig is als een vrouw zich laat penetreren zonder condoom? Het is de schuld van beide, seks doe je samen. En als iemand denkt dat alleen de man seks heeft ga dan maar gewoon terug naar school.... ik word er echt moe van
Precies.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:32:02 #79
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100661097
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:31 schreef zakstront het volgende:

[..]

kijk dan ook even vanuit het standpunt van het kind... wat kan die eraan doen dat pa & pa er onderling niet uitkwamen.... ?
Niets. Heeft het kind recht op een situatie waarin papa en mama allebei voor hem zorgen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_100661105
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:31 schreef zakstront het volgende:

[..]

Gaat het puur om die paar honderd euro? Het feit dat de ouders uberhaupt niets met elkaar te maken hebben maakt niet uit?

Als dat wel uitmaakt is abortus de enige juiste keuze.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:32:28 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100661112
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:28 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
En de vrouw heeft beslissingsrecht, dus die kan er dan ook voor kiezen niet zwanger te willen worden en dus geen sex te hebben.

Het is wel fijn eh? De macht hebben?
Ja, en als die vrouw daar niet actief voor kiest, dan is het dus aan de man om actief te kiezen haar niet te bezwangeren.

Het gaat in dit topic nota bene om een man die wist dat de vrouw niet aan de pil was....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:33:15 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100661150
quote:

[..]

Ik bekeek het ethisch.
ook ethisch gezien is er geen betere methode te bedenken die zowel voor het kind als voor de vader beter is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:33:38 #83
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100661169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ook ethisch gezien is er geen betere methode te bedenken die zowel voor het kind als voor de vader beter is.
Nee, ethisch is het niet goed als een vrouw het beslissingsrecht heeft tot een x-aantal weken na de conceptie en een man tot het moment van de zaadlozing. Dit betekent dat het leven van het kind langer in handen is van mama dan van papa en er dus geen gelijkheid is of een gezamelijke verantwoordelijkheid.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:34:51 #84
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100661224

[ Bericht 100% gewijzigd door GSbrder op 12-08-2011 23:35:12 (dubbel) ]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:35:16 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100661239
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een koperspiraaltje ook. Ethische bezwaren tegen gebruikers daarvan?
Goed dat je dat aanhaalt, ik had daar nog helemaal niet zo over nagedacht (heb nog niet te maken gehad met vrouwen die zo'n spiraaltje hebben). Hier kom ik nog wel eens op terug als ik daar wel over na heb gedacht :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:35:49 #86
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100661257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Niets. Heeft het kind recht op een situatie waarin papa en mama allebei voor hem zorgen?
Elk kind is het product van een vader en een moeder, of die elkaar nu leuk vinden of niet, of ze het kind nu wilde of niet, ze zijn beide even verantwoordelijk. En mij lijkt dat ieder kind recht heeft op een vader en een moeder, als die elkaar wel kunnen schieten, dan moeten ze in elk geval beide bijdragen aan de opvoeding.
maar het oog wil ook wat
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:35:57 #87
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_100661264
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Nogmaals, condooms kunnen falen.
Ja klopt maar dan is het toch een exces? en dan is het gewoon te hopen dat man en vrouw in kwestie er samen uit komen .

Als ik het vanuit mijn eigen opinie bekijk: Stel ik zou zwanger worden ondanks anticonceptie middelen en ik wil het perse houden dan zou ik de "vader" daar niet mee lastig vallen. Ik zou het dan zelf opvoeden. Nu is dat bij mij niet aan de orde , ik weet wel zeker dat ik geen kinderen meer wil maar goed.

Een man moet er zeer zeker wat over te zeggen hebben. Maar hoe gaat dat dan? Krijg je dan niet nog veel meer abortussen ? Dan wordt er helemaal makkelijk over onveilige seks gedacht. Neuk maar raak, naast elke patatzaak staat tegenwoordig ook een abortuskliniek.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:35:58 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100661266
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, ethisch is het niet goed als een vrouw het beslissingsrecht heeft tot een x-aantal weken na de conceptie en een man tot het moment van de zaadlozing. Dit betekent dat het leven van het kind langer in handen is van mama dan van papa en er dus geen gelijkheid is of een gezamelijke verantwoordelijkheid.
Nouja, dan verbieden we abortus. Dan is die ongelijkheid weg.
Een gedicht over Maanvis
pi_100661286
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:30 schreef kingtoppie het volgende:
Het gaat niet om schuldig of onschuldig het gaat om je eigen verantwoordelijkheid nemen.

Sowieso ben je dom als je zonder condoom neukt met one night stands of scharrels.
pi_100661288
quote:

[..]

Goed verwoord. Dit dus. En aangezien er geen gelijkheid is, kan je niet de verantwoordelijkheid gelijktrekken.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:36:26 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100661291
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een koperspiraaltje ook. Ethische bezwaren tegen gebruikers daarvan?
Nou, ik weet dat de huisarts in Schubbekutteveen je daar dus voor doorstuurde naar het ziekenhuis, want Schubbekutteveen is zo Grefo dat ze daar geen ervaring mee hadden.
Met een hormoonspiraaltje weer wel trouwens :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:36:43 #92
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_100661298
quote:

[..]

Uiteraard. Maar als een vrouw onderhoud van de man eist omdat ze zelf niet aan een abortus wilt, is ze net zo stom bezig. Je kan van niemand een abortus eisen, maar ook geen levenslange onderhoudsplicht jegens een ongewenste vrucht.
eens.
pi_100661321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is de enige andere oplossing ja. Maar die vind ik persoonlijk onwenselijk.

Vrouw wil de recht op een abortus, wat ik prachtig vind. Maar neem dan ook de verantwoordelijkheid erbij.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:38:21 #94
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100661364
quote:

[..]

Ethisch is het ook niet goed dat de moeder een zoveel grotere rol speelt bij laten groeien van de vrucht en het zogen van de baby....slecht voor de gelijkheid van vader en moeder..... maar ja, wat doe je eraan...?
maar het oog wil ook wat
pi_100661373
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:36 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Het gaat niet om schuldig of onschuldig het gaat om je eigen verantwoordelijkheid nemen.

Sowieso ben je dom als je zonder condoom neukt met one night stands of scharrels.
Geen excuus om alleen de man aan te wijzen.
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:39:14 #96
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100661411
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef zakstront het volgende:

[..]

Elk kind is het product van een vader en een moeder, of die elkaar nu leuk vinden of niet, of ze het kind nu wilde of niet, ze zijn beide even verantwoordelijk. En mij lijkt dat ieder kind recht heeft op een vader en een moeder, als die elkaar wel kunnen schieten, dan moeten ze in elk geval beide bijdragen aan de opvoeding.
Ik weet niet of dit recht (positief) omgezet kan worden in een zorgplicht (negatief) voor beide ouders. Het is lastig, aangezien je drie actoren hebt bij dit proces, de belangen van het kind, die in ieder geval geen verantwoordelijkheden draagt, de belangen van de moeder (die naar mijn mening dus een verzwaarde verantwoordelijkheid draagt) en de belangen van de vader die een kortere periode heeft waarbij hij betrokken was bij de totstandkoming van het kind.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:39:54 #97
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100661436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:38 schreef zakstront het volgende:

[..]

Ethisch is het ook niet goed dat de moeder een zoveel grotere rol speelt bij laten groeien van de vrucht en het zogen van de baby....slecht voor de gelijkheid van vader en moeder..... maar ja, wat doe je eraan...?
Dat is het hele probleem hè?
Tegen de natuur kunnen we weinig veranderen, het Nederlands recht kunnen we wel aanpassen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:41:14 #98
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100661487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem hè?
Tegen de natuur kunnen we weinig veranderen, het Nederlands recht kunnen we wel aanpassen.
Ja maar wil je dan terug naar de situatie van voor de kinderalimentatieplicht? Dat een man op elk moment kan zeggen: ik heb er geen zin meer in, succes met de opvoeding?
maar het oog wil ook wat
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:42:48 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100661545
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef tuintegel het volgende:
Als ik het vanuit mijn eigen opinie bekijk: Stel ik zou zwanger worden ondanks anticonceptie middelen en ik wil het perse houden dan zou ik de "vader" daar niet mee lastig vallen. Ik zou het dan zelf opvoeden. Nu is dat bij mij niet aan de orde , ik weet wel zeker dat ik geen kinderen meer wil maar goed.
Maar op de leeftijd van 16 jaar kan een kind toch zelf naar de rechter stappen en erkenning afdwingen waardoor ook kindealimentatie betaald moet worden?
Een gedicht over Maanvis
pi_100661547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Geen excuus om alleen de man aan te wijzen.
Wie wijst alleen de man aan dan? Als zij zwanger raakt dan heeft ze toch ook haar verantwooderlijkheid?
pi_100661562
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:41 schreef zakstront het volgende:

[..]

Ja maar wil je dan terug naar de situatie van voor de kinderalimentatieplicht? Dat een man op elk moment kan zeggen: ik heb er geen zin meer in, succes met de opvoeding?
Nee, ik vind dat als de man eenmaal gekozen heeft voor de opvoeding, er geen beslissing terug is. Net zoals de vrouw dat ook niet heeft.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:43:35 #102
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100661588
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind dan ook dat indien de abortus verboden is of onmogelijk is - toegegeven: dat blijft dubieus, de trap is hier ook meermaals genoemd, de verantwoordelijkheid van de vader weer verzwaard en van de moeder weer verlicht. Alleen zijn dit soort zaken lastig mee te nemen, we houden geen rekening met gemoedsbezwaren zoals gelovigen en andere pro-life aanhangers deze hebben jegens de abortus, maar enkel met het burgerlijk recht. Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:44:11 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100661618
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:37 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dat is de enige andere oplossing ja. Maar die vind ik persoonlijk onwenselijk.

Vrouw wil de recht op een abortus, wat ik prachtig vind. Maar neem dan ook de verantwoordelijkheid erbij.
dus je wilt zeggen dat een kind met betrekking tot hoeveel geld ie krijgt gewoon pech heeft als zijn vader hem niet wou?
Een gedicht over Maanvis
pi_100661621
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:41 schreef zakstront het volgende:

[..]

Mensen vergeten blijkbaar dat die wet er niet voor niets is.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:44:50 #105
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_100661642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dit rechtvaardigt naar mijn idee het alimentatie verhaal niet... Het is natuurlijk extreem naar om zo bedrogen te worden door iemand die eigenlijk indirect zegt dat hij voor je gaat zorgen en dit niet doet... rechtvaardigt dit dat hij financieel aan je gebonden word? Ik vind van niet. Ik vind wel dat de overheid een alleenstaande moeder het financieele deel van die alimentatie (die nu betaald zou worden door de biologische vader) vergoed voor het kind.
Eigenlijk vind ik het erg maar beide ouders zouden in een contract moeten opstellen voor het kind te willen zorgen waarop alimentatie dus eigenlijk contractueel bindend is. Volgens mij moet je wel meer formulieren invullen als er een kind geboren wordt, dus dit zou niet veel uit moeten maken...

Als je een vriend hebt die je bezwangerd en je daarna in de steek laat... tjoah wil je dat kind dan wel hebben? Je hebt als vrouw niet voor niks een optie tot abortus...
(ok dit klinkt misschien makkelijk maar ik bedoel het goed... net als dat je zwanger bent van een verkrachting ofzo, zo een kind wil je niet lijkt me..)
En tóch zijn er vrouwen die het zelfs in dat geval niet over hun hart kunnen verkrijgen om het kind weg te laten halen. Vind je dat soms nietszeggend?

Nog een keer, maar nu in Jip en Janneke-taal:
- Jip en Janneke neuken.
- Janneke wordt zwanger.
- Jip wilt nog geen vader worden en gaat er als een speer vandoor / verwacht van Janneke dat ze het kind aborteert.
- Janneke's lichaam doet er al vanaf het moment van bevruchting alles aan om het kind in leven te houden.
- Janneke besluit het kind te houden omdat ze het al vanaf het prille begin als een leven, tastbaar kind ziet.
- Jip weigert voor het kind dat zijn genen draagt te zorgen. Nou ja, zorgen, hij weiger basisondersteuning voor zijn kind. Tsja... Had ze maar abortus moeten plegen. Een levend wezen uit zich weg laten zuigen, omdat Jip dit wil. Jip is namelijk een gevoelloze zak die liever een vrouw een potentieel trauma bezorgt (Nee, abortus doe je niet "zomaar". :')) dan dat hij zijn kind financieel steunt, zonder er verder ook maar enige andere verplichting toe te hebben.

Jip en Janneke zijn er beiden verantwoordelijk voor dat Janneke zwanger is. Jip hoeft volgens jou alleen maar te roepen dat hij geen kind wil om zich van alle verantwoordelijkheid te ontdoen. Janneke moet op zijn minste een levend wezen uit haar eigen lichaam laten verwijderen...
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:45:04 #106
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100661648
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat als de man eenmaal gekozen heeft voor de opvoeding, er geen beslissing terug is. Net zoals de vrouw dat ook niet heeft.
Ja en die keuze maakt hij dus op het moment dat hij zijn pik in een vrouw steekt...want een condoom kan nu eenmaal falen en een vrouw kan nu eenmaal kiezen om geen abortus te nemen.
maar het oog wil ook wat
pi_100661660
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou het wel vrij laat zijn als je op dag 24 van je cyclus nog een eisprong hebt....

Misschien moet je over een dag of 3 nog maar eens een testje doen, maar persoonlijk denk ik dat je zo rond de 22ste zwanger bent geworden, dus ik weet niet met wie je het toen gedaan hebt, maar dat weet jij vast wel.
Ik ben nu aan het twijfelen over welke zaterdag het was, maar mijn menstruatie is nu ook over tijd. Ik ga komende week naar de dokter
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:45:49 #108
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100661668
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Exact, dit heeft betrekking op de periode waarin de situatie nog niet onomkeerbaar is. Wanneer een kind eenmaal geboren is, een man de baby heeft erkend als de zijne en er sprake is van een gezin, kan een man niet (straffeloos) zijn zorgplicht ontduiken. Echter, indien er nog allerlei opt outs te nemen zijn, zoals een morning after pill, abortus of adoptie en de vrouw weigert deze stelselmatig en absoluut, is de man beperkt aansprakelijk. Beperkter dan de vrouw, that is.
pi_100661687
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:42 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Wie wijst alleen de man aan dan? Als zij zwanger raakt dan heeft ze toch ook haar verantwooderlijkheid?
Genoeg mensen in dit topic ''dan moet hij zijn lul maar niet in haar steken'' ''dan had hij maar geen seks moeten hebben'' daar word ik gewoon gek van, dat slaat namelijk nergens op.
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:46:26 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100661688
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind dan ook dat indien de abortus verboden is of onmogelijk is - toegegeven: dat blijft dubieus, de trap is hier ook meermaals genoemd, de verantwoordelijkheid van de vader weer verzwaard en van de moeder weer verlicht. Alleen zijn dit soort zaken lastig mee te nemen, we houden geen rekening met gemoedsbezwaren zoals gelovigen en andere pro-life aanhangers deze hebben jegens de abortus, maar enkel met het burgerlijk recht. Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.
Aha dus omdat het in een flits gebeurt is de man niet aansprakelijk voor de gevolgen _O-
Zullen we ook maar een ontoerekeningsvatbaarheidsclausule er in zetten, dat als je dronken was toen je een kind verwekte dat je dan geen alimentatie hoeft te betalen? :D
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:46:48 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100661703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Genoeg mensen in dit topic ''dan moet hij zijn lul maar niet in haar steken'' ''dan had hij maar geen seks moeten hebben'' daar word ik gewoon gek van, dat slaat namelijk nergens op.
Weet jij niet waar kinderen vandaan komen dan?
Een gedicht over Maanvis
pi_100661723
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus je wilt zeggen dat een kind met betrekking tot hoeveel geld ie krijgt gewoon pech heeft als zijn vader hem niet wou?
Ik neem aan dat de vrouw in die ~20 weken eens goed kijkt of ze het wel kan betalen voordat ze eraan begint? Als ze uit principe geen abortus wilt, en geen kind kan betalen moet ze immers geen sex hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:45 schreef zakstront het volgende:

[..]

Ja en die keuze maakt hij dus op het moment dat hij zijn pik in een vrouw steekt...want een condoom kan nu eenmaal falen en een vrouw kan nu eenmaal kiezen om geen abortus te nemen.
Zoals GSbrder zegt:

quote:
Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:48:44 #113
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100661782
quote:

[..]

Die mensen zeggen niet dat de vader alleen verantwoordelijk is, maar dat hij MEDE-verantwoordelijk is, samen met de moeder.
maar het oog wil ook wat
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:48:59 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100661791
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:47 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de vrouw in die ~20 weken eens goed kijkt of ze het wel kan betalen voordat ze eraan begint? Als ze uit principe geen abortus wilt, en geen kind kan betalen moet ze immers geen sex hebben.

Nu zeg je dus dat de man én de vrouw schuldig zijn aan het verwekken vna het kind.
Dus is het toch ook logisch dat je allebei betaalt? :D
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:49:45 #115
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100661816
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aha dus omdat het in een flits gebeurt is de man niet aansprakelijk voor de gevolgen _O-
Zullen we ook maar een ontoerekeningsvatbaarheidsclausule er in zetten, dat als je dronken was toen je een kind verwekte dat je dan geen alimentatie hoeft te betalen? :D
Secundum quid en hellend vlak argumentatie. Ik stel enkel dat de beslissing van de man voor een kind veel overhaaster is, wellicht minder doordrongen van de gevolgen en veel minder te overdenken is dan die van de vrouw. Natuurlijk komen er allerlei argumenten boven tafel als de zwangere vrouw die een tikkende hormonentijdbom is of de gevoelens die het ongeboren kind bij haar opwekt, maar dit zijn allemaal overpeinzingen die een man zich niet kan permitteren voor de daad.

Een beetje vreemd dat dit geridiculiseerd moet worden, maar het mag toch geen groot wonder heten dat de bedenktijd voor een vrouw een tikje langer is dan die van de man?
pi_100661823
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nu zeg je dus dat de man én de vrouw schuldig zijn aan het verwekken vna het kind.
Dus is het toch ook logisch dat je allebei betaalt? :D
Ware het niet dat de vrouw eronderuit kan komen als ZIJ dat wilt. De man niet. Die is overgeleverd aan de vrouw.
pi_100661844
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Weet jij niet waar kinderen vandaan komen dan?
Seks doe je samen.
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:51:03 #118
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100661873
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:49 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ware het niet dat de vrouw eronderuit kan komen als ZIJ dat wilt. De man niet. Die is overgeleverd aan de vrouw.
als hij geneukt heeft wel, tot dat moment heeft hij de zaken volledig zelf in de hand
maar het oog wil ook wat
pi_100661889
quote:

[..]

Hij is mede verantwoordelijk maar hij moet niet zeiken als een vrouw zwanger wordt terwijl hij zelf geen bescherming heeft gebruikt. Sorry dan ben je gewoon de lul, klaar! Dan ben je echt dom geweest.

En ja condooms kunnen falen maar dat gebeurt alleen in 12 procent van de gevallen. En dan moet toevallig die chick op dat moment dat die condoom is geklapt ook nog eens aan het ovuleren zijn.
pi_100661930
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:51 schreef zakstront het volgende:

[..]

als hij geneukt heeft wel, tot dat moment heeft hij de zaken volledig zelf in de hand
Ja, dat is met beetje ongeluk 2 minuten. De vrouw heeft 221760 minuten.
pi_100661938
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:51 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Hij is mede verantwoordelijk maar hij moet niet zeiken als een vrouw zwanger wordt terwijl hij zelf geen bescherming heeft gebruikt. Sorry dan ben je gewoon de lul, klaar! Dan ben je echt dom geweest.

En ja condooms kunnen falen maar dat gebeurt alleen in 12 procent van de gevallen. En dan moet toevallig die chick op dat moment dat die condoom is geklapt ook nog eens aan het ovuleren zijn.
Wat nou wilt de man niet dat het kindje weggehaald wordt... nee het is het lichaam van de vrouw...
Rustig aan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:53:16 #122
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100661946
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:49 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dat klopt, zo is het nou eenmaal :). Maar feit blijft dat als je de verwekker van een kind bent dat je er dan vanaf het moment van verwekking verantwoordelijk voor bent, net zoals de vrouw :).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:53:28 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100661955
Wil je werkelijk naar zo’n harde beslissing NaughtyBuns?
Dus als de abortus wordt afgeschaft, is dat niet erg, want dan heeft een vrouw gewoon dezelfde termijn als de man en dan ben je gewoon de lul als er iets mis gaat?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:54:05 #124
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_100661986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:51 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

zij zijn beiden verantwoordelijk maar zij moeten niet zeiken als een vrouw zwanger wordt terwijl ze samen geen bescherming heeft gebruikt. Sorry dan ben je gewoon de lul, klaar! Dan ben je echt dom geweest.
Gefixed, ze doen het samen, dan moeten ze ook samen achter de gevolgen staan, niet een van de twee die dan de ander tegen zijn zin in mee sleurt. Zij wilt het kind houden, prima, dan is dat HAAR keuze, na iets wat ze SAMEN gedaan hebben, maar niet de ZIJNE.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_100662047
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:54 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Gefixed, ze doen het samen, dan moeten ze ook samen achter de gevolgen staan, niet een van de twee die dan de ander tegen zijn zin in mee sleurt. Zij wilt het kind houden, prima, dan is dat HAAR keuze, na iets wat ze SAMEN gedaan hebben, maar niet de ZIJNE.
Precies.

Een systeem waar we dobbelen wie de beslissing heeft is ook goed.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:55:35 #126
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100662050
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Secundum quid en hellend vlak argumentatie. Ik stel enkel dat de beslissing van de man voor een kind veel overhaaster is, wellicht minder doordrongen van de gevolgen en veel minder te overdenken is dan die van de vrouw. Natuurlijk komen er allerlei argumenten boven tafel als de zwangere vrouw die een tikkende hormonentijdbom is of de gevoelens die het ongeboren kind bij haar opwekt, maar dit zijn allemaal overpeinzingen die een man zich niet kan permitteren voor de daad.

Een beetje vreemd dat dit geridiculiseerd moet worden, maar het mag toch geen groot wonder heten dat de bedenktijd voor een vrouw een tikje langer is dan die van de man?
De abortuswetgeving gaat er wel vanuit dat het besluit in goed overleg is genomen. Als de arts de indruk heeft dat de vrouw in kwestie overhaast of gedwongen gehandeld heeft mag ie de abortus niet uitvoeren :). Dus de bedenktijd van de man telt weldegelijk mee.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:55:45 #127
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100662058
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:47 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Zoals GSbrder zegt:

[Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.]
Vrouwen hebben de mogelijkheid een abortus te laten plegen, maar dat is een lichamelijk en psychisch zware ingreep (er loopt hier nu een topic van iemand die van die beslissing 11 jaar geleden nog last heeft) waar sommige vrouwen soberso bezwaren tegen hebben. Daarom staat in de wet dat vrouwen op geen enkele wijze gedwongen kunnen worden tot abortus, dus ook niet omdat ze anders de opvoeding van het kind zelf maar moeten betalen.
maar het oog wil ook wat
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:56:43 #128
351921 CruellaDeVil
pi_100662090
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef zakstront het volgende:

[..]

Vrouwen hebben de mogelijkheid een abortus te laten plegen, maar dat is een lichamelijk en psychisch zware ingreep (er loopt hier nu een topic van iemand die van die beslissing 11 jaar geleden nog last heeft) waar sommige vrouwen soberso bezwaren tegen hebben. Daarom staat in de wet dat vrouwen op geen enkele wijze gedwongen kunnen worden tot abortus, dus ook niet omdat ze anders de opvoeding van het kind zelf maar moeten betalen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:57:25 #129
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100662124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De abortuswetgeving gaat er wel vanuit dat het besluit in goed overleg is genomen. Als de arts de indruk heeft dat de vrouw in kwestie overhaast of gedwongen gehandeld heeft mag ie de abortus niet uitvoeren :). Dus de bedenktijd van de man telt weldegelijk mee.
De vrouw hoeft bij de arts niet eens te melden wie de vader is, last time I checked :?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:57:48 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100662139
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:54 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ze hebben SAMEN gesekst, dat was een GEZAMELIJKE keuze. Het gevolg is een kind en dus zijn die gevolgen voor hun beiden :).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:58:11 #131
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100662155
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:52 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ja, dat is met beetje ongeluk 2 minuten. De vrouw heeft 221760 minuten.
ja het is oneerlijk verdeeld, maar daar staat tegenover dat de vrouw die baby 9 maanden moet meezeulen en daarna door een vrij klein gaatje naar buiten moet duwen....wil je ruilen?
maar het oog wil ook wat
pi_100662161
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef zakstront het volgende:

[..]

Dus je moet ze maar betalen omdat ze anders ongelukkig kunnen zijn?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ze hebben SAMEN gesekst, dat was een GEZAMELIJKE keuze. Het gevolg is een kind en dus zijn die gevolgen voor hun beiden :).
Jij lijkt de hele bedenktijd van de vrouw volledig over te slaan?
pi_100662181
quote:

[..]

Een vrouw kan het ontlopen door abortus, de man niet... Wat nou als de man het kindje wilt houden en de vrouw niet?
Rustig aan.
pi_100662191
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef zakstront het volgende:

[..]

ja het is oneerlijk verdeeld, maar daar staat tegenover dat de vrouw die baby 9 maanden moet meezeulen en daarna door een vrij klein gaatje naar buiten moet duwen....wil je ruilen?
Als ik dan alle verantwoordelijkheid zelf heb, ja hoor. Dan weet ik dat ik voor abortus kies.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:59:36 #135
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100662209
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef zakstront het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een zwak argument.
De vrouw weet dat het kind dat ze meezeult van haar is. De man vertrouwt er op dat die vrouw zijn vrucht draagt.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:59:39 #136
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_100662214
quote:

[..]

Als je zo redeneert is abortus nooit een optie. Het blijft erbij dat bij deze gezamenlijke keuze, de vrouw de enige is met een keuze, wat is daar gezamenlijk aan?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_100662222
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Een vrouw kan het ontlopen door abortus, de man niet... Wat nou als de man het kindje wilt houden en de vrouw niet?
Dat ook nog eens. De vrouw kan ook niet gedwongen worden om zwanger te blijven. Kortom de man die kan alleen advies geven.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:00:27 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100662256
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zo zit onze voortplanting nou eenmaal in elkaar, daar verander je niets aan!
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:01:02 #139
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100662281
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vrij deterministisch is dat wel.
Onze voortplanting zit ook zo in elkaar dat een vrouw de zorg voor de opvoeding draagt.
Daar verander je niets aan!
pi_100662300
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat nou als je als man eist dat de vrucht overgeplaatst wordt? Krijg je dan ook alimentatie van de vrouw voor het opvoeden van het kind?
Rustig aan.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:01:51 #141
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_100662316
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dus je moet ze maar betalen omdat ze anders ongelukkig kunnen zijn?

nee omdat het kind anders ongelukkig kan zijn
maar het oog wil ook wat
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:01:51 #142
351921 CruellaDeVil
pi_100662317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een zwak argument.
De vrouw weet dat het kind dat ze meezeult van haar is. De man vertrouwt er op dat die vrouw zijn vrucht draagt.
Nou, wat een sterk argument. :') Dan doet laat hij maar een vaderschapstest uitvoeren. Dat kan nog tot vijf jaar na de geboorte.
pi_100662360
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat nou wilt de man niet dat het kindje weggehaald wordt... nee het is het lichaam van de vrouw...
Ja dat is fucked up! Je kan moeilijk een vrouw dwingen om een zwangerschap uit te zitten..het is nu eenmaal de situatie dat het vrouwelijk geslacht het kind moet dragen voor 9 maanden met alle bullshit die er bij komt kijken en het kind moet baren.

Stel het zou mogelijk zijn om een zwangerschap volledig buiten de baarmoeder plaats te laten vinden dan kan idd een man beslissen ik wil dat kind houden en voor het kind zorgen en dan moet de vrouw maar alimentatie betalen als ze de meeste draagkracht heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaughtyBuns op 13-08-2011 00:10:51 (spelling) ]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:03:15 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100662366
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:59 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Als je zo redeneert is abortus nooit een optie. Het blijft erbij dat bij deze gezamenlijke keuze, de vrouw de enige is met een keuze, wat is daar gezamenlijk aan?
nee, de man en de vrouw hebben allebei een keuze om geen kinderen te krijgen, de vrouw heeft alleen een extra optie en dat is abortus.
en da's een optie die ik persoonlijk emotioneel en lichamelijk zo zwaar vind dat niemand hem bij een vrouw zou moeten kunnen opleggen, ook niet onder emotionele dwang als 'je krijgt geen cent van me' of 'ik ga anders bij je weg'.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:03:42 #145
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100662380
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:01 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Nou, wat een sterk argument. :') Dan doet laat hij maar een vaderschapstest uitvoeren. Dat kan nog tot vijf jaar na de geboorte.
Daar is tot het 16e levensjaar de toestemming van de moeder voor nodig en tussen het 12e en 16e levensjaar de toestemming van moeder en kind. Als ik het wetboek goed geinterpreteerd heb.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:05:09 #146
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100662442
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat nou als je als man eist dat de vrucht overgeplaatst wordt? Krijg je dan ook alimentatie van de vrouw voor het opvoeden van het kind?
Dat is nu niet mogelijk, maar als het mogelijk zou zijn zou het met de huidige wetten zo zijn dat de vrouw inderdaad alimentatie moet betalen :). Dat is nu overigens ook al zo als de vrouw het kind na de geboorte bij de vader dumpt en niets van zich laat horen.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:06:03 #147
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_100662478
Als ik het zo allemaal teruglees, al die paniekberichten van ik heb geen keuze.. wat ben ik dan blij dat die ellende voor mij niet opgegaan is. Ik heb altijd alles eraan gedaan om niet zwanger te worden tot de persoon kwam waarmee ik dat wel wilde en hij ook vader wilde worden.

Zo zouden meer mensen moeten denken, niet zomaar neuken met het idee: als ik zwanger ben blijft hij wel bij me of we zien wel, abortus is zo gedaan, of simpelweg helemaal niet nadenken.
pi_100662485
Mwah ok... Ik begin er meer begrip voor te krijgen maar ik vind het gewoon enorm kut dat mannen chantabel zijn aan een vrouw die een kindje wilt die je vertrouwd dat ze wel de pil geslikt heeft....
Daarnaast een verkrachte vrouw die een kindje houdt die krijgt geen alimentatie... -.- lekker geregeld ook weer hè?
Rustig aan.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:08:27 #149
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100662581
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef tuintegel het volgende:
Als ik het zo allemaal teruglees, al die paniekberichten van ik heb geen keuze.. wat ben ik dan blij dat die ellende voor mij niet opgegaan is. Ik heb altijd alles eraan gedaan om niet zwanger te worden tot de persoon kwam waarmee ik dat wel wilde en hij ook vader wilde worden.

Zo zouden meer mensen moeten denken, niet zomaar neuken met het idee: als ik zwanger ben blijft hij wel bij me of we zien wel, abortus is zo gedaan, of simpelweg helemaal niet nadenken.
Abortus is niet zomaar iets. Het onderwerp van deze kwestie (Amor.Amor) wist zelfs niet eens dat het kindje dat ze met zich meedraagt al een hartslag heeft. Veel mensen denken er pas over na wat het eigenlijk inhoudt als ze zwanger zijn.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:09:35 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100662621
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef kingtoppie het volgende:
Mwah ok... Ik begin er meer begrip voor te krijgen maar ik vind het gewoon enorm kut dat mannen chantabel zijn aan een vrouw die een kindje wilt die je vertrouwd dat ze wel de pil geslikt heeft....
Daarnaast een verkrachte vrouw die een kindje houdt die krijgt een alimentatie... -.- lekker geregeld ook weer hè?
Geen of een alimentatie?
En waarom heb je het over een verkrachte vrouw die alimentatie krijgt? Het is het kind dat het krijgt hoor :').
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')