quote:Rellen Londen eisen leven
AMSTERDAM - De rellen in Groot-Brittannië hebben een eerste leven geëist. Een 26-jarige man die in de nacht van maandag op dinsdag werd neergeschoten in het Zuid-Londense Croydon, is dinsdag aan zijn verwondingen bezweken.
Dat meldt de BBC op basis van informatie van de Londense politie.
quote:Cameron roept parlement terug om crisis
(Novum/AP) - LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft dinsdag het parlement teruggeroepen van reces om de crisis in Londen en andere Engelse steden te bestrijden. Cameron zei niet het leger te zullen inzetten om de orde te herstellen. Tim Godwin, commissaris van Scotland Yard, deelde mee dat alle verloven van politieagenten zijn ingetrokken.
Cameron roept parlement terug om crisis
Cameron sprak van 'misselijke' taferelen in Londen, die hard zullen worden aangepakt. De komende 24 uur worden zestienduizend agenten ingezet. Momenteel zijn 450 personen ingerekend, maar dit aantal neemt de komende dagen nog veel verder op, beloofde hij. De premier veroordeelde de rellen en plunderingen, die veelal door jongeren worden gepleegd. "Als je oud genoeg bent om deze misdrijven te plegen, ben je oud genoeg om de straf te ondergaan", zei hij.
quote:NOS: Live rellen Engeland
11.09 uur: politie zet zwaarder geschut in
De politie in Londen zet sinds vanochtend zwaarder geschut in om een einde te maken aan de rellen. Er rijden gepantserde voertuigen door de straten bij station Clapham Junction. Het gaat om 'Jenkels', een soort zwaar bepantserde politiebusjes. Ze werden ingezet nadat relschoppers een kledingwinkel in lichterlaaie hadden gezet en winkels hadden geplunderd.
10.56 uur: Rellen kosten verzekeraars tientallen miljoenen
Drie nachten rellen in Londen en andere grote steden gaan Britse verzekeraars waarschijnlijk tientallen miljoenen ponden. "Het is nog te vroeg om het volledige beeld van de schade te hebben, maar verzekeraars zijn druk aan het werk om alle claims te verwerken. Daarna hebben we een precies beeld van de totale kosten."
10.38 uur: Engeland - Nederland gaat niet door
De oefenwedstrijd Engeland - Nederland gaat niet door in verband met de rellen in Londen. Dat heeft de KNVB bevestigd.
09.37 uur: Premier Cameron houdt crisisbijeenkomst
Een speciaal crisisteam onder leiding van de Britse premier Cameron komt rond 10.00 uur bij elkaar. De zogenoemde Cobra-groep moet een strategie verzinnen om de rellen tegen te gaan. Ook zal een verklaring worden gezocht waarom de autoriteiten volledig verrast zijn door de geweldsuitbarsting. Premier Cameron brak gisteren zijn vakantie in Italië af vanwege de rellen
quote:Onrusten verspreiden zich over andere steden
(Novum/AP) - LONDEN - De golf van geweld en plunderingen in Londen heeft zich nu ook verspreid naar drie andere steden, waaronder Liverpool. In Londen gingen jongeren maandagnacht opnieuw op rooftocht. Zij staken gebouwen, voertuigen en vuilnisbakken in brand, plunderden winkels en bekogelden de politie met flessen en vuurwerk. In enkele districten waar het geweld het hevigst was, zette de politie pantservoertuigen in.
Geïnspireerd door de onlusten in Londen, gingen ook in Birmingham, Bristol en Liverpool jongeren de straat op. De autoriteiten erkenden bijna niet bij machte te zijn om het geweld in te dammen.
Waar eerst gewezen werd naar armoede, bezuinigingen en werkloosheid als onderliggende oorzaken voor de onrust, lijkt het er nu sterk op dat veel jongeren worden aangetrokken door het spannende vooruitzicht van geweldplegingen, vandalisme en plunderingen. "Kom, sluit je aan bij de pret", riep een jongere in de Londense buitenwijk Hackney, waar winkelpuien het moesten ontgelden en auto's in brand werden gestoken.
In sommige wijken konden relschoppers vrijwel ongestraft hun gang gaan. Restaurants en winkels in heel Londen sloten de deuren uit voorzorg eerder.
De chaos verspreidde zich maandagnacht over de hele stad, van de armoedige buitenwijken aan de rand van de stad tot chique buurten als Notting Hill in het centrum. De Londense ambulancedienst zei zestien personen te hebben behandeld. Vijftien van hen zijn in het ziekenhuis opgenomen. De politie verrichtte 334 arrestaties. Drie personen zijn aangeklaagd voor poging tot moord op een politieagent, die zij in Noord-Londen met hun auto hadden aangereden.
Na het ochtendgloren keerde de rust weer in de Britse hoofdstad. De meeste relschoppers keerden huiswaarts, uit vrije wil of daartoe gedwongen door de politie.
In Birmingham, een kleine tweehonderd kilometer ten noordwesten van Londen, vielen tientallen lieden eveneens winkels aan. De politie arresteerde 35 personen. In Bristol waren honderdvijftig relschoppers op de been en ook in Liverpool werd de confrontatie met de politie gezocht.
tijd om in te grijpen dusquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:19 schreef StephanL het volgende:
Veel mensen op straat bij RT, wordt steeds meer.
Iedereen loopt ook rustig langs de ME
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:19 schreef Caland het volgende:
Maar overal zijn dus rellen uitgebroken, maar alle camera's zijn in Londen waar niks gebeurt.
FAIL.
Neem even een iPad 2 meequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Dit weekend ga ik de toerist uithangen in London. Kan dat nog een beetje?
Kevlar potje en scherfvest mee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Je bent toch een soldaatje? Neem je Diemaco maar mee!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Extra kleding meenemen voor het geval dat je een negert tegenkomt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Maar levend wel dus?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik zou er niet dood mee gevonden willen wordenApple...
Ga in je pietenpak!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Extra kleding meenemen voor het geval dat je een negert tegenkomt?
Typische apple hater reactie.... elk topic omtoveren in een Apple bash topicquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik zou er niet dood mee gevonden willen wordenApple...
onder anderequote:
Ben benieuwd wanneer het omslaatquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:22 schreef larry_flynt het volgende:
HEt wordt steeds drukker op RT met mensen die naar de ME aan het kijken zijn
Ja ik snap wel wat je bedoelt... maar goedquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
We laten ons collectief naar de slachtbank voeren, en ook jij loopt in de kudde mee.
met hun gestolen blackberries kijken ze op rt.com waar de politie isquote:
LOL ja. Ik dacht dat het zijn baan was.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:22 schreef popolon het volgende:
Zit steeds dezelfde joker topics te openen?
Hmmmm... schiet me dan toch maar doodquote:
In hartje London is nog niks aan de hand.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hmmmm... schiet me dan toch maar dood
Nee, maar effe serieus, is het in de toeristische buurten en OV/trein een beetje te doen, of zal dat ook ruk zijn (komend weekend)? Het liefst dus een reply van een Londenaar, zoals die al eerder hier postte.
Boeit dat wat nu?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:22 schreef popolon het volgende:
Maak kennis met Ajacied422, hij geilt erop.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:22 schreef popolon het volgende:
En dan zo met je bmx over zn tenen heen rijdenquote:
Hij is 13.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:22 schreef popolon het volgende:
Het is eerder kansloos dat iemand denkt dat iedereen producten van Apple zou willen hebben. Ik zie dat als belediging van mijn persoon. Maar goed... Disregard.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:22 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Typische apple hater reactie.... elk topic omtoveren in een Apple bash topic
Kansloos
Kneusje... zeg ik ergens dat jij een apple moet hebben?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:24 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het is eerder kansloos dat iemand denkt dat iedereen producten van Apple zou willen hebben. Ik zie dat als belediging van mijn persoon. Maar goed... Disregard.
Ik had ze preventief neergeknuppeldquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:24 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Heb het idee dat ze gewoon een praatje staan te maken...
Wachten tot de avondklok ingaat en dan hard d'r opquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:25 schreef IrishBastard het volgende:
Overigens, hoe zouden die ME'ers zich daar nu voelen. Een steeds groter wordende groep, en je kunt alleen maar afwachten en hopen dat ze niet gaan rellen
www.defabeltjeskrant.nlquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:25 schreef -Datdus- het volgende:
Waar las ik nou dat in Amerika ook een paar gekkies dit van plan zijn?
Link was net gepost, was in Philly.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:25 schreef -Datdus- het volgende:
In 2010 jaquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Link was net gepost, was in Philly.
In Los Angeles habben ze iets dergelijks al mee gemaakt, in 1992 ofzo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:25 schreef -Datdus- het volgende:
Waarom post iemand dat dan. Irritant.quote:
al bezigquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:25 schreef -Datdus- het volgende:
Dat eerste item is zo te zien verwijderdquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:25 schreef Ketchupcurry het volgende:
5000% increase in baseball bat sales on Amazon UK last 24 hours.
http://www.amazon.co.uk/gp/movers-and-shakers/sports/
Net werd er op RT gezegd dat dit overduidelijk geen protest is om een sociale statement te maken maar dat dit jongeren zijn die gewoonweg op een asociale en nutteloze manier rellen schoppenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ah...van niet-blanken, naar negers, naar zwarten naar nikkers...what's next?
ja dat vond ik ook alquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:27 schreef Stezo het volgende:
Waarom zit RT steeds in een middenstandwijk te filmen? Waren daar eerder rellen ofzo. Het ziet er zo vredig uit namelijk.
quote:
tot de camera op een willekeurige straathoek inzoomt, daar ziet het zwart van de hangjongerenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:27 schreef Stezo het volgende:
Waarom zit RT steeds in een middenstandwijk te filmen? Waren daar eerder rellen ofzo. Het ziet er zo vredig uit namelijk.
Mooie soupquote:
Nee, hoeft ook niet, is alleen een heli.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:29 schreef larry_flynt het volgende:
Heeft RT geluid? Bij mij niet namelijk
Jij post iets en dan ligt het weer aan een ander? huilie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:27 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
Net werd er op RT gezegd dat dit overduidelijk geen protest is om een sociale statement te maken maar dat dit jongeren zijn die gewoonweg op een asociale en nutteloze manier rellen schoppen
Mensen als jij zorgen er gewoon voor dat je nooit dit soort problemen kan bespreken want dan krijg je altijd taferelen waarvan mensen als jij moord en brand roepen. Met een kinderachtig vingertje wijs je naar mij en roep je "oh jee! je zei nikker! Je bent een racist!"
Je ziet toch godverdomme overduidelijk negers in beeld? Dat ze zich als een onderontwikkelde verwende kutkind gedragen en zomaar rellen gaan schoppen ZONDER EEN STATEMENT TE MAKEN, ja! Dat haalt mij het bloed onder de nagels vandaan en dan floept het er gewoon ineens uit. Maar dat komt niet alleen door de rellen, dat komt voornamelijk door simpele wereldvreemde figuren zoals jij!
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Was te verwachten.
Wie is datquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Was te verwachten.
Blijft leukquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Was te verwachten.
[ afbeelding ]
Was te verwachten.
quote:
Hoop het ook, lekker weer daar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:32 schreef FireFox1 het volgende:
Mijn benieuwen of dit ook overwaait naar Nederland
Wat zijn die Engelsen ook gay he. Struinen ze eerst met een opblaasbare gifslang door de straten van Londen om vervolgens een LP van ABBA te scorenquote:
ik hoop het, mijn tv doet het niet zo goed meerquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:32 schreef FireFox1 het volgende:
Mijn benieuwen of dit ook overwaait naar Nederland
Niet als je hem op een dag wel 300 keer voorbij ziet komenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:32 schreef maxburger het volgende:
Die confused.com reclame is best hilarisch.
and there's morequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat zijn die Engelsen ook gay he. Struinen ze eerst met een opblaasbare gifslang door de straten van Londen om vervolgens een LP van ABBA te scoren.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:33 schreef ouderejongere het volgende:
ik hoop het, mijn tv doet het niet zo goed meer
Goeie vraag.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:34 schreef De_Nuance het volgende:
Hoe hielden de rellen in de jaren '80 op ? Of die in Frankrijk?
Hebben mensen op een gegeven moment zoiets van, ja Ok en nu gaan we normaal doen?
Wat is het keerpunt.
Ja, op een zeker moment valt er niks meer te roven, gaat de lol er af en dooft het uit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:34 schreef De_Nuance het volgende:
Hebben mensen op een gegeven moment zoiets van, ja Ok en nu gaan we normaal doen?
Wat is het keerpunt.
Dat vroeg ik mij ook af vanmiddagquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:34 schreef De_Nuance het volgende:
Wat is het keerpunt.
"Looting Queen"quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:33 schreef alors het volgende:
ABBA jatten, daar gaat je street credibility
Noodtoestand, 18.000 man politie incl. semi-militaire, deportaties etcquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:34 schreef De_Nuance het volgende:
Wat is het keerpunt.
Ik krijg gewoon RSI van het tabben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:36 schreef SeculasStatius het volgende:
Ik heb meer monitoren nodig merk ik. 2 is niet genoeg.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:36 schreef Gorgrealis het volgende:
Ik ben echt bang dat het vandaag of morgen afgelopen is met die rellen, dan heb ik nog steeds paar dagen vakantie en verveel ik me rot
Ga met je mesje zwaaien in Woensel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:36 schreef Gorgrealis het volgende:
Ik ben echt bang dat het vandaag of morgen afgelopen is met die rellen, dan heb ik nog steeds paar dagen vakantie en verveel ik me rot
Ga zelf rellen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:36 schreef Gorgrealis het volgende:
Boek tickets naar London en hou het vlammetje brandend.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:36 schreef Gorgrealis het volgende:
Zo hé, zoek een hobby.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:36 schreef Gorgrealis het volgende:
twitter:mpoppel twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 20:36:18ITV: Several large groups are smashing shop widows indiscriminately across central Manchester. reageer retweet
Het schiet niet op hé. Gelukkig heeft RT geen audio, kan ik op de achtergrond luisteren naar de talkingheads van de beeb of sky.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon RSI van het tabben.
[ afbeelding ]
Was te verwachten.
slechte paint. valt te veel opquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:38 schreef Nober het volgende:
Binnenkort bij je lokale supermarkt
[ afbeelding ]
http://london.craigslist.co.uk/quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:37 schreef Bosbeetle het volgende:
wat is de marktplaats van england
Ik verwacht veel dingen als "flatscreen, lichte beschadiging af te halen tegen kleine vergoeding"
In Frankrijk is martial law state of emergency verklaard, maar verder geen idee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:34 schreef De_Nuance het volgende:
Wat is het keerpunt.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:39 schreef Spezza19 het volgende:
the police in london with be using persil tonight
with the water cannons
to stop the coloured running
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:40 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Adidas en Nike, dat zijn kennelijk sponsors.
*proestquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:39 schreef Spezza19 het volgende:
the police in london will be using persil tonight
with the water cannons
to stop the coloured running
![]()
![]()
Gelukkig is er nog humor!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:40 schreef Caland het volgende:
[..]
KOMT ALLEMAL OP HET BORDJE VAN HENK EN INGRID
www.google.comquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:40 schreef -Datdus- het volgende:
Waar kan ik foto's vinden om te soepen?
Meer politie inzet (jaren 80) , leger inzetten(LA '92), noodtoestand afkondigen(Parijs '05), ik denk niet dat er een universele oplossing bestaat tegen lokale rellen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:34 schreef De_Nuance het volgende:
Wat is het keerpunt.
Resolutie is niet super maar probeer deze: http://uk.reuters.com/article/slideshow/idUKTRE7752QX20110809#a=1quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:40 schreef -Datdus- het volgende:
Waar kan ik foto's vinden om te soepen?
De tijd van onbaatzuchtige hippies is helaas voorbij.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:42 schreef De_Nuance het volgende:
Wat kan de mensheid lelijk zijn toch , onvoorstelbaar.
Ik heb altijd al een soort van afkeer gehad van hebzuchtige mensen , maar als ik die gretigheid zie waarmee ze die spullen uit de winkels halen.
Dat vind ik niet mooi.
misschien op zoek naar iets meer actie?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:43 schreef larry_flynt het volgende:
HAhaha RT helicopter gaat tanken denk ik
wat is eigenlijk dat grote witte veld?quote:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vind het ook een beetje raar dat al die fotosoeps in dit topic terecht komen.. Doe dat in onzin ofzo..
Komt omdat er niks gebeurt in London!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vind het ook een beetje raar dat al die fotosoeps in dit topic terecht komen.. Doe dat in onzin ofzo..
Voorspelbare reactie. De bal altijd op de ander gooien en denken dat je zo je handen in onschuld wast. Je weet dondersgoed wat ik bedoel en volgens mij realiseer je ook dat ik stiekem gewoon een beetje gelijk heb.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij post iets en dan ligt het weer aan een ander? huilie.
Oh was het diequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Net zag je het stadion van West Ham
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:45 schreef Daywalk3r het volgende:
[ afbeelding ]
Kon 't niet laten. Betere uitsnede heb ik niet.
Ja, Stratford.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |