koersen zijn normaal de geprojecteerde winsten verdisconteerd in de huidige koers. Het gaat er dus om wat je verwacht wat de toekomstige winsten gaan worden..Die verwachtingen kunnen snel veranderen..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
speculatieve achtbaan, niet economisch. Of is het GDP opeens met 20% gekrompen in twee weken?
Er moest een handelaar plassen, en nu hebben ze de handel even stilgelegt.quote:
Je vergeet hierbij een factor piramidespel en een factor Greater Fool Theory. Over het algemeen zijn koersen niet alleen gebaseerd op winstverwachtingen, maar ook op "iemand anders wil m'n aandelen straks wel voor meer kopen".quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:49 schreef the85mc het volgende:
[..]
koersen zijn normaal de geprojecteerde winsten verdisconteerd in de huidige koers.veranderen.
je bedoelt "ik hoop dat ik het morgen goeiekoper ken kopen"? Da's inderdaad een piramidespel voor mensen die denken dat ze slimmer zijn dan een ander maar uiteindelijk 'nothing to show' hebben.....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergeet hierbij een factor piramidespel en een factor Greater Fool Theory. Over het algemeen zijn koersen niet alleen gebaseerd op winstverwachtingen, maar ook op "iemand anders wil m'n aandelen straks wel voor meer kopen".
weet je direct waarom huizenprijzen steeds meer trendmatig zijn aan de wijk waarin je woont, en waarom veiligheid een steeds belangrijkere rol daarin speelt....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Fuck me, dan denk je dat je veilig in Londen woont. Liepen ze met machetes gister avond rond in een straat op nog geen 2 minuten lopen afstand van waar ik woon.
"Police advised residents of Notting Hill, Ladbroke Grove and Fulham to stay indoors as residents reported seeing men carrying machetes in the road"
Notting Hill wordt altijd wel gezien als 1 van de veiligere wijken en heeft een enorm politie bureau dicht in de buurt. Maar zoals je las in dat artikel was er gewoon een roofoveral op dat michelin restaurant dicht in de buurt gisteren. Ik ga vanavond iig. voor het donker wordt naar huis. Gekken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
weet je direct waarom huizenprijzen steeds meer trendmatig zijn aan de wijk waarin je woont, en waarom veiligheid een steeds belangrijkere rol daarin speelt....
Veiligheid is iets wat we hier heel erg voor 'normaal' aannemen, maar wat het in toenemende mate dus niet is. De rest van de wereld weet dat al (of weet het nog steeds)quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Notting Hill wordt altijd wel gezien als 1 van de veiligere wijken en heeft een enorm politie bureau dicht in de buurt. Maar zoals je las in dat artikel was er gewoon een roofoveral op dat michelin restaurant dicht in de buurt gisteren. Ik ga vanavond iig. voor het donker wordt naar huis. Gekken.
Machette is dan wel een toepasselijke film die je dan vanavond kan kijken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:52 schreef sitting_elfling het volgende:
"Police advised residents of Notting Hill, Ladbroke Grove and Fulham to stay indoors as residents reported seeing men carrying machetes in the road"
Moet kunnen, dagje omhoogquote:
Ze zijn bang daarmee alleen maar méér geweld uit te lokken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik snap nooit dat ze 't leger niet inzetten in zo'n geval. Oké, je wil niet overkomen als een bananenrepubliek, maar de situatie is ook wel extreem...
Zo zwaar wegen die toch niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:14 schreef JimmyJames het volgende:
De defensieve fondsen (ahold, unilever en kpn) houden de index omlaag.
Want er staan mooie plussen.
Nieuws als "de reactie van gisteren was veel te overdreven"?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
wat heb ik gemist, soms goed nieuws uit de VS gekomen ?
je zou het bijna denkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Nieuws als "de reactie van gisteren was veel te overdreven"?
Die van vanochtend was dan overdreven in het kwadraat. 265!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Nieuws als "de reactie van gisteren was veel te overdreven"?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:21 schreef the85mc het volgende:
Hmm ABN geeft geen realtime koersinfo over turbo's meer. Ideaal.
(kan de officiele mededeling nog niet terugvinden, dus nog een gerucht wat mij betreft)quote:NYSE/Euronext heeft aangegeven dat de de handel in Turbo's, Sprinters en Speeders mogelijk geheel of gedeeltelijk vanaf 16:00 uur wordt stilgelegd.
Dat je 4x zo snel blut kan gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
wat houd dat eigenlijk in? de turbo handel ?
aah, dus ook 4x zo snel rijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:35 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat je 4x zo snel blut kan gaan.
Ja, maar ervaringen uit het verleden hebben geleerd dat de meeste users dát niet voor elkaar hebben gekregen met turbo's.quote:
dus statistisch gezien is een turbo optie, 99.9% van alle gevallen verlies gevent ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, maar ervaringen uit het verleden hebben geleerd dat de meeste users dát niet voor elkaar hebben gekregen met turbo's.
Nee, dat zeker niet. Maar turbo's werken met een stoploss, die nogal eens op het verkeerde moment wordt geraakt, waardoor gedwongen verkoop nodig is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dus statistisch gezien is een turbo optie, 99.9% van alle gevallen verlies gevent ?
Eigenlijk wel. Als je winst staat wil je meer, tot je uiteindelijk weer door je stop loss heen gaat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dus statistisch gezien is een turbo optie, 99.9% van alle gevallen verlies gevent ?
Of je houdt ze net even te lang aan. Financieringsniveau veranderd + scherpe daling of steiging, door stop loss = owned.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, dat zeker niet. Maar turbo's werken met een stoploss, die nogal eens op het verkeerde moment wordt geraakt, waardoor gedwongen verkoop nodig is.
Overigens, turbo's zijn geen opties, maar een soort aandelen / trackers met een multipliers (doordat in principe met geleend geld wordt gewerkt).
Ik spreek helaas uit ervaring.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik hoor het al, het is de meeste slimme manier om geld te proberen te verdienen met Turbo's
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is niet zo mooi, lijkt me best "leuk"dat beleggen om zelf eens te doen, maar wat je kan verliezen![]()
Met zo'n short werkt de tijd uiteindelijk in je nadeel. Ik zou dus verkopen. Of je winst of verlies hebt maak tniets uit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:04 schreef the85mc het volgende:
Ik was short gegaan, niet zo succesvol helaas. Ik sta nu op -25%. Ik twijfel enorm of ik zal verkopen of niet. Met mn stomme kop vanochtend niet verkocht met mooie winst.. Stoploss ligt op 316 btw. Vanavond komt nieuws van de FED, ik twijfel of dat positief zal zijn voor de beurzen. Wat zouden jullie doen? verlies nemen of gokken op een daling morgen?
Expiration date is ergens in december, dus dat duurt nog ff.. Nou ja verlies maakt natuurlijk wel uit. Ik doe aan beleggen speculeren om er geld aan over te houden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met zo'n short werkt de tijd uiteindelijk in je nadeel. Ik zou dus verkopen. Of je winst of verlies hebt maak tniets uit.
Financieringsniveau kan ondertussen veranderen, oftwel je stop loss verschuift.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:08 schreef the85mc het volgende:
[..]
Expiration date is ergens in december, dus dat duurt nog ff.. Nou ja verlies maakt natuurlijk wel uit. Ik doe aan beleggen speculeren om er geld aan over te houden.
yup +0,83%, had stiekem ook wel op een daling gehoopt (sensatie zoekerquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:11 schreef Lucas15 het volgende:
Gaan we nu alweer omhoog? Had nog gehoopt dat het even verder zou dalen..
Verwacht je terug een rally?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:15 schreef Lucas15 het volgende:
Heb vandaag zojuist orders geplaatst! Allemaal niet geraakt.Hopelijk gaan we morgen weer omlaag.
Passend slot welquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
sluiten op een day high? Het kan zo maar
en ASR mogelijk heb je ook nog vrijwel op de bodem gekocht!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
287.05 in de veiling.
287.82 hoog
265.85 laag
note: doe mij nog maar zo'n crisis
en gehedged met een biertje!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:41 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
en ASR mogelijk heb je ook nog vrijwel op de bodem gekocht!
Misschien wel, misschien niet. Moeilijk te zeggen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:02 schreef Anno2012 het volgende:
De paniekverhalen van een 2de crisis,double dip, aex naar 200 punten kunnen weer de kast in na 1 dag in het groen?
Dat heb ik dan toch gedaan! Enfin, als het goed gaat kan ik op ING meer verdienen dan op ASR. Hoop ik dan.quote:
Nee, zo een herstel moest er een keer komen om weer nieuwe mensen in de markt te lokkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:02 schreef Anno2012 het volgende:
De paniekverhalen van een 2de crisis,double dip, aex naar 200 punten kunnen weer de kast in na 1 dag in het groen?
Of ze moeten straks QC3 aankondigen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nee, zo een herstel moest er een keer komen om weer nieuwe mensen in de markt te lokken
Het zal me dubbel smaken!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb ik dan toch gedaan! Enfin, als het goed gaat kan ik op ING meer verdienen dan op ASR. Hoop ik dan.
Maar staat ING eerder op 8 dan ASR op 110, dan is het eerste biertje van mij!
quote:Did you feel a bit stressed this morning? Research finds 10am on a Tuesday is the 'stress peak' of the week
By DAILY MAIL REPORTER
Last updated at 3:10 PM on 25th January 2011
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)k.html#ixzz1UYAnhSkb
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:36 schreef Lemans24 het volgende:
Artikeltje van 25 januari, was erg toepasselijk vandaag in Nederland!
[..]
Die reacties onder zo'n nieuwsbericht altijd.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:46 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Die reacties onder zo'n nieuwsbericht altijd.
Hier is iedereen tenminste beschaafd, vriendelijk en vaak goed geïnformeerd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:02 schreef bascross het volgende:
[..]
Klopt.De FP is een verzameling van idioten. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Met een Turbo Certificaat, kortweg Turbo, kunnen actieve beleggers versneld profiteren van beursbewegingen die zij verwachten. Een Turbo werkt met een hefboom, waardoor beursbewegingen van de onderliggende waarde (zoals een aandelenindex, een rente, een valuta of een ruwe grondstof) versneld doorwerken in de beurskoers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
wat houd dat eigenlijk in? de turbo handel ?
Zo zou je kunnen denken, en mensen die hier niet geschikt voor zijn, kunnen dan ook beter deze markt niet betreden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:35 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat je 4x zo snel blut kan gaan.
zo denk ik er dus over. omdat ik met mijn analyses mijn entry's en targets nauwkeurig (denk) te voorspellen, ga ik ervanuit dat ik meer winstgevende dan verliesgevende trades maak. door de gouden regel van "verliezen vroegtijdig afkappen" en "winsten laten doorstromen" kan je zo een mooie bankroll opbouwen.quote:
het is dan ook zeker bij lange na niet voor iedereen geschikt. zelf zweer ik erbij. het is nu zelfs zo dat ik in twee weken tijd 7878% winst heb gemaakt. dit lijkt onwaarschijnlijk maar het is wel zo. ik heb hier een logboek van zodat dit te controleren is. dit logboek houd ik bij voor mijn site om zo te laten zien dat deze markt ook winstgevend kan zijn en zeker veel bereikt kan worden met kleine stortingen. link van mijn logboek: http://tinyurl.com/mijnlogboekquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, maar ervaringen uit het verleden hebben geleerd dat de meeste users dát niet voor elkaar hebben gekregen met turbo's.
99,9% lijkt me niet. feit is wel dat mensen die onverantwoord bezig zijn veel verlies kunnen maken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
één van mijn gebruikelijke tactieken is dan ook om zodra ik in de winst sta mijn stop losses omhoog (of omlaag bij shorts) te plaatsen, zodat bij een voor mij verliesgevende koersrichting mijn posities alsnog in de plus worden gesloten. of dat ook bij turbo's kan weet ik niet, aangezien ik alleen ervaring heb in cfd's en forex.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:57 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Als je winst staat wil je meer, tot je uiteindelijk weer door je stop loss heen gaat.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:26 schreef tradetheday het volgende:
[..]
Met een Turbo Certificaat, kortweg Turbo, kunnen actieve beleggers versneld profiteren van beursbewegingen die zij verwachten. Een Turbo werkt met een hefboom, waardoor beursbewegingen van de onderliggende waarde (zoals een aandelenindex, een rente, een valuta of een ruwe grondstof) versneld doorwerken in de beurskoers.
Er bestaan twee varianten: met een Turbo Long profiteert u van een stijging van de onderliggende waarde, terwijl u met een Turbo Short juist profiteert van een daling. Door een ingebouwd beschermingsmechanisme (de stoploss) geeft RBS u de garantie dat de waarde van een Turbo nooit negatief kan worden. U kunt dus nooit méér dan uw belegging kwijtraken. Turbo Certificaten hebben geen vaste looptijd.
BRON: IEX.nl
Ikzelf beleg ook met een hefboom. En deze is dan niet x4, maar met valuta zoals EUR/USD, AUD/USD, GBP/JPY enz. 1:200 en grondstoffen zoals olie, goud en zilver 1:100. Ik handel in CFD's (contract for difference) en forex (valuta). De 'CFD' (Contract For Difference; contract voor verschil) is ontwikkeld om klanten te laten profiteren van alle voordelen van een positie in aandelen, vreemde valuta, indices of grondstoffen zonder fysiek eigenaar van de onderliggende waarde zelf te hoeven zijn. Een CFD kan elk type financieel instrument betreffen, zoals: aandelen, vreemde valuta, indices en grondstoffen. Forex of FX is een afkorting van ‘foreign exchange market’ oftewel markt van de valutahandel. Dit is een marktplaats waarop de verschillende valuta’s van de wereld worden verhandeld.
De werking van een hefboom is natuurlijk risicoverhogend, omdat de verschillen in de prijs met een groter volume worden doorberekend, maar het is maar net hoe je er mee om gaat. Voor mij is het juist een zegen. Als je bijvoorbeeld 10.000 euro wil beleggen in olie met een hefboom van 1, kan je ook met 1.000 euro in olie handelen met een hefboom van 1:100. Omdat je zelf kan bepalen hoe groot je de posities in neemt, kan je min of meer zelf bepalen hoe veel risico je wilt nemen. Daarnaast kan je altijd een stop loss instellen om je verlies te beperken.
[..]
Zo zou je kunnen denken, en mensen die hier niet geschikt voor zijn, kunnen dan ook beter deze markt niet betreden.
[..]
zo denk ik er dus over. omdat ik met mijn analyses mijn entry's en targets nauwkeurig (denk) te voorspellen, ga ik ervanuit dat ik meer winstgevende dan verliesgevende trades maak. door de gouden regel van "verliezen vroegtijdig afkappen" en "winsten laten doorstromen" kan je zo een mooie bankroll opbouwen.
[..]
het is dan ook zeker bij lange na niet voor iedereen geschikt. zelf zweer ik erbij. het is nu zelfs zo dat ik in twee weken tijd 7878% winst heb gemaakt. dit lijkt onwaarschijnlijk maar het is wel zo. ik heb hier een logboek van zodat dit te controleren is. dit logboek houd ik bij voor mijn site om zo te laten zien dat deze markt ook winstgevend kan zijn en zeker veel bereikt kan worden met kleine stortingen. link van mijn logboek: http://tinyurl.com/mijnlogboek
[..]
99,9% lijkt me niet. feit is wel dat mensen die onverantwoord bezig zijn veel verlies kunnen maken.
[..]
één van mijn gebruikelijke tactieken is dan ook om zodra ik in de winst sta mijn stop losses omhoog (of omlaag bij shorts) te plaatsen, zodat bij een voor mij verliesgevende koersrichting mijn posities alsnog in de plus worden gesloten. of dat ook bij turbo's kan weet ik niet, aangezien ik alleen ervaring heb in cfd's en forex.
Da's de hele reeks eigenlijk wel. Plus wat ruis hier en daar, natuurlijk.quote:
Had het over tradetheday zijn logboek die hij postte.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Da's de hele reeks eigenlijk wel. Plus wat ruis hier en daar, natuurlijk.
Die dus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:26 schreef tradetheday het volgende:
[..]
link van mijn logboek: http://tinyurl.com/mijnlogboek
quote:
Bedankt!quote:
Er zitten inderdaad een aantal verliesgevende trades tussen, waarvan de USD/CHF long een grote was. USD/CHF rekende ik op een mogelijke longtrend uitgaande van de steun in deze analyse: http://i54.tinypic.com/f4l9qp.png. Uiteindelijk blij dat de stop loss van 0.7580 geraakt werd, daar waar de koers nu in de 0.72 noteert. voor de rest een aantal keren een te strakke stop loss gezet en een aantal keren te vroeg winst genomen, maar ik heb verder geen reden tot klagen. Verliesgevende trades zullen er echter altijd tussen blijven zitten, hoewel ik enkele minuten geleden de 19e positieve trade op rij afslootquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Da's de hele reeks eigenlijk wel. Plus wat ruis hier en daar, natuurlijk.
hij misschien ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:14 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Had het over tradetheday zijn logboek die hij postte.
[..]
Die dus.
Altijd om kwart over 8 Nederlandse tijdquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:25 schreef iamcj het volgende:
Die meeting is toch pas over een uur?
http://www.ustream.tv/federalreserve
Of hij post in amerika als GoldIsRealquote:
Tja maar wat moet je als je goud casht?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:35 schreef iamcj het volgende:
Het stomme is, goud reageert niet.
Ik had verwacht, geen QE3, goudcorrectie
Ik heb er zeker interesse. Interessante cijfers post je daar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:16 schreef tradetheday het volgende:
[..]
[..]
Bedankt!
[..]
Er zitten inderdaad een aantal verliesgevende trades tussen, waarvan de USD/CHF long een grote was. USD/CHF rekende ik op een mogelijke longtrend uitgaande van de steun in deze analyse: http://i54.tinypic.com/f4l9qp.png. Uiteindelijk blij dat de stop loss van 0.7580 geraakt werd, daar waar de koers nu in de 0.72 noteert. voor de rest een aantal keren een te strakke stop loss gezet en een aantal keren te vroeg winst genomen, maar ik heb verder geen reden tot klagen. Verliesgevende trades zullen er echter altijd tussen blijven zitten, hoewel ik enkele minuten geleden de 19e positieve trade op rij afsloot![]()
ik zat met 4 posities short in de olie. Resultaat: 1600 euro in 10 minuten.
Check hier mijn technische analyse: http://i54.tinypic.com/6jgd8i.png. Ik zat al te twijfelen om te verkopen op 82.40 toen de diagonale steun werd doorbroken, maar ging pas echt tot actie over toen ook 81.76 werd doorbroken.
overigens zal ik hierover verder niet meer posten, aangezien het topic een beetje vervuild raakt misschien, of er moet echt animo voor zijn.
En verkocht of toch maar niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:20 schreef the85mc het volgende:
Ik ga toch de zooi verkopen zo meteen.. VS staat flink in het groen, en de duitse beurs wordt ook minder rood.
ze jagen er wel wat volume doorheen, ja....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:48 schreef Bowny het volgende:
Het gaat er fel aan toe op WS....flinke stoten en rukken up en down.
http://forexpf.ru/_quote_show_/java/quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:48 schreef Drassss het volgende:
Heeft iemand een live ticker van de DJ?
Mogelijk tijdelijke bodem?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:41 schreef Vandergeld het volgende:
Ben benieuwd wat de S&P rond de 1100 gaat doen
Jean Claude Bernanke..... nee toch niet....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:53 schreef Bowny het volgende:
Ik vind het toch wel uniek om dit mee te maken. Zit de hele tijd naar de ticker te staren en het doet niets onder voor een keiharde kickboxwedstrijd. Knal, half procent eraf, bats half procentje erbij, trekken, duwen....komt er een K.O.?
Hehehe, je blijft ook een Aziatische gambler he.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:53 schreef Bowny het volgende:
Ik vind het toch wel uniek om dit mee te maken. Zit de hele tijd naar de ticker te staren en het doet niets onder voor een keiharde kickboxwedstrijd. Knal, half procent eraf, bats half procentje erbij, trekken, duwen....komt er een K.O.?
Geen calls op geschreven?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
HPQ zat even onder 30, voor het laatst in voorjaar 2009, en CSCO noteerde even 13,32 (en da's een percent of 6 onder hun 2009 low.....), Oeps....
Ze zaaien wel voor geldkrimp nu ja....quote:
het zijn niet exact turbo's. turbo's (ook wel speeders of sprinters genoemd) zijn ontwikkeld door ABN AMRO. ik handel in CFD's en forex. het idee is wel nagenoeg hetzelfde, maar het is niet helemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:44 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
[..]
Ik heb er zeker interesse.
Als je een turbo koopt, en nog niet verkocht hebt, post je dat ook in je blog?
quote:
Rentes al op nul, waarbij de markt al uitging van een extreem lange periode. QE3 kan alleen negatief uitpakken door het terugbrengen van het begrotingstekort.quote:
Kerelt, ga je website ergens anders spammen zou ik zeggen met je 8000% rendement.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:57 schreef tradetheday het volgende:
[..]
het zijn niet exact turbo's. turbo's (ook wel speeders of sprinters genoemd) zijn ontwikkeld door ABN AMRO. ik handel in CFD's en forex. het idee is wel nagenoeg hetzelfde, maar het is niet helemaal hetzelfde.
aangezien ik een daytrader ben, en er soms trades van een paar minuten bijzitten , is het bijna niet te doen om bezoekers van mijn site te tippen via logboek, website of nieuwsbrief. het komt echter vaak voor dat ik technische analyses heb gemaakt en ik binnen afzienbare tijd een uitbraak verwacht en dat ik dit meedeel aan de bezoekers van mijn site. zij kunnen dan hier wellicht hun voordeel mee doen. dit doe ik dan via de nieuwsbrief die ik per mail verstuur. bezoekers kunnen zich hiervoor inschrijven op mijn site. mocht ik posities hebben die nog open staan, zijn deze te zien in het logboek bij open trades.
dit is real geld. bij general in mijn logboek is dat te zien bij type: real. flinke rendementen met speelgeld zegt mij niet zoveel. met echt geld traden is toch weer iets heel anders. ik ben nu echter op een punt dat ik geen demogeld meer verhandel, maar echt geld.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:44 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
[..]
Ik heb er zeker interesse. Interessante cijfers post je daar..
Is dit met fictief geld of met echt geld overigens? Wanneer je een turbo koopt, en nog niet verkocht hebt, post je dat ook in je blog?
tsja dit soort reacties had ik ook wel verwacht. ik was van mening dat wat ik aan posts inbreng wel degelijk van waarde is voor dit financiele deel van het forum, maar mocht dit breed gedragen niet gewaardeerd worden, zal ik hier niet meer posten. no problem.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Kerelt, ga je website ergens anders spammen zou ik zeggen met je 8000% rendement.
Autoriteiten zijn nog lang niet uitgespeeld denk ik, die menen de wereld te moeten redden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:57 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Rentes al op nul, waarbij de markt al uitging van een extreem lange periode. QE3 kan alleen negatief uitpakken door het terugbrengen van het begrotingstekort.
Autoriteiten zijn uitgespeeld, het is nu wachten op een trigger die ons de afgrond in duwt!
Ah, de perceptie van almachtige autoriteiten. Het kruit is op dankzij gedwongen bezuinigingen en QE3 kan daar niets meer aan doen. Sterker nog het zou alleen maar averechts kunnen werken de komende tijd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:02 schreef iamcj het volgende:
Autoriteiten zijn nog lang niet uitgespeeld denk ik, die menen de wereld te moeten redden.
De bondmarkt gaat gewoon opdrogen zo, lekker je eigen geld lenen.
Alleen long in DL, niet zo heul goed dus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:00 schreef Bowny het volgende:
Vandaag weer ingestaptHoe raad je het?
Jij?
Bernanke heeft bereikt wat hij wilde bereiken: Het heilige geloof dat hij altijd een vangnet kan bieden. Dat is een illusie en dat zal de komende jaren blijken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:08 schreef iamcj het volgende:
Als de deflatie echt op de loer ligt, zal Ben zijn helicopter starten, lees zijn speeches maar.
Europa ander verhaal, die zijn incompetent en roepen het over zich zelf af.
Probleem is dat ik denk dat hij het zelf ook gelooft en dus de kans bij bestaat dat hij de dollar door het putje zal jagen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:10 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Bernanke heeft bereikt wat hij wilde bereiken: Het heilige geloof dat hij altijd een vangnet kan bieden. Dat is een illusie en dat zal de komende jaren blijken.
Bernanke gelooft dat zelf niet, lees de notulen van de FED er maar op na. Hij kan dat echter niet zeggen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:12 schreef iamcj het volgende:
Probleem is dat ik denk dat hij het zelf ook gelooft en dus de kans bij bestaat dat hij de dollar door het putje zal jagen.
Als je de lange termijn bekijkt is er een bondbubble die leeg moet lopen.
Het is bijna een religieuze discussie aan het worden waarbij je uit dezelfde feiten de tegenovergestelde conclusies trekt...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:18 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Bernanke gelooft dat zelf niet, lees de notulen van de FED er maar op na. Hij kan dat echter niet zeggen.
Die bondbubble is er niet, de bondmarket gaat uit van deflatie bij de bust en dat rechtvaardigt dergelijk lage yields op veilig schuldpapier.
en trouwens het is 9827%.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Kerelt, ga je website ergens anders spammen zou ik zeggen met je 8000% rendement.
Stop er 10k in, speel er een maand mee, en ga met pensioen. Easy, right?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:31 schreef tradetheday het volgende:
[..]
en trouwens het is 9827%.![]()
ik snap dat dit soort percentages je misschien laten duizelen, en je dit refereert aan speel/demogeld, maar dat is het niet
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Stop er 10k in, speel er een maand mee, en ga met pensioen. Easy, right?
Nee, dat geld komt uit de hoge hoed. Dat kost niemand iets. Alleen slecht voor de inflatie, wat dus goed is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:39 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Nou de FED tot mid-2013 de rente op 0,25% houdt, betekend dit dan niet dat de US debt sowieso zal blijven stijgen met het bedrag dat de FED uitleent keer inflatie-0,25%? Het verschil komt neem ik aan gewoon op de balans van de USA? Lijkt me, als ik juist heb, nogal een vreemde call gezien de moeite de verhoging van het schuldplafond de afgelopen keer heeft gekost, of zie ik iets over het hoofd? Conclusie: Rente moet laag blijven om deflatie te voorkomen, maar wanneer dit gebeurd zal de US-debt alleen maar toenemen en blijft de sneeuwbal door razen?
Dus dat geld is het daadwerkelijke geld dat wordt bijgedrukt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat geld komt uit de hoge hoed. Dat kost niemand iets. Alleen slecht voor de inflatie, wat dus goed is.
Dat er veel angst zit om de boot te missen, of om verder af te storten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:45 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
![]()
+300 pnt, dan weet je dat het goed mis zit...
Want?quote:
Het zal in ieder geval wel weer een puinzooi wordenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:52 schreef Lemans24 het volgende:
Morgen begint tegenovergesteld aan vandaag: de dow is in hosanna stemming gesloten, de verwachtingen houden rekening met een opening van de AEX van 12 tot 18 punten hoger. De opening valt tegen, we dalen aanvankelijk, om vervolgens toch nog door de 300 te knallen? (en wellicht daarna met Wallstreet weer naar beneden).
Ja. Volgens mij werkt het ongeveer zo: De rente wordt gezet op bijv 1%.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:47 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Dus dat geld is het daadwerkelijke geld dat wordt bijgedrukt?![]()
sorry voor m'n dingen vragen![]()
ook een manier om 9872% rendement te maken, trouwensquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Volgens mij werkt het ongeveer zo: De rente wordt gezet op bijv 1%.
Dan kan iemand dat voor bijv. 6 maanden lenen. Dat geld wordt gecreeerd (digitaal, niet op de drukpers). Na 6 mnd moet dat geld + 0,5% rente teruggegeven worden. Dat geld kan dan weer vernietigd worden.
Daarom moet die geldschepping ook altijd door blijven gaan. Anders zuigt de centrale bank uiteindelijk alle geld op, al is de rente nog zo laag.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ook een manier om 9872% rendement te maken, trouwens
Fundamentals eurocrisisquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:48 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat er veel angst zit om de boot te missen, of om verder af te storten.
[..]
Want?
Drie economen, vier meningen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:57 schreef LXIV het volgende:
De echte economen: correct me if I am wrong.
Ja maar dat is ook allemaal veel bangmakerij. Zelfde angst heerste zo'n beetje in maart 2009. Het zou kunnen dat je gelijk hebt, maar wees niet verbaast als er over een jaar 14k op de borden staat, want dat is ook goed mogelijk imo.quote:
Ik denk dat er veel angst is om de boot te missen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:48 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat er veel angst zit om de boot te missen, of om verder af te storten.
[..]
Want?
Mijn target voor vanavond is de koelkast. Lijkt me een heerlijk helder streven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:11 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel angst is om de boot te missen.Mijn target voor deze maand is S&P 1300.
Waar ben je nu eigenlijk, Dinosaur? In Australië of in Brabant? Ik pak ook nog een pilsje dan. Jupiler staat hier in de koelkast.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mijn target voor vanavond is de koelkast. Lijkt me een heerlijk helder streven.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mijn target voor vanavond is de koelkast. Lijkt me een heerlijk helder streven.
Grolsch, en dan op een graad of 1.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar ben je nu eigenlijk, Dinosaur? In Australië of in Brabant? Ik pak ook nog een pilsje dan. Jupiler staat hier in de koelkast.
Goed bier hoef je niet te koud te maken!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Grolsch, en dan op een graad of 1.
Brabantquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar ben je nu eigenlijk, Dinosaur? In Australië of in Brabant? Ik pak ook nog een pilsje dan. Jupiler staat hier in de koelkast.
AEX grootste daler toch. Dat geeft ook weer kansen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:14 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk valt het allemaal wel mee als je het zo ziet..
Wat denk jij er allemaal van Berends? Waar gaat dit heen volgens jou?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Grolsch, en dan op een graad of 1.
AEX 333 moet toch makkelijk te doen zijn tegen het einde van het jaar?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:17 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wat denk jij er allemaal van Berends? Waar gaat dit heen volgens jou?
Het liefst zie ik de ijs van het flesje smelten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Goed bier hoef je niet te koud te maken!
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Het liefst zie ik de ijs van het flesje smelten.
Maar wel oppassen dat het bier niet bevriestquote:
Zeker ook gekocht als bonus-aanbieding? Ik zit er nu eentje te drinkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef LXIV het volgende:
Ik pak ook nog een pilsje dan. Jupiler staat hier in de koelkast.
Die slechte gewoonte zit helaas overal ingebakkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:23 schreef pberends het volgende:
Ik heb ook zo'n hekel aan de NOS he. Ze blijven het maar hebben over de Dow Jones. Flikker toch op met die onzin en gebruik gewoon de S&P.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:23 schreef pberends het volgende:
Ik heb ook zo'n hekel aan de NOS he. Ze blijven het maar hebben over de Dow Jones. Flikker toch op met die onzin en gebruik gewoon de S&P.
*plop*quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Het liefst zie ik de ijs van het flesje smelten.
Volgende keer .png gebruiken.quote:
Das heel leuk voor de NOS, maar ze kunnen die gewoonte toch ook veranderen. Als ze dat toen is het publiek daar in een paar jaar ook weer aangewend. Of doe ze een tijdje beiden vermelden. Ze doen net of het publiek ultra-oerdom is ofzo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:27 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Zeker ook gekocht als bonus-aanbieding? Ik zit er nu eentje te drinken
[..]
Die slechte gewoonte zit helaas overal ingebakken![]()
Moest ik de krant niet gecheckt hebben zou ik op basis van die koersopstoot denken dat die fed-meeting er ongeveer zo uitgezien had:quote:
Ik vond dat!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:17 schreef JimmyJames het volgende:
Ahold LT put leek me wel een buitenkansje maar niet gedaan.
Er komen iets te veel adviesverlagingen rondom het aandeel de laatste tijd.
Ik vind de AH zelf een bazenwinkel overigens.
(En er was toch ook iemand die vond dat AH het waarschijnlijk ging verliezen van Jumbo/ De Boer de komende jaren?)
Zit je in Z.O. Azië of importeer je je bier? Of U.K., waar het vast in de supermarkt verkrijgbaar is?quote:
De toko verkoopt 't hier, gelukkigquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zit je in Z.O. Azië of importeer je je bier? Of U.K., waar het vast in de supermarkt verkrijgbaar is?
(...Jumbo groter dan AH...)quote:
Maar hoezo 1300 dan?quote:
Posten, prima. Spammen, optyfen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:59 schreef tradetheday het volgende:
[..]
tsja dit soort reacties had ik ook wel verwacht. ik was van mening dat wat ik aan posts inbreng wel degelijk van waarde is voor dit financiele deel van het forum, maar mocht dit breed gedragen niet gewaardeerd worden, zal ik hier niet meer posten. no problem.
Carrefour is crap man. AH / jumbo discussie ga ik neit weer voeren, lees maar terug.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
(...Jumbo groter dan AH...)
Nee, AH is zoveel beter dan alle andere supermarkten in Nederland. Maar de Franse Carrefour is nog een stuk beter (en werkelijk spotgoedkoop nu op de beurs).
RIG staat 'tzelfde als tijdens het Deepwater-drama, PBR staat ook héél laag. Denk niet dat je daar een miskoop aan gedaan hebt LT, en KT ws ook niet, zeker niet als je atm calls schrijft.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:02 schreef Sokz het volgende:
Vandaag ook weer een deel CSCO binnen aan 13.50 en gemiddelde nu 13,90. Ook Transocéan opgepakt (50.54) .. Kan eventueel nog iets goedkoper maar dan koop ik wel bij, vond het zo een mooi prijsje. Nu nog aan 't kijken of ik Petrobas en/of RDS op kan pakken aan een leuk prijsje. Daarnaast goedkope RDS put en Arcelormittal put geschreven voor dec '11.
Morgen long dax, short ftse.
Lets pléé
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij staat Walmart al sinds jaar en dag op 1 qua omzet, personeel e.d.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:37 schreef tony_clifton- het volgende:
Exxon gaat binnenkort trouwens terugvallen naar de 2e plaats op de lijst met grootste bedrijven. Raad eens wie overneemt...
Ik ga 't opzoeken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:51 schreef Sokz het volgende:
[..]
Carrefour is crap man. AH / jumbo discussie ga ik neit weer voeren, lees maar terug.
Market cap idd. Ik vind het belachelijk. Vooral 2x KO is eigenlijk al absurd. Merkcomputers ownen levensmiddelen en energie enz.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens mij staat Walmart al sinds jaar en dag op 1 qua omzet, personeel e.d.
Of bedoel je alleen op market cap?
Verschuiving A-merk naar Huismerk » Betere integratie bij Jumbo dan bij concurrenten waaronder Appie. Daar kwam 't op neer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:43 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ga 't opzoeken.
Maar w.b.t. Carrefour: de winkelgrootte en het uitgebreidere assortiment, alleen daarom vind ik ze al beter (of eigenlijk: effectiever) dan AH.
quote:Hogere start AEX verwacht
De invloed van de omgevingsfactoren op de opening van de beurshandel in Amsterdam is woensdag positief.
Dit wijst doorgaans op een hogere opening,... meer...
Het handelsoverschot kwam in juli uit op 31,5 miljard dollar (22 miljard euro), een stijging van ruim 9 miljard dollar in vergelijking met juni.
Zelfde krijg je ook bij ABN.. gaat wel weer hard nu.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:10 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben een inwoner van Nederland, heb geen Amerikaanse nationaliteit en accepteer deze voorwaarden.
RBS
Soort alternatieve QE, begrijp het wel.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:06 schreef the85mc het volgende:
Eigenlijk is het nieuws van de FED niet zo positief. Geeft aan dat het niet goed gaat met de economie tot 2013. En ze sloten wel in de plus in de VS, maar een paar uur voor sluit stonden ze nog behoorlijk in de min..
Ik snap die enorme positieve reactie niet. Ze zeggen: het blijft economisch k*t gaan, dus we willen de rente verlagen. Dat gaat niet dus zetten we de rente langer laag vast. Betekent langer goedkoop geld, maar het is geen echte oplossing. Symptoombestrijding.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Soort alternatieve QE, begrijp het wel.
Ik begrijp dan de enorm negatieve reactie die daaraan vooraf ging weer niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:14 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik snap die enorme positieve reactie niet. Ze zeggen: het blijft economisch k*t gaan, dus we willen de rente verlagen. Dat gaat niet dus zetten we de rente langer laag vast. Betekent langer goedkoop geld, maar het is geen echte oplossing. Symptoombestrijding.
in dat geval:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:00 schreef Drugshond het volgende:
Moest gisteren lachen met BNR (op het nieuws kwam ook de vergelijking van VIX nu met Lehman).
ff zwaaien, ik heb serieus het gevoel dat we worden gelezen.
Wat konden ze anders ?....quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:14 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik snap die enorme positieve reactie niet. Ze zeggen: het blijft economisch k*t gaan, dus we willen de rente verlagen. Dat gaat niet dus zetten we de rente langer laag vast. Betekent langer goedkoop geld, maar het is geen echte oplossing. Symptoombestrijding.
In China every posting can and will be toast..... in the long run.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
in dat geval:
every posting is purely fiction and any simularity to existing corporations, persons, or models are purely conincidental.....
Nu maar 0,2% winstquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:01 schreef Vandergeld het volgende:
Tijd voor een paar daagjes consolidatie/herstel voor de beurzen richting de 1200 voor de S&P en 300 voor de aex?
Dat is waarquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:18 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Na een stijging van 25 punten binnen een handelsdag
Dat kan ook niet anders, als we in het trendkanaal waren gebleven waren we over 2 dagen weer terug op de 340quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:14 schreef the85mc het volgende:
Er lijkt een trendbreuk te komen. Vanaf gister 11 uur zitten we in een opwaarts kanaal. Als je een lijn door de pieken en dalen trekt dan breken we door het kanaal.
Kijken wat er daarna gebeurt.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:27 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat kan ook niet anders, als we in het trendkanaal waren gebleven waren we over 2 dagen weer terug op de 340
BNR - Kees de Kort: Met vrienden als de FED heb je geen vijanden meer nodigquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:06 schreef the85mc het volgende:
Eigenlijk is het nieuws van de FED niet zo positief. Geeft aan dat het niet goed gaat met de economie tot 2013. En ze sloten wel in de plus in de VS, maar een paar uur voor sluit stonden ze nog behoorlijk in de min..
Wel aandoenlijk hoor, die wanhoop in zijn stem. De wereld wil maar niet op knieen......quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:57 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
BNR - Kees de Kort: Met vrienden als de FED heb je geen vijanden meer nodig
quote:
ze noemen het nu dan ook 'vermogens beheer'. Back to basiks, jetweetzwel.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:12 schreef Whuzz het volgende:
[..]![]()
Luistert daar nog iemand naar dan?![]()
Of uberhaupt naar iemand die voor een willekeurig bedrijf met iets als "capital management" in de naam werkt?
Ik luister daar nog wel naar, vooral omdat het gewoon waar is wat hij zegt (al drukt hij zich soms cru uit)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:12 schreef Whuzz het volgende:
[..]![]()
Luistert daar nog iemand naar dan?![]()
Of uberhaupt naar iemand die voor een willekeurig bedrijf met iets als "capital management" in de naam werkt?
Ik luister er ook wel naar, maar praktisch kun je imho weinig met dat getier. "De FED moet de markten niet ondersteunen". Nou, fijn, maar dat doen ze wel, tot ze er bij neer vallen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:14 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik luister daar nog wel naar, vooral omdat het gewoon waar is wat hij zegt (al drukt hij zich soms cru uit)
Nou ja, ze zijn wel consequent. Als de koers zakt kan dat veelal ook geen toeval zijn, en moet daar wat meer achter zakkenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:17 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
edit: Prachtig om te lezen trouwens op het IEX forum, TomTom twee dagen op rij een stijging en het hele forum vindt dat dit geen toeval kan zijn en dat er meer achter moet zitten.. Altijd maar weer die overname verhalen, en ondertussen de koers maar verder weg zakken op termijn![]()
op het dft forum stonden er nog wel eens aantal en aankoopkoersen bij..... dat was wel vrij ernstig hoor.... gevalletje gokverslaving vond ik datquote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:25 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Ach, als ik dat zo lees samen met het forum van pharming/antonov/swedish automobiles dan snap ik dat 90% van de beleggers nooit winst maakt.. En dan met z'n allen over iemand heen vallen die een negatieve visie op cijfers geeft. Gevalletje enorme plaat voor de kop of inderdaad masochisme..
En toch vraag ik me af hoeveel die lui nou al hebben verloren op deze aandelen.
Natuurlijk is het waar wat hij zegt. "Het gaat ooit omlaag, heus waar!" komt natuurlijk altijd uit.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:14 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik luister daar nog wel naar, vooral omdat het gewoon waar is wat hij zegt (al drukt hij zich soms cru uit)
Ik denk niet dat inflatie als voornaamste risico beschouwd wordt aan de andere kant van de plas. Die gok durven ze denk ik eerder aan dan een gok op het alternatief (niks doen)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:06 schreef tony_clifton- het volgende:
'QE3 is nu ons basisscenario' aldus de Goldman Sack. En zij kunnen het weten! Ben eens benieuwd of dat echt gebeurt.
Misschien niet aangezien de rente nu vaststaat voor 2 jaar en ze dus niks kunnen doen als inflatie te hoog wordt.
Ik zie een stijging van 27 punten zonder een correctie van betekenis, terugzakken in de richting van 280 om daarna nog wat verder te stijgen lijkt mij geen vreemd scenarioquote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:57 schreef the85mc het volgende:
gaat toch weer hard naar beneden.. Nog geen duidelijke bodem gezet. Gister bleef de koers lang hangen op 280. Kijken of die ook getest wordt vandaag.
Wat mij pas een vreemd scenario lijkt is dat het massale Westerse schuldverdriet op korte termijn wordt aangepakt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:58 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik zie een stijging van 27 punten zonder een correctie van betekenis, terugzakken in de richting van 280 om daarna nog wat verder te stijgen lijkt mij geen vreemd scenario
Maar de koersen dalen nooit in 1 keer, tussentijdse oplevingen zul je altijd hebbenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:04 schreef the85mc het volgende:
Er is eigenlijk niets veranderd sinds de daling, geld lenen blijft goedkoop en binnenkort volgt er QE3. De vooruitzichten zijn beroerd aldus de FED en BoE.
Fundamenteel is er nog niets veranderd, dus de koersen kunnen verder omlaag.
Af en toe heb je een korte opleving. Er is niet iets veranderd waardoor de beurs ineens weer aan zal trekken. Meer van hetzelfde en de vooruitzichten zijn wat beroerder geworden = recept voor verdere daling.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Maar de koersen dalen nooit in 1 keer, tussentijdse oplevingen zul je altijd hebben
Wat is er dan aantoonbaar veranderd sinds we zijn beginnen met de snelle daling? Op een afwaardering van de USA na? Ook weinig toch. Europese crisis is nog steeds hetzelfde, USA obligaties worden zelfs massaal gekocht na de afwaardering.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:08 schreef the85mc het volgende:
[..]
Af en toe heb je een korte opleving. Er is niet iets veranderd waardoor de beurs ineens weer aan zal trekken. Meer van hetzelfde en de vooruitzichten zijn wat beroerder geworden = recept voor verdere daling.
Disclaimer: ik bezit nog steeds shorts..
Dat zeg ik. We gaan verder dalen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:11 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Wat is er dan aantoonbaar veranderd sinds we zijn beginnen met de snelle daling? Op een afwaardering van de USA na? Ook weinig toch. Europese crisis is nog steeds hetzelfde, USA obligaties worden zelfs massaal gekocht na de afwaardering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |