Dus dat geld is het daadwerkelijke geld dat wordt bijgedrukt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat geld komt uit de hoge hoed. Dat kost niemand iets. Alleen slecht voor de inflatie, wat dus goed is.
Dat er veel angst zit om de boot te missen, of om verder af te storten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:45 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
![]()
+300 pnt, dan weet je dat het goed mis zit...
Want?quote:
Het zal in ieder geval wel weer een puinzooi wordenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:52 schreef Lemans24 het volgende:
Morgen begint tegenovergesteld aan vandaag: de dow is in hosanna stemming gesloten, de verwachtingen houden rekening met een opening van de AEX van 12 tot 18 punten hoger. De opening valt tegen, we dalen aanvankelijk, om vervolgens toch nog door de 300 te knallen? (en wellicht daarna met Wallstreet weer naar beneden).
Ja. Volgens mij werkt het ongeveer zo: De rente wordt gezet op bijv 1%.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:47 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Dus dat geld is het daadwerkelijke geld dat wordt bijgedrukt?![]()
sorry voor m'n dingen vragen![]()
ook een manier om 9872% rendement te maken, trouwensquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Volgens mij werkt het ongeveer zo: De rente wordt gezet op bijv 1%.
Dan kan iemand dat voor bijv. 6 maanden lenen. Dat geld wordt gecreeerd (digitaal, niet op de drukpers). Na 6 mnd moet dat geld + 0,5% rente teruggegeven worden. Dat geld kan dan weer vernietigd worden.
Daarom moet die geldschepping ook altijd door blijven gaan. Anders zuigt de centrale bank uiteindelijk alle geld op, al is de rente nog zo laag.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ook een manier om 9872% rendement te maken, trouwens
Fundamentals eurocrisisquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:48 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat er veel angst zit om de boot te missen, of om verder af te storten.
[..]
Want?
Drie economen, vier meningen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:57 schreef LXIV het volgende:
De echte economen: correct me if I am wrong.
Ja maar dat is ook allemaal veel bangmakerij. Zelfde angst heerste zo'n beetje in maart 2009. Het zou kunnen dat je gelijk hebt, maar wees niet verbaast als er over een jaar 14k op de borden staat, want dat is ook goed mogelijk imo.quote:
Ik denk dat er veel angst is om de boot te missen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:48 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat er veel angst zit om de boot te missen, of om verder af te storten.
[..]
Want?
Mijn target voor vanavond is de koelkast. Lijkt me een heerlijk helder streven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:11 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel angst is om de boot te missen.Mijn target voor deze maand is S&P 1300.
Waar ben je nu eigenlijk, Dinosaur? In Australië of in Brabant? Ik pak ook nog een pilsje dan. Jupiler staat hier in de koelkast.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mijn target voor vanavond is de koelkast. Lijkt me een heerlijk helder streven.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mijn target voor vanavond is de koelkast. Lijkt me een heerlijk helder streven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |