Ben je bekend met het gezegde 'waar gehakt wordt vallen spaanders' TS?quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:47 schreef o.us het volgende:
want je bent samen altijd sterker door strijd .
Welnee, waar ik zit ruikt het hemels fris.quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:54 schreef Carnivoor het volgende:
Verschrikkelijke stad, plus het stinkt er ook nog eens.
Misschien kwam hij in de haven of Rozenburgquote:Op zondag 7 augustus 2011 01:55 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Welnee, waar ik zit ruikt het hemels fris.
oh nu ben ik overtuigd; ik verhuis per direct naar Rotterdam.quote:
Je eigen wc telt niet mee.quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:55 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Welnee, waar ik zit ruikt het hemels fris.
Dit.quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:54 schreef Marie30 het volgende:
Waarom op je nu een compleet topic met in de OP alleen je reactie die je in een ander topic hebt gepost?
Depresiefste stad van nederland
quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:52 schreef Madame_Paon het volgende:
Rotterdam.
Lelijkste stad van Nederland.
Ja. En?quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:01 schreef FL_Freak het volgende:
De helft uit rotterdam is import uit suriname, marokko en turkije etc
Laten we maar zeggen dat wat de boer niet kent, dat 'ie vreest.quote:
Je vergeet Antillianen/Molukkers en Chinezenquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:01 schreef FL_Freak het volgende:
De helft uit rotterdam is import uit suriname, marokko en turkije etc
Mijn WC is puur rotterdams: hard voor weinig.quote:
Vandaag stapten we uit op spoor 6. Ik dacht dat ik op het verkeerde station was uitgestapt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:06 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Je vergeet Antillianen/Molukkers en Chinezen
Rotterdam is wel een goede stad alleen ze mogen wel opschieten met die nieuwe CS.
Kwestie van een keertje goed douchen. Dan heb je er geen last meer van.quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:54 schreef Carnivoor het volgende:
Verschrikkelijke stad, plus het stinkt er ook nog eens.
Ze moeten opschieten met het stationsgebouwquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vandaag stapten we uit op spoor 6. Ik dacht dat ik op het verkeerde station was uitgestapt.Het schiet juist op.
'Isegrim likes your comment.'quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kwestie van een keertje goed douchen. Dan heb je er geen last meer van.
Het begint nu inderdaad een beetje op te schieten. Het begint al zijn vorm aan te nemen en je kunt je al een beetje voorstellen hoe het gaat worden. Het wordt mooi, vind ik.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vandaag stapten we uit op spoor 6. Ik dacht dat ik op het verkeerde station was uitgestapt.Het schiet juist op.
Ja, ben echt benieuwd hoe het straks wordt als het klaar is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het begint nu inderdaad een beetje op te schieten. Het begint al zijn vorm aan te nemen en je kunt je al een beetje voorstellen hoe het gaat worden. Het wordt mooi, vind ik.
Ik hoop dat het "plein" voor het station een beetje open bleeft(vrees van niet). Je hebt nu een ruim uitzicht, o.a. op het nieuwe Calypso, wat ik een erg mooi gebouw vind worden.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kwestie van een keertje goed douchen. Dan heb je er geen last meer van.
En het nieuwe CS behoudt aan de voorkant de oude letters ipv de NS huisstijlletters die je overal ziet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:11 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben trouwens blij dat ze de oude stijl terugnemen op het station, met die tekeningen in het steen zeg maar.
Eh, die oude lichtborden van vroeger?quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:12 schreef o.us het volgende:
[..]
En het nieuwe CS behoudt aan de voorkant de oude letters ipv de NS huisstijlletters die je overal ziet.
Met de sloop zijn ze in bewaring genomen.
De CENTRAAL STATION er bovenquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eh, die oude lichtborden van vroeger?
Ja die bedoel ik. Waarmee ze toen "TRAAN LATEN" hadden gespeldquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:14 schreef o.us het volgende:
[..]
De CENTRAAL STATION er boven.
[ afbeelding ]
Nee jouw stad dan, rijdt jullie metro nog steeds met die sardientjesblikken van meer dan 30 jaar oud?quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:17 schreef j95 het volgende:
Afschuwelijke stad. Die sfeer alleen al als je daar komt
Je post een plaatje met sardienblikjes van 20 jaar terug om een plaatje met sardienblikjes van 30 jaar terug te ontkrachten?quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:24 schreef Henno het volgende:
[..]
Nee jouw stad dan, rijdt jullie metro nog steeds met die sardientjesblikken van meer dan 30 jaar oud?
Amsterdam:
[ afbeelding ]
Rotterdam:
[ afbeelding ]
Omdat een paar plaatjes meer zeggen dan duizend woorden
Rotterdam is ook geen mooie stad.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:25 schreef Madame_Paon het volgende:
Mensen die serieus denken dat Rotterdam een mooie stad is.
Ja, +1 voor de domste opmerking van de avond.quote:Dan ben je echt nooit buiten de Randstad geweest.
Ik heb geen haat aan jou maar dit is gewoon een debiele uitspraakquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:25 schreef Madame_Paon het volgende:
Mensen die serieus denken dat Rotterdam een mooie stad is.
Dan ben je echt nooit buiten de Randstad geweest.
Het is niet eens avond.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Rotterdam is ook geen mooie stad.
Behalve voor architectuurbuffs. Die geiler erop.
[..]
Ja, +1 voor de domste opmerking van de avond.
Ja vorige week nog eentje uit z'n stekker zien gaan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:27 schreef Broder het volgende:
Veel gekke negers op centraal altijd wel.
Als je in de Randstand woont niet, nee.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:27 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb geen haat aan jou maar dit is gewoon een debiele uitspraak.
Omdat Leeuwarden, Almere, Zwolle etc. geen flikker voorstellen zie je het mij ook niet haten omdat ik die steden lelijk vind.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:28 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als je in de Randstand woont, niet nee.
Vergelijk Rotterdam eens met de kleinere stadjes in het noorden van het land.
Het lijkt me duidelijk welke stad mooier is.
Ik vind het niet alleen verschrikkelijk lelijke stad; ik vind de sfeer er ook helemaal niks.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:29 schreef o.us het volgende:
[..]
Omdat Leeuwarden, Almere, Zwolle etc. geen flikker voorstellen zie je het mij ook niet haten omdat ik die steden lelijk vind.
Iedere stad heeft zijn charmes, zelfs die Vinexsteden in de Vinexprovincie Flevoland.
Het is gelukkig jouw mening en niet de waarheid. Wederzijds geldt het ook voor mijquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:31 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik vind het niet alleen verschrikkelijk lelijke stad; ik vind de sfeer er ook helemaal niks.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:31 schreef Merkie het volgende:
Vind dit altijd wel een mooi gedichtje:
Rotterdam is niet te filmen
De beelden wisselen te snel
Rotterdam heeft geen verleden
en geen enkele trapgevèl
Rotterdam is niet romantisch
heeft geen tijd voor flauwekul
is niet vatbaar voor suggesties
luistert niet naar slap gelul
‘t Is niet camera-gevoelig
lijkt niet mooier dan het is
Het ligt vierkant hoog en hoekig
gekanteld in het tegenlicht
Rotterdam is geen illusie
door de camera gewekt
Rotterdam is niet te filmen
Rotterdam is vééls te ècht
Oke,quote:
Wat vind jij dan zo erg aan het noorden?quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:33 schreef o.us het volgende:
[..]
Het is gelukkig jouw mening en niet de waarheid. Wederzijds geldt het ook voor mij.
Euh nee deze zijn niet 20 jaar oud... misschien ben je verward met de oude metrostellen die dit jaar eruit gaan, die zijn van de jaren '80 jaquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je post een plaatje met sardienblikjes van 20 jaar terug om een plaatje met sardienblikjes van 30 jaar terug te ontkrachten?
Rotterdammers zijn een stuk directer/eerlijker, veel niet-Rotterdammers interpreteren dat als onvriendelijk. Maar zo is dat niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:38 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wat vind jij dan zo erg aan het noorden?
In de Randstad zijn mensen zo onvriendelijk. De cassieres kijken je ontzettend ongeduldig aan als je niet binnen 10 seconden je boodschappen van de band af hebt gehaald, terwijl ze hier vaak genoeg zeggen dat ik maar rustig aan moet doen.
En het is er sowieso veel te druk voor mij.
Dit is zeker waar,quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Rotterdammers zijn een stuk directer, veel niet-Rotterdammers interpreteren dat als onvriendelijk. Maar zo is dat niet.
heb je der ping kom hollyquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:40 schreef amenth het volgende:
beste klacht ooit wat een dombos zijn dat je kan er overal chillen net bijv zaterdag avond is er stadhuisplein en zelfs kroege voor de slimmere mensen dan heb je ook nog holly voor schrikbarend veel chimeids eerst pak je gweoon lekker de eerste beste shop die jet ege kom als je er nie bekend ben en smoke je wat heerlijk eventueel binne als je er van houd mensen die alles delen daar sigarette voor je wierrie dit dat lekker rustig dammen. Daarnaast ken je nog bios pakken en in nachtbus feunend naar huis.
Jij bent alle realiteit uit het oog verloren, en dat heeft niet in dit topic plaatsgevonden...quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:41 schreef EricOscuro het volgende:
Best makkelijk om Rotterdam te haten eigenlijk... de architectuur van na WO2 bijvoorbeeld...
Maar ach... mijn familie woonde ooit in Rotterdam... en mijn oma is nog zwaar fan van Feyenoord (nu 91 jaar)... ook mijn vader was nog fan in zijn jonge jaren.
En in veel heb ik me afgezet tegen de familie, maar ergens in mijn lichaam nog (misschien tussen mijn darmen of in mijn grote teen)... er klopt toch nog iets van Feyenoord in mijn genen.
Maar de stad Rotterdam... ik zou er nog geen week willen wonen... maar zelfs in deze derde generatie hart, zie ik Feyenoord nog veel liever kampioen worden dan Ajax, PSV of AZ.
Wat is dat voor lelijke shit manquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:14 schreef o.us het volgende:
[..]
De CENTRAAL STATION er boven.
[ afbeelding ]
Delfshaven bijvoorbeeld, waar Piet Heijn geboren is:quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:16 schreef Kwaliteit het volgende:
Rotterdam is inderdaad een hele mooie stad, niet alles is platgebombardeerd hoor...
roffa bazenstadquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:40 schreef amenth het volgende:
beste klacht ooit wat een dombos zijn dat je kan er overal chillen net bijv zaterdag avond is er stadhuisplein en zelfs kroege voor de slimmere mensen dan heb je ook nog holly voor schrikbarend veel chimeids eerst pak je gweoon lekker de eerste beste shop die jet ege kom als je er nie bekend ben en smoke je wat heerlijk eventueel binne als je er van houd mensen die alles delen daar sigarette voor je wierrie dit dat lekker rustig dammen. Daarnaast ken je nog bios pakken en in nachtbus feunend naar huis.
Die ja.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:04 schreef Nembrionic het volgende:
Een stad goed of afkeuren op een voetbalclub. Sneuheid ten top. Echt iets voor untermenschen
Kan je woord 2 niet lezen. Blijkbaar zit je nog op leesniveau 1 , retourtje basisschool als ik het zo zie.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:04 schreef Nembrionic het volgende:
Een stad goed of afkeuren op een voetbalclub. Sneuheid ten top. Echt iets voor untermenschen
Mensen die denken dat men het alleen maar over hun kan hebbenquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:11 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Kan je woord 2 niet lezen. Blijkbaar zit je nog op leesniveau 1 , retourtje basisschool als ik het zo zie.
In de randstad heb je dat soort stadjes ook gewoon hoor. Wil je trouwens een lolly?quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:28 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als je in de Randstand woont niet, nee.
Vergelijk Rotterdam eens met de kleinere stadjes in het noorden van het land.
Het lijkt me duidelijk welke stad mooier is.
Dan ga je zeker ook nooit naar Amsterdam? Stikt het ook van de medemensen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:17 schreef cvboer het volgende:
Aan de OP te zien lijkt het me best een mooie stad om eens heen te gaan. Alleen erg jammer van het overschot aan medemensen die slecht tot niet Nederlands praten.
En ienderdaad, achterbuurten vol met tokkies heb je overal.
Jezus, wat ben jij dom zeg. Rotterdam heeft tig mooie metrostations en jij gaat station Bijlmer Arena vergelijken met een willekeurige viaduct?quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:57 schreef OzanSigns het volgende:
Amsterdam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En terwijl je aankomt in je Amsterdamse metro zie je dit prachtige gebouw![]()
[ afbeelding ]
Rotterdam:
[ afbeelding ]
![]()
beweegt Amsterdam zich in de richting van Rotterdam?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:36 schreef Roces18 het volgende:
Amsterdam >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Rotterdam
Dat zegt toch genoeg over het stukje pauper? Geen tijd meer aan verspillen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:33 schreef o.us het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij dom zeg. Rotterdam heeft tig mooie metrostations en jij gaat station Bijlmer Arena vergelijken met een willekeurige viaduct?![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:36 schreef Shispeed het volgende:
[..]
beweegt Amsterdam zich in de richting van Rotterdam?
Moet je in een huis gaan wonen, Bianca.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:45 schreef bianca en michael het volgende:
Kijk mij 's ellendig wonen in hartje Rotterdam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is maar behelpen hoor...
Nee hoor, ik blijf lekker in mijn appartement @Lloydkwartier Rotterdam!quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Moet je in een huis gaan wonen, Bianca.
Dat is zoiets zeggen als:quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:45 schreef bianca en michael het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik naar de foto kijk..quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is zoiets zeggen als:
Kijk mij eens in hartje Amsterdam wonen. Het is maar behelpen hoor...
[ afbeelding ]
Gaat dus helemaal nergens over.
Dat doet het in Spangen ookquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:55 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Als ik naar de foto kijk..
heb ik het gevoel dat het daar muf ruikt...
Nou, ik wil met jou niet ruilen hoor...quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is zoiets zeggen als:
Kijk mij eens in hartje Amsterdam wonen. Het is maar behelpen hoor...
[ afbeelding ]
Gaat dus helemaal nergens over.
Wie gaat dan ook in het Lloydkwartier wonen?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:45 schreef bianca en michael het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaloezie is zo'n rot eigenschap!quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:03 schreef o.us het volgende:
[..]
Wie gaat dan ook in het Lloydkwartier wonen?Ga dan meteen in een tentje wonen aan de kade van de Maasvlakte.
Ik woon veel liever in het Noordereiland, Kop van Zuid of een willekeurige appartement bij de Leuvehaven, Oude Haven, Blaak en nog meer mooie plekjes die de stadscentrum te bieden heeft.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:07 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Jaloezie is zo'n rot eigenschap!
Deed gewoon deze man na:quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:33 schreef o.us het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij dom zeg. Rotterdam heeft tig mooie metrostations en jij gaat station Bijlmer Arena vergelijken met een willekeurige viaduct?![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:24 schreef Henno het volgende:
[..]
Nee jouw stad dan, rijdt jullie metro nog steeds met die sardientjesblikken van meer dan 30 jaar oud?
Amsterdam:
[ afbeelding ]
Rotterdam:
[ afbeelding ]
Omdat een paar plaatjes meer zeggen dan duizend woorden
Amsterdam is gewoon mooier. Accepteer het.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:11 schreef o.us het volgende:
[..]
Hij vergelijkt de metrostellen, niet een station met een viaduct.
Ja man, mooie sardienblikjes. Ben echt jaloers.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:12 schreef OzanSigns het volgende:
[..]
Amsterdam is gewoon mooier. Accepteer het.
Ga dan weg.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:12 schreef Etsu het volgende:
RotterdamIk woon er ook en vind het een vreselijke stad.
Sardineblikje.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:12 schreef o.us het volgende:
[..]
Ja man, mooie sardienblikjes. Ben echt jaloers.
Blijdorp, Beurs, Centraal Station, Parkweg, Troelstralaan, Wilhelminaplein, Schiedam Centrum o.a.quote:
quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:15 schreef whosvegas het volgende:
TS ga eens een cusus Nederland volgen, met je op haten!
Centraal Station een mooi station vinden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:15 schreef o.us het volgende:
[..]
Blijdorp, Beurs, Centraal Station, Parkweg, Troelstralaan, Wilhelminaplein, Schiedam Centrum o.a.
De helft ligt in Schiedam man. En ondergrondse metrostations kun je nauwelijks een station noemen. Blijdorp ken ik dan nog niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:15 schreef o.us het volgende:
[..]
Blijdorp, Beurs, Centraal Station, Parkweg, Wilhelminaplein, Schiedam Centrum, Parkweg o.a.
Het metrostation is mooi hoorquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Centraal Station een mooi station vinden.Ga weg man.
Conditieproblemen?quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee. Spuuglelijk. Te egaal. Te kaal. Teveel traplopen.
Elk ondergronds metrostation is een simpel perron met een trap naar boven. Valt weinig mooi aan te vinden. Net als al die metrohaltes in Alexander/Ommoord.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:18 schreef Merkie het volgende:
Elk ondergronds metrostation is strak, netjes en verzorgd.
Pareltje inderdaad.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:22 schreef o.us het volgende:
Blijdorp:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste valt vies tegen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:22 schreef o.us het volgende:
Blijdorp:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee ROLTRAPPEN.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee. Spuuglelijk. Te egaal. Te kaal. Teveel traplopen.
Tja, perronnetje, trap naar boven, en een nikszeggend bouwsel als ingang. Niet echt mooi of niet mooi te noemen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:22 schreef o.us het volgende:
Blijdorp:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk eens naar Slinge, Zuidplein, Maashaven en Rijnhaven. De tranen schieten in je ogen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:26 schreef Etsu het volgende:
Wat te denken van Eendrachtsplein.Allemaal oud en lelijk.
Daar zie je tenminste nog wat van de buitenlucht.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:27 schreef OEM het volgende:
[..]
Kijk eens naar Slinge, Maashaven en Rijnhaven. De tranen schieten in je ogen.
Hoezo is Schiedam Centrum een Rotterdams station?quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:15 schreef o.us het volgende:
[..]
Blijdorp, Beurs, Centraal Station, Parkweg, Troelstralaan, Wilhelminaplein, Schiedam Centrum o.a.
en Parkwegquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:29 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo is Schiedam Centrum een Rotterdams station?
Voor iedereen in de stadsregio boeit het geen flikker. Schiedam, Vlaardingen, Capelle is allemaal gewoon Rotterdam. Niet-Rotterdammers begrijpen het niet en maken er een probleem vanquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:29 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo is Schiedam Centrum een Rotterdams station?
Elke regio die bediend wordt door de RET is gewoon Rotterdam.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:29 schreef o.us het volgende:
[..]
Voor iedereen in de stadsregio boeit het geen flikker. Schiedam, Vlaardingen, Capelle is allemaal gewoon Rotterdam. Niet-Rotterdammers begrijpen het niet en maken er een probleem van.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Elke regio die bediend wordt door de RET is gewoon Rotterdam.
Hierdoor dacht ik ook tot een paar jaar terug dat schiedam en zo gewoon bij Rotterdam horen, net zoals hoogvliet dat is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Die ook ja, ik was zo bezig met Schiedam Centrum dat ik die mistte.quote:
Nou volgens jou ben ik een Rotterdammer en ik vind mezelf dus echt geen Rotterdammer, ik kom er alleen voor de coffeeshops (niet dat ik iets tegen de stad Rotterdam heb, want ik ben dus niet zwakbegaafd).quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:29 schreef o.us het volgende:
[..]
Voor iedereen in de stadsregio boeit het geen flikker. Schiedam, Vlaardingen, Capelle is allemaal gewoon Rotterdam. Niet-Rotterdammers begrijpen het niet en maken er een probleem van.
Ja zo ken ik er nog 10. Waar je wel gelijk in hebt is dat Vlaardingen, Schiedam en Cappelle allemaal even pauper zijn als Rotterdam.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:29 schreef o.us het volgende:
[..]
Den Haag is Rotterdam?quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Cappelle?????????????quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:34 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ja zo ken ik er nog 10. Waar je wel gelijk in hebt is dat Vlaardingen, Schiedam en Cappelle allemaal even pauper zijn als Rotterdam.
Hoek van Holland is gewoon Rotterdam hoorquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:36 schreef Piye het volgende:
Ik las ook een keer zo een blaadje waarin ze het strand van Hoek van Holland Rotterdam Beach noemden. Dat vind ik ook al zoiets.
Waarom kan Eindhoven bogen op een kenniscentrum en lopen academici weg uit Rotterdam?quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:35 schreef MonteCristo het volgende:
Rotterdam de gekste!
Alles beter dan fucking Eindhoven!
Inderdaad, je ziet er ook overal gemeente rotterdam staan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Hoek van Holland is gewoon Rotterdam hoor
Ben je hoogopgeleid?quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:35 schreef MajorTom. het volgende:
Ik probeer al heel mijn leven aan Rotterdam te ontsnappen. Hier en daar wonen nog wel een paar bazen, zoals Jules Deelder, maar verder is het er niet te pruimen.
Waarschijnlijk toch andersom, want Rotterdam Airport is niet voor niks hernoemd naar Rotterdam-Den Haag Airport. Ik geef het nog een paar jaar, voordat het Den Haag Airport wordt.quote:
Logisch, want o.us gaat zijn best doen om Rotterdam onafhankelijk te maken. Dus zo'n tokkiestad verdient dan ook geen een eigen vliegveld.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarschijnlijk toch andersom, want Rotterdam Airport is niet voor niks hernoemd naar Rotterdam-Den Haag Airport. Ik geef het nog een paar jaar, voordat het Den Haag Airport wordt.
Technisch gezien wel, maar wees eerlijk er is nogal een verschil tussen een Rotterdammer en een Hoeker, alleen al qua hoe ze praten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Hoek van Holland is gewoon Rotterdam hoor
Neen, ik heb mijn opleiding door omstandigheden niet af kunnen maken. Het is wellicht wel een goed idee om dat een keer te gaan doen..quote:
In Rotterdam heb je ook universiteiten hoor.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom kan Eindhoven bogen op een kenniscentrum en lopen academici weg uit Rotterdam?
Oh jee, een principe mensquote:
Den Haag wordt niet bediend door de RET. Dat stopt bij Nootdorp. Dan gaat het over in de HTM.quote:
quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:50 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
In Rotterdam heb je ook universiteiten hoor.
Ik vind gewoon de mentaliteit daar erg xenofobisch en achtergesteld. Iedere neger wordt in het Engels aangesproken omdat men denkt dat negers geen Nederlands kunnen en ik ben nog nooit zulke achterbakse mensen tegengekomen als daar in Eindhoven.
Correct.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:45 schreef Roces18 het volgende:
Leugens en laster!
Dit hele topic staat er vol mee
Daar woon ik 500 meter vandaan, Bro.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:22 schreef o.us het volgende:
Blijdorp:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je zwart bent en je best doet ook niet. Het is ook maar wat je er zelf van maakt he!quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:05 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
Lach maar. Jij bent blank. Dan heb je niks te klagen
Hoho, Rotterdam heeft onlangs Rozenburg al opgeslokt, laat het daar maar bij blijvenquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:29 schreef o.us het volgende:
[..]
Dat hebben ze echt mooi aangepakt ... 20 jaar geleden was het een lelijk zootje bij elkaar. Toen station Wilhelminaplein er kwam, is het het opknappen pas echt hard begonnen, en zie het prachtige resultaatquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:18 schreef Merkie het volgende:
Elk ondergronds metrostation is strak, netjes en verzorgd.
Eens.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:58 schreef okiokinl het volgende:
oh en als rotterdammer zou je toch gewoon moeten kunnen hebben dat men je stad lelijk vind, dat is ie ook. ik ga ook niet moeilijk doen als mensen hoog catherijne lelijk vinden, is ook spuuglelijk.
rotterdam kan zich nog beroepen op een mooi verleden, en een mooie toekomst. nu is het nog te veel lelijk, te weinig mooi. wat torens neerzetten is niet genoeg, al die naoorlogse noodbouw in het centrum moet eerst weg.
scherpquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:12 schreef monkyyy het volgende:
Ik weet niet wat de mooiste stad van Nederland is, heb ze nog niet allemaal bekeken enzo.
Blaak en Eendrachtsplein waren altijd echt pauperhaltes inderdaad. Gelukkig hebben ze dat een beetje bijgewerkt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:17 schreef Henno het volgende:
[..]
Dat hebben ze echt mooi aangepakt ... 20 jaar geleden was het een lelijk zootje bij elkaar. Toen station Wilhelminaplein er kwam, is het het opknappen pas echt hard begonnen, en zie het prachtige resultaat
Je bedoelt dat je niet door Rotterdam Zuid durft te lopen? Het valt allemaal best wel mee hoor.quote:
Zuid is er de afgelopen jaren flink op vooruit gegaan ook. Woon er al jaren zonder problemen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:46 schreef Piye het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je niet door Rotterdam Zuid durft te lopen? Het valt allemaal best wel mee hoor.
dat zeggen mensen in almere ookquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:06 schreef xLvk het volgende:
[..]
Zuid is er de afgelopen jaren flink op vooruit gegaan ook. Woon er al jaren zonder problemen.
geen idee ik hoor ze nu nietquote:
Hoelang geleden is dat ? Wist niet eens dat dat station ooit boven de grond heeft gestaan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:15 schreef okiokinl het volgende:
[..]
deze was leuk
[ afbeelding ]
dat hele luchtspoor hadden jullie nooit moeten afbreken.
Eerste filmpje laat alles zien waar ik aan wil ontsnappen. Knap gedaan.quote:
Ik herinner me het oude treinstation nog wel, die is begin jaren '90 pas ondergronds gegaan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:44 schreef Jenglejack het volgende:
[..]
Hoelang geleden is dat ? Wist niet eens dat dat station ooit boven de grond heeft gestaan.
Of Gerdesiaweg dan, met dat mooie paars-groen-oranje kleurenpaletquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:43 schreef Jenglejack het volgende:
[..]
Blaak en Eendrachtsplein waren altijd echt pauperhaltes inderdaad. Gelukkig hebben ze dat een beetje bijgewerkt.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:48 schreef Piye het volgende:
Zoals sommigen hier over Amsterdam en Rotterdam posten lijkt het alsof ze die steden persoonlijk hebben gesticht.
lol jij moet je eens in je eigen geschiedenis verdiepen..quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:44 schreef Jenglejack het volgende:
[..]
Hoelang geleden is dat ? Wist niet eens dat dat station ooit boven de grond heeft gestaan.
Ah woordgrapjes, altijd leuk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:18 schreef Politiek het volgende:
Gaat dit over mijn Feyenooit topklasse 1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijf er dan weg (x2)quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 05:47 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Lelijke kutstad en onzinnig aansteltopic.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:52 schreef Madame_Paon het volgende:
Rotterdam.
Zo werkt dat niet bij Rotterdammers, wij kunnen onderling van alles afkraken, Feyenoord, die verpauperde wijken, die schotelbuurten, de lijnbaan, al dat achterstallig onderhoud, kabouter buttplug ... maakt niet uit of de Rotterdammer heeft er wel een uitgesproken mening over.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:58 schreef okiokinl het volgende:
oh en als rotterdammer zou je toch gewoon moeten kunnen hebben dat men je stad lelijk vind, dat is ie ook. ik ga ook niet moeilijk doen als mensen hoog catherijne lelijk vinden, is ook spuuglelijk.
ik geloof je, haha..:p ik zou ook wel 3 keer nadenken voordat ik in het echt een rotterdammer ga uitleggen dat zn stad lelijk is..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:49 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet bij Rotterdammers, wij kunnen onderling van alles afkraken, Feyenoord, die verpauperde wijken, die schotelbuurten, de lijnbaan, al dat achterstallig onderhoud, kabouter buttplug ... maakt niet uit of de Rotterdammer heeft er wel een uitgesproken mening over.
Maar dat is onderling, zodra iets Rotterdams negatief wordt benaderd door iemand die niet uit Rotterdam komt ben je gewoon een kankerlijert, zo simpel leg ut en woon je wel in Rotterdam maar kom je ergens anders vandaan, dan snap je er ook geen kut van en kun je beter terug gaan waar je vandaan komt.
Geloof me, zo werkt dat echt.![]()
Overigens vind ik Rotterdam niet lelijk, maar dat komt vast omdat ik door de mindere dingen heen kijk en in alles de Rotterdamse charme terugzie.
Het totaalplaatje klopt gewoon en ik vind het een heerlijke stad, eentje waar ik zonder euro op zak en wat eten gerust een week zou kunnen vertoeven zonder me er te vervelen.
Misschien maakt het lelijke dat velen erin zien de stad juist wel weer mooi, hoe dan ook heeft het op mij een gigantische aantrekkingskracht, niet eens zozeer de architectuur, maar meer het gevoel an sic wat ik krijg van Rotterdam.
Voor sfeer in een stad heb je vooral elkaar nodig, Wat bedoel je trouwens met een gebrek aan authenticiteit... dat er te weinig oude gebouwen staan? Die Rotterdam overigens ook nog steeds heeft, ook in het centrum. De moffen hebben er destijds een prima parkeerplaats van gemaakt in een recordtijd, maar niemand is perfectquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:34 schreef Mishu het volgende:
Voor sfeer in een stad heb je authentieke onderdelen nodig. Sorry.
Figuren die die topics daarom maar volbaggerenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:25 schreef Aestivate het volgende:
Een topic volzwetsen over een stad.een stad op een internetforum verdedigen.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:49 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet bij Rotterdammers, wij kunnen onderling van alles afkraken, Feyenoord, die verpauperde wijken, die schotelbuurten, de lijnbaan, al dat achterstallig onderhoud, kabouter buttplug ... maakt niet uit of de Rotterdammer heeft er wel een uitgesproken mening over.
Maar dat is onderling, zodra iets Rotterdams negatief wordt benaderd door iemand die niet uit Rotterdam komt ben je gewoon een kankerlijert, zo simpel leg ut en woon je wel in Rotterdam maar kom je ergens anders vandaan, dan snap je er ook geen kut van en kun je beter terug gaan waar je vandaan komt.
Geloof me, zo werkt dat echt.![]()
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:11 schreef Snuf. het volgende:
Als er geen metro is mag je jezelf geen stad noemen
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:11 schreef Snuf. het volgende:
Tevens al die mensen die Utrecht of Zwolle of welke andere plaats een mooie "stad" vinden
ik mis behoorlijk wat zwarte mensen in die plaatjesquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:49 schreef Plastic_zak het volgende:
Binnenkort in Rotterdam
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
rotterdam is alleen de grootste van wat kleine stadjes die we hier hebben in nederland, en dan is het ook nog eens voornamelijk havengebied waarom ze zo groot zijn...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:11 schreef Snuf. het volgende:
Tevens al die mensen die Utrecht of Zwolle of welke andere plaats een mooie "stad" vinden
dat komt omdat er geen foto's van binnenin de mcdonalds bijstaanquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:19 schreef wise het volgende:
[..]
ik mis behoorlijk wat zwarte mensen in die plaatjes
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat komt omdat er geen foto's van binnenin de mcdonalds bijstaan
quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:51 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Van mij mogen ze Rotterdam weer plat gooien en nog een keer proberen er iets van te maken.
Vind er niks aan.
Dit inderdaad. Doen alsof zij onderdeel van de belangrijkste stad van Nederland zijn. Ik durf zelfs te wedden dat als Rotterdam niet gebombardeerd werd het best een mooie stad zou kunnen wezen met een prachtige binnenstad. Wat er staat is een verlopen verzameling van mislukte wolkenkrabbers en vieze lelijke mensen incluis de Rotterdamliefhebbers in dit topic.quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:52 schreef Madame_Paon het volgende:
Rotterdam.
1 april met verlengsnoer heet zoiets.quote:Op maandag 2 april 2012 14:05 schreef Skillstorm het volgende:
[ afbeelding ]
Grapje , 2 april wuahahhaa
Naja, de haven heeft Nederland wel nodig. Dat is ook Rotterdam.quote:Op maandag 2 april 2012 16:00 schreef ZuidGrens het volgende:
Rotterdam onafhankelijk van Nederland?
Goed idee, zijn wij er ook vanaf. Een van de lelijkste steden van het land.
Daaaaaaaaaaaaaaaaaag
Lijkt me prima. Vergeten we voor het gemak maar even hoeveel benodigdheden er via de haven binnenkomen. Dat wordt dik lappen voor jullie provinciaaltjesquote:Op maandag 2 april 2012 16:00 schreef ZuidGrens het volgende:
Rotterdam onafhankelijk van Nederland?
Goed idee, zijn wij er ook vanaf. Een van de lelijkste steden van het land.
Daaaaaaaaaaaaaaaaaag
Als het te multi-culti is kan je wel alle grote steden afschrijven.quote:Op maandag 2 april 2012 16:05 schreef ZuidGrens het volgende:
Haha, ik lul ook maar wat. Maar ik vind Rotterdam geen mooie stad, iets te modern, ik ben meer een liefhebber van oude steden, zoals Maastricht. Al kan Rotterdam er natuurlijk weinig aan doen, dat snap ik ook wel.
En ik vind het ook te multi-culti trouwens, dat Rotterdam.
Als ik de verhalen moet lezen schijnt het vooroorlogse Rotterdamse centrum enorm veel gelijkenissen te hebben met de binnenstad van Haarlem, Leiden en Dordrecht. Laat die nou naar mijn mening een van de mooiste binnensteden zijn. Best jammer van die bombardement dan.quote:Op maandag 2 april 2012 16:14 schreef RichardHammond het volgende:
Het oude (vooroorlogse) centrum van Rotterdam schijnt heel mooi te zijn geweest. Over het centrum van nu twijfel ik een beetje. Ik ben geen liefhebber van nieuwbouw en al die zogenaamde architectuur, maar lelijk is het ook weer niet. Dan geef ik toch de voorkeur aan Den Haag, maar ook daar zitten lelijke stukjes stad in. Dat authentieke trekt mij meer dan het moderne. Daarom vind ik Zwolle bijv. erg fraai.
Al stellen onze steden maar weinig voor in vergelijking met Rome, Napels, Firenze, Venetië etc.
En toch hoor ik van Italianen dat ze Nederland een mooi land vinden. Kwestie van wat je gewend bent waarschijnlijk..quote:Op maandag 2 april 2012 16:14 schreef RichardHammond het volgende:
Het oude (vooroorlogse) centrum van Rotterdam schijnt heel mooi te zijn geweest. Over het centrum van nu twijfel ik een beetje. Ik ben geen liefhebber van nieuwbouw en al die zogenaamde architectuur, maar lelijk is het ook weer niet. Dan geef ik toch de voorkeur aan Den Haag, maar ook daar zitten lelijke stukjes stad in. Dat authentieke trekt mij meer dan het moderne. Daarom vind ik Zwolle bijv. erg fraai.
Al stellen onze steden maar weinig voor in vergelijking met Rome, Napels, Firenze, Venetië etc.
Ik vind het centrum ook heel lelijk. Ik ken veel mensen buiten Rotterdam die het juist mooi/interessant vinden om de architectuur..maar ik vind vierkant beton en glas gewoon niet mooi.quote:Op maandag 2 april 2012 16:05 schreef ZuidGrens het volgende:
Haha, ik lul ook maar wat. Maar ik vind Rotterdam geen mooie stad, iets te modern, ik ben meer een liefhebber van oude steden, zoals Maastricht. Al kan Rotterdam er natuurlijk weinig aan doen, dat snap ik ook wel.
En ik vind het ook te multi-culti trouwens, dat Rotterdam.
Jij komt toch uit Barendrecht?quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:29 schreef o.us het volgende:
[..]
Gek...ziet er nochtans uit als Bos en Lommerquote:Op maandag 2 april 2012 20:54 schreef sinepedraap het volgende:
Rotterdam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
stoerquote:Op maandag 2 april 2012 21:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gek...ziet er nochtans uit als Bos en Lommer
neequote:Op maandag 2 april 2012 21:07 schreef wesleycool het volgende:
rotterdam. rotterdam in één zin: te kleine straten voor chauffeurs zoals ik met de grote touringcars, één grote achterbuurt, buitenlanders en wazige politie die niks kan.
WTF? ROTTERDAM e klein?quote:Op maandag 2 april 2012 21:07 schreef wesleycool het volgende:
rotterdam. rotterdam in één zin: te kleine straten voor chauffeurs zoals ik met de grote touringcars, één grote achterbuurt, buitenlanders en wazige politie die niks kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |