Welke hebben jullie besteld?quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:03 schreef Susie het volgende:
wij wachten overigens nog steeds op de levering van de kinderwagen... Als het goed is, deze week...
Moet ze zichzelf ook nog ff melden natuurlijkquote:Op zondag 7 augustus 2011 09:49 schreef p_iglet het volgende:
Gefeliciteerd Rixtje!!
Ow en even voor BJ : MELD!!!!!
Mijn vrouw is een stuk fitter dan pakwag 2 weken geleden, minder last van kwaaltjes en zo. Moest je haar buik niet zien, je zou haar niet nageven dat ze zwanger is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:21 schreef Susie het volgende:
[..]
Moet ze zichzelf ook nog ff melden natuurlijk
Beregd: hoe is het met je vrouw? Nog geen gerommel of iets? Trekt ze het nog?
Good question. Wij hebben van de week voor de zekerheid maar een maat 56 winterjasje gehaald. Want wij zijn wel echte buitenmensen en wandelen veel. En zo'n klein frummeltje hangt er anders ook maar koud bij dachten wij..quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:43 schreef Kyara het volgende:
Moet een pasgeboren baby ook een jasje hebben? Of is dan een warme doek ook voldoende? (hier ook een nitwit).
anders haal je toch even een lekker dik jasje maat 62 van de zeeman, dan kost t je geen drol maar ben je sowieso voorzien. (en je kan er een dikke trui onder doen, dus daarom maatje 62)quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:51 schreef Susie het volgende:
nee, NTS zit ons idd niet mee. We wachten namelijk ook nog op een nieuwe salontafel! De rest is er wel al, maar die komt pas begin september! Maar goed, wat babyspul betreft: we zijn nog op tijd, dus dat scheelt!
Geen idee of dat voortekenen zijn Beregd, het is voor mij ook allemaal nieuw! Maar wat fijn dat ze lekker fit is! Dat zal wel nodig zijn!
Beterschap Wickie!
Ik zit ook nog even met een jasje Nirak. Maar weet ook niet wat voor maat enzo... Ik hoop straks in mijn verlof wat te kunnen scoren nog.
Ja! Dat had ik met Ivan niet maar met Lena wel en ook in een later termijn. Ik heb er hier toen nog over geschreven en niemand herkende het.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:00 schreef Kleurdoos het volgende:
hebben jullie weleens dat je de baby voelt trillen?
dus dat ie echt aan t schudden is in je buik?
Ik moet zo lachen om je vragen omdat ze erg herkenbaar zijn. Toen Ivan net was geboren vroeg ik aan de verpleegkundige of ik hem op mijn vinger mocht laten zuigen omdat hij een sterke zuigbehoefte leek te hebben. Daarop antwoordde ze de magische woorden (ik heb ze later nog vaak gehoord): "Dat moet je zelf weten, jij bent zijn moeder."quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:00 schreef TimeJumper het volgende:
Nog een dom vraagje waarschijnlijk, maar er zit dus een winterzak bij de kinderwagen, leg je daar je baby dan gewoon in met jasje en zo. Of leg je hem ook nog daarin met lakentje en dekentje?
Of iets extra's, het lijkt me dan toch gewoon wat fris of zo.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet zo lachen om je vragen omdat ze erg herkenbaar zijn. Toen Ivan net was geboren vroeg ik aan de verpleegkundige of ik hem op mijn vinger mocht laten zuigen omdat hij een sterke zuigbehoefte leek te hebben. Daarop antwoordde ze de magische woorden (ik heb ze later nog vaak gehoord): "Dat moet je zelf weten, jij bent zijn moeder."
Voor al dit soort dingen geldt: dat moet je helemaal zelf weten! Pakjes uit één stuk, jasjes, omslagdoeken, voetenzakken, dekentjes - het doet er niet toe, als je baby het maar warm genoeg heeft. Al denk ik dat de meeste kersverse ouders in het begin geneigd zijn hun kind te veel in te stoppen. Het kan gevaarlijk zijn als je kind het te warm krijgt.
Het is vantevoren ook zo abstract allemaal. Je weet niet precies wat je handig gaat vinden en wat niet. Maar je hebt het allemaal zo gekocht, hoor!
Bij onze ook, maar ik ga 'm niet gebruiken. Veel te dik en stug; met een laken en deken kun je bovendien spelen met enkel en dubbel vouwen en op die manier de temperatuur wat beter regelen. Snap ook niet het erbij zit, tot twee jaar worden dekbedden afgeraden. Nu ligt je baby natuurlijk alleen onder jouw toezicht onder het dekbedje als je hem zou gebruiken, maar toch.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:50 schreef Rixtje het volgende:
Bedankt allemaal voor de felicitaties kan het zelf nog steeds niet geloven!
Bij onze kinderwagen zat een dekbed maar wij hebben hem gewoon opgemaakt met een lakentje en dekentje
quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet zo lachen om je vragen omdat ze erg herkenbaar zijn. Toen Ivan net was geboren vroeg ik aan de verpleegkundige of ik hem op mijn vinger mocht laten zuigen omdat hij een sterke zuigbehoefte leek te hebben. Daarop antwoordde ze de magische woorden (ik heb ze later nog vaak gehoord): "Dat moet je zelf weten, jij bent zijn moeder."
Ik heb eigenlijk geen ideequote:Op zondag 7 augustus 2011 15:59 schreef Poezebeest het volgende:
Hier trouwens ook nog een nitwit babyvraagIs het handig alvast een slaapzak te kopen voor de baby of is dat gewoon afhankelijk van hoe die slaapt?
Sorryquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:42 schreef Kleurdoos het volgende:
nog even en er posten hier meer mannen mee dan vrouwen
superwormjim, beregd, scorpionsworld, Tha Duck...
Heb ik laatst ook een uitspraak over gedaan: 'Vrouwen hebben nu eenmaal een lagere pijngrens dan mannenquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:56 schreef NotTheSame het volgende:
SuperwormJim, ik had dat precies andersom. Ik kon geen vet eten meer verdragen toen ik zo misselijk was. Hopelijk houd het bij je vrouw gewoon over een aantal weken weer op!
Ik heb hier overigens een man die weer in een lollige bui is. Ik kan momenteel niet zo goed meer stilzitten omdat mijn rug/ribbenkast dan zeer doen. Probeert ie heel leuk te zijn.
"Als een zwangerschap zo zwaar zou zijn, dan hadden ze er wel voor gezorgd dat de man zwanger werd".
*Hormonster breekt los*...
Nog geen 5 minuten later smeekte hij of er ook een hulplijn is voor mishandelde mannen van zwangere vrouwen![]()
.
Is de bedoeling ja, maar kan niet slapen... Grrrr...quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef Nirak het volgende:
Volgens mij slapen alle zwangere vrouwen vroeg op zondag om zo uitgerust aan een nieuwe werkweek te beginnen? Dan ga ik ook maar naar bed
Slaap lekker allemaal
Hej jij zou je plafond nog schilderenquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:13 schreef Kleurdoos het volgende:
nee hoor, ik ga morgen alweer op vakantie
Volgens mij bedoeld Kleurdoos haar vakantie thuisquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:45 schreef Jipster het volgende:
Kleurdoos fijne vakantie! Waar ga je heen?
En inderdaad eenvoor alle slechte slapers!
Verder dus nog een spannende updates van de LLM's, ik ben benieuwd!
Aaahhh, daar doe ik een moord voor! Ik ben 19wkn en ben al 6kg aangekomenquote:Op maandag 8 augustus 2011 10:18 schreef SummerBreeze het volgende:
Wel bijgelezen maar te brak om op iedereen te reageren. Excuses daarvoor.
Vannacht uiteindelijk om 4 uur de playstation maar eens uitgezet en op de bank gaan liggen. Toen heb ik het nog licht zien worden, dus ik zal rond een uur of vijf in slaap gevallen zijn. Om half zeven werd ik weer wakker van vriendlief die koffie aan het zetten was. Straks dus maar weer even op bed kruipen. Of misschien wel verder met het verfvrij proberen te krijgen van de vloer in de babykamer. Ik weet het nog niet.
Zojuist wel goedgekeurd door de vlos. Bloeddruk heel netjes (112/64), baarmoeder groeit goed (zit nu 3 vingers boven de navel), hartje van de kleine is luid en duidelijk en ongeveer 140 slagen per minuut. Inmiddels begin ik wel iets aan te komen. Ik zit nu in ruim 22 weken op +3,5 kilo. Best netjes lijkt me.
Ohja verrekquote:Op maandag 8 augustus 2011 10:03 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Volgens mij bedoeld Kleurdoos haar vakantie thuisomdat ze in de ziektewet zit
Wat goed!quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:10 schreef miss-jones25 het volgende:
Even een snel berichtje van mij, ben niet bijgelezen maar dat doe ik vanmiddag wel vanaf mijn eigen bank
Wh00h00!quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:10 schreef miss-jones25 het volgende:
Even een snel berichtje van mij, ben niet bijgelezen maar dat doe ik vanmiddag wel vanaf mijn eigen bank
Ben iets meer dan 5 weken nu. Echo heb ik op 31 augustus, geen extra vroege echo dus dit keer. (bewust)quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
MJ, wat fijn. Nu lekker thuis verder broeden![]()
Flugel, wat een dikke vette streepHoe ver ben je nu en wanneer heb je een echo?
Klopt. Maar nu heb ik er al weer genoeg vanquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:05 schreef Take_A_Picture het volgende:
SWJ: Was jij niet de aankomende papa die zich eerst zorgen maakte omdat je vrouw totaal geen klachten had oid?
Hmmmm, ze heeft er anders nooit last van gehad. Ze is vandaag voor het eerst even van haar stokje gegaan. Komende vrijdag hebben we de eerste afspraak met de vk, een goed moment om dit ook even ter sprake te brengen dan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:50 schreef hilliebillie het volgende:
Duizeligheid en flauwvallen klinkt als een lage bloeddruk.. Piet perse een zwangerschapskwaaltje volgens mij maar kan idd wel voorkomen tijdens de zwangerschap. Zou daar over even contact opnemen met de vk of huisarts.
Oei, das balen SummerBreeze! Misschien even kijken of de filter volgeschoten is ofzo? Dat is bij ons wel eens het euvel geweest. Duur grapje om daar een monteur voor te laten komen, want het is (vaak) een supersimpel klusje.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:09 schreef SummerBreeze het volgende:
Bah, wasmachine heeft besloten te gaan lekken. Hele bovenverdieping onder water
Ik heb ook een vrij lage bloeddruk tijdens m'n zwangerschap. Mocht ze deze week toch wat vaker onwel worden, raad ik toch aan even de vk of ha te bellen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:56 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Hmmmm, ze heeft er anders nooit last van gehad. Ze is vandaag voor het eerst even van haar stokje gegaan. Komende vrijdag hebben we de eerste afspraak met de vk, een goed moment om dit ook even ter sprake te brengen dan.
haha ja doenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:39 schreef NotTheSame het volgende:
Raar Beessie, mijn vk raadde me dat toch allemaal aan? Dan zal ik haar vanavond eens even op d'r falie geven.
Ow wat fijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:59 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ben iets meer dan 5 weken nu. Echo heb ik op 31 augustus, geen extra vroege echo dus dit keer. (bewust)
nou ik moet zeggen dat ik nu veeeeeel minder slaap als toen ik een pasgeboren baby had hoor...quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:50 schreef Nirak het volgende:
[..]
Niet supergoed bijgelezen. Maar voor de slechte slapers onder ons: zie het als gewenning voor de gebroken nachten die nog komen gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NTS, ik ben zo benieuwd, hoop dat je zo nog post.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Whaha nee. Ben er wel klaar mee zo langzaam aanquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:24 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Zullen we ruilen? Ik moet nog een week of 15
Ja ik denk dat we dat ook doen. Als de weeen beginnen is het altijd nog ze gedaan. Leander word toch meteen opgehaald als het begint dus die heeft zijn bedje die nacht niet nodig. En na de bevalling bed meteen weer van de klossen af. Kraamhulp is er toch maar heel even elke dag.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:48 schreef Books het volgende:
Bed op klossen als de bevalling begint is ook nog een optie. Dat deden wij hier namelijk anders was die 80cm imo onoverkomenlijk (hormonen)...
Van de kraamzorg hier mot het bed op klossenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar het bed moet toch mede voor de kraamzorg op klossen? En niet alleen maar voor de bevalling?
De kraamzorg is hier elke ochtend maar 2uurtjes. Daarvoor ga ik het bed niet op klossen laten. Leander ligt er elke nacht naast en dat vind ik iets belangrijker. Bed verschonen enzo doen we (of lief) zelf. Enige waar we dan het bed voor op klossen moeten laten is omdat ze mijn onderkant wil bekijkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar het bed moet toch mede voor de kraamzorg op klossen? En niet alleen maar voor de bevalling?
Oh dat is echt zo uncool.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:25 schreef SuperwormJim het volgende:
M'n vrouw heeft last van ochtendmisselijkheid
Nu is dat misschien nog een fijne bevestiging dat er echt iets gaande is, maar de lol is er snel af kan ik je als ervaringsdeskundige vertellenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:25 schreef SuperwormJim het volgende:
Neem je toch gewoon lekker geen kraamzorg, hoef je je bed ook niet op klossen te zetten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:22 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Van de kraamzorg hier mot het bed op klossen![]()
Ik dacht ervan af te wezen omdat ik zowieso in het ziekenhuis beval, maar blijkbaar is er niet onderuit te komen
tja dat zijn nu eenmaal de regels.. ik neem aan dat je niet d e rug van een ander naar de klote wil helpen?!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:22 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik dacht ervan af te wezen omdat ik zowieso in het ziekenhuis beval, maar blijkbaar is er niet onderuit te komen
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:25 schreef SuperwormJim het volgende:
Er is een oplossing;quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:22 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
In het kader van vooruitdenken, aan zo'n constructie zitten wij ook te denken. Een oud bed bij m'n schoonouders scoren en dat op de studeerkamer op klossen zetten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Er is een oplossing;
Ik beval ook in het ziekenhuis en wij zetten beneden een kraambed neer.
Want A- daar hebben we ruimte voor en B- We vonden het ook niet nodig om het bed op klossen te zetten. Je moet iig iets op hoogte hebben want je moet op hoogte liggen voor de controles. Simpel zat.
Dus je regelt óf een kraambed óf klossen
Ochtendmisselijkheid is een misleidend woord hèquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:53 schreef klumsy het volgende:
[..]
ik kan je zeggen dat dat echt niet fijn is!
Loop nu al vanaf het begin met misselijkheid, alleen dan de hele dag
Volgens mij is over regels heen lezen ook een kwaaltje.quote:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:27 schreef wickie het volgende:
SWJ,daar ga jij om juichen??? Ik begrijp wel dat je klachten wil als bevestiging
maar die ochtendmisselijkheid is echt k*t hoor. Ben zo blij dat ik dat beiden keren maar minimaal heb gehad.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:38 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Oh dat is echt zo uncool..
* PurpleDaisy spreekt uit ervaring.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:46 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Nu is dat misschien nog een fijne bevestiging dat er echt iets gaande is, maar de lol is er snel af kan ik je als ervaringsdeskundige vertellen
Het is inderdaad weer een bevestiging. En blijkbaar is het ook snel verholpen, ze hoeft alleen maar iets te eten en het is over.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:53 schreef klumsy het volgende:
[..]
ik kan je zeggen dat dat echt niet fijn is!
Loop nu al vanaf het begin met misselijkheid, alleen dan de hele dag
True. Ik heb wel veel moeite om iets weg te krijgen thoo. Zij niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:24 schreef SuperwormJim het volgende:
Het is inderdaad weer een bevestiging. En blijkbaar is het ook snel verholpen, ze hoeft alleen maar iets te eten en het is over.
Welja joh, hè... die regels zijn er helemaal voor niks! En elke kraamhulp is hetzelfde!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:20 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb in princiepe best de ruimte voor een bed beneden eventueel. Maar schoonmoeder woont hier ook bij in en vind ik dus een beetje prive ruimte ook wel fijnEn ik geloof nooit dat een kraamhulp het alleen voor de hechtingcontrole het erg vind dat we geen bed op klossen hebben.
We hebben toen na de geboorte van Leander ook al na 2 dagen ofzo de klossen weg gehaald. Hadden ze toen ook geen probleem mee want als er iets was zat ze toch bij me op het bed!
Als ze het net goed vind moet ze maar wegblijven. Die 2 uur red ik dan ook wel zonder haar hoor. Onze vlos doet ook de controles wel bij mij dus zo heel erg vind ik het niet als er geen kraamhulp is!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Welja joh, hè... die regels zijn er helemaal voor niks! En elke kraamhulp is hetzelfde!
Stomme bureaucratische regeltjesgedoe!Ze verzinnen elke keer wel iets nieuws om zwangeren en pasbevallenen te pesten!
Haha van je schoonmoeder!! Mijn schoonmoeder werkt best wel veel dus is iet veel thuis. Maar zul je zien dat als ik moet bevallen ze minder moet werken. En ach ze mag best bij de bevalling zijn hoor net als mijn eigen moeder maar om der nou met de controles enzo erbij te hebbenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:52 schreef miss-jones25 het volgende:
Ow nicole, schoonmams woont bij je in. ik zou echt gek worden dan.
Dankje Wicky
Wie ik?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:56 schreef Books het volgende:
Goh elke zwangerschap heb jij wel je hormoonaanvallen he? Kolere...
Maar wat doet de kraam bij jullie dan dat het bed hoog moet? Bed verschonen doet ze niet. Met de baby bezig zijn doet ze op de commode. Alleen de controle vae hechtingen deden ze hier op het bed. Maar dat doet onze vlos ook zelf dus hoeft de kraam niet eens te doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:56 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het vooral sneu voor de kraamverzorgers die hun arme rug aan gort helpen doordat ouders te beroerd zijn om hun bed even voor ze te verhogen voor die ene paar dagen
Nee natuurlijk niet jij. MeNicole bedoel ik. Ben nu aan d'r derde zwangerschap toe en elke zwangerschap staat ze boven alles als heilige pfff.quote:
Idem voor jouquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:49 schreef Books het volgende:
BEdenk om je hart je hebt er maar eentje van...
Ik krijg geen verloskundige. Die is er alleen tijdens de bevalling en die doe ik in het ziekenhuis. De kraamverzorgster doet de eindcontroles en tempraturen en zulks. Bij Rienk deed ze het ook wel eens bij ons op het gewone bed. Maar vaker lag ik voor haar op hoogte. Denk eens aan hun die altijd maar moeten bukken omdat jij te beroerd bent om even wat hoger te gaan liggenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar wat doet de kraam bij jullie dan dat het bed hoog moet? Bed verschonen doet ze niet. Met de baby bezig zijn doet ze op de commode. Alleen de controle vae hechtingen deden ze hier op het bed. Maar dat doet onze vlos ook zelf dus hoeft de kraam niet eens te doen.
Ja, vreemd is het zeker.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef Books het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet jij. MeNicole bedoel ik. Ben nu aan d'r derde zwangerschap toe en elke zwangerschap staat ze boven alles als heilige pfff.
Ze controleert jou ook hoor. Kijken of de baarmoeder alweer krimpt enzo. En ook al is ze er maar 2 uur. Het zijn gewoon regelsquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:01 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb helemaal geen last van hormonen. Net als die ane 2 keer niet. Maar in een situatie als wat jij geeft ie het toch heel anders. dan is de kraam hier ook de hele dag. Als alles gaat zoals de vorige keren is ze hier maar 1,5 a 2 uur per dag. En eigenlijk voor controle van de baby en om Mikael en Leander naar school en psz te brengen.
Ik geloof dat het wel mogelijk is. Maar ze puur gebruiken als oppas lijkt me ook niet het plan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef Books het volgende:
Ze brengen geen andere kinderen meer naar school toch? Maar lijkt me belangrijker dan je eigen gezondheid. Laat maar ik ga weer op mijn handen zitten is beter...
Ik bracht inderdaad zelf Jen naar het kdv..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef Books het volgende:
Ze brengen geen andere kinderen meer naar school toch? Maar lijkt me belangrijker dan je eigen gezondheid. Laat maar ik ga weer op mijn handen zitten is beter...
Ik heb pas de intake gehad en die gaf zelf aan dat de kraamhulp ook de oudere kinderen weg kan brengen en kan halen. Want ze komt hier daarom ook om kwart over 8 en brengt dan de kids weg. Ze vroeg er nog speciaal na omdat het ook iets te maken heeft dat zij geen kinderen in auto mocht meenemen enzo. Dus of ik een goeie fiets had en of Mikael zelf goed kon fietsen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik geloof dat het wel mogelijk is. Maar ze puur gebruiken als oppas lijkt me ook niet het plan.
Ik zelf heb ook minder uren. Bij de intake had ze het erover dat ze je an voor ik geloof 16 uur op papier zetten. Maar dat als je 2 uur per dag wilt dat ook prima is. En zo hebben wij dat dan nu. In geval van nood (uitscheuren van hier tot achter) kunnen die uren makkelijk aangevuld worden!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En als je nu al roept dat je geen kraamverpleegkundige wilt, waarom ga je dan niet gewoon voor het minimaal aantal uren ofzo. Of niet. Dan kunnen die uren weer naar iemand die het wel op prijs stelt..
Ik snap er geen hol van. Bij Rienk heb ik de verloskundige maar 1 keer gezien. Om me te vertellen over voorbehoedmiddelen (quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef MeNicole2 het volgende:
Dat controleren doet hier dus de vlos. Dus kraam hoeft dat niet te doen. Dat is wat ik steeds zeg. Elke dag komt de vlos langs om te kijken hoe het gaat. Ze kijkt de hechtingen na en meet bloeddruk en stand van de baarmoeder. Nu snap ik dat bilijkbaar niet elke vlos dat doet.
Ja prima, maar ik las al een keer eerder hier dat iemand echt helemaal niet op een kraam zat te wachten, en hoe vreselijk het allemaal wel niet zou zijn... Dikke boe... Dan denk ik, dat zijn altijd precies de vrouwen die vervolgens 8 dagen in hun nest gaan lopen klagen hoe zwaar een bevalling wel niet is en piepen vervolgens dat het zo jammer is dat de kraam weg moet..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik zelf heb ook minder uren. Bij de intake had ze het erover dat ze je an voor ik geloof 16 uur op papier zetten. Maar dat als je 2 uur per dag wilt dat ook prima is. En zo hebben wij dat dan nu. In geval van nood (uitscheuren van hier tot achter) kunnen die uren makkelijk aangevuld worden!
Hier komt de vlos elke dag de hele kraamweek. Dat is dan denk ik per verloskundige praktijk verschillend. Dacht dat dat overal zo wasquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik snap er geen hol van. Bij Rienk heb ik de verloskundige maar 1 keer gezien. Om me te vertellen over voorbehoedmiddelen () en om aan de kraam te vragen hoe het ging.
Heb jij geen kraam dan?
Waar beval jij eigenlijk?
Nee de vlos komt controle doen. Die is vaak maar 10 minuten en dan weer weg. De kraam doet de baby en brengt kids naar school en is dan weer terug. Huishoudelijke dingen hoeft ze dit keer ook niet te doen. Dus dat is de einge tijd dat ze hier eigenlijk is!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:54 schreef Vlindur het volgende:
Dus jouw verloskundige brengt de andere kinderen naar school en je kraam blijft bij jou en de baby?
Vreemde situatie. Hier hebben ze wel meer te doen dan met zn tweeen naar 1 client te gaan
Nou ik snap je hoor. Het duurde ffquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:58 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nee de vlos komt controle doen. Die is vaak maar 10 minuten en dan weer weg. De kraam doet de baby en brengt kids naar school en is dan weer terug. Huishoudelijke dingen hoeft ze dit keer ook niet te doen. Dus dat is de einge tijd dat ze hier eigenlijk is!
ja, maar dat is toch ook logisch? Het is ook niet niks..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:58 schreef miss-jones25 het volgende:
Ik zie zoveel leuke meisjes dingen die ik wil bestellen voor ons meisje maar ben nog te bang om iets te bestellen, omdat de angst dat er alsnog iets mis gaat wel groot is
Jaja point takenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Neem je toch gewoon lekker geen kraamzorg, hoef je je bed ook niet op klossen te zetten.
Opgelost!
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:49 schreef Books het volgende:
BEdenk om je hart je hebt er maar eentje van...
Zelfs als alleen de vk de controle zou doen bij mij en verder niks nodig is met het bed, zou ik hem nog op klossen laten staan. Gewoon, omdat dat toch beter is voor haar rug. Ik denk dat veel kraamhulpen vast ook wel zeggen dat het niet geeft of niet zo hoeft als mensen het bed niet op klossen hebben, omdat ze dan niet moeilijk hoeven doen ofzo/ de relatie met de ouders goed willen houden. Maar dat betekent nog niet dat het goed is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:43 schreef MeNicole2 het volgende:
En de vlos vind een bed op klossen niet nodig.
Ja klopt. Ze is dus 1 keer geweest voor de eindcontrole want voor de hielprik komt er een ander bureau. Volgens mij was die mevrouw niet van die kraampraktijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:11 schreef wickie het volgende:
En Vlindur, ik moet ook in het ziekenhuis bevallen maar voor de nacontrole en de hielprik komt de verloskundige van de dichtsbijzijnde praktijk. Ik moest me daar speciaal voor aanmelden. Hoef jij dat niet? Nou is het mijn oude praktijk en ken ik de verloskundigen daar van de vorige keer wat wel prettig is. Maar ik krijg dus wel ook gewoon hun 2x over de vloer.
Whaha. Lekker shoppen voor de hond!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:10 schreef miss-jones25 het volgende:
Ja heb ook wel wat besteld maar het kriebelt zo om nog meer te kopen.
Maar vriendlief had de oplossing, ik moest maar dingen voor de hond en voor hem bestellen dus ik ga maar lekker internet shoppen als ik toch de stad niet in mag.
ja das ook mijn baby dusquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
[..]
Whaha. Lekker shoppen voor de hond!Ook leuk
Het klinkt heerlijk, inderdaad. En ik vind het voor de nieuwe papa, zeker bij een eerste kind, ook wel fijn als er een fijne hulp is die ook hem een beetje kan ondersteunen en ontzien. Zoals schoonmaken en boodschappen doen, heerlijk!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
Eigenlijk is het gek dat de taken van de kraamhulp zo sterk aanbodgestuurd zijn en niet meer vraaggestuurd. Als ik al een ouder kind rond heb lopen heb ik nu eenmaal een andere zorgvraag dan iemand die een eerste kind krijgt, en zo verschilt elke situatie wel weer van de ander. Door te spreken over een 'veredelde oppas' wordt de indruk gewekt dat het schandalig is om van een kraamhulp te vragen of ze een ouder kind vermaakt of wegbrengt, maar waarom zou dat zo erg zijn? Als dat nou is waar binnen een gezin behoefte aan is?
Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik van een kraamhulp willen dat ze mij lekker mijn gang laat gaat met de baby, de noodzakelijke controles bij moeder en kind verricht en verder zorgt voor huishoudelijke taken als schoonmaken, boodschappen halen en koken. Dat laatste lijkt me zo heerlijk, iemand die 's middags soep maakt of zo.
Dat is er nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:43 schreef PureEvil het volgende:
Ja 'ochtend' misselijkheid...bleh ik heb het dus ook de hele dag door. gelukkig kan ik nog wel eten/drinken binnenhouden, maar het vervelende gevoel blijft wel hangen. net ofdat iemand je keel dichtknijpt ofzo![]()
Oh en over dat bed op klossen, wij hebben een vrij hoog bed, dus mijn bed gaat zeker niet op klossen. en ik beval toch in het ziekenhuis. verder weet ik ook niet hoe dat het hier werkt met kraamzorg ed. (woon in duitsland) zal het eens navragen...
Ik hoefde heul niet met een trappetjequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:12 schreef flugeltje het volgende:
Ik moest net als Sonnetje met een trapje m'n bed inWas wel heel erg blij toen onze kraam een onderdeurtje bleek te zijn en het bed kon nog diezelfde dag van de klossen af...
Ik ga proberen of we haar weer terug kunnen krijgen deze keer, het was zo'n intens tof mens. Het leek wel alsof ze 10 armen had, het huis blonk, Willem was perfect verzorgd, ik kreeg alle aandacht, Martijn werd perfect aangestuurd () en dan nog hield ze tijd 'over' om het eten alvast in de pannen op het fornuis klaar te zetten... En dan te bedenken dat het een haske jong ding was, ja ik wil gewoon mijn Coby terug
Noem je mij nou een stijve hark?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik hoefde heul niet met een trappetje![]()
Scheelde niet veelmaar was gelukkig flexibel genoeg om er zelf in te komen
![]()
Vond t in de kraamweek best handig trouwens. Kon floris mooi op hoogte verschonen
Ik weet zo even niet wat de hoogte is, maar je komt bij een boxspring al een heel eind vaak als je er een gewone matras bovenop legt. Dat kan je evt. wel overleggen bij de intake van de kraamzorg.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:11 schreef NotTheSame het volgende:
Over het bed omhoog zetten; ook daar zit ik mee.
[n00bquestion]Wat is nou precies de wettelijke minimale hoogte volgens de ARBO? [/n00bquestion]
Wij hebben hier echt niet de ruimte om een extra bed neer te zetten en ik weet ook niet of wij onze boxspring op klossen kunnen krijgen.
Dit zegt de site van "mijn" verloskundigenpraktijk:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:11 schreef NotTheSame het volgende:
Avond!
Over het bed omhoog zetten; ook daar zit ik mee.
[n00bquestion]Wat is nou precies de wettelijke minimale hoogte volgens de ARBO? [/n00bquestion]
Wij hebben hier echt niet de ruimte om een extra bed neer te zetten en ik weet ook niet of wij onze boxspring op klossen kunnen krijgen.
En wat betreft die stagaires, ook ik heb dat even in m'n 'logboek' opgenomen.
enquote:Bij een thuisbevalling en tijdens de kraamtijd moet het bed van de kraamvrouw op een minimale hoogte van
70 cm en een maximale hoogte van 90 cm staan. Indien hieraan niet wordt voldaan, kan de zorg worden stopgezet.
Ik zou het gewoon navragen bij je kraamorganisatie.quote:Om goed aan de verplichtingen van de Arbowet te kunnen voldoen levert STB Kraamzorg zelf de hulpmiddelen die nodig zijn om aan een goede werkhouding van de kraamverzorgende te kunnen voldoen.
Dit zijn in de eerste instantie de bedklossen. Deze klossen zorgen ervoor dat je bed op een hoogte van 80 cm wordt gebracht zodat onze kraamverzorgende goed aan bed zorg kan verlenen. Je bent daarom ook verplicht om met deze klossen je bed te verhogen.
weet wat je zegt hoor, wij zeiden dat namelijk ook dat een stagaire prima was. Uiteindelijk zaten we met een stagaire in huis (die alles precies volgens het boekje deed, echt best zielig, bezoek ed weg sturen omdat de baby in bad moest op precies dat moment!) maar toen kwam er dus ook een begeleider van de stagaire... en uiteindelijk hadden we ook nog een begeleider van de begeleider in huis.. En ons huis is al niet groot en dan is 3 mensen (die 2e begeleider kwam gewoon ongevraagd opdraven) toch wel iets te veel!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:57 schreef flugeltje het volgende:
Komen stagieres echt solo? Dat vind ik eigenlijk wel een beetje vreemd, goed dat ik het nu weet kan ik in elk geval aangeven dat ik stagieres prima vind, maar dan alleen onder begeleiding van een ervaren kracht....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |