abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100415915
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:43 schreef Kyara het volgende:

Moet een pasgeboren baby ook een jasje hebben? Of is dan een warme doek ook voldoende? (hier ook een nitwit).
Good question. Wij hebben van de week voor de zekerheid maar een maat 56 winterjasje gehaald. Want wij zijn wel echte buitenmensen en wandelen veel. En zo'n klein frummeltje hangt er anders ook maar koud bij dachten wij..
pi_100416066
een jasje is altijd wel handig hoor, stel dat je aan t winkelen bent en je wil de kleine even uit de wagen pakken ivm huil of weetikwat..ik heb sowieso jasjes omdat Polle in de draagdoek meegaat
pi_100416115
stél dat je aan het winkelen bent KD? :+

Rixtje gefeliciteerd met je 2e streepje!!1 *O*

En MJ, wat fijn dat t heel iets rustiger lijkt te zijn!! En zo is dat, die week extra heb je maar mooi weer te pakken! Jouw stoere meisje wordt alleen maar sterker!

En BJ, dan mag je zo'n trotse LLM-er zijn nu, hou jij je wel even aan je meldplicht? Waar bende gij??
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:51:09 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100416150
nee, NTS zit ons idd niet mee. We wachten namelijk ook nog op een nieuwe salontafel! De rest is er wel al, maar die komt pas begin september! Maar goed, wat babyspul betreft: we zijn nog op tijd, dus dat scheelt!

Geen idee of dat voortekenen zijn Beregd, het is voor mij ook allemaal nieuw! Maar wat fijn dat ze lekker fit is! Dat zal wel nodig zijn!

Beterschap Wickie!

Ik zit ook nog even met een jasje Nirak. Maar weet ook niet wat voor maat enzo... Ik hoop straks in mijn verlof wat te kunnen scoren nog.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_100416201
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:51 schreef Susie het volgende:
nee, NTS zit ons idd niet mee. We wachten namelijk ook nog op een nieuwe salontafel! De rest is er wel al, maar die komt pas begin september! Maar goed, wat babyspul betreft: we zijn nog op tijd, dus dat scheelt!

Geen idee of dat voortekenen zijn Beregd, het is voor mij ook allemaal nieuw! Maar wat fijn dat ze lekker fit is! Dat zal wel nodig zijn!

Beterschap Wickie!

Ik zit ook nog even met een jasje Nirak. Maar weet ook niet wat voor maat enzo... Ik hoop straks in mijn verlof wat te kunnen scoren nog.
anders haal je toch even een lekker dik jasje maat 62 van de zeeman, dan kost t je geen drol maar ben je sowieso voorzien. (en je kan er een dikke trui onder doen, dus daarom maatje 62)
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:59:49 #31
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100416313
jaaa ben dr nog hoor ;) *MELD*

maar wel een nacht met veel gerommel; harde buiken, kramperig, geleegde darmen, misselijk etc...
dus tja, we shall see ;)

Uiteindelijk dus amper geslapen; en nu doodmoe, en kan nog steeds niet slapen....

ook niet bijgelezen verder... excuse moi.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100416442
Ooo BJ, beetje spannend dus wel ( voor mijn beleving is eigenlijk alles spannend bij jou nu :P ).

Ik ga duimen voor je dat je nog even kan slapen zo :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100416605
Hier nog alles rustig, wel weer een vreemde gewaarwording vannacht, ik hen gewoon doorgeslapen zonder naar het toilet te hoeven..!
Maar toen ik vanmorgen om 8 uur wakker werd dat ik toch naar het toilet moest.. Had ik wel een errug volle blaas.. Ook geen feest als je dan je op kratjes staande bed uit moet en met gammele bekkenbodum naar het toilet moet.. Haha

Vannacht hoop ik gewoon weer een keer extra wakker te worden, da waggelt iets prettiger naar het toilet ;)

Tis verder geen klacht hoor, vond het vooral apart. Hihi

Rixtje gefeliciteerd met je zwangerschap *O*

En ook even een *O* voor alle andere positieve dingen!
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:18:09 #34
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100416645
BJ ik vind het prachtig dat je dit keer al zo ver bent :Y Zal je een grote kopzorg gescheeld hebben.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:24:43 #35
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100416751
Rixtje, van harte gefeliciteerd! *O*
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:32:57 #36
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100416921
Rixtje, welkom hier met je wonder O+ *O*
Oude (on)bekende.
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:37:23 #37
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100417019
Over 10 dagen mag ik trouwens al thuis bevallen zag ik net op mijn telefoon :o Ons jongetje is gewoon bijna "af", Wat gaat de tijd opeens snel!
Oude (on)bekende.
pi_100417296
Ik heb net te horen gekregen, dat als het zo blijft gaan, dat ik wel gewoon naar huis mag, en dan weeën remmers en de hele mik mak mee naar huis krijg.
ze kijken het nog 1 a 2 dagen aan en als het zo blijft mag ik naar huis, ook al heb ik weeën.
pi_100417804
Wauw! Goed nieuws MissJ! Ik hoop dat je naar huis mag en dat je meisje nog lekker even blijft zitten! *O*

Hier ook een nitwit hoor, moet ook nog een jasje scoren, voetenzak maxicosi ook denk ik, lijkt me toch wel handig.

Onze mutsy 4rider komt als ik ongeveer 33 weken ben.

Ik ben wel benieuwd wat jullie voor plannen hebben, gaat beeb gelijk in eigen ledikantje, gaan jullie een cosleeper gebruiken of een wiegje op jullie kamer? Hoe gaan jullie het doen? Ik moet er nog eens goed over nadenken..
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:23:50 #40
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100418082
De kraamzorg had het erover dat de beeb eerst op de kamer bij de ouders zou gaan. Ik stond daar zelf helemaal niet zo achter eigenlijk. Ik was dan ook niet van plan om de ledikant in onze slaapkamer te slepen (buiten het feit om dat dat heul niet past :P ) of om daar weer speciaal iets voor aan te schaffen. Nu mag ik van een vriendin het wiegje lenen, met lakentjes en alles, dus wil ik het in het begin wel proberen. Tegens; volgens mij word ik van ieder zuchtje wakker. Voors: ze is lekker dichtbij en bij borstvoeding lijkt me dat dan wel weer praktisch. Dus ik ga gewoon meemaken hoe het bevalt.
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:24:43 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100418104
Bedankt voor de tip KD. Moet ook wat vaker de Zeeman inlopen eigenlijk, volgens mij hebben ze daar best leuk babyspul voor weinig.
pi_100419315
Bedankt voor de tip inderdaad KD. Overigens is de Wibra ook best leuk voor kinderkleding.

Wat fijn MissJones!!!

Onze knulletje zal de eerste maanden in een wiegje op onze slaapkamer slapen. Ik vind dat prettiger met borstvoeding en aangezien de babykamer niet naast onze slaapkamer ligt, vind ik het ook geruststellender als ie bij ons slaapt.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:25:42 #43
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100420097
Susie inderdaad de reiswieg bedoel ik. Nou dan ga ik eens op zoek naar een dekentje dat bij de kleur past.
Volgens mij ziet die er niet bij, dat komt omdat die tweedehands van marktplaats is.
Dus daarom zit die winterzak van die buggy er wel al bij.
Tegen de tijd dat die daarin kan is het al zomer geloof ik.

Thanks Deepfreeze, nu weet ik tenminste wat en hoe, haha hoe verwarrend soms.

Gefeliciteerd Rixtje *O*

Wickie beterschap, brrr pijnlijke harde buiken lijkt me echt niks. Rustig aan hoor!

MissJones een flinke jompel voor jou *O* en dat het dan maar flinke weken mag duren!!
En ik hoop voor je dat je naar huis mag ^O^

Jipster, wij zetten zijn ledikantje eerst op onze kamer. Eigenlijk ook noodgedwongen. Onze kamer is warmer dan de andere kamer die we nog (over) hebben.
Maar als we steeds wakker worden van hem (je weet het niet he) dan verplaatsen we hem naar zijn eigen kamer.
En als die te koud is in de winter, dan slaapt die maar tijdelijk in de woonkamer :@ 's nachts dan.
Tsja we wonen kleinbehuisd dus het is effe niet anders.
Dus we hopen eigenlijk dat het prima gaat dat hij bij ons op kamer slaapt, ook makkelijker met borstvoeding geven denk ik.
Wij willen nog niet gelijk die andere kamer slopen want daar zou een grotere verwarming in moeten en heel de kastenwand zouden we daarvoor eruit moeten slopen.
Dus ik hoop dat he tde eerste tijd zo lukt.
Rayen 2½ jaar!
pi_100420589
Dank voor de reacties, het lijkt mij inderdaad ook fijner de eerste tijd met borstvoeding e.d. dat hij bij ons op de kamer komt. Ben alleen zelf een hele lichte slaper, dus ben wel benieuwd hoe dat zal gaan..
pi_100421099
BJ, ik vind het ook heerlijk voor je dat je deze keer de 37 weken hebt gehaald! Ik ben benieuwd of het gerommel je vandaag iets gaat brengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100421294
Ik ben even aan het teruglezen omdat ik hier veel te weinig kom.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 14:00 schreef Kleurdoos het volgende:
hebben jullie weleens dat je de baby voelt trillen?
dus dat ie echt aan t schudden is in je buik? :D
Ja! Dat had ik met Ivan niet maar met Lena wel en ook in een later termijn. Ik heb er hier toen nog over geschreven en niemand herkende het.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:08:27 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100421698
Miss jones, ik hoop dat je komende week naar huis mag! Op hoeveel weken zit je nu?
pi_100421754
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:00 schreef TimeJumper het volgende:
Nog een dom vraagje waarschijnlijk :@ , maar er zit dus een winterzak bij de kinderwagen, leg je daar je baby dan gewoon in met jasje en zo. Of leg je hem ook nog daarin met lakentje en dekentje?
Of iets extra's, het lijkt me dan toch gewoon wat fris of zo.
Ik moet zo lachen om je vragen omdat ze erg herkenbaar zijn. Toen Ivan net was geboren vroeg ik aan de verpleegkundige of ik hem op mijn vinger mocht laten zuigen omdat hij een sterke zuigbehoefte leek te hebben. Daarop antwoordde ze de magische woorden (ik heb ze later nog vaak gehoord): "Dat moet je zelf weten, jij bent zijn moeder." :+

Voor al dit soort dingen geldt: dat moet je helemaal zelf weten! Pakjes uit één stuk, jasjes, omslagdoeken, voetenzakken, dekentjes - het doet er niet toe, als je baby het maar warm genoeg heeft. Al denk ik dat de meeste kersverse ouders in het begin geneigd zijn hun kind te veel in te stoppen. Het kan gevaarlijk zijn als je kind het te warm krijgt.

Het is vantevoren ook zo abstract allemaal. Je weet niet precies wat je handig gaat vinden en wat niet. Maar je hebt het allemaal zo gekocht, hoor!
pi_100422349
Susie, wij hadden Rienk de eerste dagen ook bij ons op de kamer, maar wij hebben een kind wat nogal luid slaapt. Snurken, kermen, kreunen, noem het allemaal maar op. J. En ik deden bijna geen oog dicht.
Wij hebben Rienk dus al heel vlot op zn eigen kamer gelegd. Babyfoon aan op zn zachtst en het ging een stuk beter. Voeden deed ik op zijn kamer, want daar stond de stoel. 's Ochtends en 's nachts avonds deed ik het liggend in bed. Maar verder zat ik liever :Y

B2 doen we ook weer eerst bij ons, maar als dat ook zo'n herriekont is gaat hij ook gewoon naar zijn eigen kamer!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:31:31 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100422676
Inderdaad herkenbaar. Ik weet het ook allemaal niet precies, maar met je boerenverstand kom je een eind. Je baby mag het niet koud hebben, maar je moet hem niet gaan smoren. Warmtestuwing is veel gevaarlijker voor een baby dan dat het voor hem iets te fris is. Bedenk van tevoren hoe jij je zelf behaaglijk zou voelen in een bepaalde situatie en kleed je kind daarop. Vuistregel is dat je baby een laagje meer kan gebruiken dan jij. In de winter zou ik mijn kind kleden in een romper, truitje, broek, vest of jasje, en dan lekker onder een laken en dubbele deken. Mutsje op en gaan. Bij mijn wagen zit voor op de wiegenbak nog een dekje met opstaande rand om de bak van boven af te sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')