abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100504620
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:22 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Van de kraamzorg hier mot het bed op klossen :(
Ik dacht ervan af te wezen omdat ik zowieso in het ziekenhuis beval, maar blijkbaar is er niet onderuit te komen :{
Er is een oplossing;

Ik beval ook in het ziekenhuis en wij zetten beneden een kraambed neer.
Want A- daar hebben we ruimte voor en B- We vonden het ook niet nodig om het bed op klossen te zetten. Je moet iig iets op hoogte hebben want je moet op hoogte liggen voor de controles. Simpel zat.

Dus je regelt óf een kraambed óf klossen ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:55:43 #200
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_100504697
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:53 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Er is een oplossing;

Ik beval ook in het ziekenhuis en wij zetten beneden een kraambed neer.
Want A- daar hebben we ruimte voor en B- We vonden het ook niet nodig om het bed op klossen te zetten. Je moet iig iets op hoogte hebben want je moet op hoogte liggen voor de controles. Simpel zat.

Dus je regelt óf een kraambed óf klossen ^O^
In het kader van vooruitdenken, aan zo'n constructie zitten wij ook te denken. Een oud bed bij m'n schoonouders scoren en dat op de studeerkamer op klossen zetten. :). Maarja, je moet maar net ruimte hebben, en een extra bed tevoorschijn kunnen toveren.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:07:39 #201
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100505134
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:53 schreef klumsy het volgende:

[..]

-O- ik kan je zeggen dat dat echt niet fijn is!
Loop nu al vanaf het begin met misselijkheid, alleen dan de hele dag :r
Ochtendmisselijkheid is een misleidend woord hè :')
Oude (on)bekende.
pi_100505147
Dat bed is gewoon te huur leen bij de groene kruis winkel! ^O^

Wij kregen hem met po en rugsteun :Y

hij is in delen, dus je kan hem tot die tijd gewoon ergens tegenaan zetten.
Eens kijken of ik een plaatje kan vinden

Zo'n ding:

Dus een voor en achterkant, een onderding en een matras. Meer is het niet ^O^
én je kunt hem zelf op hoogte instellen :Y

Hier heeft hij 2 weken gestaan denk ik. Misschien minder. We hadden een eenpersoonsmatras van ons zelf er op. Ik had de plastic variant niet nodig. Die stond lekker in de garage :Y

[ Bericht 12% gewijzigd door Vlinder op 09-08-2011 13:19:14 ]
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:17:31 #203
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_100505520
Jeetje. Wa'n hogte!
pi_100505645
Kun je zelf instellen! *O*
pi_100505653
Ik heb in princiepe best de ruimte voor een bed beneden eventueel. Maar schoonmoeder woont hier ook bij in en vind ik dus een beetje prive ruimte ook wel fijn :P En ik geloof nooit dat een kraamhulp het alleen voor de hechtingcontrole het erg vind dat we geen bed op klossen hebben.
We hebben toen na de geboorte van Leander ook al na 2 dagen ofzo de klossen weg gehaald. Hadden ze toen ook geen probleem mee want als er iets was zat ze toch bij me op het bed!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:21:45 #206
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_100505687
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:20 schreef Vlindur het volgende:
Kun je zelf instellen! *O*
Volgens mij is over regels heen lezen ook een kwaaltje. :D.
Maar ja, handig! :).
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:24:48 #207
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_100505811
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:27 schreef wickie het volgende:
SWJ, :o daar ga jij om juichen??? Ik begrijp wel dat je klachten wil als bevestiging :D maar die ochtendmisselijkheid is echt k*t hoor. Ben zo blij dat ik dat beiden keren maar minimaal heb gehad.
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:38 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Oh dat is echt zo uncool. -O-.
* PurpleDaisy spreekt uit ervaring.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:46 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Nu is dat misschien nog een fijne bevestiging dat er echt iets gaande is, maar de lol is er snel af kan ik je als ervaringsdeskundige vertellen :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:53 schreef klumsy het volgende:

[..]

-O- ik kan je zeggen dat dat echt niet fijn is!
Loop nu al vanaf het begin met misselijkheid, alleen dan de hele dag :r
Het is inderdaad weer een bevestiging. En blijkbaar is het ook snel verholpen, ze hoeft alleen maar iets te eten en het is over.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:26:17 #208
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_100505860
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:24 schreef SuperwormJim het volgende:
Het is inderdaad weer een bevestiging. En blijkbaar is het ook snel verholpen, ze hoeft alleen maar iets te eten en het is over.
True. Ik heb wel veel moeite om iets weg te krijgen thoo. Zij niet?
pi_100506295
Hier ook een die echt de grote moeite had om de misselijkheid weg te krijgen en het overgeven is ook geen pretje! Ik zei pas nog tegen collega dat ik zo blij ben dat dat weg is gegaan na zo'n 20 wk.. dat je weer weet hoe ontzettend fijn het is om op te staan zonder alweer gelijk te denk owjee dit gaat zometeen weer mis ;(
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:43:17 #210
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_100506528
Ja 'ochtend' misselijkheid...bleh ik heb het dus ook de hele dag door. gelukkig kan ik nog wel eten/drinken binnenhouden, maar het vervelende gevoel blijft wel hangen. net ofdat iemand je keel dichtknijpt ofzo :(

Oh en over dat bed op klossen, wij hebben een vrij hoog bed, dus mijn bed gaat zeker niet op klossen. en ik beval toch in het ziekenhuis. verder weet ik ook niet hoe dat het hier werkt met kraamzorg ed. (woon in duitsland) zal het eens navragen...
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:47:47 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100506691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:20 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb in princiepe best de ruimte voor een bed beneden eventueel. Maar schoonmoeder woont hier ook bij in en vind ik dus een beetje prive ruimte ook wel fijn :P En ik geloof nooit dat een kraamhulp het alleen voor de hechtingcontrole het erg vind dat we geen bed op klossen hebben.
We hebben toen na de geboorte van Leander ook al na 2 dagen ofzo de klossen weg gehaald. Hadden ze toen ook geen probleem mee want als er iets was zat ze toch bij me op het bed!
Welja joh, hè... die regels zijn er helemaal voor niks! En elke kraamhulp is hetzelfde! *O*
Stomme bureaucratische regeltjesgedoe! :{w Ze verzinnen elke keer wel iets nieuws om zwangeren en pasbevallenen te pesten!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:49:57 #212
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100506774
BE :D denk om je hart je hebt er maar eentje van...
pi_100506858
Ow nicole, schoonmams woont bij je in. ik zou echt gek worden dan. :Y

Dankje Wicky
pi_100506866
Vanmorgen 2e echo gehad, hartje klopt en het ziet er goed uit!
Ben zo opgelucht en blij!! Nu weer verder genieten.

Ik ben ook de hele dag misselijk. Last van boeren en kokhalzen en daardoor moet ik soms ook overgeven.
Bij m'n vorige 2 zwangerschappen stopte het rond 15 weken. Nog 2 weken te gaan en hopelijk is het dan ook weer voorbij!

Ons bed kan niet op klossen ivm ombouw. Denk dat ik een bed ga lenen en die op de babykamer zet. Ik wil graag weer thuis bevallen dus een verhoogd bed moet hier wel.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:53:44 #215
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_100506921
Gefeliciteerd met de goede echo CM *O*.
pi_100506927
Goed nieuws Moon *O* nu lekker genieten !
pi_100506928
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Welja joh, hè... die regels zijn er helemaal voor niks! En elke kraamhulp is hetzelfde! *O*
Stomme bureaucratische regeltjesgedoe! :{w Ze verzinnen elke keer wel iets nieuws om zwangeren en pasbevallenen te pesten!
Als ze het net goed vind moet ze maar wegblijven. Die 2 uur red ik dan ook wel zonder haar hoor. Onze vlos doet ook de controles wel bij mij dus zo heel erg vind ik het niet als er geen kraamhulp is!!
Dus regels of niet bed gaat hier niet lang op klossen!!
pi_100507031
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:52 schreef miss-jones25 het volgende:
Ow nicole, schoonmams woont bij je in. ik zou echt gek worden dan. :Y

Dankje Wicky
Haha van je schoonmoeder!! Mijn schoonmoeder werkt best wel veel dus is iet veel thuis. Maar zul je zien dat als ik moet bevallen ze minder moet werken. En ach ze mag best bij de bevalling zijn hoor net als mijn eigen moeder maar om der nou met de controles enzo erbij te hebben :N
pi_100507033
Ik vind het vooral sneu voor de kraamverzorgers die hun arme rug aan gort helpen doordat ouders te beroerd zijn om hun bed even voor ze te verhogen voor die ene paar dagen :')
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:56:40 #220
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100507048
Goh elke zwangerschap heb jij wel je hormoonaanvallen he? Kolere...

Ander scenario deze keer scheur je van voor naar achter uit en kan je de eerste tien dagen niet lopen. Jullie kunnen het best hoor zonder kraamverzorgende en de vlos houd je onderkantje wel in de gaten. Yeah right...
pi_100507074
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:56 schreef Books het volgende:
Goh elke zwangerschap heb jij wel je hormoonaanvallen he? Kolere...
Wie ik?
pi_100507144
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:56 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het vooral sneu voor de kraamverzorgers die hun arme rug aan gort helpen doordat ouders te beroerd zijn om hun bed even voor ze te verhogen voor die ene paar dagen :')
Maar wat doet de kraam bij jullie dan dat het bed hoog moet? Bed verschonen doet ze niet. Met de baby bezig zijn doet ze op de commode. Alleen de controle vae hechtingen deden ze hier op het bed. Maar dat doet onze vlos ook zelf dus hoeft de kraam niet eens te doen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:58:51 #223
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100507148
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:57 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Wie ik?
Nee natuurlijk niet jij. MeNicole bedoel ik. Ben nu aan d'r derde zwangerschap toe en elke zwangerschap staat ze boven alles als heilige pfff.
pi_100507206
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:49 schreef Books het volgende:
Idem voor jou ;)
pi_100507226
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Maar wat doet de kraam bij jullie dan dat het bed hoog moet? Bed verschonen doet ze niet. Met de baby bezig zijn doet ze op de commode. Alleen de controle vae hechtingen deden ze hier op het bed. Maar dat doet onze vlos ook zelf dus hoeft de kraam niet eens te doen.
Ik krijg geen verloskundige. Die is er alleen tijdens de bevalling en die doe ik in het ziekenhuis. De kraamverzorgster doet de eindcontroles en tempraturen en zulks. Bij Rienk deed ze het ook wel eens bij ons op het gewone bed. Maar vaker lag ik voor haar op hoogte. Denk eens aan hun die altijd maar moeten bukken omdat jij te beroerd bent om even wat hoger te gaan liggen :(

En de kraam verschoont dus ook de bedden.
pi_100507233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef Books het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet jij. MeNicole bedoel ik. Ben nu aan d'r derde zwangerschap toe en elke zwangerschap staat ze boven alles als heilige pfff.
Ja, vreemd is het zeker.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:01:25 #227
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100507256
Ik ben volledig rustig maar kan me er wel erg over verwonderen moet ik eerlijk zeggen. Waarom zijn die regeltjes daar om sommige mensen heel te laten in dit geval en ik snap niet waarom je daar dan denkt boven te moeten staan.
pi_100507268
Ik heb helemaal geen last van hormonen. Net als die ane 2 keer niet. Maar in een situatie als wat jij geeft ie het toch heel anders. dan is de kraam hier ook de hele dag. Als alles gaat zoals de vorige keren is ze hier maar 1,5 a 2 uur per dag. En eigenlijk voor controle van de baby en om Mikael en Leander naar school en psz te brengen.
pi_100507311
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:01 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb helemaal geen last van hormonen. Net als die ane 2 keer niet. Maar in een situatie als wat jij geeft ie het toch heel anders. dan is de kraam hier ook de hele dag. Als alles gaat zoals de vorige keren is ze hier maar 1,5 a 2 uur per dag. En eigenlijk voor controle van de baby en om Mikael en Leander naar school en psz te brengen.
Ze controleert jou ook hoor. Kijken of de baarmoeder alweer krimpt enzo. En ook al is ze er maar 2 uur. Het zijn gewoon regels :Y
pi_100507353
Denk je nou eens in dat jij zelf dag in, dag uit heel diep zou moeten bukken bij elke handeling die je doet (baby oppakken, mee aanleggen, moeder controleren etc). Dat zou je ook niet fijn vinden. Of, nog anders. Als jij op een kantoor werkt, wil je ook een fatsoenlijke stoel en een fatsoenlijk bureau. Want dat is je werk plek. Voor een kraamverzorgende of een vk is jouw bed hun werkplek.

En inderdaad, je kan nu heel stoer roepen dat je vast zo weer op de been bent, maar tis niet voor niets dat je een kraambed een kraamBED heet. Beetje rust kan geen kwaad hoor.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:04:15 #231
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100507370
Ze brengen geen andere kinderen meer naar school toch? Maar lijkt me belangrijker dan je eigen gezondheid. Laat maar ik ga weer op mijn handen zitten is beter...
pi_100507436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef Books het volgende:
Ze brengen geen andere kinderen meer naar school toch? Maar lijkt me belangrijker dan je eigen gezondheid. Laat maar ik ga weer op mijn handen zitten is beter...
Ik geloof dat het wel mogelijk is. Maar ze puur gebruiken als oppas lijkt me ook niet het plan.
pi_100507439
Dat controleren doet hier dus de vlos. Dus kraam hoeft dat niet te doen. Dat is wat ik steeds zeg. Elke dag komt de vlos langs om te kijken hoe het gaat. Ze kijkt de hechtingen na en meet bloeddruk en stand van de baarmoeder. Nu snap ik dat bilijkbaar niet elke vlos dat doet.
pi_100507456
het gaat me overigens niet alleen om MeNicole hoor, er wordt hier wel vaker negatief over de kraam gedaan en over de hoogte van dat bed. Ik weet niet beter, mijn bed is altijd hoog en dat is heerlijk. En die kraam, ik had iemand ie absoluut niet bij ons gezin paste de afgelopen keer, maar ik was maar wat blij met alles wat ze gedaan heeft. Want dat gaf mij de kans om te herstellen. En dat is het belangrijkste.
pi_100507490
Ja maar MeNicole, ook die verloskundige heeft een rug en die werkt dus ook gewoon liever op hoogte.
pi_100507495
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef Books het volgende:
Ik bracht inderdaad zelf Jen naar het kdv..

En als je nu al roept dat je geen kraamverpleegkundige wilt, waarom ga je dan niet gewoon voor het minimaal aantal uren ofzo. Of niet. Dan kunnen die uren weer naar iemand die het wel op prijs stelt..

Ik vond de kraamverpleegkundige die ik had bij Leyla echt leuk. Ik was vrij vlot op de been en had het ook makkelijk zonder haar gered, maar het was toch wel fijn om iemand om me heen te hebben en lekker te kunnen kletsen. En iemand die je boterhammetje maakt <3 echt!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100507550
Hier brengen ze kinderen niet naar school in principe.. Net zoals klossen, boodschappen etc. Het is net wat de kraam wil, en wat de situatie toelaat..
Ik vond die klossen trouwens heerlijk. Hoefde ik met mijn dikke buik niet zo omhoog te komen als ik snel naar de wc moest. Tijdens de bevalling om op te leunen en na de bevalling om ook makkelijk op en af te komen. Precies hoog genoeg voor mij ;)
pi_100507576
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik geloof dat het wel mogelijk is. Maar ze puur gebruiken als oppas lijkt me ook niet het plan.
Ik heb pas de intake gehad en die gaf zelf aan dat de kraamhulp ook de oudere kinderen weg kan brengen en kan halen. Want ze komt hier daarom ook om kwart over 8 en brengt dan de kids weg. Ze vroeg er nog speciaal na omdat het ook iets te maken heeft dat zij geen kinderen in auto mocht meenemen enzo. Dus of ik een goeie fiets had en of Mikael zelf goed kon fietsen!
pi_100507728
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En als je nu al roept dat je geen kraamverpleegkundige wilt, waarom ga je dan niet gewoon voor het minimaal aantal uren ofzo. Of niet. Dan kunnen die uren weer naar iemand die het wel op prijs stelt..

Ik zelf heb ook minder uren. Bij de intake had ze het erover dat ze je an voor ik geloof 16 uur op papier zetten. Maar dat als je 2 uur per dag wilt dat ook prima is. En zo hebben wij dat dan nu. In geval van nood (uitscheuren van hier tot achter) kunnen die uren makkelijk aangevuld worden!
pi_100507898
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef MeNicole2 het volgende:
Dat controleren doet hier dus de vlos. Dus kraam hoeft dat niet te doen. Dat is wat ik steeds zeg. Elke dag komt de vlos langs om te kijken hoe het gaat. Ze kijkt de hechtingen na en meet bloeddruk en stand van de baarmoeder. Nu snap ik dat bilijkbaar niet elke vlos dat doet.
Ik snap er geen hol van. Bij Rienk heb ik de verloskundige maar 1 keer gezien. Om me te vertellen over voorbehoedmiddelen ( :') ) en om aan de kraam te vragen hoe het ging.
Heb jij geen kraam dan?
Waar beval jij eigenlijk?
pi_100507954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik zelf heb ook minder uren. Bij de intake had ze het erover dat ze je an voor ik geloof 16 uur op papier zetten. Maar dat als je 2 uur per dag wilt dat ook prima is. En zo hebben wij dat dan nu. In geval van nood (uitscheuren van hier tot achter) kunnen die uren makkelijk aangevuld worden!
Ja prima, maar ik las al een keer eerder hier dat iemand echt helemaal niet op een kraam zat te wachten, en hoe vreselijk het allemaal wel niet zou zijn... Dikke boe... Dan denk ik, dat zijn altijd precies de vrouwen die vervolgens 8 dagen in hun nest gaan lopen klagen hoe zwaar een bevalling wel niet is en piepen vervolgens dat het zo jammer is dat de kraam weg moet..

Ik denk gewoon zo, wees blij dat we in nederland kraamverzorgenden hebben, ander had je gewoon in het ziekenhuis lekker je kraambed kunnen doen.. Das pas leuk :s.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100508169
Go Tico O+
Helemaal mee eens dus. K snap t niet zo goed dat eeuwige gezever over klossen enzo. Je weet van te voren dat t moet. Voor mij was t ook niet handig was net te hoog voor me, maar heb geen moment gedacht ik ga die klossen er niet onder zetten.
pi_100508344
Ons bed kon ivm wieltjes niet op klossen en we waren nog aan het bedenken hoe op te lossen. Ons bed is nl net 2cm lager dan wat moet voor de kraam. Uiteindelijk was het niet nodig maar mocht ik ooit nog zwanger worden dan wil ik wel een kraamhulp gewoon thuis en van een ander bureau dan waar ik nu was

En ochtendmisselijkheid al dan niet de hele dag is echt de hel hoor sjw ik snap niet dat je daar om juicht.
pi_100508473
F-R over 2 cm vallen ze niet zo snel hoor, dat is ook nog op te lossen met een los matrasje er boven op.

En ik verwoord het wat minder fel dan Tico, maar ik ben het er helemaal mee eensch.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:40:47 #245
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100508923
Het is gewoon lomp om zonder overleg te besluiten je bed niet op klossen te zetten. Stel dat jij een kantoorbaan hebt en je werkgever vindt een klapstoel van ikea voor jou wel prima om op te zitten, dan ga jij daar toch ook niet mee akkoord? Er is niet voor niets arbowetgeving. Als je geen klossen wilt betekent dat niet alleen dat je bed niet wordt verschoond, maar ook dat je zelf niet gecheckt kunt worden door kraamhulp en door vk. Dat is voor jezelf ook niet erg voordelig.
pi_100509036
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:17 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik snap er geen hol van. Bij Rienk heb ik de verloskundige maar 1 keer gezien. Om me te vertellen over voorbehoedmiddelen ( :') ) en om aan de kraam te vragen hoe het ging.
Heb jij geen kraam dan?
Waar beval jij eigenlijk?
Hier komt de vlos elke dag de hele kraamweek. Dat is dan denk ik per verloskundige praktijk verschillend. Dacht dat dat overal zo was :@
Maar hier komt idd wel een kraam. Maar eigenlijk alleen voor de baby. Dat doet de vlos niet want die vind dat weer meer de taak van de kraam.
Maar ik hoop dat ik gewoon thuis kan bevallen. Dus zodra de weeen beginnen gaat het bed op klossen. Maar als de baby geboren is moeten die er weer onderweg omdat we met hem bed van Leander zitten.
Ik ben ook echt wel blij dat er zoiets als kraamhulp bestaat hoor. Vooral bij Mikael toen. Alles nieuw enzo. Bij Leander had het voor mij ook niet gehoeven toen. Maar omdat het de eerste was voor mijn lief vond hij het wel fijn. Ik heb toen eigenlijk de hele week alles ook zelf gedaan. Voelde me goed, geen zin om te slapen enzo. We liepen toen Leander paar dagen oud was al weer in de stad :P
Natuurlijk kan deze bevalling heel anders gaan. Maar daar ga ik niet vanuit. En als het wel zo is dan valt er altijd wel iets te regelen als er wel een hele week een kraam hier is.

En de vlos vind een bed op klossen niet nodig.
pi_100509612
Dus jouw verloskundige brengt de andere kinderen naar school en je kraam blijft bij jou en de baby?

Vreemde situatie. Hier hebben ze wel meer te doen dan met zn tweeen naar 1 client te gaan :Y
pi_100509799
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:54 schreef Vlindur het volgende:
Dus jouw verloskundige brengt de andere kinderen naar school en je kraam blijft bij jou en de baby?

Vreemde situatie. Hier hebben ze wel meer te doen dan met zn tweeen naar 1 client te gaan :Y
Nee de vlos komt controle doen. Die is vaak maar 10 minuten en dan weer weg. De kraam doet de baby en brengt kids naar school en is dan weer terug. Huishoudelijke dingen hoeft ze dit keer ook niet te doen. Dus dat is de einge tijd dat ze hier eigenlijk is!
pi_100509821
Ik zie zoveel leuke meisjes dingen die ik wil bestellen voor ons meisje maar ben nog te bang om iets te bestellen, omdat de angst dat er alsnog iets mis gaat wel groot is :{
pi_100509851
Ik ga er gewoon van uit dat ik aan flarden lig na m'n bevalling en een bed op klossen is wel het minste waar ik me druk om ga maken. Ik heb liever dat de kraam zo goed mogelijk haar werk kan doen en als de regel is dat zolang zij in je huis komt, je bed op klossen moet, waarom niet?
Misschien een heul stomme vraag hoor, maar kan Leander niet in z'n eigen kamer gaan slapen? Niet van de 1 op andere dag, maar dat je dat stap voor stap doet oid? Omdat dat de reden is waarom je je bed alleen tijdens de bevalling op klossen wilt hebben.
Tralalalaaa
pi_100509898
Nouja en verder moet iedereen het 'lekker' zelf weten natuurlijk :P
Tralalalaaa
pi_100509917
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:58 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nee de vlos komt controle doen. Die is vaak maar 10 minuten en dan weer weg. De kraam doet de baby en brengt kids naar school en is dan weer terug. Huishoudelijke dingen hoeft ze dit keer ook niet te doen. Dus dat is de einge tijd dat ze hier eigenlijk is!
Nou ik snap je hoor. Het duurde ff :P
pi_100509991
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:58 schreef miss-jones25 het volgende:
Ik zie zoveel leuke meisjes dingen die ik wil bestellen voor ons meisje maar ben nog te bang om iets te bestellen, omdat de angst dat er alsnog iets mis gaat wel groot is :{
ja, maar dat is toch ook logisch? Het is ook niet niks.. :*
Misschien een of twee dingen bestellen? En dat steeds meer opbouwen?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:01:31 #254
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100510003
[
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Neem je toch gewoon lekker geen kraamzorg, hoef je je bed ook niet op klossen te zetten.
Opgelost! *O*
Jaja point taken :9

Vlindur ook een strak plan een extra bed regelen, wat omhoog kan.

En ik ben één van degene die zeurden over 6 uur kraamhulp per dag :(
En dat recht dat heb ik :P
Kijk als ik helemaal gekreukeld uit die bevalling kom ben ik er blij mee.
Maar mijn opmerking was, stel je bent redelijk snel ter been, dan heb ik dus 8 dagen lang, 6 uur per dag iemand rond me heen.
Nu hou ik van gezelligheid (op zijn tijd) maar een vreemde 6 uur per dag rond me heen als ik alles zelf kan, dan zou ik constant het gevoel hebben dat ik iemand moet "entertainen".
Dus vandaar mijn opmerking hierover dat ik kraamhulp niet zo zag zitten, tenzij ik voor pampus lig. 8)7
Maar dat is al opgelost, want ik kan natuurlijk de kraamhulp gewoon eerder naar huis laten gaan.
Rayen 2½ jaar!
pi_100510082
Nee Leander op eigen kamer is voor nu nog geen optie. Daar wachten we nog even mee. Vind mijn nachtrust nu nog even belangrijker. En tis ook niet zo makkelijk want hij ligt dan met zijn broer op de kamer en heb ik er dus steeds 2 wakker. De week na de kraamweek heeft mijn lief 2 weken vakantie, dan gaat het gebeuren. Kunnen we en ze :P elkaar afwisselen.
pi_100510166
Ik hoop dat ik nu een kraam krijgt die wel goed aanpakt mbt borstvoeding. Verder vonden we het vorige keer wel goed allemaal. Het kan natuurlijk altijd wel beter, maar ze zijn ook maar mensen :Y
(En ik wil nu een niet-roker, ik dacht er geen moeite mee te hebben, maar ze stonk toch best wel en die gele vingers van dr :X )
pi_100510233
MJ ik zou ook gewoon iets kopen. Al is het iets kleins. En dan des noods elke week weer iets. Ze word elk week sterker. Gaat helemaal goed komen.
pi_100510310
Ik ben zelf ook niet echt sociaal met mensen die ik niet ken, maar vreemd genoeg maak ik me totaal geen zorgen over de kraamhulp. Maar dat is meer omdat ik echt geen idee heb wat ik kan verwachten en ook niet weet hoe de bevalling zal verlopen. Ik vind het een heel fijn idee dat er iemand is die op mij en de kleine kan letten en weet wat ze doet. Het enige wat ik ongemakkelijk vind is dat ze m'n huishouden zou kunnen gaan doen oid, ik ben zelf niet zo'n schoonmaakprinses :')
Dus dan zou ik me wel een beetje gegeneerd voelen. Maar ik maak me daar nu nog niet zo druk om, dat doe ik dan wel, haha.

Oh en ik wil ook een niet-roker. Ze kunnen 100 keer buiten gaan staan maar toch ruiken ze er naar en die walm nemen ze ook mee naar binnen, komt uit de mond... bah! Mijn moeder mag ook gewoon even minderen als ze boven haar kleinkind wil hangen.

MJ: Ik snap je angst heel goed! Maar zoals Vlindur al zegt, misschien maar een paar dingetjes bestellen?
Tralalalaaa
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:08:29 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100510391
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:49 schreef Books het volgende:
:D
Maak je om mijn hart maar geen zorgen hoor! Morgen om deze tijd hang ik ergens boven de oceaan en weer een dag later zit ik in Puerto Rico voor een van de fijnste werk-dingen van het jaar. *O* Met mij komt het wel goed. ;) :D

Ik vind het alleen erg 'inconsiderate' om maar even te bepalen dat een ander geen recht heeft op een fijne manier van werken. En ik kan het niet laten dat te melden. :+
pi_100510485
Ja heb ook wel wat besteld maar het kriebelt zo om nog meer te kopen.
Maar vriendlief had de oplossing, ik moest maar dingen voor de hond en voor hem bestellen dus ik ga maar lekker internet shoppen als ik toch de stad niet in mag.
pi_100510547
Poehee :D

Zet je bed gewoon omhoog, ik weet dat het vervelend is (daarom gaat het bed omhoog zodra we thuis komen, maar wij hebben het al een keer gedaan bij dit bed en de klossen zijn nog in huis van de vorige keer, al moet ik zeggen dat zo'n los bed misschien ook we een idee is), vind ik zelf ook maar dat bed gaat wel de hoogte in! De lieve intake mevrouw van gisteren heeft het haar rug gekost en ze mistte het kraamverzorger werk echt heel erg. Dat zijn de kraams die het met hun hart en alle liefde doen. En dat is zo hartverwarmend in je kraamweek kan ik je vertellen.

En als je thuis wilt bevallen, zet je bed dan vanaf week 37 omhoog. Ook de verloskundigen willen graag hun rug behouden.

En Vlindur, ik moet ook in het ziekenhuis bevallen maar voor de nacontrole en de hielprik komt de verloskundige van de dichtsbijzijnde praktijk. Ik moest me daar speciaal voor aanmelden. Hoef jij dat niet? Nou is het mijn oude praktijk en ken ik de verloskundigen daar van de vorige keer wat wel prettig is. Maar ik krijg dus wel ook gewoon hun 2x over de vloer.

MJ, heel begrijpelijk dat je niks durft te bestellen. Maak anders een lijstje van spulletjes die je graag zou willen kopen en koop elke week iets, kun je gelijk vieren dat je weer een weekje verder bent :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:15:19 #262
30252 Soempie
Procreating
pi_100510705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:43 schreef MeNicole2 het volgende:

En de vlos vind een bed op klossen niet nodig.
Zelfs als alleen de vk de controle zou doen bij mij en verder niks nodig is met het bed, zou ik hem nog op klossen laten staan. Gewoon, omdat dat toch beter is voor haar rug. Ik denk dat veel kraamhulpen vast ook wel zeggen dat het niet geeft of niet zo hoeft als mensen het bed niet op klossen hebben, omdat ze dan niet moeilijk hoeven doen ofzo/ de relatie met de ouders goed willen houden. Maar dat betekent nog niet dat het goed is. |:(

MJ, ik zou elke week dat ze langer zit iets kleins kopen. Ook om te vieren dat ze dan nog lekker in je buik zit. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_100510821
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:11 schreef wickie het volgende:

En Vlindur, ik moet ook in het ziekenhuis bevallen maar voor de nacontrole en de hielprik komt de verloskundige van de dichtsbijzijnde praktijk. Ik moest me daar speciaal voor aanmelden. Hoef jij dat niet? Nou is het mijn oude praktijk en ken ik de verloskundigen daar van de vorige keer wat wel prettig is. Maar ik krijg dus wel ook gewoon hun 2x over de vloer.
Ja klopt. Ze is dus 1 keer geweest voor de eindcontrole want voor de hielprik komt er een ander bureau. Volgens mij was die mevrouw niet van die kraampraktijk :N

Ik heb nu ook weer gebeld met die praktijk. En als ik bevallen ben moet ik hun opbellen en komen ze langs. Verder heb ik niks met ze te doen.
En dat ze vertelden over de anticonceptie vond ik best triest. Voor we medisch werden waren we bij hun en wisten ze dat we via het ziekenhuis zwanger zijn geworden. Lees je even in, want het staat dus gewoon in het dossier!

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:10 schreef miss-jones25 het volgende:
Ja heb ook wel wat besteld maar het kriebelt zo om nog meer te kopen.
Maar vriendlief had de oplossing, ik moest maar dingen voor de hond en voor hem bestellen dus ik ga maar lekker internet shoppen als ik toch de stad niet in mag.
Whaha. Lekker shoppen voor de hond! ^O^ Ook leuk :D
pi_100511161
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:17 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[..]

Whaha. Lekker shoppen voor de hond! ^O^ Ook leuk :D
ja das ook mijn baby dus ;)

BE, lekker hoor Puerto Rico, neem aub het zonnetje mee terug kan ik ook nog ff wat bij kleuren hier ben zo wit.
pi_100515184
Eigenlijk is het gek dat de taken van de kraamhulp zo sterk aanbodgestuurd zijn en niet meer vraaggestuurd. Als ik al een ouder kind rond heb lopen heb ik nu eenmaal een andere zorgvraag dan iemand die een eerste kind krijgt, en zo verschilt elke situatie wel weer van de ander. Door te spreken over een 'veredelde oppas' wordt de indruk gewekt dat het schandalig is om van een kraamhulp te vragen of ze een ouder kind vermaakt of wegbrengt, maar waarom zou dat zo erg zijn? Als dat nou is waar binnen een gezin behoefte aan is?

Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik van een kraamhulp willen dat ze mij lekker mijn gang laat gaat met de baby, de noodzakelijke controles bij moeder en kind verricht en verder zorgt voor huishoudelijke taken als schoonmaken, boodschappen halen en koken. Dat laatste lijkt me zo heerlijk, iemand die 's middags soep maakt of zo. :9
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:20:24 #266
5428 crew  miss_sly
pi_100516709
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
Eigenlijk is het gek dat de taken van de kraamhulp zo sterk aanbodgestuurd zijn en niet meer vraaggestuurd. Als ik al een ouder kind rond heb lopen heb ik nu eenmaal een andere zorgvraag dan iemand die een eerste kind krijgt, en zo verschilt elke situatie wel weer van de ander. Door te spreken over een 'veredelde oppas' wordt de indruk gewekt dat het schandalig is om van een kraamhulp te vragen of ze een ouder kind vermaakt of wegbrengt, maar waarom zou dat zo erg zijn? Als dat nou is waar binnen een gezin behoefte aan is?

Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik van een kraamhulp willen dat ze mij lekker mijn gang laat gaat met de baby, de noodzakelijke controles bij moeder en kind verricht en verder zorgt voor huishoudelijke taken als schoonmaken, boodschappen halen en koken. Dat laatste lijkt me zo heerlijk, iemand die 's middags soep maakt of zo. :9
Het klinkt heerlijk, inderdaad. En ik vind het voor de nieuwe papa, zeker bij een eerste kind, ook wel fijn als er een fijne hulp is die ook hem een beetje kan ondersteunen en ontzien. Zoals schoonmaken en boodschappen doen, heerlijk!

Maar goed, ons adres zat tussen twee andere adressen in: ze begon 's ochtends bij een probleemgezin (kindje was al in de kraamweek ondervoed), kwam daarna naar mij en ging toen verder naar een gezin waar de hulp harder nodig was bij ons. Dus bij ons kwam ze rond 11 uur binnen, deed de belangrijkste controles, at haar boterham en vertrok naar het volgende gezin. Zelfs dingen als bed verschonen of wc schoonmaken is nooit gedaan. Jammer, maar ook wel begrijpelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100517410
vroeger kookte de kraamhulp nu niet meer volgens mij. Al bood ze het bij een vriendin wel aan. Maar haar couveuse nazorg kraam streek ook en die van mij deed niets huishoudelijks. Het verschilt ook welke kraam je treft volgens mij.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:39:54 #268
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100517488
wat Claudia zegt, daar kan ik me wel heel erg in vinden. Ik verwacht nu van een kraamhulp heel andere dingen als bij de 1ste. Laat mij maar lekker zelf met mijn beebje aantutten, en ook de borstvoeding wil ik grotendeels zelf proberen te regelen, wat ik inderdaad graag zou willen is dat de kraamhulp een beetje ondersteunt in het huishouden, een afwasje doet; een wasje draait, dat soort dingen. En ik hoop dat ze Evie een beetje kan vermaken, en misschien eens met haar de deur uit kan gaan oid...
naja we zullen zien hoe het gaat ;)

en bed op hoogte doen, kleine moeite, en ook ik begrijp niet zo goed waarom mensen zichzelf boven de regels plaatsen...(op onze VK-kaart en in ons kraamzorgboek staat vermeldt dat het bed een bepaalde hoogte dient te hebben, nou dat is mijn inziens dan een voorwaarde waaraan je dient te voldoen...).
De rug van de VK en kraamzorg moet ook nog hun hele carriere mee toch?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:12:34 #269
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100518498
Ik moest net als Sonnetje met een trapje m'n bed in :D Was wel heel erg blij toen onze kraam een onderdeurtje bleek te zijn en het bed kon nog diezelfde dag van de klossen af...

Ik ga proberen of we haar weer terug kunnen krijgen deze keer, het was zo'n intens tof mens. Het leek wel alsof ze 10 armen had, het huis blonk, Willem was perfect verzorgd, ik kreeg alle aandacht, Martijn werd perfect aangestuurd ( :+ ) en dan nog hield ze tijd 'over' om het eten alvast in de pannen op het fornuis klaar te zetten... En dan te bedenken dat het een haske jong ding was, ja ik wil gewoon mijn Coby terug :Y
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100518696
Bed op klossen is hier sinds 38 weken. Ik mag toch niet thuis bevallen maar ik zie het ook niet zitten omdat te moeten doen als ik net uit het ziekenhuis kom.. En met ons bed is het ook niet mogelijk om alleen te doen. Tja voor mij is het even een paar weken niet prettig met uit bed stappen (er in da gaat wel) vooral niet fijn als ik 's nachts snel naar het toilet moet of 's ochtends als ik gammel gelegen ben op m'n gemak wil op staan (ik kan zo niet op de rand van het bed zitten relaxed)
Maar goed weer van te voren dat het er bij hoort en is ook niet onoverkomelijk.
En inderdaad de rug van de kraamhulp moet langer mee dan vandaag net zoals die van iedereen en daarom heeft zij dus ook recht op een goede werkhoogte ook al is het maar voor een paar dingen te controleren..!
pi_100518731
Ik had ook netjes met 37 weken mijn bed op kratten staan, maar die zijn er na mijn bevalling direct door de opa's en oma's weer onder vandaan gehaald. Voor mijn bevalling moest ik ook met een trapje in bed, maar door de complicaties van de bevalling had ik nooit in mijn bed kunnen komen als die nog op kratten had gestaan.
Nou was ons bed officieel ook maar 5 cm te laag, dus dat valt mee. De kraamzorg vond het geen probleem.

Even een tip: aan ons werd tijdens de intake gevraagd of wij het erg vonden om een stagiaire te krijgen. Ons antwoord was 'nee' omdat die het ook moeten leren. Maar we gingen ervan uit dat er dan wel een volleerd iemand bij was en dat was niet zo. Misschien goed om dat er wel bij te vragen.
Wij misten toch wat dingetjes.
pi_100519169
Tsja dat bed op hoogte is hier de uitdaging. Wij hebben een 2 persoons hoogslaper, dus klossen zijn geen optie.
Hier de afspraak dat de kraam sowieso het bed niet verschoond en controles op de bank of vanaf het trappetje doet. Mocht ik meer zorg nodig hebben of de kraamzorg het wensen dan huren we een bed bij de thuiszorg. dat kan hier dezelfde dag nog bezorgd en komt dan in de woonkamer.
pi_100520610
Hier ook gewoon in de woonkamer een bed gehad van de groene kruiswinkel dezelfde als op het plaatje van Vlindur. Controles deed de kraamhulp gewoon boven op ons bed was geen enkel probleem. Het bed hebben we trouwens pas opgezet met 40+2 toen mijn vliezen braken 5 uren later was ze er :D
pi_100521152
Danic, wij hadden ook een stagiere (kraamhulp) bij onze zoon.
Nou, nooit weer. Ze is 2 of 3 dagen geweest en werd toen afgelost door een meer ervaren kraamhulp. Die schrok toen ze Kevin zag. Hij was bleek, sliep alleen maar en was al meer dan 10% afgevallen. Mijn bv verliep dus niet zo goed als gedacht.
We hebben toen ook een klacht (of hoe noem je dat) ingediend bij het kraambureau tegen de stagiere.
We waren echt geschrokken en hadden het zelf niet door.
Wat als de nieuwe kraamhulp nooit was gekomen? Geen idee of de stagiere het zelf door heeft gehad..

Ivm onze verhuizing hebben we nu een nieuw kraambureau maar ik wil zeker geen stagiere meer.

Pfff na 3 keer achter elkaar op de wc te hebben gezeten, ben ik eindelijk weer m'n ontlasting kwijt :X )
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_100521354
Dat is wel heel erg schrikken CrazyMoon :o Kan me ook goed voorstellen dat je geen stagiaire meer wilt.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:51:19 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_100522029
even kort:

NTS: wat een lekker eigenwijsje! Maar wel fijn dat alles wat zichtbaar was, in elk geval goed is. Hopelijk krijgen jullie volgende week meer duidelijkheid.

MJ: wat fijn dat je lekker in je eigen bedje hebt kunnen slapen. De hond zal ook wel blij zijn geweest je weer te zien.

T_A_P & BJ: :*
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:57:47 #277
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100522293
Komen stagieres echt solo? Dat vind ik eigenlijk wel een beetje vreemd, goed dat ik het nu weet kan ik in elk geval aangeven dat ik stagieres prima vind, maar dan alleen onder begeleiding van een ervaren kracht....
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:58:25 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100522323
Oh CM, nu maak je me bang! Heb ook ja gezegd tegen een stagiere, omdat ik er vanuit ga dat ze dan inderdaad onder begeleiding werken... Als het goed is, word ik nog gebeld door de consulent, dus als ik eraan denk, vraag ik dat nog even na.

Ben er ook achter dat maandag echt dubbel maandag is tegenwoordig, aangezien het vandaag een stuk beter ging!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:58:31 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_100522327
ja, ik heb hier ook een "mental note" van gemaakt....
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:11:44 #280
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100522877
Avond!

Hier weer terug van het 'uitlaten' van de (pleeg)oma's-in-spé (ik noem het geen winkelen meer hoor, ik sta bijna overal als een politieagentje bij te schreeuwen: "BLIJF AF, LAAT LIGGEN, NEEHEEE DAT HEB IK AL".
Vandaag het badje en toebehoren gekocht. Ik had dit al ruim 6 weken in bestellling staan bij Baby-Park, maar aangezien ze maar niet kunnen zeggen wanneer het geleverd gaat worden ('Tja mevrouw, wij weten ook niet meer dan dat het badje in Kesteren is...' Zelfs kruipend was ik binnen 6 weken nog retour naar Kesteren geweest hoor :( ), hebben we het maar ergens gehaald waar ze wel alles op voorraad hadden.

Nu lekker met de pootjes omhoog en met een zere rug/ribbenkast en me laptopje op de bank.

De discussie over de kraamzorg volg ik met veel verbazing.
Ik ben zelf een gruwelijke controlfreak die ook het liefst alles zelf uitpluist en niet teveel bemoeienissen om me heen moet hebben, maar ik denk dat we de kraamverzorgster maar gewoon d'r gang moeten laten gaan en we zien wel waar het schip strand.
Over het bed omhoog zetten; ook daar zit ik mee.
[n00bquestion]Wat is nou precies de wettelijke minimale hoogte volgens de ARBO? [/n00bquestion]
Wij hebben hier echt niet de ruimte om een extra bed neer te zetten en ik weet ook niet of wij onze boxspring op klossen kunnen krijgen :? .

En wat betreft die stagaires, ook ik heb dat even in m'n 'logboek' opgenomen.
pi_100523061
Ons bed is gelukkig al hoog genoeg voor de kraam :) kan er zelf net in en uit. Komt bij ons door een topper die nog op de boxspring ligt :)

Vandaag een brakke dag gehad, slaap al 2 nachten slecht, dus vanavond ga ik goed slapen :)
Gisteren trouwens een babybjorn buikdrager met zo'n "zak" gekocht via marktplaats voor 50¤, best blij mee :)
pi_100523069
Ik hoorde gisteren ook van een kennis dat ze een stagiair hebben gehad met de eerste. De bv heeft ze gestaakt in de kraamweek. Het voeden deed zo'n pijn. Zo sneu, want er was vast een oplossing voor geweest..
Nu wil ze geen stagiair meer en wil ze weer bv proberen. Ik hoop zo dat het lukt!
pi_100523254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:43 schreef PureEvil het volgende:
Ja 'ochtend' misselijkheid...bleh ik heb het dus ook de hele dag door. gelukkig kan ik nog wel eten/drinken binnenhouden, maar het vervelende gevoel blijft wel hangen. net ofdat iemand je keel dichtknijpt ofzo :(

Oh en over dat bed op klossen, wij hebben een vrij hoog bed, dus mijn bed gaat zeker niet op klossen. en ik beval toch in het ziekenhuis. verder weet ik ook niet hoe dat het hier werkt met kraamzorg ed. (woon in duitsland) zal het eens navragen...
Dat is er niet :) Je kan huishoudelijke hulp krijgen via je verzekering als je geluk hebt. Verder komt je vlos 1 a 2x per dag even kijken hoe het met jou en je beeb gaat :)
Lotte!
Noah!
pi_100523966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:12 schreef flugeltje het volgende:
Ik moest net als Sonnetje met een trapje m'n bed in :D Was wel heel erg blij toen onze kraam een onderdeurtje bleek te zijn en het bed kon nog diezelfde dag van de klossen af...

Ik ga proberen of we haar weer terug kunnen krijgen deze keer, het was zo'n intens tof mens. Het leek wel alsof ze 10 armen had, het huis blonk, Willem was perfect verzorgd, ik kreeg alle aandacht, Martijn werd perfect aangestuurd ( :+ ) en dan nog hield ze tijd 'over' om het eten alvast in de pannen op het fornuis klaar te zetten... En dan te bedenken dat het een haske jong ding was, ja ik wil gewoon mijn Coby terug :Y
Ik hoefde heul niet met een trappetje :P
Scheelde niet veel ;) maar was gelukkig flexibel genoeg om er zelf in te komen ;)
Vond t in de kraamweek best handig trouwens. Kon floris mooi op hoogte verschonen *D
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:53:44 #285
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100524597
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:38 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik hoefde heul niet met een trappetje :P
Scheelde niet veel ;) maar was gelukkig flexibel genoeg om er zelf in te komen ;)
Vond t in de kraamweek best handig trouwens. Kon floris mooi op hoogte verschonen *D
Noem je mij nou een stijve hark? :o
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:53:56 #286
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100524611
Nu we het toch over bedden hebben en ervan uitgaande dat ik thuis kan bevallen: hoeveel ruimte heeft de vk nodig om het bed? Bij ons kan je wel achter het voeteneind lang, maar in mijn ogen is dat best krap of doet ze dat op een andere manier, vanaf de zijkant ofzo? En wij hebben geen hoofdsteun ofzo, niet iets wat je omhoog kan zetten, is het dan aan te raden iets (ff geen idee wat eigenlijk) als hoofdsteun te gebruiken? Lijkt mij wel prettig wanneer je niet helemaal plat hoeft te liggen toch?
Jeetje, wat ben ik toch een nOOb hierin. Zal het ook eens vragen aan de vk.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:24:15 #287
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_100526165
terug van een heerlijk maar nat weekje ardennen! Slapen op een luchtbed ging wonderbaarlijk goed en ik kan goed merken dat ik de 12 weken voorbij ben: de misselijkheid is stukken minder en het overgeven is helemaal afwezig *O*

Nu nog wat energie vinden de dag door en ik ben weer helemaal 'de oude' haha

Pff mijn vriendin is ruim 38 weken zwanger en heeft vanochtend nog even 7 km hardgelopen, waar haalt ze de energie vandaan? Ik zou nu niet eens 7 km kunnen wandelen :')
pi_100526335
Klavertje jeetje dan nog hardlopen :o

Maar wat fijn dat de misselijkheid beter is en het overgeven helemaal over is! Die energie heb ik in mijn vorige zwangerschap nooit helemaal teruggevonden :P Daarna gelukkig wel weer :D
pi_100526624
Zo, taarten gebakken voor morgen op werk. Donderdag is mn laatste dag dan wel, maar dé taartfreaks van dé afdeling zijn er dan niet. Ze zijn er wel morgen. Dus trakteer ik morgen :)
Maar ben wel echt helemaal kapot nu! Over 3 weken is mn verjaardag, mooi dat ik dan lekker taart bij de bakker laat maken.
Tralalalaaa
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:41:46 #290
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_100526925
haha ja ik sta er ook elke week verbaasd over! Nou is zij wel altijd al heel sportief geweest, maar je kunt het ook overdrijven denk ik dan maar :+

TAP bijna verlof! *O*
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:55:12 #291
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100527566
Die is niet wijs? Met 38 weken nog 7 km hardlopen.... Dat kan ik al niet als ik niet zwanger zou zijn! :D

Krijg spontaan trek in taart TAP!

Wat fijn dat het overgeven weg is Klavertje! *O*
pi_100528088
MJ, wat fijn zeg dat je weer lekker thuis bent! *O* Wat een mooi en fijn nieuws is dit! Super! Geniet ervan! :*

Flugel, wat een overduidelijke en mooie test...!! Wow! O+ *O*

Rixtje, ook gefeliciteerd met je positieve test! *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_100533006
Bij mij is ook gevraagd of evt een stagiaire mee mocht komen. Daar heb ik ook ja op geantwoord, maar ben er wel 98% zeker van dat ze zei dat er dan wel een volleerd kraamhulp bij was. En dat ze verwachtte dat er geen mee zou komen in de zomervakantie maar dat wist ze niet helemaal zeker.. Als er alleen een stagiaire komt ga ik daar wel over bellen dat dat toch niet helemaal mijn bedoeling was. Ik vind het prima als de stagiaire alle taken uitvoerd maar wel onder supervisie..
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:40:31 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100533512
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:11 schreef NotTheSame het volgende:

[n00bquestion]Wat is nou precies de wettelijke minimale hoogte volgens de ARBO? [/n00bquestion]
Wij hebben hier echt niet de ruimte om een extra bed neer te zetten en ik weet ook niet of wij onze boxspring op klossen kunnen krijgen :? .
Ik weet zo even niet wat de hoogte is, maar je komt bij een boxspring al een heel eind vaak als je er een gewone matras bovenop legt. Dat kan je evt. wel overleggen bij de intake van de kraamzorg.
pi_100539945
meld *O*
Lotte!
Noah!
pi_100539961
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:11 schreef NotTheSame het volgende:
Avond!

En wat betreft die stagaires, ook ik heb dat even in m'n 'logboek' opgenomen.
Dit zegt de site van "mijn" verloskundigenpraktijk:
[qoute]Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras[/quote]

Maar ik kom ook dit tegen:
http://www.praktijkregels(...)cklist_Kraamzorg.pdf
(70 cm)

en dit:
http://www.parnassuszorg.nl/modx/arbo-wet.html
(90 cm)

en nog een:
quote:
Bij een thuisbevalling en tijdens de kraamtijd moet het bed van de kraamvrouw op een minimale hoogte van
70 cm en een maximale hoogte van 90 cm staan. Indien hieraan niet wordt voldaan, kan de zorg worden stopgezet.
en
quote:
Om goed aan de verplichtingen van de Arbowet te kunnen voldoen levert STB Kraamzorg zelf de hulpmiddelen die nodig zijn om aan een goede werkhouding van de kraamverzorgende te kunnen voldoen.

Dit zijn in de eerste instantie de bedklossen. Deze klossen zorgen ervoor dat je bed op een hoogte van 80 cm wordt gebracht zodat onze kraamverzorgende goed aan bed zorg kan verlenen. Je bent daarom ook verplicht om met deze klossen je bed te verhogen.
Ik zou het gewoon navragen bij je kraamorganisatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vicky op 10-08-2011 07:51:46 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100540188
Tja, ik had er op dat moment niet zo bij stil gestaan, maar nu is anderhalve week geleden mijn zusje bevallen en zie ik dus het verschil. Zij had een kraamhulp met 30 jaar ervaring.
Ze heeft potverdorie zelfs een massage gekregen op de laatste dag van de kraamhulp. Dat had ik ook wel gewild.
Ach, ze deed het prima hoor, alleen die verwennerijtjes waar je wel eens over leest, die had ik niet -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')