Ja! Dat had ik met Ivan niet maar met Lena wel en ook in een later termijn. Ik heb er hier toen nog over geschreven en niemand herkende het.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:00 schreef Kleurdoos het volgende:
hebben jullie weleens dat je de baby voelt trillen?
dus dat ie echt aan t schudden is in je buik?
Ik moet zo lachen om je vragen omdat ze erg herkenbaar zijn. Toen Ivan net was geboren vroeg ik aan de verpleegkundige of ik hem op mijn vinger mocht laten zuigen omdat hij een sterke zuigbehoefte leek te hebben. Daarop antwoordde ze de magische woorden (ik heb ze later nog vaak gehoord): "Dat moet je zelf weten, jij bent zijn moeder."quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:00 schreef TimeJumper het volgende:
Nog een dom vraagje waarschijnlijk, maar er zit dus een winterzak bij de kinderwagen, leg je daar je baby dan gewoon in met jasje en zo. Of leg je hem ook nog daarin met lakentje en dekentje?
Of iets extra's, het lijkt me dan toch gewoon wat fris of zo.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet zo lachen om je vragen omdat ze erg herkenbaar zijn. Toen Ivan net was geboren vroeg ik aan de verpleegkundige of ik hem op mijn vinger mocht laten zuigen omdat hij een sterke zuigbehoefte leek te hebben. Daarop antwoordde ze de magische woorden (ik heb ze later nog vaak gehoord): "Dat moet je zelf weten, jij bent zijn moeder."
Voor al dit soort dingen geldt: dat moet je helemaal zelf weten! Pakjes uit één stuk, jasjes, omslagdoeken, voetenzakken, dekentjes - het doet er niet toe, als je baby het maar warm genoeg heeft. Al denk ik dat de meeste kersverse ouders in het begin geneigd zijn hun kind te veel in te stoppen. Het kan gevaarlijk zijn als je kind het te warm krijgt.
Het is vantevoren ook zo abstract allemaal. Je weet niet precies wat je handig gaat vinden en wat niet. Maar je hebt het allemaal zo gekocht, hoor!
Bij onze ook, maar ik ga 'm niet gebruiken. Veel te dik en stug; met een laken en deken kun je bovendien spelen met enkel en dubbel vouwen en op die manier de temperatuur wat beter regelen. Snap ook niet het erbij zit, tot twee jaar worden dekbedden afgeraden. Nu ligt je baby natuurlijk alleen onder jouw toezicht onder het dekbedje als je hem zou gebruiken, maar toch.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:50 schreef Rixtje het volgende:
Bedankt allemaal voor de felicitaties kan het zelf nog steeds niet geloven!
Bij onze kinderwagen zat een dekbed maar wij hebben hem gewoon opgemaakt met een lakentje en dekentje
quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet zo lachen om je vragen omdat ze erg herkenbaar zijn. Toen Ivan net was geboren vroeg ik aan de verpleegkundige of ik hem op mijn vinger mocht laten zuigen omdat hij een sterke zuigbehoefte leek te hebben. Daarop antwoordde ze de magische woorden (ik heb ze later nog vaak gehoord): "Dat moet je zelf weten, jij bent zijn moeder."
Ik heb eigenlijk geen ideequote:Op zondag 7 augustus 2011 15:59 schreef Poezebeest het volgende:
Hier trouwens ook nog een nitwit babyvraagIs het handig alvast een slaapzak te kopen voor de baby of is dat gewoon afhankelijk van hoe die slaapt?
Sorryquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:42 schreef Kleurdoos het volgende:
nog even en er posten hier meer mannen mee dan vrouwen
superwormjim, beregd, scorpionsworld, Tha Duck...
Heb ik laatst ook een uitspraak over gedaan: 'Vrouwen hebben nu eenmaal een lagere pijngrens dan mannenquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:56 schreef NotTheSame het volgende:
SuperwormJim, ik had dat precies andersom. Ik kon geen vet eten meer verdragen toen ik zo misselijk was. Hopelijk houd het bij je vrouw gewoon over een aantal weken weer op!
Ik heb hier overigens een man die weer in een lollige bui is. Ik kan momenteel niet zo goed meer stilzitten omdat mijn rug/ribbenkast dan zeer doen. Probeert ie heel leuk te zijn.
"Als een zwangerschap zo zwaar zou zijn, dan hadden ze er wel voor gezorgd dat de man zwanger werd".
*Hormonster breekt los*...
Nog geen 5 minuten later smeekte hij of er ook een hulplijn is voor mishandelde mannen van zwangere vrouwen![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |