quote:Ik heb het na de 1-0 maar uitgezet. Kan er gewoon niet meer naar kijken. Geen passie, echt helemaal niks is dit Ajax meer.
Ik ben bij deze supporter af
te november 2010
Ja leuk, hij wil gewoon met een compleet fitte selectie aan de competitie beginnen en liet die 3 daarom niet een hele wedstrijd spelen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:18 schreef HeatWave het volgende:
We hebben een selectie om het heel goed te doen dit jaar, nu nog een coach die het inziet.
Maak je niet zo veel zorgen joh, de Boer deed het gewoon met oog op de competitiequote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:18 schreef HeatWave het volgende:
We hebben een selectie om het heel goed te doen dit jaar, nu nog een coach die het inziet.
Ik vond het jammer dat we geen geld hadden om Co in December binnen te halen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:18 schreef HeatWave het volgende:
Nu hebben we geld zat en doen er niets meequote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vond het jammer dat we geen geld hadden om Co in December binnen te halen.
Dan nog had ie bijv Serrero wel kunnen brengen ofzo, of Ozbilliz. Die verdedigende wissels waren nergens voor nodig, zo druk hadden ze het niet...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja leuk, hij wil gewoon met een compleet fitte selectie aan de competitie beginnen en liet die 3 daarom niet een hele wedstrijd spelen.
Özbiliz had een rugblessure.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog had ie bijv Serrero wel kunnen brengen ofzo, of Ozbilliz. Die verdedigende wissels waren nergens voor nodig, zo druk hadden ze het niet...
Sterker is 1 ding. Wie wil je gebruiken om goals te scoren? Er is werkelijk niemand bij het Ajax elftal die er meer dan 20 ooit heeft ingelegd in 1 seizoen! Ajax mist nu eenmaal echte killers en kan niet leunen op zondag schoten van Alderwereld of Vertonghen zoals ze dat nog wel eens deden.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ajax speelde gewoon goed. Klaar.
Dat we niet winnen. Tja jammer maar tegen zulke verdedigende teams doe je vrij weinig. We waren iig veel sterker dus we hoeven ons niet zoveel zorgen te maken over het komend seizoen. Als PSV zoals vorig seizoen speelt maken we gigantisch veel kans op het kampioenschap
Ik heb vertrouwen in Siggy.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sterker is 1 ding. Wie wil je gebruiken om goals te scoren? Er is werkelijk niemand bij het Ajax elftal die er meer dan 20 ooit heeft ingelegd in 1 seizoen! Ajax mist nu eenmaal echte killers en kan niet leunen op zondag schoten van Alderwereld of Vertonghen zoals ze dat nog wel eens deden.
En iedereen die klaagt over Eriksen. Dat was exact hetzelfde vorig seizoen in het begin. Pas daarna begon het ietwat te lopen.
In een wedstrijd zoals deze miste je wel een speler zoals hamlap.
Ik hoopte dat hij duidelijkheid zou geven maar hij leek eerder verrast te zijn over zijn eigen beslissingen.quote:
Lens.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik zou ook niet weten wie Ajax nog zou moeten halen voor in de spits...Iemand?
Vennegoorquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Waarom zou je nog iemand halen?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat zeg ik ook maar sommige hier vinden Siggy dus niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Waarom zou je nog iemand halen?
Ik vond die Sigthorsson niet slecht.
Sigthorsson, Castillion, Cvitanichquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als je Lens haalt/ruilt heb je iemand die op rechts kan en in de spits. Ebe verhuren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Mwa, De Jong, maar misschien heb je gelijk idd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Sigthorsson, Castillion, Cvitanich
Jongequote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als je Lens haalt/ruilt heb je iemand die op rechts kan en in de spits.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als je Lens haalt/ruilt heb je iemand die op rechts kan en in de spits. Ebe verhuren. verkopen/weggeven
Je speelt veel teveel wedstrijden om alleen op Sig te gokken. Wat als hij geschorst/geblesseerd is of in een dip zit? Iedere ploeg moet een spits achter de hand hebben. Dat geldt dus ZEKER voor Ajax, dat ook nog eens in de CL meedoet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
We hebben het al een tijdje over nieuwe spelers hoorquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:28 schreef mash_ het volgende:
als we gewoon hadden gewonnen had nu niemand het over nieuwe spelers
Hangt van de marge af. Ajacieden zijn nooit tevredenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:28 schreef mash_ het volgende:
hebben we het allang over?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:28 schreef mash_ het volgende:
Aan een sterk elftal heb je geen fuck. Zie tegen Spartak Moskou. Je moet goals hebben, zoals Twente het nu deed. Ook tijdens de beker. Je mist gewoon de genialiteit van een speler zoals Ruiz. Mijn inziens sowieso de beste speler in de eredivisie nadat Suarez is vertrokken.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb vertrouwen in Siggy.
Ook Eriksen en Janssen zullen hun goals meepikken. Als Sulejmani ook nog gaat scoren is het allemaal prima
En exclusief Ebecillio met als het liefste nog een 2e gehaalde spits op de bank.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik wil een wedstrijd met Vertonghen en Serrero zien
Klopt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
dat speelt ook mee.als we jan hadden had er veel meer gecompenseerd geweest en beter gebald naar voren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als Ajax zoals Twente gaat spelen stop ik met kijken. Ik verlies liever dan zulke kutwedstrijden kijken. Als je dat wilt ga je maar lekker in Eindhoven of Enschede wonenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Aan een sterk elftal heb je geen fuck. Zie tegen Spartak Moskou. Je moet goals hebben, zoals Twente het nu deed. Ook tijdens de beker. Je mist gewoon de genialiteit van een speler zoals Ruiz. Mijn inziens sowieso de beste speler in de eredivisie nadat Suarez is vertrokken.
Het is meer voor een 2e spits. En daarom stel ik Lens voor. Heb je meteen iemand de Ebe kan vervangen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:29 schreef mash_ het volgende:
[..]
ja, maar anders. nu is het net opeens of siggy er niks van kan etc
Begint ook zondag heel lekkerquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Klopt.
Ik heb er zin in. Volgende week weer voetbal.
En volgende week is er weer een mooi dejavu en staat Loor er weer in hoorquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:31 schreef j0rdiiii het volgende:
1 ding is gewoon duidelijk nu, Ebecilio eruit voor Serero of Boerrigter.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Begint ook zondag heel lekker12:30 AZ - PSV. 14:30 Graafschap - Ajax. 16:30 NAC - Twente
PSV kersvers met bazen aankopenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
. Wel kut dat ik dan in Turkije zit ffs.
Praat niet zo dom, vrijwel iedereen is positief over Sig. Er moet alleen iemand achter/naast staan om hem scherp te houden en op te kunnen vangen, om welke reden dan ook. Anders krijgen we weer situaties zoals vorig seizoen, waarbij er niemand is die een goal kan maken. Zie ook de tweede helft vandaag, was weer erg typisch.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:29 schreef mash_ het volgende:
[..]
ja, maar anders. nu is het net opeens of siggy er niks van kan etc
Me toquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als je zo veel de bal in handen hebt en je komt er niet doorheen word je na een tijdje ook moedeloos van. Twente speelt zoals Inter toen ze de CL wonnen en zoals de Grieken speelden toen ze het EK wonnen...Niet boeiendquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:33 schreef Devz het volgende:
[..]
Praat niet zo dom, vrijwel iedereen is positief over Sig. Er moet alleen iemand achter/naast staan om hem scherp te houden en op te kunnen vangen, om welke reden dan ook. Anders krijgen we weer situaties zoals vorig seizoen, waarbij er niemand is die een goal kan maken. Zie ook de tweede helft vandaag, was weer erg typisch.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Turkij altijd nümmer 1 lanquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Je wil geen bootnegors hebben in Turkije mênquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkij altijd nümmer 1 lan
Nu ga je te ver.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:35 schreef msnk het volgende:
[..]
Je wil geen bootnegors hebben in Turkije mên
Als Iemand Vertonghen wil kopen zeg je gewoon tegen Vertonghen dat de verkoop alleen doorgaat als Cruyff een handtekening zet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ajax heeft echt geen nieuwe spelers nodig. Zolang Vertonghen bij Ajax blijft heb ik er hoop in
Gewoon laten zinkenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:35 schreef msnk het volgende:
[..]
Je wil geen bootnegors hebben in Turkije mên
Tsja, maar als dit is wat Frank de Boer in zijn hoofd heeft, wordt het een zwaar seizoen. Ik begrijp zijn wisselbeleid bv. niet. Anita wéér rechtsback bv.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:18 schreef HeatWave het volgende:
Je aangeven bij Happel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA
Qui audet adipiscitur
Met een fitte selectie zal Anita niet veel spelen denk ik. Zo nu en dan een invalbeurt misschienquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:36 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Tsja, maar als dit is wat Frank de Boer in zijn hoofd heeft, wordt het een zwaar seizoen. Ik begrijp zijn wisselbeleid bv. niet. Anita wéér rechtsback bv.
Jij was dus ook niet echt tevreden over het Ajax voetbal de 2e seizoenshelft vorig jaar met Frank want dat voetbal was lang niet altijd over naar huis toe te spreken. En toch werden we kampioen met een bagger doelsaldo. Toen stond iedereen ook te juichen en was iedereen dat bagger voetbal direct vergeten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je zo veel de bal in handen hebt en je komt er niet doorheen word je na een tijdje ook moedeloos van. Twente speelt zoals Inter toen ze de CL wonnen en zoals de Grieken speelden toen ze het EK wonnen...Niet boeiend
12 punten gewoon omdat het moetquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:38 schreef Ajacied422 het volgende:
26/08/11 Ajax - Vitesse
21/08/11 VVV-Venlo - Ajax
14/08/11 Ajax - sc Heerenveen
07/08/11 De Graafschap - Ajax
Hoe komen we uit de maand Augustus? Zeg het maar mede-Ajacieden
Ik zeg 12 puntjes. gewoon omdat het kan
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Je aangeven bij Happel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!!!
AFC AJAX
Komt er nog 1quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:36 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Tsja, maar als dit is wat Frank de Boer in zijn hoofd heeft, wordt het een zwaar seizoen. Ik begrijp zijn wisselbeleid bv. niet. Anita wéér rechtsback bv.
Dat moet gewoon.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:38 schreef Ajacied422 het volgende:
26/08/11 Ajax - Vitesse
Wat verwacht je dat mensen gaan zeggen? Check die teams manquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:38 schreef Ajacied422 het volgende:
26/08/11 Ajax - Vitesse
Ajax heeft 7 jaar lang ofzo geen kampioenschap behaald maar never nooit gespeeld zoals PSV en Twente dat deden en daar ben ik trots op.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij was dus ook niet echt tevreden over het Ajax voetbal de 2e seizoenshelft vorig jaar met Frank want dat voetbal was lang niet altijd over naar huis toe te spreken. En toch werden we kampioen met een bagger doelsaldo. Toen stond iedereen ook te juichen en was iedereen dat bagger voetbal direct vergeten.
Het hoeft niet altijd mooi, het eind resultaat telt. En dat houdt in dat Frank nu al 2(!) prijzen heeft laten liggen!
Ik zou Heerenveen niet onderschatten met Oussama, Luciano en Bas,quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:40 schreef msnk het volgende:
[..]
Wat verwacht je dat mensen gaan zeggen? Check die teams man
Dit.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:39 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Komt er nog 1Alle 3 de wissels zijn pas 3 weken weer aan het trainen/spelen, daarom wou de Boer geen risico nemen. Sightorsson had sowieso al wat liesklachten, of wou je liever vol op deze pot gaan en met geblesseerde basisspelers aan de competitie beginnen?
Ik zou Ajax niet onderschatten met te veel om op te noemen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zou Heerenveen niet onderschatten met Oussama, Luciano en Bas,
Omdat De Boer dat vindt denk je? Ik ben het trouwens wel eens met jou, want De Boer lijkt zienderogen blind en die wil het gaan doen met een middenveld waarin Janssen en De Jong spelen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Met een fitte selectie zal Anita niet veel spelen denk ik. Zo nu en dan een invalbeurt misschien
Siggy scoort er zondag 2. Hoeveel zet jij in?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ajax heeft 7 jaar lang ofzo geen kampioenschap behaald maar never nooit gespeeld zoals PSV en Twente dat deden en daar ben ik trots op.
Fuck het eindresultaat als het voetbal niet om aan te gluren is. Ajax speelt nu gewoon goed en mooi. Een kampioeschapselftalIk heb er gewoon vertrouwen in. Dat we nu tegen Twente verliezen vind ik normaal. De laatste 10 minuten zaten ze met alle spelers op 20 meter van hun eigen helft. Vermeer zat bijna bij de middenstip...Nee Ajax kan lekker druk zetten, lekker tikken. Nu kijken of Siggy nu lekker kan scoren en we zijn binnen
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:42 schreef KingRoland het volgende:
Kan iemand nog die fail acting van wisgerhof herrineren @ 82ste minuut?
0-6 jonguh.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Siggy scoort er zondag 2. Hoeveel zet jij in?
PSV werd het ook erg lastig gemaakt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:42 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik zou Ajax niet onderschatten met te veel om op te noemen.
Jaaaa, nog meer penalty'squote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:42 schreef Wilskracht het volgende:
Hij had alleen Enoh voor Boilsen moeten wisselen.
Enoh in de mandekking op Ruiz.
Als je eenmaal begint met scoren tegen de graafschap pleur je er vanzelf 5-6 in. Dat team valt uit elkaar als je snel scoortquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Siggy scoort er zondag 2. Hoeveel zet jij in?
Leek op die actie van die ene neger van... Wie was 't nou.. ADO? Vorig seizoen, of daarvoor nogquote:
Pquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
PSV werd het ook erg lastig gemaakt.
Toiboi schopte er gewoon een paar omver en kon toen scoren, makkelijk zat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
PSV werd het ook erg lastig gemaakt.
Ik neem 'm. Vertonghen een afstandschot er sowieso bij.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je eenmaal begint met scoren tegen de graafschap pleur je er vanzelf 5-6 in. Dat team valt uit elkaar als je snel scoort
Siggy moet er zeker 2-3 in leggen
O god, ik werd helemaal gek toen die vink zei: 'jammer dat ik het niet gezien had'. ik had zin om alles omver te gooien halenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:45 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Toiboi schopte er gewoon een paar omver en kon toen scoren, makkelijk zat.
Laat maar komen, Heracles eten we op. Als PSV zoals vorig jaar speelt eten we ze ook op. En Twente...tja...Verdedigende kut ploeg. Als je al eerste een paar erin knalt win je wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:45 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik neem 'm. Vertonghen een afstandschot er sowieso bij.
Maand september onder de loep:
Heracles - Ajax
PSV - Ajax
Ajax - Twente
Pittige maand
Sigthorsson was dan ook net terug van een wk/ek en trainde samen met greg en nico later meequote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:46 schreef KingRoland het volgende:
Sigthorsson kon echt heel veel.. maar helaas had zijn dagje niet. Derk Boerrigther( ken zijn achternaam niet zo goed hoor :p ) kon ook heel wat. Jammer dat het net ernaast ging. Ik hoorde veel van dat eene speler serero? uit Ajax Cape Town? Ik zou hem in actie willen zien.
PSV, tsja. Ik denk dat Fred Rutten toch echt zijn tactiek moet omgooien als ik hem was. Theo kopieert wel een goal uit Twente - PSV 4/11quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Laat maar komen, Heracles eten we op. Als PSV zoals vorig jaar speelt eten we ze ook op. En Twente...tja...Verdedigende kut ploeg. Als je al eerste een paar erin knalt win je wel.
Oh vandaar..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Sigthorsson was dan ook net terug van een wk/ek en trainde samen met greg en nico later mee
u know usquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:51 schreef ajacied4lf het volgende:
serieus
Ik zei tegen een vriend:
'Pff, Greg speelt weer eens goed' .. ' Geweldige aankoop die Kolbein' .. ' Wat een prutser die Ebe' ... ' Wow, Blind doet het best goed daar achterin' ..
en wat gebeurt er?!!! FRANK DE BOER![]()
![]()
Maar liever nu dan in de CL finale.
Frankie wou geen risico nemen met het oog op de competitiequote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:51 schreef ajacied4lf het volgende:
serieus
Ik zei tegen een vriend:
'Pff, Greg speelt weer eens goed' .. ' Geweldige aankoop die Kolbein' .. ' Wat een prutser die Ebe' ... ' Wow, Blind doet het best goed daar achterin' ..
en wat gebeurt er?!!! FRANK DE BOER![]()
![]()
Maar liever nu dan in de CL finale.
Ik snap het.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:52 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Frankie wou geen risico nemen met het oog op de competitie
Feyenoord. Vorig jaar verloren ze toch ook hun eerste wedstrijd tegen Excelsior? Dit jaar is het weer hun eerste wedstrijdquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Over naar Oktober:
Groningen uit
AZ thuis
Feyenoord thuis
Roda uit
Je draaft weer door Ajacied422quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Over naar Oktober:
Groningen uit
AZ thuis
Feyenoord thuis
Roda uit
Feyenoord gaat leuk wordenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Over naar Oktober:
Groningen uit
AZ thuis
Feyenoord thuis
Roda uit
Ja, Vrijdag een Colatje en chippie erbij. Zien hoe Oost er 2 inknaltquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Feyenoord. Vorig jaar verloren ze toch ook hun eerste wedstrijd tegen Excelsior? Dit jaar is het weer hun eerste wedstrijd
Waarom een kloon? We maken je niet dood omdat je Lens niet goed vindt hoor, vind ik ook nietquote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:03 schreef Fokkeur het volgende:
Hoezo Lens halen? Weer een speler van onder de 1.50 hebben we niet nodig joh.
Zeker, maar ja, dat zegt wel héél veel over Wisgerhof.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:42 schreef KingRoland het volgende:
Kan iemand nog die fail acting van wisgerhof herrineren @ 82ste minuut?
Ozbiliz is ook nog een optie. Maar eerste ding wat De Boer moet doen is Ebecilio er zo snel mogelijk uitgooien. Weg met de middelmaat. Ik had bijna tranen in mijn ogen toen ik Ebecilio opnieuw zag stuntelen. Kan hij verder niets aan doen, maar hij mist gewoon kwaliteit om het bij Ajax te maken. Die conclusie kan nu eindelijk toch wel eens getrokken worden?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:31 schreef j0rdiiii het volgende:
1 ding is gewoon duidelijk nu, Ebecilio eruit voor Serero of Boerrigter.
Ik zeg:: 9 punten met goed, aanvallend en technisch voetbal.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:45 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik neem 'm. Vertonghen een afstandschot er sowieso bij.
Maand september onder de loep:
Heracles - Ajax
PSV - Ajax
Ajax - Twente
Pittige maand
Obvious troll is obvious.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:03 schreef Fokkeur het volgende:
Hoezo Lens halen? Weer een speler van onder de 1.50 hebben we niet nodig joh.
Maakt mij niet veel uit hoe hij zijn kapsel doet. Als hij maar goed met zijn vak bezig blijft.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:13 schreef Fokkeur het volgende:
Maar nu de ham-question, wat vindt men van het kapsel van Gregory 'heeft tegen Neymar gespeeld' van der Wiel?
Ik dacht dat er een vraag over El Hamdaoui zou komen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:13 schreef Fokkeur het volgende:
Maar nu de ham-question, wat vindt men van het kapsel van Gregory 'heeft tegen Neymar gespeeld' van der Wiel?
Verdiend verloren?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:35 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik had nog enigszins hoop dat Frank die Ebecillio wat kon bij brengen over teamvoetbal. Maar wat een gepruts weer vandaag, die mislukte handsbal als debiele faalpunt van het jaar.![]()
Verdiend verloren, maar fuck die fruitschaal. We gaan voor de echte schaal!
Grotendeels wel, voetbal is kansen maken, als je er zoveel krijgt en geen maakt, tsja.quote:
Zo is het eigenlijk wel ja. Al het balbezit is leuk, maar met o.a. dit tempo en het niet-afmaken van de kansen zal er zélfs in de Eredivisie nog veel punten worden verloren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:41 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Grotendeels wel, voetbal is kansen maken, als je er zoveel krijgt en geen maakt, tsja.
Ik vind Sigthorsson geen middelmaat. Jammer dat ie maar een uurtje kon spelen. De jong viel ook tegen. Janssen heeft ook een goede steekpass!quote:Op zondag 31 juli 2011 00:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ajax had veel lef maar weinig kwaliteit deze wedstrijd.
Suljemani, ebecilio, stightorson. Allemaal middelmaat.
Alleen het middenveld met Eriksen en de Jong is goed. Jansen is een speler die meer voor de lange bal gaat, dat is helemaal ajax z'n spelletje niet.
Je hebt 2 van de 5 namen goed gespeld. Dat vind ik een prestatiequote:Op zondag 31 juli 2011 00:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ajax had veel lef maar weinig kwaliteit deze wedstrijd.
Suljemani, ebecilio, stightorson. Allemaal middelmaat.
Alleen het middenveld met Eriksen en de Jong is goed. Jansen is een speler die meer voor de lange bal gaat, dat is helemaal ajax z'n spelletje niet.
In de Eredivisie hebben de tegenstanders niet allemaal een dermate goed georganiseerde verdediging. Twente had het gewoon goed staan, dat gaat echt niet iedere club lukken. En ook Twente had al alle moeite om Ajax van zich af te houden. Ik zie dat wel goed komen in de Eredivisie. Zelfs in de CL zie ik ze wel de poule doorkomen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:43 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Zo is het eigenlijk wel ja. Al het balbezit is leuk, maar met o.a. dit tempo en het niet-afmaken van de kansen zal er zélfs in de Eredivisie nog veel punten worden verloren.
Twente kreeg maar één tegentreffer, maar ik vind dat dat niet betekent dat Twente het goed had staan. Ajax had het meeste balbezit, maar deed er toch wel weinig mee. Maar als Ajax dan eens leuke aanvallen produceerde, dan zat die doelman in de weg. Pluim voor de doelman van Twente, maar het afmaken van Ajax was natuurlijk héél slecht. Op dat fantastische schot van Alderweireld na, maar ja, dat doelpunt kwam dus niet na een vloeiend opgezette aanval.quote:Op zondag 31 juli 2011 08:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In de Eredivisie hebben de tegenstanders niet allemaal een dermate goed georganiseerde verdediging. Twente had het gewoon goed staan, dat gaat echt niet iedere club lukken. En ook Twente had al alle moeite om Ajax van zich af te houden. Ik zie dat wel goed komen in de Eredivisie. Zelfs in de CL zie ik ze wel de poule doorkomen.
Ik ben ook niet zo bezorgd, wel is er nog steeds een zwaar tekort aan scorend vermogen, Eredivisie gaan we gewoon weer meedoen om de prijzen, CL hebben we niets te zoeken.quote:Op zondag 31 juli 2011 08:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In de Eredivisie hebben de tegenstanders niet allemaal een dermate goed georganiseerde verdediging. Twente had het gewoon goed staan, dat gaat echt niet iedere club lukken. En ook Twente had al alle moeite om Ajax van zich af te houden. Ik zie dat wel goed komen in de Eredivisie. Zelfs in de CL zie ik ze wel de poule doorkomen.
Heb je met zijn lengte.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:29 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik werd wel blij van de wedstrijd gister ondanks de uitslag. Bij vlagen was er mooi combinatievoetbal alleen werden er te weinig echte kansen gecreëerd. Verder vond ik bij de 2-1 Vermeer er niet bepaald lekker uitzien.
Hij zag het dus gewoon als een verkapt oefenwedstrijdje...zo'n idee had ik al bij die wissels. Maar wel lullig natuurlijk voor het publiek. Ik moet zeggen dat Sigthorsson toch wel laat zien een versterking te zijn met acties en het zijn van een aanspeelpunt.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:06 schreef ajacied4lf het volgende:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/De-Boer-Kon-geen-risicos-nemen.htm
De Boer
Eens. Boerrigter is een verademing itt tot Ebecilio.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:15 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hij zag het dus gewoon als een verkapt oefenwedstrijdje...zo'n idee had ik al bij die wissels. Maar wel lullig natuurlijk voor het publiek. Ik moet zeggen dat Sigthorsson toch wel laat zien een versterking te zijn met acties en het zijn van een aanspeelpunt.
De Jong voegt echt niks toe op het middenveld, en Ebecillio mag van mij wel een tijdje gaan bank zitten. Toen Boerrigter erin kwam zorgde hij al direct voor meer dreiging aan die linkerkant.
Dat stond er gisteren min of meer toch?quote:Op zondag 31 juli 2011 11:18 schreef ajacied4lf het volgende:
Ben nog steeds benieuwd naar een middenveld met Anita, Jansen en Eriksen.
Nee. Jansen stond verdedigend. Anita stond RB.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:19 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat stond er gisteren min of meer toch?
Ik vond zowel Janssen als Eriksen niet hun sterkste wedstrijd spelen. En Janssen stond te ver van Sigthersson af in mijn ogen.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:20 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Nee. Jansen stond verdedigend. Anita stond RB.
Daarom: Anita, Jansen, Eriksen.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik vond zowel Janssen als Eriksen niet hun sterkste wedstrijd spelen. En Janssen stond te ver van Sigthersson af in mijn ogen.
Was wel wat meer pit toen hij erin kwam.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Boerrigter lijkt wel een dikke versterking.
Bij RKC vond ik hem ook al goed maar Ajax is toch een stapje hoger. Ik denk dat hij wel eens veel assists kan gaan geven aan Siggy.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:35 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Was wel wat meer pit toen hij erin kwam.
Als Vertonghen er was dan had van mij er geen 2-1 op het bord gestaan.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:43 schreef Burrito het volgende:
Ruiz is natuurlijk verschrikkelijk goed maar als er 2 man bij hem staan (Blind en Ooijer) mag hij natuurlijk geen ruimte krijgen voor zo'n schot.
Blind liep alleen maar naar achteren. Iemand met de klasse van Ruiz moet je niet zo laten lopen, die weet er wel raad mee.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:43 schreef Burrito het volgende:
Ruiz is natuurlijk verschrikkelijk goed maar als er 2 man bij hem staan (Blind en Ooijer) mag hij natuurlijk geen ruimte krijgen voor zo'n schot.
Nee klopt, maar dat heeft niks met vermeer te maken.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:43 schreef Burrito het volgende:
Toch vond ik hem gisteren goed spelen, ik neem Ooijer en Vermeer die goal meer kwalijk, wat me wel opviel is dat Blind verder vooruit verdedigde dan Janssen, dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Blind liep alleen maar naar achteren. Iemand met de klasse van Ruiz moet je niet zo laten lopen, die weet er wel raad mee.
Die jongen mag de veters van zijn ouweheer niet eens strikken
Dat denk ik ook. Ebecillio en Sulejmani vind ik persoonlijk echt heel erg zwak. Sulejmani brengt ook gewoon helemaal niks en maakt in 1 jaar 3 doelpunten ofzo. Boerrigter is echt een verademing als je daarvoor Ebe gezien hebt, hopen dat de Boer dat ook ziet.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:29 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Daarom: Anita, Jansen, Eriksen.
1-2 Jansen, Kolbein > Boem Jansen.
Twente verdediging gaf heel weinig weg. Mag ook gezegd wordenquote:Op zondag 31 juli 2011 12:08 schreef Devv het volgende:
Dan moeten ze wel de kansen af gaan maken, want dat ging natuurlijk helemaal nergens over.
Goede analysequote:Twente wint schaal met schaamrood op kaken
Met het schaamrood op de kaken won trainer Co Adriaanse zaterdagavond met zijn nieuwe club FC Twente de eerste prijs van het seizoen. De oefenmeester zag tegenstander Ajax in de strijd om de Johan Cruijff Schaal zo domineren dat hij eigenlijk niet kon geloven dat zijn ploeg uiteindelijk toch als winnaar de ArenA verliet: 2-1.
FC Twente schoot tweemaal serieus op doel in de ArenA en beide keren was het raak. Marc Janko benutte na 20 minuten een strafschop, nadat Theo Janssen zijn voormalig ploeggenoot Luuk de Jong naar de grond had getrokken (1-0). Invaller Bryan Ruiz bezorgde FC Twente na ruim een uur met een mooie uithaal de tweede Johan Cruijff Schaal op rij (2-1).
Ajax kreeg 17 hoekschoppen, tegenover FC Twente slechts een. De formatie creëerde met fraai combinatievoetbal voldoende kansen, maar kwam uiteindelijk niet verder dan een verwoestend schot van Toby Alderweireld (1-1). 'Dat is zuur en wrang', treurde de verliezende trainer Frank de Boer. 'Aan de andere kant heb ik mijn ploeg nog nooit zo zien domineren. Dat is positief met de start van de eredivisie voor de deur.'
De tweestrijd om de Johan Cruijff Schaal liet zich niet vergelijken met de laatste ontmoeting tussen beide ploegen toen Ajax in een kolkende ArenA de landstitel veroverde. Coach Adriaanse liet Bryan Ruiz alleen de tweede helft spelen omdat hij woensdag nodig is als FC Vaslui weer de tegenstander is in de Champions League. Ook de nagenoeg fitte Denny Landzaat en Nacer Chadli ontbraken.
De Boer nam geen risico met Jan Vertonghen, die lichte liesklachten kende. Hij wisselde in de tweede helft bovendien zijn spits Kolbeinn Sighthorsson, Gregory van der Wiel en Nicolae Boilesen. 'Ze zijn later ingestroomd in de voorbereiding', lichtte hij toe. 'Anders had ik ze natuurlijk nooit naar de kant gehaald. Maar de eredivisie is belangrijker dan de Cruijff Schaal.'
'Over een jaar weet niemand meer hoe we hebben gewonnen', zei Adriaanse. 'Maar ik vond Ajax echt heel goed spelen. Ook wij wilden domineren, maar we kwamen niet verder dan verdedigen. Dat hebben we redelijk gedaan. Zeker omdat we de tweede helft door die rode kaart van Berghuis met tien man hebben gespeeld. Het is logisch dat je dan naar achteren moet, maar ook met 11 tegen 11 kwamen we niet onder de druk van Ajax uit.' (ANP)
Özbiliz in de basis en Boerrichter als wisselquote:Op zondag 31 juli 2011 12:28 schreef Sala-adin het volgende:
Ik hoop zo hard dat ebecillio op de bank terecht komt dit seizoen en Ozbilliz in de basis, hij speelt echt bagger!
Dat roep ik volgens mij al een jaarquote:Op zondag 31 juli 2011 12:28 schreef Sala-adin het volgende:
Ik hoop zo hard dat ebecillio op de bank terecht komt dit seizoen en Ozbilliz in de basis, hij speelt echt bagger!
Ach, Boerrigter speelt hem wel uit de basisquote:Op zondag 31 juli 2011 13:08 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Ik ook, maar toch krijgt hij nog steeds vertrouwen van de Boer
Boerrigter in de basis, Ozbilitz is een wissel voor de spits of Micky zoals het nu lijkt.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Özbiliz in de basis en Boerrichter als wissel
Egocillio
Jouw mening telt sowieso nietquote:Op zondag 31 juli 2011 13:01 schreef BansheeBoy het volgende:
En toch vind ik Ebecilio wel een leuke speler. Hij moet alleen aan zijn doelgerichtheid werken.²
Jij telt voor spek en bonen mee!quote:Op zondag 31 juli 2011 13:01 schreef BansheeBoy het volgende:
En toch vind ik Ebecilio wel een leuke speler. Hij moet alleen aan zijn doelgerichtheid werken.²
quote:Op zondag 31 juli 2011 13:39 schreef ajacied4lf het volgende:
Ebe heeft wel potentie. Alleen denk ik dat je hem eerst twee seizoenen moet verhuren.
NAC dan maar. Als ze toch al Jozefzoon en Bone hebben. Waarom maken we niet van NAC dan: TAC: Talentenhuur Ajax clubquote:
Ik waardeer dat soort edele spelers omdat ze uitstervende zijn helaas. Een speler me een perfecte techniek, kan zijn mannetje uitspelen, heeft een hele goede balbehandeling (aanname, direct klaarleggen). Alleen iemand die zo goed kan voetballen moet er meer rendement uithalen. C. Ronaldo had er in het begin van zijn carrière ook problemen mee.quote:
Meestal werkt dat averechts, dit soort spelers kunnen zich niet motiveren bij een club als NAC of RKC. Meestal gaat het daarna juist bergafwaarts.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:39 schreef ajacied4lf het volgende:
Ebe heeft wel potentie. Alleen denk ik dat je hem eerst twee seizoenen moet verhuren.
Vertonghen verneukte ons mogelijke kampioenschap in 2006/07 bij RKC. Toen knokte hij zich verdacht goed terug onder Henkie en Adrie.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Meestal werkt dat averechts, die soort spelers kunnen zich niet motiveren bij een club als NAC of RKC.²
Dat zijn uitzonderingen, er zijn legio voorbeelden van juist aanvallers die nooit meer in beeld raken bij (hun huidige, een) topclub.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vertonghen verneukte ons mogelijke kampioenschap in 2006/07 bij RKC. Toen knokte hij zich verdacht goed terug onder Henkie en Adrie.
Stef Nijland is daar een voorbeeld vanquote:Op zondag 31 juli 2011 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingen, er zijn legio voorbeelden van juist aanvallers die nooit meer in beeld raken bij (hun huidige, een) topclub.²
Vergelijk je Ebicilio nu met C. Ronaldo?quote:Op zondag 31 juli 2011 13:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik waardeer dat soort edele spelers omdat ze uitstervende zijn helaas. Een speler me een perfecte techniek, kan zijn mannetje uitspelen, heeft een hele goede balbehandeling (aanname, direct klaarleggen). Alleen iemand die zo goed kan voetballen moet er meer rendement uithalen. C. Ronaldo had er in het begin van zijn carrière ook problemen mee.²
Omdat ze niveau niet aankonden daarom.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingen, er zijn legio voorbeelden van juist aanvallers die nooit meer in beeld raken bij (hun huidige, een) topclub.²
Natuurlijk zijn er parallellen te trekken.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:49 schreef Burrito het volgende:
[..]
Vergelijk je Ebicilio nu met C. Ronaldo?
NAC haat feyenoord ook dus...quote:Op zondag 31 juli 2011 13:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
NAC dan maar. Als ze toch al Jozefzoon en Bone hebben. Waarom maken we niet van NAC dan: TAC: Talentenhuur Ajax club
Zwaanswijk?quote:Op zondag 31 juli 2011 13:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Schilder speelt er![]()
Zwaanswijk speelde er![]()
'Leonardo [ afbeelding ]
Man een kwart van het Nederlandse voetbal is dan Ajax 2.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Koenders haalde zijn jeugdopleiding bij Ajax
Zonneveld speelde in de jeugd bij Ajax
ik beschouw Nac als Ajax2
NAC is mn tweede favoriete club in NL , zij willen ook mooi voetballen en de sfeer is er altijd geweldig . En NAC en Ajax hebben leuke overeenkomsten (Feyenooit)quote:Op zondag 31 juli 2011 13:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Koenders haalde zijn jeugdopleiding bij Ajax
Zonneveld speelde in de jeugd bij Ajax
ik beschouw Nac als Ajax2
Thuis op de bank zie je altijd mogelijkheden...quote:Op zondag 31 juli 2011 09:20 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn zag ik écht mogelijkheden voor Ajax als ik kijk naar die verdediging van Twente. Op goed geluk en vanwege hun goede doelman hebben ze stand gehouden. Persoonlijk denk ik dat het met goed georganiseerd niet al te veel te maken had.
Dat is ook zo. Douglas is een beest en die is toch iets groter dan Siggy. Wisgerhof staat altijd zijn mannetje. Cornelisse doet het ook niet onaardigquote:Op zondag 31 juli 2011 15:13 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Thuis op de bank zie je altijd mogelijkheden...![]()
Het feit dat Ajax de laatste 15 minuten uit wanhoop de lange bal ging hanteren, zegt mij voldoende. De verdediging van Twente stond als een huis.
Iemand met de klasse van Ruiz loopt gewoon. Dat heeft niets met laten lopen te maken. Als je hem strak dekt is hij ook weg...quote:Op zondag 31 juli 2011 11:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Iemand met de klasse van Ruiz moet je niet zo laten lopen, die weet er wel raad mee.
feit dat Twente 90 minuten lang de lange bal hanteerde zegt ook genoeg.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:13 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Thuis op de bank zie je altijd mogelijkheden...![]()
Het feit dat Ajax de laatste 15 minuten uit wanhoop de lange bal ging hanteren, zegt mij voldoende. De verdediging van Twente stond als een huis.
Michajlov keepte geweldig. Hij heeft zeker 2 goals voorkomen. Mijns inziens een betere keeper dan Vermeer. Bij de 2-1 zie je toch dat Vermeer die 10, 12 centimeter lengte tekort komt.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Douglas is een beest en die is toch iets groter dan Siggy. Wisgerhof staat altijd zijn mannetje. Cornelisse doet het ook niet onaardig
Een goede keeper inderdaad. Erg betrouwbaar.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:19 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Michajlov keepte geweldig. Hij heeft zeker 2 goals voorkomen. Mijns inziens een betere keeper dan Vermeer. Bij de 2-1 zie je toch dat Vermeer die 10, 12 centimeter lente tekort komt.
Waarom niet gewoon Boerrigter en Ozbiliz in de basis. Sulejmani ronduit zwak en die mag, samen met Ebecilio gaan banken. De eerste vervanger voor Boerrigter en Ozbiliz is Serero. Sulejmani mag eens gaan nadenken waarom hij nog steeds niet beter ( althans, niet veel beter ) is gaan spelen dan pak em beet 2 jaar geleden.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:32 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Boerrigter in de basis, Ozbilitz is een wissel voor de spits of Micky zoals het nu lijkt.
Daar geloof ik ook in. En dan Ozbiliz aan de rechterkant. Dan wordt het weer genieten van de 3-mans aanval hoor in de Arena en daarbuiten.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:28 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ach, Boerrigter speelt hem wel uit de basis
Hehe, echt he. De tranen stonden mij in de ogen toen ik zag dat hij opnieuw op het wedstrijdformulier stond. Dat hij dit liet zien, mag natuurlijk geen verbazing meer wekken. Ik vrees dat het een kwestie is van niet beter kunnen.quote:
Het wordt tijd dat Frank gewoon een team formeert, en dat vijf wedstrijden laat staan . Duidelijkheid - daar hebben die jonge gasten behoefte aan. De helft weet op dit moment niet of ze in de basis staan of verhuurd gaan worden.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:25 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon Boerrigter en Ozbiliz in de basis. Sulejmani ronduit zwak en die mag, samen met Ebecilio gaan banken. De eerste vervanger voor Boerrigter en Ozbiliz is Serero. Sulejmani mag eens gaan nadenken waarom hij nog steeds niet beter ( althans, niet veel beter ) is gaan spelen dan pak em beet 2 jaar geleden.
Hij is toch echt wel beter geworden, onder Jol was hetquote:Op zondag 31 juli 2011 15:25 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon Boerrigter en Ozbiliz in de basis. Sulejmani ronduit zwak en die mag, samen met Ebecilio gaan banken. De eerste vervanger voor Boerrigter en Ozbiliz is Serero. Sulejmani mag eens gaan nadenken waarom hij nog steeds niet beter ( althans, niet veel beter ) is gaan spelen dan pak em beet 2 jaar geleden.
Absoluut mee eens. Maar ik vrees zo dat Frank de Boer met een Jansse, met een Sulejmani en met een Ebecilio blijft hannessen.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:29 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat Frank gewoon een team formeert, en dat vijf wedstrijden laat staan . Duidelijkheid - daar hebben die jonge gasten behoefte aan. De helft weet op dit moment niet of ze in de basis staan of verhuurd gaan worden.
Hehe. Heb je gelijk in, maar ja, nog niet echt veel soeps toch?quote:Op zondag 31 juli 2011 15:29 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hij is toch echt wel beter geworden, onder Jol was het![]()
![]()
.. nu is het
Ik snap het gewoon niet.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:30 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Maar ik vrees zo dat Frank de Boer met een Jansse, met een Sulejmani en met een Ebecilio blijft hannessen.
Nope. Misschien komt het nog. De Boer geeft hem de tijd, en dat kan gelukkig in de Eredivisie.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:31 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Hehe. Heb je gelijk in, maar ja, nog niet echt veel soeps toch?
Me too.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon niet.Heeft Frank geen EL. Anders schaf ik het voor hem aan en kan ik hem een tijdstip laten inplannen en de JCS 2011 terugzien
Ik vond Frank niet zo sterk overkomen, gisteren na de wedstrijd. Teveel als een gefrustreerde speler die zich inhoudt om zijn (falende) medespelers niet af te branden.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:30 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Maar ik vrees zo dat Frank de Boer met een Jansse, met een Sulejmani en met een Ebecilio blijft hannessen.
Eens. Alleen moet Frank de Boer de niet-zo-goede-en-snelle-ontwikkeling-van-Sulejmani toch ook zien?quote:Op zondag 31 juli 2011 15:35 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Nope. Misschien komt het nog. De Boer geeft hem de tijd, en dat kan gelukkig in de Eredivisie.
Ozbilliz heeft het vorig seizoen ook niet echt laten zien op de rechtsvoor. Sulejmani en Ozzy moeten het maar gewoon gaan uitmaken dit seizoen. Boerrigter op de linksvoor is duidelijk.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:25 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ik ben het geheel met je eens. Volgens mij maakt Frank de Boer 'dezelfde' fouten als Van Basten destijds als coach van Ajax. Immers, Frank de Boer denkt volgens mij idd dat zijn spelers idd net zo'n hoog niveau als hem konden halen.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:41 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ik vond Frank niet zo sterk overkomen, gisteren na de wedstrijd. Teveel als een gefrustreerde speler die zich inhoudt om zijn (falende) medespelers niet af te branden.
Ik hoop dat hij begrijpt dat niet elke speler van Ajax kan wat Frank kon - én wat de medespelers van Frank destijds konden. Toen de Ajacieden een erehaag voor Twente vormden, keken bijna alle spelers bang. Alsof ze wisten dat ze daarna een donderpreek van Frank zouden krijgen.
En qua argumentatie - wat er mis ging in de wedstrijd e.d. - kwam Frank niet veel verder dan "We hebben de hele wedstrijd gedomineerd" en "Dit mag niet gebeuren".
Ik vraag me af hoe hij zo'n nederlaag 'vertaalt' naar zijn ploeg, en of Frank de Boer een trainer is die spelers ook een beetje 'op kan tillen'. Het negatieve gedeelte (boos kijken, schelden, vloeken) is in ieder geval dik in orde.
Hij heeft niet zo veel minuten gemaakt? En de tijd dat hij die dan had, vond ik hem wel goed. Natuurlijk, hij kan beter, maar ja. Komt nog wel denk ik. Maar dan moet hij wel redelijk wat minuten krijgen.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ozbilliz heeft het vorig seizoen ook niet echt laten zien op de rechtsvoor. Sulejmani en Ozzy moeten het maar gewoon gaan uitmaken dit seizoen. Boerrigter op de linksvoor is duidelijk.
Anita op die plek vertrouw ik blindelings. Hij heeft al behoorlijk vaak bewezen dat hij daar uitstekend uit de voeten kan. Sterker nog, dat er bij Ajax niemand is die dat zo goed zou kunnen. Waarom Anita dan in de voorbereiding van het seizoen van die plek afhalen? Ik vraag me af wat de beweegredenen daarvoor zijn van De Boer.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:20 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Frank is een beginnende trainer, hij mag fouten maken. In principe, want bij Ajax krijg je daar gewoon geen of weinig tijd voor.
Janssen als verdedigende middenvelder is geen goed idee, op linksmid is hij veel gevaarlijker in de passing, hij hoeft hij minder mee te verdedigen en kan nog eens op doel schieten.
Maar ja, vertrouw je een Enoh of een Anita op die plek? Haal je een Eriksen weg ten faveure van Janssen? De Jong speelde gisteren rechtsmid - dat is ook niet ideaal.
Het feit dat veel mensen hier 'rijtjes van zes' posten - de mids en aanvallers van Ajax -, geeft wel aan dat niemand een goed idee heeft van wat het moet worden. Zeker Frank niet.
Janssen moet in zijn nieuwe rol groeien.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:24 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Anita op die plek vertrouw ik blindelings. Hij heeft al behoorlijk vaak bewezen dat hij daar uitstekend uit de voeten kan. Sterker nog, dat er bij Ajax niemand is die dat zo goed zou kunnen. Waarom Anita dan in de voorbereiding van het seizoen van die plek afhalen? Ik vraag me af wat de beweegredenen daarvoor zijn van De Boer.
Eriksen weghalen zou ik ook niet doen, maar ook Eriksen heeft wel eens betere dingen laten in een wedstrijd dan gisteren. Maar ja, gisteren had ik wel met hem te doen eigenlijk. Met een De Jong en een Janssen ( op de verkeerde plaats ) op het middenveld erbij, wordt het voor Eriksen niet makkelijk gemaakt. Anita kent het korte combineren en weet verduveld goed hoe hij moet spelen als verdedigende middenvelder.
Enoh zou ik verkopen. Denk niet dat hij nog van veel waarde gaat zijn voor Ajax.
Is wel héél aanvallend hoor. 1 van de 3 moet sowieso wijken voor een DMquote:Op zondag 31 juli 2011 17:15 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Mijn favoriete middenveld zou zijn: Janssen - Eriksen - Serero. De beste verdediging is de aanval.
Janssen heeft, althans dat vind ik, méér aanvallende kwaliteiten dan verdedigende kwaliteiten. Daarbij biedt Janssen zich niet vaak aan en weet hij niet hoe het spelletje gespeeld moet worden als verdedigende middenvelder. Zo zie ik het toch.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Janssen moet in zijn nieuwe rol groeien.
Zo verschrikkelijk goed is Anita natuurlijk ook weer niet. Ok hij is er in verdedigend opzicht iets beter en hij heeft het lef om naar voren te spelen, maar kwalitatief gezien zijn die ballen echt niet allemaal even geweldig.
Janssen heeft de kwaliteit en het spel om op die plek vooruit te kunnen. Hij moet er alleen in groeien. Daarnaast wil De Boer meer opbouw hebben op die plek. Iets wat Anita en Enoh te weinig hebben.
Je bent wel kwetsbaarder omdat Janssen nu eenmaal verdedigend minder sterk is dan Anita.
Enoh zal niet snel meer een basisplaats krijgen. Dat wordt er meer 1 die af en toe mag invallen als je een verdedigende speler nodig hebt.
Ah, wennen, zullen we dan maar doen zeker?quote:Op zondag 31 juli 2011 17:28 schreef Santello het volgende:
Dit is een nieuw Ajax, laat ze ff wennen...
Janssen heeft toch prima onder McLaren op die positie gevoetbald?quote:Op zondag 31 juli 2011 17:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Frank had misschien gisteren de logica niet. Waarom zet je een aanvallend ingestelde middenvelder zoals Janssen in een verdedigende taak? Vurnon past daar veel beter met zijn defensieve instelling. Lijkt me logisch toch
Ik zie Janssen met aanvallende kwaliteiten liever in de MCL die aanvallend is. We hebben een goede DM en dat is Anita. Vorig jaar heel goed bewezen.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Janssen heeft toch prima onder McLaren op die positie gevoetbald?
http://www.groupon.nl/dea(...)CRM_1_0_0_212&a=1646quote:Kinkhladze, Pantelic, Gabrich, Charisteas, Gasselich, Stapleton, Meijer, Machlas, Anastaciou, Urzaiz, Willems, Sibon, Wamberto, Hosé, Sikora, Luque en Mido. Zomaar een paar giganten die in de loop der jaren het mooie rood en wit hebben mogen dragen. Topspitsen uit een ver en minder ver verleden die later hun geluk ergens anders zijn gaan beproeven en waarvan de weergaloze acties en vele doelpunten vandaag de dag bij de miljoenen Ajax-fans in het geheugen zijn gegrift. En in de Amsterdam ArenA natuurlijk!
Dat wordt flink turvenquote:Op zondag 31 juli 2011 17:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Zou Frank nu de herhaling kijken? Ik ga weer eens de fouten van ebecilio bekijken.
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Frank had misschien gisteren de logica niet. Waarom zet je een aanvallend ingestelde middenvelder zoals Janssen in een verdedigende taak? Vurnon past daar veel beter met zijn defensieve instelling. Lijkt me logisch toch
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Janssen/Eriksen - Anita - Eriksen/Janssen
Das het middenrif
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zie Janssen met aanvallende kwaliteiten liever in de MCL die aanvallend is. We hebben een goede DM en dat is Anita. Vorig jaar heel goed bewezen.
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Zou Frank nu de herhaling kijken? Ik ga weer eens de fouten van ebecilio bekijken.
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Boerrigter - Sigthorsson - Sulejmani
Janssen - Anita----------------Eriksen
(Aanvallend) (verdedigend) (aanvallend)
Nu werken frank
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:42 schreef Ajacied422 het volgende:
en bij verdedigende corners een kopkracht boerrigter terug. Sulejmani kan met Janssen, Siggy en Eriksen afwachten op de mogelijk afvallende bal. En dan is het dodelijk counteren
Je hebt er maar weer druk mee, de tering zegquote:
Is dat inside information?quote:
Misschien. Zoek anders de goal op van Dszudzak tijdens Ned-Hongarije (6-1, week voor de WK, toen Robben zijn hamstring blesseerde) op op youtube. Exact zelfde goal, Stekelenburg was ook kansloos.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:19 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Michajlov keepte geweldig. Hij heeft zeker 2 goals voorkomen. Mijns inziens een betere keeper dan Vermeer. Bij de 2-1 zie je toch dat Vermeer die 10, 12 centimeter lengte tekort komt.
Ik vind dat Janssen ook zeker meer aanvallende kwaliteiten heeft dan Anita en minder verdedigende. Alleen gaat De Boer uit van voetbal en dat zit er bij Janssen toch nog net iets meer in. Hij wil dat Janssen met zijn pass een soort van dirigent wordt. Ik kan er wel voor een gedeelte in meekomen. Je bent alleen wel verdedigend kwetsbaarder.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:26 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Janssen heeft, althans dat vind ik, méér aanvallende kwaliteiten dan verdedigende kwaliteiten. Daarbij biedt Janssen zich niet vaak aan en weet hij niet hoe het spelletje gespeeld moet worden als verdedigende middenvelder. Zo zie ik het toch.
Voor mij is Anita een zekerheid op de positie die Janssen heden dage bekleed.
In het korte tikwerk ( wat natuurlijk ook onder voetbal verstaan wordt ) is Anita wel beter dan Janssen, maar idd, Janssen heeft een gouden linkerbeen en van daaruit al dirgerend het elftal leiden. Dat kan idd de bedoeling zijn van De Boer.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vind dat Janssen ook zeker meer aanvallende kwaliteiten heeft dan Anita en minder verdedigende. Alleen gaat De Boer uit van voetbal en dat zit er bij Janssen toch nog net iets meer in. Hij wil dat Janssen met zijn pass een soort van dirigent wordt. Ik kan er wel voor een gedeelte in meekomen. Je bent alleen wel verdedigend kwetsbaarder.
Ik denk alleen dat we de opstelling niet gelijk af moeten schieten. Als het seizoen vordert kan het best zijn dat Eriksen - Janssen - De Jong een geniale opstelling blijkt te zijn. Nu al gelijk oordelen op basis van 1 officiele (die nog niet eens echt als een volwaardige wedstrijd werd gezien) en een paar oefenwedstrijden is niet reeel.
Op zich zal Janssen in zijn positie minder met snel tikwerk te maken hebben dan als hij meer vooruit speelt. In ieder geval wel op de kleine ruimte. Hij is ook het beste als hij een beetje ruimte heeft om de pass te geven.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:44 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
In het korte tikwerk ( wat natuurlijk ook onder voetbal verstaan wordt ) is Anita wel beter dan Janssen, maar idd, Janssen heeft een gouden linkerbeen en van daaruit al dirgerend het elftal leiden. Dat kan idd de bedoeling zijn van De Boer.
Maar het lijkt me, ik kan het mis hebben, dat mét Janssen als verdedigende middenvelder je verdedigend meer kwetsbaar bent dan met Anita. Daar staat tegenover dat je met Janssen aanvallend sterker bent. Maar neem nou het feit dat De Boer altijd met minstens 2 aanvallend ingestelde middenvelders wil spelen ( waar Eriksen een zekerheidje lijkt en terecht ) dan denk ik dat het een risico is om daarachter met Janssen te spelen. Uit bij De Graafschap is dat geen probleem, maar uit bij bv. Psv, Twente, Utrecht en Feyenoord zou ik toch met Anita spelen.
Ik ben razend benieuwd wat De Boer voor ons Ajax supporters in petto heeft wat betreft het middenveld. Want toptalenten als Lodeiro en Serero hebben we ook nog.
In de schoenen van Frank de Boer zou ik niet willen staan, loodzware taak, me dunkt.
Op naar De Graafschap. Als Ebecilio al uit de basis gehouden gaat worden, ben ik alweer een stukje blijer.
Ik zie er niets in.quote:Vorm voor Stekelenburg
Het naderende vertrek van Maarten Stekelenburg naar AS Roma, brengt de transfermarkt voor keepers mogelijk weer een beetje in beweging. Gábor Babos (NEC) werd genoemd als nieuwe tweede keeper achter Kenneth Vermeer, maar de Amsterdammers zien meer in een doelman die de concurrentiestrijd aan kan gaan met Kenneth Vermeer. Ajax brengt als de bankgarantie uit Rome binnen is, volgens Sport1 een bod van 1,5 miljoen euro uit op Michel Vorm van FC Utrecht.
Hehe, in ieder geval een Feyenoorder met humor.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:34 schreef Adames het volgende:
Voor de Groupon kenners, deze beschrijving van de Ajax inlooptour is toch wel geniaal. Vraag me af welke Feyenoorder dit heeft geschreven:
[..]
http://www.groupon.nl/dea(...)CRM_1_0_0_212&a=1646
Dat is wel waar. Komt nog bij dat De Boer veel wil gaan rouleren. Volgens mij heeft hij dat gezegd.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op zich zal Janssen in zijn positie minder met snel tikwerk te maken hebben dan als hij meer vooruit speelt. In ieder geval wel op de kleine ruimte. Hij is ook het beste als hij een beetje ruimte heeft om de pass te geven.
Het is absoluut een risico om met Janssen als DM te spelen, maar ik hou ook wel weer van de oncompromieloze instelling van De Boer.
En laten we wel wezen. Er komen zoveel wedstrijden dat we wel kunnen zeggen dat er 3 basisspelers zijn, maar uiteindelijk denk ik dat je maar weinig daadwerkelijk dit middenveld in zijn geheel zal zien.
Dat heb ik dan even gemist. Vreemd gedrag van Kluivert. Hij is weliswaar de spitsentrainer van Twente, maar ik dacht altijd dat hij in zijn hart Ajacied was.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:42 schreef Santello het volgende:
Kluivert zat trouwens op het tribune lekker hard te juichen voor Twente
Zolang jullie maar van mihayhlov afblijven!quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Vermeer heeft ons gvd kampioen gemaakt. En nu willen ze vorm halen als eerste keeper
Vormquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Vermeer heeft ons gvd kampioen gemaakt. En nu willen ze vorm halen als eerste keeper
Hoop dat ze Vermeer de kans geven, zeker tot aan de winterstop. dat verdient hij.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:54 schreef Vork87 het volgende:
[..]
Zolang jullie maar van mihayhlov afblijven!
Pardon? Zoveel beter is die hele Vorm nietquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Heb ik gezegd dat hij beter is?quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Pardon? Zoveel beter is die hele Vorm niet
Zeker niet zoveel dat het een transfersom waard is.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat hij beter is?
Ik vind hem slechter.
Ik zie de link niet helemaal, maar ik hoop dat dit geen invloed heeft op El Hamdaoui zijn prestaties bij Jong Ajaxquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is Ramadan trouwens, kan zijn dat ik wat minder post deze maand. Excuses daarvoor.²
Jammer.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is Ramadan trouwens, kan zijn dat ik wat minder post deze maand. Excuses daarvoor.²
Die "pardon" was meer voor Ajax bedoeldquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat hij beter is?
Ik vind hem slechter.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:08 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Die "pardon" was meer voor Ajax bedoeld
Zijn vrouw moet gewoon een uur of 2 later de pizza in de oven doenquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:18 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Doe is niet zo vervelend straks schopt dit zijn zaterdagse pizza dag nog in de war
Was al aan gegeven dat Vorm niet wil. Kan me verder niet voorstellen dat Ajax Vorm wil.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |