Ah, wennen, zullen we dan maar doen zeker?quote:Op zondag 31 juli 2011 17:28 schreef Santello het volgende:
Dit is een nieuw Ajax, laat ze ff wennen...
Janssen heeft toch prima onder McLaren op die positie gevoetbald?quote:Op zondag 31 juli 2011 17:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Frank had misschien gisteren de logica niet. Waarom zet je een aanvallend ingestelde middenvelder zoals Janssen in een verdedigende taak? Vurnon past daar veel beter met zijn defensieve instelling. Lijkt me logisch toch
Ik zie Janssen met aanvallende kwaliteiten liever in de MCL die aanvallend is. We hebben een goede DM en dat is Anita. Vorig jaar heel goed bewezen.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Janssen heeft toch prima onder McLaren op die positie gevoetbald?
http://www.groupon.nl/dea(...)CRM_1_0_0_212&a=1646quote:Kinkhladze, Pantelic, Gabrich, Charisteas, Gasselich, Stapleton, Meijer, Machlas, Anastaciou, Urzaiz, Willems, Sibon, Wamberto, Hosé, Sikora, Luque en Mido. Zomaar een paar giganten die in de loop der jaren het mooie rood en wit hebben mogen dragen. Topspitsen uit een ver en minder ver verleden die later hun geluk ergens anders zijn gaan beproeven en waarvan de weergaloze acties en vele doelpunten vandaag de dag bij de miljoenen Ajax-fans in het geheugen zijn gegrift. En in de Amsterdam ArenA natuurlijk!
Dat wordt flink turvenquote:Op zondag 31 juli 2011 17:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Zou Frank nu de herhaling kijken? Ik ga weer eens de fouten van ebecilio bekijken.
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Frank had misschien gisteren de logica niet. Waarom zet je een aanvallend ingestelde middenvelder zoals Janssen in een verdedigende taak? Vurnon past daar veel beter met zijn defensieve instelling. Lijkt me logisch toch
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Janssen/Eriksen - Anita - Eriksen/Janssen
Das het middenrif
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zie Janssen met aanvallende kwaliteiten liever in de MCL die aanvallend is. We hebben een goede DM en dat is Anita. Vorig jaar heel goed bewezen.
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Zou Frank nu de herhaling kijken? Ik ga weer eens de fouten van ebecilio bekijken.
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Boerrigter - Sigthorsson - Sulejmani
Janssen - Anita----------------Eriksen
(Aanvallend) (verdedigend) (aanvallend)
Nu werken frank
quote:Op zondag 31 juli 2011 17:42 schreef Ajacied422 het volgende:
en bij verdedigende corners een kopkracht boerrigter terug. Sulejmani kan met Janssen, Siggy en Eriksen afwachten op de mogelijk afvallende bal. En dan is het dodelijk counteren
Je hebt er maar weer druk mee, de tering zegquote:
Is dat inside information?quote:
Misschien. Zoek anders de goal op van Dszudzak tijdens Ned-Hongarije (6-1, week voor de WK, toen Robben zijn hamstring blesseerde) op op youtube. Exact zelfde goal, Stekelenburg was ook kansloos.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:19 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Michajlov keepte geweldig. Hij heeft zeker 2 goals voorkomen. Mijns inziens een betere keeper dan Vermeer. Bij de 2-1 zie je toch dat Vermeer die 10, 12 centimeter lengte tekort komt.
Ik vind dat Janssen ook zeker meer aanvallende kwaliteiten heeft dan Anita en minder verdedigende. Alleen gaat De Boer uit van voetbal en dat zit er bij Janssen toch nog net iets meer in. Hij wil dat Janssen met zijn pass een soort van dirigent wordt. Ik kan er wel voor een gedeelte in meekomen. Je bent alleen wel verdedigend kwetsbaarder.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:26 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Janssen heeft, althans dat vind ik, méér aanvallende kwaliteiten dan verdedigende kwaliteiten. Daarbij biedt Janssen zich niet vaak aan en weet hij niet hoe het spelletje gespeeld moet worden als verdedigende middenvelder. Zo zie ik het toch.
Voor mij is Anita een zekerheid op de positie die Janssen heden dage bekleed.
In het korte tikwerk ( wat natuurlijk ook onder voetbal verstaan wordt ) is Anita wel beter dan Janssen, maar idd, Janssen heeft een gouden linkerbeen en van daaruit al dirgerend het elftal leiden. Dat kan idd de bedoeling zijn van De Boer.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vind dat Janssen ook zeker meer aanvallende kwaliteiten heeft dan Anita en minder verdedigende. Alleen gaat De Boer uit van voetbal en dat zit er bij Janssen toch nog net iets meer in. Hij wil dat Janssen met zijn pass een soort van dirigent wordt. Ik kan er wel voor een gedeelte in meekomen. Je bent alleen wel verdedigend kwetsbaarder.
Ik denk alleen dat we de opstelling niet gelijk af moeten schieten. Als het seizoen vordert kan het best zijn dat Eriksen - Janssen - De Jong een geniale opstelling blijkt te zijn. Nu al gelijk oordelen op basis van 1 officiele (die nog niet eens echt als een volwaardige wedstrijd werd gezien) en een paar oefenwedstrijden is niet reeel.
Op zich zal Janssen in zijn positie minder met snel tikwerk te maken hebben dan als hij meer vooruit speelt. In ieder geval wel op de kleine ruimte. Hij is ook het beste als hij een beetje ruimte heeft om de pass te geven.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:44 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
In het korte tikwerk ( wat natuurlijk ook onder voetbal verstaan wordt ) is Anita wel beter dan Janssen, maar idd, Janssen heeft een gouden linkerbeen en van daaruit al dirgerend het elftal leiden. Dat kan idd de bedoeling zijn van De Boer.
Maar het lijkt me, ik kan het mis hebben, dat mét Janssen als verdedigende middenvelder je verdedigend meer kwetsbaar bent dan met Anita. Daar staat tegenover dat je met Janssen aanvallend sterker bent. Maar neem nou het feit dat De Boer altijd met minstens 2 aanvallend ingestelde middenvelders wil spelen ( waar Eriksen een zekerheidje lijkt en terecht ) dan denk ik dat het een risico is om daarachter met Janssen te spelen. Uit bij De Graafschap is dat geen probleem, maar uit bij bv. Psv, Twente, Utrecht en Feyenoord zou ik toch met Anita spelen.
Ik ben razend benieuwd wat De Boer voor ons Ajax supporters in petto heeft wat betreft het middenveld. Want toptalenten als Lodeiro en Serero hebben we ook nog.
In de schoenen van Frank de Boer zou ik niet willen staan, loodzware taak, me dunkt.
Op naar De Graafschap. Als Ebecilio al uit de basis gehouden gaat worden, ben ik alweer een stukje blijer.
Ik zie er niets in.quote:Vorm voor Stekelenburg
Het naderende vertrek van Maarten Stekelenburg naar AS Roma, brengt de transfermarkt voor keepers mogelijk weer een beetje in beweging. Gábor Babos (NEC) werd genoemd als nieuwe tweede keeper achter Kenneth Vermeer, maar de Amsterdammers zien meer in een doelman die de concurrentiestrijd aan kan gaan met Kenneth Vermeer. Ajax brengt als de bankgarantie uit Rome binnen is, volgens Sport1 een bod van 1,5 miljoen euro uit op Michel Vorm van FC Utrecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |