Er zijn dagen geweest waar we er meerdere beursvloers per dag door heen jasten!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:58 schreef Perrin het volgende:
Jeutje, 200 al. En topic #1 is nog geen 3 jaar oud, dus meer dan 1 topic per week!
Klopt, maar toch verbaast het mij hoe laconiek hierover gereageerd wordt (in tegenstelling over de Euro). Met de VS economie en de dollar heb ik een beetje het gevoel van een doorspelend orkest op de zinkende Titanic.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:11 schreef HiZ het volgende:
Krijg je als je permanent in de crisis bent. Ik zit echt met open mond te kijken naar de chaos in de VS.
Zelfs in deze tijden heb ik het idee dat er geen plan doorkomt door de ego vd partijenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:19 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Klopt, maar toch verbaast het mij hoe laconiek hierover gereageerd wordt (in tegenstelling over de Euro). Met de VS economie en de dollar heb ik een beetje het gevoel van een doorspelend orkest op de zinkende Titanic.
Ik gok op een veto over het veto....quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:24 schreef knight18 het volgende:
[..]
Zelfs in deze tijden heb ik het idee dat er geen plan doorkomt door de ego vd partijen
Kan obama geen veto uitspreken over zijn eigen plannen?
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Er zijn dagen geweest waar we er meerdere beursvloers per dag door heen jasten!
Haha, prachtig lijstje! Hoe krijg je dat in elkaar gedraaid?! Van alle 200 topics de start- en eindttijd opgezocht?!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welke topics van deze reeks gingen het snelst vol?
![]()
01 0370m 44s 2008-10-24 08:26:05 De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
02 0568m 21s 2009-03-05 12:09:37 De Beursvloer #58: AEX zakt 5% tot net boven 200 pnt
03 0605m 30s 2008-11-20 09:56:50 De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
04 0629m 00s 2009-02-20 09:14:08 De Beursvloer #49: Willem voor 't laatst bij rtlz, AEX -2%
05 0636m 11s 2010-05-06 20:48:32 De Beursvloer #157 WALLSTREET CRASHT !!!
06 0748m 05s 2009-03-02 09:25:43 De Beursvloer #55: AEX zakt door 210, Dow door 7000
07 0795m 37s 2009-04-20 09:45:16 De Beursvloer #81: Euronext plat. Duimen draaien dus!
08 1124m 19s 2008-10-26 21:03:58 De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
09 1129m 06s 2009-03-05 21:37:46 De Beursvloer #59: AEX breekt intraday 200pt grens
10 1175m 54s 2008-11-20 20:05:39 De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
Snelste topic toch nog altijd ruim 6 uur.
Top! Ik ben met name benieuwd naar de meeste posters in alle beursvloer topics. Dat lijkt me wel een interessant statistiekjequote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welke topics van deze reeks gingen het snelst vol?
![]()
01 0370m 44s 2008-10-24 08:26:05 De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
02 0568m 21s 2009-03-05 12:09:37 De Beursvloer #58: AEX zakt 5% tot net boven 200 pnt
03 0605m 30s 2008-11-20 09:56:50 De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
04 0629m 00s 2009-02-20 09:14:08 De Beursvloer #49: Willem voor 't laatst bij rtlz, AEX -2%
05 0636m 11s 2010-05-06 20:48:32 De Beursvloer #157 WALLSTREET CRASHT !!!
06 0748m 05s 2009-03-02 09:25:43 De Beursvloer #55: AEX zakt door 210, Dow door 7000
07 0795m 37s 2009-04-20 09:45:16 De Beursvloer #81: Euronext plat. Duimen draaien dus!
08 1124m 19s 2008-10-26 21:03:58 De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
09 1129m 06s 2009-03-05 21:37:46 De Beursvloer #59: AEX breekt intraday 200pt grens
10 1175m 54s 2008-11-20 20:05:39 De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
Snelste topic toch nog altijd ruim 6 uur.
Allemaal gerommel in de marge op het moment.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:42 schreef the85mc het volgende:
Laatste tijd wat langzamer inderdaad. Is wel makkelijker om te volgen. Er is zeker weinig nieuws.PIIGS en euro wankelen, de politiek in de VS speelt hoog spel en speelt met riskeert de economie. Niets nieuws onder de zon blijkbaar. Niet genoeg om topics mee te vullen..
Ik denk ook dat je aardig wat kennis opstrijkt bij het lezen van de 200 topics. We moeten het in boekvorm uitbrengen met na elk hoofdstuk commentaar van Jason Zweigquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:19 schreef Sokz het volgende:
60.000 posts aan wijsheid. Als een no-know alle 200 topics terugleest is die in één klap op de hoogte van alles.
Even puur praktisch. Hoe veel pagina's zouden die 60.000 posts zijn in een boek? Hoe zou dat eigenlijk zitten met copyright en all?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:14 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je aardig wat kennis opstrijkt bij het lezen van de 200 topics. We moeten het in boekvorm uitbrengen met na elk hoofdstuk commentaar van Jason Zweig![]()
all your base belong to the eenmanszaak known as Dannyquote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Even puur praktisch. Hoe veel pagina's zouden die 60.000 posts zijn in een boek? Hoe zou dat eigenlijk zitten met copyright en all?
Als je de onzin en het geleuter er een beetje uit filtert, heb je best een aardig chronologisch verslag van de verwikkelingen sinds de crisis.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Even puur praktisch. Hoe veel pagina's zouden die 60.000 posts zijn in een boek? Hoe zou dat eigenlijk zitten met copyright en all?
De FOK!Forum-reeksenstatistieken.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:51 schreef Perrin het volgende:
Haha, prachtig lijstje! Hoe krijg je dat in elkaar gedraaid?! Van alle 200 topics de start- en eindttijd opgezocht?!
Poststats voor de Topicreeks: AEX: De Beursvloerquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Top! Ik ben met name benieuwd naar de meeste posters in alle beursvloer topics. Dat lijkt me wel een interessant statistiekje
Oepsquote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
De FOK!Forum-reeksenstatistieken.
Linkje staat nota bene in m'n signature.
Er is ooit een Fok! topicreeks tot een boek omgevormd. Dat was een paar jaar geleden rondom een topic (ik denk in R&P) van een oppasmeisje dat verliefd werd op de vader van het oppaskind.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nu de Senaat nog dus.quote:Huis stemt in met schuldenplan VS
` Het Huis van Afgevaardigden in de VS
heeft met een kleine meerderheid met
een Republikeins voorstel om het
schuldenplafond te verhogen ingestemd.
218 Congresleden stemden voor het plan
en 210 leden stemden tegen.
Komt niet door de senaat, obama heeft ook al gezegd dit voorstel niet te ondertekenen. startpunt voor verdere onderhandelingen, meer is het nog niet.quote:
Ook zo'n mooi figuur. Jim Rogers:"Shit will happen! etc." vanuit zijn koloniale villa in Singaporequote:
Nee dan kan je beter slap ouwehoeren op fok terwijl je niets van de financiële markten of geopolitieke ontwikkelingen begrijpt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 03:57 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ook zo'n mooi figuur. Jim Rogers:"Shit will happen! etc." vanuit zijn koloniale villa in Singapore
Gast serieus, de sfeer is hier bij mijn weten altijd goed geweest, please hou 't zo.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Nee dan kan je beter slap ouwehoeren op fok terwijl je niets van de financiële markten of geopolitieke ontwikkelingen begrijpt.
Belangrijkste verschil : Democraten willen mix van bezuinigingen en belastingmaatregelen om het tekort onder controle te krijgen. Republikeinen willen alleen bezuinigingen. Verder willen de Republikeinen wat meer bezuinigingen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:26 schreef Bowny het volgende:
Kan iemand in het kort beschrijven wat de grootste verschillen zijn tussen de plannen van de Reps & Demo's?
En schreeuwen ze zich te pletter op het moment dat democraten het hebben over belasting verhogen voor de rijken (lees republikeinen)quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Belangrijkste verschil : Democraten willen mix van bezuinigingen en belastingmaatregelen om het tekort onder controle te krijgen. Republikeinen willen alleen bezuinigingen. Verder willen de Republikeinen wat meer bezuinigingen.
Reps zijn meer anti Obama dan pro-Usaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:26 schreef Bowny het volgende:
Kan iemand in het kort beschrijven wat de grootste verschillen zijn tussen de plannen van de Reps & Demo's?
Maar de mooiste tijden voor de USA was wel altijd gedurende een Dem presidentquote:Op zondag 31 juli 2011 14:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Reps zijn meer anti Obama dan pro-Usa
quote:Roosevelt vooral wordt beschouwd als de beste US president ooit
Tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 1932 was Roosevelt de kandidaat van de Democratische Partij, door de slechte economie versloeg hij de zittende president Herbert Hoover. Zijn presidentschap duurde van 1933 tot 1945. Roosevelt maakte als president intensief gebruik van de media om de publieke opinie voor zich te winnen en zijn beleid toe te lichten. Zijn informele off the record-stijl van persconferenties en zijn populaire fireside chats, "praatjes aan de haard" op de radio voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog, zijn daar voorbeelden van. Met de New Deal initieerde hij een programma tegen de sociale en economische gevolgen van de Grote Depressie. Hij is de enige Amerikaanse president die vier keer gekozen is
Tuurlijk de USA blijft printen tot de dollar een eurodubbeltje waard is de walstraat naar de 50.000 dollarquote:Op zondag 31 juli 2011 15:05 schreef Falco het volgende:
Wat denken jullie? Komt het akkoord over die plafondverhoging d'r wel of niet? En als het niet komt, gaan dan alle remmen los op de beurs of niet?
Ik denk dat de rem sowieso los gaat, either wayquote:Op zondag 31 juli 2011 15:05 schreef Falco het volgende:
Wat denken jullie? Komt het akkoord over die plafondverhoging d'r wel of niet? En als het niet komt, gaan dan alle remmen los op de beurs of niet?
Nergens op dus, net zoals dat stabiliteitspact van de euro niks voorstelde.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:38 schreef Arcee het volgende:
Maar serieus, waar slaat zo'n plafond nou op als je 'm wanneer die bijna bereikt is gewoon kunt verhogen?
Kennedyquote:Op zondag 31 juli 2011 15:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de mooiste tijden voor de USA was wel altijd gedurende een Dem president
Kennedy, Roosevelt, Clinton en ook nu zal t weer beter gaan met de USA, na 8 jaar Bush
[..]
Soort bezinningsmomentjequote:Op zondag 31 juli 2011 16:38 schreef Arcee het volgende:
Maar serieus, waar slaat zo'n plafond nou op als je 'm wanneer die bijna bereikt is gewoon kunt verhogen?
Ja jammer dattie vermoord werd zodat de republikeinen en de CIA die "zeer noodzakelijke" Vietnamoorlog tegen de communisten konden beginnenquote:
Dingen beloven aan de Mafia en vervolgens niet nakomen is ook niet erg handig, maar dat had ie eigenlijk aan pa Kennedy te danken.quote:Op zondag 31 juli 2011 18:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja jammer dattie vermoord werd zodat de republikeinen en de CIA die "zeer noodzakelijke" Vietnamoorlog tegen de communisten konden beginnen
JFK was geen oorlogmens
ar hij was denk ik de meest gewaardeerde president
Ja JFK was geen vrienden met de maffia, door hen dwars te zitten tekende hij zijn doodvonnis die geregeld werd door de CIA die verblind was door de "noodzaak" om ten strijde te gaan tegen het dominoeffect van de communistenquote:Op zondag 31 juli 2011 18:12 schreef bascross het volgende:
[..]
Dingen beloven aan de Mafia en vervolgens niet nakomen is ook niet erg handig, maar dat had ie eigenlijk aan pa Kennedy te danken.
Tja doden worden over het algemeen al snel op een voetstuk geplaatst. Maar Kennedy was gewoon geen goede president, zie bijv Cuba Crisis.quote:Op zondag 31 juli 2011 18:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja jammer dattie vermoord werd zodat de republikeinen en de CIA die "zeer noodzakelijke" Vietnamoorlog tegen de communisten konden beginnen
JFK was geen oorlogmens
Maar hij was denk ik de meest gewaardeerde en geliefde president
Nou ja, er kwam geen derde wereldoorlog en de Russen gingen terug met hun raketten, dus dat was al heel wat.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tja doden worden over het algemeen al snel op een voetstuk geplaatst. Maar Kennedy was gewoon geen goede president, zie bijv Cuba Crisis.
Nee die stemming was een procedurele stemming, niet over de inhoud van de wet.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:10 schreef Bowny het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Begrijp ik nou goed dat de stemming van net, een test-stemming was en dat de daadwerkelijke stemming nog komt?
En naar het gekloot in Syrie, negatief blijven wequote:Op maandag 1 augustus 2011 02:43 schreef Bowny het volgende:
Thanks, was mij ondertussen idd wel duidelijk!
Futures staan nu vuurgroen.....gaat wat worden deze week. Denk een kortstondige opleving, en ik durf niet te zeggen hoe we de week uitgaan. Ze verleggen de focus dan vast weer naar het gekloot in Europa.
Het is beide kut, want ze gaan bezuinigingen dus dat is op korte termijn slecht voor de economie. Maar ze bezuinigen anderzijds zo weinig dat het structurele probleem niet wordt opgelostquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:48 schreef GoudIsEcht het volgende:
Wat had je dan gedacht?
Het verhogen van een schuldplafond in een omgeving die geteisterd wordt door schuldverdriet kan zelfs de beste verkopen niet als structurele oplossing neerzetten.
Hoe hard men het ook geprobeerd heeft.
De situatie is gewoon kut - om met jouw woorden te spreken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is beide kut, want ze gaan bezuinigingen dus dat is op korte termijn slecht voor de economie. Maar ze bezuinigen anderzijds zo weinig dat het structurele probleem niet wordt opgelost.
Dat is snel, welke?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:31 schreef JimmyJames het volgende:
Een aantal van mijn favorieten beginnen weer interessant worden.
ja, wel 8% vanaf het 12 maands high....quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:14 schreef JimmyJames het volgende:
Nou ja ze mogen nog wel wat goedkoper worden maar bijv Novo is al aardig gedaald.
Ja er mag nog wel wat van af. Maar ik verwacht eigenlijk dat het aandeel beter blijft liggen dan de beurs als geheel.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ja, wel 8% vanaf het 12 maands high....
que?
Groeipareltjes PostNL en TNT?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:31 schreef JimmyJames het volgende:
Een aantal van mijn favorieten beginnen weer interessant worden.
pberends gaf toen iig het juiste advies: Gigantische bearmarktrally op komstquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:39 schreef GoudIsEcht het volgende:
Een tijdje terug - maart 2009 - waren de aandelen pas echt goedkoop.
Welke market-timers zijn toen ingestapt?
Met een beetje geluk. Maar het volgende rally-topic duurt misschien nog jarenquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
pberends gaf toen iig het juiste advies: Gigantische bearmarktrally op komst
Ja iedereen was vergeten uit te stappen. En niemand was zo slim als jij om goud te kopen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:39 schreef GoudIsEcht het volgende:
Een tijdje terug - maart 2009 - waren de aandelen pas echt goedkoop.
Welke market-timers zijn toen ingestapt?
Of waren de meesten vergeten uit te stappen voorafgaand aan die daling?
Ziet er netjes uit hoor berends.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat laatste kan natuurlijk nog steeds.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:51 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja iedereen was vergeten uit te stappen. En niemand was zo slim als jij om goud te kopen.
Of... die rally is heel dichtbij nu.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Met een beetje geluk. Maar het volgende rally-topic duurt misschien nog jaren.
Op basis waarvan dan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:22 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Of... die rally is heel dichtbij nu.
Vivendi. Maar ik ben dan ook een dividendjunkiequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:05 schreef JimmyJames het volgende:
EDF en Veolia staan beide op ongeveer hun laagste punt in 5 jaar. Vivendi scheelt ook niet veel meer.
Mooi contrast met LVMH (luxe artikelen) of l'Oreal (persoonlijke verzorging).
Als jullie er één van deze vijf moesten kopen, welke zou dat zijn en waarom?
echt goed failproof advies:quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kortom: altijd gelijkquote:Verder denk ik niet dat dit dé bodem is, die zal voor de AEX eerder op 90 tot 130 punten liggen, maar dat kan nog een half jaar of een jaar duren.
Op basis van een shortsqueeze.quote:
Het is de vraag of ze dat dividend zullen kunnen handhaven de komende jaren aangezien telecom niet zo'n goede business is momenteel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vivendi. Maar ik ben dan ook een dividendjunkie
Als ik nu moest kiezen zou ik 1) Vivendi; 2) L'Oreal .. als ik op leuke niveaus mocht kiezen stond LVMH bovenan'.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:28 schreef JimmyJames het volgende:
ABB -5%
http://www.boursorama.com/cours.phtml?symbole=6pABBN
[..]
Het is de vraag of ze dat dividend zullen kunnen handhaven de komende jaren aangezien telecom niet zo'n goede business is momenteel.
Ik zou waarschijnlijk voor het veel duurdere L'Oreal gaan vanwege het defensieve karakter.
Ik zou me nog even inlezen voordat je sprinters risicoloos gaat noemen. Het is zo ongeveer zo risicoloos als inzetten op rood of zwart bij roulette. Als je de centen kan missen en een gokje wil wagen, prima, maar met beleggen heeft het vrij weinig te maken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:15 schreef RonHt het volgende:
Dat begrijp ik, maar voor de rest is het risicoloos?
Long 77quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:06 schreef RonHt het volgende:
Vraag voor de gebruikers van turbo´s:
Is het veilig om een bedrag van ongeveer ¤5000 investeren in een
AEX RBS Turbo Long 77: 24,590
Of zitten er addertjes onder het gras?
PS: Ik begrijp dat het momenteel niet zinvol is, vanwege het slechte sentiment
Dat had ik niet gezien. Dat kan hij beter gewoon een tracker kopen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:01 schreef Montelly het volgende:
[..]
Long 77...hefboom van 1.30
![]()
Je zit in ieder geval heeeeeeeeeeeeeeeeeel safe
Dat bedoel ik, veiliger dan een aandeel:Pquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:01 schreef Montelly het volgende:
[..]
Long 77...hefboom van 1.30
![]()
Je zit in ieder geval heeeeeeeeeeeeeeeeeel safe
Turbo's, sprinters en speeders zou ik nooit aanraden. Het zijn niet flexibele producten. Je kunt je eigen hefboom niet goed inschatten, het wordt elke dag omgezet, bij lage hefboom en weinig beweging bij je onderliggende product ben je per dag nog best wat kwijt aan interest.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:06 schreef RonHt het volgende:
Vraag voor de gebruikers van turbo´s:
Is het veilig om een bedrag van ongeveer ¤5000 investeren in een
AEX RBS Turbo Long 77: 24,590
Of zitten er addertjes onder het gras?
PS: Ik begrijp dat het momenteel niet zinvol is, vanwege het slechte sentiment
Ik heb niets nieuws gedaan maar ik heb nog wel een zooitje puts op de plank liggen (index en ing).quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:06 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Nog mensen hier die gewaagde gokken hebben genomen met de huidige stand van zaken (euro crisis en Amerika die er eigenlijk nog veel erger aan toe is)?
Je kunt nooit blind in de puts. Of zat je aan iets zwaar OTM te denken?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:23 schreef Bowny het volgende:
Als ik zo naar de huidige situatie en deze avond kijk......kan je dan eigenlijk blind in de puts? Ik ga morgen denk ik m'n porto maar sluiten....
Ook dat betwijfel ik. Wat moet QE3 brengen wat QE2 en QE1 niet deden?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:25 schreef iamcj het volgende:
Dalen tot bekendmaking QE3? Denk trouwens niet dat dat dit keer veel effect zalen hebben, hooguit stabiliserend.
Definieer "zwaar"? Ik zat aan de 300 AUG/SEP serie te denkenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt nooit blind in de puts. Of zat je aan iets zwaar OTM te denken?
Je weet niet wat de cijfers gaan doen hequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook dat betwijfel ik. Wat moet QE3 brengen wat QE2 en QE1 niet deden?
Misschien wel, misschien niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:23 schreef Bowny het volgende:
Als ik zo naar de huidige situatie en deze avond kijk......kan je dan eigenlijk blind in de puts? Ik ga morgen denk ik m'n porto maar sluiten....o.a. BMW was boven alle verwachtingen en de outlook is nog steeds goed, maar ik durf ze niet aan te houden
Die doen nu 3,60. Morgen een stuk meer. Dan maak je pas winst als de index in minder dan 3 weken lager dan 293-296 staat.quote:
Ik heb nog nooit opties tot expiratie gehouden, meer hit & runquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:28 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dit doen nu 3,60. Morgen een stuk meer. Dan maak je pas winst als de index in minder dan 3 weken lager dan 293-296 staat.
Nee dat klopt, maar ik weel wel meer niet. Ik zou het vreemd vinden als QE3 het wonder middel gaat worden die het land en de wereld gaat redden. Het lijkt mij dat er constructief dingen anders moeten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:26 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Je weet niet wat de cijfers gaan doen he
Denk je dan achteraf niet vaak had ik ze maar tot expiratie gehouden? Of gokte je met hit & run vaak goed?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:29 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit opties tot expiratie gehouden, meer hit & runIn dit geval wil ik ze wel ietjes langer aanhouden.
Zwaar OTM long opties ING en AEGON dus, maar dat is nog niet echt een succes. Vooral AEGON presteert bizar slecht de laatste weken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:06 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Nog mensen hier die gewaagde gokken hebben genomen met de huidige stand van zaken (euro crisis en Amerika die er eigenlijk nog veel erger aan toe is)?
Ga je wachten tot ze verlopen (die AEGON)?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:00 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Zwaar OTM long opties ING en AEGON dus, maar dat is nog niet echt een succes. Vooral AEGON presteert bizar slecht de laatste weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:00 schreef piepeloi55 het volgende:
Overheden zijn langzaam uitgepoept. Zelfs de groei in china is eruit, wat een verrassing (not).
Greatest depression here we come!Voor China is dat alleen maar goed want die groeide echt veel te snel. De overheid heeft enorm veel maatregelen moeten nemen om de groei af te remmen. Is alleen maar gezond dat de groei daar wat langzamer gaat voor dat land.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Ach come again in 2015, waar een huis weer een normale prijs zal kostenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Iedereen zag deze (gelul in de marge) daling natuurlijk ook wel aankomen na dat geleuter van de EU.
AMG is de laatste paar dagen ook hard onderuit gegaan, gaat dus weer fijn met de index meequote:Op maandag 1 augustus 2011 22:56 schreef Bowny het volgende:
Voor het eerst sinds tijden gaat AMG eindelijk niet met de index mee. De trend van de laatste maanden was als volgt: AMX -1% = AMG -4%.....AMX+1% = AMG +4%. Laat de cijfers maar komen
AX1 C hierquote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:06 schreef meth77 het volgende:
heb een paar calls gekocht
lijkt me een aardige gok
Dit gelezen over die weekopties van vorige week, de AX5?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:27 schreef Montelly het volgende:
Het wachten is nu dat "iemand"een storingkje veroorzaakt op euronext
Dan kan je er nog mooi een ijsco van kopen danquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:04 schreef Burnie88 het volgende:
Gatver wat zijn me turbo's long ING en AEGON nu weinig waardGelukkig expireren ze pas in dec 2015
Ik heb goud gekocht een paar jaar terug.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:06 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Lol, en nu lach je ze uit?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik heb goud gekocht een paar jaar terug.
Werd voor gek uitgemaakt. Het stond al hoog, gaf geen dividend, je kon het niet eten en meer van dat.
Ik investeer niet om anderen uit te lachen hoor.quote:
Ja zo bedoelde ik het niet, ik vroeg me eigenlijk meer af hoe die mensen die je toen voor gek verklaarden er nu over denken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:06 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik investeer niet om anderen uit te lachen hoor.
Maar al wie destijds stond te roepen van goud = stom kan toch best zijn perspectief van destijds nog eens overwegen?
Er kan altijd nog wat geleerd worden, nietwaar?
Het hangt van je macro-economische analyse af. Als je een recessie of zelfs depressie verwacht dan zijn EDF en Veolia het meest interessant. Deze bedrijven bieden services waar je niet omheen kan zoals energie, water, afvalverwerking en openbaar vervoer. We mogen aannemen dat die hun omzetten beter op peil kunnen houden bij afnemende consumenten bestedingen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:05 schreef JimmyJames het volgende:
EDF en Veolia staan beide op ongeveer hun laagste punt in 5 jaar. Vivendi scheelt ook niet veel meer.
Mooi contrast met LVMH (luxe artikelen) of l'Oreal (persoonlijke verzorging).
Als jullie er één van deze vijf moesten kopen, welke zou dat zijn en waarom?
Ze expireren wanneer de koers door de stop loss gaat? Geen idee welke serie je hebt maar dat kan binnen 5 minuten al zijn?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:04 schreef Burnie88 het volgende:
Gatver wat zijn me turbo's long ING en AEGON nu weinig waardGelukkig expireren ze pas in dec 2015
Dit is natuurlijk enigszins onzinnig. Er zijn immers genoeg school verlaters bekend die fantastisch waren maar een nog veel groter gedeelte die nu nog steeds geen baan heeft. An sich zegt het niet zo veel. Een gemiddeld startsalaris bij een grote bank (niet ING) moet voldoende zijn om een BMW cabrio te kopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:37 schreef tony_clifton- het volgende:
Trouwens ING, ze geven nauwelijks rente maar ik heb via-via gehoord dat een schoolverlater daar een BMW-cabrio heeft gekregen bij zijn 1e job. Nog steeds nul verantwoordelijkheidsgevoel. In zo'n bedrijf zou ik nooit investeren.
Misschien hadden ze de auto al maar zet 'm dan op ebay ofzo. Fuckers.
Via via, heb je gehoord. Wat een flauwekul.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:37 schreef tony_clifton- het volgende:
Trouwens ING, ze geven nauwelijks rente maar ik heb via-via gehoord dat een schoolverlater daar een BMW-cabrio heeft gekregen bij zijn 1e job. Nog steeds nul verantwoordelijkheidsgevoel. In zo'n bedrijf zou ik nooit investeren.
Via via heb ik gehoord dat er medewerkers schijnen te zijn die van een niet nader te noemen werkgever een laptop cadeau krijgen t.w.v. ¤3500,-. En iedere drie/vier jaar krijgen ze weer een nieuwe. Terwijl er in Afrika kinderen dood gaan van de honger en de droogte.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:37 schreef tony_clifton- het volgende:
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:37 schreef tony_clifton- het volgende:
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:06 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Via via heb ik gehoord dat er mensen schijnen te zijn die van een niet nader te noemen werkgever een laptop cadeau krijgen t.w.v. ¤3500,-. En iedere drie/vier jaar krijgen ze weer een nieuwe. Terwijl er in Afrika kinderen dood gaan van de honger en de droogte.
I know, maar soit, 't is voor een groot deel persoonlijk. Ik ben zelf iemand dat nog al snelquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk enigszins onzinnig. Er zijn immers genoeg school verlaters bekend die fantastisch waren maar een nog veel groter gedeelte die nu nog steeds geen baan heeft. An sich zegt het niet zo veel. Een gemiddeld startsalaris bij een grote bank (niet ING) moet voldoende zijn om een BMW cabrio te kopen.
Mensen mogen geen mooie auto's hebben voor de fun?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:08 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
I know, maar soit, 't is voor een groot deel persoonlijk. Ik ben zelf iemand dat nog al sneldoet bij overdreven uiterlijk vertoon van status/geld.
'T probleem ligt bij mij ofzo, als 't een job is waar je op de baan voor moet zijn kan ik mij wel inbeelden dat de werkgever wil dat je 'vakkennis' uitstraalt, door bv. een dikke auto. Maar ik blijf 'ten kortzichtig vinden.
Jawel.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:13 schreef macondo het volgende:
[..]
Mensen mogen geen mooie auto's hebben voor de fun?
Mijn auto is helaas begrenst op 250 km/u.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Jawel.
De mensen die mooie auto's/moto's hebben voor de fun die ik ken zijn trouwens allemaal verwaande eikels die stunts doen à la vertrekken met wheelie, overdag 300 op de openbare weg, facebookfilmpjes van zie mij eens racen (natuurlijk zonder een shot van de snelheidsaanwijzer want dan zouden ze direct moto kwijt zijn). Look at me. Die dingen.
Genoeg om mijzelf een degou te laten ontwikkelen.
En dat laptopgedoe van 3500 euro heeft ws te maken met hun werk? Na 4 jaar te traag dus een nieuwe nodig? Slecht voorbeeld.
Ik probeer op de beurs wat te verdienen om een gemakkelijker leventje te kunnen leiden. Ik denk dat ik gewoon al te vaak in de buurt ben geweest van mensen die afgaan op uiterlijk vertoon. Dat heeft mij nooit bevallen en daarom dat ik misschien 'anti-shiny' ben.
Hmm... dan komen we weer uit bij ethiek. Ik vind 't persoonlijk niet helemaal haram wat er in de financiële wereld gebeurt en gebeurd is. Ook is er naar mijn ogen nog niets gebeurd dat het vertrouwen zou kunnen herstellen. Natuurlijk kan je geld verdienen met ING, maar er zijn duizenden andere aandelen die ook geld kunnen opleveren.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:34 schreef macondo het volgende:
[..]
Mijn auto is helaas begrenst op 250 km/u.
Serieus, prima als je dergelijke denkbeelden er op na houdt, maar laat dit niet je blik vertroebelen bij beleggingsbeslissingen.
Ik ga AEGON nu niet verkopen met -40%, ik heb ze pas een paar weken dus ga niet te snel reageren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:36 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Ga je wachten tot ze verlopen (die AEGON)?
Een 16 maand piek in de ontslagen, dat lijkt me niet een beste ontwikkeling. Ook hier in de financiele sector worden er links en rechts mensen ontslagen bij alle top IB's.quote:Planned layoffs surge in July
NEW YORK (Reuters) - The number of planned layoffs at U.S. firms rose to a 16-month high in July as sectors which had been seeing fairly few layoffs unexpectedly bled jobs, a report on Wednesday showed.
Employers announced 66,414 planned job cuts last month, up 60.3 percent from 41,432 in June, according to a report from consultants Challenger, Gray & Christmas, Inc.
July's job cuts also were up from the same time a year ago, rising 59.4 percent from the 41,676 job cuts announced in July 2010, and recording the largest monthly total since March, 2010.
"What may be most worrisome about the July surge is that the heaviest layoffs occurred in industries that, until now, have enjoyed relatively low job-cut levels," John A. Challenger, chief executive officer of Challenger, Gray & Christmas, said in a statement.
Ligt eraan hoe groot je portefeuille is, maar op dit moment bijkopen zou ik niet snel doenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:21 schreef Anno2012 het volgende:
Maandag voor 3000 euro aandelen van ING gekocht. Week ervoor een rit gemaakt van 7,1 naar 8,1 euro. Dus met de verwachting dit te kunnen herhalen heb ik na het schuldenakkoord gekocht op 7,84...
Nu voor 1500 bijkopen om het verlies te compenseren, of is de verwachting dat het nog lager gaat?
Moet toch ooit weer een correctie omhoog komen...
Iemand advies?
Zeer goed, altijd mee blijven lezen en de beurs blijven volgen. Handelen komt ook wel weer verwacht ik, voorlopig wacht ik nog op een meer volatiele beurs(begint laatste weken al wel te komen)quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Wow! Long time no see
Alles goed met je?
Thanks, inmiddels al trader in the city?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is inderdaad lang geleden! WB!
En de MA 200 is opeens ook ver wegquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:35 schreef Vandergeld het volgende:
Handelsweek op de DAX wordt zo wel een hele slechte, al 8% verloren afgelopen 3 dagen
Edit: Hard opweg om de slechtste handelsweek in 2,5 jaar te worden
Wel in de city maar zit niet achter de knoppen maar aan de onderzoekskant.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:39 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Thanks, inmiddels al trader in the city?
Eens. De Amerikaanse indices staan nog steeds bijna op +100% ten aanzien van het dieptepunt in maart 2009.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook niet overdrijven mensen, -3.5% zelfs een -4% is nog steeds gelul in de marge.
Mja volgens mij zit de AEX ong. op 50% stijging sinds maart 2009 en de Dow rond de 80% toch?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:00 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Eens. De Amerikaanse indices staan nog steeds bijna op +100% ten aanzien van het dieptepunt in maart 2009.
Nou goed de Nasdaq danquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja volgens mij zit de AEX ong. op 50% stijging sinds maart 2009 en de Dow rond de 80% toch?
inderdaad wij zaten ook al te kijken, 301 punten kan nooit kloppen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:13 schreef Lucas15 het volgende:
AEX -5.70%. Daar gaat me turbo long...Volgens mij klopt het niet
Dat was ook de slotstand volgens RTL Z om half 6.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef lyolyrc het volgende:
Binck zegt 310,69 bij mij. En dat lijkt me ook wat realistischer.
Dat was de slotstand op Damrak.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef lyolyrc het volgende:
Binck zegt 310,69 bij mij. En dat lijkt me ook wat realistischer.
Mee eens...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef Radiopiet het volgende:
Als je op dit moment niet long bent, ben je gek
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:55 schreef WinningMood het volgende:
Ik ga me klaarmaken om bij te gaan kopen.
Wat verwacht je de komende tijd?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Je kunt het ook gewoon zien als wiskundige logica. Hoe verder en sneller je zakt, des te sneller je even een rebound ziet. Again het is gelul in de marge.
Weet ik niet. Ik ben op het moment niet bezig met beleggen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:13 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wat verwacht je de komende tijd?
heb ik al binnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:49 schreef JimmyJames het volgende:
Morgen gelijk bij opening of heb je ze al binnen?
Tis maar hoe je het bekijkt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:13 schreef WinningMood het volgende:
Omdat de huidige omstandigheden een kleine rimpeling zijn op de lange termijn.
Waarom wou je er toen in beleggen? En ik neem aan dat je de 10k kon missen en een gedeelte is van je kapitaal? 10k in een aandeel knallen zoals SBM is altijd risky.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:46 schreef MultiRecorder het volgende:
Godverdegodver sta al -25% over 10.000 euro bij SBM Offshore sinds april![]()
![]()
Zal ik maar wachten op zonneschijn?
10k kon ik missen maar het is nog steeds een flink bedrag!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom wou je er toen in beleggen? En ik neem aan dat je de 10k kon missen en een gedeelte is van je kapitaal? 10k in een aandeel knallen zoals SBM is altijd risky.
Goede verhalen? CRA's zijn voor minder aangeklaagd. En als 2500 te veel is heb je met teveel belegd qua je porto. En dat is zonde. Hoop dat je je les daar uit hebt geleerd. Het zal nu afwachten zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:58 schreef MultiRecorder het volgende:
[..]
10k kon ik missen maar het is nog steeds een flink bedrag!
Er waren positieve berichten over SBM, dus belegde ik erin. Hoop dat het weer stijgt want 2500 verliezen is godsgruwelijk
Wat is dat dan waard, 'goede verhalen'...?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:58 schreef MultiRecorder het volgende:
Er waren positieve berichten over SBM, dus belegde ik erin. Hoop dat het weer stijgt want 2500 verliezen is godsgruwelijk
Voor korte termijn wellicht, voor langere termijn ziet het er minder rooskleurig uit m.i.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef Radiopiet het volgende:
Die kleine rimpeling die het nu is kan nog wel eens een vloedgolf worden..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:13 schreef WinningMood het volgende:
Omdat de huidige omstandigheden een kleine rimpeling zijn op de lange termijn.
Inderdaad, 800 euro verloren op Unileverquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:26 schreef JimmyJames het volgende:
Zo ik verwachtte niet dat Unilever met prima cijfers zou komen![]()
Ik heb maar een calletje OTM dec (380 voor 40 cent) gedaan. Wie weet gaat de rebound verder.
Welke stijging?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:53 schreef Vandergeld het volgende:
Unilever en ING samen zorgen voor 5 punten stijging op de index vandaag
Terwijl Unilever en ING behoorlijk stijgen en samen bijna 25% meewegen in de index.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:47 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
De rest van de fondsen helpt niet echt mee
Welcome back, wereldreis gemaakt?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:52 schreef Lemans24 het volgende:
Nu zelfs Vandergeld weer terug is, kom ik ook maar weer eens posten. Ik ben vier maanden op vakantie geweest, en heb nog een paar maanden rustig aangedaan.
In die tijd heb ik mijn portefeuille helemaal uit het rood zien klimmen, om in de laatste twee maanden volledig in te storten. Geheel de schuld van de aandelen Galapagos: stonden nog op 12 euro in april, knalden na één slecht resultaat naar 9,31 en staan nu op 6,60. (vandaag weer -6%). Reden? Onbekend.
Morgen halfjaar cijfers. Ik verwacht een daling, kan het alleen maar meevallen.
Als het echt mis gaat heb je natuurlijk niets aan papiergoud.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:09 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb ook maar een calletje fugro aangeschaft.
Als het echt mis gaat heb ik altijd nog wat goud op de plank liggen (nee niet fysiek).
Ik ga vanaf volgende week iedere maand een klein beetje fysiek kopen. In Istanbul verkopen ze tegenwoordig fysiek per gram ook. Lekker handigquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als het echt mis gaat heb je natuurlijk niets aan papiergoud.
Accumuleren is in principe niet onverstandig.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga vanaf volgende week iedere maand een klein beetje fysiek kopen. In Istanbul verkopen ze tegenwoordig fysiek per gram ook. Lekker handig
Interessant! Wear je wel op moet letten is dat de kwaliteit wel gewaarborgd is in Turkije. En dat is moeilijk daar. Helaas is veel van het goud wat ze daar verkopen van lage kwaliteit: lager karaat aan gehalte en veelal vermengd met goedkoop koper of tinquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga vanaf volgende week iedere maand een klein beetje fysiek kopen. In Istanbul verkopen ze tegenwoordig fysiek per gram ook. Lekker handig
Ook dat is een goede tip. Je kan ook voor munten met lage premies (zoals de Kruger) gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:26 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Interessant! Wear je wel op moet letten is dat de kwaliteit wel gewaarborgd is in Turkije. En dat is moeilijk daar. Helaas is veel van het goud wat ze daar verkopen van lage kwaliteit: lager karaat aan gehalte en veelal vermengd met goedkoop koper of tin
Ik verwacht geen ineenstorting van de beschaving zoals we die nu kennen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
Als het echt mis gaat heb je natuurlijk niets aan papiergoud.
Ben het zeker met je eens. Men moet eens ophouden met die leuzen van ineenstorting van de samenleving etc. Zo'n vaart zal dat niet lopen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:31 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik verwacht geen ineenstorting van de beschaving zoals we die nu kennen.
En wat heb je dan aan fysiek goud? Kun je imho beter op een verlaten plek in Canada of de VS een boerderij beginnen (inclusief eigen elektriciteit etc) en investeren in een survival cursus.
Inderdaad.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben het zeker met je eens. Men moet eens ophouden met die leuzen van ineenstorting van de samenleving etc. Zo'n vaart zal dat niet lopen.
Klopt. Koop dan een paar geweren en beroof de goudkevers.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:31 schreef JimmyJames het volgende:
En wat heb je dan aan fysiek goud? Kun je imho beter op een verlaten plek in Canada of de VS een boerderij beginnen (inclusief eigen elektriciteit etc) en investeren in een survival cursus.
Tja papiergoud is eigenlijk iets voor mensen die inherent niet geloven in goud, het stom vinden, een hype zelfs, maar wel zo opportunistisch zijn om mee te willen liften op die hypequote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Klopt. Koop dan een paar geweren en beroof de goudkevers.
Maar ook zonder die wereldwijde doom kan de papiergoudmarkt nog prima kapot lopen.
En ook dan heb je liever fysiek.
Eigenlijk is papiergoud een van de stomste investeringen die er zijn.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
Het slaat natuurlijk nergens op wat je zegt. Er is niks mis met papier goud. Er zijn duizenden zoniet meer investeringen die 'stommer' zouden zijn dan investeren in papieren goud.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Klopt. Koop dan een paar geweren en beroof de goudkevers.
Maar ook zonder die wereldwijde doom kan de papiergoudmarkt nog prima kapot lopen.
En ook dan heb je liever fysiek.
Goed, er zijn inderdaad stommere investeringen denkbaar (palminvest ofzo), maar papiergoud is (in vergelijking met fysiek) niet zo geweldig als jij misschien denkt dat het is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het slaat natuurlijk nergens op wat je zegt. Er is niks mis met papier goud. Er zijn duizenden zoniet meer investeringen die 'stommer' zouden zijn dan investeren in papieren goud.
De discussie is in die mate irrelevant dat fysiek altijd beter is dan op papier. Als jij moet kiezen tussen een papiertje waar op staat dat jij ergens recht op hebt in plaats van dat je het fysiek krijgt uitgeleverd is het laatste altijd een betere oplossing. Je weet immers niet als je je papier gaat innen of je het product nog krijgt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:16 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Goed, er zijn inderdaad stommere investeringen denkbaar (palminvest ofzo), maar papiergoud is (in vergelijking met fysiek) niet zo geweldig als jij misschien denkt dat het is.
Er zit wel degelijk risico aan, en dat risico lijkt momenteel op te lopen.
Wie weet gaan ze het papier langzaam gelijk proberen te trekken met fysiek dmv verhoogde margins, maar ik betwijfel in hoeverre dat gaat lukken.
Er staat veel meer papier uit dan er fysiek is hè.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De discussie is in die mate irrelevant dat fysiek altijd beter is dan op papier. Als jij moet kiezen tussen een papiertje waar op staat dat jij ergens recht op hebt in plaats van dat je het fysiek krijgt uitgeleverd is het laatste altijd een betere oplossing. Je weet immers niet als je je papier gaat innen of je het product nog krijgt.
Op goud kan ook een schuld zitten net zoals elk ander bezit. En door goud niet fysiek te verhandelen kan het sneller en is het meer liquide. Belangrijker is de intentie van de koper/verkoper van het goud dan de manier waarop de transacties plaats vinden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:32 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Maar ook: wie goud koopt uit fundamentele overwegingen doet dat (onder andere) vanwege de eigenschap van schuldenvrij bezit.
Om het dan via een claim op een andere partij (papiergoud) te doen is niet helemaal consistent, en dus geen geweldige investering.
Als jij tegenover je goud een schuld hebt gemaakt dan bezit je het eigenlijk niet echt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:40 schreef flyguy het volgende:
[..]
Op goud kan ook een schuld zitten net zoals elk ander bezit.
Wat een suggesties worden er hier gewekt zeg! Hoe relateer je bijna 400k aan mensen die unemployment benefits aanvragen met een 'level that signals healthy job growth?'quote:Unemployment aid applications tick down to 400K
Slightly fewer people sought unemployment benefits last week, lowering applications to 400K
WASHINGTON (AP) -- The number of people seeking unemployment benefits dipped last week, a sign the job market may be improving slowly.
The Labor Department says that applications for unemployment benefits edged down 1,000 to a seasonally adjusted 400,000. That's the lowest level in four months. The previous week's figure was revised upward from 398,000 to 401,000.
The four-week average, a less volatile figure, dropped for the fifth straight week to 407,750. That suggests there is a downward trend in applications.
Applications have been at or above 400,000 for 17 weeks. They fell in February to 375,000, a level that signals healthy job growth. They stayed below 400,000 for two months, but applications then surged to an eight-month high of 478,000 in April and have declined slowly since then.
Ja vast.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:55 schreef Radiopiet het volgende:
Ik snap niet waarom goud omhoog gaat. De debt ceiling probleem gaf aan dat de volgende keer verhogen nog meer problemen gaat opleveren, straks is men echt te laat en dan stort goud ineen. goud gaat alleen omhoog omdat de debt ceiling telkens wordt verhoogd.
Je bezit het dan wel alleen die schuld moet betaald worden door het bezit of op een andere wijze. Volgens die denkwijze zou iedereen die een bedrijf start met een lening eigenlijk zelf geen eigenaar zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:43 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als jij tegenover je goud een schuld hebt gemaakt dan bezit je het eigenlijk niet echt.
Andere financiële producten zijn inherent claims, dus schuldgekoppeld.
nee de problemen blijven bestaan maar als men niet in staat is geld te printen dan gaat goud simpelweg niet meer omhoog. of misschien denkt de markt juist dat een verhoging met 3 triljoen juist meer kans op volgende vehoging geeft.. dat lijkt logisch.. dus je kan dit zowel negatief als positief zien voor volgende debt ceiling onderhandelingen. ik zie het negatief in.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja vast.
En als het volgende keer niet meer verhoogd zou worden (pas één keer van de 104 keer tijdelijk niet gebeurd) dan zijn alle economische- en schuldenproblemen de wereld uit.
Dat is eigenlijk ook zo.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:57 schreef flyguy het volgende:
[..]
Je bezit het dan wel alleen die schuld moet betaald worden door het bezit of op een andere wijze. Volgens die denkwijze zou iedereen die een bedrijf start met een lening eigenlijk zelf geen eigenaar zijn.
Voor een aandeel valt wat te zeggen (maar dat 'eigendom' heb je niet in je hand en je blijft afhankelijk van anderen).quote:Veel financiële producten zijn over het algemeen vorderingen ja, behalve producten zoals aandelen waardoor je geen schuld koopt, maar eigendom.
Nog niks. Ik kocht op de helft van de huidige prijs maar kocht sindsdien bij (en nog steeds).quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:58 schreef Sokz het volgende:
Hoeveel heb jij eigenlijk al aan Goud verdiend?
Als er niet meer geprint wordt krijg je een Lehman-achtige schuldencollapse.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:59 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
nee de problemen blijven bestaan maar als men niet in staat is geld te printen dan gaat goud simpelweg niet meer omhoog. of misschien denkt de markt juist dat een verhoging met 3 triljoen juist meer kans op volgende vehoging geeft.. dat lijkt logisch.. dus je kan dit zowel negatief als positief zien voor volgende debt ceiling onderhandelingen. ik zie het negatief in.
Ja, daar komen de managers in beeldquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook zo.
[..]
Voor een aandeel valt wat te zeggen (maar dat 'eigendom' heb je niet in je hand en je blijft afhankelijk van anderen).
Ben je met een aandeel ook eigenaar van de manager?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ja, daar komen de managers in beeld
Heb je ook nog een onderbouwing voor die uitspraak ?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef Radiopiet het volgende:
Dat is de futurestand, echte AEX stand ligt stilquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef benx het volgende:
Staat inderdaad op veel sites stil, mijn broker zegt 303,00 nu
380 maar, ik durf niet eens meer te kijkenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:52 schreef Anno2012 het volgende:
Uit ING gestapt met een verlies van -380EUR.
Had gewacht tot de cijfers vandaag, maar zelfs dat helpt niks meer (5% vanmorgen,dat wel). Als amerika opent zal het waarschijnlijk toch weer stukken lager gaan.
Probeer het verlies wel weer goed te maken als er weer wat meer rust is.
Voor een student is 380 op 3000 inleg verlies niet weinig.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:12 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
380 maar, ik durf niet eens meer te kijken
Dat klopt, maar ik ben zelf ook nog een student....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:15 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Voor een student is 380 op 3000 inleg verlies niet weinig.
Maar inderdaad, voor vele andere is dat maar een zakcentje.
Liever gek dan long, zo blijkt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef Radiopiet het volgende:
Wie weet... het is in elk geval opmerkelijk dit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:46 schreef Vandergeld het volgende:
Nieuw middel van Euronext om de AEX niet door de 300 te laten zakken, koers gewoon vast laten lopen
Zoiets. Ben wat wezen reizen en duiken in het verre oosten, voor het eerst in dat deel van de wereld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Welcome back, wereldreis gemaakt?
Ik ben heel erg benieuwdquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:37 schreef Lucas15 het volgende:
Morgen knallen we de lucht in, hoop ik!
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zoiets. Ben wat wezen reizen en duiken in het verre oosten, voor het eerst in dat deel van de wereld.
Galapagos vandaag weer -10% (!!!), kan bijna niet meer lager morgen, zou je zeggen.
Maar op 9,31 had ik al besloten dat het verlies te groot was om nog uit te stappen, nu op 6,40 had ik dat toch liever anders gedaan...
Bron: http://www.tijd.be/nieuws(...)88492-3071.art?ckc=1quote:Jan De Kerpel, biotechanalist van KBC Securities, verwacht dat Galapagos in het eerste halfjaar 25 miljoen euro verlies maakte. Maar dat kan in het tweede halfjaar nog goed gemaakt worden, denkt hij. Galapagos boekt traditioneel het grootste deel van de inkomsten, met name mijlpaalbetalingen, tegen het jaareinde. 'Investeerders zullen daarom wat geduld moeten hebben eer de aandelenkoers herstelt', aldus De Kerpel.
De Kerpel schat de inkomsten de voorbije zes maanden op 40 miljoen euro, 20 procent minder dan een jaar terug. Galapagos boekte in het eerste halfjaar geen noemenswaardige mijlpaalbetalingen. Het is daarom vooral uitkijken naar de omzetgroei - geschat op 10 procent - van de dienstendivisie.
Ook vorig jaar biechtte Galapagos een halfjaarverlies op. Nochtans had topman topman Onno van de Stolpe luttele maanden eerder het bedrijf als 'financieel onafhankelijk' bestempeld. Maar uiteindelijk hield hij woord en pakte uit met 4,4 miljoen euro nettowinst over het volledige boekjaar 2010.
Ik hoop het, want zelfs bij 'OK' cijfers kan een slecht sentiment nog voor een slachting zorgen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:37 schreef Lucas15 het volgende:
Morgen knallen we de lucht in, hoop ik!
Bizar, een daling van 16 pnt, zo zie je ze niet vaakquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
De daggrafiek van vandaag.
Dat lijkt alleen te kunnen in september, oktober of november.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Dus we zijn vooralsnog niet op weg naar de slechtste dag in de Handelsdag ooit.
Bereid je maar voor makker. Dit is de slechtste fase van het jaar. Nu wordt het kijken naar de Wallstreet want die handelen nog tot half 12quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
D
[..]
Dat lijkt alleen te kunnen in september, oktober of november.
Moest er een medicijn op de markt komen of gewoon nog maar een fase-3 studie aanvangen dan zie ik dat aandeel snel verdubbelen hoor... Natuurlijk _als_, maar uiteindelijk is het een biotechaandeel en daarin kan 't snel gaan....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik hoop het, want zelfs bij 'OK' cijfers kan een slecht sentiment nog voor een slachting zorgen.
(waar maak ik me eigenlijk druk om, het is al een verloren zaak, heb een stijging van 82% nodig om winst te maken)
We kunnen ook stijgen.. dat dacht ik al 2 dagen geleden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bereid je maar voor makker. Dit is de slechtste fase van het jaar. Nu wordt het kijken naar de Wallstreet want die handelen nog tot half 12
Ligt aan de stemming van de rest v/d beleggers en de banencijfers. Ik denk niet dat de meeste beleggers positief zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:48 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
We kunnen ook stijgen.. dat dacht ik al 2 dagen geleden.
10 uurquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bereid je maar voor makker. Dit is de slechtste fase van het jaar. Nu wordt het kijken naar de Wallstreet want die handelen nog tot half 12
Ho, in de war met een andere index.quote:
Een samenvatting van beleggen.nl voor de mensen die het slachtveld niet mee konden makenquote:De Europese beurzen doken donderdagmiddag verder omlaag. Toespelingen van de Europese Centrale Bank (ECB) op verdere steunaankopen op de obligatiemarkten konden het tij niet keren. Beleggers bleven nerveus over het economische herstel en de schuldencrisis in Europa.
De AEX-index noteert met het slot 3.1 procent lager op 300,85 punten. De Amsterdamse hoofdgraadmeter wist lange tijd het verlies beperkt te houden door goed ontvangen resultaten van zwaargewichten ING en Unilever. Bank en verzekeraar ING noteerde 1 procent lager en leverde daarmee een eerdere ruime koerswinst weer in. Levensmiddelenconcern Unilever wist de winst vast te houden en klom 4,4 procent.
De MidKap verloor 3,4 procent tot 495,43 punten. De beurzen in Parijs, Frankfurt en Londen stonden tot 2,4 procent lager.
Rente ongemoeid
De ECB hield donderdag conform verwachting de rente ongemoeid op 1,5 procent. ECB-president Jean-Claude Trichet liet tijdens een persbijeenkomst weten dat de centrale bank de ontwikkelingen scherp in de gaten houdt, maar hij gebruikte niet de codewoorden ,,verhoogde waakzaamheid''. Deze wijzen over het algemeen op een renteverhoging bij de volgende vergadering.
De ECB stelde verder een nieuw leenprogramma in voor Europese banken. De maatregel is een reactie op de onrust op de financiële markten. De afgelopen dagen zijn Italiaanse en Spaanse staatsobligaties verder onder druk komen te staan wat de zorgen over de Europese schuldencrisis weer heeft doen oplaaien.
In problemen
Vorig jaar is de ECB begonnen met het opkopen van staatsleningen van eurolanden die in de problemen komen. Het doel hiervan is de prijs van de obligaties te ondersteunen. Trichet zei donderdag dat het opkoopprogramma doorgaat.
Wall Street ging lager van start. De Dow-Jonesindex noteerde een uur na de openingsbel 1,7 procent lager op 11.696 punten. De S&P 500 daalde 1,9 procent tot 1235 punten, terwijl technologiebeurs Nasdaq 2,3 procent verloor tot 2633 punten.
Koerswinst
In de Midkap zag verzekeraar Delta Lloyd een eerdere ruime koerswinst door goede bedrijfsresultaten verdampen tot een min van 2,1 procent.
In Londen verloor mijnbouwbedrijf Rio Tinto 4,7 procent. Dankzij de sterke stijging van de grondstofprijzen zag het bedrijf de winst over het eerste halfjaar stijgen tot het hoogste niveau ooit. De winst viel echter lager uit dan analisten hadden verwacht.
Lloyds Banking Group
De Britse bank Lloyds Banking Group leverde 9,4 procent in. De bank leed over de eerste 6 maanden van dit jaar een miljardenverlies als gevolg van compensaties aan klanten die ondeugdelijke verzekeringsproducten hadden gekocht.
In Frankfurt steeg sportartikelenfabrikant Adidas 1,6 procent. Het Duitse concern verhoogde zijn winstverwachting voor dit jaar, dankzij een sterke vraag uit China en Noord-Amerika.
De euro was 1,4130 dollar waard tegen 1,4325 dollar aan het eind van de Europese beurshandel woensdag.
Dat zal het belangrijkste morgen zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ongelooflijk, ING komt met goede cijfers en is vandaag meer gedaald dan Aegon![]()
Ik wil niet weten wat er gebeurt als de banencijfers slecht zijn
Hogere exposure aan Zuid-Europese landenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ongelooflijk, ING komt met goede cijfers en is vandaag meer gedaald dan Aegon![]()
Ik wil niet weten wat er gebeurt als de banencijfers slecht zijn
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:58 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Hogere exposure aan Zuid-Europese landen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |