quote:Dodental aanslagen Noorwegen naar 91
OSLO - Een schutter heeft vrijdag op het eilandje Utoya, in een meer ten noordwesten van de Noorse hoofdstad Oslo, zeker 84 mensen doodgeschoten. Bij een bomaansag in Oslo vielen nog eens zeven doden.
De slachtoffers op Utoya zijn overwegend tieners en jongeren in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. De Noorse politie verhoogde zaterdag het dodental van 10 naar 84.
Een zegsman van de politie zei dat rekening wordt gehouden met het oplopen van het dodental. In het water rond Utoya zoekt de politie naar nog meer mogelijke slachtoffers.
De aanval op het jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij op Utoya heeft ''een catastrofale omvang'', aldus politiechef Oystein Maeland. Hij vreesde dat het dodental nog iets hoger kan uitvallen om er ook ernstig gewonde slachtoffers zijn.
De Noorse koning Harald V heeft zaterdag de aanslagen ''een niet te vatten tragedie'' genoemd en zei dat het belangrijk is dat de mensen bij elkaar blijven en elkaar steunen.
Grote bom
De dader kwam aan het eind van de middag en anderhalf tot 2 uur nadat er in het centrum van Oslo een grote bom was ontploft, naar het jeugdkamp verkleed als politieagent. Hij zei de veiligheid te komen controleren en schoot vervolgens op de aanwezigen.
Er waren naar schatting 560 jongeren aanwezig op het kleine eilandje. De schutter is aangehouden. Het zou gaan om een 32-jarige Noor uit de hoofdstad Oslo met rechts-extremistische ideeën.
Autobom
Bij de aanslag met een autobom in de hoofdstad verloren zeven mensen het leven. Aangenomen wordt dat de schutter op Utoya ook verantwoordelijk is voor de aanslag in Oslo. Daar werd het kantoor van de sociaaldemocratische premier Jens Stoltenberg zwaar beschadigd, net als de ministeries van Financiën en van Olie. Het vreedzame Noorwegen werd diep geschokt door de aanslagen.
De premier dook enige tijd onder en militairen zetten straten af in Oslo uit vrees voor meer ontploffingen.
Internationale organisaties
Tal van commentatoren wijdden aanvankelijk uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn, maar Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat ''de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn''.
Wel meteen verklaard het het hoge aantal slachtoffers!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tweede schutter zou wel schokkend zijn.
Zeker als hij niet is opgepakt!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Fok! forum is qua nieuws een van de betere actuele kanalen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Het moet gezegd worden, de live-updates en het hele reeksengebeuren maakt FOK! bij dit soort gebeurtenissen wel erg handig.
Ja inderdaad, want ik kan me niet inbeelden dat zoveel doden het werk kan zijn van slechts één daderquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef Toekito het volgende:
[..]
Wel meteen verklaard het het hoge aantal slachtoffers!
Ja want een sniper/jachtgeweer schiet niet zo snel lijkt mij. Tenzij hij meerdere soorten wapens had met daaronder iets van een machine geweer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef Toekito het volgende:
[..]
Ik ook Pietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Noem me een sentimentele ouwe nicht, maar ik pinkte een traantje weg.
Het is altijd schrokkend. Al zouden het 10 schutters zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
1 schutter kan dat niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef Toekito het volgende:
[..]
Ik zei het gister al en het blijft zo, dit topic is beter dan welke nieuwsfeed ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Het moet gezegd worden, de live-updates en het hele reeksengebeuren maakt FOK! bij dit soort gebeurtenissen wel erg handig.
Die loopt dus nog rond?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Idd, waar is no2 en wat is hij nog van plan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Zeker als hij niet is opgepakt!
BTW: wat een kwal zeg, die schutter maar niet iemand waar je zoiets achter zoekt. Eng.
Hij ziet er een beetje uit als korps-bal. Zo'n typische JOVD-er.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef Ulpianus het volgende:
BTW: wat een kwal zeg, die schutter maar niet iemand waar je zoiets achter zoekt. Eng.
Maar dat maakt de 'eenzame gestoorde gek'-theorie minder aannemelijk. Zijn het 2 gestoorde gekken (de dominante en de volger) of is het een groepering?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Het is altijd schrokkend. Al zouden het 10 schutters zijn.
Bedoel, zitten meer dan 500 man op een eilandje.
Inderdaad, niet de antisociale loner.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:53 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hij ziet er een beetje uit als korps-bal.
Er lijkt causaal verband te zijn tussen populistisch prediken van types als Wilders en de rechtse mens die het heft in eigen hand neemt...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Voor complottheorieen, alternatieve motieven, geheime agenda's en andere schuldigen aan te wijzen gelieve in [Oslo] Het is de schuld van: de discussie voort te zetten.
Ook PVV/Geert Wilders discussies graag niet hier. Waarvoor dank!
Waarom?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het zou wat zijn. Lijkt me vrijwel onmogelijk.
http://translate.google.n(...)s-behring-breivik%2Fquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:53 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Forum berichten van de vermoedelijke dader. Iemand die er een vertaling door wilt gooien?
http://www.document.no/anders-behring-breivik/
1 schutter kan dat makkelijk; al moet de hoeveelheid munitie waar hij mee rondliep best zwaar geweest zijn.quote:
Een grote groep mensen bijeen op een eilandje, minstens 20-30 minuten de tijd voor het arrestatieteam ter plekke is en is bezit zijn van een aantal zware wapens. Dan kan het snel gaan..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja inderdaad, want ik kan me niet inbeelden dat zoveel doden het werk kan zijn van slechts één dader
Nu wordt het echt een film, ik kan me indenken dat hij zichzelf verwond heeft en slachtoffer heeft gespeeldquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef yvonne het volgende:
Ze blijven ook op BBC bezig over een tweede schutter, deze was niet 'verkleed' en kan dus zeer wel gewoon van het eiland zijn gehaald als zgn slachtoffer.
Zeker als hij zoals gezegd meer kogels per dode gebruikte moet hij een heel wapendepot gehad hebben waar defensie jaloers op is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja want een sniper/jachtgeweer schiet niet zo snel lijkt mij. Tenzij hij meerdere soorten wapens had met daaronder iets van een machine geweer.
Dat klinkt bijna onmogelijk, het zou echt heel creepy zijn. Ik vind het nu al zo eng allemaalquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef yvonne het volgende:
Ze blijven ook op BBC bezig over een tweede schutter, deze was niet 'verkleed' en kan dus zeer wel gewoon van het eiland zijn gehaald als zgn slachtoffer.
De enige manier zou kunnen zijn zoals in die post boven je wordt beschreven.quote:
Dat snap ik niet helemaal. Talloze topics gaan over hoe dit waarschijnlijk een islamitische aanslag is, en wat mij betreft terecht, dat is helemaal geen gek idee, maar als het dan een met de PVV sympathiserende rechts-conservatief (eventueel christelijk) blijkt te zijn, dan mag opeens niet meer worden gesproken over de giftige rechtse atmosfeer die door Europa waait, wat misschien hier mee te maken heeft, zoals het misschien ook een islamitische terreurdaad was. Ik vind het hypocriet ergens en ik snap het niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ook PVV/Geert Wilders discussies graag niet hier. Waarvoor dank!
Valt wel mee. Een patroonhouder met 30 patronen weegt zo'n 500 gram.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
1 schutter kan dat makkelijk; al moet de hoeveelheid munitie waar hij mee rondliep best zwaar geweest zijn.
Geloof ik niks van.quote:
Dat zou echt een scene zijn uit een geniale thriller/horrorquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef yvonne het volgende:
Zou zomaar kunnen en zodra dat inderdaad het geval blijkt te zijn openen we daar een topic over, maar tot dan willen we de dicussie graag over Oslo laten gaan en niet over iets anders.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Er lijkt causaal verband te zijn tussen populistisch prediken van types als Wilders en de rechtse mens die het heft in eigen hand neemt...
Een kwal? Ik vind hem juist best symphatiek en aantrekkelijk ogen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Zeker als hij niet is opgepakt!
[..]
Fok! forum is qua nieuws een van de betere actuele kanalen.
Valt mij ook tegen ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal. Talloze topics gaan over hoe dit waarschijnlijk een islamitische aanslag is, en wat mij betreft terecht, dat is helemaal geen gek idee, maar als het dan een met de PVV sympathiserende rechts-conservatief (eventueel christelijk) blijkt te zijn, dan mag opeens niet meer worden gesproken over de giftige rechtse atmosfeer die door Europa waait, wat misschien hier mee te maken heeft, zoals het misschien ook een islamitische terreurdaad was. Ik vind het hypocriet ergens en ik snap het niet.
Dat dus. Zeker mogelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef SolDat het volgende:
[..]
Een grote groep mensen bijeen op een eilandje, minstens 20-30 minuten de tijd voor het arrestatieteam ter plekke is en is bezit zijn van een aantal zware wapens. Dan kan het snel gaan..
Heel scherp.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef yvonne het volgende:
Het kan maar het was geen lid van de À-team die dader.....quote:
Tussen in totaal 700 man is het niet vreemd dat niet iedereen elkaar kent.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef yvonne het volgende:
Is dat geen complot theorie?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef yvonne het volgende:
Ok prima, ik wacht de berichtgeving af.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen en zodra dat inderdaad het geval blijkt te zijn openen we daar een topic over, maar tot dan willen we de dicussie graag over Oslo laten gaan en niet over iets anders.
Of het moet een goede zwemmer zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
De enige manier zou kunnen zijn zoals in die post boven je wordt beschreven.
Dat zou wel een wending zijn.
Een halve kilo, relatief zwaar in meervoud, en hij had meerdere wapens. Waar moet ie dat gelaten hebben?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Een patroonhouder met 30 patronen weegt zo'n 500 gram.
Zou zomaar kunnen en zodra dat inderdaad het geval blijkt te zijn openen we daar een topic over, maar tot dan willen we de dicussie graag over Oslo laten gaan en niet over iets anders.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal. Talloze topics gaan over hoe dit waarschijnlijk een islamitische aanslag is, en wat mij betreft terecht, dat is helemaal geen gek idee, maar als het dan een met de PVV sympathiserende rechts-conservatief (eventueel christelijk) blijkt te zijn, dan mag opeens niet meer worden gesproken over de giftige rechtse atmosfeer die door Europa waait, wat misschien hier mee te maken heeft, zoals het misschien ook een islamitische terreurdaad was. Ik vind het hypocriet ergens en ik snap het niet.
Bij mijn weten gewone speculatie.quote:
Juist gezien de lokatie van dit drama wel. Het eiland is klein en je kan geen kant op. In het water ben je nog zichtbaarder dan op het eilandquote:
Ik begrijp het wel. Die giftig-rechts atmosfeer is namelijk wél ergens door veroorzaakt... Neemt niet weg dat het wel heel creepy is dat we nu ook al uit die hoek dit soort ellende moeten verwachten...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een kwal kan ook sympathiek en aantrekkelijk ogen. Maar dat baardje veranderd heel veel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Een kwal? Ik vind hem juist best symphatiek en aantrekkelijk ogen.
Echt helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar is het door veroorzaakt dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel. Die giftig-rechts atmosfeer is namelijk wél ergens door veroorzaakt... Neemt niet weg dat het wel heel creepy is dat we nu ook al uit die hoek dit soort ellende moeten verwachten...
Checkquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef jack4ya het volgende:
Zet de waarschuwing ipv onderin de OP bovenaan de OP in rood.
Ik ben het politieke gewauwel even beu.
Mag dat nog een dagje wachten?
Mag dat?
Mogen we eerst even beseffen, bekomen en sommigen zelfs rouwen?
Deze keer eens nietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
QFT.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij gebruikte meerdere kogels per slachtoffer, om zeker te zijn dat ze dood waren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Een patroonhouder met 30 patronen weegt zo'n 500 gram.
Rugzak?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een halve kilo, relatief zwaar in meervoud, en hij had meerdere wapens. Waar moet ie dat gelaten hebben?
Gaat om de link met PVV. Als je de sfeer verrot vindt in Europa, praat je daar gewoon lekker over. De dader heeft echter niet gezegd dat Wilders zijn god is en de PVV zijn profeet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is toch gek, want gisteravond ging het topics lang over cartoons en Libië en Mullah Krekkar en dat was allemaal geen probleem. Wat is er dan veranderd? Waarom mogen we wel speculeren over moslims en tekeningen en weet ik veel wat, maar mag dat niet meer zodra het uit het wat rechtser spectrum van de politiek lijkt te komen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen en zodra dat inderdaad het geval blijkt te zijn openen we daar een topic over, maar tot dan willen we de dicussie graag over Oslo laten gaan en niet over iets anders.
Ja in POL, laten we de topics en onderwerpen eens een keer schoon houden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Echt helemaal mee eens.
Er lijkt een duidelijk politiek motief te zijn, waar in alle mediaberichten ook over wordt gesproken. Maar hier mag er niet over gepraat worden? Nu ineens niet?
Waarom mag er wel een discussie over moslimextremisten gevoerd worden als zij de vermoedelijke daders zouden zijn?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deze keer eens niet
Dit topic gaat over Noorwegen
Wilders/PVV discussie houd maar in POL of BNW
Eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is toch gek, want gisteravond ging het topics lang over cartoons en Libië en Mullah Krekkar en dat was allemaal geen probleem. Wat is er dan veranderd? Waarom mogen we wel speculeren over moslims en tekeningen en weet ik veel wat, maar mag dat niet meer zodra het uit het wat rechtser spectrum van de politiek lijkt te komen?
Een complottheorie gaat toch over onbewezen theorieën = speculatie?quote:
Niet doordrammen, niet nu, niet slimquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waarom mag er wel een discussie over moslimextremisten gevoerd worden als zij de vermoedelijke daders zouden zijn?
Correct. Vandaar mijn vraag. Dit mbt een eventueel tweede schutter.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Juist gezien de lokatie van dit drama wel. Het eiland is klein en je kan geen kant op. In het water ben je nog zichtbaarder dan op het eiland
Dit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is toch gek, want gisteravond ging het topics lang over cartoons en Libië en Mullah Krekkar en dat was allemaal geen probleem. Wat is er dan veranderd? Waarom mogen we wel speculeren over moslims en tekeningen en weet ik veel wat, maar mag dat niet meer zodra het uit het wat rechtser spectrum van de politiek lijkt te komen?
Dus hypocriet. Bij reactie nummer vier(!) op de frontpage is het al duidelijk wat men er eerst over dacht. Maar nu er heel veel duidelijk is, mag er niet over gepraat worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deze keer eens niet
Klopt, maar een veel kleiner doel en verder weg, zeker als je op je rug zwemt is alleen je gezicht boven water, en bij de lage hoek ketsen kogels veelal af op het oppervlak, net als steentjes. Zeer verstandig dus het water in te gaan en een eind weg te zwemmen. Probleem is dan dat je wel moet kunnen zwemmen en eventueel onderkoeling.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Juist gezien de lokatie van dit drama wel. Het eiland is klein en je kan geen kant op. In het water ben je nog zichtbaarder dan op het eiland
Ja, nog steeds helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
"In dat geval is de aanslag het enig juiste antwoord op een totalitaire linkse staat waar rechtse mensen monddood worden gemaakt."quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit soort reacties ook:
http://www.forum-voor-de-(...)=146539&postcount=17
Er wonen echt angstaanjagend zieke geesten in NL.
Mee eens. Heb ik zelf ook geroepen net.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies, dan heb je het niet begrepen en doe je hetzelfde als waar je de moslims van beticht. Wat een kneuzen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit soort reacties ook:
Mijngod.. zolang het maar bij denken blijft is 't nog wel okee. Hier ga je toch van je in je broek schijtenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit soort reacties ook:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat baart me dus wel degelijk zorgen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit soort reacties ook:
Hypocriet beleid. Mensen verwijzen naar BNW is daarom ook erg wrang...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waarom mag er wel een discussie over moslimextremisten gevoerd worden als zij de vermoedelijke daders zouden zijn?
Waarom?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deze keer eens niet
Precies. Ik was me ook kapot aan het ergeren toen er speculaties waren over extreem-rechts en Wilders er meteen bij de haren werd bijgesleept, maar het lijkt me dat inmiddels wel is gesubstantieerd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Voor je het weet wordt dat baardje een stel kwallententakels.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:58 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Een kwal kan ook sympathiek en aantrekkelijk ogen. Maar dat baardje veranderd heel veel.
En het was ook nog wel een eindje zwemmen met de nodige stromingen als ik de filmpjes wat bekeken heb. Schijnen ook nog wel wat jongeren verdronken te zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, maar een veel kleiner doel en verder weg, zeker als je op je rug zwemt is alleen je gezicht boven water, en bij de lage hoek ketsen kogels veelal af op het oppervlak, net als steentjes. Zeer verstandig dus het water in te gaan en een eind weg te zwemmen. Probleem is dan dat je wel moet kunnen zwemmen en eventueel onderkoeling.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja in POL, laten we de topics en onderwerpen eens een keer schoon houden.
Open gerust in POL een topic over de PVV
Wat pas hypocriet is dat je niet door hebt dat je op dezelfde manier denkt als de dader. Je bent zo eenzijdig en je hecht zoveel waarde aan je politieke ideologie je dat je andersdenkenden als gevaarlijke vijdanden ziet. Dat vind ik net zo achterlijk als mensen die dogmatisch vastklampen aan hun geloof en klagen over de ongelovigen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar staat dat het een automatisch wapen is? Een semi-automatisch wapen is ook een optie. Echter met de mogenlijkheid 1 of 3 schoten per salvo te vuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hij gebruikte meerdere kogels per slachtoffer, om zeker te zijn dat ze dood waren.
Daarnaast een automatisch geweer; wat altijd belachelijk veel kogels "verspilt".
Een handlanger zou erg naar zijn:(
Gewoon in een sport of weekendtas/rugzak. Hij is een stevige volwassen man, een bepakking van enkele tientallen kilos is echt niet te veel hoor, dat dragen ze in het leger ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een halve kilo, relatief zwaar in meervoud, en hij had meerdere wapens. Waar moet ie dat gelaten hebben?
Dat mag, maar er wordt door meer mensen aangegeven deze reeks in dit forum zo te houden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:01 schreef skrn het volgende:
[..]
Dus hypocriet. Bij reactie nummer vier(!) op de frontpage is het al duidelijk wat men er eerst over dacht. Maar nu er heel veel duidelijk is, mag er niet over gepraat worden.
Vooralsnog willen we topiczuiverheid behouden zolang er geen causaal verband tussen de PVV sympathisatie van de schutter en zijn handelen is aangetoond. Zodra een en ander verandert mogen jullie los over de achterliggende motieven, maar tot dan willen we de speculatie tot een minimum beperken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:02 schreef LB06 het volgende:
[..]
Precies. Ik was me ook kapot aan het ergeren toen er speculaties waren over extreem-rechts en Wilders er meteen bij de haren werd bijgesleept, maar het lijkt me dat inmiddels wel is gesubstantieerd.
En het is helemaal vreemd dat er wel over moslimextremisten gespeculeerd mocht en mag worden. Er wordt met twee maten gemeten. Graag wil ik van de staff tekst en uitleg.
Maar hij had ook nog een hagelgeweer. Het kan wel met backpacks oid. Alleen ik ziequote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Rugzak?
En dat gewicht voor een patroonhouder is voor een (semi)automatisch geweer. Gevulde patroonhouders voor een pistool zijn veel lichter.
Een geïnterviewd slachtoffer zei dat hij een automatisch wapen had maar steeds enkele schoten afvuurde. Dus niet in het wilde weg zeg maar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waar staat dat het een automatisch wapen is? Een semi-automatisch wapen is ook een optie. Echter met de mogenlijkheid 1 of 3 schoten per salvo te vuren.
Minder betrouwbaar wellicht, maar ik vermoed niet opzettelijk. Herinneringen kunnen makkelijk vertroebelen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:01 schreef Re het volgende:
ik geloof weinig van een tweede schutter, zulk soort verhalen duiken ineens op uit minder betrouwbare ooggetuigverslagen
Ach, kan net zo goed iemand zijn die dat forum in een kwaad daglicht wilt stellen. Sterker nog, dat zou ik, gezien de reactie, het waarschijnlijkst vinden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Dat baart me dus wel degelijk zorgen.
Er zijn meer pareltjes te vinden op het "officieuze" PVV forum:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:01 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
"In dat geval is de aanslag het enig juiste antwoord op een totalitaire linkse staat waar rechtse mensen monddood worden gemaakt."
quote:Ik ga trouwens geen kaarsjes aansteken voor die ellendige jeugdige Sociaal Democraatjes die het slachtoffer zijn geworden van deze misdaad. Die ellendelingen zouden de nieuwe generatie leiders worden die de multi-culturele hel in Europa verergeren. Dat betekent heel wat meer dan 90 slachtoffers aan onze kant, door verkrachting, moord en beroving
Ik ben hier ook al soortgelijke reacties tegengekomen..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ach, kan net zo goed iemand zijn die dat forum in een kwaad daglicht wilt stellen. Sterker nog, dat zou ik, gezien de reactie, het waarschijnlijkst vinden.
Mwoah. Zou ik me niet zo druk om maken. Grootste bekken doen het minste. Kijk naar mijquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Dat baart me dus wel degelijk zorgen.
Tja, daarom is het ook zo sneu. Aan beide kanten zijn er mongolen die niet nadenken. Net zoals met Nederlandse slachtoffers in Afghanistan en de juichende reacties op marok.nl en dergelijke.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn meer pareltjes te vinden op het "officieuze" PVV forum:
[..]
Als een user nou eens zo'n topic opende zou het al een hoop schelen denk ik..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Is het een idee om het topic in 2 delen uit elkaar te trekken?
Er is een groep die het wil hebben over de motieven van de dader
Er is een andere groep die het wil hebben over actueel nieuws en updates uit Noorwegen
Ik dacht dat dat soort dingen gescreend worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:03 schreef behemoth449 het volgende:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4181374.ece
4 mei heeft hij 6 ton kunstmest gekocht, daar kun je inderdaad een vreselijke bom mee produceren
Snap ik op zich, maar waarom wel speculaties zonder enig causaal verband toestaan over moslimextremisten? Ik zie het verschil niet!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vooralsnog willen topiczuiverheid behouden zolang er geen causaal verband tussen de PVV sympathisatie van de schutter en zijn handelen is aangetoond.
Bij Alphen zeiden de ooggetuigen ook dat hij een volautomatisch wapen had.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:03 schreef waht het volgende:
[..]
Een geïnterviewd slachtoffer zei dat hij een automatisch wapen had maar steeds enkele schoten afvuurde. Dus niet in het wilde weg zeg maar.
Open er een topic over in POL of BNWquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Is het een idee om het topic in 2 delen uit elkaar te trekken?
Er is een groep die het wil hebben over de motieven van de dader
Er is een andere groep die het wil hebben over actueel nieuws en updates uit Noorwegen
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
deredactie.be:
BREAKING: De Noorse politie heeft een tweede verdachte opgepakt ivm de aanslagen gisteren.
Hij had een agrarisch bedrijf.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat soort dingen gescreend worden.
Als ik 6 ton kunstmest bestel in Nederland wordt hier echt wel wat mee gaan door de veiligheidsdienst als het goed is.
Hij is boer, jij nietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Gulo het volgende:
[..]
Als ik 6 ton kunstmest bestel in Nederland wordt hier echt wel wat mee gaan door de veiligheidsdienst als het goed is.
Link?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
deredactie.be:
BREAKING: De Noorse politie heeft een tweede verdachte opgepakt ivm de aanslagen gisteren.
Ok dan. Wil nog niet zeggen dat dat de 2e schutter is natuurlijk, maar toch...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
deredactie.be:
Waar? Kan het niet vinden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
deredactie.be:
[quote]Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
deredactie.be:
Waar zie jij dat staan dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
deredactie.be:
Doen ze goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
deredactie.be:
Beide aanslagen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
deredactie.be:
Zeg, prima dat je het allemaal wil scheiden hoor, maar dat BNW-geroep de hele tijd is een beetje van het debiele. Het is niet alsof mensen met aluhoedjes op roepen dat de aliens het hebben gedaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Open er een topic over in POL of BNW
Ik wou al gaan zeggen dat in tegenstelling tot aanslagen van moslim-extremisten dat er in ieder geval geen extremisten zijn die dit toejuichen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Vandaar ik pas binnen kom waggelen na 20 deeltjes.quote:
Met semi kan je ook verdomd snel schieten hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bij Alphen zeiden de ooggetuigen ook dat hij een volautomatisch wapen had.
Hij vuurde echt enorm veel kogels konden ze in shock vertellen. Was ook semi, niet omgebouwd.
Nee, ik heb een keer de ingrediënten voor een fikse aceton peroxide bom(gebruikt in London 7/11) besteld bij een website en ik kon ze makkelijk een week in huis hebben voordat ik ze terugstuurde. Nooit wat van gehoord.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Gulo het volgende:
[..]
Als je maar snel genoeg de trekker overhaalt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met semi kan je ook verdomd snel schieten hoor.
Hij is biologische boer. Een biologische boer mag geen kunstmest gebruiken. Aangezien dat hij alleen een biologisch bedrijf heeft zou dit bij een goed werkend systeem eigenlijk niet als dekmantel moeten kunnen dienen....quote:
Zo snel als je de trekker kan overhalen ja, ik denk niet dat hij iets omgebouwd had.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Naïef hoor. Natuurlijk zijn er mafkezen die hier ook om gaan juichen. Het is om kotsmisselijk van te worden maar wel in de lijn der verwachting.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:08 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik wou al gaan zeggen dat in tegenstelling tot aanslagen van moslim-extremisten dat er in ieder geval geen extremisten zijn die dit toejuichen.
Die reactie lijkt er toch aardig veel op.
Het gaat hier nota bene om kinderen waarvan een groot deel waarschijnlijk door hun ouders naar zo'n kamp gestuurd wordt.
De AIVD weet nu wel mooi wie ze in de gaten moeten houden. Dat 'scheelt'.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Je kan niet overal opletten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:09 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hij is biologische boer. Een biologische boer mag geen kunstmest gebruiken. Aangezien dat hij alleen een biologisch bedrijf heeft zou dit bij een goed werkend systeem eigenlijk niet als dekmantel moeten kunnen dienen....
Gestoorde mensen heb je in alle hoeken en richtingen, zeker als het gaat om 'internethelden'. Ik ga er gewoon vanuit dat het overgrote deel van de mensen, van links tot rechts en atheïsten, christenen en moslims het vreselijk vinden wat er in Noorwegen is gebeurd. Er is (zover we nu weten) één schuldige en die heeft misschien bepaalde sympathieën, maar laten we niet meteen de beschuldigde vinger wijzen naar personen, partijen of ideologieën. Idem voor 9/11, de moord op Fortuyn of de aanslag tijdens Koninginnedag, je kan hele groepen daarvoor verantwoordelijk houden (moslims, linksen, republikeinen), maar die hebben echt niet hierom gevraagd (op wat extremisten uitgezonderd misschien).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit soort reacties ook:
Meeste mensen hebben geen idee.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben juist van de 2e groep, die motieven ben ik niet in geïnteresseerd. Niet op dit moment in ieder gevalquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Open er een topic over in POL of BNW
??? Nee hoor... Niet dat het iets uitmaakt..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:08 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het gaat hier nota bene om kinderen waarvan een groot deel waarschijnlijk door hun ouders naar zo'n kamp gestuurd wordt.
Ja, maar er is geen verspilling van munitie als bij een automatisch wapen. Na 1 of 3 patronen afgevuurd te hebben moet je de trekker opnieuw overhalen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard. De moordenaar staat voor alles wat al jaren met name op de FP door PvdA-bashers (de linkse kerk) is neergeschreven. Deze reacties zijn een besef van schuld die ze voor zichzelf proberen goed te praten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben hier ook al soortgelijke reacties tegengekomen..
Ah, op de site nog niks.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op hun Facebook-account. Zal zo wel op de site komen.
Toch ook 2 a 3 per seconde lijkt mij. Dat vind ik behoorlijk snel. En met wat elastiek maak je er een automatisch wapen van.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:09 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Zo snel als je de trekker kan overhalen ja, ik denk niet dat hij iets omgebouwd had.
En toch kan ik erg lachen om een Will Ferell, Laurel and Hardy en Martin Lawrence.quote:
Aliens? Het was een Noor, toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:07 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zeg, prima dat je het allemaal wil scheiden hoor, maar dat BNW-geroep de hele tijd is een beetje van het debiele. Het is niet alsof mensen met aluhoedjes op roepen dat de aliens het hebben gedaan.
Achteraf kijk je een koe in de kont.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:09 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hij is biologische boer. Een biologische boer mag geen kunstmest gebruiken. Aangezien dat hij alleen een biologisch bedrijf heeft zou dit bij een goed werkend systeem eigenlijk niet als dekmantel moeten kunnen dienen....
Zou je alleen kunstmest mogen overhandigen bij een goedkeuring door de overheid nadat ze gaan controleren wat voor dingen je ermee gaat doen? Dat wil je toch niet? Ik kan nu ook naar 26 tuincentra rijden en een zooi kunstmest ophalen, je bent toch niet serieus voorstander van het dan moeten overleggen van id-bewijzen en VOG's?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:09 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee, maar ik dacht gelezen te hebben dat je als particulier niet zo maar enorme hoeveelheden kunstmest kon kopen om die redenen.quote:
Je kan beter een semi doen ja. Met auto is het magazijn in 5 seconden leeg.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, maar er is geen verspilling van munitie als bij een automatisch wapen. Na 1 of 3 patronen afgevuurd te hebben moet je de trekker opnieuw overhalen.
Precies, FP, Geenstijl , het vrije volk. We lezen het al jaren misschien een decennium op het internet. Dit komt daar nou van.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Uiteraard. De moordenaar staat voor alles wat al jaren met name op de FP door PvdA-bashers (de linkse kerk) is neergeschreven. Deze reacties zijn een besef van schuld die ze voor zichzelf proberen goed te praten.
Waarom dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:11 schreef yvonne het volgende:
BBC breaking: niks over 2e dader, wel een man opgepakt
Nou ja dat gaat dus over een giftig rechts klimaat, waar ik het iig nu niet over wil hebben. Het gaat mij om de motieven van deze specifieke man of mannen.quote:
http://www.demorgen.be/dm(...)ar-twee-daders.dhtmlquote:Drie jongens die het bloedbad op het eiland Utoya hebben overleefd hebben aan onze collega's van VG hun relaas gedaan. Ze vertelden hoe ze zelf ontsnapten en hoe de schutter het blijkbaar in eerste instantie op de mooiste meisjes had gemunt. Ze maken ook gewag van iets wat andere overlevenden al meldden: dat er volgens hen niet één maar twee schutters waren.
De Noorse politie zoekt dan ook officieel naar een mogelijke tweede dader van de aanslagen in de hoofdstad Oslo en op het eiland Utoya. Dat hebben het Noorse persbureau NTB en de Noorse zender NRK gemeld op gezag van de politie.
Marius Helander Roset: "Ik rende met drie anderen het bos in toen de man begon te schieten. Ik kon me verbergen onder een rots. Een paar anderen kwamen op dezelfde plaats schuilen. Na dik 45 minutenbesloten we om van het eiland weg te zwemmen. Maar dat lukte me niet met mijn kleren aan en ik moest terugkeren. In een grot heb ik met twee anderen geschuild tot we twee vissers hoorden roepen dat de dader gepakt was."
Twee daders?
Roset vertelde hoe de schutter voortdurend probeerde slachtoffers uit het bos te lokken om ze daarna om te leggen. Hij is er overigens van overtuigd dat er twee daders waren. "Ik weet zeker dat er vanuit twee verschillende plaatsen op het eiland werd geschoten op hetzelfde moment", zei hij.
Volgens de politie is Anders Behring Breivik (32) de enige dader, en hij was vermomd als een politieman. Breivik is ook blond. Maar overlevenden hebben het ook over een man die niet verkleed was als agent, dik, donker haar had. "Hij had een pistool in zijn rechterhand en een geweer op zijn rug", volgens Roset.
Ook Alexander Stavdal zag twee daders. "We dachten dat we het nooit zouden overleven. Ik belde nog naar huis om afscheid te nemen."
Genadeschot
Een 16-jarig meisje dat anoniem wenst te blijven zei dat de dader altijd zeker wou zijn dat hij zijn slachtoffer had doodgeschoten. "Ik zag een jongen liggen op de grond. Hij rilde en schudde. Ze kwamen terug en schoten opnieuw."
Mats Moen Kristiansen vertelde hoe hij stond te douchen toen hij de eerste schoten hoorde. Samen met enkele anderen in het badhuis, sloot hij de deur naar de douche. Ze slaagden erin om twee uur lang verborgen te blijven. "We hoorden de schutter op enkele meters passeren. Hij schreeuwde om zich heen. Het waren de langste twee uur van mijn leven. Uiteindelijk kwam het in de politie. Ik wist niet eens zeker dat het echt de politie was."
"Tien politieagenten begeleidden ons uiteindelijk naar het haventje. Ze zeiden dat we niet naar de grond mochten kijken. Maar we deden het toch en daar lagen al die dode mensen."
Biddend
Een meisje van 15 dat ook anoniem wenst te blijven vertelde hoe de schutter misbruik maakte van zijn vermomming als agent om slachtoffers naar zich toe te lokken. "Kom naar mij, ik heb belangrijke informatie, het is niet gevaarlijk riep hij. Daarna schoot hij op de jongeren die op hem afkwamen."
Het meisje kon onder een rots schuilen. De schutter kwam erg dicht. "Hij hijgde en op een gegeven moment begon hij een gebed op te zeggen." (mvl)
Fuck, e-sports en Modern Warfare 2...dan zal de link tussen deze actie en games snel gemaakt zijn. Verdommequote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:12 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Zijn facebook profiel voor de geïnteresseerden:
- Even de post in de koelkast omdat de volledige naam van de dader erin staat -
quote:
Giftige rechtse klimaat schuldig aan schietpartij Noorwegen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil graag actief mee posten. Maar alles wat ik wil posten mag niet.²
En 60% raakt niets.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan beter een semi doen ja. Met auto is het magazijn in 5 seconden leeg.
Leuk dit, maar niets van dit alles tijdens 9-11 of de moord op Theo. Uiteraard zal ik me conformeren aan de regels, maar ik ben benieuwd naar de reden.quote:Noot van de mods:
Dit is een mooie discussie, dat willen we graag zo houden en daarom graag geen extreme uitlatingen. Dit is uitdrukkelijk ook geen discussie over Geert Wilders of de PVV, ook al heeft de schutter aangegeven daarmee te sympathiseren. Dan blijft het leuk voor iedereen
Voor complottheorieen, alternatieve motieven, geheime agenda's en andere schuldigen aan te wijzen gelieve in [Oslo] Het is de schuld van: de discussie voort te zetten.
Man bevond zich bij het hotel van de PM.quote:
Mar gewoon geen schutter dan..? Ik vind 't eigenlijk nog zieker als er twee daders zouden zijn, als hij redelijk gemakkelijk iemand heeft kunnen vinden die hem wel zou willen helpen..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:14 schreef alors het volgende:
[..]
misschien een helper? bijvoorbeeld me bommen plaatsen of maken.
Ja er zullen sowieso altijd wel manieren zijn, dat kun je gewoon niet uitsluitenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
En als kunstmest verboden wordt kan de aspirerende terrorist ook andere huis tuin en keuken explosieven gaan maken.
ik krijg echt kippevel als ik dit lees, wat afgrijselijkquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:13 schreef Zon het volgende:
Oogetuigenverslagen:
[..]
http://www.demorgen.be/dm(...)ar-twee-daders.dhtml
Ga ze aub niet posten trouwensquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:16 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ja er zullen sowieso altijd wel manieren zijn, dat kun je gewoon niet uitsluiten
Toen was ik er nog nietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk dit, maar niets van dit alles tijdens 9-11 of de moord op Theo. Uiteraard zal ik me conformeren aan de regels, maar ik ben benieuwd naar de reden.²
Hmhm zegt nog niet zo heel veel dusquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Man bevond zich bij het hotel van de PM.
Meer weet ik (nog) niet
Ik ook, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe zoiets geweest moet zijn behalve dan dat het echt verschrikkelijk moet zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:16 schreef alors het volgende:
[..]
ik krijg echt kippevel als ik dit lees, wat afgrijselijk
kleine faalquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Giftige rechtse klimaat schuldig aan schietpartij Noorwegen?
Copycat ? Er zullen vast mensen "geinspireerd" zijn door deze man. Een paar voorbeeldposts van "fans" zijn in dit topic al genoemd.quote:
Ik zou ze uberhaupt niet weten, alleen dat het altijd wel mogelijk is.quote:
Niet gelezen maar het zal wel een goede reden hebben? Post het eens in feedback.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:15 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En het op verzoek van Yvonne geopende topic is alweer gesloten.
Is nu al geslotenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Giftige rechtse klimaat schuldig aan schietpartij Noorwegen?
Tja, dan zullen er nog wel meer mensen worden opgepakt..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:17 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Copycat ? Er zullen vast mensen "geinspireerd" zijn door deze man. Een paar voorbeeldposts van "fans" zijn in dit topic al genoemd.
Kleine vergissingquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:18 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Is nu al geslotenEn wederom worden mensen verwezen naar BNW
NRC Liveblogquote:Update 13:07: Er is een tweede man, ook met een Noors uiterlijk, vlakbij Utoya gearresteerd door veiligheidstroepen, meldt de Noorse commerciële zender TV2. Hij zou zich niet hebben verzet tegen zijn arrestatie, meldt een verslaggever van de zender. Het is nog niet te zeggen of dit de eerder genoemde ‘tweede schutter’ betreft.
Opgelost.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet gelezen maar het zal wel een goede reden hebben? Post het eens in feedback.
Men, open dan hier in NWS zelf een topic mbt het motief van de dader etc.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:18 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Is nu al geslotenEn wederom worden mensen verwezen naar BNW
dit gaat over Noorwegen, maar blijkbaar snapt men dit dus niet, ofzo?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:16 schreef MakkieR het volgende:
Voor de zoveelste keer geschokt wakker worden, dacht ik eerst nog dat het om een terroristische aanslag ging van Al Qaida. Blijkt nu ineens dat Noorwegen twee aanslagen te voorduren heeft.
Wat mij overigens opvalt dat er zo makkelijk gepraat wordt over een gek die dit doet. Maar is deze persoon dan gewoon een gek? bij de politie was hij niet bekend en had hij conservatieve ideeen overgehouden aan partijen zoals de PVV. Dat laatste beangstigd mij omdat steeds vaker dit soort aanslagen voorkomt. Daarbij was het geloof ik een kamp dat georganiseerd was door Noorse socialisten op dat eiland. kinderen van 14 tot 18 jaar. Ik vind het vreemd dat nu ineens niet meer gesproken mag worden over de PVV dat duidelijk een broedplaats geworden is van dit soort extremisten, en beslist geen gekken, want dat was deze man niet, het had een ordinaire pvv-er kunnen zijn.
En het gebrek aan causaliteit tussen moslimextremisten en deze aanslagen? In laten we zeggen deeltje 1 t/m 10? Dat was geen probleem. Het spijt me, maar ik zie de logica nog steeds niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Toen was ik er nog niet:) Topic zuiver houdenTevens voortschrijdend inzicht
Zodra enige causaliteit is aangetoond tussen de PVV sympathisatie van de dader en zijn handelwijze verandert dat.
Het lijkt me sterk dat je doelloos specifiek een aanslag pleegt op de sociaal democratische partij. Zodra er sprake is van een politiek motief, kan je spreken van terrorisme me dunkt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:18 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, stel dat het een aanslag op de sociaal-democratische partij was, kun je dan nog wel van een terreurdaad spreken? Ja, een groot bloedbad, maar het was redelijk gericht en misschien had hij verder geen doel, dus massamoord in plaats van terreur?
Ja, ik vind ook eigenlijk dat het in NWS thuishoort.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Men, open dan hier in NWS zelf een topic mbt het motief van de dader etc.
Hoe normaal is het in Noorwegen om met een wapen rond te lopen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
NRC Liveblog
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)na-het-noorse-drama/
Er zijn nu nog steeds discussies over 9/11, dus dat is ook al verziekt door BNW-ers.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk dit, maar niets van dit alles tijdens 9-11 of de moord op Theo. Uiteraard zal ik me conformeren aan de regels, maar ik ben benieuwd naar de reden.²
Dat zal moeten blijken uit zijn motieven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:18 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, stel dat het een aanslag op de sociaal-democratische partij was, kun je dan nog wel van een terreurdaad spreken? Ja, een groot bloedbad, maar het was redelijk gericht en misschien had hij verder geen doel, dus massamoord in plaats van terreur?
Het zou kunnen, ze hebben het over een dikke kerel met donker haar die een pistool had en een geweer op zn rugquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik geloof nog niet direct dat er een tweede schutter is. Het zou heel goed mogelijk zijn, mind you, maar de jongeren waren heel, heel erg in paniek, en ik weet niet of het betrouwbare info is.
Jagen is een nationale sport.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoe normaal is het in Noorwegen om met een wapen rond te lopen?
Helemaal aangezien de PM daar aanwezig zou zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je doelloos specifiek een aanslag pleegt op de sociaal democratische partij. Zodra er sprake is van een politiek motief, kan je spreken van terrorisme me dunkt.
Dat bedoel ik ook met voortschrijdend inzicht. Op enig moment gaat de reeks een bepaalde kant op en dat willen we voorkomen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:19 schreef LB06 het volgende:
[..]
En het gebrek aan causaliteit tussen moslimextremisten en deze aanslagen? In laten we zeggen deeltje 1 t/m 10? Dat was geen probleem. Het spijt me, maar ik zie de logica nog steeds niet.
Hey, een dikkige man met donker haar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
foto van 2e verdachte.
Hij lijkt wel precies op de beschrijving van de ooggetuigen in ieder geval. Even afwachten natuurlijk voordat hier conclusies uit getrokken kunnen worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
foto van 2e verdachte.
OPEN DAN!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, ik vind ook eigenlijk dat het in NWS thuishoort.
Vind ik niet. Volkert van der Graaff een terrorist? Nee, een moordenaar, absoluut, maar geen terrorist. Oswald is geen terrorist. Dat waren mensen die één persoon vermoordden, uit politieke overweging, maar het kan net zo goed een grote groep betreffen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je doelloos specifiek een aanslag pleegt op de sociaal democratische partij. Zodra er sprake is van een politiek motief, kan je spreken van terrorisme me dunkt.
Ja maar aan die beschrijving voldoen weet ik veel hoeveel mannenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef lindquist het volgende:
[..]
Hij lijkt wel precies op de beschrijving van de ooggetuigen in ieder geval.
Ehm. Ok.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
Stel je voor je verstopt je in de wc, maar het is geen traditionele wc, maar een wc met een poepkamer onder, en een gat in de vloer naar de poepkamer. Je beslist om in de poepkamer te springen, en daar te verstoppen. Na afloop van het incident denkt denkt iedereen dat je in het water verdronken bent, en niemand komt je redden, en je gaat daar langzaam dood.
And your point is?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
Stel je voor je verstopt je in de wc, maar het is geen traditionele wc, maar een wc met een poepkamer onder, en een gat in de vloer naar de poepkamer. Je beslist om in de poepkamer te springen, en daar te verstoppen. Na afloop van het incident denkt denkt iedereen dat je in het water verdronken bent, en niemand komt je redden, en je gaat daar langzaam dood.
Onzin... nitraat kun je zelf maken van bosafval.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zou je alleen kunstmest mogen overhandigen bij een goedkeuring door de overheid nadat ze gaan controleren wat voor dingen je ermee gaat doen? Dat wil je toch niet? Ik kan nu ook naar 26 tuincentra rijden en een zooi kunstmest ophalen, je bent toch niet serieus voorstander van het dan moeten overleggen van id-bewijzen en VOG's?
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:18 schreef Monidique het volgende:
Klopt ja, gelijk conclusies trekken is dan ook niet zo handig.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:22 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ja maar aan die beschrijving voldoen weet ik veel hoeveel mannen
Dat vind ik dus ook een terrorist omdat hij er indirect mee aangeeft dat iedereen met zulke ideeën gedood mag worden als het aan hem ligt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vind ik niet. Volkert van der Graaff een terrorist? Nee, een moordenaar, absoluut, maar geen terrorist. Oswald is geen terrorist. Dat waren mensen die één persoon vermoordden, uit politieke overweging, maar het kan net zo goed een grote groep betreffen.
In Zwitserland lopen ze met kanonnen over straat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoe normaal is het in Noorwegen om met een wapen rond te lopen?
Nou ja, daarom. Mensen zeggen nu dat hij geen kunstmest had mogen kopen omdat hij een biologische boer is en dat men dat had moeten weten. Hoe zeggen ze er dan weer neit bij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Onzin... nitraat kun je zelf maken van bosafval.
Louis Helm was here.
Wat is een poepkamer?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
Offtopic: doet me denken aan een scene uit Schindler's Listquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
Volgens mij is Volkert volgens de officiele definitie wel degelijk een terrorist. Daarbij maakt de hoeveelheid gedode mensen niet uit. Wel de impact op de samenleving.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vind ik niet. Volkert van der Graaff een terrorist? Nee, een moordenaar, absoluut, maar geen terrorist. Oswald is geen terrorist. Dat waren mensen die één persoon vermoordden, uit politieke overweging, maar het kan net zo goed een grote groep betreffen.
Wie neemt er nou een mes mee naar een politieke bijeenkomstquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:24 schreef AlfredJodocus het volgende:
Update 13:20: De man die zojuist gearresteerd werd, zou hebben verklaard dat hij lid is van de jeugdafdeling van de partij en een mes bij zich droeg omdat hij “zich niet veilig voelde”. (NRK)
Ja, dat is de huidige definitie, lijkt mij. Ik ben het niet eens met die definitie. Het moet opzettelijk een angstige reactie veroorzaken op anderen, om ze daarmee te bewegen tot het een of ander. Dat is terreur. Als iemand boos is op een groep mensen, maar verder geen boodschap uit wil dragen, en hij vermoordt veel mensen, dan zie ik dat als massamoord.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel.
Vind het niet zo snugger mensen daar op attent te makenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Onzin... nitraat kun je zelf maken van bosafval.
Louis Helm was here.
die politieke bijeenkomst was op dat eiland, hij liep hiermee bij sundvollenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:25 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wie neemt er nou een mes mee naar een politieke bijeenkomst
Zegt alsnog niks natuurlijk. En ik kan mee voorstellen dat ze daar nu rete voorzichtig zijn met alles en dat je dan nogal makkelijk kunt worden opgepakt wanneer je een wapen draagt op de verkeerde plek.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:25 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
zijn foto's worden nu allemaal afgeschermd op (bijna) iedere noorse nieuwssite
Alsof het zo moeilijk te vinden is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind het niet zo snugger mensen daar op attent te maken
Gelukkig hebben we de foto's nogquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:25 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
zijn foto's worden nu allemaal afgeschermd op (bijna) iedere noorse nieuwssite
Alsof iemand voor bomtips dit topic gaat checken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelukkig geeft hij er geen beschrijving bij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mogelijk nog niet laten sluizen naar de media door de autoriteiten?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:27 schreef Gulo het volgende:
Ik vind het overigens vreemd dat de dader zijn motieven niet duidelijk kenbaar maakt (tot nu toe).
Ik bedoel, dit doet je toch ook om aandacht ergens voor te vragen lijkt mij.
Als je je dan toch laat pakken maak je je motieven toch ook kenbaar?
Bij het WAT?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef behemoth449 het volgende:
[..]
die politieke bijeenkomst was op dat eiland, hij liep hiermee bij sundvollen
Misschien heeft ie dat gedaan maar is het nog niet bekend gemaakt, you dont know. Kan me voorstellen dat de politie eerst vanalles wil weten voordat ze wat naar buiten brengen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:27 schreef Gulo het volgende:
Ik vind het overigens vreemd dat de dader zijn motieven niet duidelijk kenbaar maakt (tot nu toe).
Ik bedoel, dit doet je toch ook om aandacht ergens voor te vragen lijkt mij.
Als je je dan toch laat pakken maak je je motieven toch ook kenbaar?
mijn gedachte jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hey, een dikkige man met donker haar.
Als je kwaad wilt is kwaad doen niet zo moeilijk. Lekker boeiend.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus is per jouw definitie Volkert een terrorist.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat is de huidige definitie, lijkt mij. Ik ben het niet eens met die definitie. Het moet opzettelijk een angstige reactie veroorzaken op anderen, om ze daarmee te bewegen tot het een of ander. Dat is terreur. Als iemand boos is op een groep mensen, maar verder geen boodschap uit wil dragen, en hij vermoordt veel mensen, dan zie ik dat als massamoord.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:15 schreef MaLo het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-man-bij-hotel.html
quote:Een politiewoordvoerder stelde dat uit informatie op internet de indruk is ontstaan dat de verdachte een christelijke fundamentalist is. Eerder werd de man een rechtsextremist genoemd.
welke jeugdafdeling?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:24 schreef AlfredJodocus het volgende:
Update 13:20: De man die zojuist gearresteerd werd, zou hebben verklaard dat hij lid is van de jeugdafdeling van de partij en een mes bij zich droeg omdat hij “zich niet veilig voelde”. (NRK)
Politiek/religie/internet same shit. Het laatste is een freeway.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als hij als doel had om hiermee anderen angst aan te jagen, ja. Als hij slechts Pim Fortuyn een gevaar vond en daar iets tegen wilde doen, dan niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus is per jouw definitie Volkert een terrorist.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hey, een dikkige man met donker haar.
Sundvollen is een stadje, vlakbij Utoya. Van wat ik begreep is de PM daar in een hotel waar mensen worden opgevangenquote:
Buskerud is de naam van de provinciequote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:29 schreef behemoth449 het volgende:
[..]
sundvollen is een hotel bij buskerud
Aha, thanksquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Sundvollen is een stadje, vlakbij Utoya. Van wat ik begreep is de PM daar in een hotel waar mensen worden opgevangen
Zijn doel was om mensen met rechtse ideeën monddood te maken. Pim Fortuyn was de belichaming van het rechtse geluid in die tijd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als hij als doel had om hiermee anderen angst aan te jagen, ja. Als hij slechts Pim Fortuyn een gevaar vond en daar iets tegen wilde doen, dan niet.
Van de partij wellicht wier jeugdafdeling daar op het eiland samenkwam???quote:
sorry ik maakte een foutje door het hotel sundvollen te noemen :x, het was het sundvolden hotel, waar hij liep met een mesquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Sundvollen is een stadje, vlakbij Utoya. Van wat ik begreep is de PM daar in een hotel waar mensen worden opgevangen
Normaal gesproken maakt de politie al meteen melding als er vermoedens bestaan dat er een 2de schutter vrij rondloopt om zo de bevolking te waarschuwen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef yvonne het volgende:
Bij het Sundvollenquote:
---> BNWquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat zou kunnen inderdaad.
Een veel gelezen theorie op internet is in ieder geval dat hij gedreven is door zijn christen-fundamentalistische en zionistische houding.
Die partij die het slachtoffer is zou zich aan het beraden zijn op stappen tegen Israël.
Lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Nou, dat is absoluut niet duidelijk. Heeft hij dat gesteld? Het is duidelijk dat hij Pim Fortuyn een gevaar vond en dus Pim Fortuyn heeft gedood. Moord. Geen terrorisme.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zijn doel was om mensen met rechtse ideeën monddood te maken. Pim Fortuyn was de belichaming van het rechtse geluid in die tijd.
Tuurlijk is dat een terreurdaad. Een politieke stroming proberen uit te moorden voldoet daar toch wel aan lijkt mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:18 schreef Monidique het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee sukkel. Ik zeg niet dat het zo is, het is een van de mogelijkheden. Dat is dus gewoon speculatie. Je weet wel, net zoals dit hele topic omdat er nog weinig concrete informatie naar buiten gekomen is.
En dus is het ook niet zinvol om daar iets over te roepen. Wat dan wel weer uitstekend kan in BNWquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee sukkel. Ik zeg niet dat het zo is, het is een van de mogelijkheden. Dat is dus gewoon speculatie. Je weet wel, net zoals dit hele topic omdat er nog weinig concrete informatie naar buiten gekomen is.
Zo 'tuurlijk' vind ík dat niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat een terreurdaad. Een politieke stroming proberen uit te moorden voldoet daar toch wel aan lijkt mij.
Ok, chef.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dus is het ook niet zinvol om daar iets over te roepen. Wat dan wel weer uitstekend kan in BNW
quote:
Verschrikkelijk, wat een horror.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:35 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
foto van de kinderen die voor hun leven zwemmen
Geschoktquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:35 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
foto van de kinderen die voor hun leven zwemmen
Niet happen hè, braafquote:
Het vastgelopen plaatje wat we al jaren op internet lezen en ook van de PVV horen. Compleet ongefundeerd maar bepaalde gekken dus wel aan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:33 schreef kLowJow het volgende:
Hij lijkt zeker erg geïnteresseerd in politiek. Het had zo maar een POL-er kunnen zijn als je zijn posts op andere fora/websites eens doorleest. Hier vind je een hele (vertaalde) lijst van posts vanaf: "This is a complete list of comments Anders Behring Breivik has left at Document.no. "
Dus alle speculatie wordt voortaan doorverwezen naar BNW?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dus is het ook niet zinvol om daar iets over te roepen. Wat dan wel weer uitstekend kan in BNW
Ja mevrouw.quote:
Dat blijkt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:37 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dus alle speculatie wordt voortaan doorverwezen naar BNW?
Je loopt zelf ook aardig vast.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:37 schreef AlfredJodocus het volgende:
[..]
Het vastgelopen plaatje wat we al jaren op internet lezen en ook van de PVV horen. Compleet ongefundeerd maar bepaalde gekken dus wel aan.
Ach vandaag mag ik vind ik. Ik ben diep geschokt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je loopt zelf ook aardig vast.Volgens mij is dit al je tweede identieke quote.
In dit topic willen we het vooral hebben over de aanslag he. Straks komen ze nog aanzetten dat aliens de oorzaak zijn geweest.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:37 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dus alle speculatie wordt voortaan doorverwezen naar BNW?
Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaanquote:
Even bold dan maarquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken
En dat is? ( moest ff eten en die dingen )quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:27 schreef Darklight het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de foto's nog
[ afbeelding ]
Er is al een tweede persoon opgepakt met een wapen, geen idee of hij bij de schietpartij betrokken was.quote:
volgens vg.no vreest de politie dat er een tweede schutter nog vrij rondlooptquote:
Wellicht de tweede schutter.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
En dat is? ( moest ff eten en die dingen )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |