Hoe normaal is het in Noorwegen om met een wapen rond te lopen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
NRC Liveblog
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)na-het-noorse-drama/
Er zijn nu nog steeds discussies over 9/11, dus dat is ook al verziekt door BNW-ers.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk dit, maar niets van dit alles tijdens 9-11 of de moord op Theo. Uiteraard zal ik me conformeren aan de regels, maar ik ben benieuwd naar de reden.²
Dat zal moeten blijken uit zijn motieven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:18 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, stel dat het een aanslag op de sociaal-democratische partij was, kun je dan nog wel van een terreurdaad spreken? Ja, een groot bloedbad, maar het was redelijk gericht en misschien had hij verder geen doel, dus massamoord in plaats van terreur?
Het zou kunnen, ze hebben het over een dikke kerel met donker haar die een pistool had en een geweer op zn rugquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik geloof nog niet direct dat er een tweede schutter is. Het zou heel goed mogelijk zijn, mind you, maar de jongeren waren heel, heel erg in paniek, en ik weet niet of het betrouwbare info is.
Jagen is een nationale sport.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoe normaal is het in Noorwegen om met een wapen rond te lopen?
Helemaal aangezien de PM daar aanwezig zou zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je doelloos specifiek een aanslag pleegt op de sociaal democratische partij. Zodra er sprake is van een politiek motief, kan je spreken van terrorisme me dunkt.
Dat bedoel ik ook met voortschrijdend inzicht. Op enig moment gaat de reeks een bepaalde kant op en dat willen we voorkomen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:19 schreef LB06 het volgende:
[..]
En het gebrek aan causaliteit tussen moslimextremisten en deze aanslagen? In laten we zeggen deeltje 1 t/m 10? Dat was geen probleem. Het spijt me, maar ik zie de logica nog steeds niet.
Hey, een dikkige man met donker haar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
foto van 2e verdachte.
Hij lijkt wel precies op de beschrijving van de ooggetuigen in ieder geval. Even afwachten natuurlijk voordat hier conclusies uit getrokken kunnen worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
foto van 2e verdachte.
OPEN DAN!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, ik vind ook eigenlijk dat het in NWS thuishoort.
Vind ik niet. Volkert van der Graaff een terrorist? Nee, een moordenaar, absoluut, maar geen terrorist. Oswald is geen terrorist. Dat waren mensen die één persoon vermoordden, uit politieke overweging, maar het kan net zo goed een grote groep betreffen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je doelloos specifiek een aanslag pleegt op de sociaal democratische partij. Zodra er sprake is van een politiek motief, kan je spreken van terrorisme me dunkt.
Ja maar aan die beschrijving voldoen weet ik veel hoeveel mannenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef lindquist het volgende:
[..]
Hij lijkt wel precies op de beschrijving van de ooggetuigen in ieder geval.
Ehm. Ok.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
Stel je voor je verstopt je in de wc, maar het is geen traditionele wc, maar een wc met een poepkamer onder, en een gat in de vloer naar de poepkamer. Je beslist om in de poepkamer te springen, en daar te verstoppen. Na afloop van het incident denkt denkt iedereen dat je in het water verdronken bent, en niemand komt je redden, en je gaat daar langzaam dood.
And your point is?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
Stel je voor je verstopt je in de wc, maar het is geen traditionele wc, maar een wc met een poepkamer onder, en een gat in de vloer naar de poepkamer. Je beslist om in de poepkamer te springen, en daar te verstoppen. Na afloop van het incident denkt denkt iedereen dat je in het water verdronken bent, en niemand komt je redden, en je gaat daar langzaam dood.
Onzin... nitraat kun je zelf maken van bosafval.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zou je alleen kunstmest mogen overhandigen bij een goedkeuring door de overheid nadat ze gaan controleren wat voor dingen je ermee gaat doen? Dat wil je toch niet? Ik kan nu ook naar 26 tuincentra rijden en een zooi kunstmest ophalen, je bent toch niet serieus voorstander van het dan moeten overleggen van id-bewijzen en VOG's?
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:18 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, stel dat het een aanslag op de sociaal-democratische partij was, kun je dan nog wel van een terreurdaad spreken? Ja, een groot bloedbad, maar het was redelijk gericht en misschien had hij verder geen doel, dus massamoord in plaats van terreur?
Klopt ja, gelijk conclusies trekken is dan ook niet zo handig.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:22 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ja maar aan die beschrijving voldoen weet ik veel hoeveel mannen
Dat vind ik dus ook een terrorist omdat hij er indirect mee aangeeft dat iedereen met zulke ideeën gedood mag worden als het aan hem ligt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vind ik niet. Volkert van der Graaff een terrorist? Nee, een moordenaar, absoluut, maar geen terrorist. Oswald is geen terrorist. Dat waren mensen die één persoon vermoordden, uit politieke overweging, maar het kan net zo goed een grote groep betreffen.
In Zwitserland lopen ze met kanonnen over straat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoe normaal is het in Noorwegen om met een wapen rond te lopen?
Nou ja, daarom. Mensen zeggen nu dat hij geen kunstmest had mogen kopen omdat hij een biologische boer is en dat men dat had moeten weten. Hoe zeggen ze er dan weer neit bij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Onzin... nitraat kun je zelf maken van bosafval.
Louis Helm was here.
Wat is een poepkamer?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
Offtopic: doet me denken aan een scene uit Schindler's Listquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
Volgens mij is Volkert volgens de officiele definitie wel degelijk een terrorist. Daarbij maakt de hoeveelheid gedode mensen niet uit. Wel de impact op de samenleving.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vind ik niet. Volkert van der Graaff een terrorist? Nee, een moordenaar, absoluut, maar geen terrorist. Oswald is geen terrorist. Dat waren mensen die één persoon vermoordden, uit politieke overweging, maar het kan net zo goed een grote groep betreffen.
Wie neemt er nou een mes mee naar een politieke bijeenkomstquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:24 schreef AlfredJodocus het volgende:
Update 13:20: De man die zojuist gearresteerd werd, zou hebben verklaard dat hij lid is van de jeugdafdeling van de partij en een mes bij zich droeg omdat hij “zich niet veilig voelde”. (NRK)
Ja, dat is de huidige definitie, lijkt mij. Ik ben het niet eens met die definitie. Het moet opzettelijk een angstige reactie veroorzaken op anderen, om ze daarmee te bewegen tot het een of ander. Dat is terreur. Als iemand boos is op een groep mensen, maar verder geen boodschap uit wil dragen, en hij vermoordt veel mensen, dan zie ik dat als massamoord.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel.
Vind het niet zo snugger mensen daar op attent te makenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Onzin... nitraat kun je zelf maken van bosafval.
Louis Helm was here.
die politieke bijeenkomst was op dat eiland, hij liep hiermee bij sundvollenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:25 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wie neemt er nou een mes mee naar een politieke bijeenkomst
Zegt alsnog niks natuurlijk. En ik kan mee voorstellen dat ze daar nu rete voorzichtig zijn met alles en dat je dan nogal makkelijk kunt worden opgepakt wanneer je een wapen draagt op de verkeerde plek.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:25 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
zijn foto's worden nu allemaal afgeschermd op (bijna) iedere noorse nieuwssite
Alsof het zo moeilijk te vinden is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind het niet zo snugger mensen daar op attent te maken
Gelukkig hebben we de foto's nogquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:25 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
zijn foto's worden nu allemaal afgeschermd op (bijna) iedere noorse nieuwssite
Alsof iemand voor bomtips dit topic gaat checken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelukkig geeft hij er geen beschrijving bij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mogelijk nog niet laten sluizen naar de media door de autoriteiten?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:27 schreef Gulo het volgende:
Ik vind het overigens vreemd dat de dader zijn motieven niet duidelijk kenbaar maakt (tot nu toe).
Ik bedoel, dit doet je toch ook om aandacht ergens voor te vragen lijkt mij.
Als je je dan toch laat pakken maak je je motieven toch ook kenbaar?
Bij het WAT?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef behemoth449 het volgende:
[..]
die politieke bijeenkomst was op dat eiland, hij liep hiermee bij sundvollen
Misschien heeft ie dat gedaan maar is het nog niet bekend gemaakt, you dont know. Kan me voorstellen dat de politie eerst vanalles wil weten voordat ze wat naar buiten brengen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:27 schreef Gulo het volgende:
Ik vind het overigens vreemd dat de dader zijn motieven niet duidelijk kenbaar maakt (tot nu toe).
Ik bedoel, dit doet je toch ook om aandacht ergens voor te vragen lijkt mij.
Als je je dan toch laat pakken maak je je motieven toch ook kenbaar?
mijn gedachte jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hey, een dikkige man met donker haar.
Als je kwaad wilt is kwaad doen niet zo moeilijk. Lekker boeiend.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus is per jouw definitie Volkert een terrorist.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat is de huidige definitie, lijkt mij. Ik ben het niet eens met die definitie. Het moet opzettelijk een angstige reactie veroorzaken op anderen, om ze daarmee te bewegen tot het een of ander. Dat is terreur. Als iemand boos is op een groep mensen, maar verder geen boodschap uit wil dragen, en hij vermoordt veel mensen, dan zie ik dat als massamoord.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:15 schreef MaLo het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-man-bij-hotel.html
quote:Een politiewoordvoerder stelde dat uit informatie op internet de indruk is ontstaan dat de verdachte een christelijke fundamentalist is. Eerder werd de man een rechtsextremist genoemd.
welke jeugdafdeling?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:24 schreef AlfredJodocus het volgende:
Update 13:20: De man die zojuist gearresteerd werd, zou hebben verklaard dat hij lid is van de jeugdafdeling van de partij en een mes bij zich droeg omdat hij “zich niet veilig voelde”. (NRK)
Politiek/religie/internet same shit. Het laatste is een freeway.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als hij als doel had om hiermee anderen angst aan te jagen, ja. Als hij slechts Pim Fortuyn een gevaar vond en daar iets tegen wilde doen, dan niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus is per jouw definitie Volkert een terrorist.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hey, een dikkige man met donker haar.
Sundvollen is een stadje, vlakbij Utoya. Van wat ik begreep is de PM daar in een hotel waar mensen worden opgevangenquote:
Buskerud is de naam van de provinciequote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:29 schreef behemoth449 het volgende:
[..]
sundvollen is een hotel bij buskerud
Aha, thanksquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Sundvollen is een stadje, vlakbij Utoya. Van wat ik begreep is de PM daar in een hotel waar mensen worden opgevangen
Zijn doel was om mensen met rechtse ideeën monddood te maken. Pim Fortuyn was de belichaming van het rechtse geluid in die tijd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als hij als doel had om hiermee anderen angst aan te jagen, ja. Als hij slechts Pim Fortuyn een gevaar vond en daar iets tegen wilde doen, dan niet.
Van de partij wellicht wier jeugdafdeling daar op het eiland samenkwam???quote:
sorry ik maakte een foutje door het hotel sundvollen te noemen :x, het was het sundvolden hotel, waar hij liep met een mesquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Sundvollen is een stadje, vlakbij Utoya. Van wat ik begreep is de PM daar in een hotel waar mensen worden opgevangen
Normaal gesproken maakt de politie al meteen melding als er vermoedens bestaan dat er een 2de schutter vrij rondloopt om zo de bevolking te waarschuwen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:54 schreef yvonne het volgende:
Ze blijven ook op BBC bezig over een tweede schutter, deze was niet 'verkleed' en kan dus zeer wel gewoon van het eiland zijn gehaald als zgn slachtoffer.
Bij het Sundvollenquote:
---> BNWquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat zou kunnen inderdaad.
Een veel gelezen theorie op internet is in ieder geval dat hij gedreven is door zijn christen-fundamentalistische en zionistische houding.
Die partij die het slachtoffer is zou zich aan het beraden zijn op stappen tegen Israël.
Lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Nou, dat is absoluut niet duidelijk. Heeft hij dat gesteld? Het is duidelijk dat hij Pim Fortuyn een gevaar vond en dus Pim Fortuyn heeft gedood. Moord. Geen terrorisme.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zijn doel was om mensen met rechtse ideeën monddood te maken. Pim Fortuyn was de belichaming van het rechtse geluid in die tijd.
Tuurlijk is dat een terreurdaad. Een politieke stroming proberen uit te moorden voldoet daar toch wel aan lijkt mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:18 schreef Monidique het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee sukkel. Ik zeg niet dat het zo is, het is een van de mogelijkheden. Dat is dus gewoon speculatie. Je weet wel, net zoals dit hele topic omdat er nog weinig concrete informatie naar buiten gekomen is.
En dus is het ook niet zinvol om daar iets over te roepen. Wat dan wel weer uitstekend kan in BNWquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee sukkel. Ik zeg niet dat het zo is, het is een van de mogelijkheden. Dat is dus gewoon speculatie. Je weet wel, net zoals dit hele topic omdat er nog weinig concrete informatie naar buiten gekomen is.
Zo 'tuurlijk' vind ík dat niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat een terreurdaad. Een politieke stroming proberen uit te moorden voldoet daar toch wel aan lijkt mij.
Ok, chef.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dus is het ook niet zinvol om daar iets over te roepen. Wat dan wel weer uitstekend kan in BNW
quote:
Verschrikkelijk, wat een horror.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:35 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
foto van de kinderen die voor hun leven zwemmen
Geschoktquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:35 schreef behemoth449 het volgende:
[ afbeelding ]
foto van de kinderen die voor hun leven zwemmen
Niet happen hè, braafquote:
Het vastgelopen plaatje wat we al jaren op internet lezen en ook van de PVV horen. Compleet ongefundeerd maar bepaalde gekken dus wel aan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:33 schreef kLowJow het volgende:
Hij lijkt zeker erg geïnteresseerd in politiek. Het had zo maar een POL-er kunnen zijn als je zijn posts op andere fora/websites eens doorleest. Hier vind je een hele (vertaalde) lijst van posts vanaf: "This is a complete list of comments Anders Behring Breivik has left at Document.no. "
Dus alle speculatie wordt voortaan doorverwezen naar BNW?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dus is het ook niet zinvol om daar iets over te roepen. Wat dan wel weer uitstekend kan in BNW
Ja mevrouw.quote:
Dat blijkt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:37 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dus alle speculatie wordt voortaan doorverwezen naar BNW?
Je loopt zelf ook aardig vast.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:37 schreef AlfredJodocus het volgende:
[..]
Het vastgelopen plaatje wat we al jaren op internet lezen en ook van de PVV horen. Compleet ongefundeerd maar bepaalde gekken dus wel aan.
Ach vandaag mag ik vind ik. Ik ben diep geschokt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je loopt zelf ook aardig vast.Volgens mij is dit al je tweede identieke quote.
In dit topic willen we het vooral hebben over de aanslag he. Straks komen ze nog aanzetten dat aliens de oorzaak zijn geweest.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:37 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dus alle speculatie wordt voortaan doorverwezen naar BNW?
Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaanquote:
Even bold dan maarquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken
En dat is? ( moest ff eten en die dingen )quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:27 schreef Darklight het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de foto's nog
[ afbeelding ]
Er is al een tweede persoon opgepakt met een wapen, geen idee of hij bij de schietpartij betrokken was.quote:
volgens vg.no vreest de politie dat er een tweede schutter nog vrij rondlooptquote:
Wellicht de tweede schutter.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
En dat is? ( moest ff eten en die dingen )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |