Juist gezien de lokatie van dit drama wel. Het eiland is klein en je kan geen kant op. In het water ben je nog zichtbaarder dan op het eilandquote:
Ik begrijp het wel. Die giftig-rechts atmosfeer is namelijk wél ergens door veroorzaakt... Neemt niet weg dat het wel heel creepy is dat we nu ook al uit die hoek dit soort ellende moeten verwachten...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal. Talloze topics gaan over hoe dit waarschijnlijk een islamitische aanslag is, en wat mij betreft terecht, dat is helemaal geen gek idee, maar als het dan een met de PVV sympathiserende rechts-conservatief (eventueel christelijk) blijkt te zijn, dan mag opeens niet meer worden gesproken over de giftige rechtse atmosfeer die door Europa waait, wat misschien hier mee te maken heeft, zoals het misschien ook een islamitische terreurdaad was. Ik vind het hypocriet ergens en ik snap het niet.
Een kwal kan ook sympathiek en aantrekkelijk ogen. Maar dat baardje veranderd heel veel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Een kwal? Ik vind hem juist best symphatiek en aantrekkelijk ogen.
Echt helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal. Talloze topics gaan over hoe dit waarschijnlijk een islamitische aanslag is, en wat mij betreft terecht, dat is helemaal geen gek idee, maar als het dan een met de PVV sympathiserende rechts-conservatief (eventueel christelijk) blijkt te zijn, dan mag opeens niet meer worden gesproken over de giftige rechtse atmosfeer die door Europa waait, wat misschien hier mee te maken heeft, zoals het misschien ook een islamitische terreurdaad was. Ik vind het hypocriet ergens en ik snap het niet.
Waar is het door veroorzaakt dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel. Die giftig-rechts atmosfeer is namelijk wél ergens door veroorzaakt... Neemt niet weg dat het wel heel creepy is dat we nu ook al uit die hoek dit soort ellende moeten verwachten...
Checkquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef jack4ya het volgende:
Zet de waarschuwing ipv onderin de OP bovenaan de OP in rood.
Ik ben het politieke gewauwel even beu.
Mag dat nog een dagje wachten?
Mag dat?
Mogen we eerst even beseffen, bekomen en sommigen zelfs rouwen?
Deze keer eens nietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
QFT.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij gebruikte meerdere kogels per slachtoffer, om zeker te zijn dat ze dood waren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Een patroonhouder met 30 patronen weegt zo'n 500 gram.
Rugzak?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een halve kilo, relatief zwaar in meervoud, en hij had meerdere wapens. Waar moet ie dat gelaten hebben?
Gaat om de link met PVV. Als je de sfeer verrot vindt in Europa, praat je daar gewoon lekker over. De dader heeft echter niet gezegd dat Wilders zijn god is en de PVV zijn profeet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is toch gek, want gisteravond ging het topics lang over cartoons en Libië en Mullah Krekkar en dat was allemaal geen probleem. Wat is er dan veranderd? Waarom mogen we wel speculeren over moslims en tekeningen en weet ik veel wat, maar mag dat niet meer zodra het uit het wat rechtser spectrum van de politiek lijkt te komen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen en zodra dat inderdaad het geval blijkt te zijn openen we daar een topic over, maar tot dan willen we de dicussie graag over Oslo laten gaan en niet over iets anders.
Ja in POL, laten we de topics en onderwerpen eens een keer schoon houden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Echt helemaal mee eens.
Er lijkt een duidelijk politiek motief te zijn, waar in alle mediaberichten ook over wordt gesproken. Maar hier mag er niet over gepraat worden? Nu ineens niet?
Waarom mag er wel een discussie over moslimextremisten gevoerd worden als zij de vermoedelijke daders zouden zijn?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deze keer eens niet
Dit topic gaat over Noorwegen
Wilders/PVV discussie houd maar in POL of BNW
Eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is toch gek, want gisteravond ging het topics lang over cartoons en Libië en Mullah Krekkar en dat was allemaal geen probleem. Wat is er dan veranderd? Waarom mogen we wel speculeren over moslims en tekeningen en weet ik veel wat, maar mag dat niet meer zodra het uit het wat rechtser spectrum van de politiek lijkt te komen?
Een complottheorie gaat toch over onbewezen theorieën = speculatie?quote:
Niet doordrammen, niet nu, niet slimquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waarom mag er wel een discussie over moslimextremisten gevoerd worden als zij de vermoedelijke daders zouden zijn?
Correct. Vandaar mijn vraag. Dit mbt een eventueel tweede schutter.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Juist gezien de lokatie van dit drama wel. Het eiland is klein en je kan geen kant op. In het water ben je nog zichtbaarder dan op het eiland
Dit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is toch gek, want gisteravond ging het topics lang over cartoons en Libië en Mullah Krekkar en dat was allemaal geen probleem. Wat is er dan veranderd? Waarom mogen we wel speculeren over moslims en tekeningen en weet ik veel wat, maar mag dat niet meer zodra het uit het wat rechtser spectrum van de politiek lijkt te komen?
Dus hypocriet. Bij reactie nummer vier(!) op de frontpage is het al duidelijk wat men er eerst over dacht. Maar nu er heel veel duidelijk is, mag er niet over gepraat worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deze keer eens niet
Klopt, maar een veel kleiner doel en verder weg, zeker als je op je rug zwemt is alleen je gezicht boven water, en bij de lage hoek ketsen kogels veelal af op het oppervlak, net als steentjes. Zeer verstandig dus het water in te gaan en een eind weg te zwemmen. Probleem is dan dat je wel moet kunnen zwemmen en eventueel onderkoeling.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Juist gezien de lokatie van dit drama wel. Het eiland is klein en je kan geen kant op. In het water ben je nog zichtbaarder dan op het eiland
Ja, nog steeds helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
"In dat geval is de aanslag het enig juiste antwoord op een totalitaire linkse staat waar rechtse mensen monddood worden gemaakt."quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit soort reacties ook:
http://www.forum-voor-de-(...)=146539&postcount=17
Er wonen echt angstaanjagend zieke geesten in NL.
Mee eens. Heb ik zelf ook geroepen net.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies, dan heb je het niet begrepen en doe je hetzelfde als waar je de moslims van beticht. Wat een kneuzen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit soort reacties ook:
Mijngod.. zolang het maar bij denken blijft is 't nog wel okee. Hier ga je toch van je in je broek schijtenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit soort reacties ook:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat baart me dus wel degelijk zorgen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit soort reacties ook:
Hypocriet beleid. Mensen verwijzen naar BNW is daarom ook erg wrang...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:00 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waarom mag er wel een discussie over moslimextremisten gevoerd worden als zij de vermoedelijke daders zouden zijn?
Waarom?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deze keer eens niet
Precies. Ik was me ook kapot aan het ergeren toen er speculaties waren over extreem-rechts en Wilders er meteen bij de haren werd bijgesleept, maar het lijkt me dat inmiddels wel is gesubstantieerd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Voor je het weet wordt dat baardje een stel kwallententakels.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:58 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Een kwal kan ook sympathiek en aantrekkelijk ogen. Maar dat baardje veranderd heel veel.
En het was ook nog wel een eindje zwemmen met de nodige stromingen als ik de filmpjes wat bekeken heb. Schijnen ook nog wel wat jongeren verdronken te zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, maar een veel kleiner doel en verder weg, zeker als je op je rug zwemt is alleen je gezicht boven water, en bij de lage hoek ketsen kogels veelal af op het oppervlak, net als steentjes. Zeer verstandig dus het water in te gaan en een eind weg te zwemmen. Probleem is dan dat je wel moet kunnen zwemmen en eventueel onderkoeling.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja in POL, laten we de topics en onderwerpen eens een keer schoon houden.
Open gerust in POL een topic over de PVV
Wat pas hypocriet is dat je niet door hebt dat je op dezelfde manier denkt als de dader. Je bent zo eenzijdig en je hecht zoveel waarde aan je politieke ideologie je dat je andersdenkenden als gevaarlijke vijdanden ziet. Dat vind ik net zo achterlijk als mensen die dogmatisch vastklampen aan hun geloof en klagen over de ongelovigen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar staat dat het een automatisch wapen is? Een semi-automatisch wapen is ook een optie. Echter met de mogenlijkheid 1 of 3 schoten per salvo te vuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hij gebruikte meerdere kogels per slachtoffer, om zeker te zijn dat ze dood waren.
Daarnaast een automatisch geweer; wat altijd belachelijk veel kogels "verspilt".
Een handlanger zou erg naar zijn:(
Gewoon in een sport of weekendtas/rugzak. Hij is een stevige volwassen man, een bepakking van enkele tientallen kilos is echt niet te veel hoor, dat dragen ze in het leger ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een halve kilo, relatief zwaar in meervoud, en hij had meerdere wapens. Waar moet ie dat gelaten hebben?
Dat mag, maar er wordt door meer mensen aangegeven deze reeks in dit forum zo te houden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:01 schreef skrn het volgende:
[..]
Dus hypocriet. Bij reactie nummer vier(!) op de frontpage is het al duidelijk wat men er eerst over dacht. Maar nu er heel veel duidelijk is, mag er niet over gepraat worden.
Vooralsnog willen we topiczuiverheid behouden zolang er geen causaal verband tussen de PVV sympathisatie van de schutter en zijn handelen is aangetoond. Zodra een en ander verandert mogen jullie los over de achterliggende motieven, maar tot dan willen we de speculatie tot een minimum beperken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:02 schreef LB06 het volgende:
[..]
Precies. Ik was me ook kapot aan het ergeren toen er speculaties waren over extreem-rechts en Wilders er meteen bij de haren werd bijgesleept, maar het lijkt me dat inmiddels wel is gesubstantieerd.
En het is helemaal vreemd dat er wel over moslimextremisten gespeculeerd mocht en mag worden. Er wordt met twee maten gemeten. Graag wil ik van de staff tekst en uitleg.
Maar hij had ook nog een hagelgeweer. Het kan wel met backpacks oid. Alleen ik ziequote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Rugzak?
En dat gewicht voor een patroonhouder is voor een (semi)automatisch geweer. Gevulde patroonhouders voor een pistool zijn veel lichter.
Een geïnterviewd slachtoffer zei dat hij een automatisch wapen had maar steeds enkele schoten afvuurde. Dus niet in het wilde weg zeg maar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waar staat dat het een automatisch wapen is? Een semi-automatisch wapen is ook een optie. Echter met de mogenlijkheid 1 of 3 schoten per salvo te vuren.
Minder betrouwbaar wellicht, maar ik vermoed niet opzettelijk. Herinneringen kunnen makkelijk vertroebelen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:01 schreef Re het volgende:
ik geloof weinig van een tweede schutter, zulk soort verhalen duiken ineens op uit minder betrouwbare ooggetuigverslagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |