abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:07:10 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98848915

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

Interview MP3: http://www.oneradionetwork2.com/mp3/money/economy/12.02.10_wagner_bruce_bitcoin.mp3

Alternatief MP3: http://goo.gl/eB6Sd

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Het volgende fimpje legt het nog een keer uit:

Hoe start ik met bitcoin?

Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client:

http://www.bitcoin.org/

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk. Je kan gratis bitcoins verkrijgen door je bitcoin adres in te vullen op de pagina:

https://freebitcoins.appspot.com/

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Bitcoins kopen en verkopen.

Bitcoins zijn te koop en te verkopen in euros bij http://www.bitcoinexchange.com.
Bitcoins zijn te verhandelen voor Liberty Reserver USD op Mt Gox - Bitcoin Exchange.
Ik heb mij laten vertellen dat Liberty Reserve USDs weer naar euroland kunnen worden overgemaakt via een derde partij zoals ECARDONE: official Exchange: Liberty reserve, cgold. Buy: liberty reserve, LR, CG.
Paypal wordt niet meer ondersteund door de niet-besloten bitcoin exchanges omdat Paypal betalingen teruggedraaid kunnen worden. Daarentegen zijn Liberty Reserve betalingen onomkeerbaar, net als bitcoin betalingen.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar:

De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slash dot effect:

http://news.slashdot.org/(...)-Releases-Version-03

Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie:

http://bitcoincharts.com/charts/

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum:

http://www.bitcoin.org/smf/

Bitcoin in meer detail

Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki:

http://www.bitcoin.org/wiki/doku.php

Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie:

http://www.bitcoinblogger.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel:

http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar
pi_98860586
Druk hier :P

M'n 500 Dollar van MtGox stonden vandaag al op de rekening :)
Vorige keer duurde het 11 dagen, nu maar 3 :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:06:35 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98862990
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:59 schreef MaGNeT het volgende:
Druk hier :P

M'n 500 Dollar van MtGox stonden vandaag al op de rekening :)
Vorige keer duurde het 11 dagen, nu maar 3 :)
3 dagen is nog lang, voor 'state of the art in geld'
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:21:55 #4
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98863568
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De dollar/euro is niet state of the art geld 8-)
pi_98863575
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat heeft meer met de Europese banken te maken die onze "stat of the art" Euro nog steeds dagen vasthouden, terwijl het er in 5 minuten zou moeten kunnen zijn.

Van MtGox naar Bitcoin zie ik het er wel binnen 1 minuut bijstaan, waarna het verifiëren door het netwerk soms nog wel even kan duren. Maar dan weet je dat het onderweg is en dat niemand er rente van aan het trekken is.
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:25:20 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98863729
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat heeft meer met de Europese banken te maken die onze "stat of the art" Euro nog steeds dagen vasthouden, terwijl het er in 5 minuten zou moeten kunnen zijn.

Van MtGox naar Bitcoin zie ik het er wel binnen 1 minuut bijstaan, waarna het verifiëren door het netwerk soms nog wel even kan duren. Maar dan weet je dat het onderweg is en dat niemand er rente van aan het trekken is.
het komt ook door jou omdat je een lamborghini koopt en er vervolgens met lekke banden bergop mee gaat rijden ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:14:24 #7
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98865818
Tja
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:17:37 #8
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98865931
Goede topic titel trouwens :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:20:29 #9
136730 PiRANiA
pi_98868290
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:17 schreef Mender het volgende:
Goede topic titel trouwens :)

We hebben TT's voor de komende 3 topics ;).
pi_98868330
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:20 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

We hebben TT's voor de komende 3 topics ;).
:P
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:13:52 #11
335452 cricket
cricket from space
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:41:22 #12
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98873477

Dit filmpje gaat niet over bitcoins. Maar het is wel grappig om te zien dat dit eigenlijk de toekomst voor bitcoins laat zien. :) Alles wat je in het filmje ziet kan namelijk ook op bitcoins toegepast worden.

Leuk toekomst beeld :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mender op 30-06-2011 17:48:37 ]
pi_98885766
Hoe storten jullie op je Mt Gox account?

European Bank Transfer?
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:46:52 #14
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_98886209
Ik heb me eens (een beetje) verdiept, maar als ik het goed begrijp is de tijd dat je met een middelmatige PC bitcoins kunt minen wel voorbij?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_98886297
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik heb me eens (een beetje) verdiept, maar als ik het goed begrijp is de tijd dat je met een middelmatige PC bitcoins kunt minen wel voorbij?
Ja, helaas :'(
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:29:30 #16
136730 PiRANiA
pi_98888804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:39 schreef robin007bond het volgende:
Hoe storten jullie op je Mt Gox account?

European Bank Transfer?
SEPA ja
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:29:44 #17
136730 PiRANiA
pi_98888817
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Al bijna een half jaar :+.
pi_98891930
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:29 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

SEPA ja
Hehe nice :)
pi_98901134
In het weekend is de bitcoin altijd weer leuk om te volgen...dan gebeurt er tenminste iets....zoals pirania al voorspelde begint hij nu weer te zakken...op naar de $12 en dan maandag weer richting de $20 svp :+

Ben ik nou gek of is Fok! nu met nieuw lettertype? Ziet er wel goed uit iig!
pi_98901333
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 1 juli 2011 11:19
You is trollin' right?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:19:26 #21
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_98903546
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, helaas :'(
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:29 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Al bijna een half jaar :+.
Ik was er al bang voor. :P
Dan maar even af-en toe volgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:19 schreef nlpronk het volgende:
Een beetje gek ben je wel, in dat geval. _O-
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_98905417
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:25 schreef vincm het volgende:

[..]

You is trollin' right?
Nou nee eigenlijk niet hehe! Ik heb mij aangemeld op fok! voor dit topic, zit hier dus ook pas 2 weken maar het valt me op dat ik ineens een ander lettertype heb. Vroeg me af of ik dat zelf ergens heb ingesteld oid...nogmaals...is allemaal nieuw voor mij hier :P
pi_98907802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:18 schreef nlpronk het volgende:

[..]

Nou nee eigenlijk niet hehe! Ik heb mij aangemeld op fok! voor dit topic, zit hier dus ook pas 2 weken maar het valt me op dat ik ineens een ander lettertype heb. Vroeg me af of ik dat zelf ergens heb ingesteld oid...nogmaals...is allemaal nieuw voor mij hier :P
Vandaag is Comic Sans dag :')
http://www.comicsansdag.nl/
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_98908320
Ok, totaal gemist. Thanx :D
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:23:16 #25
136730 PiRANiA
pi_98918795
Een oplossing voor de FOK!adproblemen:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=9042.0

We are launching bitp.it today, a revolutionary 100% Javascript based bitcoin miner that you can easily embed right into your own website. Visitor to your website will run this Javascript seamlessly in the background computing hashs for you, and if a share is found you (the website owner) will receive credit.

:D
pi_98919282
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vrijdag is het koopmoment, maandag-woensdag verkoopmoment...
pi_98919746
Ik wil wat geld storten op mijn MTGox rekening.

Hoeveel euro raden jullie aan om mee te beginnen?
pi_98919909
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:51 schreef robin007bond het volgende:
Ik wil wat geld storten op mijn MTGox rekening.

Hoeveel euro raden jullie aan om mee te beginnen?
Niet meer dan wat je kwijt wil raken.

Heb je een paar miljoen te besteden dan kan 50.000 Euro speelgoed zijn om wat mee te prutsen.
Heb je 1000 Euro te besteden dan kan 200 Euro al een flink risico zijn.

Mocht je Bitcoins goedkoop kopen en de koers blijft zakken, raak dan niet in paniek maar wacht enkele dagen... Geduld is belangrijk!

Mocht je dat niet kunnen, dan kan je beter niet met aandelen/Bitcoins beginnen :P
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:57:54 #29
136730 PiRANiA
pi_98920001
quote:
Chrome13-canary: ~15.2k/s
FF4: ~6.4k/s
Safari5: ~6.2k/s
IE9: ~1.6k/s
Die JS miner...

Als je veel bezoekers op je site hebt... :P.
pi_98920040
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:57 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Die JS miner...

Zo te zien mogen ze nog wel wat optimaliseren aan de code :P
pi_98920080
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:57 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Die JS miner...

Wel een tof idee op zich! :Y
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:00:38 #32
136730 PiRANiA
pi_98920102
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:00 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Wel een tof idee op zich! :Y
Geen ads meer, je PC wordt belast voor het bezoeken voor een site :P.
pi_98920134
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:00 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Geen ads meer, je PC wordt belast voor het bezoeken voor een site :P.
En de meeste mensen zullen het niet eens doorhebben!
pi_98922018
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:01 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

En de meeste mensen zullen het niet eens doorhebben!
Zaak is wel om ze zo lang mogelijk op je site te houden.
Fok! forum zou er goede zaken mee doen...

Het zou wat mij betreft wel een optie moeten zijn, zodat je als bezoeker kan minen óf reclame krijgen.
Op m'n netbook zou het namelijk huilen zijn als m'n CPU het nog zwaarder kreeg... Ach, het is al huilen...
  zaterdag 2 juli 2011 @ 11:19:37 #35
136730 PiRANiA
pi_98942704
quote:
MtGox Live Bitcoin Trader - Android / iOS [Open Source]
MtGox Live Bitcoin Trader is an open source application which helps you buy, sell, trade, send and withdraw bitcoins on the MtGox Bitcoin Exchange. Now you can trade 24/7 in real time from the convenience of your mobile phone, whether it is an Android or an iPhone! Now you can pay for anything with our voucher and QR code feature.

Bitcoin Trader by MtGox Live provides a simplified interface packed with the following details:

EDIT: NOW INCLUDES VOUCHER AND QR SUPPORT! GO PAY WITH BITCOINS AT YOUR FAVORITE MERCHANT!
http://forum.mtgoxlive.co(...)p=6&viewfull=1#post6
pi_98943902
quote:
Kijk! Dat soort tooltjes bedoelen we :)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:10:30 #37
136730 PiRANiA
pi_98943960
Van het forum:

I've created a real tangible physical bitcoin.
Ok, so it has no real bitcoin value, but it's a cool novelty coin.

It's a high quality 18k gold plated brass coin, measuring 1.5" in diameter.

Each coin has a unique code on the back that allows you to track where the coin has been using our website.

Best of all... you can buy them with bitcoins! The price is very reasonable.
I'd appreciate some constructive feedback on the coin, website, and service.

http://coinedbits.com/

forumlink: http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=24983.0
pi_98944617
Ik heb liever dat ik een fractie van een bitcoin betaal per bezoek, dan dat mijn computer belast wordt.
pi_98944714
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:10 schreef PiRANiA het volgende:
Van het forum:
[ afbeelding ]

Each coin has a unique code on the back that allows you to track where the coin has been using our website.

Tof.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_99002686
Ben benieuwd wat de koers gaat doen komende week.
Staat nu op 15,50 Dollar, mooi moment om te kopen :)
  maandag 4 juli 2011 @ 10:35:21 #41
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99013647
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:49 schreef MaGNeT het volgende:
Ben benieuwd wat de koers gaat doen komende week.
Staat nu op 15,50 Dollar, mooi moment om te kopen :)
hoop stijgen naar +/- 20 dollar, dan verkoop ik mijn 3 bitcoins
als die dan weer zakt naar 15 dollar koop ik er weer.
  maandag 4 juli 2011 @ 15:58:17 #42
136730 PiRANiA
  maandag 4 juli 2011 @ 16:09:47 #43
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99025038
de prijs is wel redelijk stabiel moet ik zeggen
  maandag 4 juli 2011 @ 16:12:52 #44
136730 PiRANiA
pi_99025153
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:09 schreef lipjes het volgende:
de prijs is wel redelijk stabiel moet ik zeggen
Zeker ^O^ *O*.
  maandag 4 juli 2011 @ 16:14:02 #45
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99025204
heb wel voor de grap even 1 sell order op 25 dollar en 1 buy order op 0.01dollar gezet
je kennie weten :P
  maandag 4 juli 2011 @ 16:47:03 #46
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99026502
hij zakt nu trouwens wel redelijk
  maandag 4 juli 2011 @ 17:14:44 #47
348255 FRK1337
Wo wen dao chuanwei
pi_99027689
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:47 schreef lipjes het volgende:
Waarschijnlijk te danken aan dit verlate paniekzaak nieuwsbericht van Tweakers ,wat waarschijnlijk dan weer overgenomen is door andere internationale tech sites:
http://tweakers.net/nieuw(...)de-tot-prijsval.html

Kom op zeg. De press release staat al sinds 30 June op MtGox en nu pas komen ze bij Tweakers aankakken met het nieuwsbericht. Zijn zo sloom daar de laatste tijd.
pi_99045096
Crash! Sell sell sell!!!!
  maandag 4 juli 2011 @ 23:18:02 #49
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_99045495
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:47 schreef lipjes het volgende:
Iemand had een paar duizend BTC op de markt gegooid volgens iemand op IRC.

Overigens, het stomste wat je kunt doen bij iets als Bitcoin is al je BTC gaan verkopen zodra de prijs zakt.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_99046106
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:10 schreef PiRANiA het volgende:
Van het forum:
[ afbeelding ]

Die van mij is shipped en komt ongv. de 23ste aan.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_99046569
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:28 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Die van mij is shipped en komt ongv. de 23ste aan.
Vet :D

Zodra de koers weer wat hoger staat bestel ik er ook 2 :)
  maandag 4 juli 2011 @ 23:39:49 #52
136730 PiRANiA
pi_99047311
quote:
4s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:39 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
:)

Ik hoop dat hij een weekje of 2 rond de 10 Dollar blijft hangen.
pi_99053657
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vet :D

Zodra de koers weer wat hoger staat bestel ik er ook 2 :)
Dat moet je snel doen aangezien de prijs van de coins omhoog gaan.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:15:44 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99053671
FOK! is kei traag zowel thuis als op mijn werk; draait dat mine scriptje al ofzo :P.
Een gedicht over Maanvis
pi_99053728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:15 schreef Maanvis het volgende:
FOK! is kei traag zowel thuis als op mijn werk; draait dat mine scriptje al ofzo :P.
Ik las dat het project stop gezet is, overigens denk ik dat het vrij slecht werkt en niet reeel is voor commercieele doeleinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:22:16 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99053744
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik las dat het project stop gezet is, overigens denk ik dat het vrij slecht werkt en niet reeel is voor commercieele doeleinden.
ja dat was hun conclusie ook al lees ik nu. toch stom dat de bitcoin community op FOK! danny blij heeft gemaakt met een dooie mus.
Een gedicht over Maanvis
pi_99069511
Ik denk dat de bitcoin een beetje dood aan het gaan is. Hoe is de activiteit op internationale fora, geloof dat sommigen van hier daar wel eens rond hangen? Heb het een tijdje niet gevolgd allemaal maar enige wat ik zie is een constante neergaande trend en ik vraag mij af wat dit gaat doorbreken. De nieuwigheid is er af...komen er nog steeds nieuwe shops bij waar je met BC kan betalen of wordt er alleen nog maar gemined en verkocht?
pi_99069579
Me buurjongen heeft nu GUI miner staan en dan de deepbit pool.

Hij heeft een ati radeon 6970. Hij maakt nu 350 m/hash/s hoeveel euro maakt die als de pc vanaf nu 20 uur aan staat?
If not now, then when.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:17:57 #60
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99069587
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:15 schreef nlpronk het volgende:
Ik denk dat de bitcoin een beetje dood aan het gaan is. Hoe is de activiteit op internationale fora, geloof dat sommigen van hier daar wel eens rond hangen? Heb het een tijdje niet gevolgd allemaal maar enige wat ik zie is een constante neergaande trend en ik vraag mij af wat dit gaat doorbreken. De nieuwigheid is er af...komen er nog steeds nieuwe shops bij waar je met BC kan betalen of wordt er alleen nog maar gemined en verkocht?
geen idee, maar dit is de huidige lijst:
https://en.bitcoin.it/wiki/Trade

verder tja, de prijzen zijn flink gedaald de laatste tijd
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:18:31 #61
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99069604
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Me buurjongen heeft nu GUI miner staan en dan de deepbit pool.

Hij heeft een ati radeon 6970. Hij maakt nu 350 m/hash/s hoeveel euro maakt die als de pc vanaf nu 20 uur aan staat?
Coins Dollars
per Day ฿0.26 $3.32
per Week ฿1.79 $23.23
per Month ฿7.76 $100.87

http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:20:44 #62
183846 joepie91
pi_99069708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:15 schreef nlpronk het volgende:
De "nieuwigheid"-hype is gewoon over, dat heeft niets te maken met dat bitcoin "doodgaat". Bitcoin op zich is gewoon een technisch goed in elkaar zittend iets, iets dat op de langere termijn gaat werken... het is niet iets als een iPod waar even een hype gecreeerd moet worden om zoveel mogelijk te verkopen en het vervolgens te laten vallen. Mooi dat het hype-gebeuren nu voorbij is, dan kan het tenminste normaal groeien.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:38:11 #63
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99070423
volgens mij kruipt het naar een goed koopmoment aan, helaas heb ik geen cash op mn gox rekening
pi_99074679
Bizar...12,50. De bitcoin is niet voor mij weggelegd. Als hij op $15 staat/komt verkoop ik de boel en 'i'll take my losses as a man'. Heb echt alleen maar fout gespeculeerd ermee...geen gehaast paniek verkoop oid maar gewoon elke keer mis gezeten met mijn verwachting lol. 3x gekocht op een tijdelijke piek en 3x verkocht op een punt waarna hij vervolgens nog 20% zakte ofzo.

Was leuk maar is helaas verkeerd uitgepakt. Ik laat 5 btc staan en die cash ik over 10 jaar uit als ze $100.000 per stuk waard zijn ;)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:42:50 #65
183846 joepie91
pi_99076199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:04 schreef nlpronk het volgende:
Bizar...12,50. De bitcoin is niet voor mij weggelegd. Als hij op $15 staat/komt verkoop ik de boel en 'i'll take my losses as a man'. Heb echt alleen maar fout gespeculeerd ermee...geen gehaast paniek verkoop oid maar gewoon elke keer mis gezeten met mijn verwachting lol. 3x gekocht op een tijdelijke piek en 3x verkocht op een punt waarna hij vervolgens nog 20% zakte ofzo.

Was leuk maar is helaas verkeerd uitgepakt. Ik laat 5 btc staan en die cash ik over 10 jaar uit als ze $100.000 per stuk waard zijn ;)
Je gebruikt Bitcoin alleen maar om te speculeren of wat? Het zijn geen aandelen...

Overigens, het stomste wat je kunt doen met Bitcoin is verkopen als de prijs zakt... heb gewoon geduld.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:46:06 #66
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99076331
Peter schiff over de Bitcoin: bitcoins are like a hot potato...because they are a useless currency (just like dollars and any other fiat currency), but the difference is bitcoins don't even have anyone forcing people to use them. This means there is no assurance (or even evidence) that would suggest bitcoins will be valuable (i.e. people will still want them) in the future.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:49:17 #67
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99076444
Dat doet pijn, Schiffer wordt veel geadoreerd onder dollarhaters.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:58:21 #68
183846 joepie91
pi_99076828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:46 schreef SemperSenseo het volgende:
Peter schiff over de Bitcoin: bitcoins are like a hot potato...because they are a useless currency (just like dollars and any other fiat currency), but the difference is bitcoins don't even have anyone forcing people to use them. This means there is no assurance (or even evidence) that would suggest bitcoins will be valuable (i.e. people will still want them) in the future.

Ja en nee.

Je hebt inderdaad geen keiharde no-matter-what garantie zoals je bij bijvoorbeeld de dollar hebt. Je moet je echter afvragen hoeveel die garantie waard is als de betreffende overheid en/of de valuta moeite zou hebben om het hoofd boven water te houden, zeker als deze (valuta) relatief makkelijk gemanipuleerd kan worden.

Wat bij Bitcoin dienst doet als 'garantie' is dat het systeem 'technically sound' is. Technisch gezien is het een innovatief en betrouwbaar systeem. Een systeem dat bepaalde voordelen biedt in een bepaalde combinatie, die niet door andere systemen geboden kan worden. Je zou kunnen zeggen dat dat in zekere zin garantie staat voor de bruikbaarheid - en dus de waarde - van Bitcoin. Het maakt bij Bitcoin in principe niet uit hoeveel organisaties, personen, en wat dan ook ten onder gaan, het systeem zelf blijft intact en werkend, en zit technisch nog steeds goed in elkaar. Zelfs als 'het internet' ten onder zou gaan, is het in principe mogelijk om kleinere lokale blockchains door gebruik te maken van bijvoorbeeld mesh networks, en de valuta op een kleinere schaal te blijven gebruiken.

Als je aanneemt dat mensen geforceerd moeten worden een systeem te gebruiken om dat systeem te laten slagen, dan heb je inderdaad een probleem met Bitcoin. Het probleem met wat Peter Schiff zegt is dat het niet zo werkt. Bitcoin is een systeem wat daadwerkelijk gewild is, en wat mensen willen gebruiken, zonder dat dat geforceerd hoeft te worden.

Ik verwacht niet direct dat de Bitcoin de dollar gaat vervangen. Dat wil niet zeggen dat het niet naast elkaar kan bestaan, of dat Bitcoin dan maar 'afsterft'.

Een ander probleem met wat hij beweert is dat hij zegt dat iemand moet kunnen garanderen dat je je Bitcoins kunt inwisselen voor iets. Dat gaat simpelweg niet samen met een 100% gedecentraliseerde valuta - er is immers geen centrale organisatie die garant staat voor Bitcoin. De eis dat er een gegarandeerde manier moet zijn voor een 'cashout' is simpelweg een onredelijke eis voor een gedecentraliseerd systeem, en een die niet waargemaakt kan worden. Het is het een of het ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door joepie91 op 05-07-2011 19:04:25 (typo) ]
pi_99088260
De koers van de Bitcoin lijkt te stijgen en dalen met de Google Trends grafiek:

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=26046.40

Dat maakt het verloop van de koers wat voorspelbaarder, als je het per week bekijkt.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:24:44 #70
136730 PiRANiA
pi_99091859
Drop naar $11 geweest vandaag.
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:23:38 #71
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99100854
prijs hangt weer op bijna 15 dollar
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:02:32 #72
136730 PiRANiA
pi_99101730
Jawel *O*

quote:
Bitcoin payments go mobile with Bitcoin for Android

If you have invested in the virtual currency Bitcoin, the chances are that you want to be able to send and receive Bitcoin payments on your smartphone device.

Whilst there are a number of options available to Bitcoin investors, a dedicated Android app that could facilitate the sending and receiving of Bitcoins and support additional Bitcoin features had not been forthcoming – until today.

Bitcoin for Android is a new application which operates as a fully functional Bitcoin wallet. Available on the Android Market, the app supports the scanning of QR codes to initiate transactions, allows users to email invoices from their device to request money and can even process payments without an Internet connection by waiting to send transactions when a connection is restored.
JAHAHAAAAA *O*.
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:07:22 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99101850
Als dat maar veilig is!
Een gedicht over Maanvis
pi_99104035
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:07 schreef Maanvis het volgende:
Als dat maar veilig is!
Als het niet zo is, komen we daar snel genoeg achter.
Het is sowieso niet de bedoeling dat je daar je wallet met 300BTC op zet, eerder enkele BTC om handig onderweg te betalen. Beetje het "chipknip" principe.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:27:56 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99104150
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als het niet zo is, komen we daar snel genoeg achter.
Het is sowieso niet de bedoeling dat je daar je wallet met 300BTC op zet, eerder enkele BTC om handig onderweg te betalen. Beetje het "chipknip" principe.
quote:
De Chipknip is bij het grote publiek geen groot succes geworden. Men veronderstelt dat het systeem in bemande winkels op termijn wordt afgeschaft [1]. Daarbij moet worden opgemerkt dat pinnen inmiddels goedkoper is geworden (winkels vragen meestal geen vergoeding meer voor het pinnen van kleine bedragen). De Chipknip zal in bepaalde niche-markten (bedrijfskantines, snoepautomaten, parkeerautomaten, kaartautomaten) echter wel een bestaansrecht blijven behouden.

Een gedicht over Maanvis
pi_99104661
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

Wat heeft dat met de veiligheid te maken?
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:43:36 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99104698
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de veiligheid te maken?
niets, maar chipknip gaat het niet redden. waarom zou mobiel betalen met je foon dat wel gaan redden als je het op een chipknip manier doet?
Een gedicht over Maanvis
pi_99104811
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

niets, maar chipknip gaat het niet redden. waarom zou mobiel betalen met je foon dat wel gaan redden als je het op een chipknip manier doet?
Chipknip heeft geen meerwaarde t.o.v. pinnen. Het is dezelfde pas, je moet vantevoren zorgen dat er geld op staat en als je 'm verliest is het geld weg.

Bitcoin is een andere valuta. Of het populair gaat worden weet niemand... Maar dat ze het proberen is mooi :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:48:02 #79
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99104843
Waarom zou ik met mijn telefoon willen betalen? En als ik al met mijn telefoon ga betalen, waarom niet gewoon in euro's?

Zo denkt jan modaal er iig over he ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:49:04 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99104878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Chipknip heeft geen meerwaarde t.o.v. pinnen. Het is dezelfde pas, je moet vantevoren zorgen dat er geld op staat en als je 'm verliest is het geld weg.

Bitcoin is een andere valuta. Of het populair gaat worden weet niemand... Maar dat ze het proberen is mooi :)
Als je een systeem maakt dat net zo makkelijk en veilig is als betalen via PIN (dus dat ie het gewoon van je PC thuis afschrijft) dan pas heeft het echt bestaansrecht :).
Een gedicht over Maanvis
pi_99104910
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:48 schreef Whuzz het volgende:
Waarom zou ik met mijn telefoon willen betalen? En als ik al met mijn telefoon ga betalen, waarom niet gewoon in euro's?

Met mobiel betalen is in opkomst, dus dat is niet nieuw.
Als je iets met Bitcoins wil gaan doen zal je dit soort functionaliteit moeten hebben, anders faalt het sowieso.
Of het een succes wordt? Is maar net of je iets in de Bitcoin ziet...
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:50:44 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99104929
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:48 schreef Whuzz het volgende:

bitcoin is niet voor jan modaal, denken de devvers ;).
daarom is linux ook nog niet in ieder huis doorgedrongen. vanwege de devvers die niet aan jan modaal denken.
Een gedicht over Maanvis
pi_99104957
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je een systeem maakt dat net zo makkelijk en veilig is als betalen via PIN (dus dat ie het gewoon van je PC thuis afschrijft) dan pas heeft het echt bestaansrecht :).
De valuta is één ding, hoe je er mee betaalt is een tweede.
Deze app is een stap in de goede richting.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:51:53 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99104970
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Met mobiel betalen is in opkomst, dus dat is niet nieuw.
Als je iets met Bitcoins wil gaan doen zal je dit soort functionaliteit moeten hebben, anders faalt het sowieso.
Of het een succes wordt? Is maar net of je iets in de Bitcoin ziet...
maar 0,01% van de mensheid koopt iets vanwege de idealen die erachter zitten. de rest beoordeelt het gewoon op gebruiksgemak, kwaliteit, functionaliteit en uiterlijk.
Een gedicht over Maanvis
pi_99104996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar 0,01% van de mensheid koopt iets vanwege de idealen die erachter zitten. de rest beoordeelt het gewoon op gebruiksgemak, kwaliteit, functionaliteit en uiterlijk.
Des te meer redenen om daar aan te werken.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:55:42 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99105120
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Des te meer redenen om daar aan te werken.
ik zeg altijd, als je nieuwe technologie voor de massa wilt verkopen dan moet je het eerst aan je moeder/vrouw/vriendin verkopen :).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:57:39 #87
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99105212
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik zeg altijd, als je nieuwe technologie voor de massa wilt verkopen dan moet je het eerst aan je moeder/vrouw/vriendin verkopen :).
Mijn vriendin heeft een simpele non-smartphone samsung. Houd niet van touchscreens enzo, dus helaasch geen android apps voor haar.
Daarnaast vind ze bitcoins enorm stom, nutteloos en voor nerds. :P

Bitcoin heeft nog een laaaange weg te gaan ;)
pi_99107046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft een simpele non-smartphone samsung. Houd niet van touchscreens enzo, dus helaasch geen android apps voor haar.
Daarnaast vind ze bitcoins enorm stom, nutteloos en voor nerds. :P

Bitcoin heeft nog een laaaange weg te gaan ;)
Mijn vriendin heeft Bitcoins.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:53:11 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99107125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

de mijne alleen titcoins.
Een gedicht over Maanvis
pi_99107259
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de mijne alleen titcoins.
Zijn ze zo plat?
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:07:57 #91
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99107608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoe heet je vriendin? R5770? :P

Ach, er zullen vast ook meiden nerd genoeg zijn om het gaaf te vinden, maar mijn vriendin (afgestudeerd accountant, dus ze begrijp het principe echt wel en is daarnaast goed met PC's) vindt het gewoon te onhandig, te omslachtig en te onbetrouwbaar.

Mijn stelling "Over x jaar zijn er hoe dan ook 0 bitcoins" komt eigenlijk van haar af, dat was haar eerste opmerking nadat ze een deel van Satoshi's paper had doorgelezen.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:49:52 #92
183846 joepie91
pi_99109173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hoe heet je vriendin? R5770? :P

Ach, er zullen vast ook meiden nerd genoeg zijn om het gaaf te vinden, maar mijn vriendin (afgestudeerd accountant, dus ze begrijp het principe echt wel en is daarnaast goed met PC's) vindt het gewoon te onhandig, te omslachtig en te onbetrouwbaar.

Mijn stelling "Over x jaar zijn er hoe dan ook 0 bitcoins" komt eigenlijk van haar af, dat was haar eerste opmerking nadat ze een deel van Satoshi's paper had doorgelezen.
?
pi_99110404
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:49 schreef joepie91 het volgende:

[..]

?
Er kunnen maximaal een bepaald aantal coins worden gemaakt, daarna zal er nooit meer een nieuwe bitcoin gegenereerd worden.
Het is mogelijk dat mensen hun wallet kwijtraken.
Hieruit valt dus op te maken dat na X jaar er geen coins meer zullen zijn.

Ik vraag me af waar de transaction fee heengaat als je dat hebt ingesteld.
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:30:38 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99110791
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:20 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Er kunnen maximaal een bepaald aantal coins worden gemaakt, daarna zal er nooit meer een nieuwe bitcoin gegenereerd worden.

En als er nou een virus komt dat 50% van de bitcoins delete? Dan dropped de difficulty natuurlijk gigantisch waardoor je steeds sneller richting de 21 miljoen gaat...
Een gedicht over Maanvis
pi_99111153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En als er nou een virus komt dat 50% van de bitcoins delete? Dan dropped de difficulty natuurlijk gigantisch waardoor je steeds sneller richting de 21 miljoen gaat...
Volgens mij niet. De enige manier om de difficulty te laten zakken is een groot deel van de miners uitschakelen.
Het systeem is zo dat er gemiddeld elke 10 minuten een block gevonden zal worden en het maakt niet uit hoeveel coins er in totaal is.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:03:42 #96
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99112062
quote:

[..]

Naar de miner.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:10:08 #97
183846 joepie91
pi_99112321
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

:?

Nee. De difficulty heeft niets te maken met de hoeveelheid bitcoins die in omloop is. De difficulty heeft te maken met hoeveel mensen er minen en met welke "hashing power", om zo de hoeveelheid bitcoins die in het netwerk geintroduceerd wordt, constant te houden, ongeacht hoeveel mensen er minen en met welke hardware. Dat betekent dus ook dat je niet 'sneller richting de 21 miljoen gaat', omdat de growth rate constant is. Dat is waar de difficulty voor dient.

quote:

[..]

Als iemand een grote hoeveelheid BTC kwijtraakt, zal deze persoon dus zijn BTC ergens anders mee moeten aanvullen. Omdat er een grote hap uit de totale BTC-voorraad weg is, wordt iedere Bitcoin dus meer waard. De Bitcoins worden simpelweg 'herverdeeld'. Dat betekent dat iedere persoon dus steeds minder Bitcoins zou hebben om dezelfde waarde te vertegenwoordigen (over een heeeeeele lange periode), waardoor dus iedere keer dat iemand zijn BTC 'kwijtraakt', hij minder kwijt zal raken dan de vorige persoon die het kwijt was geraakt, ervanuitgaand dat hij dezelfde waarde verliest. Een soort van omgekeerd exponentiele curve (ben even de juiste term kwijt) over het kwijtraken van BTC. Ik heb het niet uitgerekend, maar ik vermoed zomaar dat de volgende paar generaties het kwijtraken van de laatste 0.00000001 BTC niet mee gaan maken :P

Overigens gaat de transaction fee dus inderdaad naar de miner die je transactie verwerkt. Dat is dan ook de 'incentive' voor minen, nadat het genereren van BTC praktisch over is.
pi_99116913
Mooi dat de koers weer wat stijgt!
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:16:58 #99
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99117539
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:10 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Als iemand een grote hoeveelheid BTC kwijtraakt, zal deze persoon dus zijn BTC ergens anders mee moeten aanvullen. Omdat er een grote hap uit de totale BTC-voorraad weg is, wordt iedere Bitcoin dus meer waard. De Bitcoins worden simpelweg 'herverdeeld'. Dat betekent dat iedere persoon dus steeds minder Bitcoins zou hebben om dezelfde waarde te vertegenwoordigen (over een heeeeeele lange periode), waardoor dus iedere keer dat iemand zijn BTC 'kwijtraakt', hij minder kwijt zal raken dan de vorige persoon die het kwijt was geraakt, ervanuitgaand dat hij dezelfde waarde verliest. Een soort van omgekeerd exponentiele curve (ben even de juiste term kwijt) over het kwijtraken van BTC. I
Precies, en het defloitaire karakter van bitcoins wordt daarmee dus nóg verder versterkt hetgeen mijns inziens een garantie is voor een "eeuwig" instabiele bitcoin. De grootcoin bezitters hebben er daarnaast belang bij dat anderen coins kwijtraken. Hoe meer anderen er kwijt rake, hoe meer hun coins "waard" worden.
En hoe dan ook, uiteindelijk eindigt het dus bij 0 coins. Dat kan snel gaan (als een account van MtGox of een 300k+ coinbezitter verloren gaat) of langzaam (mensen die dood gaan, encrypted wallets die niet meer decrypted kunnen worden, gecrashte PC's, vergeten coins, enz enz), maar uiteindelijk wordt het 0. Net zoals alles waarvan een eindige voorraad is en dat verbruikt wordt.
Tevens is het "einde" van bitcoin natuurlijk niet pas bij 0. Stel dat jij de allerlaatste persoon op aarde bent die nog bitcoins heeft... zijn dan enorm véél waard omdat jij de enige bent? Of helemaal niets meer? Hoe ver moet het aantal coins effectief dalen om het principe waardeloos te maken?

Olie is een goede investering voor de korte termijn... maar hoeveel is olie nog waard nadat men massaal is overgestapt op iets anders omdat men besefte dat de olie ooit op zou raken?
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:26:20 #100
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99117907
Ik neem aan dat zodra de Bitcoins op beginnen te raken, er een manier wordt bedacht om nieuwe Bitcoins bij te maken. Zodra er een groot verschil zit tussen het aantal Bitcoins die theoretisch in omloop zouden moeten zijn en het daadwerkelijke aantal, wordt er heus wel ingegrepen. Dat dat kan zonder al teveel gedoe, is nou juist het mooie van een virtuele munt.
pi_99118210
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:26 schreef Tijn het volgende:
Ik neem aan dat zodra de Bitcoins op beginnen te raken, er een manier wordt bedacht om nieuwe Bitcoins bij te maken. Zodra er een groot verschil zit tussen het aantal Bitcoins die theoretisch in omloop zouden moeten zijn en het daadwerkelijke aantal, wordt er heus wel ingegrepen. Dat dat kan zonder al teveel gedoe, is nou juist het mooie van een virtuele munt.
In principe kan er weer met een nieuwe block-chain gestart worden waar de waarde naar overgeheveld wordt.

De Bitcoin kan overigens tot vele posities achter de komma gebruikt worden dus zelfs als er nog 10% over is kan je ze nog voldoende opdelen.
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:37:46 #102
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99120311
quote:
Ik neem aan dat zodra de Bitcoins op beginnen te raken, er een manier wordt bedacht om nieuwe Bitcoins bij te maken. Zodra er een groot verschil zit tussen het aantal Bitcoins die theoretisch in omloop zouden moeten zijn en het daadwerkelijke aantal, wordt er heus wel ingegrepen.
Door wie? Dat betekent dus dat we Satoshi's paper los laten en zelf wat nieuws gaan verzinnen. Alleen... bitcoin is decentraal en ongereguleerd. Wie gaat dat reguleren dan :?
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:38:53 #103
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99120344
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:33 schreef MaGNeT het volgende:

De Bitcoin kan overigens tot vele posities achter de komma gebruikt worden dus zelfs als er nog 10% over is kan je ze nog voldoende opdelen.
En ondertussen worden de bitcoins per hele coin meer waard. Dus je zegt hier dat je never nooit je bitcoins ergens aan moet besteden... want met elke coin die er verloren gaat wordt mijn coin meer waard.
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:39:07 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99120351
quote:
Het idee van Bitcoin is juist dat dat niet kan ;)

Op het moment dat "Satoshi" een aanpassing aan de geldhoeveelheid maakt, is hij gewoon een centrale bank geworden. Een hoop mensen (eigenlijk alle Bitcoinbezitters) zullen dat niet willen omdat het hun bezit verwatert. Een eventuele nieuwe versie die nieuw minen toestaat, zullen zij dus niet installeren. Met als gevolg een splitsing van het netwerk, algemene chaos en alvast een val in de waarde. Als zoiets ook maar wordt overwogen, wordt het een shitstorm met de kracht van 100 MtGoxen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:41:59 #105
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99120451
* Whuzz wacht rustig af tot zijn 5 bitcoins de laatste 5 op aarde zijn. Ik bewaar ze in een superencrypted superverborgen wallet die ik zorgvuldig bewaar en eventueel doorgeef aan mijn kinderen. Met elke bitcoin die verloren gaat worden de mijne meer waard.
Nu maar heel hard hopen dat die lui met 350k coins snel een foutje maken >:)
pi_99121560
Dat minen is toch niet alleen om bitcoins te verdienen, maar ook om het netwerk te controleren en dergelijke. Wat als die 21 miljoen is bereikt en niemand gaat meer minen? Hoe blijft het netwerk dan correct?
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:12:15 #107
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99121631
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:10 schreef FastFox91 het volgende:
Dat minen is toch niet alleen om bitcoins te verdienen, maar ook om het netwerk te controleren en dergelijke. Wat als die 21 miljoen is bereikt en niemand gaat meer minen? Hoe blijft het netwerk dan correct?
Door met elke transactie een fee mee te sturen. Die gaat dan naar de miners. ls je geen fee mee stuurt, dan duurt het een eeuwigheid voor je transactie voltooid is.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:38:28 #108
183846 joepie91
pi_99122526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies, en het defloitaire karakter van bitcoins wordt daarmee dus nóg verder versterkt hetgeen mijns inziens een garantie is voor een "eeuwig" instabiele bitcoin.
Als er een voorspelbare deflatie is, is dat dus geen instabiliteit. Wat inflatie in het verleden deed voor fiat valuta, zal deflate waarschijnlijk doen voor Bitcoin. Niets mis mee.

quote:
De grootcoin bezitters hebben er daarnaast belang bij dat anderen coins kwijtraken. Hoe meer anderen er kwijt rake, hoe meer hun coins "waard" worden.
En waarom zou dat uitmaken?
quote:
En hoe dan ook, uiteindelijk eindigt het dus bij 0 coins. Dat kan snel gaan (als een account van MtGox of een 300k+ coinbezitter verloren gaat) of langzaam (mensen die dood gaan, encrypted wallets die niet meer decrypted kunnen worden, gecrashte PC's, vergeten coins, enz enz), maar uiteindelijk wordt het 0. Net zoals alles waarvan een eindige voorraad is en dat verbruikt wordt.
Dat zal praktisch eeuwig duren. De totale economie wordt gewoon constant vertegenwoordigd door een kleinere totale hoeveelheid coins, dus in absolute getallen worden de verliezen ook steeds kleiner.
Als je als 300k+ bezitter je wallet kwijtraakt, dan heb je toch echt iets fout gedaan - het is namelijk (door het virtuele karakter) prima mogelijk om oneindige versleutelde backups te maken van je wallet - sterker nog, je kunt ze uitprinten en fysiek in een kluis bewaren! Een 'account van Mt. Gox verliezen' is al helemaal niet relevant. Mt. Gox (om maar 1 exchange te noemen) heeft ongetwijfeld meerdere backups van hun wallets. Je 'funds' op Mt. Gox zijn niet veel meer dan cijfertjes in een database die aangeven op welk deel van de gezamenlijke Mt. Gox wallets je recht hebt. Mt. Gox kan dus vrij gemakkelijk actie ondernemen als jij toegang tot je account verliest. De gevolgen van Mt. Gox die een wallet kwijt zou raken zijn zo immens groot (juridisch gezien) dat het zelfs voor Mt. Gox hoogst onwaarschijnlijk is dat ze geen backups hebben.
quote:
Tevens is het "einde" van bitcoin natuurlijk niet pas bij 0. Stel dat jij de allerlaatste persoon op aarde bent die nog bitcoins heeft... zijn dan enorm véél waard omdat jij de enige bent? Of helemaal niets meer? Hoe ver moet het aantal coins effectief dalen om het principe waardeloos te maken?
Waarom zou je de enige zijn die nog Bitcoin gebruikt? En in welke zin is dit ook maar enigszins anders dan bij een fiat valuta? Als de amerikaanse overheid omvalt en niemand meer dollars wil, heb je toch echt precies hetzelfde probleem. Sterker nog, het verschil is dat de dollar gebruikt wordt omdat je min of meer geforceerd wordt hem te gebruiken, terwijl de Bitcoin gebruikt wordt omdat mensen waarde zien in het concept - dat betekent dus dat, ongeacht hoeveel instanties of organisaties er omvallen, het hoogst onwaarschijnlijk is dat er nog maar een enkele persoon op de aardbol is die waarde ziet in het concept van Bitcoin.
quote:
Olie is een goede investering voor de korte termijn... maar hoeveel is olie nog waard nadat men massaal is overgestapt op iets anders omdat men besefte dat de olie ooit op zou raken?
Olie is een goed dat naast investeringswaarde ook gebruikswaarde heeft. Als het niet langer nuttig is om te gebruiken als brandstof en er over wordt gestapt, dan zal dus ook de waarde omlaag vallen. Bitcoin heeft maar 1 gebruikswaarde en dat is dat het nuttig is als ruilmiddel. Die gebruikswaarde zal altijd aanwezig blijven.
quote:
En dat is dus precies wat er niet kan. Je kunt niet gewoon 'extra Bitcoins maken' - immers, hoe wil je zo'n verandering in het hele netwerk doorvoeren zonder centrale instantie die het beheert? Bitcoin werkt volgens een bepaald protocol, en dat protocol is niet te omzeilen zonder je eigen systeem en netwerk op te zetten.
pi_99122539
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:12 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Door met elke transactie een fee mee te sturen. Die gaat dan naar de miners. ls je geen fee mee stuurt, dan duurt het een eeuwigheid voor je transactie voltooid is.
Ah oke. Dus hoe lager de koers, hoe hoger de fee. In theorie kan dat behoorlijk prijzig zijn.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:47:09 #110
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99122851
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:38 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Als er een voorspelbare deflatie is, is dat dus geen instabiliteit. Wat inflatie in het verleden deed voor fiat valuta, zal deflate waarschijnlijk doen voor Bitcoin. Niets mis mee.
Waaruit maak jij op dat die deflatie voorspelbaar is? Je wéét niet eens hoeveel coins er weg zijn, laat staan dat je het kunt voorspellen.

quote:
Dat zal praktisch eeuwig duren. De totale economie wordt gewoon constant vertegenwoordigd door een kleinere totale hoeveelheid coins, dus in absolute getallen worden de verliezen ook steeds kleiner.
En in percentages worden de verliezen dus steeds groter. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whuzz op 06-07-2011 19:52:36 ]
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:55:50 #111
136730 PiRANiA
pi_99123163

Groei computingpower neemt af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99126364
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:41 schreef Whuzz het volgende:
[me=Whuzz] wacht rustig af tot zijn 5 bitcoins de laatste 5 op aarde zijn. Ik bewaar ze in een superencrypted superverborgen wallet die ik zorgvuldig bewaar en eventueel doorgeef aan mijn kinderen. Met elke bitcoin die verloren gaat worden de mijne meer waard.
[/me]
Nu maar heel hard hopen dat die lui met 350k coins snel een foutje maken >:)
En wat wil je er dan met doen? :?
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:10:42 #113
183846 joepie91
pi_99126615
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Waaruit maak jij op dat die deflatie voorspelbaar is? Je wéét niet eens hoeveel coins er weg zijn, laat staan dat je het kunt voorspellen.

Omdat er op een bepaald punt (praktisch) geen coins meer gegeneerd worden (en in het netwerk geintroduceerd worden), maar er nog wel coins kwijtraken.
quote:
En in percentages worden de verliezen dus steeds groter. ;)
Nee, waarom zou dat het geval zijn? Als je je BTC over 2 wallets opsplitst en er eentje kwijtraakt, dan ben je de helft (dus 50%) van je BTC kwijt, ongeacht of 1 BTC nou 1 dollar 'waard' is of 100.
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:10:55 #114
136730 PiRANiA
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:11:44 #115
183846 joepie91
pi_99126673
quote:
Yup, met deze onzin als bewijs van "first commercial use": http://tdr.uspto.gov/jsp/(...)un-2011/sn/false#p=1
pi_99126807
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:38 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En ondertussen worden de bitcoins per hele coin meer waard. Dus je zegt hier dat je never nooit je bitcoins ergens aan moet besteden... want met elke coin die er verloren gaat wordt mijn coin meer waard.
Met die gedachte kan je beter je Euro's en Dollars meteen uitgeven en vooral niet sparen.
Want door de inflatie worden die ieder jaar minder waard.
pi_99126845
quote:
Ach ja, ze mogen het proberen :')
pi_99127112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Met die gedachte kan je beter je Euro's en Dollars meteen uitgeven en vooral niet sparen.
Want door de inflatie worden die ieder jaar minder waard.
Geld moet rollen en elke transactie moet meer opleveren dan inflatie.
Waarmee maakt niet uit.
pi_99127203
Ik heb nu overigens 1 videokaart aan het werk gezet op Namecoin.

Namecoin is geen groot succes en door enkele fanatieke miners (die later afgehaakt zijn) is de moeilijkheidsgraad iets aan de hoge kant (zakt straks weer flink) maar je kan er nu wel leuk instappen.
De koers is nog dramatisch laag (zoals bij de Bitcoin in het begin) maar...
...er kunnen 2 dingen gebeuren:

- Namecoin flopt (70% kans)
- Namecoin wordt een succes (30% kans)

Ik neem een gokje :)

Het idee achter Namecoin is dat je een .BIT domeinnaam anoniem kan aanvragen...
Er zijn nu zo'n 2000 .BIT domeinnamen in enkele maanden dus geflopt is het niet helemaal...

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 06-07-2011 21:27:14 ]
pi_99127364
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:21 schreef MaGNeT het volgende:

Ik neem een gokje :)
Een aantal topics vergeleek ik met een Casino.
Denk dat het ongeveer werkt als op zwart of rood zetten met 0 als winst voor de bank.
pi_99127577
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:25 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een aantal topics vergeleek ik met een Casino.
Denk dat het ongeveer werkt als op zwart of rood zetten met 0 als winst voor de bank.
Ik draaide 7 videokaarten op Bitcoin, met succes (inmiddels bijna 50 stuks waarvan 30 verkocht voor 500 Dollar).
Daarvan draait er nu ééntje op Namecoin om te kijken of dat óók wat oplevert.

Een gokje? Ja... Een Casino? Geef het een naam...
pi_99127907
Vandaag overigens ook mijn 1e block gevonden voor de BTCMine pool *O*

Waarom is er overigens een groep gebruikers in deze topics die het nodig vindt om te vertellen dat de Bitcoin gaat falen?
Als het faalt gebeurt dat omdat het faalt, omdat het niet goed genoeg was, omdat niemand het wilde, niet omdat je het roept...

Zijn die gebruikers pas tevreden als het faalt? Ik heb er echt geen moeite mee om te erkennen dat zo'n project gefaald heeft en dat ik er aan meegedaan heb...
Het zal niet het eerste zijn waar ik aan begonnen ben en wat gefaald heeft... Hoort bij het leven... Ik heb dan ook geen faal-angst...

Mensen met faal-angst staan langs de kant en roepen dat iets zal falen... Zelf doen ze niet mee vanwege faal-angst... Maar dat mag je niet zeggen want zoiets heet "gezond verstand"... Met al dat "gezonde verstand" door de eeuwen heen liepen we nu nog in berenvellen rond, aten we Muskusratten en zagen we de maan nog steeds als een onbereikbaar stukje tenenkaas... Gelukkig waren er mensen zonder faal-angst...

Voorlopig loopt het project, is de koers weer zo'n 16 Dollar, heb ik 50 Bitcoins geoogst (30 verhandeld) en staan we aan het begin van de Bitcoin... Of het eind...

[ Bericht 33% gewijzigd door TheFreshPrince op 06-07-2011 21:45:21 ]
pi_99128193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:29 schreef MaGNeT het volgende:

Een gokje? Ja... Een Casino? Geef het een naam...
Op tijd wegwezen bij winst. ;)
pi_99128256
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Op tijd wegwezen bij winst. ;)
Ik heb nooit winst gehad in een casino...
pi_99128347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:36 schreef MaGNeT het volgende:

Voorlopig loopt het project, is de koers weer zo'n 16 Dollar, heb ik 50 Bitcoins geoogst (30 verhandeld) en staan we aan het begin van de Bitcoin... Of het eind...
Doe je goed, heb ook geen idee wat het zal worden die Bitcoin.
Meest belangrijke lijkt me dat er ook gewoon dingen gekocht kunnen worden ermee.
pi_99128406
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Doe je goed, heb ook geen idee wat het zal worden die Bitcoin.
Meest belangrijke lijkt me dat er ook gewoon dingen gekocht kunnen worden ermee.
Klopt. Als niemand de BTC accepteert om betalingen mee te ontvangen voor giften, goederen en diensten dan zal de Bitcoin geen toekomst hebben.

Je kan het inmiddels gebruiken om giften, goederen en diensten mee te betalen maar het aantal moet flink groeien voor je het een "economie" mag noemen.
De tijd zal het leren...
pi_99128470
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb nooit winst gehad in een casino...
Als je speelt op rood en steeds bij verlies inzet verdubbeld dan kun je op een gelukkige dag winnen.
Uiteindelijk wint de bank altijd.
pi_99128505
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Als je speelt op rood en steeds bij verlies inzet verdubbeld dan kun je op een gelukkige dag winnen.
Uiteindelijk wint de bank altijd.
Bij Bitcoin is er geen bank, dat zou net het verschil kunnen maken.
pi_99128568
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt. Als niemand de BTC accepteert om betalingen mee te ontvangen voor giften, goederen en diensten dan zal de Bitcoin geen toekomst hebben.

Je kan het inmiddels gebruiken om giften, goederen en diensten mee te betalen maar het aantal moet flink groeien voor je het een "economie" mag noemen.
De tijd zal het leren...
Probleem is nog de koers, ik zet wat te koop voor 5 bitcoins en dat kan in 1 weekend aardig wat schelen.
pi_99128653
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bij Bitcoin is er geen bank, dat zou net het verschil kunnen maken.
De plek waar bitcoins in cash omgezet worden zijn beetje vergelijkbaar.
pi_99128758
weet iemand wat het is, als ik mine met guiminer kan ik wel deepbit minen maar als ik een andere neem dan krijg ik de melding problems communication bitcoin RPC" ?
pi_99129698
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De plek waar bitcoins in cash omgezet worden zijn beetje vergelijkbaar.
Is niet vergelijkbaar.
pi_99129731
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:52 schreef tntkiller het volgende:
weet iemand wat het is, als ik mine met guiminer kan ik wel deepbit minen maar als ik een andere neem dan krijg ik de melding problems communication bitcoin RPC" ?
Een andere neem? Een andere wat?
pi_99129768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Probleem is nog de koers, ik zet wat te koop voor 5 bitcoins en dat kan in 1 weekend aardig wat schelen.
1 Bitcoin blijft gewoon 1 Bitcoin...
pi_99132103
Blocks 135071
Total BTC 6.754
Difficulty 1379223
Estimated 1562310 in 1 blks
Network total 10.662 Thash/s
Blocks/hour 6.48 / 556 s

Difficulty gaat zometeen omhoog! Nog 1 block te gaan!
pi_99132416
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is niet vergelijkbaar.
Je betaalt transactiekosten en bitcoins te koop hebben ze in beheer, lijkt me een beginnende bank.
pi_99132476
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En 1 Euro is stuk stabieler.
pi_99133519
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je betaalt transactiekosten en bitcoins te koop hebben ze in beheer, lijkt me een beginnende bank.
Nah, het is meer een geldwisselkantoor.
pi_99137077
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nah, het is meer een geldwisselkantoor.
Zo is elke bank begonnen.
pi_99137972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een andere neem? Een andere wat?
een andere mining pool.
pi_99141222
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:22 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zo is elke bank begonnen.
Sterk verhaal.
pi_99141231
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:48 schreef tntkiller het volgende:

[..]

een andere mining pool.
Dan staat er iets niet goed ingesteld.
Je hebt wel een account bij die pool?
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:30:12 #143
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99141363
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En hoe kom je ook weer aan die bitcoins? Oh ja, die koop je met je euro's! ;)
Je kunt ze ook minen, maar dat gaat te langzaam aangezien je voor die 3 bitcoins per week te weinig kunt kopen. Of je kunt mensen laten betalen voor je diensten in bitcoins... alleen doet niemand dat want morgen is die bitcoin misschien weer meer waard. (Ofwel: die mensen zijn het óók oneens met je 1 bitcoin blijft 1 bitcoin stelling, omdat ze allemaal gewoon in euro's / dollars denken.) :P
pi_99141767
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Je kunt ze ook minen, maar dat gaat te langzaam aangezien je voor die 3 bitcoins per week te weinig kunt kopen. Of je kunt mensen laten betalen voor je diensten in bitcoins... alleen doet niemand dat want morgen is die bitcoin misschien weer meer waard. (Ofwel: die mensen zijn het óók oneens met je 1 bitcoin blijft 1 bitcoin stelling, omdat ze allemaal gewoon in euro's / dollars denken.) :P
Hap :D
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:44:25 #145
136730 PiRANiA
pi_99143993

Tickets op mtgox.
pi_99146618
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:44 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]

Tickets op mtgox.
Ik heb na 2 weken ook eindelijk antwoord op mijn ticket. Echter nog steeds mijn '7 missing bitcoins' nog niet terug! }:|
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:28:16 #147
183846 joepie91
pi_99147605
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh. Dus die 196+ bitcoins die ik heb ontvangen voor AnonNews (bron: http://bitpoll.dyndns.org/?poll=3) bestaan niet, en heb ik nooit ontvangen? Donaties krijgen voor mijn projecten is gewoon mijn 'business model', hoor (als je het zo wilt noemen).

En al die mensen op de Trade-pagina op de Bitcoin-wiki accepteren ook niet echt Bitcoin? En die VPS die ik bij Cinfu heb is stiekem met PayPal betaald en niet met Bitcoin?
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:07:00 #148
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99149084
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:28 schreef joepie91 het volgende:
Oh. Dus die 196+ bitcoins die ik heb ontvangen voor AnonNews (bron: http://bitpoll.dyndns.org/?poll=3) bestaan niet, en heb ik nooit ontvangen? Donaties krijgen voor mijn projecten is gewoon mijn 'business model', hoor (als je het zo wilt noemen).

En al die mensen op de Trade-pagina op de Bitcoin-wiki accepteren ook niet echt Bitcoin? En die VPS die ik bij Cinfu heb is stiekem met PayPal betaald en niet met Bitcoin?
Goesojij! Bitcoin heeft na 2 jaar bestaan een handjevol mensen die donaties accepteren! *O*
En wat doe je met je bitcoins? Waar geef je ze zoal aan uit? Wat voor producten koop je er voor?
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:23:16 #149
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99149755
valt me trouwens op dat deepbit bijna 50% van het netwerk heeft
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:24:48 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99149823
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:23 schreef lipjes het volgende:
valt me trouwens op dat deepbit bijna 50% van het netwerk heeft
waar kun j edat zien?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:25:33 #151
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99149859
Ik vraag me af wanneer we de eerste mass-botnet aanval op het netwerk gaan zien. Dat lijkt me wel een uitdaging voor de crackertjes en een botnet met een paar honderduizend machines zou best een impact kunnen hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

waar kun j edat zien?
http://www.deepbit-so-evil-buhuhuuu.net

:P
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:32:28 #152
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99150154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

waar kun j edat zien?
http://www.bitcoinwatch.com/

donderdag 7 juli 2011 @ 13:40:55 #153
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99150520
de prijs van bitcoins loopt ook weer lekker op, heb standaart een sell order op 25 dollar staan at the moment
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:48:56 #154
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99150888
quote:
met mijn timmermansoog zie ik dat het 49,5% is!
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:54:49 #155
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99151209
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bij bitcoin doen we alles met 8 digits. Graag wat specifieker dus :P
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:11:03 #156
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99151920
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

om precies te zijn 49.69
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:12:06 #157
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99151972
deepbit heeft nu 50.36%
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:23:43 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99152533
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:12 schreef lipjes het volgende:
deepbit heeft nu 50.36%
te weinig digits!
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:26:16 #159
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99152630
Oh noes! Deepbit now owns the network :o
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:29:42 #160
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99152800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

te weinig digits!
zeur neit :P

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:26 schreef Whuzz het volgende:
Oh noes! Deepbit now owns the network :o

WHEEEEEEEEEEELP
WHEEEEEEEEEEELP
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:00:50 #161
183846 joepie91
pi_99154217
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Goesojij! Bitcoin heeft na 2 jaar bestaan een handjevol mensen die donaties accepteren! *O*
En wat doe je met je bitcoins? Waar geef je ze zoal aan uit? Wat voor producten koop je er voor?
Ik betaal ermee voor een VPS bij Cinfu (de rest van de hostingproviders die ik gebruik accepteert *nog* geen Bitcoin), en de restanten exchange ik voor euro's om de weinige rekeningen die ik heb mee te betalen. Ik geef nauwelijks geld uit aan dingen, en zowel mijn zorgverzekering als electriciteitsbedrijf als waterbedrijf als internetprovider accepteren nog geen Bitcoin als betaalmiddel. Dan heb je mijn uitgaven wel zo'n beetje gehad.

En je kunt het ook anders zien: in 2 jaar is iets uitgegroeid van een research paper door een onbekend persoon, naar een werkende valuta met werkende software, en een werkende economie (met onder andere bedrijfjes die puur Bitcoin accepteren, en een real-life restaurant dat Bitcoin accepteert), die wereldwijde publiciteit heeft gekregen, en alleen al op Mt. Gox (een van de exchanges) een 30 day trading volume heeft 'ter waarde van' ruim 27 miljoen dollar.

Wel eens geprobeerd from scratch een nieuwe valuta op te zetten?

EDIT: Ja, ik weet dat ik allemaal Engelse termen door m'n post heen gebruik... dat is net wat makkelijker als je het grootste deel van de dag in het Engels bezig bent, en zo snel even niet de Nederlandse term voor dingen kunt vinden.

EDIT2: Overigens deze (incomplete) lijst gezien? https://bitcoin.it/wiki/Trade
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:08:38 #162
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99154574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:00 schreef joepie91 het volgende:
Ik betaal ermee voor een VPS bij Cinfu (de rest van de hostingproviders die ik gebruik accepteert *nog* geen Bitcoin), en de restanten exchange ik voor euro's om de weinige rekeningen die ik heb mee te betalen.
Je had het over 196 bitcoins meen ik. Dan heb jij wel hele lage rekeningen als je die daarvan kunt betalen ;)
Maar kort samengevat is dat je dus wat bitcoins accepteert als donatie en die uitgeeft aan webhosting. Dat is dan ook (uitgaan van de /trade lijst) zo'n beetje de enige mogelijke stroom met bitcoins, wellicht naast ze uit te geven op goksites.

quote:
En je kunt het ook anders zien: in 2 jaar is iets uitgegroeid van een research paper door een onbekend persoon, naar een werkende valuta met werkende software,
Moa. Dan heb je een vrij lage definitie van "werkende valuta". Met jouw definitie is monopoliegeld ook werkende valuta, zijn Linden Dollars dat ook, WoW gold, FB credits, en die locale munt die je in gelderland kunt gebruiken.

quote:
en een werkende economie
Onzin. 99% van alle bitcoin omloop is speculatie op wat exchanges. Er is geen serieuze bitcoin economie.

quote:
die wereldwijde publiciteit heeft gekregen onder nerds
Even een belangrijke toevoeging gedaan. Loop een winkelstraat in, vraag 10 man of ze weten wat bitcoins zijn en je hoort gewoon 10 keer nee.

quote:
en alleen al op Mt. Gox (een van de exchanges) een 30 day trading volume heeft 'ter waarde van' ruim 27 miljoen dollar.
Met "alleen al" impliceer je dat dat slechts een topje van de ijsberg is ofzo. Nog steeds vind echter 80% van de handel plaats via dat ene MtGox, dus dat IS de "ijsberg". In totaal nog steeds maar zo'n 100k users.

Je maakt er een mooi hallelujah verhaal van, maar de waarheid is veel kleinschaliger. En we eindigen op 0 coins uiteindelijk ;)
pi_99156402
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:08 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Je had het over 196 bitcoins meen ik. Dan heb jij wel hele lage rekeningen als je die daarvan kunt betalen ;)
Maar kort samengevat is dat je dus wat bitcoins accepteert als donatie en die uitgeeft aan webhosting. Dat is dan ook (uitgaan van de /trade lijst) zo'n beetje de enige mogelijke stroom met bitcoins, wellicht naast ze uit te geven op goksites.

[..]

Moa. Dan heb je een vrij lage definitie van "werkende valuta". Met jouw definitie is monopoliegeld ook werkende valuta, zijn Linden Dollars dat ook, WoW gold, FB credits, en die locale munt die je in gelderland kunt gebruiken.

[..]

Onzin. 99% van alle bitcoin omloop is speculatie op wat exchanges. Er is geen serieuze bitcoin economie.

[..]

Even een belangrijke toevoeging gedaan. Loop een winkelstraat in, vraag 10 man of ze weten wat bitcoins zijn en je hoort gewoon 10 keer nee.

[..]

Met "alleen al" impliceer je dat dat slechts een topje van de ijsberg is ofzo. Nog steeds vind echter 80% van de handel plaats via dat ene MtGox, dus dat IS de "ijsberg". In totaal nog steeds maar zo'n 100k users.

Je maakt er een mooi hallelujah verhaal van, maar de waarheid is veel kleinschaliger. En we eindigen op 0 coins uiteindelijk ;)
Oké, en nu?
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:40:50 #164
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99158713
whehe, deepbit ligt eruit
ziet er best leuk uit nu

donderdag 7 juli 2011 @ 17:46:30 #165
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99161291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oké, en nu?
Realistisch blijven :Y)
pi_99161849
MtGox geeft ook een mooie mysql error.
pi_99164328
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:46 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Realistisch blijven :Y)
Whuzz ziet een fundering van een gebouw en roept naar de bouwvakkers:

"Dat wordt toch niets zo, er is alleen nog maar een fundering, er staat nog niet eens een gebouw, hier kan je toch niet in wonen? Dit wordt niets!"
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:54:58 #168
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_99165869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

"Dat wordt toch niets zo, er is alleen nog maar een fundering, er staat nog niet eens een gebouw, hier kan je toch niet in wonen? Dit wordt niets!"
:D _O- _O_ :D *O*
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:56:56 #169
183846 joepie91
pi_99165940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:08 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ten eerst heb ik inderdaad erg lage rekeningen (namelijk precies de dingen die ik zojuist heb genoemd), en ten tweede krijg ik ook donaties via PayPal.
quote:

Want je wilt zeggen dat er geen tientallen/honderden non-hosting sites op die pagina staan? Om nog maar te zwijgen over zoals ik al eerder noemde, bedrijven die puur met Bitcoin werken? En sites als BiddingPond (eBay voor Bitcoin) en BitcoinClassifieds (Marktplaats voor Bitcoin) waar mensen hun spullen te koop aanbieden? En de Marketplace op de Bitcoin-forums? Voor een valuta die from scratch is begonnen en pas 2 jaar bestaat? Juist... Doe jij het na?
quote:

Voor het gemak mis je hier even het hoofdpunt van Bitcoin: het is gedecentraliseerd. Er is helemaal geen centrale instantie die de valuta uitgeeft (zoals het geval is bij alle voorbeelden die je zojuist noemt), en er ligt gewoon een technisch degelijk protocol en een technisch degelijke client die gewoon werken, en vrijwel zeker ook in de toekomst zullen blijven werken.
quote:

Welkom in de wereld van nieuwe valuta. En ja, die is er dus wel. Zoals ik nu al een paar keer heb gedaan refereer ik maar weer eens naar de Trade-pagina, die niet eens compleet is. Of je het nou leuk vind of niet, daar ligt gewoon een economie, klaar. Hoe klein die ook mag zijn, het is een serieuze economie.
quote:

http://news.google.com/ne(...)s_search=Search+News
Recentelijk nog door een winkelstraat gelopen en een willekeurig persoon gevraagd wat Lulzsec is, of sterker nog, wat er gisteren op het journaal was? Ga dat eerst maar eens doen, en dan zien hoeveel mensen echt onthouden waar ze naar hebben zitten kijken.

quote:
Dus? Je punt?

quote:
Oh jee, over duizenden jaren hebben we precies 0.00000000 BTC! Wat een ramp!

quote:

[..]

Dat dus.
pi_99175973
http://www.z24.nl/economi(...)an_de_toekomst_.html

quote:
DNB raadt gebruik af
Bovendien is het ontbreken van een centrale instantie achter Bitcion lastig wanneer de autoriteiten zouden besluiten dat ze een einde willen maken aan de handel in bitcoin, zoals enkele Ameriaanse senatoren graag zouden willen. Zo ver is het wat betreft De Nederlandsche Bank (DNB) nog niet, maar DNB heeft de Bitcoin naar eigen zeggen wel op de radar staan. Bovendien raadt DNB mensen af om hun geld in de crypto currency te steken.
Als de DNB het al afraadt moet het wel een succes worden :)
pi_99179172
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:57 schreef MaGNeT het volgende:
http://www.z24.nl/economi(...)an_de_toekomst_.html

Bovendien is het ontbreken van een centrale instantie achter Bitcion lastig wanneer de autoriteiten zouden besluiten dat ze een einde willen maken aan de handel in bitcoin, zoals enkele Ameriaanse senatoren graag zouden willen

Grappig, je zou juist zeggen dat het een heel stuk moeilijker zou zijn om uit de lucht te halen doordat er geen centrale instantie is. Ik bedoel, hoe vergaat het de autoriteiten bij het neerknuppelen van de diverse peer 2 peer initiatieven??

Can you say FUD?
pi_99180469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:56 schreef anboni het volgende:

[..]

Grappig, je zou juist zeggen dat het een heel stuk moeilijker zou zijn om uit de lucht te halen doordat er geen centrale instantie is. Ik bedoel, hoe vergaat het de autoriteiten bij het neerknuppelen van de diverse peer 2 peer initiatieven??

Can you say FUD?
Bitcoin zelf is vrijwel niet uit de lucht te halen.
De exchanges wel maar die zitten wereldwijd; MtGox zit bijvoorbeeld in Japan.

Afijn, de overheid heeft liever geen munteenheid waar ze geen grip op heeft en geen belasting over kan heffen. Maar de Bitcoin community is vastberaden, van golddigger tot idealist...
pi_99181118
Zelf denk ik niet dat het Bitcoin-systeem houdbaar is. Omdat er geen mogelijkheid is tot geldschepping (in 2040 stopt het toevoegen van BTC aan de 'global pool') krijg je ergens voor die tijd gierende inflatie, omdat er gewoon niet genoeg BTC beschikbaar zijn.
Of wat denk je van wanneer mensen BTC-banken gaat beginnen? Zodra er rente geheven gaat worden is de kans op defaults al héél groot, puur omdat het aantal BTC wat toegevoegd wordt erg klein is en ook steeds minder wordt.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:16:33 #175
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99186667
quote:

[..]

Whuzz ziet een fundering en denkt in eerste instantie dat het een prachtig concept en project is.
Toen zag whuzz echter de bouwtekeningen en de manier waarom de toekomstige bewoners gebruik misbruik gingen maken van het gebouw. In plaats van er in te gaan wonen, kochten alle bewoners hun appartementen alleen om er mee te speculeren. En dat in een dalende huizenmarkt.
De bewoners hadden weinig interesse in het gebouw zelf of in de architectuur, maar wilden gewoon lekker snel winst pakken. Met als resultaat dat over een paar jaar het gebouw er verlaten en verpauperd bij zal staan.
Voor je aangepast :)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:23:48 #176
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99186743
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bitcoin zelf is vrijwel niet uit de lucht te halen.
De exchanges wel maar die zitten wereldwijd; MtGox zit bijvoorbeeld in Japan.

Afijn, de overheid heeft liever geen munteenheid waar ze geen grip op heeft en geen belasting over kan heffen. Maar de Bitcoin community is vastberaden, van golddigger tot idealist...
De overheid kan het gewoon verbieden, de mensen oppakken die er wat mee doen voor zover ze kunnen en dan is het klaar met bitcoin, net als met e-Gold destijds. Je pleurt een paar man de gevangenis is, verklaar de munt en het gebruik ervan illegaal, geen bedrijf die er meer gebruik van kan/mag maken, geen consument ((iig >90%) die er wat mee te maken wil hebben want het is illegaal.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:36:54 #177
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99186891
hoe kan het nu dat deepbit weer zoveel kwijt is?
Een gedicht over Maanvis
pi_99194645
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:42 schreef TeringHenkie het volgende:
Zelf denk ik niet dat het Bitcoin-systeem houdbaar is. Omdat er geen mogelijkheid is tot geldschepping (in 2040 stopt het toevoegen van BTC aan de 'global pool') krijg je ergens voor die tijd gierende inflatie, omdat er gewoon niet genoeg BTC beschikbaar zijn.Of wat denk je van wanneer mensen BTC-banken gaat beginnen? Zodra er rente geheven gaat worden is de kans op defaults al héél groot, puur omdat het aantal BTC wat toegevoegd wordt erg klein is en ook steeds minder wordt.
Nee, geen inflatie.
pi_99194661
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:36 schreef Maanvis het volgende:
hoe kan het nu dat deepbit weer zoveel kwijt is?
DDOS aanval gehad.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:48:43 #180
136730 PiRANiA
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:50:49 #181
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99194860
Leuk projectje, heb deze week net een tentamen gehad over genetic algorithms, moet z'n source eens bekijken hoe hij het toepast :)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:52:46 #182
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99194935
de prijs zakt weer, jammer dat ik mijn coins niet heb verkocht op 15.4
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:40:49 #183
183846 joepie91
pi_99196829
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:42 schreef TeringHenkie het volgende:
Zelf denk ik niet dat het Bitcoin-systeem houdbaar is. Omdat er geen mogelijkheid is tot geldschepping (in 2040 stopt het toevoegen van BTC aan de 'global pool') krijg je ergens voor die tijd gierende inflatie, omdat er gewoon niet genoeg BTC beschikbaar zijn.
Of wat denk je van wanneer mensen BTC-banken gaat beginnen? Zodra er rente geheven gaat worden is de kans op defaults al héél groot, puur omdat het aantal BTC wat toegevoegd wordt erg klein is en ook steeds minder wordt.
Als er steeds meer mensen zijn, en een constante hoeveelheid valuta, waardoor de waarde van iedere individuele 'currency unit' omhoog gaat, heet dat dus deflatie en geen inflatie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Voor je aangepast :)
En jij denkt serieus dat als de economie een stuk is gegroeid, en de wisselkoers dus minder fluctueert, die speculatie er nog steeds is? Hoe is dit anders dan bijvoorbeeld Forex?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De overheid kan het gewoon verbieden, de mensen oppakken die er wat mee doen voor zover ze kunnen en dan is het klaar met bitcoin, net als met e-Gold destijds. Je pleurt een paar man de gevangenis is, verklaar de munt en het gebruik ervan illegaal, geen bedrijf die er meer gebruik van kan/mag maken, geen consument ((iig >90%) die er wat mee te maken wil hebben want het is illegaal.
Want dat oppakken als scare tactic werkt ook zo goed met Anonymous enzo. Juist ja. Waar die leiders van de Spaanse en Italiaanse cellen opgepakt zijn, en de cellen volledig uiteen gevallen en verdwenen zijn.

Oh, wacht.

EDIT: En hoe precies wil je Bitcoin illegaal verklaren?
pi_99240602
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:36:47 #185
136730 PiRANiA
pi_99240837
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:29 schreef MaGNeT het volgende:
[ afbeelding ]
_O-.
pi_99246470
Bitcoins inzetten tegen spam?

pi_99250443
Nu hopen dat de koers maandag weer naar 11-12 Euro knalt :)

Sneller 10-20% per week verdienen op je geld lukt niet :D

Ik vind Bitcoin echt dé ontdekking van 2011 O+
Had alleen gehoopt dat ik 'm in 2010 had ontdekt... Dan had ik nu m'n huis afbetaald gehad :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:14:50 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99251138
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:52 schreef MaGNeT het volgende:
Nu hopen dat de koers maandag weer naar 11-12 Euro knalt :)

Sneller 10-20% per week verdienen op je geld lukt niet :D

Had alleen gehoopt dat ik 'm in 2010 had ontdekt... Dan had ik nu m'n huis afbetaald gehad :)
met een beetje geluk accepteert de hypoverstrekker in 2012 bitcoins dan heb je niet meer dat gehannes met euri's
Een gedicht over Maanvis
pi_99254085
Je kunt nu 10.000 verschillende producten met je Bitcoins bestellen: http://bitcoinworldmarket.com/default.aspx
pi_99255192
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:49 schreef dvr het volgende:
Je kunt nu 10.000 verschillende producten met je Bitcoins bestellen: http://bitcoinworldmarket.com/default.aspx
Daar lijkt een bitcoin maar ongeveer $ 7,- waard.
pi_99263846
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:14 schreef _superboer_ het volgende:

Daar lijkt een bitcoin maar ongeveer $ 7,- waard.
Het is maar net waar je naar kijkt. Een goed T-shirt van hennep/katoen waar je in de winkel waarschijnlijk 25 euro voor betaalt, kost er bijvoorbeeld maar B1.03.
  zondag 10 juli 2011 @ 01:08:50 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99264467
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:52 schreef dvr het volgende:

[..]

Het is maar net waar je naar kijkt. Een goed T-shirt van hennep/katoen waar je in de winkel waarschijnlijk 25 euro voor betaalt, kost er bijvoorbeeld maar B1.03.
jadaag zo'n shirt kost een paar euro bij de scapino :).
Een gedicht over Maanvis
pi_99266705
Zijn die Yubikeys van MtGox gratis? Nice dan!

Heb er net eentje bestelt. Bij bedrag stond gewoon 0.00000 dollar.

pi_99266912
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 9 juli 2011 18:52 schreef

Zolang je op korte termijn winst kan maken ben je goed bezig.
Whuzz heeft zeg maar 2x 100% winst op een huis betaald.
Als je er tof woont is dat geen enkel probleem

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2011 02:52:10 ]
pi_99266960
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:52 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat is een mooie ontwikkeling, hennep zit in de verdomhoek en wanneer bitcoins stabiel blijven dan zit er wel wat in.
pi_99267169
quote:
99s.gif Op zondag 10 juli 2011 02:35 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn die Yubikeys van MtGox gratis? Nice dan!

Heb er net eentje bestelt. Bij bedrag stond gewoon 0.00000 dollar.

[ afbeelding ]
Bij mij staat 29,99 US$... ;(
pi_99270949
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 03:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bij mij staat 29,99 US$... ;(
Huh, wat vaag.. Bij de bevestiging van m'n bestelling stond ook 'FREE'!
  zondag 10 juli 2011 @ 11:40:12 #198
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99270992
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:37 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Huh, wat vaag.. Bij de bevestiging van m'n bestelling stond ook 'FREE'!
zal wel eerste zoveel gratis zijn :)
Een gedicht over Maanvis
pi_99271299
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zal wel eerste zoveel gratis zijn :)
;(
  zondag 10 juli 2011 @ 13:25:37 #200
183846 joepie91
pi_99274242
Yubikeys zijn geloof ik alleen gratis als je in de periode waar de rollback over gaat (na de gigantische dump dus) trades hebt gemaakt. Dus ook als je een lage buy order open had staan, waarschijnlijk.
pi_99274964
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:39 schreef MaGNeT het volgende:
De koers gaat omhoog :)

http://bitcoincharts.com/(...)inzvztgSzm1g10zm2g25
Zeg dat wel :o
pi_99275724
En MtGox is weer rete traag!

pi_99277615
quote:
99s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:00 schreef GuitarJJ het volgende:
En MtGox is weer rete traag!

[ afbeelding ]
Toch verkocht op 15.59 :P
Nu hopen dat ie niet verder stijgt :P
  maandag 11 juli 2011 @ 10:48:56 #205
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99312491
de prijs blijft wel lekker tussen de 14 en 15 dollar
vandaag even 4btc totaal op mtgox zetten en dan zien we wel hoe en wat
pi_99329230
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:49 schreef dvr het volgende:
Nog een shop erbij!

http://bitcoinz.ca/shop

Free shipping, worldwide!

quote:
[quote author=awozny link=topic=26790.msg346982#msg346982 date=1310292769]
Hello,

Thank you for your input. We are expanding our products line to include many sources. What you see is just a meager start. We are working very hard to bring low price deals to the BitCoin community. Five new customers today, thank you all for your patronage. Peace.

Andrew
Beetje het "DealExtreme" assortiment en aan de dure kant, maar het is er toch weer ééntje :)
pi_99335098
Difficulty gaat gelukkig niet zo snel meer omhoog, dus ik blijf nog wel een paar maandjes minen :)
  maandag 11 juli 2011 @ 22:31:10 #208
136730 PiRANiA
pi_99343080
Ik kom steeds vaker sites met bitp.it tegen:
Zoals deze: http://www.raw-food-health.net/NumberOfVegetarians.html

Hoe is het mogelijk _O_.
  maandag 11 juli 2011 @ 23:15:48 #209
136730 PiRANiA
pi_99345508
Silk Road werkt weer. That is all.
pi_99347914
De eerste bitcoin-tattoo :o

http://img232.imageshack.us/img232/3664/photo9yn.jpg (copy/paste deze link)
pi_99348051
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:02 schreef _superboer_ het volgende:

[ http://img232.imageshack.us/img232/3664/photo9yn.jpg (copy/paste deze link) ]
:') :D
pi_99348155
quote:
[quote author=wareen link=topic=27950.msg352055#msg352055 date=1310413438]
Fresh from Mt. Gox:
[quote]
Euro deposits are currently offline until Monday 18th 2011. Deposits made this week will be processed until Friday morning. Any transfer received after Friday morning will be rejected by our bank.

A new EUR bank account will be announced on Monday 18th 2011.

If you have an urgent need of depositing funds, it is possible through our GBP account, however you will most likely lose on the currency exchange. Please check "GBP Deposit" in the menu.
You can also send an international wire to Japan as we have a EUR bank account here. Please confirm the fees with your bank first.

I don't know how long this has been up there but I haven't read about it anywhere so I think it's quite new.

Not sure how large the portion of EU citizens trading at Mt. Gox is, but about 6% of the leaked accounts had EU national ccTLDs emails. Based on the non-representative distribution from my personal mail contacts I'd guesstimate about 20% EU users - all having difficulty getting funds into Mt. Gox for about a week.

This sure could somewhat limit the trading volume for the coming week(s). At least it made me buy somewhere else.
Bron: http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=27950.0

-O-
pi_99349458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:02 schreef _superboer_ het volgende:

[ http://img232.imageshack.us/img232/3664/photo9yn.jpg (copy/paste deze link) ]
En ook nog eens op een vrouw _O-
  dinsdag 12 juli 2011 @ 00:42:06 #214
136730 PiRANiA
pi_99349823
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:32 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

^O^.
pi_99351087
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:32 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ze heeft ook ontdekt dat de 'real bitcoins'' gebruikt kunnen worden als nipple covers: ;)

http://img4.imageshack.us/img4/538/photo10bg.jpg (copy/paste deze link)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 08:19:04 #216
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99355144
die tattoo was een weddeschap op het forum, kreeg ze 200btc voor oid
pi_99359462
1
2
3
4
5
6
[Mt.Gox] Your Yubikey invoice #FREE123

Your order has been confirmed.

You can track your item via this link:
http://tracking.post.japanpost.jp/service/singleSearch.do?****

:)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:52:21 #218
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_99360398
Ik heb het idee dat dit niet een nieuw betaalmiddel is/gaat worden, maar dat het gewoon aandelen zijn :')
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_99364666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:52 schreef DuTank het volgende:
Ik heb het idee dat dit niet een nieuw betaalmiddel is/gaat worden, maar dat het gewoon aandelen zijn :')
Het speculeren is momenteel een belangrijk onderdeel.
Er is geld mee te verdienen dus iedereen met wat geld (en soms beleggerstalent) pikt z'n graantje mee.

Er komen steeds meer shops die Bitcoins accepteren maar het zal de komende jaren nog flink (x100) moeten groeien om serieus genomen te worden.
Het bestaat overigens nog maar ruim 2 jaar dus we staan aan het begin... En als je over die periode kijkt, is het al groter dan voormogelijk werd gehouden...
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:23:10 #220
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_99366081
Mogelijke toekomstige benamingen voor getallen achter de komma:

Link:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=27663.0

Handig voor als ze ooit nog eens heel veel waard worden. :)
pi_99366101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 06:52 schreef dvr het volgende:
Goh, we hadden het immer dreigende perspectief van een beurscrash alweer een dikke zes maanden uit het oog verloren. Een veeg voorteken, dat misplaatste optimisme..

Ik trap dit rampspoeddraadje dus even 2011 in, want nu de euro nabeurs ineens dramatisch gekelderd is tot onder $1.40 ivm Italië, belooft het vandaag een spannende dag te worden, m.n. voor de Europese financiële instellingen en voor de wereldwijde valutahandel. Als er weer een beurscrash komt, zal dat zijn op een dag waarop door een onverwachte wending als deze ineens veel verliezen genomen moeten worden en er dus veel assets (zoals aandelen) verkocht moeten worden om aan cash te komen. Daarnaast kan de interbancaire liquiditeitenstroom weer tot stilstand komen. Ik ben benieuwd!
Ik las dit net in een ander topic.
Die zakkende Euro is goed als je via MtGox handelt :)
Krijg je meer Euro's voor je BTC :)
pi_99376837
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:52 schreef DuTank het volgende:
Gelukkig dat die Euro's volledig betrouwbaar zijn!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_99421232
Mijn gouden bitcoin is binnen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:05:11 #224
136730 PiRANiA
pi_99430935
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:21 schreef drumstickNL het volgende:
Pics!
pi_99431305
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:21 schreef drumstickNL het volgende:
Vet! Helemaal vergeten!

Ga 'm gelijk bestellen O+
pi_99464404
Tja hij is gewoon precies zoals op de foto. En vrij zwaar.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:41:56 #227
136730 PiRANiA
pi_99485268
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vet! Helemaal vergeten!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ga 'm gelijk bestellen O+
Beter ga je een Bitcoin bank oprichten. :D
If not now, then when.
pi_99490088
Dit klinkt echt enorm shady. Wat is het nut van die toegepaste rekenkracht? Of is dat alleen maar voor het "minen" van een coin? Wat is dan de daadwerkelijke opbrengst van het minen van zo'n munt? (En dan bedoel ik niet voor de gebruiker maar voor de gehele economie. Als die rekenkracht nergens voor gebruikt wordt, levert die inspanning immers niets op. Sterker nog, je verbruikt alleen energie.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:05:39 #230
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99491343
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 03:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dit klinkt echt enorm shady. Wat is het nut van die toegepaste rekenkracht?
Het "beveiligen" van het netwerk. En zolang nog niet alle coins berekend zijn wordt dat beveiligen naast de fee beloond met coins.

quote:
Wat is dan de daadwerkelijke opbrengst van het minen van zo'n munt? (En dan bedoel ik niet voor de gebruiker maar voor de gehele economie. Als die rekenkracht nergens voor gebruikt wordt, levert die inspanning immers niets op. Sterker nog, je verbruikt alleen energie.)
Momenteel is de "daadwerkelijke opbrengst" van het minen van één bitcoin zo'n $14 min de energiekosten die er voor nodig waren. Ofwel, een paar dollar.
pi_99501920
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 08:05 schreef Whuzz het volgende:
Het "beveiligen" van het netwerk. En zolang nog niet alle coins berekend zijn wordt dat beveiligen naast de fee beloond met coins.
Welk netwerk? Wie besteedt dit uit?
pi_99537463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:32 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Welk netwerk? Wie besteedt dit uit?
OP al gelezen?
pi_99539402
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 12:52 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

OP al gelezen?
Ja en daar wordt dit niet uitgelegd. Enige wat wordt gezegd is dat er bepaalde blokken met een code zijn, computers rekenen de toegangscode daarvoor uit. Als ze dat uitgerekend hebben, krijgen ze de coins.

Waarom worden deze blokken uitgerekend? Wat is de toegevoegde waarde ervan, behalve voor de gebruikers die er geld voor krijgen?

Laat ik het zo zeggen, als ik ga werken, zorg ik ervoor dat er iets gebeurt. Een kapper knipt het haar van mensen, een bakker bakt brood, een boer werkt op zijn land. Op die manier zorgen ze ervoor dat er daadwerkelijke producten op de markt komen. In ruil daarvoor krijg je geld, waarmee je andere producten kunt kopen.

Wat doe je precies als je bitcoins aan het verdienen bent? Welk product lever jij, waarvoor jij coins krijgt om andere producten te kopen? Welke daadwerkelijke bijdrage aan de economie lever je? Wat is het nut van het erdoorheenjassen van energie en computerkracht? Is het aangesloten op een project waarbij meerdere computers processorkracht leveren voor wetenschappelijke problemen? Zo niet, dan is dit een bizar slecht idee.
pi_99548389
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja en daar wordt dit niet uitgelegd. Enige wat wordt gezegd is dat er bepaalde blokken met een code zijn, computers rekenen de toegangscode daarvoor uit. Als ze dat uitgerekend hebben, krijgen ze de coins.

Waarom worden deze blokken uitgerekend? Wat is de toegevoegde waarde ervan, behalve voor de gebruikers die er geld voor krijgen?

Laat ik het zo zeggen, als ik ga werken, zorg ik ervoor dat er iets gebeurt. Een kapper knipt het haar van mensen, een bakker bakt brood, een boer werkt op zijn land. Op die manier zorgen ze ervoor dat er daadwerkelijke producten op de markt komen. In ruil daarvoor krijg je geld, waarmee je andere producten kunt kopen.

Wat doe je precies als je bitcoins aan het verdienen bent? Welk product lever jij, waarvoor jij coins krijgt om andere producten te kopen? Welke daadwerkelijke bijdrage aan de economie lever je? Wat is het nut van het erdoorheenjassen van energie en computerkracht? Is het aangesloten op een project waarbij meerdere computers processorkracht leveren voor wetenschappelijke problemen? Zo niet, dan is dit een bizar slecht idee.
Dat is een mening, geen feit. Breng het dus ook niet zo.
pi_99548942
Ik kan geen touw vastknopen aan het verhaal. Soort van insiders-jargon waarvan ik dan denk dat het juist de bedoeling is dat het onhelder blijft.
Want mijn boerenverstand zegt dat als het echt zo'n geweldig nieuw concept is, dat het dan toch wel mogelijk moet zijn dat een van die slimmerikken daar een begrijpelijk verhaal over af kan steken....

Lukt dat niet, dan wordt er iets verborgen gehouden, en/of klopt het niet, is mijn simpele conclusie.

Een uitvoerige technische uitleg die in feite niks uitlegt, is altijd het perfecte camouflagemiddel in internet verhalen. Zodra je verhandelingen leest die een mix zijn van onbekende termen (die elders bijkbaar gangbaar zouden zijn) en bekende woorden die deskundig klinken (inflatie, jawel - waarom daarover juist zoveel, terwijl de rest zo vaag is?) plus een reuze uitgedacht verdien-modelletje, weet je hoe laat het is. :Y

Dat inflatieverhaal is trouwens even duister als het 'hard' lijkt: Vaste hoeveelheid coins? En hoe gaat dat dan de hele wereld bedienen? Dan zou die munt dus vanwege schaarste steeds meer waard moeten worden. Gauw een coin kopen, dan kun je er ooit wel een hele auto mee betalen!
pi_99549655
Het ruikt trouwens ook naar piramidespel: De eerstelingen verdienen eraan, de nieuw ingestapten prijzen het aan (anders grijpen zij ernaast), steeds meer mensen denken dat ze blijkbaar iets missen en stappen ook in. Tot het klapt.

Als het bedoeld is als alternatief ruilmiddel, zou je geen ingewikkeld verdienmodel nodig hebben. Dat zou je gewoon kunnen opzetten zoals bv de 'noppes'. Dat 'minen' is dus een lokkertje.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:12:30 #237
136730 PiRANiA
pi_99549784
Het is nu eenmaal een technisch netwerk/idee, dan krijg je een technische uitleg. Vanuit het idee van bitcoins is er overigens geen verdienmodel. Ook weet ik niet waarom je minen ziet als 'lokkertje'.

Het concept is heel technisch, dus moet je niet zeuren dat je een technische uitleg krijgt. Als je wilt onderzoeken of het veilig is moet je je er in verdiepen. Wat ik met mijn kennis heb kunnen bekijken heb ik ook gedaan en ik ben overtuigd dat het veilig is.

Het economische verhaal er achter kan ik niet héel goed uitleggen, daar ga ik dus niet aan beginnen :P.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:13:07 #238
136730 PiRANiA
pi_99549799
Overigens blijft de koers best stabiel nu, dat is een goed teken ^O^.
pi_99550014
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:08 schreef novel het volgende:
Het ruikt trouwens ook naar piramidespel: De eerstelingen verdienen eraan, de nieuw ingestapten prijzen het aan (anders grijpen zij ernaast), steeds meer mensen denken dat ze blijkbaar iets missen en stappen ook in. Tot het klapt.
Je beschrijft de markt. Niet anders dan de aandelenmarkt. Waarom vertrouw je dat wel?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:56:01 #240
348961 0wen
Forum Verslaafd
pi_99551173
Ik heb net een nieuwe pc

Desktop (Intel 2500k 2e generatie, 4.2 ghz)
Sapphire 6950 2GB Flex
Klokfrequentie chip: 800 MHz
Klokfrequentie geheugen: 1250 MHz
Klokfrequentie shaders: 800 MHz
GDDR5

en laptop, een (Intel i7 740Q 1,74 Ghz)
GT 435M
Klokfrequentie chip: 650 MHz
Klokfrequentie geheugen: 800 MHz
Klokfrequentie shaders: 1300 MHz
DDR3
pi_99551955
Het probleem is niet dat de uitleg technisch is, maar dat het een pseudo-uitleg is, waarbij het zogenaamd moeilijke (moeilijk gemaakte?) technische als camouflage dient.
Dat ziet er indrukwekkend uit, en als je het niet begrijpt zal het wel aan jezelf (of je luitheid liggen).
Dat is een psychologisch mechanisme waar oplichters en fantasten gebruik van maken.

Maar als men er geen volkomen begrijpelijk verhaal over kan afsteken, (terwijl het bovendien al 2 jaar loopt) deugt het gewoon niet!

'Nergens instappen als je het niet begrijpt' was de conclusie van onze financiele topfiguren, nadat ze achteraf moesten toegeven dat ze helemaal niets begrepen hadden van al die keer op keer verpakte leningenpaketten die het begin van de financiele crisis markeerden.

Het 'kleren van de keizer' mechanisme is op het financiele vlak groot. Niemand durft toe te geven dat ze het niet begrijpen. Want als genoeg deskundigen meedoen, moet het wel kloppen.
En het 'bewijs' wordt gevonden in de aanvankelijk bestendig lijkende verdiensten (vooral omdat niemand de kat de bel wil aanbinden). Tot het niet meer werkt, en iedereen zich afvraagt hoe ze zo stom konden zijn.

Onzinprojecten verraden zich juist doordat veel werk wordt gemaakt van een technische uitleg terwijl je daar toch nooit echt de vinger achter krijgt. Zeker op internet.
Waar men op speculeert, is dat je de indruk krijgt dat er elders, ooit, wel een plek is waar men het wel snapt. Maar dat is meestal waar de profiteur zit. Die snapt alles (tenzij het gewoon een gevalletje collectieve waan betreft).

En nogmaals: waarom dat ingewikkelde verdienmodel? en me aansluitend bij SHarregarre: waarom al die rekenarij?

Ik ben verbaasd dat het al de 13e reeks is hierover. Daardoor dacht ik in eerste instantie ook dat het wel wat moest betekenen. Misleidend hoor.
pi_99552408
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:20 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Je beschrijft de markt. Niet anders dan de aandelenmarkt. Waarom vertrouw je dat wel?
Huh? Waar zeg ik dat ik de aandelenmarkt beschrijf en vertrouw? Dat je trouwens mijn beschrijving van een priramidespel gelijk trekt met de aandelenmarkt!! Dan begrijp je niets van piramidespel. Trouwens - onbedoeld-wel een mooie sneer naar de aandelenmarkt >:)

Kan er over dit onderwerp dan alleen maar vaag worden gediscussieerd? Tekenend voor de mensen die er aan meedoen zou ik zeggen.

I rest my case.

(Ik ben weg hier btw. Want discussieren over piramidespelen tegen 'gelovigen' is onbegonnen werk.)

[ Bericht 9% gewijzigd door novel op 16-07-2011 19:34:31 ]
pi_99552464
Snap ook niet waarom mensen niet de vraag stellen hoe dit feasible is. Als je zegt dat deze electronische currency op den duur de normale currency moet vervangen, dan slaat dit hele verdienmodel met minen nergens op, behalve voor de mensen die er in het begin mee zijn begonnen. No way dat ik overstap op een currency waarbij de eerste mensen honderden keren zo makkelijk aan de currency konden komen en de enige manier waarop ze dat deden hun computer aanzetten was, zonder dat er daadwerkelijk een product uitkwam.

Dus, we gaan ervanuit dat dit dan gewoon speculatie is. Een speculatieve munt. Het gekke is alleen dat je dit geld ook kunt "verdienen" zonder gebruik te maken van een ruilmechanisme. En dat is vreemd. Met andere woorden, er wordt automatisch nieuw geld gecreëerd terwijl dit los staat van de geldhoeveelheid van euro/dollar etc. Het enige waarop je hiermee eigenlijk kunt speculeren is de toekomstige geldigheid van deze munteenheid en je kunt ervanuitgaan dat dat een kansloos verhaal is, vanwege al dat waardeloze minen waar mensen geld voor krijgen.

Dat is net zoiets als dat ik een nieuwe munt bedenk en mensen die aan mijn deur bellen een biljet krijgen. Zij zoeken dan weer nieuwe mensen die aan mijn deur gaan bellen, alleen moeten die dan twee keer bellen. In de toekomst moet je misschien wel honderd keer bellen. De mensen die als eerste waren en een keertje of tien gebeld hebben, zijn rijk. Mensen die later instappen kunnen hun hele leven lang aanbellen en nog niet zoveel verdienen.

En bij wat voor soort winkels kun je terecht? Alleen van die slappe hap gadgetstores waarvan er drie miljoen op internet bestaan.

Zolang je bitcoins kunt verdienen met het waardeloze "minen" lijkt het me een onzinnig project. Ik ga mijn zuurverdiende geld niet verwisselen voor "geld" waarvoor niets gebeurd is. Er zijn geen groenten voor verbouwd, er zijn geen huizen voor gebouwd, er hebben geen hoertjes voor op hun rug gelegen, er is geen daadwerkelijk product voor verhandeld.
pi_99552728
Als je het niet snapt dan moet je simpelweg doorlopen lijkt mij.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:34:20 #245
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_99552740
De eerste lichting gebruikers heeft echt goed gekozen om hieraan mee te doen :P Hopelijk voor jullie zit er toekomst in
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_99552789
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Snap ook niet waarom mensen niet de vraag stellen hoe dit feasible is. Als je zegt dat deze electronische currency op den duur de normale currency moet vervangen, dan slaat dit hele verdienmodel met minen nergens op, behalve voor de mensen die er in het begin mee zijn begonnen. No way dat ik overstap op een currency waarbij de eerste mensen honderden keren zo makkelijk aan de currency konden komen en de enige manier waarop ze dat deden hun computer aanzetten was, zonder dat er daadwerkelijk een product uitkwam.

Dus, we gaan ervanuit dat dit dan gewoon speculatie is. Een speculatieve munt. Het gekke is alleen dat je dit geld ook kunt "verdienen" zonder gebruik te maken van een ruilmechanisme. En dat is vreemd. Met andere woorden, er wordt automatisch nieuw geld gecreëerd terwijl dit los staat van de geldhoeveelheid van euro/dollar etc. Het enige waarop je hiermee eigenlijk kunt speculeren is de toekomstige geldigheid van deze munteenheid en je kunt ervanuitgaan dat dat een kansloos verhaal is, vanwege al dat waardeloze minen waar mensen geld voor krijgen.

Dat is net zoiets als dat ik een nieuwe munt bedenk en mensen die aan mijn deur bellen een biljet krijgen. Zij zoeken dan weer nieuwe mensen die aan mijn deur gaan bellen, alleen moeten die dan twee keer bellen. In de toekomst moet je misschien wel honderd keer bellen. De mensen die als eerste waren en een keertje of tien gebeld hebben, zijn rijk. Mensen die later instappen kunnen hun hele leven lang aanbellen en nog niet zoveel verdienen.

En bij wat voor soort winkels kun je terecht? Alleen van die slappe hap gadgetstores waarvan er drie miljoen op internet bestaan.

Zolang je bitcoins kunt verdienen met het waardeloze "minen" lijkt het me een onzinnig project. Ik ga mijn zuurverdiende geld niet verwisselen voor "geld" waarvoor niets gebeurd is. Er zijn geen groenten voor verbouwd, er zijn geen huizen voor gebouwd, er hebben geen hoertjes voor op hun rug gelegen, er is geen daadwerkelijk product voor verhandeld.
^O^ complimenten SH
En nou ben ik echt weg
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:49:28 #247
136730 PiRANiA
pi_99553268
"Waardeloos minen" :').

Het kost jaren om met een goedkope PC bitcoins aan te maken :'). Je moet investeren om er fatsoenlijk geld uit te halen. Daarbij kost stroom ook geld.
pi_99553332
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:34 schreef drumstickNL het volgende:
Als je het niet snapt dan moet je simpelweg doorlopen lijkt mij.
Lekker makkelijk. :|W

Vind het wel typisch dat mensen die hieraan meedoen, eigenlijk niet kunnen verklaren waarom. Behalve het feit dat de "ideale uitkomst" van het geheel 'een munt waarvan de waarde publiek bezit is en er geen overheden mee kunnen lopen klooien' leuk klinkt. Leuk klinken, soit, maar de weg ernaartoe met minen is gewoon dubieus.

Als je zo'n rotsvast geloof in het project hebt, drumstickNL, dan moet je toch ook wel in discussie kunnen gaan over de haken en ogen die hier toch wel aan kleven. Anders vind ik je toch wel een beetje naïef, want denk je nu serieus dat andere mensen zich dit niet afvragen? De enige manier waarop bitcoin uiteindelijk succesvol kan zijn is als iedereen het gaat gebruiken en mensen ook in bitcoins betaald krijgen voor 'echt werk'. Zolang je bitcoins echter ook kunt krijgen door 'nepwerk' (computerkracht inzetten om denkbeeldige sleutels te ontcijferen, is niet productief en dus nepwerk) zie ik geen werknemers die dit zullen accepteren. Nog even los van het feit dat het onduidelijk is hoe de waarde van de munt zich zal ontwikkelen.

Los van de mogelijke implicaties m.b.t. het minen en de daadwerkelijke waarde van de munt, mag je jezelf ook gerust afvragen of je überhaupt wel moet willen dat overheden geen grip hebben op de geldvoorraad of dat mensen bijvoorbeeld precies kunnen zien hoeveel geld waar bij de overheid zit. Je hebt nu al allemaal amateureconomen op hun blogjes en de chaos die zoiets dan kan veroorzaken lijkt me ook iets om rekening mee te houden. Daarnaast vergeten we nog even dat er enorm veel diversiteit is rond de wereld. De euro was ook een leuk project, maar zelfs binnen Europa zijn verschillen gigantisch.
pi_99553387
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:49 schreef PiRANiA het volgende:
"Waardeloos minen" :').

Het kost jaren om met een goedkope PC bitcoins aan te maken :'). Je moet investeren om er fatsoenlijk geld uit te halen. Daarbij kost stroom ook geld.
En wat is het resultaat van minen? Hoeveel mensen hebben er voedsel gekregen dankzij het minen? Hoeveel mensen heb jij van een nieuw kapsel voorzien? Hoeveel bedrijfsplannen heb je geschreven? Hoeveel schoolkinderen heb je Engels geleerd?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:56:38 #250
136730 PiRANiA
pi_99553560
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. :|W

Vind het wel typisch dat mensen die hieraan meedoen, eigenlijk niet kunnen verklaren waarom. Behalve het feit dat de "ideale uitkomst" van het geheel 'een munt waarvan de waarde publiek bezit is en er geen overheden mee kunnen lopen klooien' leuk klinkt. Leuk klinken, soit, maar de weg ernaartoe met minen is gewoon dubieus.

Als je zo'n rotsvast geloof in het project hebt, drumstickNL, dan moet je toch ook wel in discussie kunnen gaan over de haken en ogen die hier toch wel aan kleven. Anders vind ik je toch wel een beetje naïef, want denk je nu serieus dat andere mensen zich dit niet afvragen? De enige manier waarop bitcoin uiteindelijk succesvol kan zijn is als iedereen het gaat gebruiken en mensen ook in bitcoins betaald krijgen voor 'echt werk'. Zolang je bitcoins echter ook kunt krijgen door 'nepwerk' (computerkracht inzetten om denkbeeldige sleutels te ontcijferen, is niet productief en dus nepwerk) zie ik geen werknemers die dit zullen accepteren. Nog even los van het feit dat het onduidelijk is hoe de waarde van de munt zich zal ontwikkelen.
Dit vind ik nogal kortzichtig. Nepwerk... Alles wat je computer doet is dan 'nepwerk'. Het bijdragen aan het netwerk versterkt bitcoins (het netwerk). Dat is dus niet echt netwerk, het versterkt het netwerk juist.
quote:
Los van de mogelijke implicaties m.b.t. het minen en de daadwerkelijke waarde van de munt, mag je jezelf ook gerust afvragen of je überhaupt wel moet willen dat overheden geen grip hebben op de geldvoorraad of dat mensen bijvoorbeeld precies kunnen zien hoeveel geld waar bij de overheid zit. Je hebt nu al allemaal amateureconomen op hun blogjes en de chaos die zoiets dan kan veroorzaken lijkt me ook iets om rekening mee te houden. Daarnaast vergeten we nog even dat er enorm veel diversiteit is rond de wereld. De euro was ook een leuk project, maar zelfs binnen Europa zijn verschillen gigantisch.
Dit snap ik niet helemaal. Denk je dat mensen precies kunnen zien hoeveel geld iemand heeft? Dat kan dus niet.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:57:35 #251
136730 PiRANiA
pi_99553597
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:52 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En wat is het resultaat van minen? Hoeveel mensen hebben er voedsel gekregen dankzij het minen? Hoeveel mensen heb jij van een nieuw kapsel voorzien? Hoeveel bedrijfsplannen heb je geschreven? Hoeveel schoolkinderen heb je Engels geleerd?
Het netwerk wordt er sterker van. Er moet een soort 'gewicht' ontstaan om het netwerk in stand te houden. Anders is een decentraal model als bitcoins niet mogelijk: er moet vertrouwen zijn in de partij met de meeste rekenkracht.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:58:03 #252
136730 PiRANiA
pi_99553623
SuperHarregarre, mag ik vragen hoe en waar je je ingelezen hebt?
pi_99553634
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:56 schreef PiRANiA het volgende:
Dit vind ik nogal kortzichtig. Nepwerk... Alles wat je computer doet is dan 'nepwerk'. Het bijdragen aan het netwerk versterkt bitcoins (het netwerk). Dat is dus niet echt netwerk, het versterkt het netwerk juist.
Dat klintk als een pyramid scheme dan.

quote:
Dit snap ik niet helemaal. Denk je dat mensen precies kunnen zien hoeveel geld iemand heeft? Dat kan dus niet.
Dacht dat dat juist de premise was. Je kunt zien welke transactie hebben plaatsgevonden en hoeveel geld waar is. Dat deze accounts niet zijn gebonden aan RL-identiteiten is een ander verhaal. Als er ergens een paar miljard op een account staat, kun je ervanuitgaan dat het een overheid is. :P
pi_99553718
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:58 schreef PiRANiA het volgende:
SuperHarregarre, mag ik vragen hoe en waar je je ingelezen hebt?
Links in de OP en google. Ik vind dit best een interessant concept maar de uitvoering ervan vind ik erg dubieus. Ik ben nog steeds bezig me verder in te lezen maar ik had gehoopt dat wat twijfels al zouden kunnen worden weggenomen, door users. Ik ben tot nu toe wel een beetje geschrokken dat de reacties eigenlijk niets kunnen zeggen over de waarde van het minen, behalve dat het "rekenkracht kost" en "het netwerk sterk maakt". Dat is namelijk gewoon een piramidespel.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:07:26 #255
136730 PiRANiA
pi_99554028
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat klintk als een pyramid scheme dan.
Als ik een nieuwe valuta zou uitbrengen op papier, en mensen een paar cent zou geven om elk briefje dat ze zien goed te controleren, dan is dat toch geen pyramid scheme. Ik zie de overeenkomst niet ;).
quote:
[..]

Dacht dat dat juist de premise was. Je kunt zien welke transactie hebben plaatsgevonden en hoeveel geld waar is. Dat deze accounts niet zijn gebonden aan RL-identiteiten is een ander verhaal. Als er ergens een paar miljard op een account staat, kun je ervanuitgaan dat het een overheid is. :P
Ze zijn inderdaad niet gekoppeld ;). En je kan inderdaad alle transacties zien. Je kunt dus uitrekenen hoeveel geld er op een adres ontvangen is.
Maar goed, dan weet je dus dat er 'iemand' of 'een bedrijf' of wie dan ook is met 5000 bitcoins op zijn adres. Wat dan nog? :P.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:00 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Links in de OP en google. Ik vind dit best een interessant concept maar de uitvoering ervan vind ik erg dubieus. Ik ben nog steeds bezig me verder in te lezen maar ik had gehoopt dat wat twijfels al zouden kunnen worden weggenomen, door users. Ik ben tot nu toe wel een beetje geschrokken dat de reacties eigenlijk niets kunnen zeggen over de waarde van het minen, behalve dat het "rekenkracht kost" en "het netwerk sterk maakt". Dat is namelijk gewoon een piramidespel.
Quote:
quote:
Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen [1] en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen [2], waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers [3]. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers [4]. Aan het ontvangen van dit prijzengeld ligt geen andere activiteit ten grondslag dan het werven van nieuwe deelnemers [5].
1- Het is niet nodig een inleg te doen
2- Er is geen reden nieuwe mensen uit te moeten nodigen behalve het populair worden van bitcoins zelf. Aan iemand die met bitcoins meedoet wordt niemand beter (qua geld/# bitcoins dan).
3- Er is geen voorkeurspositie voor wie dan ook binnen het netwerk. Een nieuwkomer kan flink investeren in videokaarten en zo net zo veel bitcoins genereren als wie dan ook met die hardware op dat moment.
4- Niet van toepassing.
5- Niet waar
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:20:03 #256
136730 PiRANiA
pi_99554628
Eindelijk een discussie. ^O^

quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:07 schreef PiRANiA het volgende:

Als ik een nieuwe valuta zou uitbrengen op papier, en mensen een paar cent zou geven om elk briefje dat ze zien goed te controleren, dan is dat toch geen pyramid scheme. Ik zie de overeenkomst niet ;).

[quote]

Heb daar net ook een stukje over gelezen. Dan zou je dus uitgaan van een bepaalde fee voor early adopters. Maar hoe snel is dit gegaan in het begin? De persoon die dit bedacht heeft, en de eerste bitcoins bij elkaar heeft geschraapt, heeft ze dan wel zeer makkelijk binnengekregen of niet?

[quote]Ze zijn inderdaad niet gekoppeld ;). En je kan inderdaad alle transacties zien. Je kunt dus uitrekenen hoeveel geld er op een adres ontvangen is.
Maar goed, dan weet je dus dat er 'iemand' of 'een bedrijf' of wie dan ook is met 5000 bitcoins op zijn adres. Wat dan nog? :P.
Dan kun je dus zien of een overheid of investeringsmaatschappij aan het hoarden is om alsnog de prijzen te beïnvloeden.

quote:
--wikipedia piramidespel uitleg--
Het is geen klassiek piramidespel in die zin. De early adopters hebben een x-aantal coins makkelijk verkregen, en als de verwachting is dat de bitcoin-voorraad uiteindelijk zal staan voor de gehele geldvoorraad van de wereld zijn ze dus meteen miljonair. :P De enige manier waarop dit echter lukt, is als iedereen mee blijft doen met het bitminen. Als de verwachting dus is dat je later die coins weer kunt gebruiken voor minstens iets meer dan de huidige waarde van je inzet (niet inleg, maar je investeert wel in apparatuur/stroom etc. hetgeen ook weer risico met zich meebrengt).

Maar goed, het valt niet helemaal te beschrijven als piramidespel omdat het nu eenmaal een bijzonder concept is.

Dit gaat nu echter allemaal om het daadwerkelijke proces van langzamerhand originele ouderwetse valuta inruilen voor de electronische valuta die niet kan worden bijgedrukt door financiële instellingen. Stel dat dit allemaal lukt, dan heb ik nog steeds mijn twijfels bij de wenselijkheid van dit alles. En het gaat me dan vooral om schommelingen die niet op de een of andere manier gebufferd kunnen worden. Ik ben het er roerend mee eens dat bepaalde problemen ook veroorzaakt worden door instellingen die lopen te kutten met de geldvoorraad, maar overheden hebben ook bepaalde ruimte nodig om schokken op te kunnen vangen.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:32:48 #258
136730 PiRANiA
pi_99554952
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Eindelijk een discussie. ^O^

[..]

Dan kun je dus zien of een overheid of investeringsmaatschappij aan het hoarden is om alsnog de prijzen te beïnvloeden.
Ik denk niet dat dat makkelijk of uberhaupt mogelijk is. En dan nog: zou het erg zijn áls daar meer transparantie zou zijn? ;).
quote:
[..]

Het is geen klassiek piramidespel in die zin. De early adopters hebben een x-aantal coins makkelijk verkregen, en als de verwachting is dat de bitcoin-voorraad uiteindelijk zal staan voor de gehele geldvoorraad van de wereld zijn ze dus meteen miljonair. :P De enige manier waarop dit echter lukt, is als iedereen mee blijft doen met het bitminen. Als de verwachting dus is dat je later die coins weer kunt gebruiken voor minstens iets meer dan de huidige waarde van je inzet (niet inleg, maar je investeert wel in apparatuur/stroom etc. hetgeen ook weer risico met zich meebrengt).

Maar goed, het valt niet helemaal te beschrijven als piramidespel omdat het nu eenmaal een bijzonder concept is.

Dit gaat nu echter allemaal om het daadwerkelijke proces van langzamerhand originele ouderwetse valuta inruilen voor de electronische valuta die niet kan worden bijgedrukt door financiële instellingen. Stel dat dit allemaal lukt, dan heb ik nog steeds mijn twijfels bij de wenselijkheid van dit alles. En het gaat me dan vooral om schommelingen die niet op de een of andere manier gebufferd kunnen worden. Ik ben het er roerend mee eens dat bepaalde problemen ook veroorzaakt worden door instellingen die lopen te kutten met de geldvoorraad, maar overheden hebben ook bepaalde ruimte nodig om schokken op te kunnen vangen.
Volgens jou is het grootste probleem dus dat een kleine hoeveelheid mensen op een grote stapel bitcoins 'zit'? Dat klopt en is inderdaad een 'probleem'. Zodra die coins worden verkocht zal dat leiden tot een prijsdaling ja. Maar aan de andere kant: waarom zou je als je nu 10000 bitcoins hebt die in één keer aan de markt 'voeden'? Dan leveren de eerste 5000 een mooi bedrag op, maar daarna is de prijs laag. Het is dus wel degelijk in het belang van zowel de koper als de verkoper dit rustig te doen.
Een probleem kan wel zijn dat er grote panicsells komen. Ik denk alleen dat mensen (met veel coins) wel slim genoeg zijn om hun grote voorraad niet tegen een substantieel lagere prijs te verkopen.

De prijs is nu ongeveer 13 dollar. Die is nu vrij stabiel. Een maand terug lag de prijs uit mijn hoofd op gemiddeld 18 dollar. Ik denk dat er rustigaan vrij veel coins van de 'grote bezitters' verkocht worden en dat lijkt mij een goed teken :).
pi_99555729
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:32 schreef PiRANiA het volgende:

Ik denk niet dat dat makkelijk of uberhaupt mogelijk is. En dan nog: zou het erg zijn áls daar meer transparantie zou zijn? ;).

Ik denk dat mensen dit sowieso gaan proberen bij te houden, als er al niet op de een of andere manier toezicht op moet worden gehouden. In de toekomst zullen er nog steeds belastingen moeten worden geheven, immers. De overheid dient dus wel degelijk een sluitende begroting te kunnen overleggen.

Het probleem met dit systeem is dan ook dat iedereen precies kan zien hoe slecht of hoe goed het gaat. Ik weet niet of je dit altijd moet willen. Krijg je ook paniek van. En niet alleen paniek op de valutamarkt maar ook op de straat. In een dergelijk geval zouden pensioenen meteen op de schop moeten, overheidsprojecten komen stil te liggen, ambtenaren krijgen niet meer betaald. Dit werkt allemaal ook door in de rest van de economie, omdat iedereen weet dat de overheid het niet kan redden. Als de overheid wat monetaire mogelijkheden heeft, kan het besluiten om de inflatie iets te laten oplopen in het ene jaar en het 't volgende jaar weer in te dammen. (Kern van Keynesiaans beleid.) Persoonlijk ben ik geen voorstanders van Keynesiaans beleid maar er zijn wel degelijk mensen die goede argument overleggen voor het behouden van deze speelruimte.

quote:
Volgens jou is het grootste probleem dus dat een kleine hoeveelheid mensen op een grote stapel bitcoins 'zit'? Dat klopt en is inderdaad een 'probleem'. Zodra die coins worden verkocht zal dat leiden tot een prijsdaling ja. Maar aan de andere kant: waarom zou je als je nu 10000 bitcoins hebt die in één keer aan de markt 'voeden'? Dan leveren de eerste 5000 een mooi bedrag op, maar daarna is de prijs laag. Het is dus wel degelijk in het belang van zowel de koper als de verkoper dit rustig te doen.
Een probleem kan wel zijn dat er grote panicsells komen. Ik denk alleen dat mensen (met veel coins) wel slim genoeg zijn om hun grote voorraad niet tegen een substantieel lagere prijs te verkopen.
En zulke panic sells lijken mij ook sterker te zijn als een valuta niet wordt onderschreven door grote instellingen. Omdat de hoeveelheid op zich vaststaat, zal de valuta op de lange termijn natuurlijk weer terugkeren naar het normale niveau, maar het gaat vooral om de paniek in de tussentijd. En zoals ik al eerder zei, de echte paniek waar je voor moet waken is paniek in de normale economie. Als handelaars hun geld kwijtraken moeten ze dat zelf weten maar het moet natuurlijk geen invloed hebben op de prijs van voedsel en andere essentiële producten.

quote:
De prijs is nu ongeveer 13 dollar. Die is nu vrij stabiel. Een maand terug lag de prijs uit mijn hoofd op gemiddeld 18 dollar. Ik denk dat er rustigaan vrij veel coins van de 'grote bezitters' verkocht worden en dat lijkt mij een goed teken :).
Er was volgens mij al een crash, al was dat naar aanleiding van een beveiligingsprobleem.

Om nog maar even terug te komen op een probleem voor implementatie. Wanneer denk je dat bitcoins gereguleerd zullen worden? Nu is het een soort gimmick maar stel het ontwikkelt zich verder, zal er op een gegeven moment toch regulering nodig zijn. Al is het alleen maar om belasting te kunnen blijven heffen.
pi_99566923
Vandaag mijn gratis Yubikey ontvangen van MtGox! Wat een toffe techniek is dat zeg! :Y

Je gaat naar de site van MtGox en logt in. Vervolgens krijg je een veld + verzendknop waarin je een Yubikey-wachtwoord in moet vullen. Echter hoef je dat niet zelf te doen. Je stopt je USB-key in je pc en drukt één keer op het knopje. Vervolgens zit je in dat veld een code/wachtwoord verschijnen en logt hij automatisch(zonder op de knop te klikken) in.

Daarnaast heeft hij ook een aparte code om te withdrawen. Daarvoor moet je het knopje zo'n 3 seconden indrukken.

pi_99605630
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2011 01:21 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaag mijn gratis Yubikey ontvangen van MtGox! Wat een toffe techniek is dat zeg! :Y

Je gaat naar de site van MtGox en logt in. Vervolgens krijg je een veld + verzendknop waarin je een Yubikey-wachtwoord in moet vullen. Echter hoef je dat niet zelf te doen. Je stopt je USB-key in je pc en drukt één keer op het knopje. Vervolgens zit je in dat veld een code/wachtwoord verschijnen en logt hij automatisch(zonder op de knop te klikken) in.

Daarnaast heeft hij ook een aparte code om te withdrawen. Daarvoor moet je het knopje zo'n 3 seconden indrukken.

[ afbeelding ]
Mooi ding!

En je gebruikt KDE zie ik :D
  maandag 18 juli 2011 @ 10:20:38 #262
136730 PiRANiA
pi_99610884
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 01:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mooi ding!

En je gebruikt KDE zie ik :D
En dat werkt kennelijk samen! :s).

Of doet de yubikey zich voor als HID?
pi_99615346
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2011 01:21 schreef GuitarJJ het volgende:

[ afbeelding ]
Hmm...klink allemaal erg overtuigend,maar heeft ook wel wat wervends jouw opmerkingen... :Y
Trouwens leuk om te zien dat jij nog op een powerbook G4 werkt, 15 inch? }) :D
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 18 juli 2011 @ 13:01:21 #264
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99615584
Zucht, lange round durations

Total pool performance 468.52 Ghash/s from 1775 workers
Current round started at Monday 18 Jul 07:18:46 CEST
Current round duration 5 hours, 42 minutes
Valid shares for current round 2 164 478
Shares for current round 2 189 355

Previous round started at Sunday 17 Jul 17:13:33 CEST
Previous round finished at Monday 18 Jul 07:18:46 CEST
Previous round duration 14 hours, 5 minutes
Valid shares for previous round 4 905 846
Shares for previous round 4 995 134

# Solved block Valid Shares Total Shares Finished Duration
293 136840 4 905 846 4 995 134 18 Jul 07:18:46 14h 5m
292 136739 75 365 77 056 17 Jul 17:13:33 13m 29s
291 136737 3 133 727 3 299 934 17 Jul 17:00:04 12h 42m
  maandag 18 juli 2011 @ 16:18:13 #265
136730 PiRANiA
pi_99623623
https://x.ruxum.com/

Nieuwe exchange. Wees er snel bij :P. Code:
techcrunch

:s).
  maandag 18 juli 2011 @ 16:32:20 #266
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99624152
Dank, ik ga ook eens kijken hoe en wat
pi_99631668
Oeps, ik heb jullie per ongeluk een beetje blij gemaakt met een dooie mus.

Dat plaatje van die Yubikey is geen eigengemaakte foto, maar gewoon een voorbeeldplaatje van Google. :@

Dat neemt trouwens niet weg dat het een toffe technologie, en daarnaast een goede service van MtGox, is! ;)

Oh, en @PiRANiA:

The YubiKey is recognized as a USB keyboard so it works on all computers, platforms and browsers with no client software needed (Windows, Linux, Mac, iPad, Firefox, Chrome, etc.). bron: http://www.yubico.com/yubikey
pi_99635746
Ik heb diverse pagina's gelezen en YouTube filmpjes bekeken maar nog steeds snap ik niet wat BTC mij kost en wat het mij oplevert?
Ik heb gelezen dat er 21 miljoen BTC beschikbaar is maar nog niet gevonden is.. betekend dat dat als ik een account aanmaak ik mee kan profiteren van 'delvingen' of moet je daar zelf ook iets voor doen (aandelen kopen?).
pi_99636153
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:58 schreef UncleSam het volgende:
Ik heb diverse pagina's gelezen en YouTube filmpjes bekeken maar nog steeds snap ik niet wat BTC mij kost en wat het mij oplevert?
Ik heb gelezen dat er 21 miljoen BTC beschikbaar is maar nog niet gevonden is.. betekend dat dat als ik een account aanmaak ik mee kan profiteren van 'delvingen' of moet je daar zelf ook iets voor doen (aandelen kopen?).
Jij moet bitcoins kopen van een ander, of je moet je pc dagenlang stroom laten slurpen.

Het levert je iets op zodra iemand anders je 'iets' van waarde voor je bitcoins wil geven.
pi_99639280
Merged Mining is een leuke ontwikkeling!

Je kan nu Bitcoins of Namecoins minen maar je kan de hashes die je genereert niet op beiden loslaten.
Want misschien was die ene hash die je genereerde voor Bitcoins (maar niet de juiste was) wel net de juiste voor een block Namecoins?

Bij Merged Mining wordt de hash op beide blockchains losgelaten.
Effect?

- je versterkt beide blockchains
- je hebt meer kans om een block te vinden omdat je hashes 2x gebruikt worden

informatie: http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=29074.0

Er zitten nog wat haken en ogen aan, zoals:
- kan pas vanaf block 24.000 (Namecoins)
- clients moeten aangepast worden
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:00:27 #271
136730 PiRANiA
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:26:41 #272
136730 PiRANiA
pi_99660319
quote:
Euro Transfers Temporarily Frozen
Adam posted this on Jul-19 20:13
It is with heavy hearts that we deliver some bad news. We just got off the phone with our newly assigned bank (SG) in France and it appears the branch we have assigned cannot authorize our account until they deliberate with their “Higher Ups”. This is due to the sheer amount of funds we expect to be processing, along with the fact that bitcoin is fringe and has ambiguity associated with it that banks don’t currently understand. We were fully expecting to announce to all that our European bank accounts are now up and ready to start processing funds, however we have been advised that we will not hear back from SG until Thursday July 21.

Euro transfers (both deposits and withdrawals) are effectively frozen, however we’re going to look at other means of enabling Euro transfers in the mean time. So please bear with us as we work to get this up and running as soon as possible.

Thank you for your continued patience, we hope to come back with some good news soon.
https://mtgox.zendesk.com(...)s-temporarily-frozen
pi_99676711
quote:
Lekker dan :P
Naja, die 33 Bitcoins die ik nog in m'n wallet heb lopen niet weg :P
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:49:08 #274
136730 PiRANiA
pi_99677529
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lekker dan :P
Naja, die 33 Bitcoins die ik nog in m'n wallet heb lopen niet weg :P
Precies ^O^. Misschien koop ik er binnenkort m'n nieuwe abo voor FOK! voor :+.
pi_99677906
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:49 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Precies ^O^. Misschien koop ik er binnenkort m'n nieuwe abo voor FOK! voor :+.
Als Fok! ze accepteert neem ik het duurste abo.
disclaimer: tenzij Danny natuurlijk ineens met een extreem duur abo komt om mij te sarren
pi_99678309
Ik ga maar even een weekje Namecoins minen...

woensdag 20 juli 2011 @ 13:49:32 #277
293860 lipjes
Alleen van boven
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:51:41 #278
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99703044
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:08 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ga maar even een weekje Namecoins minen...

[ afbeelding ]
poolmunity :')
wat een tering josti naam.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:28:26 #279
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99704456
quote:
Ok, tijd dus om asap de boel om te zetten in bitcoins en van MtGox weg te transferren.
pi_99715550
Ik ben de helpdesk van MtGox onderhand ook helemaal beu! Ik mis 7 bitcoins sinds de crash en heb ze nog steeds niet terug! Het duurt ook steeds één a twee weken voordat ze reageren op je ticket(reactie).

:r
pi_99728150
Namecoin difficulty is nu gezakt!

http://dot-bit.org/tools/nextDifficulty.php

Het minen van Namecoins is nu winstgevender dan Bitcoins...
Het feest zal maar van korte duur zijn want een horde sprinkhanen stort zich er nu op...
Daarna zal de difficulty sky-high stijgen waarna het weer ruim een maand zal duren voor er wat te verdienen valt...
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:27:24 #282
136730 PiRANiA
pi_99740508

Mirror: http://kexx.net/u/img3728.png
Ik zeg:

tering.

[ Bericht 20% gewijzigd door PiRANiA op 21-07-2011 10:32:46 ]
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:29:29 #283
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99740547
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:27 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zeg:

tering.
kan het niet zien ;(
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:30:01 #284
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99740561
ohja,
http://bitcat.ch/
heb er 1.2btc naartoe gestuurt :P
pi_99755900
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:30 schreef lipjes het volgende:
ohja,
http://bitcat.ch/
heb er 1.2btc naartoe gestuurt :P
Denk dat het geen zin heeft om deze ronde nog in te stappen, morgen begint een nieuwe ronde die interessant is omdat degene die de tweede dag het meest in de pot stopt, de jackpot krijgt. Hierdoor zal alles dus snel doorlopen en kun je wel redelijke profits pakken indien je er aan het begin bij zit imo.
pi_99762570
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:27 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Mirror: http://kexx.net/u/img3728.png
Ik zeg:

tering.
:D
Ernstig...
pi_99770849
Whoei! Net m'n 150e Namecoin binnen *O*
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:57:18 #288
136730 PiRANiA
pi_99792927
quote:
Mt.Gox/AurumXchange Partnership - European Transfers Now Available

We are pleased to announce that through an agreement with AurumXchange, you can now purchase Mt.Gox redeemable codes using SEPA wire transfers, Local GBP transfers in the UK, and USD wire transfers. This will allow European Mt.Gox users to deposit to their Mt.Gox account or withdrawal to their European bank account as an alternative to the standard SEPA transfers we offer.

In addition to this, you can also:

· Purchase codes instantly and automatically using e-currencies.
· Sell codes back to AurumXchange and receive instant payment through e-currencies.
· Sell codes back to AurumXchange and receive wire transfers in USD with no restrictions on the amount.
· Sell codes back to AurumXchange and receive a SEPA EUR transfer.
· Sell codes back to AurumXchange and receive a direct bank transfer within the UK.
pi_99807144
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
Whoei! Net m'n 150e Namecoin binnen *O*
Update: 308e :D
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:43:11 #290
136730 PiRANiA
pi_99807200
Wat is een namecoin waard? :P.
pi_99807255
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:43 schreef PiRANiA het volgende:
0,030 BTC (op dit moment) = 0,40 $

https://exchange.bitparking.com/main

Heb ook nog een kooporder staan voor een paar duizend Namecoins als investering.
Morgen gaan de sluizen open denk ik, dan worden er maximaal 100.000 Namecoins gedumpt door de mensen die nu massaal zijn gaan minen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:55:24 #292
136730 PiRANiA
pi_99807701
Hoe weet je dat er gedumpt gaat worden?
pi_99807877
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:55 schreef PiRANiA het volgende:
Hoe weet je dat er gedumpt gaat worden?
Zeker weten doe ik niets natuurlijk ;)

Maar woensdag ging de moeilijkheidsgraad zover omlaag dat ineens "iedereen" op Namecoin sprong om daar te gaan minen. Heb er zelf ook 2,9Ghash/s op losgelaten.
Daardoor stijgt de moeilijkheidsgraad zo snel dat morgen de moeilijkheidsgraad alweer op 4x zo hoog uit komt (en iedereen afhaakt).

Dat houdt in dat er in 4 dagen ruim 2000 Blocks van ieder 50 Namecoins = iets meer dan 100.000 Namecoins gemined zijn.
Een groot deel zal morgen en zondag op de markt gedumpt worden omdat men nu eenmaal z'n stroomkosten wil betalen en niet op de lange termijn denkt.

Dan zal er meer aanbod zijn dan vraag en in de paniek zal er dan weer dik onder de prijs verkocht worden.
Dat is mijn theorie :P

Dus ik koop op 0,012 :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:02:38 #294
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99807964
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:43 schreef PiRANiA het volgende:
2,5 titcoins.
Een gedicht over Maanvis
pi_99808012
Waarom ik denk dat kopen nu een goed moment is?

Er wordt gewerkt aan "Merged Mining", ofwel je GPU capaciteit tegelijk inzetten voor zowel Bitcoins al Namecoins zodat er geen hashes verloren gaan bij het minen.
Hierdoor zal de moeilijkheidsgraad van Namecoin tot die van Bitcoin gaan stijgen waardoor miners die nu nog een stuk of 100 Namecoins per dag minen, straks nog een 1 of 2 stuks per dag kunnen minen.

Dat zal de prijs iets opdrijven, vermoed ik... Eind dit jaar zou block 24.000 bereikt moeten worden waarna dit allemaal los gaat en dan ga ik de prijs in de gaten houden... Dus ik moet geduld hebben en goed op m'n wallet letten....
pi_99810730
Hoppa, net 455 Namecoins gekocht, koers is alweer gestegen :)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:33:01 #297
136730 PiRANiA
pi_99811583
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:13 schreef MaGNeT het volgende:
Hoppa, net 455 Namecoins gekocht, koers is alweer gestegen :)
Kun je voor mij voor de waarde van 1BTC namecoins kopen?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:34:47 #298
136730 PiRANiA
pi_99811686
En hoe installeer ik een client op ubuntu? :P
pi_99812744
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:33 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Kun je voor mij voor de waarde van 1BTC namecoins kopen?
Ik heb momenteel geen Bitcoins meer in m'n wallet (deels in Dollars op MtGox en deels als Namecoins), maar als je er 1 BTC naar m'n onderstaande adres overmaakt kick ik 'm gelijk door naar de exchange :)
pi_99812779
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:34 schreef PiRANiA het volgende:
En hoe installeer ik een client op ubuntu? :P
Goeie vraag :P Ik ben niet zo'n Linux fan, alhoewel ik wel SME-Servers in beheer heb :P

Snelste oplossing lijkt me Virtual Box met een XP sessie :P
pi_99817113
Kan even duren zo :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')