abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2011 @ 10:48:56 #205
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99312491
de prijs blijft wel lekker tussen de 14 en 15 dollar
vandaag even 4btc totaal op mtgox zetten en dan zien we wel hoe en wat
pi_99329230
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:49 schreef dvr het volgende:
Je kunt nu 10.000 verschillende producten met je Bitcoins bestellen: http://bitcoinworldmarket.com/default.aspx
Nog een shop erbij!

http://bitcoinz.ca/shop

Free shipping, worldwide!

quote:
[quote author=awozny link=topic=26790.msg346982#msg346982 date=1310292769]
Hello,

Thank you for your input. We are expanding our products line to include many sources. What you see is just a meager start. We are working very hard to bring low price deals to the BitCoin community. Five new customers today, thank you all for your patronage. Peace.

Andrew
Beetje het "DealExtreme" assortiment en aan de dure kant, maar het is er toch weer ééntje :)
pi_99335098
Difficulty gaat gelukkig niet zo snel meer omhoog, dus ik blijf nog wel een paar maandjes minen :)
  maandag 11 juli 2011 @ 22:31:10 #208
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99343080
Ik kom steeds vaker sites met bitp.it tegen:
Zoals deze: http://www.raw-food-health.net/NumberOfVegetarians.html

Hoe is het mogelijk _O_.
  maandag 11 juli 2011 @ 23:15:48 #209
136730 PiRANiA
pi_99345508
Silk Road werkt weer. That is all.
pi_99347914
De eerste bitcoin-tattoo :o

http://img232.imageshack.us/img232/3664/photo9yn.jpg (copy/paste deze link)
pi_99348051
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:02 schreef _superboer_ het volgende:

[ http://img232.imageshack.us/img232/3664/photo9yn.jpg (copy/paste deze link) ]
:') :D
pi_99348155
quote:
[quote author=wareen link=topic=27950.msg352055#msg352055 date=1310413438]
Fresh from Mt. Gox:
[quote]
Euro deposits are currently offline until Monday 18th 2011. Deposits made this week will be processed until Friday morning. Any transfer received after Friday morning will be rejected by our bank.

A new EUR bank account will be announced on Monday 18th 2011.

If you have an urgent need of depositing funds, it is possible through our GBP account, however you will most likely lose on the currency exchange. Please check "GBP Deposit" in the menu.
You can also send an international wire to Japan as we have a EUR bank account here. Please confirm the fees with your bank first.

I don't know how long this has been up there but I haven't read about it anywhere so I think it's quite new.

Not sure how large the portion of EU citizens trading at Mt. Gox is, but about 6% of the leaked accounts had EU national ccTLDs emails. Based on the non-representative distribution from my personal mail contacts I'd guesstimate about 20% EU users - all having difficulty getting funds into Mt. Gox for about a week.

This sure could somewhat limit the trading volume for the coming week(s). At least it made me buy somewhere else.
Bron: http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=27950.0

-O-
pi_99349458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:02 schreef _superboer_ het volgende:

[ http://img232.imageshack.us/img232/3664/photo9yn.jpg (copy/paste deze link) ]
En ook nog eens op een vrouw _O-
  dinsdag 12 juli 2011 @ 00:42:06 #214
136730 PiRANiA
pi_99349823
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:32 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

^O^.
pi_99351087
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:32 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ze heeft ook ontdekt dat de 'real bitcoins'' gebruikt kunnen worden als nipple covers: ;)

http://img4.imageshack.us/img4/538/photo10bg.jpg (copy/paste deze link)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 08:19:04 #216
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_99355144
die tattoo was een weddeschap op het forum, kreeg ze 200btc voor oid
pi_99359462
1
2
3
4
5
6
[Mt.Gox] Your Yubikey invoice #FREE123

Your order has been confirmed.

You can track your item via this link:
http://tracking.post.japanpost.jp/service/singleSearch.do?****

:)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:52:21 #218
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_99360398
Ik heb het idee dat dit niet een nieuw betaalmiddel is/gaat worden, maar dat het gewoon aandelen zijn :')
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_99364666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:52 schreef DuTank het volgende:
Ik heb het idee dat dit niet een nieuw betaalmiddel is/gaat worden, maar dat het gewoon aandelen zijn :')
Het speculeren is momenteel een belangrijk onderdeel.
Er is geld mee te verdienen dus iedereen met wat geld (en soms beleggerstalent) pikt z'n graantje mee.

Er komen steeds meer shops die Bitcoins accepteren maar het zal de komende jaren nog flink (x100) moeten groeien om serieus genomen te worden.
Het bestaat overigens nog maar ruim 2 jaar dus we staan aan het begin... En als je over die periode kijkt, is het al groter dan voormogelijk werd gehouden...
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:23:10 #220
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_99366081
Mogelijke toekomstige benamingen voor getallen achter de komma:

Link:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=27663.0

Handig voor als ze ooit nog eens heel veel waard worden. :)
pi_99366101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 06:52 schreef dvr het volgende:
Goh, we hadden het immer dreigende perspectief van een beurscrash alweer een dikke zes maanden uit het oog verloren. Een veeg voorteken, dat misplaatste optimisme..

Ik trap dit rampspoeddraadje dus even 2011 in, want nu de euro nabeurs ineens dramatisch gekelderd is tot onder $1.40 ivm Italië, belooft het vandaag een spannende dag te worden, m.n. voor de Europese financiële instellingen en voor de wereldwijde valutahandel. Als er weer een beurscrash komt, zal dat zijn op een dag waarop door een onverwachte wending als deze ineens veel verliezen genomen moeten worden en er dus veel assets (zoals aandelen) verkocht moeten worden om aan cash te komen. Daarnaast kan de interbancaire liquiditeitenstroom weer tot stilstand komen. Ik ben benieuwd!
Ik las dit net in een ander topic.
Die zakkende Euro is goed als je via MtGox handelt :)
Krijg je meer Euro's voor je BTC :)
pi_99376837
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:52 schreef DuTank het volgende:
Gelukkig dat die Euro's volledig betrouwbaar zijn!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_99421232
Mijn gouden bitcoin is binnen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:05:11 #224
136730 PiRANiA
pi_99430935
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:21 schreef drumstickNL het volgende:
Pics!
pi_99431305
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:21 schreef drumstickNL het volgende:
Vet! Helemaal vergeten!

Ga 'm gelijk bestellen O+
pi_99464404
Tja hij is gewoon precies zoals op de foto. En vrij zwaar.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:41:56 #227
136730 PiRANiA
pi_99485268
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vet! Helemaal vergeten!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ga 'm gelijk bestellen O+
Beter ga je een Bitcoin bank oprichten. :D
If not now, then when.
pi_99490088
Dit klinkt echt enorm shady. Wat is het nut van die toegepaste rekenkracht? Of is dat alleen maar voor het "minen" van een coin? Wat is dan de daadwerkelijke opbrengst van het minen van zo'n munt? (En dan bedoel ik niet voor de gebruiker maar voor de gehele economie. Als die rekenkracht nergens voor gebruikt wordt, levert die inspanning immers niets op. Sterker nog, je verbruikt alleen energie.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:05:39 #230
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99491343
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 03:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dit klinkt echt enorm shady. Wat is het nut van die toegepaste rekenkracht?
Het "beveiligen" van het netwerk. En zolang nog niet alle coins berekend zijn wordt dat beveiligen naast de fee beloond met coins.

quote:
Wat is dan de daadwerkelijke opbrengst van het minen van zo'n munt? (En dan bedoel ik niet voor de gebruiker maar voor de gehele economie. Als die rekenkracht nergens voor gebruikt wordt, levert die inspanning immers niets op. Sterker nog, je verbruikt alleen energie.)
Momenteel is de "daadwerkelijke opbrengst" van het minen van één bitcoin zo'n $14 min de energiekosten die er voor nodig waren. Ofwel, een paar dollar.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_99501920
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 08:05 schreef Whuzz het volgende:
Het "beveiligen" van het netwerk. En zolang nog niet alle coins berekend zijn wordt dat beveiligen naast de fee beloond met coins.
Welk netwerk? Wie besteedt dit uit?
pi_99537463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:32 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Welk netwerk? Wie besteedt dit uit?
OP al gelezen?
pi_99539402
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 12:52 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

OP al gelezen?
Ja en daar wordt dit niet uitgelegd. Enige wat wordt gezegd is dat er bepaalde blokken met een code zijn, computers rekenen de toegangscode daarvoor uit. Als ze dat uitgerekend hebben, krijgen ze de coins.

Waarom worden deze blokken uitgerekend? Wat is de toegevoegde waarde ervan, behalve voor de gebruikers die er geld voor krijgen?

Laat ik het zo zeggen, als ik ga werken, zorg ik ervoor dat er iets gebeurt. Een kapper knipt het haar van mensen, een bakker bakt brood, een boer werkt op zijn land. Op die manier zorgen ze ervoor dat er daadwerkelijke producten op de markt komen. In ruil daarvoor krijg je geld, waarmee je andere producten kunt kopen.

Wat doe je precies als je bitcoins aan het verdienen bent? Welk product lever jij, waarvoor jij coins krijgt om andere producten te kopen? Welke daadwerkelijke bijdrage aan de economie lever je? Wat is het nut van het erdoorheenjassen van energie en computerkracht? Is het aangesloten op een project waarbij meerdere computers processorkracht leveren voor wetenschappelijke problemen? Zo niet, dan is dit een bizar slecht idee.
pi_99548389
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja en daar wordt dit niet uitgelegd. Enige wat wordt gezegd is dat er bepaalde blokken met een code zijn, computers rekenen de toegangscode daarvoor uit. Als ze dat uitgerekend hebben, krijgen ze de coins.

Waarom worden deze blokken uitgerekend? Wat is de toegevoegde waarde ervan, behalve voor de gebruikers die er geld voor krijgen?

Laat ik het zo zeggen, als ik ga werken, zorg ik ervoor dat er iets gebeurt. Een kapper knipt het haar van mensen, een bakker bakt brood, een boer werkt op zijn land. Op die manier zorgen ze ervoor dat er daadwerkelijke producten op de markt komen. In ruil daarvoor krijg je geld, waarmee je andere producten kunt kopen.

Wat doe je precies als je bitcoins aan het verdienen bent? Welk product lever jij, waarvoor jij coins krijgt om andere producten te kopen? Welke daadwerkelijke bijdrage aan de economie lever je? Wat is het nut van het erdoorheenjassen van energie en computerkracht? Is het aangesloten op een project waarbij meerdere computers processorkracht leveren voor wetenschappelijke problemen? Zo niet, dan is dit een bizar slecht idee.
Dat is een mening, geen feit. Breng het dus ook niet zo.
pi_99548942
Ik kan geen touw vastknopen aan het verhaal. Soort van insiders-jargon waarvan ik dan denk dat het juist de bedoeling is dat het onhelder blijft.
Want mijn boerenverstand zegt dat als het echt zo'n geweldig nieuw concept is, dat het dan toch wel mogelijk moet zijn dat een van die slimmerikken daar een begrijpelijk verhaal over af kan steken....

Lukt dat niet, dan wordt er iets verborgen gehouden, en/of klopt het niet, is mijn simpele conclusie.

Een uitvoerige technische uitleg die in feite niks uitlegt, is altijd het perfecte camouflagemiddel in internet verhalen. Zodra je verhandelingen leest die een mix zijn van onbekende termen (die elders bijkbaar gangbaar zouden zijn) en bekende woorden die deskundig klinken (inflatie, jawel - waarom daarover juist zoveel, terwijl de rest zo vaag is?) plus een reuze uitgedacht verdien-modelletje, weet je hoe laat het is. :Y

Dat inflatieverhaal is trouwens even duister als het 'hard' lijkt: Vaste hoeveelheid coins? En hoe gaat dat dan de hele wereld bedienen? Dan zou die munt dus vanwege schaarste steeds meer waard moeten worden. Gauw een coin kopen, dan kun je er ooit wel een hele auto mee betalen!
pi_99549655
Het ruikt trouwens ook naar piramidespel: De eerstelingen verdienen eraan, de nieuw ingestapten prijzen het aan (anders grijpen zij ernaast), steeds meer mensen denken dat ze blijkbaar iets missen en stappen ook in. Tot het klapt.

Als het bedoeld is als alternatief ruilmiddel, zou je geen ingewikkeld verdienmodel nodig hebben. Dat zou je gewoon kunnen opzetten zoals bv de 'noppes'. Dat 'minen' is dus een lokkertje.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:12:30 #237
136730 PiRANiA
pi_99549784
Het is nu eenmaal een technisch netwerk/idee, dan krijg je een technische uitleg. Vanuit het idee van bitcoins is er overigens geen verdienmodel. Ook weet ik niet waarom je minen ziet als 'lokkertje'.

Het concept is heel technisch, dus moet je niet zeuren dat je een technische uitleg krijgt. Als je wilt onderzoeken of het veilig is moet je je er in verdiepen. Wat ik met mijn kennis heb kunnen bekijken heb ik ook gedaan en ik ben overtuigd dat het veilig is.

Het economische verhaal er achter kan ik niet héel goed uitleggen, daar ga ik dus niet aan beginnen :P.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:13:07 #238
136730 PiRANiA
pi_99549799
Overigens blijft de koers best stabiel nu, dat is een goed teken ^O^.
pi_99550014
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:08 schreef novel het volgende:
Het ruikt trouwens ook naar piramidespel: De eerstelingen verdienen eraan, de nieuw ingestapten prijzen het aan (anders grijpen zij ernaast), steeds meer mensen denken dat ze blijkbaar iets missen en stappen ook in. Tot het klapt.
Je beschrijft de markt. Niet anders dan de aandelenmarkt. Waarom vertrouw je dat wel?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:56:01 #240
348961 0wen
Forum Verslaafd
pi_99551173
Ik heb net een nieuwe pc

Desktop (Intel 2500k 2e generatie, 4.2 ghz)
Sapphire 6950 2GB Flex
Klokfrequentie chip: 800 MHz
Klokfrequentie geheugen: 1250 MHz
Klokfrequentie shaders: 800 MHz
GDDR5

en laptop, een (Intel i7 740Q 1,74 Ghz)
GT 435M
Klokfrequentie chip: 650 MHz
Klokfrequentie geheugen: 800 MHz
Klokfrequentie shaders: 1300 MHz
DDR3
pi_99551955
Het probleem is niet dat de uitleg technisch is, maar dat het een pseudo-uitleg is, waarbij het zogenaamd moeilijke (moeilijk gemaakte?) technische als camouflage dient.
Dat ziet er indrukwekkend uit, en als je het niet begrijpt zal het wel aan jezelf (of je luitheid liggen).
Dat is een psychologisch mechanisme waar oplichters en fantasten gebruik van maken.

Maar als men er geen volkomen begrijpelijk verhaal over kan afsteken, (terwijl het bovendien al 2 jaar loopt) deugt het gewoon niet!

'Nergens instappen als je het niet begrijpt' was de conclusie van onze financiele topfiguren, nadat ze achteraf moesten toegeven dat ze helemaal niets begrepen hadden van al die keer op keer verpakte leningenpaketten die het begin van de financiele crisis markeerden.

Het 'kleren van de keizer' mechanisme is op het financiele vlak groot. Niemand durft toe te geven dat ze het niet begrijpen. Want als genoeg deskundigen meedoen, moet het wel kloppen.
En het 'bewijs' wordt gevonden in de aanvankelijk bestendig lijkende verdiensten (vooral omdat niemand de kat de bel wil aanbinden). Tot het niet meer werkt, en iedereen zich afvraagt hoe ze zo stom konden zijn.

Onzinprojecten verraden zich juist doordat veel werk wordt gemaakt van een technische uitleg terwijl je daar toch nooit echt de vinger achter krijgt. Zeker op internet.
Waar men op speculeert, is dat je de indruk krijgt dat er elders, ooit, wel een plek is waar men het wel snapt. Maar dat is meestal waar de profiteur zit. Die snapt alles (tenzij het gewoon een gevalletje collectieve waan betreft).

En nogmaals: waarom dat ingewikkelde verdienmodel? en me aansluitend bij SHarregarre: waarom al die rekenarij?

Ik ben verbaasd dat het al de 13e reeks is hierover. Daardoor dacht ik in eerste instantie ook dat het wel wat moest betekenen. Misleidend hoor.
pi_99552408
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:20 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Je beschrijft de markt. Niet anders dan de aandelenmarkt. Waarom vertrouw je dat wel?
Huh? Waar zeg ik dat ik de aandelenmarkt beschrijf en vertrouw? Dat je trouwens mijn beschrijving van een priramidespel gelijk trekt met de aandelenmarkt!! Dan begrijp je niets van piramidespel. Trouwens - onbedoeld-wel een mooie sneer naar de aandelenmarkt >:)

Kan er over dit onderwerp dan alleen maar vaag worden gediscussieerd? Tekenend voor de mensen die er aan meedoen zou ik zeggen.

I rest my case.

(Ik ben weg hier btw. Want discussieren over piramidespelen tegen 'gelovigen' is onbegonnen werk.)

[ Bericht 9% gewijzigd door novel op 16-07-2011 19:34:31 ]
pi_99552464
Snap ook niet waarom mensen niet de vraag stellen hoe dit feasible is. Als je zegt dat deze electronische currency op den duur de normale currency moet vervangen, dan slaat dit hele verdienmodel met minen nergens op, behalve voor de mensen die er in het begin mee zijn begonnen. No way dat ik overstap op een currency waarbij de eerste mensen honderden keren zo makkelijk aan de currency konden komen en de enige manier waarop ze dat deden hun computer aanzetten was, zonder dat er daadwerkelijk een product uitkwam.

Dus, we gaan ervanuit dat dit dan gewoon speculatie is. Een speculatieve munt. Het gekke is alleen dat je dit geld ook kunt "verdienen" zonder gebruik te maken van een ruilmechanisme. En dat is vreemd. Met andere woorden, er wordt automatisch nieuw geld gecreëerd terwijl dit los staat van de geldhoeveelheid van euro/dollar etc. Het enige waarop je hiermee eigenlijk kunt speculeren is de toekomstige geldigheid van deze munteenheid en je kunt ervanuitgaan dat dat een kansloos verhaal is, vanwege al dat waardeloze minen waar mensen geld voor krijgen.

Dat is net zoiets als dat ik een nieuwe munt bedenk en mensen die aan mijn deur bellen een biljet krijgen. Zij zoeken dan weer nieuwe mensen die aan mijn deur gaan bellen, alleen moeten die dan twee keer bellen. In de toekomst moet je misschien wel honderd keer bellen. De mensen die als eerste waren en een keertje of tien gebeld hebben, zijn rijk. Mensen die later instappen kunnen hun hele leven lang aanbellen en nog niet zoveel verdienen.

En bij wat voor soort winkels kun je terecht? Alleen van die slappe hap gadgetstores waarvan er drie miljoen op internet bestaan.

Zolang je bitcoins kunt verdienen met het waardeloze "minen" lijkt het me een onzinnig project. Ik ga mijn zuurverdiende geld niet verwisselen voor "geld" waarvoor niets gebeurd is. Er zijn geen groenten voor verbouwd, er zijn geen huizen voor gebouwd, er hebben geen hoertjes voor op hun rug gelegen, er is geen daadwerkelijk product voor verhandeld.
pi_99552728
Als je het niet snapt dan moet je simpelweg doorlopen lijkt mij.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:34:20 #245
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_99552740
De eerste lichting gebruikers heeft echt goed gekozen om hieraan mee te doen :P Hopelijk voor jullie zit er toekomst in
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_99552789
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Snap ook niet waarom mensen niet de vraag stellen hoe dit feasible is. Als je zegt dat deze electronische currency op den duur de normale currency moet vervangen, dan slaat dit hele verdienmodel met minen nergens op, behalve voor de mensen die er in het begin mee zijn begonnen. No way dat ik overstap op een currency waarbij de eerste mensen honderden keren zo makkelijk aan de currency konden komen en de enige manier waarop ze dat deden hun computer aanzetten was, zonder dat er daadwerkelijk een product uitkwam.

Dus, we gaan ervanuit dat dit dan gewoon speculatie is. Een speculatieve munt. Het gekke is alleen dat je dit geld ook kunt "verdienen" zonder gebruik te maken van een ruilmechanisme. En dat is vreemd. Met andere woorden, er wordt automatisch nieuw geld gecreëerd terwijl dit los staat van de geldhoeveelheid van euro/dollar etc. Het enige waarop je hiermee eigenlijk kunt speculeren is de toekomstige geldigheid van deze munteenheid en je kunt ervanuitgaan dat dat een kansloos verhaal is, vanwege al dat waardeloze minen waar mensen geld voor krijgen.

Dat is net zoiets als dat ik een nieuwe munt bedenk en mensen die aan mijn deur bellen een biljet krijgen. Zij zoeken dan weer nieuwe mensen die aan mijn deur gaan bellen, alleen moeten die dan twee keer bellen. In de toekomst moet je misschien wel honderd keer bellen. De mensen die als eerste waren en een keertje of tien gebeld hebben, zijn rijk. Mensen die later instappen kunnen hun hele leven lang aanbellen en nog niet zoveel verdienen.

En bij wat voor soort winkels kun je terecht? Alleen van die slappe hap gadgetstores waarvan er drie miljoen op internet bestaan.

Zolang je bitcoins kunt verdienen met het waardeloze "minen" lijkt het me een onzinnig project. Ik ga mijn zuurverdiende geld niet verwisselen voor "geld" waarvoor niets gebeurd is. Er zijn geen groenten voor verbouwd, er zijn geen huizen voor gebouwd, er hebben geen hoertjes voor op hun rug gelegen, er is geen daadwerkelijk product voor verhandeld.
^O^ complimenten SH
En nou ben ik echt weg
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:49:28 #247
136730 PiRANiA
pi_99553268
"Waardeloos minen" :').

Het kost jaren om met een goedkope PC bitcoins aan te maken :'). Je moet investeren om er fatsoenlijk geld uit te halen. Daarbij kost stroom ook geld.
pi_99553332
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:34 schreef drumstickNL het volgende:
Als je het niet snapt dan moet je simpelweg doorlopen lijkt mij.
Lekker makkelijk. :|W

Vind het wel typisch dat mensen die hieraan meedoen, eigenlijk niet kunnen verklaren waarom. Behalve het feit dat de "ideale uitkomst" van het geheel 'een munt waarvan de waarde publiek bezit is en er geen overheden mee kunnen lopen klooien' leuk klinkt. Leuk klinken, soit, maar de weg ernaartoe met minen is gewoon dubieus.

Als je zo'n rotsvast geloof in het project hebt, drumstickNL, dan moet je toch ook wel in discussie kunnen gaan over de haken en ogen die hier toch wel aan kleven. Anders vind ik je toch wel een beetje naïef, want denk je nu serieus dat andere mensen zich dit niet afvragen? De enige manier waarop bitcoin uiteindelijk succesvol kan zijn is als iedereen het gaat gebruiken en mensen ook in bitcoins betaald krijgen voor 'echt werk'. Zolang je bitcoins echter ook kunt krijgen door 'nepwerk' (computerkracht inzetten om denkbeeldige sleutels te ontcijferen, is niet productief en dus nepwerk) zie ik geen werknemers die dit zullen accepteren. Nog even los van het feit dat het onduidelijk is hoe de waarde van de munt zich zal ontwikkelen.

Los van de mogelijke implicaties m.b.t. het minen en de daadwerkelijke waarde van de munt, mag je jezelf ook gerust afvragen of je überhaupt wel moet willen dat overheden geen grip hebben op de geldvoorraad of dat mensen bijvoorbeeld precies kunnen zien hoeveel geld waar bij de overheid zit. Je hebt nu al allemaal amateureconomen op hun blogjes en de chaos die zoiets dan kan veroorzaken lijkt me ook iets om rekening mee te houden. Daarnaast vergeten we nog even dat er enorm veel diversiteit is rond de wereld. De euro was ook een leuk project, maar zelfs binnen Europa zijn verschillen gigantisch.
pi_99553387
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:49 schreef PiRANiA het volgende:
"Waardeloos minen" :').

Het kost jaren om met een goedkope PC bitcoins aan te maken :'). Je moet investeren om er fatsoenlijk geld uit te halen. Daarbij kost stroom ook geld.
En wat is het resultaat van minen? Hoeveel mensen hebben er voedsel gekregen dankzij het minen? Hoeveel mensen heb jij van een nieuw kapsel voorzien? Hoeveel bedrijfsplannen heb je geschreven? Hoeveel schoolkinderen heb je Engels geleerd?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:56:38 #250
136730 PiRANiA
pi_99553560
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. :|W

Vind het wel typisch dat mensen die hieraan meedoen, eigenlijk niet kunnen verklaren waarom. Behalve het feit dat de "ideale uitkomst" van het geheel 'een munt waarvan de waarde publiek bezit is en er geen overheden mee kunnen lopen klooien' leuk klinkt. Leuk klinken, soit, maar de weg ernaartoe met minen is gewoon dubieus.

Als je zo'n rotsvast geloof in het project hebt, drumstickNL, dan moet je toch ook wel in discussie kunnen gaan over de haken en ogen die hier toch wel aan kleven. Anders vind ik je toch wel een beetje naïef, want denk je nu serieus dat andere mensen zich dit niet afvragen? De enige manier waarop bitcoin uiteindelijk succesvol kan zijn is als iedereen het gaat gebruiken en mensen ook in bitcoins betaald krijgen voor 'echt werk'. Zolang je bitcoins echter ook kunt krijgen door 'nepwerk' (computerkracht inzetten om denkbeeldige sleutels te ontcijferen, is niet productief en dus nepwerk) zie ik geen werknemers die dit zullen accepteren. Nog even los van het feit dat het onduidelijk is hoe de waarde van de munt zich zal ontwikkelen.
Dit vind ik nogal kortzichtig. Nepwerk... Alles wat je computer doet is dan 'nepwerk'. Het bijdragen aan het netwerk versterkt bitcoins (het netwerk). Dat is dus niet echt netwerk, het versterkt het netwerk juist.
quote:
Los van de mogelijke implicaties m.b.t. het minen en de daadwerkelijke waarde van de munt, mag je jezelf ook gerust afvragen of je überhaupt wel moet willen dat overheden geen grip hebben op de geldvoorraad of dat mensen bijvoorbeeld precies kunnen zien hoeveel geld waar bij de overheid zit. Je hebt nu al allemaal amateureconomen op hun blogjes en de chaos die zoiets dan kan veroorzaken lijkt me ook iets om rekening mee te houden. Daarnaast vergeten we nog even dat er enorm veel diversiteit is rond de wereld. De euro was ook een leuk project, maar zelfs binnen Europa zijn verschillen gigantisch.
Dit snap ik niet helemaal. Denk je dat mensen precies kunnen zien hoeveel geld iemand heeft? Dat kan dus niet.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:57:35 #251
136730 PiRANiA
pi_99553597
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:52 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En wat is het resultaat van minen? Hoeveel mensen hebben er voedsel gekregen dankzij het minen? Hoeveel mensen heb jij van een nieuw kapsel voorzien? Hoeveel bedrijfsplannen heb je geschreven? Hoeveel schoolkinderen heb je Engels geleerd?
Het netwerk wordt er sterker van. Er moet een soort 'gewicht' ontstaan om het netwerk in stand te houden. Anders is een decentraal model als bitcoins niet mogelijk: er moet vertrouwen zijn in de partij met de meeste rekenkracht.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:58:03 #252
136730 PiRANiA
pi_99553623
SuperHarregarre, mag ik vragen hoe en waar je je ingelezen hebt?
pi_99553634
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:56 schreef PiRANiA het volgende:
Dit vind ik nogal kortzichtig. Nepwerk... Alles wat je computer doet is dan 'nepwerk'. Het bijdragen aan het netwerk versterkt bitcoins (het netwerk). Dat is dus niet echt netwerk, het versterkt het netwerk juist.
Dat klintk als een pyramid scheme dan.

quote:
Dit snap ik niet helemaal. Denk je dat mensen precies kunnen zien hoeveel geld iemand heeft? Dat kan dus niet.
Dacht dat dat juist de premise was. Je kunt zien welke transactie hebben plaatsgevonden en hoeveel geld waar is. Dat deze accounts niet zijn gebonden aan RL-identiteiten is een ander verhaal. Als er ergens een paar miljard op een account staat, kun je ervanuitgaan dat het een overheid is. :P
pi_99553718
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:58 schreef PiRANiA het volgende:
SuperHarregarre, mag ik vragen hoe en waar je je ingelezen hebt?
Links in de OP en google. Ik vind dit best een interessant concept maar de uitvoering ervan vind ik erg dubieus. Ik ben nog steeds bezig me verder in te lezen maar ik had gehoopt dat wat twijfels al zouden kunnen worden weggenomen, door users. Ik ben tot nu toe wel een beetje geschrokken dat de reacties eigenlijk niets kunnen zeggen over de waarde van het minen, behalve dat het "rekenkracht kost" en "het netwerk sterk maakt". Dat is namelijk gewoon een piramidespel.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:07:26 #255
136730 PiRANiA
pi_99554028
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat klintk als een pyramid scheme dan.
Als ik een nieuwe valuta zou uitbrengen op papier, en mensen een paar cent zou geven om elk briefje dat ze zien goed te controleren, dan is dat toch geen pyramid scheme. Ik zie de overeenkomst niet ;).
quote:
[..]

Dacht dat dat juist de premise was. Je kunt zien welke transactie hebben plaatsgevonden en hoeveel geld waar is. Dat deze accounts niet zijn gebonden aan RL-identiteiten is een ander verhaal. Als er ergens een paar miljard op een account staat, kun je ervanuitgaan dat het een overheid is. :P
Ze zijn inderdaad niet gekoppeld ;). En je kan inderdaad alle transacties zien. Je kunt dus uitrekenen hoeveel geld er op een adres ontvangen is.
Maar goed, dan weet je dus dat er 'iemand' of 'een bedrijf' of wie dan ook is met 5000 bitcoins op zijn adres. Wat dan nog? :P.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:00 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Links in de OP en google. Ik vind dit best een interessant concept maar de uitvoering ervan vind ik erg dubieus. Ik ben nog steeds bezig me verder in te lezen maar ik had gehoopt dat wat twijfels al zouden kunnen worden weggenomen, door users. Ik ben tot nu toe wel een beetje geschrokken dat de reacties eigenlijk niets kunnen zeggen over de waarde van het minen, behalve dat het "rekenkracht kost" en "het netwerk sterk maakt". Dat is namelijk gewoon een piramidespel.
Quote:
quote:
Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen [1] en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen [2], waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers [3]. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers [4]. Aan het ontvangen van dit prijzengeld ligt geen andere activiteit ten grondslag dan het werven van nieuwe deelnemers [5].
1- Het is niet nodig een inleg te doen
2- Er is geen reden nieuwe mensen uit te moeten nodigen behalve het populair worden van bitcoins zelf. Aan iemand die met bitcoins meedoet wordt niemand beter (qua geld/# bitcoins dan).
3- Er is geen voorkeurspositie voor wie dan ook binnen het netwerk. Een nieuwkomer kan flink investeren in videokaarten en zo net zo veel bitcoins genereren als wie dan ook met die hardware op dat moment.
4- Niet van toepassing.
5- Niet waar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')