Nog een shop erbij!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:49 schreef dvr het volgende:
Je kunt nu 10.000 verschillende producten met je Bitcoins bestellen: http://bitcoinworldmarket.com/default.aspx
Beetje het "DealExtreme" assortiment en aan de dure kant, maar het is er toch weer ééntjequote:[quote author=awozny link=topic=26790.msg346982#msg346982 date=1310292769]
Hello,
Thank you for your input. We are expanding our products line to include many sources. What you see is just a meager start. We are working very hard to bring low price deals to the BitCoin community. Five new customers today, thank you all for your patronage. Peace.
Andrew
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:02 schreef _superboer_ het volgende:
De eerste bitcoin-tattoo
[ http://img232.imageshack.us/img232/3664/photo9yn.jpg (copy/paste deze link) ]
Bron: http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=27950.0quote:[quote author=wareen link=topic=27950.msg352055#msg352055 date=1310413438]
Fresh from Mt. Gox:
[quote]
Euro deposits are currently offline until Monday 18th 2011. Deposits made this week will be processed until Friday morning. Any transfer received after Friday morning will be rejected by our bank.
A new EUR bank account will be announced on Monday 18th 2011.
If you have an urgent need of depositing funds, it is possible through our GBP account, however you will most likely lose on the currency exchange. Please check "GBP Deposit" in the menu.
You can also send an international wire to Japan as we have a EUR bank account here. Please confirm the fees with your bank first.
I don't know how long this has been up there but I haven't read about it anywhere so I think it's quite new.
Not sure how large the portion of EU citizens trading at Mt. Gox is, but about 6% of the leaked accounts had EU national ccTLDs emails. Based on the non-representative distribution from my personal mail contacts I'd guesstimate about 20% EU users - all having difficulty getting funds into Mt. Gox for about a week.
This sure could somewhat limit the trading volume for the coming week(s). At least it made me buy somewhere else.
En ook nog eens op een vrouwquote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:02 schreef _superboer_ het volgende:
De eerste bitcoin-tattoo
[ http://img232.imageshack.us/img232/3664/photo9yn.jpg (copy/paste deze link) ]
Ze heeft ook ontdekt dat de 'real bitcoins'' gebruikt kunnen worden als nipple covers:quote:
1 2 3 4 5 6 | [Mt.Gox] Your Yubikey invoice #FREE123 Your order has been confirmed. You can track your item via this link: http://tracking.post.japanpost.jp/service/singleSearch.do?**** |
Het speculeren is momenteel een belangrijk onderdeel.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:52 schreef DuTank het volgende:
Ik heb het idee dat dit niet een nieuw betaalmiddel is/gaat worden, maar dat het gewoon aandelen zijn
Ik las dit net in een ander topic.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 06:52 schreef dvr het volgende:
Goh, we hadden het immer dreigende perspectief van een beurscrash alweer een dikke zes maanden uit het oog verloren. Een veeg voorteken, dat misplaatste optimisme..
Ik trap dit rampspoeddraadje dus even 2011 in, want nu de euro nabeurs ineens dramatisch gekelderd is tot onder $1.40 ivm Italië, belooft het vandaag een spannende dag te worden, m.n. voor de Europese financiële instellingen en voor de wereldwijde valutahandel. Als er weer een beurscrash komt, zal dat zijn op een dag waarop door een onverwachte wending als deze ineens veel verliezen genomen moeten worden en er dus veel assets (zoals aandelen) verkocht moeten worden om aan cash te komen. Daarnaast kan de interbancaire liquiditeitenstroom weer tot stilstand komen. Ik ben benieuwd!
Gelukkig dat die Euro's volledig betrouwbaar zijn!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:52 schreef DuTank het volgende:
Ik heb het idee dat dit niet een nieuw betaalmiddel is/gaat worden, maar dat het gewoon aandelen zijn
Beter ga je een Bitcoin bank oprichten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vet! Helemaal vergeten!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga 'm gelijk bestellen
Het "beveiligen" van het netwerk. En zolang nog niet alle coins berekend zijn wordt dat beveiligen naast de fee beloond met coins.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 03:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dit klinkt echt enorm shady. Wat is het nut van die toegepaste rekenkracht?
Momenteel is de "daadwerkelijke opbrengst" van het minen van één bitcoin zo'n $14 min de energiekosten die er voor nodig waren. Ofwel, een paar dollar.quote:Wat is dan de daadwerkelijke opbrengst van het minen van zo'n munt? (En dan bedoel ik niet voor de gebruiker maar voor de gehele economie. Als die rekenkracht nergens voor gebruikt wordt, levert die inspanning immers niets op. Sterker nog, je verbruikt alleen energie.)
Welk netwerk? Wie besteedt dit uit?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:05 schreef Whuzz het volgende:
Het "beveiligen" van het netwerk. En zolang nog niet alle coins berekend zijn wordt dat beveiligen naast de fee beloond met coins.
OP al gelezen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Welk netwerk? Wie besteedt dit uit?
Ja en daar wordt dit niet uitgelegd. Enige wat wordt gezegd is dat er bepaalde blokken met een code zijn, computers rekenen de toegangscode daarvoor uit. Als ze dat uitgerekend hebben, krijgen ze de coins.quote:
Dat is een mening, geen feit. Breng het dus ook niet zo.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja en daar wordt dit niet uitgelegd. Enige wat wordt gezegd is dat er bepaalde blokken met een code zijn, computers rekenen de toegangscode daarvoor uit. Als ze dat uitgerekend hebben, krijgen ze de coins.
Waarom worden deze blokken uitgerekend? Wat is de toegevoegde waarde ervan, behalve voor de gebruikers die er geld voor krijgen?
Laat ik het zo zeggen, als ik ga werken, zorg ik ervoor dat er iets gebeurt. Een kapper knipt het haar van mensen, een bakker bakt brood, een boer werkt op zijn land. Op die manier zorgen ze ervoor dat er daadwerkelijke producten op de markt komen. In ruil daarvoor krijg je geld, waarmee je andere producten kunt kopen.
Wat doe je precies als je bitcoins aan het verdienen bent? Welk product lever jij, waarvoor jij coins krijgt om andere producten te kopen? Welke daadwerkelijke bijdrage aan de economie lever je? Wat is het nut van het erdoorheenjassen van energie en computerkracht? Is het aangesloten op een project waarbij meerdere computers processorkracht leveren voor wetenschappelijke problemen? Zo niet, dan is dit een bizar slecht idee.
Je beschrijft de markt. Niet anders dan de aandelenmarkt. Waarom vertrouw je dat wel?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:08 schreef novel het volgende:
Het ruikt trouwens ook naar piramidespel: De eerstelingen verdienen eraan, de nieuw ingestapten prijzen het aan (anders grijpen zij ernaast), steeds meer mensen denken dat ze blijkbaar iets missen en stappen ook in. Tot het klapt.
Huh? Waar zeg ik dat ik de aandelenmarkt beschrijf en vertrouw? Dat je trouwens mijn beschrijving van een priramidespel gelijk trekt met de aandelenmarkt!! Dan begrijp je niets van piramidespel. Trouwens - onbedoeld-wel een mooie sneer naar de aandelenmarktquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:20 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Je beschrijft de markt. Niet anders dan de aandelenmarkt. Waarom vertrouw je dat wel?
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Snap ook niet waarom mensen niet de vraag stellen hoe dit feasible is. Als je zegt dat deze electronische currency op den duur de normale currency moet vervangen, dan slaat dit hele verdienmodel met minen nergens op, behalve voor de mensen die er in het begin mee zijn begonnen. No way dat ik overstap op een currency waarbij de eerste mensen honderden keren zo makkelijk aan de currency konden komen en de enige manier waarop ze dat deden hun computer aanzetten was, zonder dat er daadwerkelijk een product uitkwam.
Dus, we gaan ervanuit dat dit dan gewoon speculatie is. Een speculatieve munt. Het gekke is alleen dat je dit geld ook kunt "verdienen" zonder gebruik te maken van een ruilmechanisme. En dat is vreemd. Met andere woorden, er wordt automatisch nieuw geld gecreëerd terwijl dit los staat van de geldhoeveelheid van euro/dollar etc. Het enige waarop je hiermee eigenlijk kunt speculeren is de toekomstige geldigheid van deze munteenheid en je kunt ervanuitgaan dat dat een kansloos verhaal is, vanwege al dat waardeloze minen waar mensen geld voor krijgen.
Dat is net zoiets als dat ik een nieuwe munt bedenk en mensen die aan mijn deur bellen een biljet krijgen. Zij zoeken dan weer nieuwe mensen die aan mijn deur gaan bellen, alleen moeten die dan twee keer bellen. In de toekomst moet je misschien wel honderd keer bellen. De mensen die als eerste waren en een keertje of tien gebeld hebben, zijn rijk. Mensen die later instappen kunnen hun hele leven lang aanbellen en nog niet zoveel verdienen.
En bij wat voor soort winkels kun je terecht? Alleen van die slappe hap gadgetstores waarvan er drie miljoen op internet bestaan.
Zolang je bitcoins kunt verdienen met het waardeloze "minen" lijkt het me een onzinnig project. Ik ga mijn zuurverdiende geld niet verwisselen voor "geld" waarvoor niets gebeurd is. Er zijn geen groenten voor verbouwd, er zijn geen huizen voor gebouwd, er hebben geen hoertjes voor op hun rug gelegen, er is geen daadwerkelijk product voor verhandeld.
Lekker makkelijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:34 schreef drumstickNL het volgende:
Als je het niet snapt dan moet je simpelweg doorlopen lijkt mij.
En wat is het resultaat van minen? Hoeveel mensen hebben er voedsel gekregen dankzij het minen? Hoeveel mensen heb jij van een nieuw kapsel voorzien? Hoeveel bedrijfsplannen heb je geschreven? Hoeveel schoolkinderen heb je Engels geleerd?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:49 schreef PiRANiA het volgende:
"Waardeloos minen".
Het kost jaren om met een goedkope PC bitcoins aan te maken. Je moet investeren om er fatsoenlijk geld uit te halen. Daarbij kost stroom ook geld.
Dit vind ik nogal kortzichtig. Nepwerk... Alles wat je computer doet is dan 'nepwerk'. Het bijdragen aan het netwerk versterkt bitcoins (het netwerk). Dat is dus niet echt netwerk, het versterkt het netwerk juist.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.![]()
Vind het wel typisch dat mensen die hieraan meedoen, eigenlijk niet kunnen verklaren waarom. Behalve het feit dat de "ideale uitkomst" van het geheel 'een munt waarvan de waarde publiek bezit is en er geen overheden mee kunnen lopen klooien' leuk klinkt. Leuk klinken, soit, maar de weg ernaartoe met minen is gewoon dubieus.
Als je zo'n rotsvast geloof in het project hebt, drumstickNL, dan moet je toch ook wel in discussie kunnen gaan over de haken en ogen die hier toch wel aan kleven. Anders vind ik je toch wel een beetje naïef, want denk je nu serieus dat andere mensen zich dit niet afvragen? De enige manier waarop bitcoin uiteindelijk succesvol kan zijn is als iedereen het gaat gebruiken en mensen ook in bitcoins betaald krijgen voor 'echt werk'. Zolang je bitcoins echter ook kunt krijgen door 'nepwerk' (computerkracht inzetten om denkbeeldige sleutels te ontcijferen, is niet productief en dus nepwerk) zie ik geen werknemers die dit zullen accepteren. Nog even los van het feit dat het onduidelijk is hoe de waarde van de munt zich zal ontwikkelen.
Dit snap ik niet helemaal. Denk je dat mensen precies kunnen zien hoeveel geld iemand heeft? Dat kan dus niet.quote:Los van de mogelijke implicaties m.b.t. het minen en de daadwerkelijke waarde van de munt, mag je jezelf ook gerust afvragen of je überhaupt wel moet willen dat overheden geen grip hebben op de geldvoorraad of dat mensen bijvoorbeeld precies kunnen zien hoeveel geld waar bij de overheid zit. Je hebt nu al allemaal amateureconomen op hun blogjes en de chaos die zoiets dan kan veroorzaken lijkt me ook iets om rekening mee te houden. Daarnaast vergeten we nog even dat er enorm veel diversiteit is rond de wereld. De euro was ook een leuk project, maar zelfs binnen Europa zijn verschillen gigantisch.
Het netwerk wordt er sterker van. Er moet een soort 'gewicht' ontstaan om het netwerk in stand te houden. Anders is een decentraal model als bitcoins niet mogelijk: er moet vertrouwen zijn in de partij met de meeste rekenkracht.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En wat is het resultaat van minen? Hoeveel mensen hebben er voedsel gekregen dankzij het minen? Hoeveel mensen heb jij van een nieuw kapsel voorzien? Hoeveel bedrijfsplannen heb je geschreven? Hoeveel schoolkinderen heb je Engels geleerd?
Dat klintk als een pyramid scheme dan.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:56 schreef PiRANiA het volgende:
Dit vind ik nogal kortzichtig. Nepwerk... Alles wat je computer doet is dan 'nepwerk'. Het bijdragen aan het netwerk versterkt bitcoins (het netwerk). Dat is dus niet echt netwerk, het versterkt het netwerk juist.
Dacht dat dat juist de premise was. Je kunt zien welke transactie hebben plaatsgevonden en hoeveel geld waar is. Dat deze accounts niet zijn gebonden aan RL-identiteiten is een ander verhaal. Als er ergens een paar miljard op een account staat, kun je ervanuitgaan dat het een overheid is.quote:Dit snap ik niet helemaal. Denk je dat mensen precies kunnen zien hoeveel geld iemand heeft? Dat kan dus niet.
Links in de OP en google. Ik vind dit best een interessant concept maar de uitvoering ervan vind ik erg dubieus. Ik ben nog steeds bezig me verder in te lezen maar ik had gehoopt dat wat twijfels al zouden kunnen worden weggenomen, door users. Ik ben tot nu toe wel een beetje geschrokken dat de reacties eigenlijk niets kunnen zeggen over de waarde van het minen, behalve dat het "rekenkracht kost" en "het netwerk sterk maakt". Dat is namelijk gewoon een piramidespel.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:58 schreef PiRANiA het volgende:
SuperHarregarre, mag ik vragen hoe en waar je je ingelezen hebt?
Als ik een nieuwe valuta zou uitbrengen op papier, en mensen een paar cent zou geven om elk briefje dat ze zien goed te controleren, dan is dat toch geen pyramid scheme. Ik zie de overeenkomst nietquote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat klintk als een pyramid scheme dan.
Ze zijn inderdaad niet gekoppeldquote:[..]
Dacht dat dat juist de premise was. Je kunt zien welke transactie hebben plaatsgevonden en hoeveel geld waar is. Dat deze accounts niet zijn gebonden aan RL-identiteiten is een ander verhaal. Als er ergens een paar miljard op een account staat, kun je ervanuitgaan dat het een overheid is.
Quote:quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Links in de OP en google. Ik vind dit best een interessant concept maar de uitvoering ervan vind ik erg dubieus. Ik ben nog steeds bezig me verder in te lezen maar ik had gehoopt dat wat twijfels al zouden kunnen worden weggenomen, door users. Ik ben tot nu toe wel een beetje geschrokken dat de reacties eigenlijk niets kunnen zeggen over de waarde van het minen, behalve dat het "rekenkracht kost" en "het netwerk sterk maakt". Dat is namelijk gewoon een piramidespel.
1- Het is niet nodig een inleg te doenquote:Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen [1] en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen [2], waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers [3]. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers [4]. Aan het ontvangen van dit prijzengeld ligt geen andere activiteit ten grondslag dan het werven van nieuwe deelnemers [5].
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |