Dan kun je dus zien of een overheid of investeringsmaatschappij aan het hoarden is om alsnog de prijzen te beïnvloeden.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:07 schreef PiRANiA het volgende:
Als ik een nieuwe valuta zou uitbrengen op papier, en mensen een paar cent zou geven om elk briefje dat ze zien goed te controleren, dan is dat toch geen pyramid scheme. Ik zie de overeenkomst niet.
[quote]
Heb daar net ook een stukje over gelezen. Dan zou je dus uitgaan van een bepaalde fee voor early adopters. Maar hoe snel is dit gegaan in het begin? De persoon die dit bedacht heeft, en de eerste bitcoins bij elkaar heeft geschraapt, heeft ze dan wel zeer makkelijk binnengekregen of niet?
[quote]Ze zijn inderdaad niet gekoppeld. En je kan inderdaad alle transacties zien. Je kunt dus uitrekenen hoeveel geld er op een adres ontvangen is.
Maar goed, dan weet je dus dat er 'iemand' of 'een bedrijf' of wie dan ook is met 5000 bitcoins op zijn adres. Wat dan nog?.
Het is geen klassiek piramidespel in die zin. De early adopters hebben een x-aantal coins makkelijk verkregen, en als de verwachting is dat de bitcoin-voorraad uiteindelijk zal staan voor de gehele geldvoorraad van de wereld zijn ze dus meteen miljonair.quote:--wikipedia piramidespel uitleg--
Ik denk niet dat dat makkelijk of uberhaupt mogelijk is. En dan nog: zou het erg zijn áls daar meer transparantie zou zijn?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Eindelijk een discussie.
[..]
Dan kun je dus zien of een overheid of investeringsmaatschappij aan het hoarden is om alsnog de prijzen te beïnvloeden.
Volgens jou is het grootste probleem dus dat een kleine hoeveelheid mensen op een grote stapel bitcoins 'zit'? Dat klopt en is inderdaad een 'probleem'. Zodra die coins worden verkocht zal dat leiden tot een prijsdaling ja. Maar aan de andere kant: waarom zou je als je nu 10000 bitcoins hebt die in één keer aan de markt 'voeden'? Dan leveren de eerste 5000 een mooi bedrag op, maar daarna is de prijs laag. Het is dus wel degelijk in het belang van zowel de koper als de verkoper dit rustig te doen.quote:[..]
Het is geen klassiek piramidespel in die zin. De early adopters hebben een x-aantal coins makkelijk verkregen, en als de verwachting is dat de bitcoin-voorraad uiteindelijk zal staan voor de gehele geldvoorraad van de wereld zijn ze dus meteen miljonair.De enige manier waarop dit echter lukt, is als iedereen mee blijft doen met het bitminen. Als de verwachting dus is dat je later die coins weer kunt gebruiken voor minstens iets meer dan de huidige waarde van je inzet (niet inleg, maar je investeert wel in apparatuur/stroom etc. hetgeen ook weer risico met zich meebrengt).
Maar goed, het valt niet helemaal te beschrijven als piramidespel omdat het nu eenmaal een bijzonder concept is.
Dit gaat nu echter allemaal om het daadwerkelijke proces van langzamerhand originele ouderwetse valuta inruilen voor de electronische valuta die niet kan worden bijgedrukt door financiële instellingen. Stel dat dit allemaal lukt, dan heb ik nog steeds mijn twijfels bij de wenselijkheid van dit alles. En het gaat me dan vooral om schommelingen die niet op de een of andere manier gebufferd kunnen worden. Ik ben het er roerend mee eens dat bepaalde problemen ook veroorzaakt worden door instellingen die lopen te kutten met de geldvoorraad, maar overheden hebben ook bepaalde ruimte nodig om schokken op te kunnen vangen.
Ik denk dat mensen dit sowieso gaan proberen bij te houden, als er al niet op de een of andere manier toezicht op moet worden gehouden. In de toekomst zullen er nog steeds belastingen moeten worden geheven, immers. De overheid dient dus wel degelijk een sluitende begroting te kunnen overleggen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:32 schreef PiRANiA het volgende:
Ik denk niet dat dat makkelijk of uberhaupt mogelijk is. En dan nog: zou het erg zijn áls daar meer transparantie zou zijn?.
En zulke panic sells lijken mij ook sterker te zijn als een valuta niet wordt onderschreven door grote instellingen. Omdat de hoeveelheid op zich vaststaat, zal de valuta op de lange termijn natuurlijk weer terugkeren naar het normale niveau, maar het gaat vooral om de paniek in de tussentijd. En zoals ik al eerder zei, de echte paniek waar je voor moet waken is paniek in de normale economie. Als handelaars hun geld kwijtraken moeten ze dat zelf weten maar het moet natuurlijk geen invloed hebben op de prijs van voedsel en andere essentiële producten.quote:Volgens jou is het grootste probleem dus dat een kleine hoeveelheid mensen op een grote stapel bitcoins 'zit'? Dat klopt en is inderdaad een 'probleem'. Zodra die coins worden verkocht zal dat leiden tot een prijsdaling ja. Maar aan de andere kant: waarom zou je als je nu 10000 bitcoins hebt die in één keer aan de markt 'voeden'? Dan leveren de eerste 5000 een mooi bedrag op, maar daarna is de prijs laag. Het is dus wel degelijk in het belang van zowel de koper als de verkoper dit rustig te doen.
Een probleem kan wel zijn dat er grote panicsells komen. Ik denk alleen dat mensen (met veel coins) wel slim genoeg zijn om hun grote voorraad niet tegen een substantieel lagere prijs te verkopen.
Er was volgens mij al een crash, al was dat naar aanleiding van een beveiligingsprobleem.quote:De prijs is nu ongeveer 13 dollar. Die is nu vrij stabiel. Een maand terug lag de prijs uit mijn hoofd op gemiddeld 18 dollar. Ik denk dat er rustigaan vrij veel coins van de 'grote bezitters' verkocht worden en dat lijkt mij een goed teken.
Mooi ding!quote:Op zondag 17 juli 2011 01:21 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaag mijn gratis Yubikey ontvangen van MtGox! Wat een toffe techniek is dat zeg!![]()
Je gaat naar de site van MtGox en logt in. Vervolgens krijg je een veld + verzendknop waarin je een Yubikey-wachtwoord in moet vullen. Echter hoef je dat niet zelf te doen. Je stopt je USB-key in je pc en drukt één keer op het knopje. Vervolgens zit je in dat veld een code/wachtwoord verschijnen en logt hij automatisch(zonder op de knop te klikken) in.
Daarnaast heeft hij ook een aparte code om te withdrawen. Daarvoor moet je het knopje zo'n 3 seconden indrukken.
[ afbeelding ]
En dat werkt kennelijk samen!quote:Op maandag 18 juli 2011 01:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mooi ding!
En je gebruikt KDE zie ik
Hmm...klink allemaal erg overtuigend,maar heeft ook wel wat wervends jouw opmerkingen...quote:Op zondag 17 juli 2011 01:21 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaag mijn gratis Yubikey ontvangen van MtGox! Wat een toffe techniek is dat zeg!![]()
Je gaat naar de site van MtGox en logt in. Vervolgens krijg je een veld + verzendknop waarin je een Yubikey-wachtwoord in moet vullen. Echter hoef je dat niet zelf te doen. Je stopt je USB-key in je pc en drukt één keer op het knopje. Vervolgens zit je in dat veld een code/wachtwoord verschijnen en logt hij automatisch(zonder op de knop te klikken) in.
Daarnaast heeft hij ook een aparte code om te withdrawen. Daarvoor moet je het knopje zo'n 3 seconden indrukken.
[ afbeelding ]
Jij moet bitcoins kopen van een ander, of je moet je pc dagenlang stroom laten slurpen.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:58 schreef UncleSam het volgende:
Ik heb diverse pagina's gelezen en YouTube filmpjes bekeken maar nog steeds snap ik niet wat BTC mij kost en wat het mij oplevert?
Ik heb gelezen dat er 21 miljoen BTC beschikbaar is maar nog niet gevonden is.. betekend dat dat als ik een account aanmaak ik mee kan profiteren van 'delvingen' of moet je daar zelf ook iets voor doen (aandelen kopen?).
https://mtgox.zendesk.com(...)s-temporarily-frozenquote:Euro Transfers Temporarily Frozen
Adam posted this on Jul-19 20:13
It is with heavy hearts that we deliver some bad news. We just got off the phone with our newly assigned bank (SG) in France and it appears the branch we have assigned cannot authorize our account until they deliberate with their “Higher Ups”. This is due to the sheer amount of funds we expect to be processing, along with the fact that bitcoin is fringe and has ambiguity associated with it that banks don’t currently understand. We were fully expecting to announce to all that our European bank accounts are now up and ready to start processing funds, however we have been advised that we will not hear back from SG until Thursday July 21.
Euro transfers (both deposits and withdrawals) are effectively frozen, however we’re going to look at other means of enabling Euro transfers in the mean time. So please bear with us as we work to get this up and running as soon as possible.
Thank you for your continued patience, we hope to come back with some good news soon.
Lekker danquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:26 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
https://mtgox.zendesk.com(...)s-temporarily-frozen
Preciesquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lekker dan
Naja, die 33 Bitcoins die ik nog in m'n wallet heb lopen niet weg
Als Fok! ze accepteert neem ik het duurste abo.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:49 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Precies. Misschien koop ik er binnenkort m'n nieuwe abo voor FOK! voor
.
poolmunityquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:08 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ga maar even een weekje Namecoins minen...
[ afbeelding ]
Ok, tijd dus om asap de boel om te zetten in bitcoins en van MtGox weg te transferren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:26 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
https://mtgox.zendesk.com(...)s-temporarily-frozen
Denk dat het geen zin heeft om deze ronde nog in te stappen, morgen begint een nieuwe ronde die interessant is omdat degene die de tweede dag het meest in de pot stopt, de jackpot krijgt. Hierdoor zal alles dus snel doorlopen en kun je wel redelijke profits pakken indien je er aan het begin bij zit imo.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:30 schreef lipjes het volgende:
ohja,
http://bitcat.ch/
heb er 1.2btc naartoe gestuurt
quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:27 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Mirror: http://kexx.net/u/img3728.png
Ik zeg:
tering.
quote:Mt.Gox/AurumXchange Partnership - European Transfers Now Available
We are pleased to announce that through an agreement with AurumXchange, you can now purchase Mt.Gox redeemable codes using SEPA wire transfers, Local GBP transfers in the UK, and USD wire transfers. This will allow European Mt.Gox users to deposit to their Mt.Gox account or withdrawal to their European bank account as an alternative to the standard SEPA transfers we offer.
In addition to this, you can also:
· Purchase codes instantly and automatically using e-currencies.
· Sell codes back to AurumXchange and receive instant payment through e-currencies.
· Sell codes back to AurumXchange and receive wire transfers in USD with no restrictions on the amount.
· Sell codes back to AurumXchange and receive a SEPA EUR transfer.
· Sell codes back to AurumXchange and receive a direct bank transfer within the UK.
0,030 BTC (op dit moment) = 0,40 $quote:
Zeker weten doe ik niets natuurlijkquote:
2,5 titcoins.quote:
Kun je voor mij voor de waarde van 1BTC namecoins kopen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:13 schreef MaGNeT het volgende:
Hoppa, net 455 Namecoins gekocht, koers is alweer gestegen
Ik heb momenteel geen Bitcoins meer in m'n wallet (deels in Dollars op MtGox en deels als Namecoins), maar als je er 1 BTC naar m'n onderstaande adres overmaakt kick ik 'm gelijk door naar de exchangequote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:33 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Kun je voor mij voor de waarde van 1BTC namecoins kopen?
Goeie vraagquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:34 schreef PiRANiA het volgende:
En hoe installeer ik een client op ubuntu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |