abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:07:10 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98848915

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

Interview MP3: http://www.oneradionetwork2.com/mp3/money/economy/12.02.10_wagner_bruce_bitcoin.mp3

Alternatief MP3: http://goo.gl/eB6Sd

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Het volgende fimpje legt het nog een keer uit:

Hoe start ik met bitcoin?

Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client:

http://www.bitcoin.org/

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk. Je kan gratis bitcoins verkrijgen door je bitcoin adres in te vullen op de pagina:

https://freebitcoins.appspot.com/

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Bitcoins kopen en verkopen.

Bitcoins zijn te koop en te verkopen in euros bij http://www.bitcoinexchange.com.
Bitcoins zijn te verhandelen voor Liberty Reserver USD op Mt Gox - Bitcoin Exchange.
Ik heb mij laten vertellen dat Liberty Reserve USDs weer naar euroland kunnen worden overgemaakt via een derde partij zoals ECARDONE: official Exchange: Liberty reserve, cgold. Buy: liberty reserve, LR, CG.
Paypal wordt niet meer ondersteund door de niet-besloten bitcoin exchanges omdat Paypal betalingen teruggedraaid kunnen worden. Daarentegen zijn Liberty Reserve betalingen onomkeerbaar, net als bitcoin betalingen.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar:

De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slash dot effect:

http://news.slashdot.org/(...)-Releases-Version-03

Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie:

http://bitcoincharts.com/charts/

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum:

http://www.bitcoin.org/smf/

Bitcoin in meer detail

Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki:

http://www.bitcoin.org/wiki/doku.php

Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie:

http://www.bitcoinblogger.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel:

http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar
pi_98860586
Druk hier :P

M'n 500 Dollar van MtGox stonden vandaag al op de rekening :)
Vorige keer duurde het 11 dagen, nu maar 3 :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:06:35 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98862990
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:59 schreef MaGNeT het volgende:
Druk hier :P

M'n 500 Dollar van MtGox stonden vandaag al op de rekening :)
Vorige keer duurde het 11 dagen, nu maar 3 :)
3 dagen is nog lang, voor 'state of the art in geld'
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:21:55 #4
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98863568
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De dollar/euro is niet state of the art geld 8-)
pi_98863575
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat heeft meer met de Europese banken te maken die onze "stat of the art" Euro nog steeds dagen vasthouden, terwijl het er in 5 minuten zou moeten kunnen zijn.

Van MtGox naar Bitcoin zie ik het er wel binnen 1 minuut bijstaan, waarna het verifiëren door het netwerk soms nog wel even kan duren. Maar dan weet je dat het onderweg is en dat niemand er rente van aan het trekken is.
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:25:20 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98863729
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat heeft meer met de Europese banken te maken die onze "stat of the art" Euro nog steeds dagen vasthouden, terwijl het er in 5 minuten zou moeten kunnen zijn.

Van MtGox naar Bitcoin zie ik het er wel binnen 1 minuut bijstaan, waarna het verifiëren door het netwerk soms nog wel even kan duren. Maar dan weet je dat het onderweg is en dat niemand er rente van aan het trekken is.
het komt ook door jou omdat je een lamborghini koopt en er vervolgens met lekke banden bergop mee gaat rijden ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:14:24 #7
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98865818
Tja
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:17:37 #8
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98865931
Goede topic titel trouwens :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:20:29 #9
136730 PiRANiA
pi_98868290
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:17 schreef Mender het volgende:
Goede topic titel trouwens :)

We hebben TT's voor de komende 3 topics ;).
pi_98868330
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:20 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

We hebben TT's voor de komende 3 topics ;).
:P
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:13:52 #11
335452 cricket
cricket from space
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:41:22 #12
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98873477

Dit filmpje gaat niet over bitcoins. Maar het is wel grappig om te zien dat dit eigenlijk de toekomst voor bitcoins laat zien. :) Alles wat je in het filmje ziet kan namelijk ook op bitcoins toegepast worden.

Leuk toekomst beeld :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mender op 30-06-2011 17:48:37 ]
pi_98885766
Hoe storten jullie op je Mt Gox account?

European Bank Transfer?
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:46:52 #14
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_98886209
Ik heb me eens (een beetje) verdiept, maar als ik het goed begrijp is de tijd dat je met een middelmatige PC bitcoins kunt minen wel voorbij?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_98886297
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik heb me eens (een beetje) verdiept, maar als ik het goed begrijp is de tijd dat je met een middelmatige PC bitcoins kunt minen wel voorbij?
Ja, helaas :'(
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:29:30 #16
136730 PiRANiA
pi_98888804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:39 schreef robin007bond het volgende:
Hoe storten jullie op je Mt Gox account?

European Bank Transfer?
SEPA ja
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:29:44 #17
136730 PiRANiA
pi_98888817
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Al bijna een half jaar :+.
pi_98891930
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:29 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

SEPA ja
Hehe nice :)
pi_98901134
In het weekend is de bitcoin altijd weer leuk om te volgen...dan gebeurt er tenminste iets....zoals pirania al voorspelde begint hij nu weer te zakken...op naar de $12 en dan maandag weer richting de $20 svp :+

Ben ik nou gek of is Fok! nu met nieuw lettertype? Ziet er wel goed uit iig!
pi_98901333
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 1 juli 2011 11:19
You is trollin' right?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:19:26 #21
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_98903546
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, helaas :'(
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:29 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Al bijna een half jaar :+.
Ik was er al bang voor. :P
Dan maar even af-en toe volgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:19 schreef nlpronk het volgende:
Een beetje gek ben je wel, in dat geval. _O-
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_98905417
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:25 schreef vincm het volgende:

[..]

You is trollin' right?
Nou nee eigenlijk niet hehe! Ik heb mij aangemeld op fok! voor dit topic, zit hier dus ook pas 2 weken maar het valt me op dat ik ineens een ander lettertype heb. Vroeg me af of ik dat zelf ergens heb ingesteld oid...nogmaals...is allemaal nieuw voor mij hier :P
pi_98907802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:18 schreef nlpronk het volgende:

[..]

Nou nee eigenlijk niet hehe! Ik heb mij aangemeld op fok! voor dit topic, zit hier dus ook pas 2 weken maar het valt me op dat ik ineens een ander lettertype heb. Vroeg me af of ik dat zelf ergens heb ingesteld oid...nogmaals...is allemaal nieuw voor mij hier :P
Vandaag is Comic Sans dag :')
http://www.comicsansdag.nl/
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_98908320
Ok, totaal gemist. Thanx :D
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:23:16 #25
136730 PiRANiA
pi_98918795
Een oplossing voor de FOK!adproblemen:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=9042.0

We are launching bitp.it today, a revolutionary 100% Javascript based bitcoin miner that you can easily embed right into your own website. Visitor to your website will run this Javascript seamlessly in the background computing hashs for you, and if a share is found you (the website owner) will receive credit.

:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')