met mijn timmermansoog zie ik dat het 49,5% is!quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
http://www.bitcoinwatch.com/
[ afbeelding ]
Bij bitcoin doen we alles met 8 digits. Graag wat specifieker dusquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
met mijn timmermansoog zie ik dat het 49,5% is!
om precies te zijn 49.69quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
met mijn timmermansoog zie ik dat het 49,5% is!
te weinig digits!quote:
Ik betaal ermee voor een VPS bij Cinfu (de rest van de hostingproviders die ik gebruik accepteert *nog* geen Bitcoin), en de restanten exchange ik voor euro's om de weinige rekeningen die ik heb mee te betalen. Ik geef nauwelijks geld uit aan dingen, en zowel mijn zorgverzekering als electriciteitsbedrijf als waterbedrijf als internetprovider accepteren nog geen Bitcoin als betaalmiddel. Dan heb je mijn uitgaven wel zo'n beetje gehad.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Goesojij! Bitcoin heeft na 2 jaar bestaan een handjevol mensen die donaties accepteren!
En wat doe je met je bitcoins? Waar geef je ze zoal aan uit? Wat voor producten koop je er voor?
Je had het over 196 bitcoins meen ik. Dan heb jij wel hele lage rekeningen als je die daarvan kunt betalenquote:Op donderdag 7 juli 2011 15:00 schreef joepie91 het volgende:
Ik betaal ermee voor een VPS bij Cinfu (de rest van de hostingproviders die ik gebruik accepteert *nog* geen Bitcoin), en de restanten exchange ik voor euro's om de weinige rekeningen die ik heb mee te betalen.
Moa. Dan heb je een vrij lage definitie van "werkende valuta". Met jouw definitie is monopoliegeld ook werkende valuta, zijn Linden Dollars dat ook, WoW gold, FB credits, en die locale munt die je in gelderland kunt gebruiken.quote:En je kunt het ook anders zien: in 2 jaar is iets uitgegroeid van een research paper door een onbekend persoon, naar een werkende valuta met werkende software,
Onzin. 99% van alle bitcoin omloop is speculatie op wat exchanges. Er is geen serieuze bitcoin economie.quote:en een werkende economie
Even een belangrijke toevoeging gedaan. Loop een winkelstraat in, vraag 10 man of ze weten wat bitcoins zijn en je hoort gewoon 10 keer nee.quote:die wereldwijde publiciteit heeft gekregen onder nerds
Met "alleen al" impliceer je dat dat slechts een topje van de ijsberg is ofzo. Nog steeds vind echter 80% van de handel plaats via dat ene MtGox, dus dat IS de "ijsberg". In totaal nog steeds maar zo'n 100k users.quote:en alleen al op Mt. Gox (een van de exchanges) een 30 day trading volume heeft 'ter waarde van' ruim 27 miljoen dollar.
Oké, en nu?quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je had het over 196 bitcoins meen ik. Dan heb jij wel hele lage rekeningen als je die daarvan kunt betalen
Maar kort samengevat is dat je dus wat bitcoins accepteert als donatie en die uitgeeft aan webhosting. Dat is dan ook (uitgaan van de /trade lijst) zo'n beetje de enige mogelijke stroom met bitcoins, wellicht naast ze uit te geven op goksites.
[..]
Moa. Dan heb je een vrij lage definitie van "werkende valuta". Met jouw definitie is monopoliegeld ook werkende valuta, zijn Linden Dollars dat ook, WoW gold, FB credits, en die locale munt die je in gelderland kunt gebruiken.
[..]
Onzin. 99% van alle bitcoin omloop is speculatie op wat exchanges. Er is geen serieuze bitcoin economie.
[..]
Even een belangrijke toevoeging gedaan. Loop een winkelstraat in, vraag 10 man of ze weten wat bitcoins zijn en je hoort gewoon 10 keer nee.
[..]
Met "alleen al" impliceer je dat dat slechts een topje van de ijsberg is ofzo. Nog steeds vind echter 80% van de handel plaats via dat ene MtGox, dus dat IS de "ijsberg". In totaal nog steeds maar zo'n 100k users.
Je maakt er een mooi hallelujah verhaal van, maar de waarheid is veel kleinschaliger. En we eindigen op 0 coins uiteindelijk
Whuzz ziet een fundering van een gebouw en roept naar de bouwvakkers:quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Whuzz ziet een fundering van een gebouw en roept naar de bouwvakkers:
"Dat wordt toch niets zo, er is alleen nog maar een fundering, er staat nog niet eens een gebouw, hier kan je toch niet in wonen? Dit wordt niets!"
Ten eerst heb ik inderdaad erg lage rekeningen (namelijk precies de dingen die ik zojuist heb genoemd), en ten tweede krijg ik ook donaties via PayPal.quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je had het over 196 bitcoins meen ik. Dan heb jij wel hele lage rekeningen als je die daarvan kunt betalen
Want je wilt zeggen dat er geen tientallen/honderden non-hosting sites op die pagina staan? Om nog maar te zwijgen over zoals ik al eerder noemde, bedrijven die puur met Bitcoin werken? En sites als BiddingPond (eBay voor Bitcoin) en BitcoinClassifieds (Marktplaats voor Bitcoin) waar mensen hun spullen te koop aanbieden? En de Marketplace op de Bitcoin-forums? Voor een valuta die from scratch is begonnen en pas 2 jaar bestaat? Juist... Doe jij het na?quote:Maar kort samengevat is dat je dus wat bitcoins accepteert als donatie en die uitgeeft aan webhosting. Dat is dan ook (uitgaan van de /trade lijst) zo'n beetje de enige mogelijke stroom met bitcoins, wellicht naast ze uit te geven op goksites.
Voor het gemak mis je hier even het hoofdpunt van Bitcoin: het is gedecentraliseerd. Er is helemaal geen centrale instantie die de valuta uitgeeft (zoals het geval is bij alle voorbeelden die je zojuist noemt), en er ligt gewoon een technisch degelijk protocol en een technisch degelijke client die gewoon werken, en vrijwel zeker ook in de toekomst zullen blijven werken.quote:Moa. Dan heb je een vrij lage definitie van "werkende valuta". Met jouw definitie is monopoliegeld ook werkende valuta, zijn Linden Dollars dat ook, WoW gold, FB credits, en die locale munt die je in gelderland kunt gebruiken.
Welkom in de wereld van nieuwe valuta. En ja, die is er dus wel. Zoals ik nu al een paar keer heb gedaan refereer ik maar weer eens naar de Trade-pagina, die niet eens compleet is. Of je het nou leuk vind of niet, daar ligt gewoon een economie, klaar. Hoe klein die ook mag zijn, het is een serieuze economie.quote:Onzin. 99% van alle bitcoin omloop is speculatie op wat exchanges. Er is geen serieuze bitcoin economie.
http://news.google.com/ne(...)s_search=Search+Newsquote:Even een belangrijke toevoeging gedaan. Loop een winkelstraat in, vraag 10 man of ze weten wat bitcoins zijn en je hoort gewoon 10 keer nee.
Dus? Je punt?quote:Met "alleen al" impliceer je dat dat slechts een topje van de ijsberg is ofzo. Nog steeds vind echter 80% van de handel plaats via dat ene MtGox, dus dat IS de "ijsberg". In totaal nog steeds maar zo'n 100k users.
Oh jee, over duizenden jaren hebben we precies 0.00000000 BTC! Wat een ramp!quote:Je maakt er een mooi hallelujah verhaal van, maar de waarheid is veel kleinschaliger. En we eindigen op 0 coins uiteindelijk
Dat dus.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Whuzz ziet een fundering van een gebouw en roept naar de bouwvakkers:
"Dat wordt toch niets zo, er is alleen nog maar een fundering, er staat nog niet eens een gebouw, hier kan je toch niet in wonen? Dit wordt niets!"
Als de DNB het al afraadt moet het wel een succes wordenquote:DNB raadt gebruik af
Bovendien is het ontbreken van een centrale instantie achter Bitcion lastig wanneer de autoriteiten zouden besluiten dat ze een einde willen maken aan de handel in bitcoin, zoals enkele Ameriaanse senatoren graag zouden willen. Zo ver is het wat betreft De Nederlandsche Bank (DNB) nog niet, maar DNB heeft de Bitcoin naar eigen zeggen wel op de radar staan. Bovendien raadt DNB mensen af om hun geld in de crypto currency te steken.
Grappig, je zou juist zeggen dat het een heel stuk moeilijker zou zijn om uit de lucht te halen doordat er geen centrale instantie is. Ik bedoel, hoe vergaat het de autoriteiten bij het neerknuppelen van de diverse peer 2 peer initiatieven??quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:57 schreef MaGNeT het volgende:
http://www.z24.nl/economi(...)an_de_toekomst_.html
Bovendien is het ontbreken van een centrale instantie achter Bitcion lastig wanneer de autoriteiten zouden besluiten dat ze een einde willen maken aan de handel in bitcoin, zoals enkele Ameriaanse senatoren graag zouden willen
Bitcoin zelf is vrijwel niet uit de lucht te halen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:56 schreef anboni het volgende:
[..]
Grappig, je zou juist zeggen dat het een heel stuk moeilijker zou zijn om uit de lucht te halen doordat er geen centrale instantie is. Ik bedoel, hoe vergaat het de autoriteiten bij het neerknuppelen van de diverse peer 2 peer initiatieven??
Can you say FUD?
Voor je aangepastquote:Op donderdag 7 juli 2011 19:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Whuzz ziet een fundering en denkt in eerste instantie dat het een prachtig concept en project is.
Toen zag whuzz echter de bouwtekeningen en de manier waarom de toekomstige bewoners gebruik misbruik gingen maken van het gebouw. In plaats van er in te gaan wonen, kochten alle bewoners hun appartementen alleen om er mee te speculeren. En dat in een dalende huizenmarkt.
De bewoners hadden weinig interesse in het gebouw zelf of in de architectuur, maar wilden gewoon lekker snel winst pakken. Met als resultaat dat over een paar jaar het gebouw er verlaten en verpauperd bij zal staan.
De overheid kan het gewoon verbieden, de mensen oppakken die er wat mee doen voor zover ze kunnen en dan is het klaar met bitcoin, net als met e-Gold destijds. Je pleurt een paar man de gevangenis is, verklaar de munt en het gebruik ervan illegaal, geen bedrijf die er meer gebruik van kan/mag maken, geen consument ((iig >90%) die er wat mee te maken wil hebben want het is illegaal.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bitcoin zelf is vrijwel niet uit de lucht te halen.
De exchanges wel maar die zitten wereldwijd; MtGox zit bijvoorbeeld in Japan.
Afijn, de overheid heeft liever geen munteenheid waar ze geen grip op heeft en geen belasting over kan heffen. Maar de Bitcoin community is vastberaden, van golddigger tot idealist...
Nee, geen inflatie.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:42 schreef TeringHenkie het volgende:
Zelf denk ik niet dat het Bitcoin-systeem houdbaar is. Omdat er geen mogelijkheid is tot geldschepping (in 2040 stopt het toevoegen van BTC aan de 'global pool') krijg je ergens voor die tijd gierende inflatie, omdat er gewoon niet genoeg BTC beschikbaar zijn.Of wat denk je van wanneer mensen BTC-banken gaat beginnen? Zodra er rente geheven gaat worden is de kans op defaults al héél groot, puur omdat het aantal BTC wat toegevoegd wordt erg klein is en ook steeds minder wordt.
DDOS aanval gehad.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:36 schreef Maanvis het volgende:
hoe kan het nu dat deepbit weer zoveel kwijt is?
Als er steeds meer mensen zijn, en een constante hoeveelheid valuta, waardoor de waarde van iedere individuele 'currency unit' omhoog gaat, heet dat dus deflatie en geen inflatie.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:42 schreef TeringHenkie het volgende:
Zelf denk ik niet dat het Bitcoin-systeem houdbaar is. Omdat er geen mogelijkheid is tot geldschepping (in 2040 stopt het toevoegen van BTC aan de 'global pool') krijg je ergens voor die tijd gierende inflatie, omdat er gewoon niet genoeg BTC beschikbaar zijn.
Of wat denk je van wanneer mensen BTC-banken gaat beginnen? Zodra er rente geheven gaat worden is de kans op defaults al héél groot, puur omdat het aantal BTC wat toegevoegd wordt erg klein is en ook steeds minder wordt.
En jij denkt serieus dat als de economie een stuk is gegroeid, en de wisselkoers dus minder fluctueert, die speculatie er nog steeds is? Hoe is dit anders dan bijvoorbeeld Forex?quote:
Want dat oppakken als scare tactic werkt ook zo goed met Anonymous enzo. Juist ja. Waar die leiders van de Spaanse en Italiaanse cellen opgepakt zijn, en de cellen volledig uiteen gevallen en verdwenen zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De overheid kan het gewoon verbieden, de mensen oppakken die er wat mee doen voor zover ze kunnen en dan is het klaar met bitcoin, net als met e-Gold destijds. Je pleurt een paar man de gevangenis is, verklaar de munt en het gebruik ervan illegaal, geen bedrijf die er meer gebruik van kan/mag maken, geen consument ((iig >90%) die er wat mee te maken wil hebben want het is illegaal.
met een beetje geluk accepteert de hypoverstrekker in 2012 bitcoins dan heb je niet meer dat gehannes met euri'squote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:52 schreef MaGNeT het volgende:
Nu hopen dat de koers maandag weer naar 11-12 Euro knalt
Sneller 10-20% per week verdienen op je geld lukt niet
Ik vind Bitcoin echt dé ontdekking van 2011![]()
Had alleen gehoopt dat ik 'm in 2010 had ontdekt... Dan had ik nu m'n huis afbetaald gehad
Daar lijkt een bitcoin maar ongeveer $ 7,- waard.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:49 schreef dvr het volgende:
Je kunt nu 10.000 verschillende producten met je Bitcoins bestellen: http://bitcoinworldmarket.com/default.aspx
Het is maar net waar je naar kijkt. Een goed T-shirt van hennep/katoen waar je in de winkel waarschijnlijk 25 euro voor betaalt, kost er bijvoorbeeld maar B1.03.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:14 schreef _superboer_ het volgende:
Daar lijkt een bitcoin maar ongeveer $ 7,- waard.
jadaag zo'n shirt kost een paar euro bij de scapinoquote:Op zondag 10 juli 2011 00:52 schreef dvr het volgende:
[..]
Het is maar net waar je naar kijkt. Een goed T-shirt van hennep/katoen waar je in de winkel waarschijnlijk 25 euro voor betaalt, kost er bijvoorbeeld maar B1.03.
Zolang je op korte termijn winst kan maken ben je goed bezig.quote:[b]Op zaterdag 9 juli 2011 18:52 schreef
Ik vind Bitcoin echt dé ontdekking van 2011![]()
Had alleen gehoopt dat ik 'm in 2010 had ontdekt... Dan had ik nu m'n huis afbetaald gehad
Dat is een mooie ontwikkeling, hennep zit in de verdomhoek en wanneer bitcoins stabiel blijven dan zit er wel wat in.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:52 schreef dvr het volgende:
[..]
Het is maar net waar je naar kijkt. Een goed T-shirt van hennep/katoen waar je in de winkel waarschijnlijk 25 euro voor betaalt, kost er bijvoorbeeld maar B1.03.
Bij mij staat 29,99 US$...quote:Op zondag 10 juli 2011 02:35 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn die Yubikeys van MtGox gratis? Nice dan!
Heb er net eentje bestelt. Bij bedrag stond gewoon 0.00000 dollar.
[ afbeelding ]
zal wel eerste zoveel gratis zijnquote:Op zondag 10 juli 2011 11:37 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Huh, wat vaag.. Bij de bevestiging van m'n bestelling stond ook 'FREE'!
Zeg dat welquote:Op zondag 10 juli 2011 13:39 schreef MaGNeT het volgende:
De koers gaat omhoog
http://bitcoincharts.com/(...)inzvztgSzm1g10zm2g25
Toch verkocht op 15.59quote:Op zondag 10 juli 2011 14:00 schreef GuitarJJ het volgende:
En MtGox is weer rete traag!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |