3 dagen is nog lang, voor 'state of the art in geld'quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:59 schreef MaGNeT het volgende:
Druk hier
M'n 500 Dollar van MtGox stonden vandaag al op de rekening
Vorige keer duurde het 11 dagen, nu maar 3
De dollar/euro is niet state of the art geldquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
3 dagen is nog lang, voor 'state of the art in geld'
Dat heeft meer met de Europese banken te maken die onze "stat of the art" Euro nog steeds dagen vasthouden, terwijl het er in 5 minuten zou moeten kunnen zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
3 dagen is nog lang, voor 'state of the art in geld'
het komt ook door jou omdat je een lamborghini koopt en er vervolgens met lekke banden bergop mee gaat rijdenquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat heeft meer met de Europese banken te maken die onze "stat of the art" Euro nog steeds dagen vasthouden, terwijl het er in 5 minuten zou moeten kunnen zijn.
Van MtGox naar Bitcoin zie ik het er wel binnen 1 minuut bijstaan, waarna het verifiëren door het netwerk soms nog wel even kan duren. Maar dan weet je dat het onderweg is en dat niemand er rente van aan het trekken is.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:20 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Thanks.
We hebben TT's voor de komende 3 topics.
Ja, helaasquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik heb me eens (een beetje) verdiept, maar als ik het goed begrijp is de tijd dat je met een middelmatige PC bitcoins kunt minen wel voorbij?
SEPA jaquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:39 schreef robin007bond het volgende:
Hoe storten jullie op je Mt Gox account?
European Bank Transfer?
Al bijna een half jaarquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik heb me eens (een beetje) verdiept, maar als ik het goed begrijp is de tijd dat je met een middelmatige PC bitcoins kunt minen wel voorbij?
You is trollin' right?quote:[b]Op vrijdag 1 juli 2011 11:19
Ben ik nou gek of is Fok! nu met nieuw lettertype? Ziet er wel goed uit iig!
quote:
Ik was er al bang voor.quote:
Een beetje gek ben je wel, in dat geval.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:19 schreef nlpronk het volgende:
Ben ik nou gek of is Fok! nu met nieuw lettertype? Ziet er wel goed uit iig!
Nou nee eigenlijk niet hehe! Ik heb mij aangemeld op fok! voor dit topic, zit hier dus ook pas 2 weken maar het valt me op dat ik ineens een ander lettertype heb. Vroeg me af of ik dat zelf ergens heb ingesteld oid...nogmaals...is allemaal nieuw voor mij hierquote:
Vandaag is Comic Sans dagquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:18 schreef nlpronk het volgende:
[..]
Nou nee eigenlijk niet hehe! Ik heb mij aangemeld op fok! voor dit topic, zit hier dus ook pas 2 weken maar het valt me op dat ik ineens een ander lettertype heb. Vroeg me af of ik dat zelf ergens heb ingesteld oid...nogmaals...is allemaal nieuw voor mij hier
quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vrijdag is het koopmoment, maandag-woensdag verkoopmoment...
Niet meer dan wat je kwijt wil raken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:51 schreef robin007bond het volgende:
Ik wil wat geld storten op mijn MTGox rekening.
Hoeveel euro raden jullie aan om mee te beginnen?
Die JS miner...quote:Chrome13-canary: ~15.2k/s
FF4: ~6.4k/s
Safari5: ~6.2k/s
IE9: ~1.6k/s
Zo te zien mogen ze nog wel wat optimaliseren aan de codequote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:57 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Die JS miner...
Als je veel bezoekers op je site hebt....
Wel een tof idee op zich!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:57 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Die JS miner...
Als je veel bezoekers op je site hebt....
En de meeste mensen zullen het niet eens doorhebben!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:00 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Geen ads meer, je PC wordt belast voor het bezoeken voor een site.
Zaak is wel om ze zo lang mogelijk op je site te houden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:01 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
En de meeste mensen zullen het niet eens doorhebben!
http://forum.mtgoxlive.co(...)p=6&viewfull=1#post6quote:MtGox Live Bitcoin Trader - Android / iOS [Open Source]
MtGox Live Bitcoin Trader is an open source application which helps you buy, sell, trade, send and withdraw bitcoins on the MtGox Bitcoin Exchange. Now you can trade 24/7 in real time from the convenience of your mobile phone, whether it is an Android or an iPhone! Now you can pay for anything with our voucher and QR code feature.
Bitcoin Trader by MtGox Live provides a simplified interface packed with the following details:
EDIT: NOW INCLUDES VOUCHER AND QR SUPPORT! GO PAY WITH BITCOINS AT YOUR FAVORITE MERCHANT!
Kijk! Dat soort tooltjes bedoelen wequote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:19 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://forum.mtgoxlive.co(...)p=6&viewfull=1#post6
Tof.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:10 schreef PiRANiA het volgende:
Van het forum:
[ afbeelding ]
I've created a real tangible physical bitcoin.
Ok, so it has no real bitcoin value, but it's a cool novelty coin.
It's a high quality 18k gold plated brass coin, measuring 1.5" in diameter.
Each coin has a unique code on the back that allows you to track where the coin has been using our website.
Best of all... you can buy them with bitcoins! The price is very reasonable.
I'd appreciate some constructive feedback on the coin, website, and service.
http://coinedbits.com/
forumlink: http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=24983.0
hoop stijgen naar +/- 20 dollar, dan verkoop ik mijn 3 bitcoinsquote:Op zondag 3 juli 2011 22:49 schreef MaGNeT het volgende:
Ben benieuwd wat de koers gaat doen komende week.
Staat nu op 15,50 Dollar, mooi moment om te kopen
Zekerquote:Op maandag 4 juli 2011 16:09 schreef lipjes het volgende:
de prijs is wel redelijk stabiel moet ik zeggen
Waarschijnlijk te danken aan dit verlate paniekzaak nieuwsbericht van Tweakers ,wat waarschijnlijk dan weer overgenomen is door andere internationale tech sites:quote:
Iemand had een paar duizend BTC op de markt gegooid volgens iemand op IRC.quote:
Die van mij is shipped en komt ongv. de 23ste aan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:10 schreef PiRANiA het volgende:
Van het forum:
[ afbeelding ]
I've created a real tangible physical bitcoin.
Ok, so it has no real bitcoin value, but it's a cool novelty coin.
It's a high quality 18k gold plated brass coin, measuring 1.5" in diameter.
Each coin has a unique code on the back that allows you to track where the coin has been using our website.
Best of all... you can buy them with bitcoins! The price is very reasonable.
I'd appreciate some constructive feedback on the coin, website, and service.
http://coinedbits.com/
forumlink: http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=24983.0
Vetquote:Op maandag 4 juli 2011 23:28 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Die van mij is shipped en komt ongv. de 23ste aan.
Dat moet je snel doen aangezien de prijs van de coins omhoog gaan.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vet
Zodra de koers weer wat hoger staat bestel ik er ook 2
Ik las dat het project stop gezet is, overigens denk ik dat het vrij slecht werkt en niet reeel is voor commercieele doeleinden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:15 schreef Maanvis het volgende:
FOK! is kei traag zowel thuis als op mijn werk; draait dat mine scriptje al ofzo.
ja dat was hun conclusie ook al lees ik nu. toch stom dat de bitcoin community op FOK! danny blij heeft gemaakt met een dooie mus.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik las dat het project stop gezet is, overigens denk ik dat het vrij slecht werkt en niet reeel is voor commercieele doeleinden.
geen idee, maar dit is de huidige lijst:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:15 schreef nlpronk het volgende:
Ik denk dat de bitcoin een beetje dood aan het gaan is. Hoe is de activiteit op internationale fora, geloof dat sommigen van hier daar wel eens rond hangen? Heb het een tijdje niet gevolgd allemaal maar enige wat ik zie is een constante neergaande trend en ik vraag mij af wat dit gaat doorbreken. De nieuwigheid is er af...komen er nog steeds nieuwe shops bij waar je met BC kan betalen of wordt er alleen nog maar gemined en verkocht?
Coins Dollarsquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Me buurjongen heeft nu GUI miner staan en dan de deepbit pool.
Hij heeft een ati radeon 6970. Hij maakt nu 350 m/hash/s hoeveel euro maakt die als de pc vanaf nu 20 uur aan staat?
De "nieuwigheid"-hype is gewoon over, dat heeft niets te maken met dat bitcoin "doodgaat". Bitcoin op zich is gewoon een technisch goed in elkaar zittend iets, iets dat op de langere termijn gaat werken... het is niet iets als een iPod waar even een hype gecreeerd moet worden om zoveel mogelijk te verkopen en het vervolgens te laten vallen. Mooi dat het hype-gebeuren nu voorbij is, dan kan het tenminste normaal groeien.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:15 schreef nlpronk het volgende:
Ik denk dat de bitcoin een beetje dood aan het gaan is. Hoe is de activiteit op internationale fora, geloof dat sommigen van hier daar wel eens rond hangen? Heb het een tijdje niet gevolgd allemaal maar enige wat ik zie is een constante neergaande trend en ik vraag mij af wat dit gaat doorbreken. De nieuwigheid is er af...komen er nog steeds nieuwe shops bij waar je met BC kan betalen of wordt er alleen nog maar gemined en verkocht?
Je gebruikt Bitcoin alleen maar om te speculeren of wat? Het zijn geen aandelen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:04 schreef nlpronk het volgende:
Bizar...12,50. De bitcoin is niet voor mij weggelegd. Als hij op $15 staat/komt verkoop ik de boel en 'i'll take my losses as a man'. Heb echt alleen maar fout gespeculeerd ermee...geen gehaast paniek verkoop oid maar gewoon elke keer mis gezeten met mijn verwachting lol. 3x gekocht op een tijdelijke piek en 3x verkocht op een punt waarna hij vervolgens nog 20% zakte ofzo.
Was leuk maar is helaas verkeerd uitgepakt. Ik laat 5 btc staan en die cash ik over 10 jaar uit als ze $100.000 per stuk waard zijn
Ja en nee.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:46 schreef SemperSenseo het volgende:
Peter schiff over de Bitcoin: bitcoins are like a hot potato...because they are a useless currency (just like dollars and any other fiat currency), but the difference is bitcoins don't even have anyone forcing people to use them. This means there is no assurance (or even evidence) that would suggest bitcoins will be valuable (i.e. people will still want them) in the future.
JAHAHAAAAAquote:Bitcoin payments go mobile with Bitcoin for Android
If you have invested in the virtual currency Bitcoin, the chances are that you want to be able to send and receive Bitcoin payments on your smartphone device.
Whilst there are a number of options available to Bitcoin investors, a dedicated Android app that could facilitate the sending and receiving of Bitcoins and support additional Bitcoin features had not been forthcoming – until today.
Bitcoin for Android is a new application which operates as a fully functional Bitcoin wallet. Available on the Android Market, the app supports the scanning of QR codes to initiate transactions, allows users to email invoices from their device to request money and can even process payments without an Internet connection by waiting to send transactions when a connection is restored.
Als het niet zo is, komen we daar snel genoeg achter.quote:
quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het niet zo is, komen we daar snel genoeg achter.
Het is sowieso niet de bedoeling dat je daar je wallet met 300BTC op zet, eerder enkele BTC om handig onderweg te betalen. Beetje het "chipknip" principe.
quote:De Chipknip is bij het grote publiek geen groot succes geworden. Men veronderstelt dat het systeem in bemande winkels op termijn wordt afgeschaft [1]. Daarbij moet worden opgemerkt dat pinnen inmiddels goedkoper is geworden (winkels vragen meestal geen vergoeding meer voor het pinnen van kleine bedragen). De Chipknip zal in bepaalde niche-markten (bedrijfskantines, snoepautomaten, parkeerautomaten, kaartautomaten) echter wel een bestaansrecht blijven behouden.
niets, maar chipknip gaat het niet redden. waarom zou mobiel betalen met je foon dat wel gaan redden als je het op een chipknip manier doet?quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de veiligheid te maken?
Chipknip heeft geen meerwaarde t.o.v. pinnen. Het is dezelfde pas, je moet vantevoren zorgen dat er geld op staat en als je 'm verliest is het geld weg.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
niets, maar chipknip gaat het niet redden. waarom zou mobiel betalen met je foon dat wel gaan redden als je het op een chipknip manier doet?
Als je een systeem maakt dat net zo makkelijk en veilig is als betalen via PIN (dus dat ie het gewoon van je PC thuis afschrijft) dan pas heeft het echt bestaansrechtquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Chipknip heeft geen meerwaarde t.o.v. pinnen. Het is dezelfde pas, je moet vantevoren zorgen dat er geld op staat en als je 'm verliest is het geld weg.
Bitcoin is een andere valuta. Of het populair gaat worden weet niemand... Maar dat ze het proberen is mooi
Met mobiel betalen is in opkomst, dus dat is niet nieuw.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:48 schreef Whuzz het volgende:
Waarom zou ik met mijn telefoon willen betalen? En als ik al met mijn telefoon ga betalen, waarom niet gewoon in euro's?
Zo denkt jan modaal er iig over he
bitcoin is niet voor jan modaal, denken de devversquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:48 schreef Whuzz het volgende:
Waarom zou ik met mijn telefoon willen betalen? En als ik al met mijn telefoon ga betalen, waarom niet gewoon in euro's?
Zo denkt jan modaal er iig over he
De valuta is één ding, hoe je er mee betaalt is een tweede.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je een systeem maakt dat net zo makkelijk en veilig is als betalen via PIN (dus dat ie het gewoon van je PC thuis afschrijft) dan pas heeft het echt bestaansrecht.
maar 0,01% van de mensheid koopt iets vanwege de idealen die erachter zitten. de rest beoordeelt het gewoon op gebruiksgemak, kwaliteit, functionaliteit en uiterlijk.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met mobiel betalen is in opkomst, dus dat is niet nieuw.
Als je iets met Bitcoins wil gaan doen zal je dit soort functionaliteit moeten hebben, anders faalt het sowieso.
Of het een succes wordt? Is maar net of je iets in de Bitcoin ziet...
Des te meer redenen om daar aan te werken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar 0,01% van de mensheid koopt iets vanwege de idealen die erachter zitten. de rest beoordeelt het gewoon op gebruiksgemak, kwaliteit, functionaliteit en uiterlijk.
ik zeg altijd, als je nieuwe technologie voor de massa wilt verkopen dan moet je het eerst aan je moeder/vrouw/vriendin verkopenquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Des te meer redenen om daar aan te werken.
Mijn vriendin heeft een simpele non-smartphone samsung. Houd niet van touchscreens enzo, dus helaasch geen android apps voor haar.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik zeg altijd, als je nieuwe technologie voor de massa wilt verkopen dan moet je het eerst aan je moeder/vrouw/vriendin verkopen.
Mijn vriendin heeft Bitcoins.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft een simpele non-smartphone samsung. Houd niet van touchscreens enzo, dus helaasch geen android apps voor haar.
Daarnaast vind ze bitcoins enorm stom, nutteloos en voor nerds.
Bitcoin heeft nog een laaaange weg te gaan
de mijne alleen titcoins.quote:
Hoe heet je vriendin? R5770?quote:
?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hoe heet je vriendin? R5770?
Ach, er zullen vast ook meiden nerd genoeg zijn om het gaaf te vinden, maar mijn vriendin (afgestudeerd accountant, dus ze begrijp het principe echt wel en is daarnaast goed met PC's) vindt het gewoon te onhandig, te omslachtig en te onbetrouwbaar.
Mijn stelling "Over x jaar zijn er hoe dan ook 0 bitcoins" komt eigenlijk van haar af, dat was haar eerste opmerking nadat ze een deel van Satoshi's paper had doorgelezen.
Er kunnen maximaal een bepaald aantal coins worden gemaakt, daarna zal er nooit meer een nieuwe bitcoin gegenereerd worden.quote:
En als er nou een virus komt dat 50% van de bitcoins delete? Dan dropped de difficulty natuurlijk gigantisch waardoor je steeds sneller richting de 21 miljoen gaat...quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:20 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Er kunnen maximaal een bepaald aantal coins worden gemaakt, daarna zal er nooit meer een nieuwe bitcoin gegenereerd worden.
Het is mogelijk dat mensen hun wallet kwijtraken.
Hieruit valt dus op te maken dat na X jaar er geen coins meer zullen zijn.
Ik vraag me af waar de transaction fee heengaat als je dat hebt ingesteld.
Volgens mij niet. De enige manier om de difficulty te laten zakken is een groot deel van de miners uitschakelen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En als er nou een virus komt dat 50% van de bitcoins delete? Dan dropped de difficulty natuurlijk gigantisch waardoor je steeds sneller richting de 21 miljoen gaat...
Naar de miner.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:20 schreef Jegorex het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En als er nou een virus komt dat 50% van de bitcoins delete? Dan dropped de difficulty natuurlijk gigantisch waardoor je steeds sneller richting de 21 miljoen gaat...
Als iemand een grote hoeveelheid BTC kwijtraakt, zal deze persoon dus zijn BTC ergens anders mee moeten aanvullen. Omdat er een grote hap uit de totale BTC-voorraad weg is, wordt iedere Bitcoin dus meer waard. De Bitcoins worden simpelweg 'herverdeeld'. Dat betekent dat iedere persoon dus steeds minder Bitcoins zou hebben om dezelfde waarde te vertegenwoordigen (over een heeeeeele lange periode), waardoor dus iedere keer dat iemand zijn BTC 'kwijtraakt', hij minder kwijt zal raken dan de vorige persoon die het kwijt was geraakt, ervanuitgaand dat hij dezelfde waarde verliest. Een soort van omgekeerd exponentiele curve (ben even de juiste term kwijt) over het kwijtraken van BTC. Ik heb het niet uitgerekend, maar ik vermoed zomaar dat de volgende paar generaties het kwijtraken van de laatste 0.00000001 BTC niet mee gaan makenquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:20 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Er kunnen maximaal een bepaald aantal coins worden gemaakt, daarna zal er nooit meer een nieuwe bitcoin gegenereerd worden.
Het is mogelijk dat mensen hun wallet kwijtraken.
Hieruit valt dus op te maken dat na X jaar er geen coins meer zullen zijn.
Precies, en het defloitaire karakter van bitcoins wordt daarmee dus nóg verder versterkt hetgeen mijns inziens een garantie is voor een "eeuwig" instabiele bitcoin. De grootcoin bezitters hebben er daarnaast belang bij dat anderen coins kwijtraken. Hoe meer anderen er kwijt rake, hoe meer hun coins "waard" worden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:10 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Als iemand een grote hoeveelheid BTC kwijtraakt, zal deze persoon dus zijn BTC ergens anders mee moeten aanvullen. Omdat er een grote hap uit de totale BTC-voorraad weg is, wordt iedere Bitcoin dus meer waard. De Bitcoins worden simpelweg 'herverdeeld'. Dat betekent dat iedere persoon dus steeds minder Bitcoins zou hebben om dezelfde waarde te vertegenwoordigen (over een heeeeeele lange periode), waardoor dus iedere keer dat iemand zijn BTC 'kwijtraakt', hij minder kwijt zal raken dan de vorige persoon die het kwijt was geraakt, ervanuitgaand dat hij dezelfde waarde verliest. Een soort van omgekeerd exponentiele curve (ben even de juiste term kwijt) over het kwijtraken van BTC. I
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |